abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 19 januari 2006 @ 18:10:22 #91
120113 Tomasso
Lopen te kijken
pi_34248254
quote:
Op donderdag 19 januari 2006 17:47 schreef i-spy24 het volgende:
ik zeg dat die Vista zooi straks gewoon OSX 10.4 look-a-like is en iedereen als de lurkers dat ze zijn " soooow...gaaaaaf...tering...datis nieuws.." schreeuwen en elke Mac gebruiker de schouders ophaalt en zegt: .... had ik een jaar geleden al op mijn Mac draaien "[afbeelding]
tegen die die tijd draaien wij al Mac OSX 10.5 dus blijven ze in Redmond 'catchingup' spelen
http://tauquil.com/archiv(...)-real-windows-vista/

"A true, creative researcher has to have confidence in nonsense"
pi_34248321
ik kende 'm al
pi_34248555
quote:
Op donderdag 19 januari 2006 18:09 schreef i-spy24 het volgende:
heel wat langer dan jouw padvinderij
Ja, nee dat heeft er veel mee te maken. Ik zei het meer om dat je een (beetje) aan het op scheppen was. En ik zit inmiddels al zo'n 13 jaar bij de scouting dus ik weet niet of jij al zo lang een Mac hebt?
pi_34248656
Op donderdag 19 januari 2006 17:47 schreef i-spy24 het volgende:[/b]

pi_34249028
i-spy24, waarom stel je je zo vijandig, omhooggevallen en kinderachtig op, hier schiet toch niemand iets mee op
pi_34249414
quote:
Op donderdag 19 januari 2006 18:36 schreef Hugster het volgende:
i-spy24, waarom stel je je zo vijandig, omhooggevallen en kinderachtig op, hier schiet toch niemand iets mee op
Over mac-veteranen gesproken. Bij nader inzien mag ik daar zonder aarzeling aanspraak op maken. M'n ouders hebben ergens begin jaren tachtig, ik geloof in de zomer van '84, één gekocht. We hebben er daarna nog drie gehad. (twee broers van m'n moeder zaten/zitten in de handel).
Daarna is het echter geweldig bergafwaarts gegaan met Apple. We zijn dan ook begin jaren 90 overgestap naar Microsoft.
Ze hadden nooit Jobs eruit moeten werken. En je ziet dat nu hij sinds een paar jaar terug is het weer broeid bij Apple. Zonder twijfel een bijzondere man.
Microsoft heeft het daarentegen slim en zorgvuldig aangepakt, zonder rare uitschieters, met die andere Steve aan het roer.
pi_34249566

"Iiiiii loooooooveee this compaanyyyyyyyy!!!!"
  donderdag 19 januari 2006 @ 19:10:36 #98
120113 Tomasso
Lopen te kijken
pi_34250238
quote:
Op donderdag 19 januari 2006 18:52 schreef Hugster het volgende:
[afbeelding]

Zweet hij nou zo?
"A true, creative researcher has to have confidence in nonsense"
pi_34250312
quote:
Op donderdag 19 januari 2006 18:52 schreef Hugster het volgende:
[afbeelding]

Dat raakt ie nooit meer kwijt hé.
Vooruit dan maar: http://www.msboycott.com/media

Desondanks moeten wij Nederlanders heel bescheiden zijn:
op eigen risico!
  donderdag 19 januari 2006 @ 19:14:28 #100
77352 Hugster
Mandarijntje
pi_34250397
quote:
Op donderdag 19 januari 2006 19:10 schreef Tomasso het volgende:

[..]

Zweet hij nou zo?
Ja

Maarrrrr back on topic maar
pi_34250556
i-spy ik vind je een beetje kinderachtig.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 19 januari 2006 @ 19:17:59 #102
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_34250560
Steve Ballmer is werkelijk waar compleet gestoord .
  donderdag 19 januari 2006 @ 19:20:50 #103
77352 Hugster
Mandarijntje
pi_34250671
quote:
Op donderdag 19 januari 2006 19:12 schreef Godslasteraar het volgende:

[..]

Dat raakt ie nooit meer kwijt hé.
Vooruit dan maar: http://www.msboycott.com/media

Desondanks moeten wij Nederlanders heel bescheiden zijn:
op eigen risico!
Meesterlijk Bedankt!

http://www.msboycott.com/media/gates_rocking.avi <--- Hij is toch niet helmaal fris joh
pi_34251161
Probleem is natuurlijk ook dat microsoft nauwelijks bedreigd wordt. En dat zie terug in de OS. In tegenstelling tot bijvoorbeeld de tekstverwerking waar weldegelijk meer concurrentie is. Vandaar m'n plaatje van het komende Office 12. Dat pakket is echt spectaculair verbeterd. Daar zit veel meer innovatie in dan in de Windows OS. Daar gaat de concurrentie een hele dobber aan hebben.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 19 januari 2006 @ 19:34:48 #105
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_34251264
quote:
Op donderdag 19 januari 2006 19:32 schreef Godslasteraar het volgende:
Probleem is natuurlijk ook dat microsoft nauwelijks bedreigd wordt. En dat zie terug in de OS. In tegenstelling tot bijvoorbeeld de tekstverwerking waar weldegelijk meer concurrentie is. Vandaar m'n plaatje van het komende Office 12. Dat pakket is echt spectaculair verbeterd. Daar zit veel meer innovatie in dan in de Windows OS. Daar gaat de concurrentie een hele dobber aan hebben.
Onder invloed van het succes van de Ipod en Itunes heeft apple het afgelopen jaarmeer PC's dan ooit verkocht.

Op zich denk ik dat de intelMacs ook wel zullen leiden tot OS X copy's op dell PCtjes en dergelijke .
Maar windows zal niet eenvoudig in te halen zijn
  donderdag 19 januari 2006 @ 19:35:32 #106
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_34251289
quote:
Op donderdag 19 januari 2006 19:32 schreef Godslasteraar het volgende:
Gelukkig komt Microsoft nog minstens de komende vijf jaar met Office voor de Mac

Niet dat ik zo'n brieventyper ben trouwens. Maar Excel is cool.
pi_34251745
quote:
Op donderdag 19 januari 2006 19:35 schreef Tijn het volgende:

[..]

Gelukkig komt Microsoft nog minstens de komende vijf jaar met Office voor de Mac

Niet dat ik zo'n brieventyper ben trouwens. Maar Excel is cool.
Zeker, maar ik vermoed dat ze geen haast zullen hebben om Office 12 richting OSX te vertalen. Al heb ik begrepen dat het office pakket voor de Mac nu al prettiger is dan Office 2003.
Maar ik zou wel benieuwd zijn hoe de inkomsten bij Microsoft verdeeld zijn. Wat verdienen ze aan Windows, en wat aan bv Office. Het zou me niet verbazen als Office de echte melkkoe blijkt te zijn.
pi_34252044
quote:
Op donderdag 19 januari 2006 17:47 schreef i-spy24 het volgende:
ik zeg dat die Vista zooi straks gewoon OSX 10.4 look-a-like is en iedereen als de lurkers dat ze zijn " soooow...gaaaaaf...tering...datis nieuws.." schreeuwen en elke Mac gebruiker de schouders ophaalt en zegt: .... had ik een jaar geleden al op mijn Mac draaien "[afbeelding]
tegen die die tijd draaien wij al Mac OSX 10.5 dus blijven ze in Redmond 'catchingup' spelen
Gaan leuke filmpjes rond op internet die dat precies laten zien File names zijn bij mij real_vista_episode_1.mov (t/m 4.mov). Goeie humor

Spuit 11
Calmer than you are
  donderdag 19 januari 2006 @ 19:59:29 #109
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_34252235
quote:
Op donderdag 19 januari 2006 16:09 schreef Lexjuuuh het volgende:
Yoo mensen, misschien een beetje een zo vaak gestelde vraag maar ik zit in een discussie over wat beter is, mac os of XP...

wat vinden jullie? en waarom...
Ik denk dat je eerst moet definieren wat je ziet als "beter".

Als je kijkt naar stabiliteit, snelheid, en gebruikersgemak dan denk dat MacOS beter is. Het OS ziet er zeer gelikt uit, is makkelijk te begrijpen voor een leek en is door haar BSD gebaseerde kernel ook stabiel en intressant voor hen die ook nog wat Linux/BSD programmatuur willen gebruiken. Het nadeel van de Mac is weer de prijs, een Apple is niet goedkoop.

Als je kijkt naar de beschikbaarheid van software, hardware compatibiliteit, en tevens ook gebruikersgemak omdat je vaak toch al bekend met een oudere Windows versie, dan is Windows XP een betere oplossing. Vaak ben je bij de Mac relatief beperkt wanneer het bijvoorbeeld aankomt op spelletjes, software voor kinderen, etc. En alhoewel je met wat computer kennis zelf linux pakketjes kunt compilen zodat ze werken in MacOS, is er slechts een beperkte selectie software voor MacOS geschreven. Wil je bijvoorbeeld een CD brand programma, dan heb je op de Mac bijvoorbeeld slechts de keuze uit enkele programma's waar je tientallen kunt kiezen voor Windows.

Als ik momenteel een kantoor zou moeten uitrusten met 2 servers, 50 werkstations, 4 printers, 2 scanners, en wat andere hardware, dan zou ik momenteel liever kiezen voor een Windows 2003 Server / Windows XP Professional combinatie dan voor een OSX / OSXServer combo, gewoon omdat de zakelijke software die beschikbaar is voor de Mac erg beperkt is. In mijn bedrijf zou ik niet eens kunnen switchen naar de Mac omdat de belangrijkste software die wij gebruiken (ProLaw) niet voor de Mac beschikbaar is.

Voor een thuiscomputer is MacOS een goede oplossing. Ik heb twee vrienden met een Mac, en het blijven gewoon bijzonder mooi gevormde computers, en MacOS X is een bijzonder innovatief OS met geweldige mogelijkheden en stabiliteit. Het grootste nadeel voor mij is de lage beschikbaarheid van spellen, omdat ik best nog wel eens een spelletje wil spelen. En omdat ik graag veel verschillende spelletjes wil spelen al naar gelang mijn humeur, wil ik graag veel keuze hebben.

Dus voor mij persoonlijk is Windows XP beter. Maar zoals ik al opperde in mijn eerste zin, de definitie van "beter" is hier niet gedefinieerd door de topicstarter. Er zijn namelijk nogal wat verschillen tussen Technisch beter, Financieel beter, Zakelijk beter, Thuisgebruik beter....
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  donderdag 19 januari 2006 @ 20:02:46 #110
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_34252355
quote:
Op donderdag 19 januari 2006 16:15 schreef R-Alph het volgende:
XP.

In Mac OS kan ik nog niet eens ctrl+c ctrl+v doen.
Apple toets + C en +V

Kind kan de was doen
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_34252520
quote:
Op donderdag 19 januari 2006 19:59 schreef maartena het volgende:

[..]

Ik denk dat je eerst moet definieren wat je ziet als "beter".

Als je kijkt naar stabiliteit, snelheid, en gebruikersgemak dan denk dat MacOS beter is. Het OS ziet er zeer gelikt uit, is makkelijk te begrijpen voor een leek en is door haar BSD gebaseerde kernel ook stabiel en intressant voor hen die ook nog wat Linux/BSD programmatuur willen gebruiken. Het nadeel van de Mac is weer de prijs, een Apple is niet goedkoop.

Als je kijkt naar de beschikbaarheid van software, hardware compatibiliteit, en tevens ook gebruikersgemak omdat je vaak toch al bekend met een oudere Windows versie, dan is Windows XP een betere oplossing. Vaak ben je bij de Mac relatief beperkt wanneer het bijvoorbeeld aankomt op spelletjes, software voor kinderen, etc. En alhoewel je met wat computer kennis zelf linux pakketjes kunt compilen zodat ze werken in MacOS, is er slechts een beperkte selectie software voor MacOS geschreven. Wil je bijvoorbeeld een CD brand programma, dan heb je op de Mac bijvoorbeeld slechts de keuze uit enkele programma's waar je tientallen kunt kiezen voor Windows.

Als ik momenteel een kantoor zou moeten uitrusten met 2 servers, 50 werkstations, 4 printers, 2 scanners, en wat andere hardware, dan zou ik momenteel liever kiezen voor een Windows 2003 Server / Windows XP Professional combinatie dan voor een OSX / OSXServer combo, gewoon omdat de zakelijke software die beschikbaar is voor de Mac erg beperkt is. In mijn bedrijf zou ik niet eens kunnen switchen naar de Mac omdat de belangrijkste software die wij gebruiken (ProLaw) niet voor de Mac beschikbaar is.

Voor een thuiscomputer is MacOS een goede oplossing. Ik heb twee vrienden met een Mac, en het blijven gewoon bijzonder mooi gevormde computers, en MacOS X is een bijzonder innovatief OS met geweldige mogelijkheden en stabiliteit. Het grootste nadeel voor mij is de lage beschikbaarheid van spellen, omdat ik best nog wel eens een spelletje wil spelen. En omdat ik graag veel verschillende spelletjes wil spelen al naar gelang mijn humeur, wil ik graag veel keuze hebben.

Dus voor mij persoonlijk is Windows XP beter. Maar zoals ik al opperde in mijn eerste zin, de definitie van "beter" is hier niet gedefinieerd door de topicstarter. Er zijn namelijk nogal wat verschillen tussen Technisch beter, Financieel beter, Zakelijk beter, Thuisgebruik beter....
Ga jij je laatste dag op Nukezone 's goed afronden
Calmer than you are
  donderdag 19 januari 2006 @ 20:08:25 #112
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_34252566
quote:
Op donderdag 19 januari 2006 16:56 schreef DjDev het volgende:
Grapics shit ==> Mac
Omdat de PowerPC zo lang achter bleef met de ontwikkeling van een krachtigere processor is de trend in de film industrie juist een switch van Mac naar Sun/Sparc Workstations geweest in de afgelopen jaren. Vroeger was de Mac heer en meester op grafisch gebied, maar met Desktop Publishing heeft de PC dat allang ingehaald, en met Video editing en 3D werk is vooral een sterke processor het meest gewenst. De SunOS workstations hebben het juiste OS om de software die ze gebruiken te draaien, en hebben krachtige RISC processoren.
-
  donderdag 19 januari 2006 @ 20:09:16 #113
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_34252593
quote:
Op donderdag 19 januari 2006 20:06 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Ga jij je laatste dag op Nukezone 's goed afronden
wtf is Nukezone?
-
pi_34252668
quote:
Op donderdag 19 januari 2006 20:09 schreef maartena het volgende:

[..]

wtf is Nukezone?
Lol..hoe kom jij dan aan je avatar?
Calmer than you are
  donderdag 19 januari 2006 @ 20:27:18 #115
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_34253254
quote:
Op donderdag 19 januari 2006 20:11 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Lol..hoe kom jij dan aan je avatar?
Dat komt van een Saturday Night Live sketch uit 2000. Klik op het video linkje in mijn sig om de sketch in z'n geheel te zien....

Nu weet ik trouwens nog steeds niet wat Nukezone is....
-
pi_34253406
quote:
Op donderdag 19 januari 2006 20:27 schreef maartena het volgende:

[..]

Dat komt van een Saturday Night Live sketch uit 2000. Klik op het video linkje in mijn sig om de sketch in z'n geheel te zien....

Nu weet ik trouwens nog steeds niet wat Nukezone is....
www.nukezone.nu

Online game waarbij minimaal de helft zo'n cowbell avatar heeft. Ik heb er zelfs een t-shirt van besteld 'Need More Cowbells'
Calmer than you are
  donderdag 19 januari 2006 @ 20:42:15 #117
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_34253787
quote:
Op donderdag 19 januari 2006 20:32 schreef Walter_Sobchak het volgende:
www.nukezone.nu

Online game waarbij minimaal de helft zo'n cowbell avatar heeft. Ik heb er zelfs een t-shirt van besteld 'Need More Cowbells'
Heh. Maar het is dus niet van Nukezone, het is van Saturday Night Live.
-
pi_34253836
quote:
Op donderdag 19 januari 2006 16:18 schreef donderopman het volgende:
Er is niet een betere. De een zal hoogstens een voorkeur krijgen voor het ander
Wijze man. Hier is ik het mee eens.
Ik post om het posten.
  donderdag 19 januari 2006 @ 20:54:54 #119
65490 whoops
Home is where the heart is...
pi_34254270
quote:
Op donderdag 19 januari 2006 20:43 schreef Furious het volgende:

[..]

Wijze man. Hier is ik het mee eens.
Me too... Het ligt er gewoon aan wat je met je computer wil doen...

Ik vind OSX een erg prettig OS, een van de nadelen is uiteraard dat lang niet alle software er voor beschikbaar is, maar daar staat m.i. tegenover dat de software die er voor uitkomt wel een erg hoge standaard heeft, qua gebruikersgemak...

XP vind ik opzich ook een prima OS, maar voor mij zit er te weinig in, ik geniet van een OS waar ik tot in de diepte mee kan klooien...

Het OS waar ik thuis het meest mee werk is Kubuntu Linux
In the beginning, the universe was created. This made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
  donderdag 19 januari 2006 @ 20:55:25 #120
693 ChOas
** Warning: Choking hazard **
pi_34254286
quote:
Op donderdag 19 januari 2006 20:27 schreef maartena het volgende:

[..]

Pjee....

Dank je wel, je hebt zojuist het eerste kwartaal van dit jaar voor me gemaakt!

"I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do.
When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."

[Stephen Roberts]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')