abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 19 januari 2006 @ 21:00:50 #121
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_34254487
quote:
Op donderdag 19 januari 2006 20:55 schreef ChOas het volgende:

[..]

Pjee....

Dank je wel, je hebt zojuist het eerste kwartaal van dit jaar voor me gemaakt!

Aandelenman he, denkt alleen maar in kwartalen..

Je was hier zeker ook wel blij mee
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  donderdag 19 januari 2006 @ 21:03:57 #122
693 ChOas
** Warning: Choking hazard **
pi_34254618
quote:
Op donderdag 19 januari 2006 21:00 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

Aandelenman he, denkt alleen maar in kwartalen..

Je was hier zeker ook wel blij mee
Daar wel mee, maar het nieuws dat de winst voor het komende kwartaal naar beneden is bijgesteld, (en de aandelen in de afgelopen 3 dagen 7$/stuk zijn gedaald) waren wat minder

Maar, doet er niet toe... ik heb mijn eigen stukje Apple en dat houd ik
"I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do.
When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."

[Stephen Roberts]
  donderdag 19 januari 2006 @ 21:10:28 #123
127813 Zombine
pok, pok, pok, pok
pi_34254897
quote:
Op donderdag 19 januari 2006 16:21 schreef bxie het volgende:

[..]

naaaaaaahh ik zei toch dat mac beter is voor grafisch ontwerpers, mischien was ts wel een grafisch ontwerper dat wist ik toch nog niet, ik had er mischien bij kunnen vertellen dat een mac niet vastloopt als je illustrator , photoshop, flash , cinema 4d en dreamweaver tegelijk aan hebt staan....maar om nou me hele zinnetje weg te halen ......
Mijn pc'tje blijft ook lekker draaien als ik zoveel programma's heb draaien.
Ik heb zelf een gruwelijk hekel aan macintosh. Op school mee gewerkt, en vind het gewoon niet prettig werken. Is er ook een manier om die irritante balk weg te krijgen trouwens? Als je bijvoorbeeld photoshop geopent hebt, en je moet een button aanklikken wat onder die balk zit, dan kan dat niet omdat die pictogrammen naar voren springen

en dan nog die 'appel knop'.
Vraagt iemand: hoe moet ik kopieeeren - plakken.
moet je antwoorden met appeltje c - appeltje v
pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, pok, tik, tik
  donderdag 19 januari 2006 @ 21:18:18 #124
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_34255219
quote:
Op donderdag 19 januari 2006 21:10 schreef Zombine het volgende:

[..]

Mijn pc'tje blijft ook lekker draaien als ik zoveel programma's heb draaien.
Ik heb zelf een gruwelijk hekel aan macintosh. Op school mee gewerkt, en vind het gewoon niet prettig werken. Is er ook een manier om die irritante balk weg te krijgen trouwens? Als je bijvoorbeeld photoshop geopent hebt, en je moet een button aanklikken wat onder die balk zit, dan kan dat niet omdat die pictogrammen naar voren springen

en dan nog die 'appel knop'.
Vraagt iemand: hoe moet ik kopieeeren - plakken.
moet je antwoorden met appeltje c - appeltje v
Dock hiding aan: Option-Command (want zo heet 'appeltje')-D, dan verdwijnt ie. Je kunt ook via het Apple-menu bij Dock de vergroting uit zetten, dan springt het niet meer naar voren. In dat zelfde menu kun je het verbergen ook aan en uit zetten trouwens.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_34255376
quote:
Op donderdag 19 januari 2006 18:48 schreef Godslasteraar het volgende:

Ze hadden nooit Jobs eruit moeten werken. En je ziet dat nu hij sinds een paar jaar terug is het weer broeid bij Apple. Zonder twijfel een bijzondere man.
Nu ja, steve jobs mag best wel aardig op pad zijn, maar het waren ook zijn keuzes die het bedrijf eind jaren '80 en begin jaren 90'er zo zwaar op achterstand zetten ... het is nl. vooral een fantast en soms zet hij zeer in op onhaalbare zaken, NeXT is behalve de allereerste bouwsteen voor OSX, ook het allergrooste financiele IT-debacle, waarmee miljarden verloren zijn gegaan ...

Jist de keuzes toen van Jobs, die sterk inzette op een hardware platform, schiep de ruimte voor eerst IBM en vervolgens Microsoft om in het nagelaten gat te duiken ....
Apple had in 1989 eigenlijk al een systeem dat IBM pas in 1994 had en Microsoft in 1995 (waarbij die laatste ook de minste was, maar ook 'won') ...

Jobs werd ontslagen toen Apple al aan de grond zat en Sculley moest het bedrijf eigenlijk ook van het faillesement redden (terwijl Jobs dus leuk op zijn toer doorging en NeXT tot een finaal debacle maakte ... dat had bijna Apple zelf geweest dat daar ten onder ging)
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_34255405
quote:
Op donderdag 19 januari 2006 21:10 schreef Zombine het volgende:
.........
Is er ook een manier om die irritante balk weg te krijgen trouwens? Als je bijvoorbeeld photoshop geopent hebt, en je moet een button aanklikken wat onder die balk zit, dan kan dat niet omdat die pictogrammen naar voren springen
..........
Ik heb allerlei desktop layouts, en bijbehorende progs, geprobeerd op m'n pc, en ik kom altijd weer uit bij de ouderwetse Taskbar. Die valt niet te verbeteren, hoe saai ook.
pi_34256034
quote:
Op donderdag 19 januari 2006 21:21 schreef RM-rf het volgende:

[..]

Nu ja, steve jobs mag best wel aardig op pad zijn, maar het waren ook zijn keuzes die het bedrijf eind jaren '80 en begin jaren 90'er zo zwaar op achterstand zetten ... het is nl. vooral een fantast en soms zet hij zeer in op onhaalbare zaken, NeXT is behalve de allereerste bouwsteen voor OSX, ook het allergrooste financiele IT-debacle, waarmee miljarden verloren zijn gegaan ...

Jist de keuzes toen van Jobs, die sterk inzette op een hardware platform, schiep de ruimte voor eerst IBM en vervolgens Microsoft om in het nagelaten gat te duiken ....
Apple had in 1989 eigenlijk al een systeem dat IBM pas in 1994 had en Microsoft in 1995 (waarbij die laatste ook de minste was, maar ook 'won') ...

Jobs werd ontslagen toen Apple al aan de grond zat en Sculley moest het bedrijf eigenlijk ook van het faillesement redden (terwijl Jobs dus leuk op zijn toer doorging en NeXT tot een finaal debacle maakte ... dat had bijna Apple zelf geweest dat daar ten onder ging)
Was Sculley ook niet degene die Apple's GUI aan Microsoft uitruilde?
Jobs heeft inderdaad een zeer onstuimig karakter en carriere. Microsoft is meer een tandem met Ballmer als manager en Gates als techneut (als ik het goed zie). Dat is mischien werkbaarder. Het is toch vrij onwaarschijnlijk dat één persoon zowel technisch, visionair als managerieel/politiek onderlegd is. Met name het manageriele/politieke aspect is volgens mij nogal eens in tegenspraak met technische en visionaire talenten.
Ik ben benieuwd hoe Jobs dat nu doet. Hij had overigens wel weer veel succes met Pixar. Waarschijnlijk heeft hij wel goede ideeën maar drijft hij die veels te ver door. Waarschijnlijk een onverbeterlijke perfectionist en control-freak.
pi_34256059
@ ' Godslasteraar' : " be very afraid "

@ 'Hugster' :

Moet je niet teveel van aantrekken. Ik geef alleen op mijn manier een beetje tegengas tegen al die hullies die de Mac maar bashen omdat....bashen zo lekker is. Dit was toch een rel-topic las ik ergens?

@ 'super-muffing' :

ach...beetje poken blijft leuk.Moet je niet teveel achter zoeken
pi_34256162
quote:
Op donderdag 19 januari 2006 21:34 schreef i-spy24 het volgende:
@ ' Godslasteraar' : " be very afraid "

@ 'Hugster' :

Moet je niet teveel van aantrekken. Ik geef alleen op mijn manier een beetje tegengas tegen al die hullies die de Mac maar bashen omdat....bashen zo lekker is. Dit was toch een rel-topic las ik ergens?

@ 'super-muffing' :

ach...beetje poken blijft leuk.Moet je niet teveel achter zoeken
Dude, je reageert altijd zo achterlijk. .
-
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 19 januari 2006 @ 21:40:58 #130
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_34256374
quote:
Op donderdag 19 januari 2006 21:34 schreef Godslasteraar het volgende:

[..]

Jobs heeft inderdaad een zeer onstuimig karakter en carriere. Microsoft is meer een tandem met Ballmer als manager en Gates als techneut (als ik het goed zie). Dat is mischien werkbaarder. Het is toch vrij onwaarschijnlijk dat één persoon zowel technisch, visionair als managerieel/politiek onderlegd is. Met name het manageriele/politieke aspect is volgens mij nogal eens in tegenspraak met technische en visionaire talenten.
Ik ben benieuwd hoe Jobs dat nu doet. Hij had overigens wel weer veel succes met Pixar. Waarschijnlijk heeft hij wel goede ideeën maar drijft hij die veels te ver door. Waarschijnlijk een onverbeterlijke perfectionist en control-freak.
Sinds 97 heeft hij het toch aardig voor elkaar.
De grens tussen enorm succes en faillisement is blijkbaar erg dun.
pi_34256386
quote:
Op donderdag 19 januari 2006 21:34 schreef Godslasteraar het volgende:

[..]

Ja en nee, onder Sculley werd de deal gesloten, dat MS office voor de Mac ontwikkelde en 150 miljoen dollar aan Apple aandelen kocht en daarmee Apple voor de ondergang bewaarde (de aandelen stonden toen op het allerlaagste punt, wat mogelijk het faillissement van Apple had betekent, als daar geen stop tegen kwam, de aankoop van MS was dat steuntje... overigens MS heeft daar nooit spijt van gehad, ze hebben de aandelen 4 of 5 jaar later met vet dikke winst doorverkocht, al hadden ze nog meer gewonnen, als ze ze nu nog hadden, dan was het enkele miljarden waard geweest) ...

De deal van Sculley heeft apple niet alleen financieel van de ondergang gered, ook door het beschikbaar komen van office op de Mac (Word is overigens van origine een Mac-programma, uit 1993, dat toen door MS is aangekocht en doorontwikkeld voor de PC) ... daarmee was de Mac ook een geschikte computer voor kantoor/werk...

Jobs kwam begin 1999 in dienst, eerst als interim CEO ... toen was de G3 al ver in ontwikkeling en bv de iMac stond al op stapel (al heeft Jobs er wel aan meegewerkt dat die een redelijk revolutionair design en zeker opvallend materiaalgebruik kende)
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_34256606
Iemand nog ff wat tekstverwerken op zijn Macintosh uit de beginjaren 80? Scheelt weer een hoop dos-commando's intypen op de toenmalige computertjes..
pi_34256989
quote:
Op donderdag 19 januari 2006 21:40 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Sinds 97 heeft hij het toch aardig voor elkaar.
De grens tussen enorm succes en faillisement is blijkbaar erg dun.
Ja, blijkbaar. Maar Apple is nu natuurlijk ook een gevestigd bedrijf, met alle wetgeving wat betreft bestuur en aandeelhouders inspraak vandien. Ze zullen bij Apple wel een CFO in dienst hebben met een bijzonder sterk karakter
pi_34257262
quote:
Op donderdag 19 januari 2006 21:41 schreef RM-rf het volgende:

[..]

Ja en nee, onder Sculley werd de deal gesloten, dat MS office voor de Mac ontwikkelde en 150 miljoen dollar aan Apple aandelen kocht en daarmee Apple voor de ondergang bewaarde (de aandelen stonden toen op het allerlaagste punt, wat mogelijk het faillissement van Apple had betekent, als daar geen stop tegen kwam, de aankoop van MS was dat steuntje... overigens MS heeft daar nooit spijt van gehad, ze hebben de aandelen 4 of 5 jaar later met vet dikke winst doorverkocht, al hadden ze nog meer gewonnen, als ze ze nu nog hadden, dan was het enkele miljarden waard geweest) ...

De deal van Sculley heeft apple niet alleen financieel van de ondergang gered, ook door het beschikbaar komen van office op de Mac (Word is overigens van origine een Mac-programma, uit 1993, dat toen door MS is aangekocht en doorontwikkeld voor de PC) ... daarmee was de Mac ook een geschikte computer voor kantoor/werk...

Jobs kwam begin 1999 in dienst, eerst als interim CEO ... toen was de G3 al ver in ontwikkeling en bv de iMac stond al op stapel (al heeft Jobs er wel aan meegewerkt dat die een redelijk revolutionair design en zeker opvallend materiaalgebruik kende)
En ik altijd maar vloeken op die Sculley. Ik moet ook bekennen dat ik zo m'n twijfels heb hoe Apple zich zou gedragen als het de positie van Microsoft zou hebben. Er wordt altijd erg afgegeven op iemand als Bill Gates, maar ik ben nog niet werkelijk een reden tegengekomen om hem onsympathiek te vinden (blijft natuurlijk een commercieel bedrijf). Lijkt me geen kwaaie kerel, en dat geld ook voor Steve Ballmer. Als je het lef hebt, of de afwijking, om zo te gaan hossen op een conferentie, das toch wel prettig gestoord
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 19 januari 2006 @ 22:04:19 #135
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_34257368
quote:
Op donderdag 19 januari 2006 22:01 schreef Godslasteraar het volgende:
en dat geld ook voor Steve Ballmer. Als je het lef hebt, of de afwijking, om zo te gaan hossen op een conferentie, das toch wel prettig gestoord
Eh nee, wanneer je je bijna een hartinfarct schreeuwt met slechts 1 woord (DEVELOPERS, DEVELOPERS DEVELOPEEEEEEEEEEEEEEEEEERS) mag je het woordje 'prettig' weg laten .
pi_34257470
quote:
Op donderdag 19 januari 2006 21:41 uur schreef 'RM-rf' het volgende:

Pfff...... heb je een hele zak/pot zout naast je computer staan of zit je lijm te snuiven?

1 hint:

Jobs liep weer rond bij Apple in 1996! en de rest zoek je zelf maar uit want anders blijf ik strepen in je verhaal.

[ Bericht 1% gewijzigd door i-spy24 op 19-01-2006 22:21:54 ]
pi_34257542
Ik vind eigenlijk The Woz een van de leukste computer pioniers, de maker van de eerste Apple en ook degene die veel van de eerste software schreef (en die bv tussendoor ook games schreef en daarvoor bv ook geluid aan de Apple II toevoegde, de eerste PC met geluid, omdat hij een breakout spel wilde spelen met geluid) ...

Wozniak verliet Apple echter na bij een vliegtuigongeval in 1981 zware hersenbeschadiging te hebben opgelopen en hij ging lesgeven op een highschool .. en daarnaast ontwikkelde hij de eerste universele afstandsbediening ..

eeen geniale "onhandige beer", tussen gewiekste zakenmannen als Jobs en gates...

edit:

ach apple-zealot ispy .. wat is er ? kan je er niet tegen als iemand niet zo dol is op je grote held Steve Jobs?
pi_34257685
Ik kan er niet tegen als je een lulverhaal afsteekt en het doet voorkomen als " de waarheid " wollie..
Hou anders je mond erover als je het niet weet...
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 19 januari 2006 @ 22:12:09 #139
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_34257735
quote:
Op donderdag 19 januari 2006 22:08 schreef RM-rf het volgende:

ach apple-zealot ispy .. wat is er ? kan je er niet tegen als iemand niet zo dol is op je grote held Steve Jobs?
Nou ja, je verhaal bevat in ieder geval al een duidelijk verifierbare fout dat Jobs in 99 terug ging naar Apple.
pi_34257821
Hij is geen steek veranderd!:
klik:

[ Bericht 60% gewijzigd door Godslasteraar op 19-01-2006 22:26:08 ]
pi_34257967
@ ' Swetsenegger ' :

Al zijn stukjes kloppen vanaf de start voor geen meter.
1 grote duimzuigerij en een aan elkaar gelogen verhaal .Verifeerbaar zowel digitaal als via print.
enne..Wipkedia is onbetrouwbaar is al vele malen gebleken dus ook die kun je niet als bron aanhalen.
pi_34258190
quote:
Op donderdag 19 januari 2006 22:10 schreef i-spy24 het volgende:
Ik kan er niet tegen als je een lulverhaal afsteekt en het doet voorkomen als " de waarheid " wollie..
Hou anders je mond erover als je het niet weet...
joh, ik heb dat gewoon uit mn parate kennis opgeschreven ... dan kunnen best een paar jaartallen niet kloppen ...

Als je over jaartallen wilt miepen ga je gang ... maar je kunt volgens mij weinig afdingen op de conclusie, namelijk dat Jobs niet de 'wonderboy' is als welke hij zich wel regelmatig presenteerd (nogal gericht op persoonsverheerlijking) ... hij heeft zowel grote fouten gemaakt en miscalculaties gedaan, alswel ook gewoon echte genieen als Wozniak of nu bv designer Jonathan Ive de ruimte geboden, niks meer en niks minder.
  donderdag 19 januari 2006 @ 22:23:38 #143
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_34258262
Ik heb hier de eerste keynote met Steve sinds zijn terugkomst nog ergens liggen, geweldig hoe die ontvangen werd. .

(En ja, dat Microsoft-verhaal komt er uitgebreid in terug.)
Ik ga naar huis.
pi_34258687
Oud Nieuws die clip...wel leuk dat die weer beschikbaar is gekomen vorig jaar mei 2005.

@ 'RM-rf':

Joh, ga nou geen slap excuus verzinnen zoals " parate kennis is niet zo actueel meer " Je zit hier als reactie op iemand een verhaal af te steken die van geen meter klopt. Elke Mac -veteraan haalt jouw verhaal zo onderuit omdat elke die-hard Mac-zealot(zoals sommigen ons noemen) dat als eerste weet! ( de bekende paplepel) Ik hoef niet eens het internet op te gaan om je verhaal te checken. Als je iemand een eerlijk antwoordt wil geven doe het dan wel goed en steek geen lulverhaal af als je het niet weet. En kom dan helemaal niet achteraf met zo een slap excuus om jezelf in te dekken.

hier ga maar eerst een rondje Cupertino leren alvorens je verder over de Mac gaat bazelen...
  donderdag 19 januari 2006 @ 22:36:02 #145
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_34258898
Zo jammer dat de Mac fanboys het weer moeten verneuken.
pi_34258974
Ik begrijp die opwinding die Apple - Microsoft altijd oproept niet zo. Als je nu nog direkt betrokken bent bij alles wat er gebeurt is in die computer ontwikkelingen, ok. Maar uiteindelijk is dat gewoon de vrije markt, en op vrije markten wordt geconcurreerd. En hoe meer geld er in de omloop is hoe feller de concurrentie.
En als ik het me goed herinner kwam de eerste aanzet tot een GUI ui de defensie industrie, en dan heb je het over de jaren 50. En vervolgens speelde Xerox een sleutelrol in de ontwikkeling ervan.
Niets bijzonders, Newton heeft ooit gezegd dat de reden dat hij zover kon zien kwam omdat hij op de schouders van reuzen stond.
Tis een soort schaakspel, die strijd tussen Apple, IBM en Microsoft
pi_34259091
@ 'Slarioux':

eeeeh even de feiten bekijken.Iemand steekt een verhaal af dat van alle kanten rammelt. Vervolgens corrigeer ik hem en wijs ik hem erop.Mag dat niet? Volgens mij als je iets zegt als reactie op iemand zijn vraag,vertel dan de waarheid of zorg dat je verhaal klopt maar ga dan niet,als je weet dat er mensen op FOK rondlopen die groot zijjn geworden met de Mac, een lulverhaal afsteken. Dan vraag je er gewoon om. Dit is toch een Apple chat? Kun je weten dat zo iets voorkomt.

@ 'Godslasteraar':

Ehm dat is een heel oud verhaal dat ik je uitgebreid kan gaan uitleggen maar waar het op neerkomt is dat Apple indertijd als eerste een GUI heeft neergezet waar dat computer-bedrijf uit Redmond middels een slap aftreksel genaamd Windows betere successen mee heeft geboekt dan Apple die door zijn eigen - ja wij hebben ook kritiek op ons eigen bedrijf - arrogantie op een bepaalt moment ten onder aan is gegaan.
Die hele vete heeft jaren geduurd en er waren toen echt online hele kampen van enerzijds Mac-fanaten en anderzijds de liefhebbers van het computerbedrijf uit Redmond. Daar zijn die flames van nu nog kinderspel bij vergeleken. Voor een buitenstaander eigenlijk niet voor te stellen. Daarbij moesten heel veel Mac-gebruikers van het eerste uur lijdzaam toezien hoe Apple van ooit 'frontrunner' en beleidsbepaler tot degradant werd neergezet. Zeg maar het feyenoord-gevoel. Dus hebben die van huis uit - ook al zijn de tijden veranderd - een vrij lik op stuk houding.

[ Bericht 27% gewijzigd door i-spy24 op 19-01-2006 22:50:08 ]
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 19 januari 2006 @ 22:41:23 #148
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_34259135
quote:
Op donderdag 19 januari 2006 22:40 schreef i-spy24 het volgende:
Dit is toch een Apple chat?

Dit is een ander topic
pi_34259342
quote:
Op donderdag 19 januari 2006 22:40 schreef i-spy24 het volgende:
eeeeh even de feiten bekijken Slarioux: Iemand steekt een verhaal af dat van alle kanten rammelt. Vervolgens corrigeer ik hem en wijs ik hem erop.Mag dat niet? Volgens mij als je iets zegt als reactie op iemand zijn vraag,vertel dan de waarheid of zorg dat je verhaal klopt maar ga dan niet,als je weet dat er mensen op FOK rondlopen die groot zijjn geworden met de Mac, een lulverhaal afsteken. Dan vraag je er gewoon om. Dit is toch een Apple chat? Kun je weten dat zo iets voorkomt.
Jij bent al helemaal de ergste, jij zit sommige personen helemaal af te kraken omdat ze Windows gebruiken. En je zegt dat jij de beste bent want jij gebruikt al zó lang een Mac .

Zo komt het in iedergeval wel op mij over. Redelijk amateuristisch, je staat niet eens open voor een ander besturingssysteem. Het is geen Mac dús is het slecht.

.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 19 januari 2006 @ 22:47:21 #150
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_34259425
quote:
Op donderdag 19 januari 2006 22:45 schreef Twisted_Logic het volgende:
Het is geen Mac dús is het slecht.
Precies

en ik heb hier 1 XP, 1 Ubuntu en 2 OSX machines staan
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties