abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_36467879
quote:
Op woensdag 29 maart 2006 17:25 schreef -skippybal- het volgende:
Wat ik me dus afvraag, als het DirectX 10 is op welke hardware lopen die beelden dan??
Pre-production samples waarschijnlijk
Dat, of maybe gewoon DX9 hardware daar DX10 grotendeels snelheidsverbeteringen met zich meebrengt en minder verbeteringen qua grafische trucjes itt DX9 wat weer vooral grafische trucjes introduceerde.
pi_36467903
quote:
Op woensdag 29 maart 2006 17:24 schreef Morpheus2002 het volgende:
Prachtige Trailer, tot het moment dat er een ruimteschip verschijnt. Waarom verneuken ze zo'n gave FPS altijd met buitenaardse wezen? Zo jammer

Heb Far Cry ook gespeeld totdat de Aliens tevoorschijn kwamen. Ik vind het echt een miljoen keer leuker om tegen "echte" mensen / militairen enzovoort te knallen.

Beetje jammer weer.
Lees dat stuk van Gamespot dat ik gequote heb, das iig al redelijk interessant, het zal dus iig niet spelen als een 13-in-één-dozijn monstershooter maar meer als early-Far Cry. Das good enough for me.
pi_36470201
en toch valt me op in die hd trailer dat er wat dingen verspringen, zoals die wolken, alsof het toch net geen 3d is, en die stenen op de grond in het oerwoud
pi_36470343
quote:
Op woensdag 29 maart 2006 18:58 schreef Incolumis het volgende:
en toch valt me op in die hd trailer dat er wat dingen verspringen, zoals die wolken, alsof het toch net geen 3d is, en die stenen op de grond in het oerwoud
Pop-up nog, betekent dat het te laat wordt ingeladen, komt omdat het nog een vroege build is. Tegen de uiteindelijke release merk je daar niks meer van als het goed is .
  woensdag 29 maart 2006 @ 19:06:57 #80
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_36470404
quote:
Op woensdag 29 maart 2006 19:04 schreef Retuobak het volgende:

[..]

Pop-up nog, betekent dat het te laat wordt ingeladen, komt omdat het nog een vroege build is. Tegen de uiteindelijke release merk je daar niks meer van als het goed is .
Je krijgt toch denk ik wel dat het steeds scherper/gedetaileerder word hoe dichter bij je komt?? Anders kun je het pas op max spelen over 10 jaar
LastFM
03/06 Maccabees - 10/06 Gaslight Anthem - 18/06 Oi Vai Voi - 20/06 Green Beats - 24/06 Ghinzu - 18/07 Extrema Outdoor
  woensdag 29 maart 2006 @ 19:10:47 #81
45071 nlboy
aka Kasesouffle
pi_36470514
quote:
Vertaling van vorige quote

Na twee jaar stilte ...
Twee jaar na de spelletjeswereld overrompeld te hebben met de geweldige eerstepersoonsshooter Far Cry, slaat de Duitse ontwikkelaar Crytek opnieuw vriend en vijand met verstomming wanneer ze pers en publiek een eerste blik gunden op Crysis, hun tweede game. Op de Game Developers Conferentie in San Diego toonden deze jongens immers een technische trailer-demo die iedereen gewoonweg van zijn sokken blies met een gevechtsscène in een van de mooist weergegeven en meest dichtbegroeide jungles ooit gezien in een videogame. Deze eerste blik was dubbel zo indrukwekkend als je weet dat Crytek sinds het bedrijf een uitgave-overeenkomst sloot met Electronic Arts in 2004 niets meer van zich heeft laten horen. GameSpot kreeg Cevat Yerli te pakken, de hoofdman van Crytek om hem wat details te ontfutselen over deze Crysis.

De trailer toonde slechts een handjevol speciale grafische effecten zoals volumetrische wolken en zachte schaduwen, maar je moest gewoonweg toegeven dat het terrein dat je hier te zien kreeg onwaarschijnlijk mooi was. Het eerste shot toonde ons een dichtbegroeid eiland vanuit de lucht gezien. Daarna dropte de camera je midden in die jungle om er bewegingsvervagings en andere effecten te demonstreren. Daarna kregen we tien seconden gameplay waarin ongelooflijk overtuigende oerwoudcombat de hoofdrol speelde. De muziek bouwde op … en daarna kregen we een zwart scherm met de titel. Helemaal op het einde zagen we nog net een gigantisch spinachtig ding naar de camera toelopen.

Het einde van de mensheid
Yerly vertrouwde ons toe dat Crysis een episch sciencefictionverhaal zal brengen. Ze willen echt een soort 'einde van de mensheid' sage brengen en niet nog maar eens een typisch 'invasie door buitenaardse wezens'-cliché. Hoewel de jungle uit de trailer ons aan Far Cry deed denken, verzekerde Yerli ons ervan dat Crysis absoluut niets te maken heeft met Far Cry en een heel eigen verhaal met eigen sterke personages zal krijgen. Hij gaf zelfs toe dat Far Cry eigenlijk niet zo'n heel goed uitgewerkt verhaal had en dat ze dit meer dan goed zullen maken met Crysis.

Yerli vertelde verder nog dat Crysis inderdaad tot barstens toe volzit met de nieuwste grafische toeters en bellen. Denk daarbij aan zachte schaduwen, dieptezicht (dat voorwerpen die heel veraf liggen doet vervagen), heel dynamische belichting, per-pixel shading en veel veel meer. Het einddoel is echter niet om zo veel mogelijk technische hoogstandjes op elkaar te stapelen om te bewijzen hoe goed ze daar in zijn, maar om ze ten dienste te stellen van een game dat hierdoor zo onderdompelend en meeslepend wordt dat je al die technische snufjes niet eens zal opmerken. Hij zei ook dat ze aan hun ontwikkelingsteam echt gevraagd hebben om zoveel mogelijk nieuwe ideeën te opperen, ook al stuitte dit in het begin tot behoorlijk wat twijfel. Toen we hiermee begonnen vertelde het team ons dat we gek waren, maar ze hebben zich desondanks volledig ingezet en zijn met resultaten afgekomen die ze nooit voor mogelijk hadden gehouden. 'Na maanden van research en ontwikkeling werkt het plotseling'

Lees eens een terrein
Crysis zal nieuwigheden zoals buigzame en vernietigbare begroeiing introduceren. Dit klinkt misschien niet zo heel groots, maar als je het in actie ziet kan het de manier waarop je het game speelt beïnvloeden. Voorheen werden planten vooral als dekking gebruikt om ongezien te blijven omdat ze meestal statisch en onveranderlijk waren. Als in Crysis een vijand zich in hoog gras schuilhoudt, kan je de dit zien bewegen of buigen. Dit betekent dat je meer dan ooit het terrein kan 'lezen' om er je voordeel uit te halen. In de trailer zagen we ook zwaar machinegeweervuur een boom in twee breken, waarna de stam op een heel realistische manier omknakte. Yerli beweerde zelfs dat hij al omvallende bomen vijanden heeft zien verpletteren die op het verkeerde moment op de verkeerde plaats stonden.

Crysis belooft echter veel meer te worden als Far Cry met een sterk verbeterde grafische engine. Yerli legde uit dat ze vele lessen rond gameplay geleerd hebben met Far Cry. Zo haalde hij het opduiken van de mutanten aan halverwege het verhaal in het originele Far Cry. Tot op dat moment was Far Cry een intelligente shooter die je de meeste situaties liet benaderen op de manier waarop jij dat het beste achtte. Je kon je eigen tactiek bedenken en uitvoeren als je bijvoorbeeld een vijandelijke basis moest neutraliseren. Eens de mutanten op het toneel verschenen, verschoof de gameplay van tactisch naar eerder 'reactisch', (een vijand duikt op waarna je hem zo snel mogelijk moet neerschieten) en was het verschil met tientallen andere shooters niet zo heel groot meer. Het was duidelijk dat de niet lineaire aanpak veel beter, interessanter en dus leuker was.

Betere multiplay
Crytek heeft ook stevig aan het multiplayergedeelte gewerkt. Crysis zal inderdaad multiplayergameplay bieden, met modes als tactical deathmatch, tactical team deathmatch en tactical capture the flag. Yerli vertelde ook nog iets over een vernieuwende mode die power struggle zou heten en een economisch system en de ongwikkeling van vaardigheden zou volgen, maar kon daarover nog niet in teveel detail treden. Net zo belangrijk is dat men het netwerksysteem heeft herschreven waardoor het veel sneller en efficiënter zou moeten worden. Iets waar bij Far Cry terecht af en toe op gevloekt kon worden.

Het is nog te vroeg om het over systeemvereisten te hebben, maar Yerli kon ons toch al verklappen dat je waarschijnlijk wel over een vrij krachtige configuratie moet beschikken om het betere uit dit game te halen. Hij vermeldde er echter ook bij dat Far Cry zich netjes liet aanpassen aan mindere tot heel indrukwekkende systemen en dat dit met Crysis waarschijnlijk niet anders zou zijn. Het game zal zowel DirectX9 als DirectX10 ondersteunen, deze laatste is de versie die verwacht wordt bij de lancering van Windows Vista. Op de vraag of Crysis ook op de Xbox 360 of de PS3 mocht verwacht worden antwoordde hij dat ze momenteel enkel aan een pc versie werkten.

Crysis is zonder twijfel een van de mooist uitziende games op deze Game Developers Conference en we kunnen maar met moeite wachten op meer info, beelden en als het even kan, een reviewversie.

Crysis doet Far Cry, en eigenlijk elk ander game van het moment eruitzien als voorbijgestreefd stukje spelsoftware en dat is geen kleine prestatie. We hopen dan ook snel meer te zien van deze verbluffend mooi ogende shooter op de E3 beurs begin mei.
bron
  vrijdag 31 maart 2006 @ 10:19:51 #82
45071 nlboy
aka Kasesouffle
pi_36516894
New Screenshots from Pelaaja

Finnish Site Pelaaja have posted a preview of Crysis with some new high-res screenshots (see below).

New Information from this preview
Crytek has stated that the AI in Crysis will make for the most challenging enemies of any 3d-shooter. Also there is some information regarding the release date. Crysis originally estimated a release date of Q4 2006. The has now been moved to January-March 2007. Thanks to RTsa for the translation.

Kijk hier voor grotere screenshots.

Bronnen: http://www.pelaajalehti.c(...)iskuvat_ja_traileri/ & http://incrysis.com/

[ Bericht 18% gewijzigd door peristilius op 03-04-2006 00:35:38 ]
pi_36554084
Waanzinnig........
pi_36554094
Me 7800GTX gaat de deur uit..........
pi_36554247
pi_36554541
Ja ParaSomnia, vervelend he?
Heb je reacties wel even verwijderd.

En nlboy, je screens doen het niet echt.
If there's anything more important than my ego around, I want it caught and shot now!
http://www.myspace.com/trakston
pi_36554542
hopelijk kan je die motion blur wel uitschakelen. als ik 1 ding lelijk vind is het dat wel
  maandag 3 april 2006 @ 00:30:41 #88
45071 nlboy
aka Kasesouffle
pi_36596491
quote:
Op zaterdag 1 april 2006 17:11 schreef peristilius het volgende:
Ja ParaSomnia, vervelend he?
Heb je reacties wel even verwijderd.

En nlboy, je screens doen het niet echt.
Ja die deden het wel maar koste denk ik teveel bandbreedte.
Misschien kan jij dat even weghalen?
quote:
Op zaterdag 1 april 2006 17:11 schreef unstoppablemark het volgende:
hopelijk kan je die motion blur wel uitschakelen. als ik 1 ding lelijk vind is het dat wel
Gelukkig kan je meestal bij games dat uitschakelen via het Console.
Dus ik denk dat het hier ook wel uitgezet kan worden.
pi_36596621
quote:
Op maandag 3 april 2006 00:30 schreef nlboy het volgende:

[..]

Misschien kan jij dat even weghalen?
If there's anything more important than my ego around, I want it caught and shot now!
http://www.myspace.com/trakston
  maandag 3 april 2006 @ 01:33:11 #90
100642 S1nn3rz
Provocato ergo sum
pi_36597529
wat een geweldige trailer
Ben benieuwd wat voor specs we aan mogen denken om het zo te kunnen spelen
From feudal serf to spender.
pi_37423707
quote:
Op maandag 3 april 2006 01:33 schreef S1nn3rz het volgende:
wat een geweldige trailer
Ben benieuwd wat voor specs we aan mogen denken om het zo te kunnen spelen
Mja, same here

hoe bedoel je verkapte tvp
  maandag 1 mei 2006 @ 11:44:00 #92
132130 Del_Toro
AasProfessssssor
pi_37449031
las ergens dat dit geen directx10 is maar nog steeds directx9

zou trouwens erg tof zijn moest dit vista only zijn
Quickpar fo shizzle
pi_37742773
op de 3e veel info over Crysis

http://pc.ign.com/articles/707/707522p1.html



ziet er nog steeds heel goed uit
let op hoe het licht door de bladeren gaat
  donderdag 11 mei 2006 @ 18:31:05 #94
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_37742916
Briljant mooi ja. Ook als die met een grenadelauncher schiet naar zo'n mannetje en die hele palmboom omtieft met alle bladeren die hun eigen physics hebben
LastFM
03/06 Maccabees - 10/06 Gaslight Anthem - 18/06 Oi Vai Voi - 20/06 Green Beats - 24/06 Ghinzu - 18/07 Extrema Outdoor
  zondag 14 mei 2006 @ 00:14:29 #95
45071 nlboy
aka Kasesouffle
pi_37803879
Een zeer interessante interview:
http://www.gametrailers.com/player.php?id=10783&type=wmv&pl=game

Bij Far Cry 'moest' je van te voren obseveren door te kijken, eigen routen bepalen en sluipen maar. Bij Crysis is het ook mogelijk om je wapen zo te costumize om zo de vijand op een handige manier uit te schakelen. (zie interview)

Verder zijn hier een aantal nieuwe filmpje van de E3 te vinden

Kom maar op met Crysis!
pi_37805836
Volgens mij wordt deze game de reden voor mij om mn pc weer es lekker up te graden. Wauw.
Big dick.
  zondag 14 mei 2006 @ 01:35:28 #97
22078 Dr.Daggla
Zoals Jezus.
pi_37805895
quote:
Op donderdag 11 mei 2006 18:24 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
op de 3e veel info over Crysis

http://pc.ign.com/articles/707/707522p1.html

[afbeelding]

ziet er nog steeds heel goed uit
let op hoe het licht door de bladeren gaat
Echt fucking bizar dit .
Zo mooi .
-
  zondag 14 mei 2006 @ 09:29:54 #98
61587 Retuobak
My oh my!
pi_37808347
Damn wat mooi, elke andere game de afgelopen E3 is er gewoon freakin' lelijk bij
  zondag 14 mei 2006 @ 10:41:49 #99
45071 nlboy
aka Kasesouffle
pi_37809005
quote:
Op zondag 14 mei 2006 09:29 schreef Retuobak het volgende:
Damn wat mooi, elke andere game de afgelopen E3 is er gewoon freakin' lelijk bij
Idd en gelukkig is Crysis voorlopig PC-only.
  zondag 14 mei 2006 @ 10:52:42 #100
143210 DooD
xbox360, ps3, pc gamer
pi_37809168
Ik heb zat gameplaytrailers gezien van Crysis en het zag er goed uit, maar ik had het idee dat het enkelt op dirx 9.0c liep. Dan nog zag het er spectaculair uit. Als je bij lanch een vette pc hebt om deze game te draaien, dan kunnen we al gelijk weer zeggen dat de pc voorligt op de consoles. Het verschil wordt per generatie kleiner, maar het is er nog steeds wel.
De enige zekerheid die je hebt in je leven ben ik!!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')