Ze zijn wel veel waarde vaster.Ik mijn huidige PowerBook zo verkopen en met een euro of ¤400 bijleggen zit ik weer achter het allernieuwste model te werken, en dat zie ik je met een PC laptop nog niet doenquote:Op donderdag 19 januari 2006 16:53 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
I rest my case.
Tis prima hoor, ik werk regelmatig op een Mac met pro-tools en/of logic en zo. Maar voor mij is het thuis iig 3x niks..
Yep, 12". En dat is geen nadeel, voordat je die weg inslaat. Voor het geld wat een iBook kost koop je weinig handigere, compactere, echt draagbare notebooks.quote:Op donderdag 19 januari 2006 16:53 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
En een hoeveel inch scherm heb je dan? 12?
Dat kan op dit moment alleen nog via emulatie met bijvoorbeeld Virtual PC van MS. Dus echt snel gaat dat niet...quote:Op donderdag 19 januari 2006 16:58 schreef Twisted_Logic het volgende:
Je kan toch ook een boot maken met Mac OS, dus dat je die draait naast bijvoorbeeld Windows XP.
Iemand uit mijn klas heeft dat wel.
Hij zei dat hij hem 100% had draaien, volgens mij wel redelijk illegaal. Maar goed, ik zal het nog wel een keer na vragenquote:Op donderdag 19 januari 2006 16:59 schreef Hugster het volgende:
[..]
Dat kan op dit moment alleen nog via emulatie met bijvoorbeeld Virtual PC van MS. Dus echt snel gaat dat niet...
Sterker nog, ik was vanmiddag bij de DynaByte waar ze erg trots een laptop met 12" scherm en 4 uur batterij voor 1999,- verkochten. 'Ultralichtgewicht, supercompact,, extra lange werktijd door centrino', enzovoorts. Koopje johquote:Op donderdag 19 januari 2006 16:58 schreef Jalu het volgende:
[..]
Yep, 12". En dat is geen nadeel, voordat je die weg inslaat. Voor het geld wat een iBook kost koop je weinig handigere, compactere, echt draagbare notebooks.
Ah op de PC bedoel je, ja dat kan, MAAARRR; alleen met de gelekte+gekraakte developer versie van OS X Tiger die verder niet meer geupdate kan worden. Dan moet je PC ook nog over specifieke hardware beschikken, en dan nog is bijvoorbeeld de grafische ondersteuning niet goed + alle andere dingen die half/half of niet werken die ik nu vergeet.quote:Op donderdag 19 januari 2006 17:01 schreef Twisted_Logic het volgende:
[..]
Hij zei dat hij hem 100% had draaien, volgens mij wel redelijk illegaal. Maar goed, ik zal het nog wel een keer na vragen.
pfff.weer zo een lurker die zich door idioten laat voorlichten over de Mac.quote:Op donderdag 19 januari 2006 om 16:45 uur bazelde 'Dr.Daggla' het volgende:
De reden dat ik nooit een mac zal kopen is omdat het onnodig en belachelijk duur is. Upgraden niet zo makkelijk gaat en je er nauwelijks op kan gamen. XP all the way.
quote:First, if you compare equivalent systems, Apple's products are cheaper than Dell's. Try it for yourself, go to Apple's on line store and pick a standard configuration laptop, desktop, or server and then build the nearest equivalent you can using Dell's on-line pricing. What you'll find may surprise you: Dell's low end products are cheaper, but by the time you add components to gain comparability they cost more -and that's true right across the line with Apple's high-end product a good $1,500 less than Dell's nearest comparable workstation.
De Mighty Mouse ken ik niet, maar ik weet dat OS X normaal gezien muis acceleratie gebruikt: de muis versnelt tijdens een beweging. Misschien stond dat aan, of juist uit, waardoor de muis anders reageerde dan normaal. Ik dacht overigens wel dat er een freeware tooltje was om de muis te versnellen.quote:Op donderdag 19 januari 2006 17:10 schreef Godslasteraar het volgende:
Heb vorige week 2 keer een half uurtje aan een iMac zitten prutsen, erg erg mooi.
Er waren echter twee dingen die me niet helemaal duidelijk werden. En de verkoper had ook geen idee.
Ten eerste de muis. Ik had al snel de ''Mighty Mouse'' zo ingesteld dat ie maximaal reageert op bewegingen, en desondanks nog veels te traag. Ik heb zelf een Razer muis en die is zo ingesteld dat ie bij een verplaatsing van mischien 1,5 cm van de ene naar de andere kant van het scherm gaat. (17 inch, je gebruikt eigenlijk aleen je viingers om die muis te bewegen. De pal van je hand blijft gewoon op z'n plaats). Dat is wel een must. Ik kreeg binnen 5 minuten kramp van die ''Mighty Irritating Mouse''![]()
Ja, o.a. PathFinder. Maar ik geloof dat er meer bestonden.quote:En bestaat er ook zoiets als een geavanceerde file-manager voor de Mac? Ik gebruik zelf xplorer2 http://www.zabkat.com , en ik kan niet meer zonder.
Over die trage muis heb ik meer mensen gehoord, hier is een tooltje voor en dat heet USBoverdrive, en dan is elke USB muis (dus ook de Mighty Mouse) zo snel te maken als je zelf wilt.quote:Op donderdag 19 januari 2006 17:10 schreef Godslasteraar het volgende:
Heb vorige week 2 keer een half uurtje aan een iMac zitten prutsen, erg erg mooi.
Er waren echter twee dingen die me niet helemaal duidelijk werden. En de verkoper had ook geen idee.
Ten eerste de muis. Ik had al snel de ''Mighty Mouse'' zo ingesteld dat ie maximaal reageert op bewegingen, en desondanks nog veels te traag. Ik heb zelf een Razer muis en die is zo ingesteld dat ie bij een verplaatsing van mischien 1,5 cm van de ene naar de andere kant van het scherm gaat. (17 inch, je gebruikt eigenlijk aleen je viingers om die muis te bewegen. De pal van je hand blijft gewoon op z'n plaats). Dat is wel een must. Ik kreeg binnen 5 minuten kramp van die ''Mighty Irritating Mouse''![]()
En bestaat er ook zoiets als een geavanceerde file-manager voor de Mac? Ik gebruik zelf xplorer2 http://www.zabkat.com , en ik kan niet meer zonder.

Dat zou wel eens kunnen jaquote:Op donderdag 19 januari 2006 17:06 schreef Hugster het volgende:
[..]
Ah op de PC bedoel je, ja dat kan, MAAARRR; alleen met de gelekte+gekraakte developer versie van OS X Tiger die verder niet meer geupdate kan worden. Dan moet je PC ook nog over specifieke hardware beschikken, en dan nog is bijvoorbeeld de grafische ondersteuning niet goed + alle andere dingen die half/half of niet werken die ik nu vergeet.
met zulke raad gooi je je eigen glazen in. voor je het weet gebruikt iedereen OS X en richten de virusmakers zich daarop ipv op XPquote:Op donderdag 19 januari 2006 17:09 schreef Tomasso het volgende:Mijn raad, ook al ben je een XP fanaat, probeer OS X voor 1 weekje, en je bent verkocht, je zal niet meer anders worden.
je kunt op een normale ix86 een illegale gelekte beta installeren, er is dan wel geen support erop en je kan problemen hebben met bepaalde hardware, en het is zeker niet optimaal, maar het is wel mogelijk ...quote:Op donderdag 19 januari 2006 16:59 schreef Hugster het volgende:
[..]
Dat kan op dit moment alleen nog via emulatie met bijvoorbeeld Virtual PC van MS. Dus echt snel gaat dat niet...
Dat is dan weer een minpuntje jaquote:Op donderdag 19 januari 2006 17:19 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
met zulke raad gooi je je eigen glazen in. voor je het weet gebruikt iedereen OS X en richten de virusmakers zich daarop ipv op XP
Vanuit gebruiksgemak oogpunt: OS X zonder enige twijfel.quote:Op donderdag 19 januari 2006 16:17 schreef Lexjuuuh het volgende:
[..]
nee ik ben in discussie met iemand die pro mac is, en ik heb zelf xp
als ik grafisch designer was ofzo dan mac ja.
maar gewoon door de bocht genomen wat zou de betere zijn?
Het gebrek aan virussen op OS X heeft amper te maken met de kleinere groep gebruikers maar vrijwel alleen door het technisch veiligere besturingssysteem.quote:Op donderdag 19 januari 2006 17:19 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
met zulke raad gooi je je eigen glazen in. voor je het weet gebruikt iedereen OS X en richten de virusmakers zich daarop ipv op XP
quote:Op donderdag 19 januari 2006 17:20 schreef RM-rf het volgende:
[..]
je kunt op een normale ix86 een illegale gelekte beta installeren, er is dan wel geen support erop en je kan problemen hebben met bepaalde hardware, en het is zeker niet optimaal, maar het is wel mogelijk ...
Op Macs zelf is voorlopig nog geen windows te draaien, zelfs de nieuwste Intel-Macs hebben niet die mogelijkheid, omdat de gebruikte Intel processor een functionaliteit heeft die windows niet ondersteund, en deze ook pas voor windows Vista 64bits opgeheven wordt, en nooit voor 32 bits intels, wat deze intel wel is.
quote:Op donderdag 19 januari 2006 17:06 schreef Hugster het volgende:
[..]
Ah op de PC bedoel je, ja dat kan, MAAARRR; alleen met de gelekte+gekraakte developer versie van OS X Tiger die verder niet meer geupdate kan worden. Dan moet je PC ook nog over specifieke hardware beschikken, en dan nog is bijvoorbeeld de grafische ondersteuning niet goed + alle andere dingen die half/half of niet werken die ik nu vergeet.
Als je verder had gelezen had je kunnen zien dat ik zelf ook wel eens met een Mac werk.quote:Op donderdag 19 januari 2006 17:09 schreef i-spy24 het volgende:
[..]
pfff.weer zo een lurker die zich door idioten laat voorlichten over de Mac.
Maar geeft niet. Je hebt mensen die voor het origineel gaan je hebt mensen die zich graag met afdankertjes- kopien- laten afschepen..![]()
quote:Op donderdag 19 januari 2006 17:15 schreef De_Hertog het volgende:
Eigenlijk kun je dit soort vragen beter in het Apple slowchat topic stellen.
[..]
De Mighty Mouse ken ik niet, maar ik weet dat OS X normaal gezien muis acceleratie gebruikt: de muis versnelt tijdens een beweging. Misschien stond dat aan, of juist uit, waardoor de muis anders reageerde dan normaal. Ik dacht overigens wel dat er een freeware tooltje was om de muis te versnellen.
[..]
Ja, o.a. PathFinder. Maar ik geloof dat er meer bestonden.
Ah, zztanksss! Dat ziet er erg goed uit. Beter dan m'n xplorer2, die ook een undo-functie moet ontberenquote:Op donderdag 19 januari 2006 17:17 schreef Hugster het volgende:
[..]
Over die trage muis heb ik meer mensen gehoord, hier is een tooltje voor en dat heet USBoverdrive, en dan is elke USB muis (dus ook de Mighty Mouse) zo snel te maken als je zelf wilt.
En een geavanceerde filemanager is er ook te vinden, kijk eens naar Path Finder 4 [afbeelding]
[afbeelding]
Mac-veteraanquote:Op donderdag 19 januari 2006 17:22 schreef i-spy24 het volgende:
Ik wil 1 ding zeggen als Mac-veteraan tegen al die win-lurkers.
Blijven kopieren en immiteren,lachen wij alleen maar elke keer harder om die wanabee-Mac's die je dan een jaar later ziet opduiken alsjezelf al met een echte design Mac rondloopt die als een banaan gaat.
Je hebt nu eenmaal innovators en immitators.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |