quote:This half-hour comedy focuses on the bizarre experiences of fresh-faced medical intern John "J.D." Dorian (Zach Braff) as he embarks on his healing career in a hospital crammed full of unpredictable staffers and patients – where humor and tragedy can merge paths at any time.
Seizoen 5 is onlangs in de VS gestart, daar gaat deze discussie met name over; het komt helaas niet meer op tv in Nederland.quote:Op woensdag 18 januari 2006 17:39 schreef MarkjuhG het volgende:
Komt dit nog op TV dan..? Heb het een hele tijd gevolgd
100% mee eensquote:Op woensdag 18 januari 2006 17:41 schreef DonStefano het volgende:
Vergelijk maar eens met seizoen 1, daar is met name JD een stuk introverter. En alle rare dingen die daar gebeuren zijn JD's fantasie, terwijl ze nu ook vaak daadwerkelijk in het ziekenhuis plaatsvinden. Niet dat ik 't heel erg vind, maar het haalt toch nog een stukje realisme uit de serie....
Lol, get your facts straight.. als intro de eerste 3 weken 2 afleveringen per keer.. daarna gewoon 1x per week.quote:Op woensdag 25 januari 2006 14:32 schreef JohnHannibalSmith het volgende:
omdat NBC geen geld verdient aan Scrubs (want het is van Touchstone, wat weer onderdeel is van Disney, net als de zender ABC) en omdat ze vonden dat ze beter andere programma's konden airen vanaf september, werd Scrubs nog niet uitgezonden. Aangezien ze al wel 24 afleveringen hadden gekocht, moeten ze die er alsnog doorbranden voor het einde van het seizoen. Aangezien NBC ook nog van plan is asociaal veel uren van de Olympische Spelen uit te zenden, moeten ze wel 2 eps per week uitzenden om het allemaal passend te krijgen. Ze hebben net weer wat spul (Book of Daniel) gecanceld, dus er komt iets meer ruimte nu. Voorlopig iig nog 2 per week. yay!
quote:Op donderdag 26 januari 2006 00:19 schreef Mordreth het volgende:
[..]
Lol, get your facts straight.. als intro de eerste 4 weken 2 afleveringen per keer.. daarna gewoon 1x per week.
thanks die kende ik nog nietquote:Op donderdag 26 januari 2006 11:21 schreef Mordreth het volgende:
bla bla bla
http://filmforce.ign.com/objects/761/761181.html
bla bla bla
Lees een paar posts boven jequote:Op donderdag 2 februari 2006 19:18 schreef Cheiron het volgende:
Geen aflevering deze week?
Tofquote:Op zaterdag 4 februari 2006 17:09 schreef JohnHannibalSmith het volgende:
hey Mordreth, toch 2 eps volgende week
Episode 5.09: My Half-Acre Airdate: February 7, 2006 at 9:00 p.m.
Episode 5.10: Her Story II Airdate: February 7, 2006 at 9:30 p.m.
Even while I technically don't believe in himquote:Op donderdag 9 februari 2006 18:27 schreef Aurelium het volgende:
Deze serie blijft toch wel briljant hoor.
Lord, please, elevator?
*ping*
Ah thanks, see he got my back.
of zoiets
<-- Imunequote:
en die sites liggen eruit verdommequote:Op woensdag 1 maart 2006 11:14 schreef djv het volgende:
nieuwe afleveringen zijn beschikbaar bij de gebruikelijke download sites...
quote:Op woensdag 1 maart 2006 13:35 schreef BliksemSchigt het volgende:
Gave afleveringen weer
11 vond ik net wat leuker dan 12.
Geniaal inderdaad. Ik vind vooral die grappen van Dr Cox geweldig. Respect voor de makers dat ze elke keer weer nieuwe weten te verzinnen.quote:Op woensdag 1 maart 2006 14:52 schreef BliksemSchigt het volgende:
Einde was wel ijzersterk jaPerfect mooi nummer bij dat einde.
En die grap van dr. Cox met die vrouw: I got these pants with 40% off. Okay then, shall we look if we can get it 100% off?
Ja, mn broertje kwam mn kamer op omdat ik zo hard aan het lachen wasquote:Op donderdag 2 maart 2006 20:08 schreef JohnHannibalSmith het volgende:
OMG, die A-Team bus van Janitor![]()
en ik vond de scene met die kerel die ging fainten als hij gaapte toch ook wel bijzonder goed.
Cox: "quick JD, tell him something"
JD: "Well...
baf, kerel gefaint voorover in zijn eten
JD (turns to Cox): "Huh,....
Cox valt steil achterover
JD: "I hope that to hurt"
Cox: "Totally worth it"
Staat er al op.quote:Op woensdag 8 maart 2006 15:10 schreef djv het volgende:
wanneer komt se5 ep 13 op internet?
Idd.. zit al te wachten tot er iets met m gebeurd.quote:Op woensdag 15 maart 2006 13:54 schreef Aurelium het volgende:
Die cox ziet er trouwens uit alsof ie al 10 jaar geen slaap meer heeft gehad zeg. Misschien dat ze zn make-up expres zo doen, maar gezond ziet het er niet uit.
quote:Op woensdag 22 maart 2006 10:15 schreef BliksemSchigt het volgende:
Blijft echt een geniale serie. Aflevering vandaag was niet overdreven grappig of mooi, maar wel weer gewoon goed. Een van de weinige series die ik echt kan en wil kijken zonder afgeleid te worden.
Scrubs
Idd... vond em ook vrij slecht eigenlijkquote:Op woensdag 22 maart 2006 22:49 schreef The-Brahma-Bull het volgende:
Deze ep was wel iets minder vond ik persoonlijk =(
Ik zat nog echt te denken van: Wie is Jan?quote:Op donderdag 23 maart 2006 00:27 schreef NASDAQbastardo het volgende:
Het enige leuke vond ik de stukjes met Jan Itor
" That's o.k. I am pro choice" zegt de pastoorquote:Op woensdag 29 maart 2006 13:01 schreef Un4 het volgende:
Leuke aflevering wel, hopelijk weten ze dat vast te houden.
Abort the baby!
Geweldig!quote:Op donderdag 30 maart 2006 16:59 schreef Daemon19 het volgende:
Weer een goede aflevering!
*JD en Turk in omhelzing*
JD: "We're pregnant!"
"See those red highlights? Could I pull those off or am I so kidding myself."quote:Op donderdag 30 maart 2006 16:59 schreef Daemon19 het volgende:
Weer een goede aflevering!
*JD en Turk in omhelzing*
JD: "We're pregnant!"
The Contest is open only to legal residents of the continental United States and the District of Columbiaquote:Op woensdag 5 april 2006 15:00 schreef Undergod het volgende:
weet niet, ik geef ze nog wel even.
btw wil jij invloed hebben op scrubs?
hier kan het
Dat was dan wel weer erg cool!quote:Op woensdag 19 april 2006 22:10 schreef JohnHannibalSmith het volgende:
Optimus prime vs. Megatron!
Is dat de Nederlandse versie? En leuke extra's?quote:Op zaterdag 22 april 2006 16:28 schreef Un4 het volgende:
[..]
Gisteren trouwens season 3 op dvd binnen gekregen. Nu is het wachten op nummertje 4!
Regio 2 en 4 dus op onze dvd spelers af te spelen. Nederlandse ondertiteling ontbreekt alleen maar die gebruik ik toch niet aangezien deze niet echt goed zijn imho. De extra's heb ik nog niet bekeken.quote:Op maandag 24 april 2006 16:57 schreef Big_Drunk_Al het volgende:
[..]
Is dat de Nederlandse versie? En leuke extra's?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[16:08] <portier> Manvanmariadienooitsexheeftgehad :W
quote:Op woensdag 26 april 2006 09:38 schreef jozef444 het volgende:
Mooie aflevering weerZou doodzonde zijn inderdaadSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Verder erg sterke aflevering.
quote:Op woensdag 26 april 2006 09:38 schreef jozef444 het volgende:
Mooie aflevering weerAls ze dat doen ga ik die serie niet meer kijkenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Die man draagt wat mij betreft zo ongeveer het complete humor gehalte van de serie.Jupiler is goed
agree dat dacht ik dus ookquote:Op woensdag 26 april 2006 16:11 schreef Aurelium het volgende:
[..]
Als ze dat doen ga ik die serie niet meer kijken
Die man draagt wat mij betreft zo ongeveer het complete humor gehalte van de serie.
Indd.quote:Op woensdag 26 april 2006 12:35 schreef Geqxon het volgende:
520 vond ik erg emotioneel, en overall erg goed.
dank jequote:Op woensdag 26 april 2006 18:24 schreef djv het volgende:
Als cox nou maar niet weg gaat, hij is 60% van de grappen.
Is geen spoiler, we volgen hier de US afleveringen dus als die eenmaal uitgezonden zijn mag er buiten spoilertags over worden gesproken.quote:Op woensdag 26 april 2006 18:34 schreef bassieVL het volgende:
[..]
dank je. er staan niet voor niks van die spoiler tags omheen boven.
![]()
Niet gewend? 1x in de zoveel tijd (paar per seizoen) gooien ze er een aangrijpende aflevering in waar dan 1 of 2 afleveringen op word doorgebouwd (zucht ja.. ik weet het.. ik kijk teveel scrubsquote:Op donderdag 27 april 2006 21:20 schreef caradoc het volgende:
Geweldige serie inderdaad, altijd grappig tot het laatste moment. Vandaag 520 gezien en wat al eerder is gezegt dacht ik ook: "wow, deze aflevering is best wel emotioneel". Dat ben ik niet gewent van scrubs, maar was gewoon een hele mooie aflevering.
My Screw Up uit seizoen 3.quote:Op donderdag 27 april 2006 23:26 schreef caradoc het volgende:
Ik volg de serie pas sinds dit seizoen. Welke andere aflevering zou je bijvoorbeeld "emotioneel" noemen? Als die vaste ziekenhuis patient doodgaat bijvoorbeeld?
Er zijn tal van afleveringen. Persoonlijk vond ik de afleveringen met de broer van Jordan het meest emotioneel. Zeker de eerste keer dat ik hem zag had ik er niks van door tot op het einde.quote:Op donderdag 27 april 2006 23:26 schreef caradoc het volgende:
Ik volg de serie pas sinds dit seizoen. Welke andere aflevering zou je bijvoorbeeld "emotioneel" noemen? Als die vaste ziekenhuis patient doodgaat bijvoorbeeld?
Dat is My Screw Up jaquote:Op zaterdag 29 april 2006 12:57 schreef Cheiron het volgende:
[..]
Er zijn tal van afleveringen. Persoonlijk vond ik de afleveringen met de broer van Jordan het meest emotioneel. Zeker de eerste keer dat ik hem zag had ik er niks van door tot op het einde.
Verder regelmatig afleveringen met terugkomende patienten die overlijden.
Ik ken de titels niet. Maar prachtige dubbel-aflevering in ieder geval!quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik vond seizoenen 3 en 4 idd de toppers, 5 is toch wat minder.quote:Op woensdag 3 mei 2006 18:44 schreef kletskop het volgende:
spoilers hoeft niet hoor, we kijken tenslotte allemaal in Amerika en hij is gisteren uitgezonden.
Ik heb volgens mij geen 1 keer moet lachen.. alleen dat stukje met de janitor en dat ding van hem.
Meer mensen die er niet zo veel meer aan vinden?
Kga even voor je kijken of ze wel op mijn boxsetje staan..quote:Op donderdag 4 mei 2006 15:32 schreef Headlong het volgende:
Ik heb onlangs de boxset van seizoen 3 gekocht hier in Frankrijk, maar het valt me op dat hier, in tegenstelling tot seizoen 1&2, geen cast commentaries opstaan voor de verschillende afleveringen. Weet iemand of dit alleen voor Frankrijk zo is, of is het mondiaal?
quote:"DAY TWO"
Cut to: hospital interior, where J.D. is patiently standing behind the janitor, who is on a ladder, working on an elevator door.
The janitor glances over his shoulder at J.D.
J.D.: I'm--I'm waiting for someone.
Janitor: The door is broke. Maybe the fifth time or so. It don't open.
J.D.: Maybe there's a penny stuck in there?
Janitor: Why a penny?
J.D.: I dunno.
Janitor: Did you stick a penny in there?
J.D.: No. I was--I was just making small talk.
Janitor: If I find a penny in there, [he puts the end of one of his tools against J.D.'s chest] I'm taking you down!
De beste opmerking van de afleveringquote:Op donderdag 11 mei 2006 00:05 schreef Batman2k het volgende:
Elliott: I started an "I hate Cox" chat room. It didn't work out the way I planned. It's just me, two interns and 14,000 lesbians.
![]()
Ik snapte het eerst nog ff niet, maar 10 sec later lag ik op de grond te rollen met mijn buik open..quote:Op donderdag 11 mei 2006 00:05 schreef Batman2k het volgende:
Elliott: I started an "I hate Cox" chat room. It didn't work out the way I planned. It's just me, two interns and 14,000 lesbians.
![]()
Nu ik hem zo lees snap ik hetquote:Op donderdag 11 mei 2006 00:05 schreef Batman2k het volgende:
![]()
scrubs, lost, prisonbreak, familyguy en southpark soms?quote:Op donderdag 11 mei 2006 09:42 schreef Geqxon het volgende:
Een dubbele episode, cool
Het gaat inderdaad richting het einde van het seizoen overal, een stuk of 5 van de series die ik volg lopen volgende week af
-Malcolm in the Middlequote:Op donderdag 11 mei 2006 10:12 schreef kletskop het volgende:
[..]
scrubs, lost, prisonbreak, familyguy en southpark soms?
- 24quote:Op donderdag 11 mei 2006 10:37 schreef Geqxon het volgende:
[..]
-Malcolm in the Middle
-Family Guy over 2 episodes (dacht ik)
-How I met your Mother
-Prison Break
-Scrubs
-Everybody Hates Chris
-My name is Earl
24 loopt pas over twee weken af!quote:
zo dikke mazzel.quote:Op zaterdag 13 mei 2006 20:57 schreef MissyMirjaM het volgende:
ik was vanmiddag in de 2ehandszaak, en daarz ag ik seizoen 1 en 2 van scrubs, in nieuwstaat [import] , geheel compleet in mooie boxjes, voor maar 7 euro het stuk
![]()
ik ga dus binnenkort veel scrubs kijken
70 euro?quote:Op zondag 14 mei 2006 00:32 schreef Nkjez het volgende:
[..]
zo dikke mazzel.
Ik zag laatst de import box van seizoen 2 voor 70 euro in amsterdam
Ik zie het, het duurde gewoon wat langer voordat episode 24 "uit" wasquote:Op woensdag 17 mei 2006 10:17 schreef JohnHannibalSmith het volgende:
er zijn vandaag 2 eps.
en die zijn erg goed!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 16% gewijzigd door Geqxon op 17-05-2006 10:31:57 ]
was geniaalquote:Elliot Reid
The Moment Killer!
Wat dacht je van die "Todd is gay" episode danquote:Op woensdag 17 mei 2006 14:28 schreef Cart_man het volgende:
Inderdaad, verkapte flikker is het.
http://scrubs.mopnt.com/music/?s=1quote:Op woensdag 17 mei 2006 17:43 schreef kletskop het volgende:
Weet iemand een site waar per aflevering de muziek wordt gegeven? Dus bijvoorbeeld bij aflevering 23 welk nummer is dat en van wie? Vind het vaak mooie muziek namelijk!
ik had al eens gehoord dat die torax foto verkeerd om hing, geinig dat ze dat ff recht gezet hebbenquote:Op woensdag 17 mei 2006 18:57 schreef JohnHannibalSmith het volgende:
ik vond de intro van 23 echt heel gaaf, dat Kim eindelijk dat ding omdraait.
Had ik de laatste tijd ook maar vooral de laatste vond ik heel sterk vanaf het begin, veel humoristische stukken. Deed me denken aan afleveringen uit de eerste paar seizoenen.quote:Op woensdag 17 mei 2006 16:51 schreef Cheiron het volgende:
Ik heb nu al een aflevering of 5 de hele tijd het gevoel dat het niet zulke goede afleveringen zijn tot de laatste 2 minuten. Sterke eindscenes steeds.
lol, ik kom er dus net ook achter dat ik ze verkeerd om heb gezien (heb op iPod video gekeken en de nummers stonden er niet bij)quote:Op woensdag 17 mei 2006 21:00 schreef Cart_man het volgende:
Hmm, ik heb dus eerst 24 zitten kijken, terwijl ik 23 nog moet zien.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik vind het echt een van de leukste comedies ooit gemaakt, misschien wel dé leukste. Kan er altijd zo om gieren. Teveel briljante momenten, scènes en quotes om op te noemen.quote:Op dinsdag 23 mei 2006 16:00 schreef funrider het volgende:
ben pas eerste seizoen aan het kijken maar vind het een prachtige serie
jammer dat zo weinig deze serie kennen. Als ik laat zien vind iedereen t te gek!
bestellen bij Cd-Wow veel goedkoperquote:Op donderdag 18 mei 2006 01:02 schreef Reinigung het volgende:
Voor de mensen zonder CC bij bol.com is Season 3 te koop voor 44.99 euroBeetje jammer dat de prijs vrij hoog is.
Deze maand season 1 en 2 weer gekeken blijft een leuke serie!
laatste 2 afleveringen waren top, maar hoogtepunt dit seizoen waren toch wel de ms wilcks afleveringen waar jd en cox nader tot elkaar kwamenquote:Op vrijdag 26 mei 2006 17:45 schreef Cheiron het volgende:
Hmm.. was 5.24 de laatste aflevering van dit seizoen? Ik dacht dat er nog 1 kwam!
De laatste aflevering waren er 2: 5.23 en 5.24. Deze waren op dezelfde dag uitgezondenquote:Op vrijdag 26 mei 2006 17:45 schreef Cheiron het volgende:
Hmm.. was 5.24 de laatste aflevering van dit seizoen? Ik dacht dat er nog 1 kwam!
midseason 2006-2007.quote:Op donderdag 15 juni 2006 15:06 schreef Evil_Jur het volgende:
Mooi
Wanneer aired seizoen 6 eigenlijk?
heb je een nzb van s4&s5?quote:Op zondag 18 juni 2006 14:14 schreef Breuls het volgende:
Ik heb sinds vorige week de 5 seizoenen. Ben er bijna doorheen.
quote:Op donderdag 15 juni 2006 15:00 schreef Breuls het volgende:
Klein tikje omhoog. Veronica zendt vanaf volgende week op werkdagen om 6 uur Scrubs uit. Ze beginnen bij seizoen 3.
quote:Op zondag 18 juni 2006 16:38 schreef rena het volgende:
[..]
![]()
![]()
Het beste nieuws in jaren!!
Klein beetje overdreven
, maar ik vind het zo'n geweldige serie en ik heb zelf alleen seizoen 1 & 2 op dvd. Is seizoen 3 al uit op dvd in Nederland?
Nee, ik heb ze van iemand gekregen. In nieuwsgroepen kan ik niet zoveel van Scrubs vinden.quote:
Bol.com heeft 'm als import.quote:Op zondag 18 juni 2006 16:38 schreef rena het volgende:
[..]
![]()
![]()
Het beste nieuws in jaren!!
Klein beetje overdreven
, maar ik vind het zo'n geweldige serie en ik heb zelf alleen seizoen 1 & 2 op dvd. Is seizoen 3 al uit op dvd in Nederland?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.I have pondered and sought to find an intrinsically existing self, but have consistently found only a flow of bits and pieces of inorganic, biological, social and intellectual value patterns.
Really? waar?quote:Op dinsdag 20 juni 2006 00:32 schreef Erwtensoep het volgende:
Leuk dat het weer op tv is
Thanksquote:Op dinsdag 20 juni 2006 00:55 schreef Erwtensoep het volgende:
Veronica 18:00
Het staat een paar posts boven je...quote:
quote:Op donderdag 25 mei 2006 20:23 schreef jeann het volgende:
[..]
bestellen bij Cd-Wow veel goedkoper
Ik vond de laatste 2 afleveringen niet echt super. Ben (nog geen) fan van Kim.
Ben wel benieuwd of ze nu echt zwanger is en van wie!!!
Seizoen 3.quote:
quote:Op donderdag 22 juni 2006 18:09 schreef shredder het volgende:
Dus ik zit zo Veronica te kijken en daar is Scrubs en ik zit echt te gillen![]()
En het is die aflevering met die 2 munten riddle.![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt....war never changes
XBL Gamertag: Un4 NL
Nope, alleen van maandag tot donderdag.quote:Op vrijdag 7 juli 2006 18:00 schreef Dylanesque het volgende:
is t vandaag niet?
Omdat..?quote:Op woensdag 12 juli 2006 20:32 schreef CrazyDutchPunk het volgende:
Zach Braff was afgelopen weekend in Nederland..
Schijnbaar een fotoshoot voor GQ..quote:
quote:Op woensdag 12 juli 2006 20:45 schreef CrazyDutchPunk het volgende:
[..]
Schijnbaar een fotoshoot voor GQ..
Beetje jammer... nu krijg je Fresh Prince.. alsof je dat nog nooit hebt gezien?!quote:Op woensdag 26 juli 2006 14:49 schreef dane86 het volgende:
Dinsdag 25 juli om 18.00 uur (voorlopig laatste aflevering)
staat op de veronica site, netalsof ze al super lang aan het uitzenden zijn. Ze heben net eens heel seizoen 3 uitgezonden, alleen het tweede deel van seizoen 3.
Schrale hazen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Trouwens, bij de meeste comedy series moet ik alleen maar glimlachen, maar bij scrubs heb ik al menig keer schaterend en proestend op m'n stoel gezetenEcht heerlijke humor.
*BURP*
quote:Op vrijdag 28 juli 2006 19:34 schreef H4ze het volgende:
Doe es niet zo moeilijk enHier hetzelfde, word alleen raar aangekeken als ik niet heel hard lach om friends.. soms lach ik... maar niet zo veel als bij scrubs... Begin al te glimlachen als de serie startSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Trouwens, bij de meeste comedy series moet ik alleen maar glimlachen, maar bij scrubs heb ik al menig keer schaterend en proestend op m'n stoel gezetenEcht heerlijke humor.
![]()
Haha preciesquote:Op woensdag 2 augustus 2006 16:46 schreef Aneurism het volgende:
[..]
Hier hetzelfde, word alleen raar aangekeken als ik niet heel hard lach om friends.. soms lach ik... maar niet zo veel als bij scrubs... Begin al te glimlachen als de serie start
bij veronica?quote:Op donderdag 3 augustus 2006 00:55 schreef seto het volgende:
Scrubs begint weer 23 augustus.
2007...crap...quote:Op donderdag 3 augustus 2006 20:01 schreef JohnHannibalSmith het volgende:
In amerika begint seizoen zes pas begin 2007, exacte begindatum is nog niet bekend.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |