abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_34245849
quote:
Op donderdag 19 januari 2006 16:53 schreef Dr.Daggla het volgende:

[..]

I rest my case.
Tis prima hoor, ik werk regelmatig op een Mac met pro-tools en/of logic en zo. Maar voor mij is het thuis iig 3x niks. .
Ze zijn wel veel waarde vaster.Ik mijn huidige PowerBook zo verkopen en met een euro of ¤400 bijleggen zit ik weer achter het allernieuwste model te werken, en dat zie ik je met een PC laptop nog niet doen

Tevens is de kwaliteit en afwerking werkelijk superieur. Maar we hadden het over het OS volgens mij
pi_34245859
Het hangt er van af wat je gaat doen

Grapics shit ==> Mac
Games shit etc. ==> XP
pi_34245878
Je kan toch ook een boot maken met Mac OS, dus dat je die draait naast bijvoorbeeld Windows XP.

Iemand uit mijn klas heeft dat wel .
pi_34245883
quote:
Op donderdag 19 januari 2006 16:53 schreef Dr.Daggla het volgende:

[..]

En een hoeveel inch scherm heb je dan? 12?
Yep, 12". En dat is geen nadeel, voordat je die weg inslaat. Voor het geld wat een iBook kost koop je weinig handigere, compactere, echt draagbare notebooks.
pi_34245909
quote:
Op donderdag 19 januari 2006 16:58 schreef Twisted_Logic het volgende:
Je kan toch ook een boot maken met Mac OS, dus dat je die draait naast bijvoorbeeld Windows XP.

Iemand uit mijn klas heeft dat wel .
Dat kan op dit moment alleen nog via emulatie met bijvoorbeeld Virtual PC van MS. Dus echt snel gaat dat niet...
pi_34245950
quote:
Op donderdag 19 januari 2006 16:59 schreef Hugster het volgende:

[..]

Dat kan op dit moment alleen nog via emulatie met bijvoorbeeld Virtual PC van MS. Dus echt snel gaat dat niet...
Hij zei dat hij hem 100% had draaien, volgens mij wel redelijk illegaal. Maar goed, ik zal het nog wel een keer na vragen .
  donderdag 19 januari 2006 @ 17:03:17 #67
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_34246024
quote:
Op donderdag 19 januari 2006 16:58 schreef Jalu het volgende:

[..]

Yep, 12". En dat is geen nadeel, voordat je die weg inslaat. Voor het geld wat een iBook kost koop je weinig handigere, compactere, echt draagbare notebooks.
Sterker nog, ik was vanmiddag bij de DynaByte waar ze erg trots een laptop met 12" scherm en 4 uur batterij voor 1999,- verkochten. 'Ultralichtgewicht, supercompact,, extra lange werktijd door centrino', enzovoorts. Koopje joh

Ik dacht eigenlijk dat Apple met de Mac Mini wel bewezen had niet 'belachelijk duur' te zijn. Maar dat valt nog tegen, blijkbaar.

Wel leuk dat half Apple SC hier komt kijken
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_34246118
quote:
Op donderdag 19 januari 2006 17:01 schreef Twisted_Logic het volgende:

[..]

Hij zei dat hij hem 100% had draaien, volgens mij wel redelijk illegaal. Maar goed, ik zal het nog wel een keer na vragen .
Ah op de PC bedoel je, ja dat kan, MAAARRR; alleen met de gelekte+gekraakte developer versie van OS X Tiger die verder niet meer geupdate kan worden. Dan moet je PC ook nog over specifieke hardware beschikken, en dan nog is bijvoorbeeld de grafische ondersteuning niet goed + alle andere dingen die half/half of niet werken die ik nu vergeet.
pi_34246182
quote:
Op donderdag 19 januari 2006 om 16:45 uur bazelde 'Dr.Daggla' het volgende:

De reden dat ik nooit een mac zal kopen is omdat het onnodig en belachelijk duur is. Upgraden niet zo makkelijk gaat en je er nauwelijks op kan gamen. XP all the way .
pfff.weer zo een lurker die zich door idioten laat voorlichten over de Mac.
Maar geeft niet. Je hebt mensen die voor het origineel gaan je hebt mensen die zich graag met afdankertjes- kopien- laten afschepen..
pi_34246184
Ligt eraan waar je het voor wilt gebruiken!
Op woensdag 20 april 2011 23:38 schreef luckass het volgende:
bazen zijn alleen vindbaar voor de chicks.
  donderdag 19 januari 2006 @ 17:09:24 #71
120113 Tomasso
Lopen te kijken
pi_34246193
Ik ben iemand die vrij recentelijk is overgestapt, en ik wil echt nooit anders meer.

Ik had dus van voor deze zomervakantie nog nooit gehoord van OS X, laat staan dat ik er dus ooit mee gewerkt had. Toen kwam een klasgenoot van me en die begon over Mac, Apple etc. Hij heeft mij toen heel erg enthousiast gemaakt, en ik ben hem daar echt dankbaar voor. Zonder hem zat ik nu nog steeds met al die kopzorgen.

Het heeft me 5 minuten gekost OS X te verkennen, binnen enkele dagen wist ik de hoofdfuncties. Daarna wil je ook niet meer terug. Tot op de dag van vandaag ontdek ik nog steeds meer en meer, en het is echt fantastisch. Het iLife pakket dat gewoon vele malen professioneler is dan wat je voor XP kan hebben. En je krijgt het gratis bij elke nieuwe Mac.

Dan krijg je nog iWork, met daarin Keynote en Pages. Keynote werkt ook vele malen fijner en professioneler dan Powerpoint kan ik je zeggen uit ervaring.

Ik heb tot nu toe nog geen enkel moment XP gemist, ik ben alleen maar blij dat ik ervanaf ben. M'n iBook 12" (wat gewoon normaal kijkt, is lekker klein, kan je altijd meenemen en is licht) blijft altijd dezelfde snelheid houden, maakt niet uit hoelang hij al aan staat (15 dagen bijv.) of hoeveel programma's ik open heb staan. De software is veel beter afgestemt op de hardware.

Daarnaast is het ongelooflijk gebruikersvriendelijk. Alles wijst zich vanzelf. Als je iets niet kan vinden, druk je op Appeltje - Spatie en krijgt Spotlight dat binnen 5 seconden je zoekopdracht heeft voltooid. Quicksilver is nog mooier, én gratis.

Grafisch ziet OS X daarnaast er ook veel mooier uit. En ik kan met een veel geruster hart op het internet, want virussen zijn er amper. Als ik m'n pa zie (elke week minstens wel 3 scans over heel z'n pc heen), of een klasgenoot (die al meerdere problemen heeft gehad), dan moet ik altijd toch wel lachen .

Mijn raad, ook al ben je een XP fanaat, probeer OS X voor 1 weekje, en je bent verkocht, je zal niet meer anders worden. Zolang je maar van het XP idee afstapt zodra je OS X alleen al ziet. Het zit gewoon anders, doch fijner en beter, in elkaar. Uitzonderingen zijn hier de mensen die altijd eigenwijs zullen blijven . ( )

[ Bericht 2% gewijzigd door Tomasso op 19-01-2006 17:23:14 ]
"A true, creative researcher has to have confidence in nonsense"
pi_34246236
Heb vorige week 2 keer een half uurtje aan een iMac zitten prutsen, erg erg mooi.
Er waren echter twee dingen die me niet helemaal duidelijk werden. En de verkoper had ook geen idee.

Ten eerste de muis. Ik had al snel de ''Mighty Mouse'' zo ingesteld dat ie maximaal reageert op bewegingen, en desondanks nog veels te traag. Ik heb zelf een Razer muis en die is zo ingesteld dat ie bij een verplaatsing van mischien 1,5 cm van de ene naar de andere kant van het scherm gaat. (17 inch, je gebruikt eigenlijk aleen je viingers om die muis te bewegen. De pal van je hand blijft gewoon op z'n plaats). Dat is wel een must. Ik kreeg binnen 5 minuten kramp van die ''Mighty Irritating Mouse''

En bestaat er ook zoiets als een geavanceerde file-manager voor de Mac? Ik gebruik zelf xplorer2 http://www.zabkat.com , en ik kan niet meer zonder.
  donderdag 19 januari 2006 @ 17:11:03 #73
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_34246237
Nog even over die dure Macs:
http://osviews.com/modules.php?op=modload&name=News&file=article&sid=2350
http://www.linuxinsider.com/story/36120.html
http://blogs.zdnet.com/open-source/?p=288
quote:
First, if you compare equivalent systems, Apple's products are cheaper than Dell's. Try it for yourself, go to Apple's on line store and pick a standard configuration laptop, desktop, or server and then build the nearest equivalent you can using Dell's on-line pricing. What you'll find may surprise you: Dell's low end products are cheaper, but by the time you add components to gain comparability they cost more -and that's true right across the line with Apple's high-end product a good $1,500 less than Dell's nearest comparable workstation.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  donderdag 19 januari 2006 @ 17:15:08 #74
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_34246379
Eigenlijk kun je dit soort vragen beter in het Apple slowchat topic stellen.
quote:
Op donderdag 19 januari 2006 17:10 schreef Godslasteraar het volgende:
Heb vorige week 2 keer een half uurtje aan een iMac zitten prutsen, erg erg mooi.
Er waren echter twee dingen die me niet helemaal duidelijk werden. En de verkoper had ook geen idee.

Ten eerste de muis. Ik had al snel de ''Mighty Mouse'' zo ingesteld dat ie maximaal reageert op bewegingen, en desondanks nog veels te traag. Ik heb zelf een Razer muis en die is zo ingesteld dat ie bij een verplaatsing van mischien 1,5 cm van de ene naar de andere kant van het scherm gaat. (17 inch, je gebruikt eigenlijk aleen je viingers om die muis te bewegen. De pal van je hand blijft gewoon op z'n plaats). Dat is wel een must. Ik kreeg binnen 5 minuten kramp van die ''Mighty Irritating Mouse''
De Mighty Mouse ken ik niet, maar ik weet dat OS X normaal gezien muis acceleratie gebruikt: de muis versnelt tijdens een beweging. Misschien stond dat aan, of juist uit, waardoor de muis anders reageerde dan normaal. Ik dacht overigens wel dat er een freeware tooltje was om de muis te versnellen.
quote:
En bestaat er ook zoiets als een geavanceerde file-manager voor de Mac? Ik gebruik zelf xplorer2 http://www.zabkat.com , en ik kan niet meer zonder.
Ja, o.a. PathFinder. Maar ik geloof dat er meer bestonden.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_34246485
quote:
Op donderdag 19 januari 2006 17:10 schreef Godslasteraar het volgende:

Over die trage muis heb ik meer mensen gehoord, hier is een tooltje voor en dat heet USBoverdrive, en dan is elke USB muis (dus ook de Mighty Mouse) zo snel te maken als je zelf wilt.

En een geavanceerde filemanager is er ook te vinden, kijk eens naar Path Finder 4

pi_34246529
quote:
Op donderdag 19 januari 2006 17:06 schreef Hugster het volgende:

[..]

Ah op de PC bedoel je, ja dat kan, MAAARRR; alleen met de gelekte+gekraakte developer versie van OS X Tiger die verder niet meer geupdate kan worden. Dan moet je PC ook nog over specifieke hardware beschikken, en dan nog is bijvoorbeeld de grafische ondersteuning niet goed + alle andere dingen die half/half of niet werken die ik nu vergeet.
Dat zou wel eens kunnen ja .
pi_34246530
quote:
Op donderdag 19 januari 2006 17:09 schreef Tomasso het volgende:Mijn raad, ook al ben je een XP fanaat, probeer OS X voor 1 weekje, en je bent verkocht, je zal niet meer anders worden.
met zulke raad gooi je je eigen glazen in. voor je het weet gebruikt iedereen OS X en richten de virusmakers zich daarop ipv op XP
pi_34246571
quote:
Op donderdag 19 januari 2006 16:59 schreef Hugster het volgende:

[..]

je kunt op een normale ix86 een illegale gelekte beta installeren, er is dan wel geen support erop en je kan problemen hebben met bepaalde hardware, en het is zeker niet optimaal, maar het is wel mogelijk ...

Op Macs zelf is voorlopig nog geen windows te draaien, zelfs de nieuwste Intel-Macs hebben niet die mogelijkheid, omdat de gebruikte Intel processor een functionaliteit heeft die windows niet ondersteund, en deze ook pas voor windows Vista 64bits opgeheven wordt, en nooit voor 32 bits intels, wat deze intel wel is.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  donderdag 19 januari 2006 @ 17:21:26 #79
120113 Tomasso
Lopen te kijken
pi_34246614
quote:
Op donderdag 19 januari 2006 17:19 schreef het_fokschaap het volgende:

[..]

met zulke raad gooi je je eigen glazen in. voor je het weet gebruikt iedereen OS X en richten de virusmakers zich daarop ipv op XP
Dat is dan weer een minpuntje ja

Mijn raad voor iedereen: blijf lekker bij XP.
"A true, creative researcher has to have confidence in nonsense"
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 19 januari 2006 @ 17:22:04 #80
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_34246631
quote:
Op donderdag 19 januari 2006 16:17 schreef Lexjuuuh het volgende:

[..]

nee ik ben in discussie met iemand die pro mac is, en ik heb zelf xp
als ik grafisch designer was ofzo dan mac ja.
maar gewoon door de bocht genomen wat zou de betere zijn?
Vanuit gebruiksgemak oogpunt: OS X zonder enige twijfel.

Alles aan OS X is uitgedacht.Software verwijderen? Gewoon naar de prullebak slepen. Iets wat iedere computerleek ook in windows doet en uiteindelijk onherstelbaar zijn OS verneukt.
Verwisselbare harddisk aansluiten? OP je desktop komt een icoon te staan. niet ergens verstopt in 'deze computer'

Alles is voor mensen welke er minder verstand van hebben gewoon logischer te vinden. En voor geavanceerde gebruikers is het net even stabieler.

Daarnaast is Mac OS X gewoon cool .

Overigens is XP zeker niet slecht.
pi_34246652
Ik wil 1 ding zeggen als Mac-veteraan tegen al die win-lurkers.

Blijven kopieren en immiteren,lachen wij alleen maar elke keer harder om die wanabee-Mac's die je dan een jaar later ziet opduiken alsjezelf al met een echte design Mac rondloopt die als een banaan gaat.
Je hebt nu eenmaal innovators en immitators.
pi_34246671
quote:
Op donderdag 19 januari 2006 17:19 schreef het_fokschaap het volgende:

[..]

Het gebrek aan virussen op OS X heeft amper te maken met de kleinere groep gebruikers maar vrijwel alleen door het technisch veiligere besturingssysteem.
pi_34246741
ze blijven maar zoeken he die win-lurkers om maar iets te zeiken te kunnen hebben ipv toe te geven dat Mac's gewoon superieur zijn

Moeten jullie niet iets vd Mac kopieren zoals jullie vrienden in Redmond doen?
pi_34246744
quote:
Op donderdag 19 januari 2006 17:20 schreef RM-rf het volgende:

[..]

je kunt op een normale ix86 een illegale gelekte beta installeren, er is dan wel geen support erop en je kan problemen hebben met bepaalde hardware, en het is zeker niet optimaal, maar het is wel mogelijk ...

Op Macs zelf is voorlopig nog geen windows te draaien, zelfs de nieuwste Intel-Macs hebben niet die mogelijkheid, omdat de gebruikte Intel processor een functionaliteit heeft die windows niet ondersteund, en deze ook pas voor windows Vista 64bits opgeheven wordt, en nooit voor 32 bits intels, wat deze intel wel is.
quote:
Op donderdag 19 januari 2006 17:06 schreef Hugster het volgende:

[..]

pi_34247492
ik zeg dat die Vista zooi straks gewoon OSX 10.4 look-a-like is en iedereen als de lurkers dat ze zijn " soooow...gaaaaaf...tering...datis nieuws.." schreeuwen en elke Mac gebruiker de schouders ophaalt en zegt: .... had ik een jaar geleden al op mijn Mac draaien "
tegen die die tijd draaien wij al Mac OSX 10.5 dus blijven ze in Redmond 'catchingup' spelen
pi_34247612
Het enige wat ik eigenlijk wil zeggen is dat Macs niet alleen voor grafici of n00bs zijn. Mijn computerkennis is vergeleken met mijn omgeving eindeloos superieur en ik gebruik een Mac (mijn omgeving erkent dat ook en weten daarom dat ze het eigenlijk niet beter kunnen weten dan ik ). Bovendien ben ik ook geen graficus

Mac gebruikers kunnen inderdaad wel arrogant zijn, ja
pi_34247626
quote:
Op donderdag 19 januari 2006 17:09 schreef i-spy24 het volgende:

[..]

pfff.weer zo een lurker die zich door idioten laat voorlichten over de Mac.
Maar geeft niet. Je hebt mensen die voor het origineel gaan je hebt mensen die zich graag met afdankertjes- kopien- laten afschepen..
Als je verder had gelezen had je kunnen zien dat ik zelf ook wel eens met een Mac werk. .
-
pi_34247799
quote:
Op donderdag 19 januari 2006 17:15 schreef De_Hertog het volgende:
Eigenlijk kun je dit soort vragen beter in het Apple slowchat topic stellen.
[..]

De Mighty Mouse ken ik niet, maar ik weet dat OS X normaal gezien muis acceleratie gebruikt: de muis versnelt tijdens een beweging. Misschien stond dat aan, of juist uit, waardoor de muis anders reageerde dan normaal. Ik dacht overigens wel dat er een freeware tooltje was om de muis te versnellen.
[..]

Ja, o.a. PathFinder. Maar ik geloof dat er meer bestonden.
quote:
Op donderdag 19 januari 2006 17:17 schreef Hugster het volgende:

[..]

Over die trage muis heb ik meer mensen gehoord, hier is een tooltje voor en dat heet USBoverdrive, en dan is elke USB muis (dus ook de Mighty Mouse) zo snel te maken als je zelf wilt.

En een geavanceerde filemanager is er ook te vinden, kijk eens naar Path Finder 4 [afbeelding]

[afbeelding]
Ah, zztanksss! Dat ziet er erg goed uit. Beter dan m'n xplorer2, die ook een undo-functie moet ontberen

Één van die Apples waar ik aan heb zitten prutsen had een werkelijk onbenullig groot scherm. Volgens mij was het die 30 inch scherm die ze verkopen.Spectaculair
pi_34248133
quote:
Op donderdag 19 januari 2006 17:22 schreef i-spy24 het volgende:
Ik wil 1 ding zeggen als Mac-veteraan tegen al die win-lurkers.

Blijven kopieren en immiteren,lachen wij alleen maar elke keer harder om die wanabee-Mac's die je dan een jaar later ziet opduiken alsjezelf al met een echte design Mac rondloopt die als een banaan gaat.
Je hebt nu eenmaal innovators en immitators.
Mac-veteraan .

Hoelang heb je al een Mac, 2 maanden?
pi_34248219
heel wat langer dan jouw padvinderij
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')