Dit werkt toch wel op een 7800GTX?quote:Op zaterdag 21 januari 2006 23:50 schreef Retuobak het volgende:
Eerder vervanging Daggla, DirectX10 kaartje kopen.
quote:Op zaterdag 21 januari 2006 23:54 schreef Retuobak het volgende:
Mogelijk, ja. Met dezelfde effecten mogelijk? Nee.
Er moet wat gestript worden in de effecten en men moet ws. wat trucjes uithalen om de schaal wat te minderen ivm de kleinere geheugencapaciteit van consoles.
eind dit jaar alquote:Op zaterdag 21 januari 2006 23:58 schreef Retuobak het volgende:
Ik ook niet. Maar het wordt toch wel geport joh kepler, we hebben het hier over een game die waarschijnlijk DE FPS wordt van 2006, dat zou jij als EA zijnde toch ook naar 2 platforms willen porten die op den duur samen een userbase hebben van 150 miljoen?
http://www.gamershell.com/download_12286.shtmlquote:Op zondag 22 januari 2006 14:02 schreef H.Flick het volgende:
Waar kan ik die ingame techdemo zien dan? Volgens mij las ik net in een ander topic daar iets over.
Is soms wel handig.quote:
quote:Op zondag 22 januari 2006 14:08 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Dit gaat mijn PC heul niet trekken..
Errr, nee. Flight Simulator X is eerder aangekondigd en die maakt ook uitgebreid gebruik van DX10 (en Windows Vista).quote:Op zaterdag 21 januari 2006 22:20 schreef Egamer het volgende:
Crysis is trouwens de eerste game die gebruikt gaat maken van DirectX10, daarmee kunnen wij érg mooie graphics op het beeldscherm krijgen.
Zelfde hier.quote:Op zondag 29 januari 2006 12:09 schreef Morthill het volgende:
Dat wordt over een jaar een nieuwe PC aanschaffen.
volgens Kabouter duurt het dus tot eind dit jaar, vanwege DX10 kaarten enzoquote:Op donderdag 23 maart 2006 23:24 schreef peristilius het volgende:
Dat filmpje is dus behoorlijk ziek!
Echt geweldig, nooit gedacht dat zulke graphics zo snel al mogelijk zouden zijn.
En sinds die al is uitgesteld....quote:Op donderdag 26 januari 2006 23:18 schreef Retuobak het volgende:
Mocht Vista uitgesteld worden dan kun je een uitstel qua kaarten verwachten naar Q1 '07.
Kun je verwachten dat ATi en nVidia respectievelijk de R590 en G7x uit zullen brengen als extra refreshes en dan direct bij launch van Vista alsnog uitbrengenquote:
Ziekerdeziek. Gaan we dit echt ingame verwachten? Kun je, je pas voor Oblivion geupgrade pc, wel weer een upgrade gaan geven.quote:Op zaterdag 25 maart 2006 00:36 schreef nlboy het volgende:
Een Super Gametopic zonder screens...
...
had je maar niet je pc moeten upgraden voor Oblivionquote:Op zaterdag 25 maart 2006 01:35 schreef piet_pelle het volgende:
[..]
Ziekerdeziek. Gaan we dit echt ingame verwachten? Kun je, je pas voor Oblivion geupgrade pc, wel weer een upgrade gaan geven.
Ik wacht wel op de X360 versiequote:Op zaterdag 25 maart 2006 01:39 schreef disjfa het volgende:
[..]
had je maar niet je pc moeten upgraden voor Oblivion
Mja, dat kan nog minimaal een half jaar wachten, zoals gezegd heeft niemand hardware die het exact zo kan draaien. Ook de 360 en PS3 krijgen watered down versies als ze de game krijgen vanwege het ontbreken van DX10 features.quote:Op zaterdag 25 maart 2006 01:35 schreef piet_pelle het volgende:
[..]
Ziekerdeziek. Gaan we dit echt ingame verwachten? Kun je, je pas voor Oblivion geupgrade pc, wel weer een upgrade gaan geven.
Hier vind je nog een betere filmpje van de Crysis Trailer.quote:Crysis GDC trailer
Op de Game Developers Conference die op het moment wordt gehouden is een filmpje getoond van Crysis, de game die gebruik maakt van de CryEngine 2. Iemand van het Gaming Age-forum is zo aardig geweest om dit op te nemen en het met de wereld te delen. Hoewel het een filmpje is waarin een beeldscherm wordt gefilmd, is toch te zien hoeveel detail men in de game, die Far Cry moet opvolgen, heeft weten te stoppen. Er zijn twee versies beschikbaar:
QuickTime
WMV
De game zal op de E3 speelbaar zijn. Op het moment is Crysis alleen officieel aangekondigd voor de PC, al zijn er geruchten dat ook consolegamers er van zullen mogen genieten. De CryEngine 2 zal sowieso naar Xbox 360 en PS3 gepoort worden.
Zou je denken?quote:Op zondag 26 maart 2006 11:30 schreef H.Flick het volgende:
Ik heb zo het idee dat de PC weer de voorsprong op het gebied van graphics gaat pakken.
Ja, alleen moest je wel helaas heel lang wachten.quote:Op zondag 26 maart 2006 12:35 schreef Retuobak het volgende:
Moet haast wel, Far Cry had dat ook erin gepatched
Dat zou wel mooi zijn.quote:Op zondag 26 maart 2006 12:42 schreef Retuobak het volgende:
Nou ja, ik verwacht ook geen release voor die van Vista. Denk dat ze ongeveer tegelijk releasen.
Spore word ook een topper.quote:Op zondag 26 maart 2006 12:50 schreef Retuobak het volgende:
EA is heel goed bij bepaalde getalenteerde studios. Dan laten ze de developer redelijk vrij en krijgen ze zakken geld. sportgames ed. melken ze gewoon uit om de grote projecten als Spore en Crysis te financieren.
Maar ja, je wilt natuurlijk wel het maximale uit de game/je geld halen.quote:Op zondag 26 maart 2006 16:24 schreef Retuobak het volgende:
Je realiseert je dat je een game niet op de hoogste settings HOEFT te spelen he speedfreakssj?
Deze optimalisatie van PCgraphics komt toch met name door de integratie/ optimalisatie van GPU & CPU (waar voorheen de RAM eigenhandig tewerkging tov de DDR3 van de graphics card; lees ondergebruikt)? Ik denk niet dat de 360 en wellicht de PS3 die specificaties ingebed hebben.quote:Op zondag 26 maart 2006 17:40 schreef Retuobak het volgende:
Ik denk dat de 360 en PS3 redelijk in de buurt zullen komen na veel optimalisatie, maar het zal er op de PC logischerwijs het beste uit zien. Zou goed kunnen dat de 360 zelfs het dichtste in de buurt komt, hardware features van de 360 GPU zijn uitgebreider dan die van de RSX (RSX heeft echt puur DX9.0c features, 360GPU hangt een beetje tussen DX9.0c en DX10 in, al neigt het nog steeds meer naar DX9.0c)
quote:SAN JOSE, Calif.--Two years after bursting on the scene with the acclaimed first-person shooter Far Cry, German developer Crytek is out dropping jaws once again with the first glimpse of Crysis, the company's second game. There's a technical trailer of Crysis being shown at the Game Developers Conference that is simply blowing everyone away with its visions of incredibly lush and realistic jungle combat. And this first glimpse is doubly impressive considering that Crytek seemed to have disappeared off the face of the earth after signing a publishing deal with EA in 2004. Needless to say, we needed to learn more, so we were able to sit down with Cevat Yerli, the president and CEO of Crytek, to get the first details on Crysis.
The trailer shows just a few graphical effects, such as volumetric clouds and soft shadowing, but you can't help but admire the beautiful terrain on display. The first shot shows a lush jungle island from the air. Next, the camera drops you down into that jungle to show off motion blur and other effects. But then there's about 10 seconds of gameplay footage showing off incredibly lifelike jungle warfare. The music builds, and then the screen goes black to display the game title. However, the outro of the trailer shows a huge, black, spiderlike thing roaring into the camera.
Yerli told us that Crysis is a science fiction story on an epic scale, and he explained that they really wanted to do an "end of mankind" sort of story and not the typical alien-invasion story. Although the jungle setting seen in the trailer reminds us of Far Cry, Yerli said that Crysis has absolutely no ties to Far Cry and that it has an original story with strong characters. In fact, Yerli said that they felt that Far Cry had a weak story, and that's one of the things they're out to fix with Crysis.
Yerli also noted that Crysis is indeed stuffed with all the latest high-end graphical features, such as soft shadowing, depth of field (which blurs objects that are in the distance), high dynamic range lighting, per-pixel shading, and more. However, he said that the end goal isn't to stuff all these technologies in the game but rather to create something that's so immersive you won't even notice the technologies because you're so wrapped up in the experience. He also said that they asked the development team to push the envelope with lots of new ideas, and this created a lot of skepticism at first. "At the beginning when we started this, the team said, 'You're crazy,'" Yerli said. Still, they stuck to their guns, despite all the pressure to deliver results. Then he said, "After months of R&D work, suddenly it works."
Crysis will introduce concepts such as bendable and destructible foliage, which doesn't sound like much, but when you see it in action it can change the way you play the game. Yerli said that in the past, plants in games were used only as cover, and they were always static and unchanging. But in Crysis, if an enemy is hiding in tall grasses, you'll see the vegetation bend and sway, which means that you can now read the terrain to try to detect enemies. In the trailer, we saw heavy gunfire cut down a tree, and the trunk fell over realistically, which illustrates some of the realistic physics in the game. Yerli said that they've seen trees fall over and crush enemies standing in the wrong spot.
Yet Crysis promises to be far more than Far Cry with a better graphics engine. Yerli explained that the company learned many lessons about gameplay with Far Cry. As an example, he cited the introduction of mutants into Far Cry's story about halfway through the game. Up until that point, Far Cry was an intelligent shooter that let you approach the game however you wanted to. You could skulk around in the jungle, sneaking past guys. Or you could take down an armed camp using your own tactics. Once the mutants were introduced, however, Yerli said that the gameplay switched to being "reactive," just like pretty much every other shooter on the market. In other words, a bad guy suddenly appears, and you have to shoot him quickly. Obviously, the nonlinear approach was better, and so the company learned its lesson.
Crytek has also spent a lot of time rethinking multiplayer. Crysis will indeed have multiplayer gameplay, with modes such as tactical deathmatch, tactical team deathmatch, and tactical capture the flag. Yerli also hinted at an innovative new mode called power struggle, which will feature an economic system as well as a skill-based tree. Of course, Yerli said it's too early to go into details, but this mode sounds promising. Just as important, the company has rewritten the network system to be much faster and more efficient, and this should address a lot of issues that players had with Far Cry's multiplayer.
It's too early to talk about system requirements, but Yerli said that you'll probably want a pretty powerful PC to enjoy the game. While they haven't identified a target CPU, you will need a graphics card with support for shader model 2.0. With that said, he noted that Far Cry was pretty scalable on a wide variety of systems once it shipped, so we can expect the same with Crysis. The game will ship with support for both DirectX 9 and DirectX 10, the upcoming version of DirectX that will be included with Windows Vista. And while the game will certainly run well with DirectX 9, he noted that you'll probably see better performance with DirectX 10 and Windows Vista, thanks to the performance improvements Microsoft has made. When asked if Crysis would also appear on a next-generation console such as the Xbox 360, Yerli said that they were only working on a PC version.
Crysis is easily one of the best-looking games at GDC, and we're already pumped for the game. Visually, it makes Far Cry, as well as almost everything else, look incredibly dated, which is quite an accomplishment. The GDC trailer indicated that we'll be able to play Crysis at the Electronic Entertainment Expo in two months, and we're looking forward to it. Until then, we'll keep you up to date on further developments. Yerli said that we can expect the game to ship this winter.
Geen mosnters, wel aliensquote:Op woensdag 29 maart 2006 13:00 schreef nlboy het volgende:
Ik vind het jammer dat ze weer voor monsters kiezen. Dan is het een super realistisch spel, dan krijg je van die onrealistische monster erin. Jammer.Verder zien de screens en HD-movie er gruwelijk eruit!
Beter! Ik vond de eindbaas erg saai en niet zoveel met Far Cry zelf te maken hebben.quote:Op woensdag 29 maart 2006 13:08 schreef Retuobak het volgende:
[..]
Geen mosnters, wel aliens.
Overigens kiezen ze volledig voor de early-Far Cry speelstijl. Dus tactisch en voorzichtig spelen ipv zoals in de laatste levels met zo zwaar mogelijke wapens rossen tegen eindeloze hoeveelheden trigens.
Dat was inderdaad een aardig zwak punt van het spel. Terwijl het voor die monsters wel leuk was. Ben in ieder geval benieuwd hoe Crysis gaat uitpakken.quote:Op woensdag 29 maart 2006 13:35 schreef nlboy het volgende:
[..]
Beter! Ik vond de eindbaas erg saai en niet zoveel met Far Cry zelf te maken hebben.
Begin 2007, reken er maar op dat Crytek Crysis tegelijk met Vista in de schappen wil hebben.quote:Op woensdag 29 maart 2006 17:11 schreef Jump het volgende:
Zal het bij eind 2006 blijven? Of zal het 2007 worden?
Pre-production samples waarschijnlijkquote:Op woensdag 29 maart 2006 17:25 schreef -skippybal- het volgende:
Wat ik me dus afvraag, als het DirectX 10 is op welke hardware lopen die beelden dan??![]()
Lees dat stuk van Gamespot dat ik gequote heb, das iig al redelijk interessant, het zal dus iig niet spelen als een 13-in-één-dozijn monstershooter maar meer als early-Far Cry. Das good enough for me.quote:Op woensdag 29 maart 2006 17:24 schreef Morpheus2002 het volgende:
Prachtige Trailer, tot het moment dat er een ruimteschip verschijnt. Waarom verneuken ze zo'n gave FPS altijd met buitenaardse wezen? Zo jammer
Heb Far Cry ook gespeeld totdat de Aliens tevoorschijn kwamen. Ik vind het echt een miljoen keer leuker om tegen "echte" mensen / militairen enzovoort te knallen.
Beetje jammer weer.
Pop-up nog, betekent dat het te laat wordt ingeladen, komt omdat het nog een vroege build is. Tegen de uiteindelijke release merk je daar niks meer van als het goed isquote:Op woensdag 29 maart 2006 18:58 schreef Incolumis het volgende:
en toch valt me op in die hd trailer dat er wat dingen verspringen, zoals die wolken, alsof het toch net geen 3d is, en die stenen op de grond in het oerwoud
Je krijgt toch denk ik wel dat het steeds scherper/gedetaileerder word hoe dichter bij je komt?? Anders kun je het pas op max spelen over 10 jaarquote:Op woensdag 29 maart 2006 19:04 schreef Retuobak het volgende:
[..]
Pop-up nog, betekent dat het te laat wordt ingeladen, komt omdat het nog een vroege build is. Tegen de uiteindelijke release merk je daar niks meer van als het goed is.
quote:Vertaling van vorige quote![]()
Na twee jaar stilte ...
Twee jaar na de spelletjeswereld overrompeld te hebben met de geweldige eerstepersoonsshooter Far Cry, slaat de Duitse ontwikkelaar Crytek opnieuw vriend en vijand met verstomming wanneer ze pers en publiek een eerste blik gunden op Crysis, hun tweede game. Op de Game Developers Conferentie in San Diego toonden deze jongens immers een technische trailer-demo die iedereen gewoonweg van zijn sokken blies met een gevechtsscène in een van de mooist weergegeven en meest dichtbegroeide jungles ooit gezien in een videogame. Deze eerste blik was dubbel zo indrukwekkend als je weet dat Crytek sinds het bedrijf een uitgave-overeenkomst sloot met Electronic Arts in 2004 niets meer van zich heeft laten horen. GameSpot kreeg Cevat Yerli te pakken, de hoofdman van Crytek om hem wat details te ontfutselen over deze Crysis.
De trailer toonde slechts een handjevol speciale grafische effecten zoals volumetrische wolken en zachte schaduwen, maar je moest gewoonweg toegeven dat het terrein dat je hier te zien kreeg onwaarschijnlijk mooi was. Het eerste shot toonde ons een dichtbegroeid eiland vanuit de lucht gezien. Daarna dropte de camera je midden in die jungle om er bewegingsvervagings en andere effecten te demonstreren. Daarna kregen we tien seconden gameplay waarin ongelooflijk overtuigende oerwoudcombat de hoofdrol speelde. De muziek bouwde op … en daarna kregen we een zwart scherm met de titel. Helemaal op het einde zagen we nog net een gigantisch spinachtig ding naar de camera toelopen.
Het einde van de mensheid
Yerly vertrouwde ons toe dat Crysis een episch sciencefictionverhaal zal brengen. Ze willen echt een soort 'einde van de mensheid' sage brengen en niet nog maar eens een typisch 'invasie door buitenaardse wezens'-cliché. Hoewel de jungle uit de trailer ons aan Far Cry deed denken, verzekerde Yerli ons ervan dat Crysis absoluut niets te maken heeft met Far Cry en een heel eigen verhaal met eigen sterke personages zal krijgen. Hij gaf zelfs toe dat Far Cry eigenlijk niet zo'n heel goed uitgewerkt verhaal had en dat ze dit meer dan goed zullen maken met Crysis.
Yerli vertelde verder nog dat Crysis inderdaad tot barstens toe volzit met de nieuwste grafische toeters en bellen. Denk daarbij aan zachte schaduwen, dieptezicht (dat voorwerpen die heel veraf liggen doet vervagen), heel dynamische belichting, per-pixel shading en veel veel meer. Het einddoel is echter niet om zo veel mogelijk technische hoogstandjes op elkaar te stapelen om te bewijzen hoe goed ze daar in zijn, maar om ze ten dienste te stellen van een game dat hierdoor zo onderdompelend en meeslepend wordt dat je al die technische snufjes niet eens zal opmerken. Hij zei ook dat ze aan hun ontwikkelingsteam echt gevraagd hebben om zoveel mogelijk nieuwe ideeën te opperen, ook al stuitte dit in het begin tot behoorlijk wat twijfel. Toen we hiermee begonnen vertelde het team ons dat we gek waren, maar ze hebben zich desondanks volledig ingezet en zijn met resultaten afgekomen die ze nooit voor mogelijk hadden gehouden. 'Na maanden van research en ontwikkeling werkt het plotseling'
Lees eens een terrein
Crysis zal nieuwigheden zoals buigzame en vernietigbare begroeiing introduceren. Dit klinkt misschien niet zo heel groots, maar als je het in actie ziet kan het de manier waarop je het game speelt beïnvloeden. Voorheen werden planten vooral als dekking gebruikt om ongezien te blijven omdat ze meestal statisch en onveranderlijk waren. Als in Crysis een vijand zich in hoog gras schuilhoudt, kan je de dit zien bewegen of buigen. Dit betekent dat je meer dan ooit het terrein kan 'lezen' om er je voordeel uit te halen. In de trailer zagen we ook zwaar machinegeweervuur een boom in twee breken, waarna de stam op een heel realistische manier omknakte. Yerli beweerde zelfs dat hij al omvallende bomen vijanden heeft zien verpletteren die op het verkeerde moment op de verkeerde plaats stonden.
Crysis belooft echter veel meer te worden als Far Cry met een sterk verbeterde grafische engine. Yerli legde uit dat ze vele lessen rond gameplay geleerd hebben met Far Cry. Zo haalde hij het opduiken van de mutanten aan halverwege het verhaal in het originele Far Cry. Tot op dat moment was Far Cry een intelligente shooter die je de meeste situaties liet benaderen op de manier waarop jij dat het beste achtte. Je kon je eigen tactiek bedenken en uitvoeren als je bijvoorbeeld een vijandelijke basis moest neutraliseren. Eens de mutanten op het toneel verschenen, verschoof de gameplay van tactisch naar eerder 'reactisch', (een vijand duikt op waarna je hem zo snel mogelijk moet neerschieten) en was het verschil met tientallen andere shooters niet zo heel groot meer. Het was duidelijk dat de niet lineaire aanpak veel beter, interessanter en dus leuker was.
Betere multiplay
Crytek heeft ook stevig aan het multiplayergedeelte gewerkt. Crysis zal inderdaad multiplayergameplay bieden, met modes als tactical deathmatch, tactical team deathmatch en tactical capture the flag. Yerli vertelde ook nog iets over een vernieuwende mode die power struggle zou heten en een economisch system en de ongwikkeling van vaardigheden zou volgen, maar kon daarover nog niet in teveel detail treden. Net zo belangrijk is dat men het netwerksysteem heeft herschreven waardoor het veel sneller en efficiënter zou moeten worden. Iets waar bij Far Cry terecht af en toe op gevloekt kon worden.
Het is nog te vroeg om het over systeemvereisten te hebben, maar Yerli kon ons toch al verklappen dat je waarschijnlijk wel over een vrij krachtige configuratie moet beschikken om het betere uit dit game te halen. Hij vermeldde er echter ook bij dat Far Cry zich netjes liet aanpassen aan mindere tot heel indrukwekkende systemen en dat dit met Crysis waarschijnlijk niet anders zou zijn. Het game zal zowel DirectX9 als DirectX10 ondersteunen, deze laatste is de versie die verwacht wordt bij de lancering van Windows Vista. Op de vraag of Crysis ook op de Xbox 360 of de PS3 mocht verwacht worden antwoordde hij dat ze momenteel enkel aan een pc versie werkten.
Crysis is zonder twijfel een van de mooist uitziende games op deze Game Developers Conference en we kunnen maar met moeite wachten op meer info, beelden en als het even kan, een reviewversie.
Crysis doet Far Cry, en eigenlijk elk ander game van het moment eruitzien als voorbijgestreefd stukje spelsoftware en dat is geen kleine prestatie. We hopen dan ook snel meer te zien van deze verbluffend mooi ogende shooter op de E3 beurs begin mei.
bron
Ja die deden het wel maar koste denk ik teveel bandbreedte.quote:Op zaterdag 1 april 2006 17:11 schreef peristilius het volgende:
Ja ParaSomnia, vervelend he?
Heb je reacties wel even verwijderd.
En nlboy, je screens doen het niet echt.
Gelukkig kan je meestal bij games dat uitschakelen via het Console.quote:Op zaterdag 1 april 2006 17:11 schreef unstoppablemark het volgende:
hopelijk kan je die motion blur wel uitschakelen. als ik 1 ding lelijk vind is het dat wel
quote:
Mja, same herequote:Op maandag 3 april 2006 01:33 schreef S1nn3rz het volgende:
wat een geweldige trailer
Ben benieuwd wat voor specs we aan mogen denken om het zo te kunnen spelen
Echt fucking bizar ditquote:Op donderdag 11 mei 2006 18:24 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
op de 3e veel info over Crysis
http://pc.ign.com/articles/707/707522p1.html
[afbeelding]
ziet er nog steeds heel goed uit
let op hoe het licht door de bladeren gaat![]()
Idd en gelukkig is Crysis voorlopig PC-only.quote:Op zondag 14 mei 2006 09:29 schreef Retuobak het volgende:
Damn wat mooi, elke andere game de afgelopen E3 is er gewoon freakin' lelijk bij
Je zult het zowel met dx9 (Xp) als met dx10 (Vista) kunnen spelen. Alleen zul je de specifieke dx10 effecten dan nog wel moeten missen tot je een echte dx10 kaart in huis haalt.quote:Op zondag 14 mei 2006 11:24 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
dus mijn geforce 7800 gt zou het ook wel trekken ?
maar dan op directx 9 of directx 10 drivers
wie kan me dat vertellen?
Ja moet wel lukken.quote:Op zondag 14 mei 2006 11:33 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
maar een geforce 7800 gt moet het lekker kunnen draaien dus ?
dat het er net zo uit ziet als op die filmpjes ?
Niet veel precieser dan '2006'quote:Op zondag 14 mei 2006 11:41 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
kan niet meer wachten totdat de game komt, is er nou al een release datum?
Nee.quote:Op zondag 14 mei 2006 11:33 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
maar een geforce 7800 gt moet het lekker kunnen draaien dus ?
dat het er net zo uit ziet als op die filmpjes ?
Dus het wordt nog mooier?quote:Op zondag 14 mei 2006 12:47 schreef Retuobak het volgende:
Een X1900 series ook niet Daggla
Eerste DX10 beelden van Crysis moeten we nog zien
Ligt eraan hoe duur Vista isquote:Op zondag 14 mei 2006 14:31 schreef nlboy het volgende:
Wie gaat er Crysis en tegerlijkertijd ook Windows Vista kopen?![]()
Meer info over Vista: [PC] Windows Vista & Games
Zeker op een tering duur systeem alleenquote:Op zondag 14 mei 2006 14:39 schreef babba het volgende:
Crysis zal ook gewoon op DirectX 9 draaien, sterker nog, alles wat je tot nu toe hebt gezien van Crysis is DirectX 9
De systeemeisen zijn nog niet bekend dus daar kan ik niets over zeggen, het lijkt me wel dat het behoorlijk zwaar gaat worden jah. Tijd om m'n Pentium 4 2,8 de deur uit te doen en een Core 2 Duo aan te schaffen tegen die tijdquote:Op zondag 14 mei 2006 14:40 schreef -skippybal- het volgende:
[..]
Zeker op een tering duur systeem alleen![]()
Ik dacht dat ATI zo rond december 2006/januari 2007 met zijn DX10 kaart komt.quote:Op zondag 14 mei 2006 15:13 schreef Dr.Daggla het volgende:
Ik twijfel of ik er een tweede 7800GTX bij moet prikken of moet wachten op een DX10 kaart.
Wanneer komen die eigenlijk?
Ik heb al een dual core, maar dan een AMD. 2gig zit er ook al in..quote:Op zondag 14 mei 2006 15:37 schreef DooD het volgende:
ik dacht dat ATi als eerste kwam met zijn directX 10 kaart. Een Intel conroe ( core duo2) zal ook geen overbodige luxe zijn voor deze game en eht zelfde zal denk ik gelden voor 1,5 t/m 2 gig aan geheugen. Een tweede 7800 gtx kaart erbij is leuk, maar of kwa prijs/kwaliteit verhouding de preformance geeft is een tweede. Bang for the buck is ook belangrijk. Ik wacht denk ik op vista totdat ik een nieuwe pc aanschaf. Ik wil toch zeker wel een Directx 10 videokaart, want nu nog een X1900 XT kopen ofzo zie ik de waarde niet van in.
quote:Op zondag 14 mei 2006 15:54 schreef King_of_cubes het volgende:
Even een vraagje, heb je een speciale videokaart nodig voor Direct X 10? Of kan ik met mijn Geforce 6800 ultra ook Direct X draaien?
Gewoon voor de DX10 kaart gaan en je 7800 verkopenquote:Op zondag 14 mei 2006 15:13 schreef Dr.Daggla het volgende:
Ik twijfel of ik er een tweede 7800GTX bij moet prikken of moet wachten op een DX10 kaart.
Wanneer komen die eigenlijk?
Stiekem had ik gewoon geen zin om het topic door te lezen.quote:Op zondag 14 mei 2006 15:55 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..].
Lees nou even een paar post terug.....
SLIquote:Op zondag 14 mei 2006 15:13 schreef Dr.Daggla het volgende:
Ik twijfel of ik er een tweede 7800GTX bij moet prikken of moet wachten op een DX10 kaart.
Wanneer komen die eigenlijk?
Vriend van mij heeft 2 6800's en dat is idd vrij kut.quote:Op zondag 14 mei 2006 15:57 schreef Retuobak het volgende:
[..]
SLI
Ga echt voor een DX10 kaart Daggla, van SLI krijg je enkel spijt.
Ik haal overigens Vista ws. zodra het uitkomt, maar dat is pas na Crysis.
Mooi zo, ik volgens mij ook geen PCI meer overquote:Op zondag 14 mei 2006 17:15 schreef Retuobak het volgende:
Crytek zal de Ageia PhysX kaart niet ondersteunen in Crysis.
Dat zegt voldoende over zo'n kaart. Als Crysis het niet ondersteund dan voorspel ik toch weining toekomst voor zo'n kaart. En ATI en NV zijn niet dom, die sluiten gewoon goeie deals met Havoc en dan kan Ageia ook weer de geschiedenis boeken in. Of één van de twee koopt Ageia op.quote:Op zondag 14 mei 2006 17:15 schreef Retuobak het volgende:
Crytek zal de Ageia PhysX kaart niet ondersteunen in Crysis.
Nog wel. Vanaf dx10 gaat dit veranderen.quote:Op zondag 14 mei 2006 17:22 schreef -skippybal- het volgende:
Het beeld natuurlijk wel, maar de berekeningen van hoet het moet bewegen enzo gaat volgens mij puur via de processort.
Microsoft heeft laatst laten weten ook bezig te zijn met een physics API om deze in DirectX te stoppen. Dus ik neem aan dat ATi en nVidia dat wel moeten gaan ondersteunenquote:Op zondag 14 mei 2006 17:31 schreef InsertCredit het volgende:
[..]
Nog wel. Vanaf dx10 gaat dit veranderen.
Ati heeft al tech demos laten zien waarbij de gpu ook physics taken overneemt.
Nvidia zal dit ook vast gaan ondersteunen.
Scheelt weer zon achterlijk pci-physics geval
Wow, die is echt mooi. Dat customisen van je wapen en suit is wel leuk gedaan en die physics zijn echt te vet. Gewoon een hele nieuwe manier van spelen zo, want je kunt niet meer echt achter bomen schuilen enzo.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 12:25 schreef nlboy het volgende:
...
Hier vind je een filmpje puur 5 min jungle. (mp4-formaat)
bron: incrysis.com
Quicktime of VLC gebruiken.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 14:45 schreef DooD het volgende:
Bah krijg dat jungle filmpje niet geopend. Zo te lezen mis ik wat, maar ja ik zie het wel bij release van de game.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |