Meesterlijkquote:Op donderdag 19 januari 2006 19:12 schreef Godslasteraar het volgende:
[..]
Dat raakt ie nooit meer kwijt hé.![]()
Vooruit dan maar: http://www.msboycott.com/media
Desondanks moeten wij Nederlanders heel bescheiden zijn:
op eigen risico!
Onder invloed van het succes van de Ipod en Itunes heeft apple het afgelopen jaarmeer PC's dan ooit verkocht.quote:Op donderdag 19 januari 2006 19:32 schreef Godslasteraar het volgende:
Probleem is natuurlijk ook dat microsoft nauwelijks bedreigd wordt. En dat zie terug in de OS. In tegenstelling tot bijvoorbeeld de tekstverwerking waar weldegelijk meer concurrentie is. Vandaar m'n plaatje van het komende Office 12. Dat pakket is echt spectaculair verbeterd. Daar zit veel meer innovatie in dan in de Windows OS. Daar gaat de concurrentie een hele dobber aan hebben.
Gelukkig komt Microsoft nog minstens de komende vijf jaar met Office voor de Macquote:Op donderdag 19 januari 2006 19:32 schreef Godslasteraar het volgende:
Probleem is natuurlijk ook dat microsoft nauwelijks bedreigd wordt. En dat zie terug in de OS. In tegenstelling tot bijvoorbeeld de tekstverwerking waar weldegelijk meer concurrentie is. Vandaar m'n plaatje van het komende Office 12. Dat pakket is echt spectaculair verbeterd. Daar zit veel meer innovatie in dan in de Windows OS. Daar gaat de concurrentie een hele dobber aan hebben.
Zeker, maar ik vermoed dat ze geen haast zullen hebben om Office 12 richting OSX te vertalen. Al heb ik begrepen dat het office pakket voor de Mac nu al prettiger is dan Office 2003.quote:Op donderdag 19 januari 2006 19:35 schreef Tijn het volgende:
[..]
Gelukkig komt Microsoft nog minstens de komende vijf jaar met Office voor de Mac
Niet dat ik zo'n brieventyper ben trouwens. Maar Excel is cool.
Gaan leuke filmpjes rond op internet die dat precies laten zienquote:Op donderdag 19 januari 2006 17:47 schreef i-spy24 het volgende:
ik zeg dat die Vista zooi straks gewoon OSX 10.4 look-a-like is en iedereen als de lurkers dat ze zijn " soooow...gaaaaaf...tering...datis nieuws.." schreeuwen en elke Mac gebruiker de schouders ophaalt en zegt:.... had ik een jaar geleden al op mijn Mac draaien "[afbeelding]
tegen die die tijd draaien wij al Mac OSX 10.5 dus blijven ze in Redmond 'catchingup' spelen
Ik denk dat je eerst moet definieren wat je ziet als "beter".quote:Op donderdag 19 januari 2006 16:09 schreef Lexjuuuh het volgende:
Yoo mensen, misschien een beetje een zo vaak gestelde vraag maar ik zit in een discussie over wat beter is, mac os of XP...
wat vinden jullie? en waarom...![]()
Apple toets + C en +Vquote:Op donderdag 19 januari 2006 16:15 schreef R-Alph het volgende:
XP.
In Mac OS kan ik nog niet eens ctrl+c ctrl+v doen.
Ga jij je laatste dag op Nukezone 's goed afrondenquote:Op donderdag 19 januari 2006 19:59 schreef maartena het volgende:
[..]
Ik denk dat je eerst moet definieren wat je ziet als "beter".
Als je kijkt naar stabiliteit, snelheid, en gebruikersgemak dan denk dat MacOS beter is. Het OS ziet er zeer gelikt uit, is makkelijk te begrijpen voor een leek en is door haar BSD gebaseerde kernel ook stabiel en intressant voor hen die ook nog wat Linux/BSD programmatuur willen gebruiken. Het nadeel van de Mac is weer de prijs, een Apple is niet goedkoop.
Als je kijkt naar de beschikbaarheid van software, hardware compatibiliteit, en tevens ook gebruikersgemak omdat je vaak toch al bekend met een oudere Windows versie, dan is Windows XP een betere oplossing. Vaak ben je bij de Mac relatief beperkt wanneer het bijvoorbeeld aankomt op spelletjes, software voor kinderen, etc. En alhoewel je met wat computer kennis zelf linux pakketjes kunt compilen zodat ze werken in MacOS, is er slechts een beperkte selectie software voor MacOS geschreven. Wil je bijvoorbeeld een CD brand programma, dan heb je op de Mac bijvoorbeeld slechts de keuze uit enkele programma's waar je tientallen kunt kiezen voor Windows.
Als ik momenteel een kantoor zou moeten uitrusten met 2 servers, 50 werkstations, 4 printers, 2 scanners, en wat andere hardware, dan zou ik momenteel liever kiezen voor een Windows 2003 Server / Windows XP Professional combinatie dan voor een OSX / OSXServer combo, gewoon omdat de zakelijke software die beschikbaar is voor de Mac erg beperkt is. In mijn bedrijf zou ik niet eens kunnen switchen naar de Mac omdat de belangrijkste software die wij gebruiken (ProLaw) niet voor de Mac beschikbaar is.
Voor een thuiscomputer is MacOS een goede oplossing. Ik heb twee vrienden met een Mac, en het blijven gewoon bijzonder mooi gevormde computers, en MacOS X is een bijzonder innovatief OS met geweldige mogelijkheden en stabiliteit. Het grootste nadeel voor mij is de lage beschikbaarheid van spellen, omdat ik best nog wel eens een spelletje wil spelen. En omdat ik graag veel verschillende spelletjes wil spelen al naar gelang mijn humeur, wil ik graag veel keuze hebben.
Dus voor mij persoonlijk is Windows XP beter. Maar zoals ik al opperde in mijn eerste zin, de definitie van "beter" is hier niet gedefinieerd door de topicstarter. Er zijn namelijk nogal wat verschillen tussen Technisch beter, Financieel beter, Zakelijk beter, Thuisgebruik beter....
Omdat de PowerPC zo lang achter bleef met de ontwikkeling van een krachtigere processor is de trend in de film industrie juist een switch van Mac naar Sun/Sparc Workstations geweest in de afgelopen jaren. Vroeger was de Mac heer en meester op grafisch gebied, maar met Desktop Publishing heeft de PC dat allang ingehaald, en met Video editing en 3D werk is vooral een sterke processor het meest gewenst. De SunOS workstations hebben het juiste OS om de software die ze gebruiken te draaien, en hebben krachtige RISC processoren.quote:Op donderdag 19 januari 2006 16:56 schreef DjDev het volgende:
Grapics shit ==> Mac
wtf is Nukezone?quote:Op donderdag 19 januari 2006 20:06 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Ga jij je laatste dag op Nukezone 's goed afronden![]()
Dat komt van een Saturday Night Live sketch uit 2000. Klik op het video linkje in mijn sig om de sketch in z'n geheel te zien....quote:Op donderdag 19 januari 2006 20:11 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Lol..hoe kom jij dan aan je avatar?
www.nukezone.nuquote:Op donderdag 19 januari 2006 20:27 schreef maartena het volgende:
[..]
Dat komt van een Saturday Night Live sketch uit 2000. Klik op het video linkje in mijn sig om de sketch in z'n geheel te zien....
Nu weet ik trouwens nog steeds niet wat Nukezone is....
Heh. Maar het is dus niet van Nukezone, het is van Saturday Night Live.quote:Op donderdag 19 januari 2006 20:32 schreef Walter_Sobchak het volgende:
www.nukezone.nu
Online game waarbij minimaal de helft zo'n cowbell avatar heeft. Ik heb er zelfs een t-shirt van besteld 'Need More Cowbells'![]()
Wijze man. Hier is ik het mee eens.quote:Op donderdag 19 januari 2006 16:18 schreef donderopman het volgende:
Er is niet een betere. De een zal hoogstens een voorkeur krijgen voor het ander
Me too... Het ligt er gewoon aan wat je met je computer wil doen...quote:Op donderdag 19 januari 2006 20:43 schreef Furious het volgende:
[..]
Wijze man. Hier is ik het mee eens.
Pjee....quote:Op donderdag 19 januari 2006 20:27 schreef maartena het volgende:
[..]
Dat komt van een Saturday Night Live sketch uit 2000. Klik op het video linkje in mijn sig om de sketch in z'n geheel te zien....
Aandelenman he, denkt alleen maar in kwartalen..quote:Op donderdag 19 januari 2006 20:55 schreef ChOas het volgende:
[..]
Pjee....
Dank je wel, je hebt zojuist het eerste kwartaal van dit jaar voor me gemaakt!
Daar wel mee, maar het nieuws dat de winst voor het komende kwartaal naar beneden is bijgesteld, (en de aandelen in de afgelopen 3 dagen 7$/stuk zijn gedaald) waren wat minderquote:Op donderdag 19 januari 2006 21:00 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Aandelenman he, denkt alleen maar in kwartalen..
Je was hier zeker ook wel blij mee
Mijn pc'tje blijft ook lekker draaien als ik zoveel programma's heb draaien.quote:Op donderdag 19 januari 2006 16:21 schreef bxie het volgende:
[..]
naaaaaaahh ik zei toch dat mac beter is voor grafisch ontwerpers, mischien was ts wel een grafisch ontwerper dat wist ik toch nog niet, ik had er mischien bij kunnen vertellen dat een mac niet vastloopt als je illustrator , photoshop, flash , cinema 4d en dreamweaver tegelijk aan hebt staan....maar om nou me hele zinnetje weg te halen ......![]()
Dock hiding aan: Option-Command (want zo heet 'appeltje')-D, dan verdwijnt ie. Je kunt ook via het Apple-menu bij Dock de vergroting uit zetten, dan springt het niet meer naar voren. In dat zelfde menu kun je het verbergen ook aan en uit zetten trouwens.quote:Op donderdag 19 januari 2006 21:10 schreef Zombine het volgende:
[..]
Mijn pc'tje blijft ook lekker draaien als ik zoveel programma's heb draaien.
Ik heb zelf een gruwelijk hekel aan macintosh. Op school mee gewerkt, en vind het gewoon niet prettig werken. Is er ook een manier om die irritante balk weg te krijgen trouwens? Als je bijvoorbeeld photoshop geopent hebt, en je moet een button aanklikken wat onder die balk zit, dan kan dat niet omdat die pictogrammen naar voren springen![]()
en dan nog die 'appel knop'.
Vraagt iemand: hoe moet ik kopieeeren - plakken.
moet je antwoorden met appeltje c - appeltje v![]()
![]()
Nu ja, steve jobs mag best wel aardig op pad zijn, maar het waren ook zijn keuzes die het bedrijf eind jaren '80 en begin jaren 90'er zo zwaar op achterstand zetten ... het is nl. vooral een fantast en soms zet hij zeer in op onhaalbare zaken, NeXT is behalve de allereerste bouwsteen voor OSX, ook het allergrooste financiele IT-debacle, waarmee miljarden verloren zijn gegaan ...quote:Op donderdag 19 januari 2006 18:48 schreef Godslasteraar het volgende:
Ze hadden nooit Jobs eruit moeten werken. En je ziet dat nu hij sinds een paar jaar terug is het weer broeid bij Apple. Zonder twijfel een bijzondere man.
Ik heb allerlei desktop layouts, en bijbehorende progs, geprobeerd op m'n pc, en ik kom altijd weer uit bij de ouderwetse Taskbar. Die valt niet te verbeteren, hoe saai ook.quote:Op donderdag 19 januari 2006 21:10 schreef Zombine het volgende:
.........
Is er ook een manier om die irritante balk weg te krijgen trouwens? Als je bijvoorbeeld photoshop geopent hebt, en je moet een button aanklikken wat onder die balk zit, dan kan dat niet omdat die pictogrammen naar voren springen![]()
..........
Was Sculley ook niet degene die Apple's GUI aan Microsoft uitruilde?quote:Op donderdag 19 januari 2006 21:21 schreef RM-rf het volgende:
[..]
Nu ja, steve jobs mag best wel aardig op pad zijn, maar het waren ook zijn keuzes die het bedrijf eind jaren '80 en begin jaren 90'er zo zwaar op achterstand zetten ... het is nl. vooral een fantast en soms zet hij zeer in op onhaalbare zaken, NeXT is behalve de allereerste bouwsteen voor OSX, ook het allergrooste financiele IT-debacle, waarmee miljarden verloren zijn gegaan ...
Jist de keuzes toen van Jobs, die sterk inzette op een hardware platform, schiep de ruimte voor eerst IBM en vervolgens Microsoft om in het nagelaten gat te duiken ....
Apple had in 1989 eigenlijk al een systeem dat IBM pas in 1994 had en Microsoft in 1995 (waarbij die laatste ook de minste was, maar ook 'won') ...
Jobs werd ontslagen toen Apple al aan de grond zat en Sculley moest het bedrijf eigenlijk ook van het faillesement redden (terwijl Jobs dus leuk op zijn toer doorging en NeXT tot een finaal debacle maakte ... dat had bijna Apple zelf geweest dat daar ten onder ging)
Dude, je reageert altijd zo achterlijk.quote:Op donderdag 19 januari 2006 21:34 schreef i-spy24 het volgende:
@ ' Godslasteraar' : " be very afraid "![]()
![]()
![]()
@ 'Hugster' :
Moet je niet teveel van aantrekken. Ik geef alleen op mijn manier een beetje tegengas tegen al die hullies die de Mac maar bashen omdat....bashen zo lekker is. Dit was toch een rel-topic las ik ergens?![]()
@ 'super-muffing' :
ach...beetje poken blijft leuk.Moet je niet teveel achter zoeken![]()
Sinds 97 heeft hij het toch aardig voor elkaar.quote:Op donderdag 19 januari 2006 21:34 schreef Godslasteraar het volgende:
[..]
Was Sculley ook niet degene die Apple's GUI aan Microsoft uitruilde?
Jobs heeft inderdaad een zeer onstuimig karakter en carriere. Microsoft is meer een tandem met Ballmer als manager en Gates als techneut (als ik het goed zie). Dat is mischien werkbaarder. Het is toch vrij onwaarschijnlijk dat één persoon zowel technisch, visionair als managerieel/politiek onderlegd is. Met name het manageriele/politieke aspect is volgens mij nogal eens in tegenspraak met technische en visionaire talenten.
Ik ben benieuwd hoe Jobs dat nu doet. Hij had overigens wel weer veel succes met Pixar. Waarschijnlijk heeft hij wel goede ideeën maar drijft hij die veels te ver door. Waarschijnlijk een onverbeterlijke perfectionist en control-freak.
Ja en nee, onder Sculley werd de deal gesloten, dat MS office voor de Mac ontwikkelde en 150 miljoen dollar aan Apple aandelen kocht en daarmee Apple voor de ondergang bewaarde (de aandelen stonden toen op het allerlaagste punt, wat mogelijk het faillissement van Apple had betekent, als daar geen stop tegen kwam, de aankoop van MS was dat steuntje... overigens MS heeft daar nooit spijt van gehad, ze hebben de aandelen 4 of 5 jaar later met vet dikke winst doorverkocht, al hadden ze nog meer gewonnen, als ze ze nu nog hadden, dan was het enkele miljarden waard geweest) ...quote:Op donderdag 19 januari 2006 21:34 schreef Godslasteraar het volgende:
[..]
Was Sculley ook niet degene die Apple's GUI aan Microsoft uitruilde?
Ja, blijkbaar. Maar Apple is nu natuurlijk ook een gevestigd bedrijf, met alle wetgeving wat betreft bestuur en aandeelhouders inspraak vandien. Ze zullen bij Apple wel een CFO in dienst hebben met een bijzonder sterk karakterquote:Op donderdag 19 januari 2006 21:40 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Sinds 97 heeft hij het toch aardig voor elkaar.
De grens tussen enorm succes en faillisement is blijkbaar erg dun.
En ik altijd maar vloeken op die Sculley. Ik moet ook bekennen dat ik zo m'n twijfels heb hoe Apple zich zou gedragen als het de positie van Microsoft zou hebben. Er wordt altijd erg afgegeven op iemand als Bill Gates, maar ik ben nog niet werkelijk een reden tegengekomen om hem onsympathiek te vinden (blijft natuurlijk een commercieel bedrijf). Lijkt me geen kwaaie kerel, en dat geld ook voor Steve Ballmer. Als je het lef hebt, of de afwijking, om zo te gaan hossen op een conferentie, das toch wel prettig gestoordquote:Op donderdag 19 januari 2006 21:41 schreef RM-rf het volgende:
[..]
Ja en nee, onder Sculley werd de deal gesloten, dat MS office voor de Mac ontwikkelde en 150 miljoen dollar aan Apple aandelen kocht en daarmee Apple voor de ondergang bewaarde (de aandelen stonden toen op het allerlaagste punt, wat mogelijk het faillissement van Apple had betekent, als daar geen stop tegen kwam, de aankoop van MS was dat steuntje... overigens MS heeft daar nooit spijt van gehad, ze hebben de aandelen 4 of 5 jaar later met vet dikke winst doorverkocht, al hadden ze nog meer gewonnen, als ze ze nu nog hadden, dan was het enkele miljarden waard geweest) ...
De deal van Sculley heeft apple niet alleen financieel van de ondergang gered, ook door het beschikbaar komen van office op de Mac (Word is overigens van origine een Mac-programma, uit 1993, dat toen door MS is aangekocht en doorontwikkeld voor de PC) ... daarmee was de Mac ook een geschikte computer voor kantoor/werk...
Jobs kwam begin 1999 in dienst, eerst als interim CEO ... toen was de G3 al ver in ontwikkeling en bv de iMac stond al op stapel (al heeft Jobs er wel aan meegewerkt dat die een redelijk revolutionair design en zeker opvallend materiaalgebruik kende)
Eh nee, wanneer je je bijna een hartinfarct schreeuwt met slechts 1 woord (DEVELOPERS, DEVELOPERS DEVELOPEEEEEEEEEEEEEEEEEERS) mag je het woordje 'prettig' weg latenquote:Op donderdag 19 januari 2006 22:01 schreef Godslasteraar het volgende:
en dat geld ook voor Steve Ballmer. Als je het lef hebt, of de afwijking, om zo te gaan hossen op een conferentie, das toch wel prettig gestoord![]()
quote:Op donderdag 19 januari 2006 21:41 uur schreef 'RM-rf' het volgende:
Ja en nee, onder Sculley werd de deal gesloten, dat MS office voor de Mac ontwikkelde en 150 miljoen dollar aan Apple aandelen kocht en daarmee Apple voor de ondergang bewaarde (de aandelen stonden toen op het allerlaagste punt, wat mogelijk het faillissement van Apple had betekent, als daar geen stop tegen kwam, de aankoop van MS was dat steuntje... overigens MS heeft daar nooit spijt van gehad, ze hebben de aandelen 4 of 5 jaar later met vet dikke winst doorverkocht, al hadden ze nog meer gewonnen, als ze ze nu nog hadden, dan was het enkele miljarden waard geweest) ...
De deal van Sculley heeft apple niet alleen financieel van de ondergang gered, ook door het beschikbaar komen van office op de Mac (Word is overigens van origine een Mac-programma, uit 1993, dat toen door MS is aangekocht en doorontwikkeld voor de PC) ... daarmee was de Mac ook een geschikte computer voor kantoor/werk...
Jobs kwam begin 1999 in dienst, eerst als interim CEO ... toen was de G3 al ver in ontwikkeling en bv de iMac stond al op stapel (al heeft Jobs er wel aan meegewerkt dat die een redelijk revolutionair design en zeker opvallend materiaalgebruik kende)
Nou ja, je verhaal bevat in ieder geval al een duidelijk verifierbare fout dat Jobs in 99 terug ging naar Apple.quote:Op donderdag 19 januari 2006 22:08 schreef RM-rf het volgende:
ach apple-zealot ispy .. wat is er ? kan je er niet tegen als iemand niet zo dol is op je grote held Steve Jobs?
joh, ik heb dat gewoon uit mn parate kennis opgeschreven ... dan kunnen best een paar jaartallen niet kloppen ...quote:Op donderdag 19 januari 2006 22:10 schreef i-spy24 het volgende:
Ik kan er niet tegen als je een lulverhaal afsteekt en het doet voorkomen als " de waarheid " wollie..![]()
Hou anders je mond erover als je het niet weet...
quote:Op donderdag 19 januari 2006 22:40 schreef i-spy24 het volgende:
Dit is toch een Apple chat?
Jij bent al helemaal de ergste, jij zit sommige personen helemaal af te kraken omdat ze Windows gebruiken. En je zegt dat jij de beste bent want jij gebruikt al zó lang een Macquote:Op donderdag 19 januari 2006 22:40 schreef i-spy24 het volgende:
eeeeh even de feiten bekijken Slarioux: Iemand steekt een verhaal af dat van alle kanten rammelt. Vervolgens corrigeer ik hem en wijs ik hem erop.Mag dat niet? Volgens mij als je iets zegt als reactie op iemand zijn vraag,vertel dan de waarheid of zorg dat je verhaal klopt maar ga dan niet,als je weet dat er mensen op FOK rondlopen die groot zijjn geworden met de Mac, een lulverhaal afsteken. Dan vraag je er gewoon om. Dit is toch een Apple chat? Kun je weten dat zo iets voorkomt.
Preciesquote:Op donderdag 19 januari 2006 22:45 schreef Twisted_Logic het volgende:
Het is geen Mac dús is het slecht.
Wij hebben verschillende definities van 'aan alle kanten rammelen' en van 'corrigeren' en ik denk niet dat jouw definities in het woordenboek staan.quote:Op donderdag 19 januari 2006 22:40 schreef i-spy24 het volgende:
@ 'Slarioux':
eeeeh even de feiten bekijken.Iemand steekt een verhaal af dat van alle kanten rammelt. Vervolgens corrigeer ik hem en wijs ik hem erop.Mag dat niet? Volgens mij als je iets zegt als reactie op iemand zijn vraag,vertel dan de waarheid of zorg dat je verhaal klopt maar ga dan niet,als je weet dat er mensen op FOK rondlopen die groot zijjn geworden met de Mac, een lulverhaal afsteken. Dan vraag je er gewoon om. Dit is toch een Apple chat? Kun je weten dat zo iets voorkomt.
ff de boel wat ongenuanceerder neer zettenquote:Op donderdag 19 januari 2006 22:36 schreef Slarioux het volgende:
Zo jammer dat de Mac fanboys het weer moeten verneuken.
zelfs... Toe maar...quote:Op donderdag 19 januari 2006 22:52 schreef i-spy24 het volgende:
En over andere OS: ach...heb nooit problemen met Unix/Linux boys... beschouw die zelfs als onze vrienden
Ik zeg niet dat Windows perfect is maar het wordt veel gebruikt daarom is het wel eens handig ja. Met Mac heb ik nog nooit mee gewerkt (mss een keer 5 minuutjes) dus daar kan ik nog geen oordeel over veilen.quote:Op donderdag 19 januari 2006 22:52 schreef i-spy24 het volgende:
@ 'Twisted_Logic' :
Neuh...ik vind XP een slap aftreksel van Mac OSX en om die reden slecht omdat de meesten nog steeds voor een brak OS gaan terwijl ze zoveel beter kunnen. Benik nou zo dom of.... je gaat toch geen geld steken in iets wat inferieur is? Okay ik steek vaak de draak met XP e.d. maar dat is meer om het bekende tegengas. Trouwens ik heb ook een XP bak staan waar ik alleen BF2 op speel. En over andere OS: ach...heb nooit problemen met Unix/Linux boys... beschouw die zelfs als onze vrienden
wat is er brak aan XP ? Kun je dat even helder toelichten ?quote:Op donderdag 19 januari 2006 22:52 schreef i-spy24 het volgende:
@ 'Twisted_Logic' :
Neuh...ik vind XP een slap aftreksel van Mac OSX en om die reden slecht omdat de meesten nog steeds voor een brak OS gaan terwijl ze zoveel beter kunnen.
Appelquote:Op donderdag 19 januari 2006 23:07 schreef Strix--Nebulosa het volgende:
wat is lekkerder een appel of een peer
Persoonlijk vind ik er niks brak aan. Het is maar hoe brak je het maakt.quote:Op donderdag 19 januari 2006 23:07 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
wat is er brak aan XP ? Kun je dat even helder toelichten ?
Het zijn meestal de programma's die hem brak maken ja. Als je WinXP optimaal wil hebben draaien moet je hem gewoon soms formaterenquote:Op donderdag 19 januari 2006 23:09 schreef Jump het volgende:
[..]
Appel![]()
[..]
Persoonlijk vind ik er niks brak aan. Het is maar hoe brak je het maakt.
Over wat voorn software heb je het dan?quote:Op donderdag 19 januari 2006 23:13 schreef InsertCredit het volgende:
Hoe graag ik ook osx zou willen draaien; een alternatief is het niet.
Teveel professionele software draait enkel onder unix / linux.
![]()
quote:Op donderdag 19 januari 2006 23:13 schreef Twisted_Logic het volgende:
[..]
Het zijn meestal de programma's die hem brak maken ja.
inderdaad. het voordeel van Apple is vooral dat alles precies toegespitst is op het systeem omdat Apple ook de hardware maakt.quote:Op donderdag 19 januari 2006 23:09 schreef Jump het volgende:
En hoe zou de software markt eruit zien als Apple de dominante factor was? Dan waren we niet alleen gebonden aan de software maar ook aan de hardware. Ik zit me net te bedenken hoe ik m'n 4 harddiscs in een Apple moet zien te krijgen. Of kan ik een Apple mobo/CPU kopen die ik in m'n Stacker kan monteren?quote:Op donderdag 19 januari 2006 22:52 schreef i-spy24 het volgende:
@ 'Twisted_Logic' :
Neuh...ik vind XP een slap aftreksel van Mac OSX en om die reden slecht omdat de meesten nog steeds voor een brak OS gaan terwijl ze zoveel beter kunnen. Benik nou zo dom of.... je gaat toch geen geld steken in iets wat inferieur is? Okay ik steek vaak de draak met XP e.d. maar dat is meer om het bekende tegengas. Trouwens ik heb ook een XP bak staan waar ik alleen BF2 op speel. En over andere OS: ach...heb nooit problemen met Unix/Linux boys... beschouw die zelfs als onze vrienden
Autodesk Flame / Flint, 2d3's Boujou ( ook voor xp btw ).quote:Op donderdag 19 januari 2006 23:13 schreef Twisted_Logic het volgende:
[..]
Over wat voorn software heb je het dan?
Opgelost, slotje.quote:Op donderdag 19 januari 2006 23:17 schreef whoops het volgende:
Anders zegt vier man even ongeveer hetzelfde...
Euhm, wil je dat ik het voor je spel?quote:Op donderdag 19 januari 2006 23:16 schreef Godslasteraar het volgende:
Uiteindelijk zou het mooi zijn als er een internationaal initiatief komt voor een wijdverbreid open source OS mét alle bijbehorende software.
Eh... je hebt nog nooit van Linux gehoord?quote:Op donderdag 19 januari 2006 23:16 schreef Godslasteraar het volgende:
Uiteindelijk zou het mooi zijn als er een internationaal initiatief komt voor een wijdverbreid open source OS mét alle bijbehorende software. Met nationale overheden en de door die overheden gefinancierde universiteiten en hbo's als drijvende kracht.
Persoonlijk denk ik dat XP verrot snel brak is, tenzij je er wat aan doet (wat je m.i. niet zou moeten hoeven doen)quote:Op donderdag 19 januari 2006 23:09 schreef Jump het volgende:
Maar die draaien niet allemaal op exact dezelfde distro van Linux. Ze hebben allemaal hun eigen kernel en software.quote:Op donderdag 19 januari 2006 23:28 schreef De_Hertog het volgende:
En terwijl ik dit typ vind ik 'de ondersteuning voor zoveel ouds' als reden voor instabiliteit van Windows eigenlijk een beetje vreemd, aangezien Linux op alles draait van 486 tot iPod en van XboX tot een oud 'internet via je tv' kastje dat ik hier heb staan...
Inderdaad. Ik heb die XP-theme ook nooit gebruikt. Je kunt gelukkig met wat moeite allerlei visual styles installeren. Maar je moet inderdaad voor elke wens veel moeite doen. Laat staan al die vreselijke automatismen.quote:Op donderdag 19 januari 2006 23:21 schreef Walter_Sobchak het volgende:
.....vreselijk lelijk groene startknop.....
Dell heeft toch linux in de aanbieding?quote:Op donderdag 19 januari 2006 23:28 schreef De_Hertog het volgende:
Het vervelende aan Linux, vanuit gebruikersoogpunt, is dat je kunt kiezen uit tig distributies met nog veel meer verschillende manieren van applicaties installeren, tot aan het compileren vanujit source aan toe. De meeste gebruikers worden al bang van het opstartscherm met allerlei tekst. Overdreven? Ik hoorde laatst een gebruiker die bang werd van de í'tjes die bij Windows op het scherm kwamen...
Wat Linux nodig heeft is meer eenduidigheid, voor enthousiastelingen is het prima dat je letterlijk alles kunt kiezen maar voor gebruikers moet er één pakket komen met eenduidige installatie, mooie samenhang tussen alle applicaties, lokalisatie en bij voorkeur een computerbouwer die niet bang is het zooitje te installeren en ondersteuning te bieden.
Wat ik niet snap is dat nog steeds geen systeembouwer op 'de Apple manier' een collectie speciaal uitgezochte componenten in elkaar zet, er een speciaal geoptimaliseerde versie van Linux op zet met ditto applicaties, en het hele zooitje als totaaloplossing aanbied.
En terwijl ik dit typ vind ik 'de ondersteuning voor zoveel ouds' als reden voor instabiliteit van Windows eigenlijk een beetje vreemd, aangezien Linux op alles draait van 486 tot iPod en van XboX tot een oud 'internet via je tv' kastje dat ik hier heb staan...
Dat zie je verkeerd, om twee redenen. Ten eerste was het probleem niet dat msn en die zooi er bij zat, maar dat je het zo moeilijk kon weghalen. In OS X, nee sterker nog, bij alle software die je bij je Apple krijgt, kun je de software zo weghalen door het naar de prullenbak te slepen.quote:Op donderdag 19 januari 2006 23:24 schreef RM-rf het volgende:
Wat eigenlijk ook wel een beetje vreemd en oneerlijk is, is dat Windows rechts wordt ingehaald door OSX ...
Juist toen MS zwaar werd aangevallen vanwege de gekoppelde verkoop, het doordrukken van hun MediaPlayer, MSN, Browser en bv bepaalde diensten als het laten afdrukken van foto's via het OS ... heeft Apple heel slim dat veel sterker doorgezet, maar die komen ermee weg juist doordat ze in de luwte zitten en geen marktmonopolie hebben ...
iLife is geen onderdeel van OS X. OS X is geen totaaloplossing, een Mac is een totaaloplossing. Zo verkoopt Apple het overigens ook.quote:OSX haalt een eenorme wmeerwaarde juist opdat het een totaaloplossing biedt, men koopt een computer, en krijgt er gelijk een OS, een programmapakket bij met photo-opslag en edittools, gekoppeld via de .Mac dienst waarmee je ze makkelijk kunt publiceren, daarnaast iMovie, iTunes, incluesief een 'eigen' muziekwinkel (die dan ook een grandioos succes is, en het overgrote deel van de online muziekverkoop al voor zijn rekening neemt) ...
Misschien, misschien niet, maar Apple bied al van het begin de Mac als één geheel aan (als je OS X los koopt krijg je een stuk minder extra programma's). Als Microsoft zelf een computer zou maken, met eigen Windows, Office, en alles er bij, en dat als totaalpakket zou verkopen, zou dat toegestaan zijn?quote:Zou OSX als pakket zo aangeboden worden door Microsoft, zouden de mensen gaan schreeuwen vanwege de ergerlijke koppelverkoop en het uit de markt drukken van concurrerende software-firma's
Adobe was al tijden geen goede vriend meer. Dat heeft Apple overigens geen kwaad gedaan. Apple is met Final Cut begonnen omdat Adobe zijn filmprogramma niet voor de Mac wilde uitbrengen...quote:(Apple heeft nu bv wel een zeer slechte relatie gekregen met Adobe, dat vroeger de allerbeste vriend en Mac-software ontwikkelfirma was....).
De Ohs en Ahs die ik krijg als ik met Keynote presenteer geven je gelijkquote:maar om eerlijk te zijn, het software-pakket van Apple, iLife is gewoon top, en de beste software die je kunt wensen, zonder dat er ook maar één concurrent een beetje in de buurt kan komen... ook bv Keynote vind ik veruit superieur aan Powerpoint.
Dat is inderdaad van de zotte. Hier kan je lezen hoe dodelijk eenvoudig het is om een 64-bits ubuntu te vervangen door een 23-bits versie (dus een re-install), maar wel met behoud van alle instellingen en dezelfde geinstalleerde applicaties...quote:Op donderdag 19 januari 2006 23:35 schreef Godslasteraar het volgende:
Wat een gedoe om je OS opnieuw te installeren. Ik heb er nu een image van gemaakt met Norton Ghost. Maar voor de gewone gebruikers is dit toch allemaal een ramp.
Linux als optie verkopen is iets anders als Linux verkopen op de manier dat Apple OS X verkoopt.quote:Op donderdag 19 januari 2006 23:37 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Dell heeft toch linux in de aanbieding?
Verder ben ik het volkomen met je verhaal eens. Linux is gewoon te nerderig voor de thuisgebruiker.
Maaaaaar. Daarom snap ik niet dat Apple veel populairder is. OS X is ECHT goed. Zelf werk ik bij een firma welke computer randapparatuur maakt. Uiteraard met als voornaamste markt windows. Zelf ben ik verantwoordelijke voor de internationale support.
We verkopen bv een enorme berg bluetooth dongles elke maand. Maar als je ziet hoe godsgruwelijk moeilijk het is een verbinding met een telefoontje of een muis op te zetten binnen windows, verbaast het me dat we er relatief weinig support op hebben. De hele problematiek wordt nog eens versterkt doordat XP eigenlijk geen bluetooth ondersteuning had. Dat hebben de BT chip fabrikanten prima opgelost met goeie bluetooth stacks... Dan komt SP2, microsoft integreert een brakke stack. En je hebt de grootste problemen om je bluetooth dongletje te installeren.
Ik steek exact dezelfde dongle in een mac. Ik zie na 10 seconden boven in beel deen bluetooht incoon verschijnen. Ik ga even naar systeemvoorkeuren, klik op bluetooth muis en binnen een halve minuut, vanaf 'installatie' tot en met 'configuratie' heb ik een werkende bluetooht muis.
Hetzelfde traject kost me in XP minimaal 5 minuten. En dan weet ik precies wat ik doen moet.
Hoe weet jij dat een besturingssyteem dat pas halverwege dit jaar wordt uitgebracht in zich nog 'in het wild' moet bewijzen veiliger gaat zijn?quote:Op donderdag 19 januari 2006 23:40 schreef livEliveD het volgende:
Ik heb sinds 4 weken kennis mogen maken met een Mac. Best wel wennen uiteraard.
Pro:
Grafisch mooier
Geen registry en dat soort grappen
Hun file explorer is erg goed bedacht
Redelijk compleet zo te zien voor de basistaken. Instellen van dingen is erg makkelijk / basisprogramma's zijn er.
Tegen:
Minder compatible met de mainstream
Ik heb Word en Safari binnen 1 uur na gebruik zien crashen
Geen WINS ondersteuning, developen erop is kut door gebrek aan compatibiliteit
Ik weet er te weinig van om te bepalen wat beter is. Vraag je echter wat een betere keuze is dan ga ik voor windows omdat het simpelweg meer gebruikt wordt en hierdoor meer compatibiliteit kent. Dit merk je door het aantal programma's dat wordt aangeboden en het aantal websites dat compatible is met die mac browsers.
Discussies over wie wat bedacht heeft boeien me bijzonder weinig als eindgebruiker. Het gaat erom wat je krijgt en hoe ze er aan gekomen zijn is niet mijn probleem. Ik moet trouwens zeggen dat Vista qua uiterlijk erg in de buurt komt van de Mac en daarnaast is het alweer stukken veiliger. Al met al is mijn grootste probleem met de mac dat het op mij overkomt als studenten OS. Een in het weekend gemaakt tussendoortje. Er is echt wel goed over nagedacht maar het geeft mij eerder het beeld van 'grappig' dan van 'serieus'. Ongetwijfeld klopt dit beeld niet maar zo komt het wel op mij over. Een soort Windows 3.11 ++
Wat is trouwens de tegenhanger van active directory bij de Mac?
Door de microsoft progaganda dagenquote:Op donderdag 19 januari 2006 23:48 schreef De_Hertog het volgende:
Hoe weet jij dat een besturingssyteem dat pas halverwege dit jaar wordt uitgebracht in zich nog 'in het wild' moet bewijzen veiliger gaat zijn?
Zal best maar zo komt het op mij toch echt over. Als ik een website voor IE maak dan weet ik dat, zeg, 80% het zonder problemen kunnen zien. Bij die firefox en safari browser ligt dit helaas anders. En een webserver heb ik ook zo op Windows aan de praat. FTP tools zijn er genoeg. Beide bieden de basispakketten zoals je kunt zien en is het dan niet zo dat je een stap verder moet kijken? Naar compatibiliteit? Het is kut dat Mac OS minder gebruikt wordt maar het is nu eenmaal zo. Dat geeft Windows simpelweg een meerwaarde, onterecht of niet.quote:Verder kun je het een goed of een slecht OS vinden, maar OS X 'een studenten OS' of 'windows 3.11++' vinden vind ik veel te ver gaan. OS X is 'onder de motorkap' een Unix-variant, en dat is zeker geen speelgoed. Ook voor de gewone gebruiker, die niet onder de motorkap kijkt, is OS X bijzonder uitgebreid. Er is niet veel wat je met Windows kunt wat je met OS X niet kunt. Webpagina's aan anderen aanbieden? Één klik en je hebt een webserver draaien? FTP? Idem. Apples op een netwerk herkennen elkaar zonder ook maar iets in te hoeven stellen, en zo kan ik nog wel even verder gaan. Nee, volwassen is OS X zeker
Dodelijk eenvoudig als je de weg kent. Hele volksstammen haken hier al af:quote:Op donderdag 19 januari 2006 23:41 schreef whoops het volgende:
[..]
Dat is inderdaad van de zotte. Hier kan je lezen hoe dodelijk eenvoudig het is om een 64-bits ubuntu te vervangen door een 23-bits versie (dus een re-install), maar wel met behoud van alle instellingen en dezelfde geinstalleerde applicaties...
Wat mij betreft is dit standaardpraat voor een geavanceerde Windows gebruiker die weinig of geen kennis van andere OS'en heeft (correct me if i'm wrong, nofi....)... Het bekende 'dat kan met Windows ook' hoor ik ook vaak van collega's als ik over een feature van Mac of Linux vertel... Ze vergeten dan voor het gemak wel even dat het bij de andere OS'en vaak standaard en gratis bijgeleverd wordt, en met 1 klik wordt geinstalleerd (en een aantal dingen kan met windows ook gewoon niet, maar geldt voor elk OS uiteraard).quote:Op donderdag 19 januari 2006 23:55 schreef livEliveD het volgende:
[..]
Door de microsoft progaganda dagen
[..]
Zal best maar zo komt het op mij toch echt over. Als ik een website voor IE maak dan weet ik dat, zeg, 80% het zonder problemen kunnen zien. Bij die firefox en safari browser ligt dit helaas anders. En een webserver heb ik ook zo op Windows aan de praat. FTP tools zijn er genoeg. Beide bieden de basispakketten zoals je kunt zien en is het dan niet zo dat je een stap verder moet kijken? Naar compatibiliteit? Het is kut dat Mac OS minder gebruikt wordt maar het is nu eenmaal zo. Dat geeft Windows simpelweg een meerwaarde, onterecht of niet.
Je laatste zin spreek ik niet tegen. Windows heeft een enorm voordeel doordat het zo veel voorkomt. Of het dat 'beter' maakt is een tweede. Hoe dan ook, het maakt OS X nog steeds niet achtergesteld over ouderwets. Al is het alleen maar omdat de dingen die jij aangeeft onder OS X makkelijker en zonder extra tooltje kunnen. En compatibiliteit? Natuurlijk is Windows het meest compatibel met Windows. Maar OS X kan net zo goed Word of Photoshop draaien, Windows Shares benaderen, internetten, etcetera. Sterker nog, bij sommige windows versies is het lastiger een netwerkshare op te zetten dan bij OS X. Is OS X dan beter compatibel?quote:Op donderdag 19 januari 2006 23:55 schreef livEliveD het volgende:
[..]
Door de microsoft progaganda dagen
[..]
Zal best maar zo komt het op mij toch echt over. Als ik een website voor IE maak dan weet ik dat, zeg, 80% het zonder problemen kunnen zien. Bij die firefox en safari browser ligt dit helaas anders. En een webserver heb ik ook zo op Windows aan de praat. FTP tools zijn er genoeg. Beide bieden de basispakketten zoals je kunt zien en is het dan niet zo dat je een stap verder moet kijken? Naar compatibiliteit? Het is kut dat Mac OS minder gebruikt wordt maar het is nu eenmaal zo. Dat geeft Windows simpelweg een meerwaarde, onterecht of niet.
Truequote:Op vrijdag 20 januari 2006 00:01 schreef whoops het volgende:
Wat mij betreft is dit standaardpraat voor een geavanceerde Windows gebruiker die weinig of geen kennis van andere OS'en heeft (correct me if i'm wrong, nofi....)...
Ik heb nog nooit voor software betaald. Gratis of niet, in de praktijk is het simpelweg voor handen en daar gaat het mij om.quote:Het bekende 'dat kan met Windows ook' hoor ik ook vaak van collega's als ik over een feature van Mac of Linux vertel... Ze vergeten dan voor het gemak wel even dat het bij de andere OS'en vaak standaard en gratis bijgeleverd wordt, en met 1 klik wordt geinstalleerd (en een aantal dingen kan met windows ook gewoon niet, maar geldt voor elk OS uiteraard).
Kan ik met een groep mac's ook zoiets als een domain aanmaken?quote:Over installeren gesproken, ik moet de eerste Windows applicatie nog zien die ik met 1 'klik' kan installeren, Mac en Linux doen het al jaren, bij Windows moet je eerst 'Next' - ' i Agree' - nog 5 keer 'Next' en dan 'Finish' klikken... Over (blijven hangen in) het Windows 3.11 tijdperk gesproken...
Ik snap dat dit niet te doen is voor de gewone gebruiker, maargoed, die mensen komen onder Windows vaak ook niet veel verder dan hun originele rescue-CD pakken, en het image van hun hardwareboer daarmee terugzetten, rechtstreeks over hun vakantiefoto's...quote:Op donderdag 19 januari 2006 23:57 schreef Godslasteraar het volgende:
[..]
Dodelijk eenvoudig als je de weg kent. Hele volksstammen haken hier al af:
''- Om te beginnen moeten iig je homedir en je data en eventueel je /etc dir hun eigen partitie hebben. Anders kun je het vergeten.''
Dan moet je Powerpoint 12 eens zienquote:Op donderdag 19 januari 2006 23:38 schreef De_Hertog het volgende:
..........
De Ohs en Ahs die ik krijg als ik met Keynote presenteer geven je gelijk
Zeker, er zit uitgebreide Samba-ondersteuning in, het kan als PDC en BDC fungeren, evenals Standalone Server en Domain Member. Ze zouden gek zijn bij Apple als dit niet werkte....quote:Op vrijdag 20 januari 2006 00:06 schreef livEliveD het volgende:
Kan ik met een groep mac's ook zoiets als een domain aanmaken?
Waarom werkt WINS niet onder de Mac?
Het nadeel hiervan is dat veel mensen denken dat ze absoluut niet zonder Windows kunnen (voor hen is Windows de enige oplossing, want daarmee kan je 'alles'), wat natuurlijk onzin is, een groot deel van die mensen kan bijvoorbeeld ook prima met een Mac af...quote:Het punt blijft dat meegaan met de meerderheid een enorme pre is. Of het nu op papier beter is of niet.
Dat is een heel andere discussie. Maar ik weet zeker dat op welke manier jij er ook aan komt, met 1 of 2 kliks kom je er nietquote:Op vrijdag 20 januari 2006 00:06 schreef livEliveD het volgende:
Ik heb nog nooit voor software betaald. Gratis of niet, in de praktijk is het simpelweg voor handen en daar gaat het mij om.
Vast wel, en http://www.apple.com/nl/s(...)windowsservices.htmlquote:Kan ik met een groep mac's ook zoiets als een domain aanmaken?
Waarom werkt WINS niet onder de Mac?
Een enorme pre, misschien. Het enige criterium om iets tot 'beter' uit te roepen (daar gaat het hier tenslotte om), nee.quote:Het punt blijft dat meegaan met de meerderheid een enorme pre is. Of het nu op papier beter is of niet.
Ze hebben het boosten van accounts gejat. Dus nu ben je standaard een gebruiker die net niks mag maar als je bv iets wilt installeren dan kun je tijdelijk een Admin 'sandbox' creëren die het installeert. Hierdoor is alles veiliger want virussen kunnen niks, tenzij je als gebruiker aangeeft dat ze onder een Admin account dingen mogen doen.quote:Op vrijdag 20 januari 2006 00:03 schreef De_Hertog het volgende:
En die propaganda, tsja. Ze hebben ongetwijfeld hun best gedaan hoor, en als het echt veiliger is wil ik dat best toegeven. Maar ik roep dat over een jaar wel
Windows kent dit opzich ook al tijden, in de vorm van RunAs. Helaas wordt hier erg weinig gebruik van gemaakt...quote:Op vrijdag 20 januari 2006 00:12 schreef livEliveD het volgende:
[..]
Ze hebben het boosten van accounts gejat. Dus nu ben je standaard een gebruiker die net niks mag maar als je bv iets wilt installeren dan kun je tijdelijk een Admin 'sandbox' creëren die het installeert. Hierdoor is alles veiliger want virussen kunnen niks, tenzij je als gebruiker aangeeft dat ze onder een Admin account dingen mogen doen.
Ik heb hier gekeken en kan niet zeggen dat ik onder de indruk ben.. Heb jij een betere link voor me?quote:Op vrijdag 20 januari 2006 00:10 schreef Godslasteraar het volgende:
[..]
Dan moet je Powerpoint 12 eens zien![]()
Okquote:Op vrijdag 20 januari 2006 00:11 schreef whoops het volgende:
Zeker, er zit uitgebreide Samba-ondersteuning in, het kan als PDC en BDC fungeren, evenals Standalone Server en Domain Member. Ze zouden gek zijn bij Apple als dit niet werkte....
Could be, could be. Maar kom ik voor verassingen te staan als ik een pure Mac gebruikt word?quote:Het nadeel hiervan is dat veel mensen denken dat ze absoluut niet zonder Windows kunnen (voor hen is Windows de enige oplossing, want daarmee kan je 'alles'), wat natuurlijk onzin is, een groot deel van die mensen kan bijvoorbeeld ook prima met een Mac af...
Dat wist ik al (ja, ik volg Windows ontwikkelingen ook nog welquote:Op vrijdag 20 januari 2006 00:12 schreef livEliveD het volgende:
[..]
Ze hebben het boosten van accounts gejat. Dus nu ben je standaard een gebruiker die net niks mag maar als je bv iets wilt installeren dan kun je tijdelijk een Admin 'sandbox' creëren die het installeert. Hierdoor is alles veiliger want virussen kunnen niks, tenzij je als gebruiker aangeeft dat ze onder een Admin account dingen mogen doen.
Vroeger was het inderdaad slecht. Je installeert Windows en je bent Admin en er wordt gevraagd of je verbinding met het internet wilt zoeken (tijdens installatie) als Admin (!).Dit is in Vista niet meer het geval als het goed is.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |