abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 19 januari 2006 @ 22:50:46 #151
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_34259593
quote:
Op donderdag 19 januari 2006 22:40 schreef i-spy24 het volgende:
@ 'Slarioux':

eeeeh even de feiten bekijken.Iemand steekt een verhaal af dat van alle kanten rammelt. Vervolgens corrigeer ik hem en wijs ik hem erop.Mag dat niet? Volgens mij als je iets zegt als reactie op iemand zijn vraag,vertel dan de waarheid of zorg dat je verhaal klopt maar ga dan niet,als je weet dat er mensen op FOK rondlopen die groot zijjn geworden met de Mac, een lulverhaal afsteken. Dan vraag je er gewoon om. Dit is toch een Apple chat? Kun je weten dat zo iets voorkomt.
Wij hebben verschillende definities van 'aan alle kanten rammelen' en van 'corrigeren' en ik denk niet dat jouw definities in het woordenboek staan.

Bovendien is dit niet de Apple slowchat.
pi_34259691
@ 'Twisted_Logic' :

Neuh...ik vind XP een slap aftreksel van Mac OSX en om die reden slecht omdat de meesten nog steeds voor een brak OS gaan terwijl ze zoveel beter kunnen. Benik nou zo dom of.... je gaat toch geen geld steken in iets wat inferieur is? Okay ik steek vaak de draak met XP e.d. maar dat is meer om het bekende tegengas. Trouwens ik heb ook een XP bak staan waar ik alleen BF2 op speel. En over andere OS: ach...heb nooit problemen met Unix/Linux boys... beschouw die zelfs als onze vrienden
pi_34259772
quote:
Op donderdag 19 januari 2006 22:36 schreef Slarioux het volgende:
Zo jammer dat de Mac fanboys het weer moeten verneuken.
ff de boel wat ongenuanceerder neer zetten
Calmer than you are
  donderdag 19 januari 2006 @ 22:55:51 #154
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_34259865
quote:
Op donderdag 19 januari 2006 22:52 schreef i-spy24 het volgende:
En over andere OS: ach...heb nooit problemen met Unix/Linux boys... beschouw die zelfs als onze vrienden
zelfs... Toe maar...

Ik reageer niet vaak op dit soort dingen maar ik vind toch dat je een beetje erg overdrijft..

Overigens kies ik mijn vrienden niet aan de hand van welk OS ze draaien.

Overigens zie ik niet vaak mensen zo overdreven Windows steunen. Wil dat ook niet iets zeggen?
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_34260351
quote:
@ 'Twisted_Logic' :

Neuh...ik vind XP een slap aftreksel van Mac OSX en om die reden slecht omdat de meesten nog steeds voor een brak OS gaan terwijl ze zoveel beter kunnen. Benik nou zo dom of.... je gaat toch geen geld steken in iets wat inferieur is? Okay ik steek vaak de draak met XP e.d. maar dat is meer om het bekende tegengas. Trouwens ik heb ook een XP bak staan waar ik alleen BF2 op speel. En over andere OS: ach...heb nooit problemen met Unix/Linux boys... beschouw die zelfs als onze vrienden
Ik zeg niet dat Windows perfect is maar het wordt veel gebruikt daarom is het wel eens handig ja. Met Mac heb ik nog nooit mee gewerkt (mss een keer 5 minuutjes) dus daar kan ik nog geen oordeel over veilen.
pi_34260424
wat is lekkerder een appel of een peer
Lopende outrights: Aus Open Women, Champions League, Topscorer African Cup
pi_34260441
quote:
@ 'Twisted_Logic' :

Neuh...ik vind XP een slap aftreksel van Mac OSX en om die reden slecht omdat de meesten nog steeds voor een brak OS gaan terwijl ze zoveel beter kunnen.
wat is er brak aan XP ? Kun je dat even helder toelichten ?
  donderdag 19 januari 2006 @ 23:07:35 #158
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_34260443
Nu i-spy24 weg is, kunnen we weer gewoon over XP en MacOS praten. En garde!
  Lieve Belg donderdag 19 januari 2006 @ 23:09:36 #159
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_34260540
quote:
Op donderdag 19 januari 2006 23:07 schreef Strix--Nebulosa het volgende:
wat is lekkerder een appel of een peer
Appel
quote:
Op donderdag 19 januari 2006 23:07 schreef het_fokschaap het volgende:

[..]

wat is er brak aan XP ? Kun je dat even helder toelichten ?
Persoonlijk vind ik er niks brak aan. Het is maar hoe brak je het maakt.
Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
Jump daarentegen, is wáy minder braaf en lief dan hij lijkt
          «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
pi_34260708
quote:
Op donderdag 19 januari 2006 23:09 schreef Jump het volgende:

[..]

Appel
[..]

Het zijn meestal de programma's die hem brak maken ja. Als je WinXP optimaal wil hebben draaien moet je hem gewoon soms formateren .
pi_34260709
Hoe graag ik ook osx zou willen draaien; een alternatief is het niet.
Teveel professionele software draait enkel onder unix / linux.

pi_34260733
quote:
Op donderdag 19 januari 2006 23:13 schreef InsertCredit het volgende:
Hoe graag ik ook osx zou willen draaien; een alternatief is het niet.
Teveel professionele software draait enkel onder unix / linux.

Over wat voorn software heb je het dan?
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 19 januari 2006 @ 23:14:24 #163
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_34260759
quote:
Op donderdag 19 januari 2006 23:13 schreef Twisted_Logic het volgende:

[..]

Het zijn meestal de programma's die hem brak maken ja.

Eerder brakke drivers, spyware, malware, etc.
pi_34260790
quote:

inderdaad. het voordeel van Apple is vooral dat alles precies toegespitst is op het systeem omdat Apple ook de hardware maakt.
  donderdag 19 januari 2006 @ 23:15:11 #165
65490 whoops
Home is where the heart is...
pi_34260802
Een groot voordeel dat Apple heeft t.o.v. MS is doordat ze maar beperkte types hardware ondersteunen en daarom bijna alle drivers zelf maken en meeleveren, ze wellicht een stabieler OS hebben...

Zoals laatst te lezen was op Tweakers komen de meeste vastlopers onder Windows door slechte geprogrammeerde drivers, en daar kan MS weinig aan doen...
In the beginning, the universe was created. This made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
  donderdag 19 januari 2006 @ 23:15:24 #166
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_34260819
Het probleem met XP is de geschiedenis; de interne opbouw. Als je Windows compleet zou herschrijven met een goede opbouw en een goede structuur, vanaf het begin af aan zou het lopen als een trein. Bovendien moet XP met tig miljard hardware combinaties kunnen samenwerken. Slechte drivers zorgen voor de grootste instabiliteit van het OS. Daarnaast zijn er duizenden slechte programmeurs aan het werk met het OS. En niet bij Microsoft zelf hoor, maar bij veelgebruikte Windowsprogramma's.
pi_34260857
quote:
@ 'Twisted_Logic' :

En hoe zou de software markt eruit zien als Apple de dominante factor was? Dan waren we niet alleen gebonden aan de software maar ook aan de hardware. Ik zit me net te bedenken hoe ik m'n 4 harddiscs in een Apple moet zien te krijgen. Of kan ik een Apple mobo/CPU kopen die ik in m'n Stacker kan monteren?

Uiteindelijk zou het mooi zijn als er een internationaal initiatief komt voor een wijdverbreid open source OS mét alle bijbehorende software. Met nationale overheden en de door die overheden gefinancierde universiteiten en hbo's als drijvende kracht.
Maar da's wensdenken helaas. Naar het schijnt is bv Chirc vooral geinteresseerd in het lanceren van een ''Europese'' (lees: Franse) zoekmachine die Google moet beconcurreren
Kortom, dit gaat nog wel even duren.
pi_34260903
quote:
Op donderdag 19 januari 2006 23:13 schreef Twisted_Logic het volgende:

[..]

Over wat voorn software heb je het dan?
Autodesk Flame / Flint, 2d3's Boujou ( ook voor xp btw ).

Dan moet je het op je mac met final cut & motion stellen
  donderdag 19 januari 2006 @ 23:17:21 #169
65490 whoops
pi_34260929
Anders zegt vier man even ongeveer hetzelfde...
In the beginning, the universe was created. This made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
  donderdag 19 januari 2006 @ 23:17:51 #170
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_34260957
quote:
Op donderdag 19 januari 2006 23:17 schreef whoops het volgende:
Anders zegt vier man even ongeveer hetzelfde...
Opgelost, slotje.
  donderdag 19 januari 2006 @ 23:18:43 #171
65490 whoops
pi_34260991
quote:
Op donderdag 19 januari 2006 23:16 schreef Godslasteraar het volgende:

Uiteindelijk zou het mooi zijn als er een internationaal initiatief komt voor een wijdverbreid open source OS mét alle bijbehorende software.
Euhm, wil je dat ik het voor je spel?

Niet dat ik pretendeer dat Linux het ultieme OS is hoor, maar het voldoet zeker voor een groot deel aan jouw beschrijving
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 19 januari 2006 @ 23:19:52 #172
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_34261042
quote:
Op donderdag 19 januari 2006 23:16 schreef Godslasteraar het volgende:
Uiteindelijk zou het mooi zijn als er een internationaal initiatief komt voor een wijdverbreid open source OS mét alle bijbehorende software. Met nationale overheden en de door die overheden gefinancierde universiteiten en hbo's als drijvende kracht.
Eh... je hebt nog nooit van Linux gehoord?
pi_34261103
Wat XP (of welke versie daarvoor) voor mij brak maakt is dat ik na de installering van het OS bezig ben met dingen installeren die ik niet wil gebruiken maar toch nodig heb (antispyware, antivirus) en die (maar dit is persoonlijk en alleen voor XP) vreselijk lelijk groene startknop. Allemaal uit te zetten maar ik heb liever een OS dat het out-of-the-box gewoon gelijk doet (OSX dus). Ook de meegeleverde software is uitgebreid. Ik heb suf gelegen om die filmpjes van 'The Real Vista' waarin Gates doet alsof ie het ei van Columbus heeft uitgevonden voor 'consumers' maar OS Tiger doet dat al bijna een jaar.

Verder spreekt het gebruiksgemak me enorm aan: het kostte me een dag om er aan te wennen maar na een week was ik er aan verslaafd. Third-party software als Quicksilver maken OSX ook nog 's veel makkelijker in het gebruik en software als Coverflow of Desktopmanager maken het gebruik ook nog 's mooier. Ik hoef niet meer door veel mappen te bladeren op zoek naar documenten of programma's want Quicksilver of Spotlight doet het binnen 1 seconde voor me.

Buiten het feit dat ik Windows moet runnen om statistische software te draaien gaat de PC zelden aan.
quote:

Persoonlijk denk ik dat XP verrot snel brak is, tenzij je er wat aan doet (wat je m.i. niet zou moeten hoeven doen)
Calmer than you are
  donderdag 19 januari 2006 @ 23:22:00 #174
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_34261152
En dat is ook helemaal waar .
pi_34261286
Wat eigenlijk ook wel een beetje vreemd en oneerlijk is, is dat Windows rechts wordt ingehaald door OSX ...

Juist toen MS zwaar werd aangevallen vanwege de gekoppelde verkoop, het doordrukken van hun MediaPlayer, MSN, Browser en bv bepaalde diensten als het laten afdrukken van foto's via het OS ... heeft Apple heel slim dat veel sterker doorgezet, maar die komen ermee weg juist doordat ze in de luwte zitten en geen marktmonopolie hebben ...

OSX haalt een eenorme wmeerwaarde juist opdat het een totaaloplossing biedt, men koopt een computer, en krijgt er gelijk een OS, een programmapakket bij met photo-opslag en edittools, gekoppeld via de .Mac dienst waarmee je ze makkelijk kunt publiceren, daarnaast iMovie, iTunes, incluesief een 'eigen' muziekwinkel (die dan ook een grandioos succes is, en het overgrote deel van de online muziekverkoop al voor zijn rekening neemt) ...

Zou OSX als pakket zo aangeboden worden door Microsoft, zouden de mensen gaan schreeuwen vanwege de ergerlijke koppelverkoop en het uit de markt drukken van concurrerende software-firma's (Apple heeft nu bv wel een zeer slechte relatie gekregen met Adobe, dat vroeger de allerbeste vriend en Mac-software ontwikkelfirma was....).

maar om eerlijk te zijn, het software-pakket van Apple, iLife is gewoon top, en de beste software die je kunt wensen, zonder dat er ook maar één concurrent een beetje in de buurt kan komen... ook bv Keynote vind ik veruit superieur aan Powerpoint.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  donderdag 19 januari 2006 @ 23:26:00 #176
65490 whoops
pi_34261344
Wat dat betreft hoop ik dat Vista wat beter om kan gaan met gebruikers met 'beperkte rechten'. In OSX zie je dat het 'sudo' / 'runas' principe vrijwel helemaal is doorgevoerd. Je wil iets wijzigen, OS ziet dat het niet mag, en prompt je dan voor het 'Administrator' wachtwoord. Als je dan al een virus of andere rotzooi binnen haalt kan er weinig gebeuren aangezien je rechten goed afgeschermd zijn.

Ook daar ligt het probleem ook weer voor een deel buiten MS, je wil niet weten hoeveel softwareleveranciers nog programma's maken die rechten op HKEY_LOCAL_MACHINE of de root van C:\ nodig hebben...

[ Bericht 2% gewijzigd door whoops op 19-01-2006 23:31:42 ]
pi_34261366
Uiteraard heb ik van Linux gehoord, maar dat OS ontbreekt het nog aan momentum. Daarom baal ik zo van die ouwe sok daar in Parijs. In plaats dat die drol nu dat geld steekt in Linux, en het gebruik ervan bevordert in bv de Franse overheden en onderwijs dan komen we nog ergens.Maar nee, meneer wil een zoekmachine beconcurreren. En wel met een alternatief waarvan de naam lastig te onthouden én te spellen is. Sjonge jonge.
  donderdag 19 januari 2006 @ 23:28:13 #178
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_34261438
Het vervelende aan Linux, vanuit gebruikersoogpunt, is dat je kunt kiezen uit tig distributies met nog veel meer verschillende manieren van applicaties installeren, tot aan het compileren vanujit source aan toe. De meeste gebruikers worden al bang van het opstartscherm met allerlei tekst. Overdreven? Ik hoorde laatst een gebruiker die bang werd van de í'tjes die bij Windows op het scherm kwamen...

Wat Linux nodig heeft is meer eenduidigheid, voor enthousiastelingen is het prima dat je letterlijk alles kunt kiezen maar voor gebruikers moet er één pakket komen met eenduidige installatie, mooie samenhang tussen alle applicaties, lokalisatie en bij voorkeur een computerbouwer die niet bang is het zooitje te installeren en ondersteuning te bieden.

Wat ik niet snap is dat nog steeds geen systeembouwer op 'de Apple manier' een collectie speciaal uitgezochte componenten in elkaar zet, er een speciaal geoptimaliseerde versie van Linux op zet met ditto applicaties, en het hele zooitje als totaaloplossing aanbied.

En terwijl ik dit typ vind ik 'de ondersteuning voor zoveel ouds' als reden voor instabiliteit van Windows eigenlijk een beetje vreemd, aangezien Linux op alles draait van 486 tot iPod en van XboX tot een oud 'internet via je tv' kastje dat ik hier heb staan...
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  donderdag 19 januari 2006 @ 23:30:29 #179
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_34261549
quote:
Op donderdag 19 januari 2006 23:28 schreef De_Hertog het volgende:

En terwijl ik dit typ vind ik 'de ondersteuning voor zoveel ouds' als reden voor instabiliteit van Windows eigenlijk een beetje vreemd, aangezien Linux op alles draait van 486 tot iPod en van XboX tot een oud 'internet via je tv' kastje dat ik hier heb staan...
Maar die draaien niet allemaal op exact dezelfde distro van Linux. Ze hebben allemaal hun eigen kernel en software.
pi_34261791
quote:
Op donderdag 19 januari 2006 23:21 schreef Walter_Sobchak het volgende:
.....vreselijk lelijk groene startknop.....
Inderdaad. Ik heb die XP-theme ook nooit gebruikt. Je kunt gelukkig met wat moeite allerlei visual styles installeren. Maar je moet inderdaad voor elke wens veel moeite doen. Laat staan al die vreselijke automatismen.
Gelukkig is er tegenwoordig Autopatch die ook meteen je pc tweakt. Scheelt veel werk. Het is jammer dat dat bij Microsoft nu niet eens een keer doordringt. Wat een gedoe om je OS opnieuw te installeren. Ik heb er nu een image van gemaakt met Norton Ghost. Maar voor de gewone gebruikers is dit toch allemaal een ramp.
Je moet XP eerst helemaal tweaken en onderdelen er desnoods uitslopen om er een fijne OS van te maken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')