abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_36374310
Moet haast wel, Far Cry had dat ook erin gepatched
  zondag 26 maart 2006 @ 12:38:16 #52
37895 Sharkdoggie
Made of chocolate
pi_36374362
Dat ziet er wel leuk uit.
Op zondag 29 augustus 2004 03:57 schreef nikky het volgende:
*drukt Sharkdoggie stevig tegen haar boezum aan en kroelt een beetje in zijn haren*
  zondag 26 maart 2006 @ 12:39:26 #53
45071 nlboy
aka Kasesouffle
pi_36374390
quote:
Op zondag 26 maart 2006 12:35 schreef Retuobak het volgende:
Moet haast wel, Far Cry had dat ook erin gepatched
Ja, alleen moest je wel helaas heel lang wachten. En helaas werkte Windows x64 niet echt stabiel. (bij mijn vorige PC) Dus ik hoop dan dat Vista ook op tijd klaar is.

En ik hoop echt dat ze de multiplayer veel leuker en beter maken dan als Far Cry. Daar liep je gewoon 1km totdat je bij je doel was. Ik hoop dat ze een Counterstrike achtige sfeer maken.
pi_36374456
Nou ja, ik verwacht ook geen release voor die van Vista. Denk dat ze ongeveer tegelijk releasen.
  zondag 26 maart 2006 @ 12:48:46 #55
45071 nlboy
aka Kasesouffle
pi_36374587
quote:
Op zondag 26 maart 2006 12:42 schreef Retuobak het volgende:
Nou ja, ik verwacht ook geen release voor die van Vista. Denk dat ze ongeveer tegelijk releasen.
Dat zou wel mooi zijn. Alleen nu even kijken hoe EA is als uitgever.
pi_36374654
EA is heel goed bij bepaalde getalenteerde studios. Dan laten ze de developer redelijk vrij en krijgen ze zakken geld. sportgames ed. melken ze gewoon uit om de grote projecten als Spore en Crysis te financieren.
  zondag 26 maart 2006 @ 12:58:33 #57
45071 nlboy
aka Kasesouffle
pi_36374841
quote:
Op zondag 26 maart 2006 12:50 schreef Retuobak het volgende:
EA is heel goed bij bepaalde getalenteerde studios. Dan laten ze de developer redelijk vrij en krijgen ze zakken geld. sportgames ed. melken ze gewoon uit om de grote projecten als Spore en Crysis te financieren.
Spore word ook een topper.
EA pakt nu zeker goed uit met die twee titels, wel jammer voor Ubisoft. Ach ja als we gewoon niet naar die exppacks kijken van bijvoorbeeld Sims 2 en Battlefield 2, dan zijn het toch wel goede games.
  zondag 26 maart 2006 @ 14:32:54 #58
24184 speedfreakssj
Bryan Adams- Run to you :9~
pi_36377392
en nu hopen dat de harware niet weer achterlijk duur word en de videokaar bet;laabaar is.,

ik vind het namelijk een beetje overdreven om een kaart van ¤500 te moeten aanschaffen NAAST een nieuwe proc en ram om eem spel te kunnen spelen
pi_36380264
Je realiseert je dat je een game niet op de hoogste settings HOEFT te spelen he speedfreakssj?
  zondag 26 maart 2006 @ 16:40:08 #60
45071 nlboy
aka Kasesouffle
pi_36380686
quote:
Op zondag 26 maart 2006 16:24 schreef Retuobak het volgende:
Je realiseert je dat je een game niet op de hoogste settings HOEFT te spelen he speedfreakssj?
Maar ja, je wilt natuurlijk wel het maximale uit de game/je geld halen.
pi_36382060
Nou Reuobak, eerlijk = eerlijk, als ze dat eruit weten te halen straks dan is de PC gauw weer de krachtigste onder de gameafspelende hardware.

Ik kan bijna niet geloven (na de HDfilm gezien te hebben) dat ze werkelijk realtime zoiets als wat we in dat oerwoud zagen weten voort te brengen
Ziek gewoon Ik had echt moeite onderscheid te zien tussen graphics en hetgeen je in het echt zou zien...

Denk je dat je 360 en de soon to be PS3 zoiets ook voort kunnen brengen? Ik snap niet hoe ze een scherm weten voort te brengen waar je de hoeveelheid takken ed gewoon niet kan tellen (zoals in het echt). Lijkt wel of ze een generatie overslaan

Dit gezegd hebbende, van mij hoeft dit grafisch geweld niet per se (maar wel mooi natuurlijk), ik neem genoegen met GC*2 graphics
pi_36382311
Ik denk dat de 360 en PS3 redelijk in de buurt zullen komen na veel optimalisatie, maar het zal er op de PC logischerwijs het beste uit zien. Zou goed kunnen dat de 360 zelfs het dichtste in de buurt komt, hardware features van de 360 GPU zijn uitgebreider dan die van de RSX (RSX heeft echt puur DX9.0c features, 360GPU hangt een beetje tussen DX9.0c en DX10 in, al neigt het nog steeds meer naar DX9.0c)
pi_36383021
quote:
Op zondag 26 maart 2006 17:40 schreef Retuobak het volgende:
Ik denk dat de 360 en PS3 redelijk in de buurt zullen komen na veel optimalisatie, maar het zal er op de PC logischerwijs het beste uit zien. Zou goed kunnen dat de 360 zelfs het dichtste in de buurt komt, hardware features van de 360 GPU zijn uitgebreider dan die van de RSX (RSX heeft echt puur DX9.0c features, 360GPU hangt een beetje tussen DX9.0c en DX10 in, al neigt het nog steeds meer naar DX9.0c)
Deze optimalisatie van PCgraphics komt toch met name door de integratie/ optimalisatie van GPU & CPU (waar voorheen de RAM eigenhandig tewerkging tov de DDR3 van de graphics card; lees ondergebruikt)? Ik denk niet dat de 360 en wellicht de PS3 die specificaties ingebed hebben.

Van de andere kant zijn de consoles natuurlijk wel gemaakt voor 1 hoofdfunctie; games. Dus zijn de algemene bottlenecks die de PC altijd had in veel mindere mate aanwezig bij consoles, ivm het fabriceren van hardware die gestroomlijnd is op elkaar, en zal dat nu ook wel weer zijn. Ik denk dat dit ook altijd de reden was dat consoles veel meer 'deden' met de specificaties die ze hadden.

Zo zal de GPU samen met de CELLchip in de PS3 geoptimaliseerd zijn en heeft het vraagstuk die de PC tracht op te lossen met DirectX10 zich nooit echt in dezelfde orde gemanifesteerd met consoles. Wat betreft de 360 vrees ik juist dat die teveel PCgeorienteerd (videokaart met DX9.0c). Van de andere kant...MS zou toch echt wel aan hebben kunnen zien dat DX10 eraan zat te komen
pi_36391193
Nee, jij ziet DX10 verkeerd. Ondanks dat het het unified shader model introduceert (voegt veel efficientie toe, bezit de PS3 niet, de 360 wel en is het ding dat de 360 DX9.0c+ maakt). Maar features als SM4.0, Geometry Shader, ondersteuning voor langere en complexere shaders etc. etc. dat ontbreekt allemaal bij zowel de PS3 als 360. En het ontbreken van dergelijke features die hardwarematig ingebouwd moeten worden valt niet te compenseren met enige mate van optimalisatie.

En MS had het wel aan zien komen ja, maar ik betwijfel of de specificaties van DX10 al vaststonden toen het ontwerp van de Xenos gefinaliseerd werd. Dus een goede kans dat er een flink aantal features ontbreken als men uberhaupt al de moeite heeft genomen er een paar in te stoppen buiten het unified shader model.

Overigens is de 360 helemaal niet zo sterk PC georienteerd, iig niet meer of minder zo dan de PS3. Iedereen met OGL ervaring op de PC kan games maken voor de PS3. En de 360 gebruikt wat trucjes die je niet terugvindt in PC's zoals een supersnelle EDRAM cache op de GPU, waar de PS3 een simpel PC ontwerp gebruikt voor de videokaart.
pi_36391788
Gamespot heeft gesproken met Cevat Yerli van Crytek, zal wat toffe uitspraken vet maken
quote:
SAN JOSE, Calif.--Two years after bursting on the scene with the acclaimed first-person shooter Far Cry, German developer Crytek is out dropping jaws once again with the first glimpse of Crysis, the company's second game. There's a technical trailer of Crysis being shown at the Game Developers Conference that is simply blowing everyone away with its visions of incredibly lush and realistic jungle combat. And this first glimpse is doubly impressive considering that Crytek seemed to have disappeared off the face of the earth after signing a publishing deal with EA in 2004. Needless to say, we needed to learn more, so we were able to sit down with Cevat Yerli, the president and CEO of Crytek, to get the first details on Crysis.

The trailer shows just a few graphical effects, such as volumetric clouds and soft shadowing, but you can't help but admire the beautiful terrain on display. The first shot shows a lush jungle island from the air. Next, the camera drops you down into that jungle to show off motion blur and other effects. But then there's about 10 seconds of gameplay footage showing off incredibly lifelike jungle warfare. The music builds, and then the screen goes black to display the game title. However, the outro of the trailer shows a huge, black, spiderlike thing roaring into the camera.

Yerli told us that Crysis is a science fiction story on an epic scale, and he explained that they really wanted to do an "end of mankind" sort of story and not the typical alien-invasion story. Although the jungle setting seen in the trailer reminds us of Far Cry, Yerli said that Crysis has absolutely no ties to Far Cry and that it has an original story with strong characters. In fact, Yerli said that they felt that Far Cry had a weak story, and that's one of the things they're out to fix with Crysis.

Yerli also noted that Crysis is indeed stuffed with all the latest high-end graphical features, such as soft shadowing, depth of field (which blurs objects that are in the distance), high dynamic range lighting, per-pixel shading, and more. However, he said that the end goal isn't to stuff all these technologies in the game but rather to create something that's so immersive you won't even notice the technologies because you're so wrapped up in the experience. He also said that they asked the development team to push the envelope with lots of new ideas, and this created a lot of skepticism at first. "At the beginning when we started this, the team said, 'You're crazy,'" Yerli said. Still, they stuck to their guns, despite all the pressure to deliver results. Then he said, "After months of R&D work, suddenly it works."

Crysis will introduce concepts such as bendable and destructible foliage, which doesn't sound like much, but when you see it in action it can change the way you play the game. Yerli said that in the past, plants in games were used only as cover, and they were always static and unchanging. But in Crysis, if an enemy is hiding in tall grasses, you'll see the vegetation bend and sway, which means that you can now read the terrain to try to detect enemies. In the trailer, we saw heavy gunfire cut down a tree, and the trunk fell over realistically, which illustrates some of the realistic physics in the game. Yerli said that they've seen trees fall over and crush enemies standing in the wrong spot.

Yet Crysis promises to be far more than Far Cry with a better graphics engine. Yerli explained that the company learned many lessons about gameplay with Far Cry. As an example, he cited the introduction of mutants into Far Cry's story about halfway through the game. Up until that point, Far Cry was an intelligent shooter that let you approach the game however you wanted to. You could skulk around in the jungle, sneaking past guys. Or you could take down an armed camp using your own tactics. Once the mutants were introduced, however, Yerli said that the gameplay switched to being "reactive," just like pretty much every other shooter on the market. In other words, a bad guy suddenly appears, and you have to shoot him quickly. Obviously, the nonlinear approach was better, and so the company learned its lesson.

Crytek has also spent a lot of time rethinking multiplayer. Crysis will indeed have multiplayer gameplay, with modes such as tactical deathmatch, tactical team deathmatch, and tactical capture the flag. Yerli also hinted at an innovative new mode called power struggle, which will feature an economic system as well as a skill-based tree. Of course, Yerli said it's too early to go into details, but this mode sounds promising. Just as important, the company has rewritten the network system to be much faster and more efficient, and this should address a lot of issues that players had with Far Cry's multiplayer.

It's too early to talk about system requirements, but Yerli said that you'll probably want a pretty powerful PC to enjoy the game. While they haven't identified a target CPU, you will need a graphics card with support for shader model 2.0. With that said, he noted that Far Cry was pretty scalable on a wide variety of systems once it shipped, so we can expect the same with Crysis. The game will ship with support for both DirectX 9 and DirectX 10, the upcoming version of DirectX that will be included with Windows Vista. And while the game will certainly run well with DirectX 9, he noted that you'll probably see better performance with DirectX 10 and Windows Vista, thanks to the performance improvements Microsoft has made. When asked if Crysis would also appear on a next-generation console such as the Xbox 360, Yerli said that they were only working on a PC version.

Crysis is easily one of the best-looking games at GDC, and we're already pumped for the game. Visually, it makes Far Cry, as well as almost everything else, look incredibly dated, which is quite an accomplishment. The GDC trailer indicated that we'll be able to play Crysis at the Electronic Entertainment Expo in two months, and we're looking forward to it. Until then, we'll keep you up to date on further developments. Yerli said that we can expect the game to ship this winter.
  woensdag 29 maart 2006 @ 12:28:50 #66
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_36459093
tvp
LastFM
03/06 Maccabees - 10/06 Gaslight Anthem - 18/06 Oi Vai Voi - 20/06 Green Beats - 24/06 Ghinzu - 18/07 Extrema Outdoor
  woensdag 29 maart 2006 @ 13:00:37 #67
45071 nlboy
aka Kasesouffle
pi_36459305
Ik vind het jammer dat ze weer voor monsters kiezen. Dan is het een super realistisch spel, dan krijg je van die onrealistische monster erin. Jammer. Verder zien de screens en HD-movie er gruwelijk eruit!
pi_36459375
quote:
Op woensdag 29 maart 2006 13:00 schreef nlboy het volgende:
Ik vind het jammer dat ze weer voor monsters kiezen. Dan is het een super realistisch spel, dan krijg je van die onrealistische monster erin. Jammer. Verder zien de screens en HD-movie er gruwelijk eruit!
Geen mosnters, wel aliens .
Overigens kiezen ze volledig voor de early-Far Cry speelstijl. Dus tactisch en voorzichtig spelen ipv zoals in de laatste levels met zo zwaar mogelijke wapens rossen tegen eindeloze hoeveelheden trigens.
  woensdag 29 maart 2006 @ 13:35:50 #69
45071 nlboy
aka Kasesouffle
pi_36460107
quote:
Op woensdag 29 maart 2006 13:08 schreef Retuobak het volgende:

[..]

Geen mosnters, wel aliens .
Overigens kiezen ze volledig voor de early-Far Cry speelstijl. Dus tactisch en voorzichtig spelen ipv zoals in de laatste levels met zo zwaar mogelijke wapens rossen tegen eindeloze hoeveelheden trigens.
Beter! Ik vond de eindbaas erg saai en niet zoveel met Far Cry zelf te maken hebben.
pi_36466671
quote:
Op woensdag 29 maart 2006 13:35 schreef nlboy het volgende:

[..]

Beter! Ik vond de eindbaas erg saai en niet zoveel met Far Cry zelf te maken hebben.
Dat was inderdaad een aardig zwak punt van het spel. Terwijl het voor die monsters wel leuk was. Ben in ieder geval benieuwd hoe Crysis gaat uitpakken.

Hier kan je trouwens al de eerste 5 screenshots van het spel zien.
  Lieve Belg woensdag 29 maart 2006 @ 17:11:13 #71
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_36467377
Zal het bij eind 2006 blijven? Of zal het 2007 worden?
Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
Jump daarentegen, is wáy minder braaf en lief dan hij lijkt
          «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
  woensdag 29 maart 2006 @ 17:15:42 #72
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_36467506
Fucking hell wat een screens .

Tijd voor een upgrade van mijn gf6600GT'tje .
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_36467687
quote:
Op woensdag 29 maart 2006 17:11 schreef Jump het volgende:
Zal het bij eind 2006 blijven? Of zal het 2007 worden?
Begin 2007, reken er maar op dat Crytek Crysis tegelijk met Vista in de schappen wil hebben.
  woensdag 29 maart 2006 @ 17:24:53 #74
36796 Morpheus2002
Radio 49 | DJ.Morph
pi_36467771
Prachtige Trailer, tot het moment dat er een ruimteschip verschijnt. Waarom verneuken ze zo'n gave FPS altijd met buitenaardse wezen? Zo jammer

Heb Far Cry ook gespeeld totdat de Aliens tevoorschijn kwamen. Ik vind het echt een miljoen keer leuker om tegen "echte" mensen / militairen enzovoort te knallen.

Beetje jammer weer.
Niets Is Sterker Dan Dat Ene Woord; Feyenoord! Mijn Feyenoord!
  woensdag 29 maart 2006 @ 17:25:35 #75
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_36467794
Wat ik me dus afvraag, als het DirectX 10 is op welke hardware lopen die beelden dan??
LastFM
03/06 Maccabees - 10/06 Gaslight Anthem - 18/06 Oi Vai Voi - 20/06 Green Beats - 24/06 Ghinzu - 18/07 Extrema Outdoor
pi_36467879
quote:
Op woensdag 29 maart 2006 17:25 schreef -skippybal- het volgende:
Wat ik me dus afvraag, als het DirectX 10 is op welke hardware lopen die beelden dan??
Pre-production samples waarschijnlijk
Dat, of maybe gewoon DX9 hardware daar DX10 grotendeels snelheidsverbeteringen met zich meebrengt en minder verbeteringen qua grafische trucjes itt DX9 wat weer vooral grafische trucjes introduceerde.
pi_36467903
quote:
Op woensdag 29 maart 2006 17:24 schreef Morpheus2002 het volgende:
Prachtige Trailer, tot het moment dat er een ruimteschip verschijnt. Waarom verneuken ze zo'n gave FPS altijd met buitenaardse wezen? Zo jammer

Heb Far Cry ook gespeeld totdat de Aliens tevoorschijn kwamen. Ik vind het echt een miljoen keer leuker om tegen "echte" mensen / militairen enzovoort te knallen.

Beetje jammer weer.
Lees dat stuk van Gamespot dat ik gequote heb, das iig al redelijk interessant, het zal dus iig niet spelen als een 13-in-één-dozijn monstershooter maar meer als early-Far Cry. Das good enough for me.
pi_36470201
en toch valt me op in die hd trailer dat er wat dingen verspringen, zoals die wolken, alsof het toch net geen 3d is, en die stenen op de grond in het oerwoud
pi_36470343
quote:
Op woensdag 29 maart 2006 18:58 schreef Incolumis het volgende:
en toch valt me op in die hd trailer dat er wat dingen verspringen, zoals die wolken, alsof het toch net geen 3d is, en die stenen op de grond in het oerwoud
Pop-up nog, betekent dat het te laat wordt ingeladen, komt omdat het nog een vroege build is. Tegen de uiteindelijke release merk je daar niks meer van als het goed is .
  woensdag 29 maart 2006 @ 19:06:57 #80
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_36470404
quote:
Op woensdag 29 maart 2006 19:04 schreef Retuobak het volgende:

[..]

Pop-up nog, betekent dat het te laat wordt ingeladen, komt omdat het nog een vroege build is. Tegen de uiteindelijke release merk je daar niks meer van als het goed is .
Je krijgt toch denk ik wel dat het steeds scherper/gedetaileerder word hoe dichter bij je komt?? Anders kun je het pas op max spelen over 10 jaar
LastFM
03/06 Maccabees - 10/06 Gaslight Anthem - 18/06 Oi Vai Voi - 20/06 Green Beats - 24/06 Ghinzu - 18/07 Extrema Outdoor
  woensdag 29 maart 2006 @ 19:10:47 #81
45071 nlboy
aka Kasesouffle
pi_36470514
quote:
Vertaling van vorige quote

Na twee jaar stilte ...
Twee jaar na de spelletjeswereld overrompeld te hebben met de geweldige eerstepersoonsshooter Far Cry, slaat de Duitse ontwikkelaar Crytek opnieuw vriend en vijand met verstomming wanneer ze pers en publiek een eerste blik gunden op Crysis, hun tweede game. Op de Game Developers Conferentie in San Diego toonden deze jongens immers een technische trailer-demo die iedereen gewoonweg van zijn sokken blies met een gevechtsscène in een van de mooist weergegeven en meest dichtbegroeide jungles ooit gezien in een videogame. Deze eerste blik was dubbel zo indrukwekkend als je weet dat Crytek sinds het bedrijf een uitgave-overeenkomst sloot met Electronic Arts in 2004 niets meer van zich heeft laten horen. GameSpot kreeg Cevat Yerli te pakken, de hoofdman van Crytek om hem wat details te ontfutselen over deze Crysis.

De trailer toonde slechts een handjevol speciale grafische effecten zoals volumetrische wolken en zachte schaduwen, maar je moest gewoonweg toegeven dat het terrein dat je hier te zien kreeg onwaarschijnlijk mooi was. Het eerste shot toonde ons een dichtbegroeid eiland vanuit de lucht gezien. Daarna dropte de camera je midden in die jungle om er bewegingsvervagings en andere effecten te demonstreren. Daarna kregen we tien seconden gameplay waarin ongelooflijk overtuigende oerwoudcombat de hoofdrol speelde. De muziek bouwde op … en daarna kregen we een zwart scherm met de titel. Helemaal op het einde zagen we nog net een gigantisch spinachtig ding naar de camera toelopen.

Het einde van de mensheid
Yerly vertrouwde ons toe dat Crysis een episch sciencefictionverhaal zal brengen. Ze willen echt een soort 'einde van de mensheid' sage brengen en niet nog maar eens een typisch 'invasie door buitenaardse wezens'-cliché. Hoewel de jungle uit de trailer ons aan Far Cry deed denken, verzekerde Yerli ons ervan dat Crysis absoluut niets te maken heeft met Far Cry en een heel eigen verhaal met eigen sterke personages zal krijgen. Hij gaf zelfs toe dat Far Cry eigenlijk niet zo'n heel goed uitgewerkt verhaal had en dat ze dit meer dan goed zullen maken met Crysis.

Yerli vertelde verder nog dat Crysis inderdaad tot barstens toe volzit met de nieuwste grafische toeters en bellen. Denk daarbij aan zachte schaduwen, dieptezicht (dat voorwerpen die heel veraf liggen doet vervagen), heel dynamische belichting, per-pixel shading en veel veel meer. Het einddoel is echter niet om zo veel mogelijk technische hoogstandjes op elkaar te stapelen om te bewijzen hoe goed ze daar in zijn, maar om ze ten dienste te stellen van een game dat hierdoor zo onderdompelend en meeslepend wordt dat je al die technische snufjes niet eens zal opmerken. Hij zei ook dat ze aan hun ontwikkelingsteam echt gevraagd hebben om zoveel mogelijk nieuwe ideeën te opperen, ook al stuitte dit in het begin tot behoorlijk wat twijfel. Toen we hiermee begonnen vertelde het team ons dat we gek waren, maar ze hebben zich desondanks volledig ingezet en zijn met resultaten afgekomen die ze nooit voor mogelijk hadden gehouden. 'Na maanden van research en ontwikkeling werkt het plotseling'

Lees eens een terrein
Crysis zal nieuwigheden zoals buigzame en vernietigbare begroeiing introduceren. Dit klinkt misschien niet zo heel groots, maar als je het in actie ziet kan het de manier waarop je het game speelt beïnvloeden. Voorheen werden planten vooral als dekking gebruikt om ongezien te blijven omdat ze meestal statisch en onveranderlijk waren. Als in Crysis een vijand zich in hoog gras schuilhoudt, kan je de dit zien bewegen of buigen. Dit betekent dat je meer dan ooit het terrein kan 'lezen' om er je voordeel uit te halen. In de trailer zagen we ook zwaar machinegeweervuur een boom in twee breken, waarna de stam op een heel realistische manier omknakte. Yerli beweerde zelfs dat hij al omvallende bomen vijanden heeft zien verpletteren die op het verkeerde moment op de verkeerde plaats stonden.

Crysis belooft echter veel meer te worden als Far Cry met een sterk verbeterde grafische engine. Yerli legde uit dat ze vele lessen rond gameplay geleerd hebben met Far Cry. Zo haalde hij het opduiken van de mutanten aan halverwege het verhaal in het originele Far Cry. Tot op dat moment was Far Cry een intelligente shooter die je de meeste situaties liet benaderen op de manier waarop jij dat het beste achtte. Je kon je eigen tactiek bedenken en uitvoeren als je bijvoorbeeld een vijandelijke basis moest neutraliseren. Eens de mutanten op het toneel verschenen, verschoof de gameplay van tactisch naar eerder 'reactisch', (een vijand duikt op waarna je hem zo snel mogelijk moet neerschieten) en was het verschil met tientallen andere shooters niet zo heel groot meer. Het was duidelijk dat de niet lineaire aanpak veel beter, interessanter en dus leuker was.

Betere multiplay
Crytek heeft ook stevig aan het multiplayergedeelte gewerkt. Crysis zal inderdaad multiplayergameplay bieden, met modes als tactical deathmatch, tactical team deathmatch en tactical capture the flag. Yerli vertelde ook nog iets over een vernieuwende mode die power struggle zou heten en een economisch system en de ongwikkeling van vaardigheden zou volgen, maar kon daarover nog niet in teveel detail treden. Net zo belangrijk is dat men het netwerksysteem heeft herschreven waardoor het veel sneller en efficiënter zou moeten worden. Iets waar bij Far Cry terecht af en toe op gevloekt kon worden.

Het is nog te vroeg om het over systeemvereisten te hebben, maar Yerli kon ons toch al verklappen dat je waarschijnlijk wel over een vrij krachtige configuratie moet beschikken om het betere uit dit game te halen. Hij vermeldde er echter ook bij dat Far Cry zich netjes liet aanpassen aan mindere tot heel indrukwekkende systemen en dat dit met Crysis waarschijnlijk niet anders zou zijn. Het game zal zowel DirectX9 als DirectX10 ondersteunen, deze laatste is de versie die verwacht wordt bij de lancering van Windows Vista. Op de vraag of Crysis ook op de Xbox 360 of de PS3 mocht verwacht worden antwoordde hij dat ze momenteel enkel aan een pc versie werkten.

Crysis is zonder twijfel een van de mooist uitziende games op deze Game Developers Conference en we kunnen maar met moeite wachten op meer info, beelden en als het even kan, een reviewversie.

Crysis doet Far Cry, en eigenlijk elk ander game van het moment eruitzien als voorbijgestreefd stukje spelsoftware en dat is geen kleine prestatie. We hopen dan ook snel meer te zien van deze verbluffend mooi ogende shooter op de E3 beurs begin mei.
bron
  vrijdag 31 maart 2006 @ 10:19:51 #82
45071 nlboy
aka Kasesouffle
pi_36516894
New Screenshots from Pelaaja

Finnish Site Pelaaja have posted a preview of Crysis with some new high-res screenshots (see below).

New Information from this preview
Crytek has stated that the AI in Crysis will make for the most challenging enemies of any 3d-shooter. Also there is some information regarding the release date. Crysis originally estimated a release date of Q4 2006. The has now been moved to January-March 2007. Thanks to RTsa for the translation.

Kijk hier voor grotere screenshots.

Bronnen: http://www.pelaajalehti.c(...)iskuvat_ja_traileri/ & http://incrysis.com/

[ Bericht 18% gewijzigd door peristilius op 03-04-2006 00:35:38 ]
pi_36554084
Waanzinnig........
pi_36554094
Me 7800GTX gaat de deur uit..........
pi_36554247
pi_36554541
Ja ParaSomnia, vervelend he?
Heb je reacties wel even verwijderd.

En nlboy, je screens doen het niet echt.
If there's anything more important than my ego around, I want it caught and shot now!
http://www.myspace.com/trakston
pi_36554542
hopelijk kan je die motion blur wel uitschakelen. als ik 1 ding lelijk vind is het dat wel
  maandag 3 april 2006 @ 00:30:41 #88
45071 nlboy
aka Kasesouffle
pi_36596491
quote:
Op zaterdag 1 april 2006 17:11 schreef peristilius het volgende:
Ja ParaSomnia, vervelend he?
Heb je reacties wel even verwijderd.

En nlboy, je screens doen het niet echt.
Ja die deden het wel maar koste denk ik teveel bandbreedte.
Misschien kan jij dat even weghalen?
quote:
Op zaterdag 1 april 2006 17:11 schreef unstoppablemark het volgende:
hopelijk kan je die motion blur wel uitschakelen. als ik 1 ding lelijk vind is het dat wel
Gelukkig kan je meestal bij games dat uitschakelen via het Console.
Dus ik denk dat het hier ook wel uitgezet kan worden.
pi_36596621
quote:
Op maandag 3 april 2006 00:30 schreef nlboy het volgende:

[..]

Misschien kan jij dat even weghalen?
If there's anything more important than my ego around, I want it caught and shot now!
http://www.myspace.com/trakston
  maandag 3 april 2006 @ 01:33:11 #90
100642 S1nn3rz
Provocato ergo sum
pi_36597529
wat een geweldige trailer
Ben benieuwd wat voor specs we aan mogen denken om het zo te kunnen spelen
From feudal serf to spender.
pi_37423707
quote:
Op maandag 3 april 2006 01:33 schreef S1nn3rz het volgende:
wat een geweldige trailer
Ben benieuwd wat voor specs we aan mogen denken om het zo te kunnen spelen
Mja, same here

hoe bedoel je verkapte tvp
  maandag 1 mei 2006 @ 11:44:00 #92
132130 Del_Toro
AasProfessssssor
pi_37449031
las ergens dat dit geen directx10 is maar nog steeds directx9

zou trouwens erg tof zijn moest dit vista only zijn
Quickpar fo shizzle
pi_37742773
op de 3e veel info over Crysis

http://pc.ign.com/articles/707/707522p1.html



ziet er nog steeds heel goed uit
let op hoe het licht door de bladeren gaat
  donderdag 11 mei 2006 @ 18:31:05 #94
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_37742916
Briljant mooi ja. Ook als die met een grenadelauncher schiet naar zo'n mannetje en die hele palmboom omtieft met alle bladeren die hun eigen physics hebben
LastFM
03/06 Maccabees - 10/06 Gaslight Anthem - 18/06 Oi Vai Voi - 20/06 Green Beats - 24/06 Ghinzu - 18/07 Extrema Outdoor
  zondag 14 mei 2006 @ 00:14:29 #95
45071 nlboy
aka Kasesouffle
pi_37803879
Een zeer interessante interview:
http://www.gametrailers.com/player.php?id=10783&type=wmv&pl=game

Bij Far Cry 'moest' je van te voren obseveren door te kijken, eigen routen bepalen en sluipen maar. Bij Crysis is het ook mogelijk om je wapen zo te costumize om zo de vijand op een handige manier uit te schakelen. (zie interview)

Verder zijn hier een aantal nieuwe filmpje van de E3 te vinden

Kom maar op met Crysis!
pi_37805836
Volgens mij wordt deze game de reden voor mij om mn pc weer es lekker up te graden. Wauw.
Big dick.
  zondag 14 mei 2006 @ 01:35:28 #97
22078 Dr.Daggla
Zoals Jezus.
pi_37805895
quote:
Op donderdag 11 mei 2006 18:24 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
op de 3e veel info over Crysis

http://pc.ign.com/articles/707/707522p1.html

[afbeelding]

ziet er nog steeds heel goed uit
let op hoe het licht door de bladeren gaat
Echt fucking bizar dit .
Zo mooi .
-
  zondag 14 mei 2006 @ 09:29:54 #98
61587 Retuobak
My oh my!
pi_37808347
Damn wat mooi, elke andere game de afgelopen E3 is er gewoon freakin' lelijk bij
  zondag 14 mei 2006 @ 10:41:49 #99
45071 nlboy
aka Kasesouffle
pi_37809005
quote:
Op zondag 14 mei 2006 09:29 schreef Retuobak het volgende:
Damn wat mooi, elke andere game de afgelopen E3 is er gewoon freakin' lelijk bij
Idd en gelukkig is Crysis voorlopig PC-only.
  zondag 14 mei 2006 @ 10:52:42 #100
143210 DooD
xbox360, ps3, pc gamer
pi_37809168
Ik heb zat gameplaytrailers gezien van Crysis en het zag er goed uit, maar ik had het idee dat het enkelt op dirx 9.0c liep. Dan nog zag het er spectaculair uit. Als je bij lanch een vette pc hebt om deze game te draaien, dan kunnen we al gelijk weer zeggen dat de pc voorligt op de consoles. Het verschil wordt per generatie kleiner, maar het is er nog steeds wel.
De enige zekerheid die je hebt in je leven ben ik!!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')