Dit werkt toch wel op een 7800GTX?quote:Op zaterdag 21 januari 2006 23:50 schreef Retuobak het volgende:
Eerder vervanging Daggla, DirectX10 kaartje kopen.
quote:Op zaterdag 21 januari 2006 23:54 schreef Retuobak het volgende:
Mogelijk, ja. Met dezelfde effecten mogelijk? Nee.
Er moet wat gestript worden in de effecten en men moet ws. wat trucjes uithalen om de schaal wat te minderen ivm de kleinere geheugencapaciteit van consoles.
eind dit jaar alquote:Op zaterdag 21 januari 2006 23:58 schreef Retuobak het volgende:
Ik ook niet. Maar het wordt toch wel geport joh kepler, we hebben het hier over een game die waarschijnlijk DE FPS wordt van 2006, dat zou jij als EA zijnde toch ook naar 2 platforms willen porten die op den duur samen een userbase hebben van 150 miljoen?
http://www.gamershell.com/download_12286.shtmlquote:Op zondag 22 januari 2006 14:02 schreef H.Flick het volgende:
Waar kan ik die ingame techdemo zien dan? Volgens mij las ik net in een ander topic daar iets over.
Is soms wel handig.quote:
quote:Op zondag 22 januari 2006 14:08 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Dit gaat mijn PC heul niet trekken..
Errr, nee. Flight Simulator X is eerder aangekondigd en die maakt ook uitgebreid gebruik van DX10 (en Windows Vista).quote:Op zaterdag 21 januari 2006 22:20 schreef Egamer het volgende:
Crysis is trouwens de eerste game die gebruikt gaat maken van DirectX10, daarmee kunnen wij érg mooie graphics op het beeldscherm krijgen.
Zelfde hier.quote:Op zondag 29 januari 2006 12:09 schreef Morthill het volgende:
Dat wordt over een jaar een nieuwe PC aanschaffen.
volgens Kabouter duurt het dus tot eind dit jaar, vanwege DX10 kaarten enzoquote:Op donderdag 23 maart 2006 23:24 schreef peristilius het volgende:
Dat filmpje is dus behoorlijk ziek!
Echt geweldig, nooit gedacht dat zulke graphics zo snel al mogelijk zouden zijn.
En sinds die al is uitgesteld....quote:Op donderdag 26 januari 2006 23:18 schreef Retuobak het volgende:
Mocht Vista uitgesteld worden dan kun je een uitstel qua kaarten verwachten naar Q1 '07.
Kun je verwachten dat ATi en nVidia respectievelijk de R590 en G7x uit zullen brengen als extra refreshes en dan direct bij launch van Vista alsnog uitbrengenquote:
Ziekerdeziek. Gaan we dit echt ingame verwachten? Kun je, je pas voor Oblivion geupgrade pc, wel weer een upgrade gaan geven.quote:Op zaterdag 25 maart 2006 00:36 schreef nlboy het volgende:
Een Super Gametopic zonder screens...
...
had je maar niet je pc moeten upgraden voor Oblivionquote:Op zaterdag 25 maart 2006 01:35 schreef piet_pelle het volgende:
[..]
Ziekerdeziek. Gaan we dit echt ingame verwachten? Kun je, je pas voor Oblivion geupgrade pc, wel weer een upgrade gaan geven.
Ik wacht wel op de X360 versiequote:Op zaterdag 25 maart 2006 01:39 schreef disjfa het volgende:
[..]
had je maar niet je pc moeten upgraden voor Oblivion
Mja, dat kan nog minimaal een half jaar wachten, zoals gezegd heeft niemand hardware die het exact zo kan draaien. Ook de 360 en PS3 krijgen watered down versies als ze de game krijgen vanwege het ontbreken van DX10 features.quote:Op zaterdag 25 maart 2006 01:35 schreef piet_pelle het volgende:
[..]
Ziekerdeziek. Gaan we dit echt ingame verwachten? Kun je, je pas voor Oblivion geupgrade pc, wel weer een upgrade gaan geven.
Hier vind je nog een betere filmpje van de Crysis Trailer.quote:Crysis GDC trailer
Op de Game Developers Conference die op het moment wordt gehouden is een filmpje getoond van Crysis, de game die gebruik maakt van de CryEngine 2. Iemand van het Gaming Age-forum is zo aardig geweest om dit op te nemen en het met de wereld te delen. Hoewel het een filmpje is waarin een beeldscherm wordt gefilmd, is toch te zien hoeveel detail men in de game, die Far Cry moet opvolgen, heeft weten te stoppen. Er zijn twee versies beschikbaar:
QuickTime
WMV
De game zal op de E3 speelbaar zijn. Op het moment is Crysis alleen officieel aangekondigd voor de PC, al zijn er geruchten dat ook consolegamers er van zullen mogen genieten. De CryEngine 2 zal sowieso naar Xbox 360 en PS3 gepoort worden.
Zou je denken?quote:Op zondag 26 maart 2006 11:30 schreef H.Flick het volgende:
Ik heb zo het idee dat de PC weer de voorsprong op het gebied van graphics gaat pakken.
Ja, alleen moest je wel helaas heel lang wachten.quote:Op zondag 26 maart 2006 12:35 schreef Retuobak het volgende:
Moet haast wel, Far Cry had dat ook erin gepatched
Dat zou wel mooi zijn.quote:Op zondag 26 maart 2006 12:42 schreef Retuobak het volgende:
Nou ja, ik verwacht ook geen release voor die van Vista. Denk dat ze ongeveer tegelijk releasen.
Spore word ook een topper.quote:Op zondag 26 maart 2006 12:50 schreef Retuobak het volgende:
EA is heel goed bij bepaalde getalenteerde studios. Dan laten ze de developer redelijk vrij en krijgen ze zakken geld. sportgames ed. melken ze gewoon uit om de grote projecten als Spore en Crysis te financieren.
Maar ja, je wilt natuurlijk wel het maximale uit de game/je geld halen.quote:Op zondag 26 maart 2006 16:24 schreef Retuobak het volgende:
Je realiseert je dat je een game niet op de hoogste settings HOEFT te spelen he speedfreakssj?
Deze optimalisatie van PCgraphics komt toch met name door de integratie/ optimalisatie van GPU & CPU (waar voorheen de RAM eigenhandig tewerkging tov de DDR3 van de graphics card; lees ondergebruikt)? Ik denk niet dat de 360 en wellicht de PS3 die specificaties ingebed hebben.quote:Op zondag 26 maart 2006 17:40 schreef Retuobak het volgende:
Ik denk dat de 360 en PS3 redelijk in de buurt zullen komen na veel optimalisatie, maar het zal er op de PC logischerwijs het beste uit zien. Zou goed kunnen dat de 360 zelfs het dichtste in de buurt komt, hardware features van de 360 GPU zijn uitgebreider dan die van de RSX (RSX heeft echt puur DX9.0c features, 360GPU hangt een beetje tussen DX9.0c en DX10 in, al neigt het nog steeds meer naar DX9.0c)
quote:SAN JOSE, Calif.--Two years after bursting on the scene with the acclaimed first-person shooter Far Cry, German developer Crytek is out dropping jaws once again with the first glimpse of Crysis, the company's second game. There's a technical trailer of Crysis being shown at the Game Developers Conference that is simply blowing everyone away with its visions of incredibly lush and realistic jungle combat. And this first glimpse is doubly impressive considering that Crytek seemed to have disappeared off the face of the earth after signing a publishing deal with EA in 2004. Needless to say, we needed to learn more, so we were able to sit down with Cevat Yerli, the president and CEO of Crytek, to get the first details on Crysis.
The trailer shows just a few graphical effects, such as volumetric clouds and soft shadowing, but you can't help but admire the beautiful terrain on display. The first shot shows a lush jungle island from the air. Next, the camera drops you down into that jungle to show off motion blur and other effects. But then there's about 10 seconds of gameplay footage showing off incredibly lifelike jungle warfare. The music builds, and then the screen goes black to display the game title. However, the outro of the trailer shows a huge, black, spiderlike thing roaring into the camera.
Yerli told us that Crysis is a science fiction story on an epic scale, and he explained that they really wanted to do an "end of mankind" sort of story and not the typical alien-invasion story. Although the jungle setting seen in the trailer reminds us of Far Cry, Yerli said that Crysis has absolutely no ties to Far Cry and that it has an original story with strong characters. In fact, Yerli said that they felt that Far Cry had a weak story, and that's one of the things they're out to fix with Crysis.
Yerli also noted that Crysis is indeed stuffed with all the latest high-end graphical features, such as soft shadowing, depth of field (which blurs objects that are in the distance), high dynamic range lighting, per-pixel shading, and more. However, he said that the end goal isn't to stuff all these technologies in the game but rather to create something that's so immersive you won't even notice the technologies because you're so wrapped up in the experience. He also said that they asked the development team to push the envelope with lots of new ideas, and this created a lot of skepticism at first. "At the beginning when we started this, the team said, 'You're crazy,'" Yerli said. Still, they stuck to their guns, despite all the pressure to deliver results. Then he said, "After months of R&D work, suddenly it works."
Crysis will introduce concepts such as bendable and destructible foliage, which doesn't sound like much, but when you see it in action it can change the way you play the game. Yerli said that in the past, plants in games were used only as cover, and they were always static and unchanging. But in Crysis, if an enemy is hiding in tall grasses, you'll see the vegetation bend and sway, which means that you can now read the terrain to try to detect enemies. In the trailer, we saw heavy gunfire cut down a tree, and the trunk fell over realistically, which illustrates some of the realistic physics in the game. Yerli said that they've seen trees fall over and crush enemies standing in the wrong spot.
Yet Crysis promises to be far more than Far Cry with a better graphics engine. Yerli explained that the company learned many lessons about gameplay with Far Cry. As an example, he cited the introduction of mutants into Far Cry's story about halfway through the game. Up until that point, Far Cry was an intelligent shooter that let you approach the game however you wanted to. You could skulk around in the jungle, sneaking past guys. Or you could take down an armed camp using your own tactics. Once the mutants were introduced, however, Yerli said that the gameplay switched to being "reactive," just like pretty much every other shooter on the market. In other words, a bad guy suddenly appears, and you have to shoot him quickly. Obviously, the nonlinear approach was better, and so the company learned its lesson.
Crytek has also spent a lot of time rethinking multiplayer. Crysis will indeed have multiplayer gameplay, with modes such as tactical deathmatch, tactical team deathmatch, and tactical capture the flag. Yerli also hinted at an innovative new mode called power struggle, which will feature an economic system as well as a skill-based tree. Of course, Yerli said it's too early to go into details, but this mode sounds promising. Just as important, the company has rewritten the network system to be much faster and more efficient, and this should address a lot of issues that players had with Far Cry's multiplayer.
It's too early to talk about system requirements, but Yerli said that you'll probably want a pretty powerful PC to enjoy the game. While they haven't identified a target CPU, you will need a graphics card with support for shader model 2.0. With that said, he noted that Far Cry was pretty scalable on a wide variety of systems once it shipped, so we can expect the same with Crysis. The game will ship with support for both DirectX 9 and DirectX 10, the upcoming version of DirectX that will be included with Windows Vista. And while the game will certainly run well with DirectX 9, he noted that you'll probably see better performance with DirectX 10 and Windows Vista, thanks to the performance improvements Microsoft has made. When asked if Crysis would also appear on a next-generation console such as the Xbox 360, Yerli said that they were only working on a PC version.
Crysis is easily one of the best-looking games at GDC, and we're already pumped for the game. Visually, it makes Far Cry, as well as almost everything else, look incredibly dated, which is quite an accomplishment. The GDC trailer indicated that we'll be able to play Crysis at the Electronic Entertainment Expo in two months, and we're looking forward to it. Until then, we'll keep you up to date on further developments. Yerli said that we can expect the game to ship this winter.
Geen mosnters, wel aliensquote:Op woensdag 29 maart 2006 13:00 schreef nlboy het volgende:
Ik vind het jammer dat ze weer voor monsters kiezen. Dan is het een super realistisch spel, dan krijg je van die onrealistische monster erin. Jammer.Verder zien de screens en HD-movie er gruwelijk eruit!
Beter! Ik vond de eindbaas erg saai en niet zoveel met Far Cry zelf te maken hebben.quote:Op woensdag 29 maart 2006 13:08 schreef Retuobak het volgende:
[..]
Geen mosnters, wel aliens.
Overigens kiezen ze volledig voor de early-Far Cry speelstijl. Dus tactisch en voorzichtig spelen ipv zoals in de laatste levels met zo zwaar mogelijke wapens rossen tegen eindeloze hoeveelheden trigens.
Dat was inderdaad een aardig zwak punt van het spel. Terwijl het voor die monsters wel leuk was. Ben in ieder geval benieuwd hoe Crysis gaat uitpakken.quote:Op woensdag 29 maart 2006 13:35 schreef nlboy het volgende:
[..]
Beter! Ik vond de eindbaas erg saai en niet zoveel met Far Cry zelf te maken hebben.
Begin 2007, reken er maar op dat Crytek Crysis tegelijk met Vista in de schappen wil hebben.quote:Op woensdag 29 maart 2006 17:11 schreef Jump het volgende:
Zal het bij eind 2006 blijven? Of zal het 2007 worden?
Pre-production samples waarschijnlijkquote:Op woensdag 29 maart 2006 17:25 schreef -skippybal- het volgende:
Wat ik me dus afvraag, als het DirectX 10 is op welke hardware lopen die beelden dan??![]()
Lees dat stuk van Gamespot dat ik gequote heb, das iig al redelijk interessant, het zal dus iig niet spelen als een 13-in-één-dozijn monstershooter maar meer als early-Far Cry. Das good enough for me.quote:Op woensdag 29 maart 2006 17:24 schreef Morpheus2002 het volgende:
Prachtige Trailer, tot het moment dat er een ruimteschip verschijnt. Waarom verneuken ze zo'n gave FPS altijd met buitenaardse wezen? Zo jammer
Heb Far Cry ook gespeeld totdat de Aliens tevoorschijn kwamen. Ik vind het echt een miljoen keer leuker om tegen "echte" mensen / militairen enzovoort te knallen.
Beetje jammer weer.
Pop-up nog, betekent dat het te laat wordt ingeladen, komt omdat het nog een vroege build is. Tegen de uiteindelijke release merk je daar niks meer van als het goed isquote:Op woensdag 29 maart 2006 18:58 schreef Incolumis het volgende:
en toch valt me op in die hd trailer dat er wat dingen verspringen, zoals die wolken, alsof het toch net geen 3d is, en die stenen op de grond in het oerwoud
Je krijgt toch denk ik wel dat het steeds scherper/gedetaileerder word hoe dichter bij je komt?? Anders kun je het pas op max spelen over 10 jaarquote:Op woensdag 29 maart 2006 19:04 schreef Retuobak het volgende:
[..]
Pop-up nog, betekent dat het te laat wordt ingeladen, komt omdat het nog een vroege build is. Tegen de uiteindelijke release merk je daar niks meer van als het goed is.
quote:Vertaling van vorige quote![]()
Na twee jaar stilte ...
Twee jaar na de spelletjeswereld overrompeld te hebben met de geweldige eerstepersoonsshooter Far Cry, slaat de Duitse ontwikkelaar Crytek opnieuw vriend en vijand met verstomming wanneer ze pers en publiek een eerste blik gunden op Crysis, hun tweede game. Op de Game Developers Conferentie in San Diego toonden deze jongens immers een technische trailer-demo die iedereen gewoonweg van zijn sokken blies met een gevechtsscène in een van de mooist weergegeven en meest dichtbegroeide jungles ooit gezien in een videogame. Deze eerste blik was dubbel zo indrukwekkend als je weet dat Crytek sinds het bedrijf een uitgave-overeenkomst sloot met Electronic Arts in 2004 niets meer van zich heeft laten horen. GameSpot kreeg Cevat Yerli te pakken, de hoofdman van Crytek om hem wat details te ontfutselen over deze Crysis.
De trailer toonde slechts een handjevol speciale grafische effecten zoals volumetrische wolken en zachte schaduwen, maar je moest gewoonweg toegeven dat het terrein dat je hier te zien kreeg onwaarschijnlijk mooi was. Het eerste shot toonde ons een dichtbegroeid eiland vanuit de lucht gezien. Daarna dropte de camera je midden in die jungle om er bewegingsvervagings en andere effecten te demonstreren. Daarna kregen we tien seconden gameplay waarin ongelooflijk overtuigende oerwoudcombat de hoofdrol speelde. De muziek bouwde op … en daarna kregen we een zwart scherm met de titel. Helemaal op het einde zagen we nog net een gigantisch spinachtig ding naar de camera toelopen.
Het einde van de mensheid
Yerly vertrouwde ons toe dat Crysis een episch sciencefictionverhaal zal brengen. Ze willen echt een soort 'einde van de mensheid' sage brengen en niet nog maar eens een typisch 'invasie door buitenaardse wezens'-cliché. Hoewel de jungle uit de trailer ons aan Far Cry deed denken, verzekerde Yerli ons ervan dat Crysis absoluut niets te maken heeft met Far Cry en een heel eigen verhaal met eigen sterke personages zal krijgen. Hij gaf zelfs toe dat Far Cry eigenlijk niet zo'n heel goed uitgewerkt verhaal had en dat ze dit meer dan goed zullen maken met Crysis.
Yerli vertelde verder nog dat Crysis inderdaad tot barstens toe volzit met de nieuwste grafische toeters en bellen. Denk daarbij aan zachte schaduwen, dieptezicht (dat voorwerpen die heel veraf liggen doet vervagen), heel dynamische belichting, per-pixel shading en veel veel meer. Het einddoel is echter niet om zo veel mogelijk technische hoogstandjes op elkaar te stapelen om te bewijzen hoe goed ze daar in zijn, maar om ze ten dienste te stellen van een game dat hierdoor zo onderdompelend en meeslepend wordt dat je al die technische snufjes niet eens zal opmerken. Hij zei ook dat ze aan hun ontwikkelingsteam echt gevraagd hebben om zoveel mogelijk nieuwe ideeën te opperen, ook al stuitte dit in het begin tot behoorlijk wat twijfel. Toen we hiermee begonnen vertelde het team ons dat we gek waren, maar ze hebben zich desondanks volledig ingezet en zijn met resultaten afgekomen die ze nooit voor mogelijk hadden gehouden. 'Na maanden van research en ontwikkeling werkt het plotseling'
Lees eens een terrein
Crysis zal nieuwigheden zoals buigzame en vernietigbare begroeiing introduceren. Dit klinkt misschien niet zo heel groots, maar als je het in actie ziet kan het de manier waarop je het game speelt beïnvloeden. Voorheen werden planten vooral als dekking gebruikt om ongezien te blijven omdat ze meestal statisch en onveranderlijk waren. Als in Crysis een vijand zich in hoog gras schuilhoudt, kan je de dit zien bewegen of buigen. Dit betekent dat je meer dan ooit het terrein kan 'lezen' om er je voordeel uit te halen. In de trailer zagen we ook zwaar machinegeweervuur een boom in twee breken, waarna de stam op een heel realistische manier omknakte. Yerli beweerde zelfs dat hij al omvallende bomen vijanden heeft zien verpletteren die op het verkeerde moment op de verkeerde plaats stonden.
Crysis belooft echter veel meer te worden als Far Cry met een sterk verbeterde grafische engine. Yerli legde uit dat ze vele lessen rond gameplay geleerd hebben met Far Cry. Zo haalde hij het opduiken van de mutanten aan halverwege het verhaal in het originele Far Cry. Tot op dat moment was Far Cry een intelligente shooter die je de meeste situaties liet benaderen op de manier waarop jij dat het beste achtte. Je kon je eigen tactiek bedenken en uitvoeren als je bijvoorbeeld een vijandelijke basis moest neutraliseren. Eens de mutanten op het toneel verschenen, verschoof de gameplay van tactisch naar eerder 'reactisch', (een vijand duikt op waarna je hem zo snel mogelijk moet neerschieten) en was het verschil met tientallen andere shooters niet zo heel groot meer. Het was duidelijk dat de niet lineaire aanpak veel beter, interessanter en dus leuker was.
Betere multiplay
Crytek heeft ook stevig aan het multiplayergedeelte gewerkt. Crysis zal inderdaad multiplayergameplay bieden, met modes als tactical deathmatch, tactical team deathmatch en tactical capture the flag. Yerli vertelde ook nog iets over een vernieuwende mode die power struggle zou heten en een economisch system en de ongwikkeling van vaardigheden zou volgen, maar kon daarover nog niet in teveel detail treden. Net zo belangrijk is dat men het netwerksysteem heeft herschreven waardoor het veel sneller en efficiënter zou moeten worden. Iets waar bij Far Cry terecht af en toe op gevloekt kon worden.
Het is nog te vroeg om het over systeemvereisten te hebben, maar Yerli kon ons toch al verklappen dat je waarschijnlijk wel over een vrij krachtige configuratie moet beschikken om het betere uit dit game te halen. Hij vermeldde er echter ook bij dat Far Cry zich netjes liet aanpassen aan mindere tot heel indrukwekkende systemen en dat dit met Crysis waarschijnlijk niet anders zou zijn. Het game zal zowel DirectX9 als DirectX10 ondersteunen, deze laatste is de versie die verwacht wordt bij de lancering van Windows Vista. Op de vraag of Crysis ook op de Xbox 360 of de PS3 mocht verwacht worden antwoordde hij dat ze momenteel enkel aan een pc versie werkten.
Crysis is zonder twijfel een van de mooist uitziende games op deze Game Developers Conference en we kunnen maar met moeite wachten op meer info, beelden en als het even kan, een reviewversie.
Crysis doet Far Cry, en eigenlijk elk ander game van het moment eruitzien als voorbijgestreefd stukje spelsoftware en dat is geen kleine prestatie. We hopen dan ook snel meer te zien van deze verbluffend mooi ogende shooter op de E3 beurs begin mei.
bron
Ja die deden het wel maar koste denk ik teveel bandbreedte.quote:Op zaterdag 1 april 2006 17:11 schreef peristilius het volgende:
Ja ParaSomnia, vervelend he?
Heb je reacties wel even verwijderd.
En nlboy, je screens doen het niet echt.
Gelukkig kan je meestal bij games dat uitschakelen via het Console.quote:Op zaterdag 1 april 2006 17:11 schreef unstoppablemark het volgende:
hopelijk kan je die motion blur wel uitschakelen. als ik 1 ding lelijk vind is het dat wel
quote:
Mja, same herequote:Op maandag 3 april 2006 01:33 schreef S1nn3rz het volgende:
wat een geweldige trailer
Ben benieuwd wat voor specs we aan mogen denken om het zo te kunnen spelen
Echt fucking bizar ditquote:Op donderdag 11 mei 2006 18:24 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
op de 3e veel info over Crysis
http://pc.ign.com/articles/707/707522p1.html
[afbeelding]
ziet er nog steeds heel goed uit
let op hoe het licht door de bladeren gaat![]()
Idd en gelukkig is Crysis voorlopig PC-only.quote:Op zondag 14 mei 2006 09:29 schreef Retuobak het volgende:
Damn wat mooi, elke andere game de afgelopen E3 is er gewoon freakin' lelijk bij
Je zult het zowel met dx9 (Xp) als met dx10 (Vista) kunnen spelen. Alleen zul je de specifieke dx10 effecten dan nog wel moeten missen tot je een echte dx10 kaart in huis haalt.quote:Op zondag 14 mei 2006 11:24 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
dus mijn geforce 7800 gt zou het ook wel trekken ?
maar dan op directx 9 of directx 10 drivers
wie kan me dat vertellen?
Ja moet wel lukken.quote:Op zondag 14 mei 2006 11:33 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
maar een geforce 7800 gt moet het lekker kunnen draaien dus ?
dat het er net zo uit ziet als op die filmpjes ?
Niet veel precieser dan '2006'quote:Op zondag 14 mei 2006 11:41 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
kan niet meer wachten totdat de game komt, is er nou al een release datum?
Nee.quote:Op zondag 14 mei 2006 11:33 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
maar een geforce 7800 gt moet het lekker kunnen draaien dus ?
dat het er net zo uit ziet als op die filmpjes ?
Dus het wordt nog mooier?quote:Op zondag 14 mei 2006 12:47 schreef Retuobak het volgende:
Een X1900 series ook niet Daggla
Eerste DX10 beelden van Crysis moeten we nog zien
Ligt eraan hoe duur Vista isquote:Op zondag 14 mei 2006 14:31 schreef nlboy het volgende:
Wie gaat er Crysis en tegerlijkertijd ook Windows Vista kopen?![]()
Meer info over Vista: [PC] Windows Vista & Games
Zeker op een tering duur systeem alleenquote:Op zondag 14 mei 2006 14:39 schreef babba het volgende:
Crysis zal ook gewoon op DirectX 9 draaien, sterker nog, alles wat je tot nu toe hebt gezien van Crysis is DirectX 9
De systeemeisen zijn nog niet bekend dus daar kan ik niets over zeggen, het lijkt me wel dat het behoorlijk zwaar gaat worden jah. Tijd om m'n Pentium 4 2,8 de deur uit te doen en een Core 2 Duo aan te schaffen tegen die tijdquote:Op zondag 14 mei 2006 14:40 schreef -skippybal- het volgende:
[..]
Zeker op een tering duur systeem alleen![]()
Ik dacht dat ATI zo rond december 2006/januari 2007 met zijn DX10 kaart komt.quote:Op zondag 14 mei 2006 15:13 schreef Dr.Daggla het volgende:
Ik twijfel of ik er een tweede 7800GTX bij moet prikken of moet wachten op een DX10 kaart.
Wanneer komen die eigenlijk?
Ik heb al een dual core, maar dan een AMD. 2gig zit er ook al in..quote:Op zondag 14 mei 2006 15:37 schreef DooD het volgende:
ik dacht dat ATi als eerste kwam met zijn directX 10 kaart. Een Intel conroe ( core duo2) zal ook geen overbodige luxe zijn voor deze game en eht zelfde zal denk ik gelden voor 1,5 t/m 2 gig aan geheugen. Een tweede 7800 gtx kaart erbij is leuk, maar of kwa prijs/kwaliteit verhouding de preformance geeft is een tweede. Bang for the buck is ook belangrijk. Ik wacht denk ik op vista totdat ik een nieuwe pc aanschaf. Ik wil toch zeker wel een Directx 10 videokaart, want nu nog een X1900 XT kopen ofzo zie ik de waarde niet van in.
quote:Op zondag 14 mei 2006 15:54 schreef King_of_cubes het volgende:
Even een vraagje, heb je een speciale videokaart nodig voor Direct X 10? Of kan ik met mijn Geforce 6800 ultra ook Direct X draaien?
Gewoon voor de DX10 kaart gaan en je 7800 verkopenquote:Op zondag 14 mei 2006 15:13 schreef Dr.Daggla het volgende:
Ik twijfel of ik er een tweede 7800GTX bij moet prikken of moet wachten op een DX10 kaart.
Wanneer komen die eigenlijk?
Stiekem had ik gewoon geen zin om het topic door te lezen.quote:Op zondag 14 mei 2006 15:55 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..].
Lees nou even een paar post terug.....
SLIquote:Op zondag 14 mei 2006 15:13 schreef Dr.Daggla het volgende:
Ik twijfel of ik er een tweede 7800GTX bij moet prikken of moet wachten op een DX10 kaart.
Wanneer komen die eigenlijk?
Vriend van mij heeft 2 6800's en dat is idd vrij kut.quote:Op zondag 14 mei 2006 15:57 schreef Retuobak het volgende:
[..]
SLI
Ga echt voor een DX10 kaart Daggla, van SLI krijg je enkel spijt.
Ik haal overigens Vista ws. zodra het uitkomt, maar dat is pas na Crysis.
Mooi zo, ik volgens mij ook geen PCI meer overquote:Op zondag 14 mei 2006 17:15 schreef Retuobak het volgende:
Crytek zal de Ageia PhysX kaart niet ondersteunen in Crysis.
Dat zegt voldoende over zo'n kaart. Als Crysis het niet ondersteund dan voorspel ik toch weining toekomst voor zo'n kaart. En ATI en NV zijn niet dom, die sluiten gewoon goeie deals met Havoc en dan kan Ageia ook weer de geschiedenis boeken in. Of één van de twee koopt Ageia op.quote:Op zondag 14 mei 2006 17:15 schreef Retuobak het volgende:
Crytek zal de Ageia PhysX kaart niet ondersteunen in Crysis.
Nog wel. Vanaf dx10 gaat dit veranderen.quote:Op zondag 14 mei 2006 17:22 schreef -skippybal- het volgende:
Het beeld natuurlijk wel, maar de berekeningen van hoet het moet bewegen enzo gaat volgens mij puur via de processort.
Microsoft heeft laatst laten weten ook bezig te zijn met een physics API om deze in DirectX te stoppen. Dus ik neem aan dat ATi en nVidia dat wel moeten gaan ondersteunenquote:Op zondag 14 mei 2006 17:31 schreef InsertCredit het volgende:
[..]
Nog wel. Vanaf dx10 gaat dit veranderen.
Ati heeft al tech demos laten zien waarbij de gpu ook physics taken overneemt.
Nvidia zal dit ook vast gaan ondersteunen.
Scheelt weer zon achterlijk pci-physics geval
Wow, die is echt mooi. Dat customisen van je wapen en suit is wel leuk gedaan en die physics zijn echt te vet. Gewoon een hele nieuwe manier van spelen zo, want je kunt niet meer echt achter bomen schuilen enzo.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 12:25 schreef nlboy het volgende:
...
Hier vind je een filmpje puur 5 min jungle. (mp4-formaat)
bron: incrysis.com
Quicktime of VLC gebruiken.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 14:45 schreef DooD het volgende:
Bah krijg dat jungle filmpje niet geopend. Zo te lezen mis ik wat, maar ja ik zie het wel bij release van de game.
Tnx for the tip en ik moet zeggen toch wel een meesterlijk filmpje. Laat echt veel verschillende mogelijkheden zien van de game. Zeker als er teveel vijanden zijn, dan ga je gewoon in Cloak mode. MGS elementen in Crysis. Deze game wordt met de dag beterquote:
Als dit echt zo eruit gaat zien, dan zit ik er denk ik flink naast. Ik dacht nog een jaartje of 10, en dan komen de eerste fotorealistische spellen uit. Maar dit gaat al wel een flinke stap vooruit zeg.quote:
VRquote:Op woensdag 7 juni 2006 11:21 schreef DooD het volgende:
Een flinke stap vooruit is normaal en dit is nog steeds directx 9.0c. Ik begin steeds meer te betwijfelen of directx 10 in Crysis een nog betere ervaring zal opleveren. Het komt hem steeds meer in details te zitten in games, want vroeger of later berijken we de eindgrens. Het kan niet mooier als real life.
kolere wat ziek gek, upgraden volgend jaar dus!quote:Op zaterdag 24 juni 2006 23:32 schreef clowncloon het volgende:
OMG
als deze game de lat weer hoger legt zoals Far Cry dat heeft gedaan dan ben ik zeer zeker aan een upgrade toe * kwijl *
http://video.google.com/videoplay?docid=-3502375929069803475&q=crysis
Ongelooflijk, lekkere gameplay + waanzinnige gfx mmmmuuussssttt haaaavveeee
En hadden al sinds, jawel, het Voodoo 3 tijdperk in spellen kunnen zitten...quote:Op donderdag 22 juni 2006 18:49 schreef InsertCredit het volgende:
Z.I.E.K.
Vooral het depth of field en de motion blur maken de bewegende beelden zoveel realistischer [afbeelding].
Check hier GDC Trailer 2006 HDquote:Op zondag 25 juni 2006 20:21 schreef Arnold_fan het volgende:
Jammer dat de filmpjes verder niet een erg goede kwaliteit hebben...... ik zou graag gewone beelden hebben, dus niet gefilmd vanaf een ander scherm.
Dat ziet er inderdaad heel netjes uit, wanneer komt er een demo?quote:
Nog heeeeeeel lang niet.quote:Op dinsdag 27 juni 2006 10:12 schreef Arnold_fan het volgende:
[..]
Dat ziet er inderdaad heel netjes uit, wanneer komt er een demo?
hoezo?quote:Op maandag 26 juni 2006 00:26 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
En hadden al sinds, jawel, het Voodoo 3 tijdperk in spellen kunnen zitten...
quote:
Hij draait prima op dx9. Al zal dx10 met de benodigde hardware iets efficienter zijn.quote:Op maandag 3 juli 2006 23:03 schreef Jonathon het volgende:
Weet iemand al wat over de systeemeisen van de game?
DirectX10 dus dat betekend dat je Vista moet hebben, ik heb gelezen dat DirectX10 niet voor XP zal komen.
En kan m'n X1900XTX dit aan? of moet ik er een bij kopen (crossfire)
Dat doet zelfs COD2 al, en die is al 3/4 jaar oud, lijkt me dus wel....quote:Op maandag 3 juli 2006 23:09 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
is er al duidelijk of deze engine ook multicore cpu's ondersteunt?
3/4 is 3 delen van een kwart, ook al is het laat, een klein beetje nadenken moet je zelf ook kunnen, hoe schrijf jij je breuken dan op?quote:
Je kunt het zelf ook niet eens. 3 delen van een kwart slaat nergens op.quote:Op maandag 3 juli 2006 23:44 schreef Arnold_fan het volgende:
[..]
3/4 is 3 delen van een kwart, ook al is het laat, een klein beetje nadenken moet je zelf ook kunnen, hoe schrijf jij je breuken dan op?
lul niet, 3 delen van een kwart geeft samen drievierde deel van het geheel.quote:Op dinsdag 4 juli 2006 10:35 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Je kunt het zelf ook niet eens. 3 delen van een kwart slaat nergens op.
Tja ik vind het zelf ook jammer van die aliens.quote:Op dinsdag 4 juli 2006 03:49 schreef speedfreakssj het volgende:
nette game, alleen hjammer van die aliens maar ja, dat is meestal met dat soort gams anders gaan ze delta force en zo achterna....
Het is allemaal een complotquote:Op woensdag 5 juli 2006 14:20 schreef -Dries- het volgende:
Best leuk en actueel trouwens dat je tegen de noord-koreanen vecht
Laatste keer dat ik er over zeur, maar ik heb gewoon gelijk. 3 delen van een kwart kan bijvoorbeeld 11, 8 en 6 procent zijn, samen 25%, dus 3 delen van één kwart.quote:Op dinsdag 4 juli 2006 10:43 schreef InsertCredit het volgende:
[..]
lul niet, 3 delen van een kwart geeft samen drievierde deel van het geheel.
Grammaticaal gewoon in orde.
nijs o-t
Hangt gelukkig pas 15 jaar in de lucht...quote:Op woensdag 5 juli 2006 14:20 schreef -Dries- het volgende:
Best leuk en actueel trouwens dat je tegen de noord-koreanen vecht
Daarom staat er ook een en geen éénquote:Op woensdag 5 juli 2006 15:44 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Laatste keer dat ik er over zeur, maar ik heb gewoon gelijk. 3 delen van een kwart kan bijvoorbeeld 11, 8 en 6 procent zijn, samen 25%, dus 3 delen van één kwart.
Maar is nu pas actueelquote:Op woensdag 5 juli 2006 20:16 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Hangt gelukkig pas 15 jaar in de lucht...
Mjah, niet dus. Het risico is nu alleen hoger. Magoed, de VS beginnen altijd te piepen als iemand soortgelijke speeltjes heeft en gaan er daarbij meteen vanuit dat ze aangevallen gaan worden...quote:
Lijkt me wel. Spellen worden nu al een tijdje getest op multi-core (zodat ze in ieder geval niet slechter worden dan op een single core, dat is niet altijd triviaal, ligt aan de manier van programmeren) maar om gewenste performance te halen is het zelfs onvermijdelijk (en ook gewenst) om te zorgen voor een goede multi-core implementatie.quote:Op maandag 3 juli 2006 23:09 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
is er al duidelijk of deze engine ook multicore cpu's ondersteunt?
Ach, half life 2 had ook aliens maar was ook zeer tof, ik maak me er geen zorgen over. Vooral die ijsgebieden lijken mij echt te vet. Beetje 't the day after tomorrow effectquote:Op donderdag 6 juli 2006 11:39 schreef Morpheus2002 het volgende:
Jammer weer van die Aliens...verneukte Far Cry ook al
Daarom heb ik ook HL2 niet lang gespeeld. Far Cry heb ik gespeeld tot de Aliens kwamenquote:Op donderdag 6 juli 2006 11:48 schreef -Dries- het volgende:
[..]
Ach, half life 2 had ook aliens maar was ook zeer tof, ik maak me er geen zorgen over. Vooral die ijsgebieden lijken mij echt te vet. Beetje 't the day after tomorrow effect
Ik ben het eigenlijk niet eens met je dat het de gameplay verpestte in Far Cry. Het was meer hit or miss. Ik vond bijvoorbeeld Treehouse best aardig (de missie in de boomtoppen waar je voor het eerst ook daadwerkelijk vecht tegen trigens). Maar later kreeg je nog veel betere missies waar je bijvoorbeeld 's nachts door de jungle moest sluipen en je geritsel hoorde in het gras en trigens geluiden hoorde maken. Er waren er dan maar 2-3 in een level, maar ze waren geweldig goed gebruikt en voegden imho veel toe aan de spanning.quote:Op donderdag 6 juli 2006 12:37 schreef McDBigMac het volgende:
Persoonlijk heb ik niet zo'n probleem met aliens in een verhaallijn, als dat dan maar niet ten koste gaat van de gameplay. Dat was bij FarCry wel het geval vond ik. Bij F.E.A.R. klaagden veel mensen over het verhaal, of beter gezegd over de monotonie van de omgevingen, maar de gameplay was gewoon ijzersterk en die bleef behouden door het hele spel heen.
F.E.A.R zou ik ook wel willen uitspelen, maar t heeft zo'n kutte engine.. Ik moet veel dingen uitzetten wil het soepel lopenquote:Op donderdag 6 juli 2006 12:16 schreef Morpheus2002 het volgende:
[..]
Daarom heb ik ook HL2 niet lang gespeeld. Far Cry heb ik gespeeld tot de Aliens kwamen
F.E.A.R wel uitgespeeld...dat ging nog net
Bij Half-Life 2 zijn de aliens orgineel en goed uitgewerkt. Bij Far Cry niet, die zijn met weinig fantasie bedacht, en het was gewoon niet leuk om tegen die dingen te vechten. Elke keer als ik in Far Cry een alien tegen kwam dacht ik: "Nee hé hier heb ik geen zin in hoor."quote:Op donderdag 6 juli 2006 11:48 schreef -Dries- het volgende:
[..]
Ach, half life 2 had ook aliens maar was ook zeer tof, ik maak me er geen zorgen over. Vooral die ijsgebieden lijken mij echt te vet. Beetje 't the day after tomorrow effect
Iemand zipje of link?quote:UPDATE: Electronic Arts heeft ons vriendelijk doch dringend verzocht de screenshots van de site te verwijderen aangezien deze gelekt waren en nog niet gepubliceerd mochten worden.
Links zijn overal wel te vinden via googlequote:
Dan is de vraag....waar moet ik dan naar gaan zoeken?quote:Op woensdag 26 juli 2006 19:20 schreef MMaRsu het volgende:
[..]
Links zijn overal wel te vinden via google
Naar "oma's koffiekoekjes"quote:Op woensdag 26 juli 2006 19:55 schreef nlboy het volgende:
[..]
Dan is de vraag....waar moet ik dan naar gaan zoeken?
Als ik een dx10 kaart haal strakjes zit ik over de recommended dus da's lekker.quote:Op maandag 31 juli 2006 21:13 schreef Skull-splitter het volgende:
Ik zit gelukkig dichter bij Recommended dan bij minimal, en ik zou heeel graag een BF achtig spel hiermee zien...
Quake Wars LEEK me een groot potentieel, tot ik een tijdje terug een gameplay video zag... VEEL te snel om lekker te spelen...quote:Op maandag 31 juli 2006 21:38 schreef InsertCredit het volgende:
[..]
Als ik een dx10 kaart haal strakjes zit ik over de recommended dus da's lekker.
En voor de BF killer wachten we op Quake Wars
![]()
Heb je nog een linkje?quote:Op maandag 31 juli 2006 21:45 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Quake Wars LEEK me een groot potentieel, tot ik een tijdje terug een gameplay video zag... VEEL te snel om lekker te spelen...
Maar het hoort kwa gameplay niet in die setting. Gemiste kans.quote:Op maandag 31 juli 2006 21:55 schreef InsertCredit het volgende:
[..]
Heb je nog een linkje?
edit:
Holy shit. Inderdaad fast-paced
Vind het eigenlijk wel tof. Ben wel wat gewend van q3
Hoezo niet? Ik zie dit gewoon als de echte opvolger van Quake 3quote:Op maandag 31 juli 2006 22:28 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Maar het hoort kwa gameplay niet in die setting. Gemiste kans.
Dat strookt gewoon niet met de opzet van Enemy Territory. Quake3 met de Doom3 engine bestaat al en gaat onder de noemer Q4.quote:Op maandag 31 juli 2006 22:43 schreef babba het volgende:
[..]
Hoezo niet? Ik zie dit gewoon als de echte opvolger van Quake 3
Tof. Snelle server ook.quote:Op zondag 13 augustus 2006 18:42 schreef -skippybal- het volgende:
Nieuw HD-flimpje waar je ook iets van het ijs gedeelte krijgt te zien. Haal 'm nu binnen![]()
flightsim is geen gamequote:Op maandag 14 augustus 2006 23:16 schreef Arnold_fan het volgende:
Is flightsimulator X niet de eerste DX10 game? Die hebben al een demo.... En zullen een DX10 patch maken....
Ik weet het nog niet...mij vielen de gameplay video's tegen. Maar denk wel dat ie beter word dan 2142.quote:Op donderdag 17 augustus 2006 20:56 schreef andre347 het volgende:
[..]
Quakewars gaat zoo ruleren hé!
Laat me niet lachenquote:
NEE!!!quote:Op vrijdag 18 augustus 2006 01:16 schreef renz0r het volgende:
Niemand? Oke. Kan ik dit spel op zn hoogste instellingen spelen met:
AMD 64 dual core 3800+
1024MB
Gforce 7800 GT Extreme
?
Nieuwe generatie Direct-X 10 kaarten die over een paar maanden komen.quote:Op vrijdag 18 augustus 2006 01:21 schreef renz0r het volgende:
Lekker dan![]()
Welke gaat dat worden, wanneer is die uit en prijs?
Hoe kan ik dit spel dan wel draaien....normaal?
Mjah, verbale bla bla, als eindgebruiker ga je van het verschil geen fuck merken...quote:Op vrijdag 18 augustus 2006 01:17 schreef -skippybal- het volgende:
[..]
NEE!!!
Er is nog geen videokaart op de markt die dit op z'n hoogst kan draaien![]()
Je kan het spel wl draaien, in de PCGameplay stond ( ook al gloof ik het niet )quote:Op vrijdag 18 augustus 2006 01:21 schreef renz0r het volgende:
Lekker dan![]()
Welke gaat dat worden, wanneer is die uit en prijs?
Hoe kan ik dit spel dan wel draaien....normaal?
Minimum specs: 512 MB RAM, 2 Ghz proc, 128MB videokaart van 9700+ of GF6800+, recommended specs: 2 GB RAM, dual core Proc (merk maakt dan ook niet uit), GF7600 oid.quote:Op vrijdag 18 augustus 2006 11:16 schreef andre347 het volgende:
[..]
Je kan het spel wl draaien, in de PCGameplay stond ( ook al gloof ik het niet )3.0Ghz 512MB Ram 256 MB Videokaart
Of een 9700 óf een 6800... Zit nog al een verschil in.quote:Op vrijdag 18 augustus 2006 13:06 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Minimum specs: 512 MB RAM, 2 Ghz proc, 128MB videokaart van 9700+ of GF6800+, recommended specs: 2 GB RAM, dual core Proc (merk maakt dan ook niet uit), GF7600 oid.
Aangeraden haal, heb bijv die Gforce 7800 GT Extreme (ookwel 7800 GTX)quote:Op vrijdag 18 augustus 2006 13:27 schreef Retuobak het volgende:
Minimumeisen
Processor: Athlon 64 3000+/Intel 2.8ghz
Grafische kaart: Nvidia 6600/X800GTO (Shader Model 2.0)
RAM: 768Mb/1Gb in Windows Vista
HDD: 6GB
Internet: 256k+
Optische Drive: DVD
Software: DX9.0c bij Windows XP
Aangeraden systeemeisen
Processor: Dual-core CPU (Athlon X2/Pentium D)
Grafische kaart: Nvidia 7800GTX/ATI X1800XT (SM 3.0) of DX10 equivalent
RAM: 1.5Gb
HDD: 6GB
Internet: 512k+ (128k+ upstream)
Optische Drive: DVD
Software: DX10 with Windows Vista
Van zoiets moet je uitgaan
Dat is dual core.quote:Op vrijdag 18 augustus 2006 13:51 schreef Arnold_fan het volgende:
Als ik bij systeembeheer kijk zie ik :
Intel(r) Pentium (R) 4 CPU 3,2 GHZ
Intel(r) Pentium (R) 4 CPU 3,2 GHZ
Bij Dxdiag staat:
Intel(r) Pentium (R) 4 CPU 3,2 GHZ (2CPUs)
F.E.A.R. heeft helemaal geen kutengine! Je hebt gewoon een kut-pc.quote:Op donderdag 6 juli 2006 13:12 schreef -Dries- het volgende:
[..]
F.E.A.R zou ik ook wel willen uitspelen, maar t heeft zo'n kutte engine.. Ik moet veel dingen uitzetten wil het soepel lopen
F.E.A.R. heeft best wel een kutengine hoor. Soms gewoon dikke ingekakte fps terwijl je naar een skybox kijktquote:Op zaterdag 19 augustus 2006 14:27 schreef vosss het volgende:
[..]
F.E.A.R. heeft helemaal geen kutengine! Je hebt gewoon een kut-pc.
Ik draai hem met alles helemaal vol open (ook AA en AF, en in de CCC alles op max detail ipv max performance) als een zonnetje op 1600x1200 en het ziet er prima uit en draait ook perfect
Welke resolutie speel je?quote:Op zaterdag 19 augustus 2006 14:31 schreef -skippybal- het volgende:
F.E.A.R. heeft best wel een kutengine hoor. Soms gewoon dikke ingekakte fps terwijl je naar een skybox kijktOm over die kartels maar niet te beginnen, alles onder 8xAA levert nog steeds kartels op...
quote:CryEngine2 specifications
Real time editing, bump mapping, static lights, network system, integrated physics system, shaders, shadows and a dynamic music system are just some of the state of-the-art features the CryENGINE™ 2 offers.
The CryENGINE™ 2 comes complete with all of its internal tools and also includes the CryENGINE 2 Sandbox world editing system. Licensees receive full source code and documentation for the engine and tools. Support is provided directly from the R & D Team that continuously develops the engine and can arrange teaching workshops for your team to increase the learning process.
The engine supports all video and hardware currently on the market. New hardware support is constantly added as it becomes available.
# CryENGINE Sandbox: Is a real-time game editor offering "What you see is what you PLAY" feedback.
# Renderer: integrates indoor and outdoor technology seamlessly. Offers rendering support for DirectX 8/9/10, Xbox360, PS3
# Physics System: supports vehicles, rigid bodies, liquid, rag doll, cloth and soft body effects. The system is integrated with the game and tools.
# Animation System: Playback and blending between motion data (captured or key framed) combined with inverse kinematics (using biomechanical hints) and physical simulations. Special attention was applied to realistic human animation (e.g. adapting to uneven terrain, eye tracking, facial animation, leaning when running around corners, natural motion transitions).
# AI System: Enables team based AI and AI behaviors defined by scripts. Ability to create custom enemies and behaviors without touching the C++ code.
# Data-driven Sound System: Complex sounds can be easily created and offer innovative use and impression in studio quality in any available surround configuration. Multi-platform compatibility is guaranteed by FMOD’s sound library.
# Interactive Dynamic Music System: Improved playback of music tracks by an arbitrarily logic that can react on any game events and support the player to experience a movie-like sound track.
# Environmental Audio: Achieve a dense sound impression by accurately reproduce sounds from nature with seamless blending between environments and their effects from interior/exterior locations.
# Network Client and Server System: Manages all network connections for the multiplayer mode. It is a low-latency network system based on client/server architecture. The module was completely rewritten to accomplish the demands of next-generation multiplayer games.
# Shaders: A script system used to combine textures in different ways to produce visual effects. Supports real time per-pixel lighting, bumpy reflections, refractions, volumetric glow effects, animated textures, transparent computer displays, windows, bullet holes, and shinny surfaces.
# Terrain: Uses an advanced heightmap system and polygon reduction to create massive, realistic environments. The view distance can be up to 2km when converted from game units.
# Voxel Object: Allows creating geometry a heightmap system wouldn’t support to create cliffs, caves, canyons and alien shapes. Voxel editing is as easy as heightmap editing and fast in rendering.
# Lighting and Shadows: A combination of precalculated properties with high quality real time shadows to produce a dynamic environment. Includes high-resolution, correct perspective, and volumetric smooth-shadow implementations for dramatic and realistic indoor shadowing. Supports advanced particles technology and any kind of volumetric lighting effects on particles.
# Fog: Includes volumetric, layer and view distance fogging even with non homogeneous media to enhance atmosphere and tension.
# Tools Integration: Objects and buildings created using 3ds max™ or Maya® are integrated within the game and editor.
# Resource Compiler: Assets become compiled in the platform dependent format by the resource compiler. This allows to do global changes (e.g. mipmap computation, mesh stripification) depending on presets and platforms without scarifying loading time.
# Polybump™ 2: Standalone or fully integrated with other tools including 3ds max™. Creates a high quality surface description that allows very quick extraction of surface features normal maps in tangent-space or object-space, displacement maps, unoccluded area direction, accessibility and other properties.
# Scripting system: Based on the popular LUA language. This easy to use system allows the setup and tweaking of weapons/game parameters, playing of sounds and loading of graphics without touching the C++ code.
# Flow graph: The flow graph system allows the designers to code game logic without touching a line of code. Coding basically becomes connecting boxes and defining properties.
# Modularity: Entirely written in modular C++, with comments, documentation and subdivisions into multiple DLLs.
# Multi-threading: Support for multiprocessors improves multiplayer by reducing network latency and speeds up CPU computations in various areas.
# 64Bit: We support 32bit and 64bit OS to allow more memory being utilized.
quote:
quote:During Electronic Arts' quarterly financial conference call, EA execs confirmed that two upcoming game will not be released in their fiscal 2007 time period that ends on March 31, 2007. Both Crysis (the PC first person shooter from developer Crytek) and Army of Two (the co-op themed console action game) have been moved to EA's fiscal 2008 year that begins on April 1, 2007. No other specific release dates were revealed.
Als je de nieuwstee DX10 features in volle glorie wil zien wel ja.quote:Op donderdag 4 januari 2007 16:32 schreef uppie83 het volgende:
Hoe zit dat met DirectX10? Ik heb net een Ati Radeon 1950 Pro gekocht... moet ik tegen de tijd van DX10 wéér een nieuwe kopen?
Jewel, maar dan dus in DX9.quote:Op donderdag 4 januari 2007 19:07 schreef uppie83 het volgende:
Zou ik dan de spellen geheel niet kunnen spelen ?
Golfslagquote:Op donderdag 4 januari 2007 19:10 schreef -skippybal- het volgende:
[..]
Jewel, maar dan dus in DX9.
Je mist dan bijvoorbeeld golfslag in het water
quote:Op woensdag 18 oktober 2006 17:22 schreef nlboy het volgende:
Huh, op de officiele site van Crysis geen EA logo: http://www.crysis-game.com(normaal word je er vol mee gespamd)
Huh?quote:Op donderdag 4 januari 2007 19:24 schreef Tware het volgende:
[..]
De gehele franchise is toch van Ubissoft? Ik heb hier iig nog een mooi doosje liggen van t origineel, waar ubisoft met koeienletters opstaat
Ja ik hoop dat ook. Ik ga daar maar van uit.quote:Op donderdag 4 januari 2007 19:37 schreef -skippybal- het volgende:
Slechte compressie van die screenshots mag ik hopen?
en toch klopt die reflectie van de berg in het water niet, in het eerste plaatjequote:Op donderdag 4 januari 2007 19:35 schreef nlboy het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
En nog een HD filmpje: http://trailers.gametrail(...)_flythrough_h264.wmv
An sich wel, alleen is er gewoon geen atmosferische filtering in doorberekend...quote:Op donderdag 4 januari 2007 20:35 schreef Incolumis het volgende:
[..]
en toch klopt die reflectie van de berg in het water niet, in het eerste plaatje
dat gaat dus niet lukkenquote:Op dinsdag 9 januari 2007 08:32 schreef bigore het volgende:
Ik heb nu een pc aangeschaft met de hoop dat ik dit spel zo goed mogelijk kan spelen, denken jullie dat dat gaat lukken of niet? Overigens wilde ik nu al een pc kopen, aangezien ik bijna geeneen nieuw spel meer boven de 25frames uitkrijg met me radeon9800.
XFX 8800GTX videokaart
2gig PC6400 geheugen PQI
ASUS P5B deluxe Wifi moederbord.
Intel Core 2 duo E6600 2,4 Ghz processor.
Damn zeg, mot nie gekker worden. Maar hier ga ik dus gewoon lekker mee doen.quote:Op dinsdag 9 januari 2007 08:56 schreef enlightenedwizza het volgende:
[..]
dat gaat dus niet lukken
je komt wel aardig in de buurt, echter een SLI opstelling zou beter zijn
Ziet er gezond uit hoor. Alleen jammer dat je nog geen Vista hebt draaien, want dx10 heb je alleen op Vista. Of heb je er bij aanschaf alvast een gratis upgrade bij gekregen voor wanneer Vista uitkomt? Dan zit je helemaal gebeiteld.quote:Op dinsdag 9 januari 2007 08:32 schreef bigore het volgende:
XFX 8800GTX videokaart
2gig PC6400 geheugen PQI
ASUS P5B deluxe Wifi moederbord.
Intel Core 2 duo E6600 2,4 Ghz processor.
Mediacenter met zo'n upgrade coupon of iets dergelijks.quote:Op dinsdag 9 januari 2007 12:23 schreef McDBigMac het volgende:
[..]
Ziet er gezond uit hoor. Alleen jammer dat je nog geen Vista hebt draaien, want dx10 heb je alleen op Vista. Of heb je er bij aanschaf alvast een gratis upgrade bij gekregen voor wanneer Vista uitkomt? Dan zit je helemaal gebeiteld.
Gaat toch nie hoger als 1600x1200, daarbij doe ik toch meer 1280x1024, aangezien ik echt van vloeiende framerates hou. met de radeon9800pro kon ik dat zowieso shakenquote:Op dinsdag 9 januari 2007 12:25 schreef Retuobak het volgende:
Je komt denk ik een heel eind bigore, denk alleen dat je tegen problemen gaat aanlopen als je in obsceen hoge resoluties probeert te spelen. En dan doel ik op gekkigheid als 1920x1200 of 2560x1600.
Hij zit je ook te fuckenquote:Op dinsdag 9 januari 2007 09:00 schreef bigore het volgende:
[..]
Damn zeg, mot nie gekker worden. Maar hier ga ik dus gewoon lekker mee doen.
De huidige consoles kunnen het niet aan, dus wordt hij weer verneukt net zoals half life 2 op de ps2.quote:Op zondag 22 januari 2006 14:01 schreef Mystikvm het volgende:
Ouch. Ik ben blij dat ik niet zo'n PC gamer ben, anders ahd ik nu mijn oude setup direct het raam uit gemieterd.
Ik hoop wel op een port voor de 360, eigenlijk verwacht ik dat ook wel. Jammer van de exclusiviteit voor de PC, maar ik ben benieuwd wat er van over blijft op de console. Ik ben ook benieuwd welk persoon op deze aardkloot deze game superstrak kan gaan draaien.
quote:
Crytek draait zelf alles op een gemiddeld 3500+ systeempje met een GF6800 met alles high...quote:Op dinsdag 9 januari 2007 08:56 schreef enlightenedwizza het volgende:
[..]
dat gaat dus niet lukken
je komt wel aardig in de buurt, echter een SLI opstelling zou beter zijn
Waar heb he die info vandaan?quote:Op dinsdag 9 januari 2007 16:12 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Crytek draait zelf alles op een gemiddeld 3500+ systeempje met een GF6800 met alles high...
Tijdje terug op gamez.nl vermeldt, geloof dat een devver dat op een forum had gepost ergens...quote:
Hm, een tijdje geleden had je zo'n interview met zo'n dev op een Portugese zender (dacht ik) en die speelde toen op een x1900 en dat liep nou niet bepaald soepeltjes.quote:Op dinsdag 9 januari 2007 16:39 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Tijdje terug op gamez.nl vermeldt, geloof dat een devver dat op een forum had gepost ergens...
Ow hoeft niet hoor, mooi dat ie iniedergeval draait op je PC.quote:Op dinsdag 9 januari 2007 16:33 schreef andre347 het volgende:
Op mijn Pc'tje gaat ie ook wel draaien, zal zo ff de specs posten
De 8800 is al DX 10 hoorquote:Op woensdag 10 januari 2007 10:15 schreef Jarno het volgende:
Wow.
Dit is voor het eerst in LANGE tijd dat ik weer eens echt onder de indruk ben van een spel. Ik ben bezig met een upgrade maar ik denk nu dat ik echt maar voor een pruts kaartje ga en wacht op de DX10 kaarten die gaan verschijnen dit jaar.
Ja, en daarna 3 maanden droog brood zeker. Nee, ik wacht wel even tot er meer keuze is. Zoveel spellen speel ik nou ook weer niet, dus tot die tijd kan ik wel toe met een kaart van een paar tientjes. Kan ik ook mooi even wachten tot de eerste Vista bugs de wereld uit zijn, en er fatsoenlijk doorontwikkelde drivers zijn.quote:Op woensdag 10 januari 2007 10:34 schreef Arnold_fan het volgende:
[..]
De 8800 is al DX 10 hoorDie kun je al kopen.
Verschillende sites zeggen dat er een dikke kans is dat de 8800 zwaar kont gaat zuigen in DX10quote:Op woensdag 10 januari 2007 10:34 schreef Arnold_fan het volgende:
[..]
De 8800 is al DX 10 hoorDie kun je al kopen.
bron? vraag me af hoe ze dat getest hebben, aangezien er nog geen andere dx10 kaarten zijn, maar de vorige dx9 kaarten waren zover ik weet ook niet megabagger of zo.quote:Op woensdag 10 januari 2007 11:31 schreef -skippybal- het volgende:
[..]
Verschillende sites zeggen dat er een dikke kans is dat de 8800 zwaar kont gaat zuigen in DX10
Beste kaart van het moment, dus zal vast wel iets goeds aan zijnquote:Op woensdag 10 januari 2007 11:48 schreef Jarno het volgende:
Ik had ook begrepen dat de 8800 nog niet je van het zou zijn.
Dat was de 5900 ook ooit...quote:Op woensdag 10 januari 2007 12:14 schreef bigore het volgende:
[..]
Beste kaart van het moment, dus zal vast wel iets goeds aan zijn![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |