abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 19 januari 2006 @ 16:09:32 #1
68988 Lexjuuuh
Sarcast pur sang
pi_34244268
Yoo mensen, misschien een beetje een zo vaak gestelde vraag maar ik zit in een discussie over wat beter is, mac os of XP...

wat vinden jullie? en waarom...
"Chaos is het woord voor een orde die we niet begrijpen"
pi_34244316
-edit-

[ Bericht 94% gewijzigd door Sander op 19-01-2006 16:12:40 ]
  donderdag 19 januari 2006 @ 16:12:04 #3
68988 Lexjuuuh
Sarcast pur sang
pi_34244369
er word oa beweerd dat mac beter is met multitasking... volgens mij is XP net zo goed daarin, want dat hangt ook af van je processor en je RAM geheugen dacht ik zo.
  donderdag 19 januari 2006 @ 16:12:25 #4
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_34244388
Argumenten met onderbouwing graag, toekomstige posters .
pi_34244518
XP.

In Mac OS kan ik nog niet eens ctrl+c ctrl+v doen.
Holler
pi_34244525
quote:
Op donderdag 19 januari 2006 16:12 schreef Lexjuuuh het volgende:
er word oa beweerd dat mac beter is met multitasking... volgens mij is XP net zo goed daarin, want dat hangt ook af van je processor en je RAM geheugen dacht ik zo.
Zeker niet!

Ook al hebben ze beide "vergelijkbare" hardware vind ik de Mac lekkerder om te multitasken.
Vensters bevriezen niet (ook al is het soms maar een fractie van een seconde op de PC ) en hij blijft soepeltjes tussen programma's schakelen. Ook Exposé helpt je erg fijn bij het naarvoren halen van het juiste vensters als er een hoop open staan.

Ben je zelf aan het twijffelen of je een Mac gaat kopen? En zo ja, wat doe je nu met je pc/wat ben je van plan met de Mac te gaan doen?
pi_34244542
quote:
Op donderdag 19 januari 2006 16:15 schreef R-Alph het volgende:
XP.

pi_34244572
quote:
XP.

+c +v

wist je dit echt niet?
  donderdag 19 januari 2006 @ 16:17:54 #9
68988 Lexjuuuh
Sarcast pur sang
pi_34244596
quote:
Op donderdag 19 januari 2006 16:16 schreef Hugster het volgende:

[..]

Zeker niet!

Ook al hebben ze beide "vergelijkbare" hardware vind ik de Mac lekkerder om te multitasken.
Vensters bevriezen niet (ook al is het soms maar een fractie van een seconde op de PC ) en hij blijft soepeltjes tussen programma's schakelen. Ook Exposé helpt je erg fijn bij het naarvoren halen van het juiste vensters als er een hoop open staan.

Ben je zelf aan het twijffelen of je een Mac gaat kopen? En zo ja, wat doe je nu met je pc/wat ben je van plan met de Mac te gaan doen?
nee ik ben in discussie met iemand die pro mac is, en ik heb zelf xp
als ik grafisch designer was ofzo dan mac ja.
maar gewoon door de bocht genomen wat zou de betere zijn?
pi_34244600
quote:
XP.

Klopt is namenlijk appeltje-c appeltje-v

Ik heb zelf een jaar lang op het werk met osx gewerkt was een erg makkelijk en stabiel besturingssysteem. Thuis werk ik met XP en daar is bijna alles weer compatible mee.

Er is niet een betere. De een zal hoogstens een voorkeur krijgen voor het ander
Don't take life too serious or you'll never get out of life.
pi_34244608
wrom ben ik ge-edit?
  donderdag 19 januari 2006 @ 16:18:24 #12
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_34244609
Ik ga naar huis.
pi_34244642
quote:
Op donderdag 19 januari 2006 16:18 schreef bxie het volgende:
wrom ben ik ge-edit?
niet onderbouwde compleet nutteloze post.
  donderdag 19 januari 2006 @ 16:19:40 #14
68988 Lexjuuuh
Sarcast pur sang
pi_34244648
quote:
Op donderdag 19 januari 2006 16:18 schreef nietzman het volgende:
http://www.xvsxp.com/

OsX pwns.
misschien een domme vraag maar wat is pwns?
pi_34244668
quote:
Op donderdag 19 januari 2006 16:17 schreef Hugster het volgende:

[..]

[afbeelding]+c [afbeelding]+v

[afbeelding]

wist je dit echt niet?
Toen niet nu wel.

En geloof me... dat is heel irritant als je niets anders gebruikt dan die toetscombinaties
Holler
pi_34244677
quote:
Op donderdag 19 januari 2006 16:19 schreef Lexjuuuh het volgende:

[..]

misschien een domme vraag maar wat is pwns?
nerd praat voor "owns"
pi_34244705
quote:
Op donderdag 19 januari 2006 16:19 schreef Hugster het volgende:

[..]

niet onderbouwde compleet nutteloze post.
naaaaaaahh ik zei toch dat mac beter is voor grafisch ontwerpers, mischien was ts wel een grafisch ontwerper dat wist ik toch nog niet, ik had er mischien bij kunnen vertellen dat een mac niet vastloopt als je illustrator , photoshop, flash , cinema 4d en dreamweaver tegelijk aan hebt staan....maar om nou me hele zinnetje weg te halen ......
  donderdag 19 januari 2006 @ 16:22:04 #18
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_34244719
quote:
Op donderdag 19 januari 2006 16:17 schreef Lexjuuuh het volgende:

[..]

maar gewoon door de bocht genomen wat zou de betere zijn?
In technisch opzicht MacOS. Maar XP heeft een grotere markt en is beter bekend onder gebruikers, en in dat opzicht "beter".
  donderdag 19 januari 2006 @ 16:22:25 #19
68988 Lexjuuuh
Sarcast pur sang
pi_34244731
ah ok, zo en nu graag OT
  donderdag 19 januari 2006 @ 16:22:43 #20
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_34244739
quote:
Op donderdag 19 januari 2006 16:21 schreef bxie het volgende:

[..]

naaaaaaahh ik zei toch dat mac beter is voor grafisch ontwerpers, mischien was ts wel een grafisch ontwerper dat wist ik toch nog niet, ik had er mischien bij kunnen vertellen dat een mac niet vastloopt als je illustrator , photoshop, flash , cinema 4d en dreamweaver tegelijk aan hebt staan....maar om nou me hele zinnetje weg te halen ......
Nee, je zei "mac is beter voor grafisch ontwerpers enzo, ik vinnet een kutsysteem", en dat is een kutpost.
pi_34244747
quote:
Op donderdag 19 januari 2006 16:20 schreef R-Alph het volgende:

[..]

Toen niet nu wel.

En geloof me... dat is heel irritant als je niets anders gebruikt dan die toetscombinaties
Klopt, het is ook even wennen.
Ik was die-hard Win XP en ken nog steeds elk hoekje van het systeem, maar toch ben ik vorig jaar uiterst tevreden geswitched naar Mac en zou niet meer anders willen.

Het is eigenlijk heel simpel, bijna alles waar je op de pc ctrl gebruikt gebruik je nu de apple toets. De letters zijn veelal hetzelfde. Het vergt dus een kleine omschakeling.
pi_34244782
quote:
Op donderdag 19 januari 2006 16:22 schreef Slarioux het volgende:

[..]

In technisch opzicht MacOS. Maar XP heeft een grotere markt en is beter bekend onder gebruikers, en in dat opzicht "beter".
Preciessssss.

Alleen dat eerste zinnetje gewoon weg.

heb op de een of andere manier gewoon iets tegen mac
Holler
pi_34244793
ooooooo hahaha oke oke sorry *newbie*

voor mij persoonlijk zou het handig zijn als ik aan een mac kon wennen maar ik ben zooo aan dat windows gewend dat ik dat appeltje enzo vreselijk vind , de beste combi zou gewoon het systeem van een mac met de commando's van windows zijn..voor mij dan:)
  donderdag 19 januari 2006 @ 16:24:46 #24
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_34244803
quote:
Op donderdag 19 januari 2006 16:23 schreef R-Alph het volgende:

[..]

Preciessssss.

Onderbouw eens? Koudwatervrees, jaloezie, slechte ervaring?
  donderdag 19 januari 2006 @ 16:25:07 #25
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_34244815
quote:
Op donderdag 19 januari 2006 16:24 schreef bxie het volgende:
ooooooo hahaha oke oke sorry *newbie*

voor mij persoonlijk zou het handig zijn als ik aan een mac kon wennen maar ik ben zooo aan dat windows gewend dat ik dat appeltje enzo vreselijk vind , de beste combi zou gewoon het systeem van een mac met de commando's van windows zijn..voor mij dan:)
Kijk dat lijkt ergens op .
pi_34244884
quote:
Op donderdag 19 januari 2006 16:23 schreef R-Alph het volgende:

[..]

Preciessssss.

Lijkt me niet nodig, is de spijker op zijn kop
quote:
Dat is dan jouw probleem, dat doet geen afbreuk aan het feit dat MacOSX technisch beter in elkaar zit dan Windows XP.
  donderdag 19 januari 2006 @ 16:27:58 #27
68988 Lexjuuuh
Sarcast pur sang
pi_34244919
ok maar wat ik dus hoor van jullie is mac dus stabieler dan xp
pi_34244925
Volgens mij is het eigenlijk net zoiets als vragen of een Ford Mondeo beter is als een Toyota Pickup. Het hangt er met naar vanaf van je er mee wil doen. Voor een thuisgebruiker is XP beter. Daar kan je alles op doen wat je vriendjes ook doen, kun je alle software draaien, etc. Voor yuppies (bestaat dat woord trouwens nog) uit de reclamewereld is een mac het beste.
** Als iedereen eens net zo perfect was als ik zou moeten zijn **
pi_34244940
Overigens is dit natuurlijk een tricky topic, flamewar ligt op de loer.
pi_34244969
quote:
Op donderdag 19 januari 2006 16:18 schreef nietzman het volgende:
http://www.xvsxp.com/

OsX pwns.
en dat is dan nog een soms wat vreemde puntentelling ... zo krijgt Mac OSX een 1 voor video editting ...
want Windows XP komt met het gratis 'Windows Movie Maker' ..., terwijl je IMovie er bij OSX separaat bij moet kopen (komt echter gratis bij alle geleverde macs, dat weegt men daar niet mee, als iLife als gewoon onderdeel van de default install gezien wordt, zou OS X nog beter scoren)

Voor mij is het ook zeker OS X ...
zowel de technische mogelijkheden, het tweaken van het OS, de terminal en netwerk-zaken, die door de BSD basis uitzonderlijk krachtig zijn ..

maar daarentegen ook aan de consumentankant, gewoon de standaard install, die heel prettig, veilig en duidelijk is .... en vervolgens de bediening die zo eenvoudig is dat juist dát windows-gebruikers nogal eens afschrikt ... immers, ze zijn gewend om zaken op heel gecompliceerde wijzes te doen, via meerdere wizards, en dan weer dingetjes toevoegen via de Registry e.d. .... dan moet je ze uitleggen dat je bv veel applicaties in OSX installeert door gewoon het icoontje naar je Applications-folder te slepen ...

Overigens, ik ben wel altijd heel voorzichtig om mensen een Mac aan te raden, domweg omdat het altijd een 'gewenning' is, zeker voor mensen die gewend zijn aan windows ....
Tch heb ik wel regelmatig spijt, als je dan bij mensen een geheel door virussen en spyware aangetastte PC moet opruimen, of ze bepaalde zaken niet lukken, waarvan ik meestal weet dat die op mac met een default install gewoon probleemloos functioneren
(Mijn ouders bv, geven hun windows-computer iedere 3 maanden wel een weekje of twee aan een support-mannetjes, die daarvoor 100 euro aanneemt, en daarnaast hebben ze nog veel andere kleine probleempjes, die telkens weer extra geld kostten ... voor het geld dat ze daaraan uitgeven, hadden ze serieus een flinke dual-G5 kunnen aanschaffen)
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_34245019
quote:
Op donderdag 19 januari 2006 16:28 schreef Lucky8 het volgende:
Volgens mij is het eigenlijk net zoiets als vragen of een Ford Mondeo beter is als een Toyota Pickup. Het hangt er met naar vanaf van je er mee wil doen. Voor een thuisgebruiker is XP beter. Daar kan je alles op doen wat je vriendjes ook doen, kun je alle software draaien, etc.
De redenen die jij geeft maken Windows XP geen beter besturingssysteem, hooguit(voor sommigen) de meer voor de hand liggende keuze.

Je auto's kloppen ook niet. De vergelijking lijkt meer op vragen of een Bentley beter is als een Opel.
pi_34245029
Heb zelf nooit met een Mac gewerkt, dus daar kan ik niet over oordelen, maar qua GUI zou ik toch voor de Mac gaan.

Maar ja, die prijzen.
Op vrijdag 12 augustus 2005 01:46 schreef ElisaB het volgende:
Wat is SHERMAN leuk he Bloes O+
  donderdag 19 januari 2006 @ 16:32:24 #33
117776 OFfSprngr
Meest boze Punker van Fok!
pi_34245081
Alles is beter dan XP.
You must learn to live with your own conscience, your own morality, your own decision, your own self. You alone can do it. There is no authority but yourself!
http://www.last.fm/user/OFfSprngr
.
.
  donderdag 19 januari 2006 @ 16:32:29 #34
68988 Lexjuuuh
Sarcast pur sang
pi_34245086
nah het is ook een beetje een lastige vraag, maar tioch bedankt voor de reacties
pi_34245113
quote:
Op donderdag 19 januari 2006 16:24 schreef Slarioux het volgende:

[..]

Onderbouw eens? Koudwatervrees, jaloezie, slechte ervaring?
Mn broer en zus hebben biede Mac's. Zegt dat al genoeg?

Nee de compatibiliteit van een XP systeem met software is gewoon beter. Daarnaast is mn hele studie op micorsoft gericht en ben ik eigenlijk 'opgegroeid' met windows/xp
Holler
pi_34245143
XP, MAC OS werkt voor geen meter vind ik. Is altijd sloom hoe goed die pokke processor ook mag zijn (ja ik spreek uit ervaring). Verder vind ik MAC OS niet goed werken, niet handig in gebruik of komt dat omdat ik veel met XP werk?

in iedergeval zou ik kiezen voor XP
weet niet...weet niet...weet niet...
pi_34245173
quote:
Op donderdag 19 januari 2006 16:29 schreef RM-rf het volgende:

[..]

en dat is dan nog een soms wat vreemde puntentelling ... zo krijgt Mac OSX een 1 voor video editting ...
want Windows XP komt met het gratis 'Windows Movie Maker' ..., terwijl je IMovie er separaat bij moet kopen (komt echter gratis bij alle geleverde macs, dat weegt men niet mee, als iLife als gewoon onderdeel van de default install gezien wordt, zou OS X nog beter scoren)

Voor mij is het ook zeker OS X ...
zowel de technische mogelijkheden, het tweaken van het OS, de terminal en netwerk-zaken, die door de BSD basis uitzonderlijk krachtig zijn ..

maar daarentegen ook aan de consumentankant, gewoon de standaard install, die heel prettig, veilig en duidelijk is .... en vervolgens de bediening die zo eenvoudig is dat juist dát windows-gebruikers nogal eens afschrikt ... immers, ze zijn gewend om zaken op heel gecompliceerde wijzes te doen, via meerdere wizards, en dan weer dingetjes toevoegen via de Registry e.d. .... dan moet je ze uitleggen dat je bv veel applicaties in OSX installeert door gewoon het icoontje naar je Applications-folder te slepen ...
Precies, zonder iMovie had ik nooit dat spannende filmpje van die vriendinnen van me in het bos zo simpel kunnen editten!

pi_34245189
quote:
Op donderdag 19 januari 2006 16:33 schreef R-Alph het volgende:

Nee de compatibiliteit van een XP systeem met software is gewoon beter. Daarnaast is mn hele studie op micorsoft gericht en ben ik eigenlijk 'opgegroeid' met windows/xp
de enige terreinen waar op dat punt XP werkelijk voorloopt, is CAD-design en 3D-editting ... verder heeft eigenlijk alle Software goede en soms betere OSX alternatieven die precies hetzelfde kunnen en soms meer.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_34245250
quote:
Op donderdag 19 januari 2006 16:33 schreef R-Alph het volgende:

[..]

Mn broer en zus hebben biede Mac's. Zegt dat al genoeg?

Nee de compatibiliteit van een XP systeem met software is gewoon beter.
Je bedoelt met die 70000+ virussen die er zijn voor Windows?

Nee serieus, ik snap je punt niet. Alle MacOS software die ik wens te draaien is prima compatible met mijn Mac. En de keuze aan software is nauwelijks dunner dan onder Windows, echter, de software die er is is vaak van veel betere kwaliteit.

Wat de boer niet kent, dat vreet hij niet. Is van toepassing op vele Mac bashers, valt mij al jaren op.
pi_34245283
quote:
Op donderdag 19 januari 2006 16:34 schreef Hugster het volgende:

[..]

Precies, zonder iMovie had ik nooit dat spannende filmpje van die vriendinnen van me in het bos zo simpel kunnen editten!

[afbeelding]
Downloadlink?
pi_34245328
quote:
Op donderdag 19 januari 2006 16:35 schreef RM-rf het volgende:

[..]

de enige terreinen waar op dat punt XP werkelijk voorloopt, is CAD-design en 3D-editting ... verder heeft eigenlijk alle Software goede en soms betere OSX alternatieven die precies hetzelfde kunnen en soms meer.
Behalve een fatsoenlijke manier om te gamen