Zo kreeg mijn moeder spercieboontjes naar binnen bij mijn zusje door te zeggen dat het groene patatjes warenquote:Op dinsdag 17 januari 2006 21:54 schreef Kazu het volgende:
Nou heb ik wel geen kinderen, maar wat mijn moeder vroeger nog wel eens deed was mij foppen.
Zo heeft ze geregeld hele borden spruitjes naar binnen gekregen terwijl ze zei dat het andijviestamppot was.
Misschien een trucje voor jou?
So true.quote:Op dinsdag 17 januari 2006 22:00 schreef DenSuperieurenVlaeminck het volgende:
Je helpt een kind niet door constant toe te geven aan al z'n grilletjes, je verkloot het ermee. Maar ja, voor jou is het wel makkelijker van constant toe te geven natuurlijk.
Jouw kind eet wel groenten bij jouw ouders maar niet bij jou? En toch ga je er vanuit dat hij geen groenten lust? Hij doet gewoon moeilijk.quote:Op dinsdag 17 januari 2006 21:59 schreef easy-going het volgende:
Sven heeft heel lang potjes gegeten, tot kort voor zijn 2e verjaardag, die at hij als een tierelier. Maarja, het werd toch echt tijd om met ons mee te gaan eten, en dat gaat heel wisselvallig. Macaroni is hier favoriet. Vlees is hij gek op, maar groenten gaan er hier ook niet in. Wel bij opa en oma overigens, daar eet hij op donderdagavond altijd en daar eet hij dus altijd zijn bordje helemaal leeg (eet hij iig 1x per week goed groenten)
We maken geen drama van het eten, zetten het bord voor zijn neus, laten hem rommelen, geven af en toe een hapje aan en als we klaar zijn gaat het bord weg, leeg of niet. Hij krijgt wel altijd een toetje.
Indeed, ik mocht vroeger niet van tafel af voordat mijn bord leeg was.quote:Op dinsdag 17 januari 2006 21:58 schreef DenSuperieurenVlaeminck het volgende:
Jezus wat verwen jij je kinderen rot.
Zet gewoon een bord voor hun neus en zeg "dit of niks".
Breezahs in making....![]()
Zeg ik ergens dat ik er van uit ga dat hij ze niet lust?quote:Op dinsdag 17 januari 2006 22:02 schreef DenSuperieurenVlaeminck het volgende:
[..]
Jouw kind eet wel groenten bij jouw ouders maar niet bij jou? En toch ga je er vanuit dat hij geen groenten lust? Hij doet gewoon moeilijk.
Als jij pissig wordt is jouw kind mentaal sterker dan jou. Nounou...quote:Op dinsdag 17 januari 2006 22:03 schreef MUUS het volgende:
Regelmatig word ik pissig omdat die kleine 's avonds weer niet eet. Groenten? Ze doet alsof ze poep moet eten en ze gaat ook écht over haar nek.. Kale pasta of rijst, vlees en sla met tomaat/zongedroogde tomaat/ei/komkommer/paprika/champignons, dat eet ze 's avonds en meer niet. Alleen moet ik het natuurlijk niet in mijn hoofd halen om die tomaat, paprika of champignons te bakken, want dan gaat het het strotje niet meer in.
In nasi of pasta groenten stoppen? Dan gaat ze het eruit pulken.. Hoe klein het ook is.
.
Nou ja, ze eet brood, veel fruit, yoghurt, drinkt melk and that's it. Vitaminepillen erin en ze groeit nog steeds.
Maar toch maak ik me er nog elke dag zorgen over.
Hoeveel kindjes heb jij en in welke leeftijd zijn ze?quote:Op dinsdag 17 januari 2006 22:06 schreef DenSuperieurenVlaeminck het volgende:
[..]
Als jij pissig wordt is jouw kind mentaal sterker dan jou. Nounou...
Maak haar/hem gewoon duidelijk dat dat gedrag écht niet kan, en dat hij/zij niks anders te eten krijgt dan 't geen dat jij hem/haar geeft. Een paar weken later: kindje eet, zonder al te veel problemen, mee met de ouders.
Snappen jullie dan niet dat smaak extreem subjectief is? Dat je sommige dingen moet leren eten? Dat als jullie kinderen zeggen "bah dat lust ik niet" en jullie daaraan toegeven door ze andere dingen te geven, dat jullie dat gedrag belonen en aanmoedigen???
Lees eens mijn post hier boven?quote:Op dinsdag 17 januari 2006 22:06 schreef DenSuperieurenVlaeminck het volgende:
[..]
Als jij pissig wordt is jouw kind mentaal sterker dan jou. Nounou...
Maak haar/hem gewoon duidelijk dat dat gedrag écht niet kan, en dat hij/zij niks anders te eten krijgt dan 't geen dat jij hem/haar geeft. Een paar weken later: kindje eet, zonder al te veel problemen, mee met de ouders.
Snappen jullie dan niet dat smaak extreem subjectief is? Dat je sommige dingen moet leren eten? Dat als jullie kinderen zeggen "bah dat lust ik niet" en jullie daaraan toegeven door ze andere dingen te geven, dat jullie dat gedrag belonen en aanmoedigen???
Ik heb er geen, en dat is een bewuste keuze. Dus roep maar "haha dan kan jij niet meespreken", lekker kortzichtig.quote:Op dinsdag 17 januari 2006 22:07 schreef Lois het volgende:
[..]
Hoeveel kindjes heb jij en in welke leeftijd zijn ze?
Ah, waarom zijn wij kortzichtig als we dat zeggen en ben jij nu niet kortzichtig bezig?quote:Op dinsdag 17 januari 2006 22:08 schreef DenSuperieurenVlaeminck het volgende:
[..]
Ik heb er geen, en dat is een bewuste keuze. Dus roep maar "haha dan kan jij niet meespreken", lekker kortzichtig.
Ik heb 'm gelezen en ik geloof er niks van. Als je een kind systematisch voor de keuze stelt "dit of niks", en dus een paar weken aan een stuk, zal hij eten. Een kind probeert enkel dingen te veranderen waarop hij denkt invloed te hebben. Als jij duidelijk maakt dat zijn gedrag geen invloed heeft op de dingen die jij bereidt en hem geeft, zal hij daar vrede mee kunnen nemen.quote:
Ik ben me ervan bewust dat een kind opvoeden in "de wereld van vandaag" moeilijk is. Maar ouders geven tegenwoordig constant toe, ze durven de strijd met hun eigen kind niet aangaan. Ze laten alles maar toe, ze geven meer en meer toe, in de hoop dat dat de kleine zal sussen. Ze gaan de confrontatie systematisch uit de weg. 't Is schandalig hoe kinderen zich gedragen in supermarkten, bibliotheken, gewoon op 't straat. En de ouders staan erbij en kijken ernaar.quote:Op dinsdag 17 januari 2006 22:09 schreef Lois het volgende:
Dat wil ik niet zeggen MAAR ik weet wel dat ik voor ik kinderen kreeg er (bijna) net zo over dacht als jij. Nu ik ze eenmaal heb weet ik dat ik op mijn kop kan gaan staan maar ze eten het gewoon niet. Kun je lang en breed over lullen, ze doen het gewoon niet. Net als MUUS al zegt, je kunt wel zoveel willen, dit is een machtstrijd die ZIJ gaan winnen. Helaas.....
Ach man, gaat toch heen .quote:Op dinsdag 17 januari 2006 22:13 schreef DenSuperieurenVlaeminck het volgende:
[..]
Ik ben me ervan bewust dat een kind opvoeden in "de wereld van vandaag" moeilijk is. Maar ouders geven tegenwoordig constant toe, ze durven de strijd met hun eigen kind niet aangaan. Ze laten alles maar toe, ze geven meer en meer toe, in de hoop dat dat de kleine zal sussen. Ze gaan de confrontatie systematisch uit de weg. 't Is schandalig hoe kinderen zich gedragen in supermarkten, bibliotheken, gewoon op 't straat. En de ouders staan erbij en kijken ernaar.
Ja, kinderen breken is de oplossingquote:Op dinsdag 17 januari 2006 22:16 schreef DenSuperieurenVlaeminck het volgende:
Ik heb óók fases gehad waarin ik dacht dat effe moeilijk doen mij wel lekkerder eten zou opbrengen. Mijn ouders hebben systematisch gezegd "dit of niks". Twee weken heb ik moeilijk gedaan; twee weken heb 'k 't volgehouden van elke nacht met honger te gaan slapen. Toen ben ik gebroken. De derde week had 'k door dat mijn ouders absoluut niet leden onder de situatie, en ik wel. Dus ben ik er maar braafjes terug beginnen eten wat ik kreeg.
Heel zwakke reply, zelfs voor jou.quote:Op dinsdag 17 januari 2006 22:15 schreef yvonne het volgende:
[..]
Ach man, gaat toch heen .
Je hebt geen idee waar je het over hebt.
Als een kind lastig doe over iets dat je als ouder vindt dat hij moet doen, mag je niet toegeven. Dan moet er één van de twee breken ja, en dan moet 't 't kind zijn. Niet de ouders, zoals hier heel de tijd wordt verhaald.quote:Op dinsdag 17 januari 2006 22:16 schreef yvonne het volgende:
[..]
Ja, kinderen breken is de oplossing
Wanneer begin jij aan kinderen?
Juist... die kàn je niet winnen.quote:Op dinsdag 17 januari 2006 22:09 schreef Lois het volgende:
Dat wil ik niet zeggen MAAR ik weet wel dat ik voor ik kinderen kreeg er (bijna) net zo over dacht als jij. Nu ik ze eenmaal heb weet ik dat ik op mijn kop kan gaan staan maar ze eten het gewoon niet. Kun je lang en breed over lullen, ze doen het gewoon niet. Net als MUUS al zegt, je kunt wel zoveel willen, dit is een machtstrijd die ZIJ gaan winnen. Helaas.....
Mooi, dan gaan we nu weer verder met ervaringsverhalen oke?quote:Op dinsdag 17 januari 2006 22:17 schreef DenSuperieurenVlaeminck het volgende:
[..]
Als een kind lastig doe over iets dat je als ouder vindt dat hij moet doen, mag je niet toegeven. Dan moet er één van de twee breken ja, en dan moet 't 't kind zijn. Niet de ouders, zoals hier heel de tijd wordt verhaald.
edit: en ik begin nooit aan kinderen....
Prima, dan ben ik klaar met je.quote:Op dinsdag 17 januari 2006 22:10 schreef DenSuperieurenVlaeminck het volgende:
[..]
Ik heb 'm gelezen en ik geloof er niks van.
Ja, ik weet het ook wel. Toevallig had ik het er vandaag nog over dat ze op zich op een dag best veel binnen krijgt. Drie boterhammen overdag, elke dag fruit, elke dag melk, vaak yoghurt, sla/tomaat/komkommer/ei/paprika/champignons, pasta, rijst, vlees.... bij elkaar opgeteld krijgt ze dan wel de nodige dingen binnen. Dingetjes als brie/kaas lust ze ook graag en dat prop ik er dan ook af en toe tussendoor in.quote:Op dinsdag 17 januari 2006 22:11 schreef yvonne het volgende:
Beide dames, Lois en MUUS, lees de lijst nog eens goed, ze eten echt werkelijk goed!
Geen onnodige zorgen maken.
Er komen nog zat dingen aan om zorgen te maken.
En nee, ik doe niet aan kusjeknufkroel
quote:Op dinsdag 17 januari 2006 22:17 schreef DenSuperieurenVlaeminck het volgende:
[..]
edit: en ik begin nooit aan kinderen....
quote:
je opent goede topics Lois!quote:
laat je je kind dreinen "verstoor" je de rust zogenaamd van de mierenneukers.quote:Op dinsdag 17 januari 2006 22:13 schreef DenSuperieurenVlaeminck het volgende:
[..]
Ik ben me ervan bewust dat een kind opvoeden in "de wereld van vandaag" moeilijk is. Maar ouders geven tegenwoordig constant toe, ze durven de strijd met hun eigen kind niet aangaan. Ze laten alles maar toe, ze geven meer en meer toe, in de hoop dat dat de kleine zal sussen. Ze gaan de confrontatie systematisch uit de weg. 't Is schandalig hoe kinderen zich gedragen in supermarkten, bibliotheken, gewoon op 't straat. En de ouders staan erbij en kijken ernaar.
ik was vroeger als kind heel erg kieskeurig kwa eten en mijn autistische broertje was nog veeeeel erger. wij aten ook niet veel meerquote:Op dinsdag 17 januari 2006 21:46 schreef Lois het volgende:
Mijn meiden zijn allebei gek op fruit, echt verzot dus daar hoor je me niet over klagen. Brood eten ze ook erg graag, allebei gelukkig.
Maar dan... het avondeten.....
Ze zijn gek op nasi (van de chinees, niet de zelfgemaakte variant "isse niette nasi niet!") met atjar. Iris eet daarbij het liefst loempia's met hete saus.![]()
Ze lusten graag soep maar dan niet met groenten "issie niette soep niet!" en dan het liefst tomatensoep "met balleties en letters (=lettervermicelli) mama!"
Ze eten graag patat, met kroket, kipknots of frikandel en appelmoes.
Ze eten ook graag gebakken aardappeltjes maar ze eten weer geen gekookte aardappeltjes "tisda? bah!"
Qua groente eten ze sperziebonen, en worteltjes/doperwtjes en dan ben je er wel.
Melk lusten ze allebei niet, dus Eva eet 's avonds voor het slapen gaan "joggert met musnie" en iris krijgt een fles warme volle melk (halfvolle melk word uitgekwat) met brinta.
Daarnaast is Iris gek van "most!" = worst in alle soorten en maten. Al het vlees is lekker want het is "most!"
Eva lust geen vlees maar eet wel graag worst op brood.
Ze zijn allebei verzot op kaas, kaas uit het vuistje of op brood, er gaat hier met gemak 2 kilo in de week doorheen.
Als ik het zo opschrijf lusten ze eigenlijk best veel, waarom sta ik dan altijd moedeloos bij het avondeten te koken omdat ik al weet dat ze het toch niet eten....
Ow ik zal ff ontopic doen voor jou danquote:Op dinsdag 17 januari 2006 22:19 schreef Lois het volgende:
[..]
ik open nog eens een topic voor ik naar bed wil
1.78m?quote:Op dinsdag 17 januari 2006 22:20 schreef yvonne het volgende:
[..]
je opent goede topics Lois!
Maar ff serieus, schrijf nou eens ieder hapje op dat ze op een dag doen, en bekijk die lijst nu eens goed, dan zie je dat ze zat eten.
JIJ maakt je zorgen want je wilt dat ze gevarieerder eten, wel, dat zit er nu nog niet in, maar ze krijgen wel alles binnen.
Tegen de tijd dat ze 20 zij en 1.92 spreek ik je weer
Oh nee, je hebt gene knullen, hup, ik doe er iets vanaf, 1.78.
*gaat dromen van potientele arrogante tienersletjes *quote:Op dinsdag 17 januari 2006 22:21 schreef DenSuperieurenVlaeminck het volgende:
Naja doe allemaal maar verder hoor.
Jullie zijn allemaal prima ouders!
Binnen tien jaar zijn al jullie meisjes arrogante tienersletjes en al jullie zonen straatcrimineeltjes.
Maar dan vinden jullie zeker wel iemand op de schuld op af te schuiven, "de school", of "de samenleving", of "televisie", of "computerspelletjes"
![]()
En dit was m'n laatste post, 'k zal jullie verder laten in jullie droomwereldje waar er ooit iets goed zal komen van jullie kinderen.
Lees nu eens goed wat je schrijft?quote:Op dinsdag 17 januari 2006 22:18 schreef MUUS het volgende:
Maar we hebben zo in ons hoofd dat ze 's avonds ook goed moeten eten en denken dat het helemaal mis gaat als ze dat niet doen.
Terwijl ze inderdaad nog behoorlijk eten op een dag. Ik denk iig dat die kleine van mij niks tekort komt aan vitamines e.d. Denk ik. Hoop ik.
Dat is het inderdaad, je wilt zo graag dat ze gevarieerder eten.quote:Op dinsdag 17 januari 2006 22:20 schreef yvonne het volgende:
[..]
je opent goede topics Lois!
Maar ff serieus, schrijf nou eens ieder hapje op dat ze op een dag doen, en bekijk die lijst nu eens goed, dan zie je dat ze zat eten.
JIJ maakt je zorgen want je wilt dat ze gevarieerder eten, wel, dat zit er nu nog niet in, maar ze krijgen wel alles binnen.
Tegen de tijd dat ze 20 zij en 1.92 spreek ik je weer
Oh nee, je hebt gene knullen, hup, ik doe er iets vanaf, 1.78.
Jaja, ik weet het ook wel.quote:Op dinsdag 17 januari 2006 22:23 schreef yvonne het volgende:
[..]
Lees nu eens goed wat je schrijft?
Goed lezen!
Juist.
"wij hebben in ons hoofd"
En leg nu de hele lijst er eens naast WAT ze allemaal op een dag eet??
Mooi
Opgelucht?
Bij mij krijgen ze doorgaans niet iets anders.quote:Op dinsdag 17 januari 2006 22:23 schreef moussy het volgende:
Hoe doen jullie dat trouwens met niet eten, als ze honger hebben en om iets anders vragen, op het moment dat ze naar bed moeteneen broodje geven of zo? Pap en andere dingen moeten ze beide niet
Dat moet je niet willen...quote:Op dinsdag 17 januari 2006 22:24 schreef MUUS het volgende:
[..]
Jaja, ik weet het ook wel.
Maar kreeg ze maar eens vlees op haar lijffie..
Ik heb Cas vanavond maar een mandarijn en een rijstecrackerdingwafelgeval gegevenquote:Op dinsdag 17 januari 2006 22:24 schreef Lois het volgende:
Bij mij krijgen ze dan banaan met yoghurt, of yoghurt met muesli mous. Iets van fruit en/of zuivel.
Sven is gevoelig voor het spierballenverhaalquote:Op dinsdag 17 januari 2006 22:22 schreef jessie het volgende:
Ze is ook gevoelig voor waar het eten goed voor is (mooie haren, mooie tanden, goede ogen enz enz)
Krijgt ze ook,quote:Op dinsdag 17 januari 2006 22:24 schreef MUUS het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 17 januari 2006 22:28 schreef easy-going het volgende:
[..]
Sven is gevoelig voor het spierballenverhaal![]()
Dat helpt bij het brood eten. Komop Sven, nog een stukje, daar krijg je spierballen van! Vervolgens stopt hij een stukje in zijn mond en worden de mouwen opgerold om te kijken of ze al gegroeid zijnhet werkt dus helaas niet bij de groenten
Het is haar bouw inderdaad, hoor. Ze is heel lang en heel slank (dun) en zo is ze altijd geweest. Ik had een baby zonder babyvet.quote:Op dinsdag 17 januari 2006 22:27 schreef Mirage het volgende:
[..]
Dat moet je niet willen...
ik vrat vroeger alles dat los en vast zat en had ook geen vlees.
Dat vlees is bij mij pas gekomen tijdens mijn 1ste zwangerschap.. daarvoor zou ik bijna serieus als anorexia patient (niet zonder respect bedoeld) door kunnen gaan.
ik lust geen kaas (ongesmolten) en zelfs de muis helpt daar niet bijquote:Op dinsdag 17 januari 2006 22:30 schreef Mirage het volgende:
[..]jaaaaa...
of een plaatje van een banaan etende aap... "jij ook een aap ? " "ja hè... neem maar een hap"
en een plaatje van een kaasetende muis... idem
en zo kan je door gaan....
quote:Op dinsdag 17 januari 2006 22:32 schreef MUUS het volgende:
[..]
Elke keer weer: "Mama, mijn broek zakt af"
Ik: "Dat is omdat je geen groenten eet, want daar zit Vitamine Bil in.".
Nou dan!!quote:Op dinsdag 17 januari 2006 22:37 schreef MUUS het volgende:
Lois, je zou eens met ouders van school/de speelzaal moeten praten en vragen wat hun kinderen eten.
Geloof me, dan ben je ópgelucht!.
Vergeleken bij de andere kinderen eet die kleine van mij als een bouwvakker. Tijdens het kerstdiner vorig jaar zat haar juf maar: "Jeetje, wat eet ze goed!"
En dan vooral omdat ze vanalles lust en de rest van de kinderen alleen verveeld aan een pannekoekje zat te plukken.
Maar die kleine krijgt wel vanalles een beetje binnen!quote:Op dinsdag 17 januari 2006 22:37 schreef coolbabe het volgende:
Wat jongste eet op een dag
-ochtend: kwart boterham met dik boter en een plak worst/kaas/appelstroop
-tussendoor; hele appel, 2 manderijnen, een peer of frui van het seizoen
-middag; soms een boterham, soms een paar happen brinta
-tussendoor; 3 hapjes koek en 2 slokken limonade
-avondeten; 1 aardappel en een eetlepel groente, vlees gaat er vaak wel aardig in, als het maar zacht is. Yoghurt toe.
Er is niets meer om een strijd van te maken, kan er wel om janken ondertussen.
Nee, ga weg. Brechtje heeft borsten, eng, ga weg, eng, *vingers in oren stopt*..... LALALALALA.quote:Op dinsdag 17 januari 2006 22:39 schreef yvonne het volgende:
[..]
Nou dan!!
Zal ik vast beginnen met waar jullie je echt zorgen om moeten maken?
OMG ik zou willen dat Cas zo at!!quote:Op dinsdag 17 januari 2006 22:37 schreef coolbabe het volgende:
Wat jongste eet op een dag
-ochtend: kwart boterham met dik boter en een plak worst/kaas/appelstroop
-tussendoor; hele appel, 2 manderijnen, een peer of frui van het seizoen
-middag; soms een boterham, soms een paar happen brinta
-tussendoor; 3 hapjes koek en 2 slokken limonade
-avondeten; 1 aardappel en een eetlepel groente, vlees gaat er vaak wel aardig in, als het maar zacht is. Yoghurt toe.
Er is niets meer om een strijd van te maken, kan er wel om janken ondertussen.
wat ben ik blij dat ik alleen maar jongetjes hebquote:Op dinsdag 17 januari 2006 22:39 schreef yvonne het volgende:
[..]
Nou dan!!
Zal ik vast beginnen met waar jullie je echt zorgen om moeten maken?
Daar heb ik er 2 vanquote:Op dinsdag 17 januari 2006 22:45 schreef Mirage het volgende:
[..]
wat ben ik blij dat ik alleen maar jongetjes heb![]()
Ja zoiets heb ik dus ook. Cas drinkt veel, ik denk om zijn honger te verdoezelen, maar als hij van mij niet meer drinken krijgt eet hij ook niet beter, hij jankt wel beterquote:Op dinsdag 17 januari 2006 22:46 schreef jessie het volgende:
Nou ik vind wel dat Tom heel erg weinig drinkt. 2 slokken op een dag ! en ik kan me je ongeruste gevoel echt wel indenken. Maar zijn avondeten vind ik best goed. Toch van alles een beetje.
Dit is precies waar ik me druk om maak.quote:Op dinsdag 17 januari 2006 22:24 schreef MUUS het volgende:
[..]
Tuurlijk, nou ze hebben het geprobeerd toen ik een Oblietje was om me spruiten te laten eten en andijvie....quote:Op dinsdag 17 januari 2006 22:16 schreef DenSuperieurenVlaeminck het volgende:
Ik heb óók fases gehad waarin ik dacht dat effe moeilijk doen mij wel lekkerder eten zou opbrengen. Mijn ouders hebben systematisch gezegd "dit of niks". Twee weken heb ik moeilijk gedaan; twee weken heb 'k 't volgehouden van elke nacht met honger te gaan slapen. Toen ben ik gebroken. De derde week had 'k door dat mijn ouders absoluut niet leden onder de situatie, en ik wel. Dus ben ik er maar braafjes terug beginnen eten wat ik kreeg.
Ook dat heb ik gedaan, maar als je kind zegt zwarte vlekken te zien en ze blijkt daarna gevallen te zijn dan is je reactie (na het bellen van de HA) om toch weer te gaan hameren op dat eten.quote:Op dinsdag 17 januari 2006 22:53 schreef yvonne het volgende:
Bottomline van dit geheel, fixeer niet op dat eten, pas op dat het niet alles gaat overheersen.
ijzergehalte zou idd mijn eerste gedachte zijn.quote:Op dinsdag 17 januari 2006 23:17 schreef Anitra het volgende:
[..]
Ook dat heb ik gedaan, maar als je kind zegt zwarte vlekken te zien en ze blijkt daarna gevallen te zijn dan is je reactie (na het bellen van de HA) om toch weer te gaan hameren op dat eten.
Hier zijn we echt ten einde raad en ik hoop dat de huisarts van de week nog een idee heeft.
Toevallig in deze topic terecht gekomen ...quote:Op dinsdag 17 januari 2006 22:28 schreef moussy het volgende:
MijnMOEST eten wat er was. Nee dank je was 1 schep, ja lekker 2.. die begint nu te pieren en te mieren
Gekookte aardappelen moet ie in eens niet
stamppot niet
bonen niet
en nog meer van die onzin. Ik schep tegenwoordig dus in de keuken op en zeur dat ie een voorbeeldrol heeft
![]()
![]()
piet wil soms echt niet proeven, tot mijn grote ergernis. maar als ik hem er toch toe dwing is hier echt wel sprake van enorm drama, en hij spuugt het ook allemaal weer uit. dus tja, waar begint 'er geen drama van maken'?quote:Op woensdag 18 januari 2006 11:08 schreef Bright het volgende:
Hoe doen wij het? Wel, Elise moet proeven ('lust ik niet' nog voordat ze het geproefd heeft lukt niet) en dat weet ze en doet ze ook. Meestal vindt ze het dan helemaal niet zo vies en komen er nog wat hapjes achteraan. [...]
We maken er verder geen drama van.
quote:Op woensdag 18 januari 2006 11:08 schreef Bright het volgende:
Rewimo, houd je er rekening mee dat er enorm veel suiker in ketchup zit?
Ik kan het niet laten. 21 jaar en voedingstips geven aan ouders met kleine kinderen.quote:Op dinsdag 17 januari 2006 22:08 schreef DenSuperieurenVlaeminck het volgende:
[..]
Ik heb er geen, en dat is een bewuste keuze. Dus roep maar "haha dan kan jij niet meespreken", lekker kortzichtig.
Tja, gelukkig is het proeven meestal niet zo'n probleem...quote:Op woensdag 18 januari 2006 11:14 schreef bixister het volgende:
[..]
piet wil soms echt niet proeven, tot mijn grote ergernis. maar als ik hem er toch toe dwing is hier echt wel sprake van enorm drama, en hij spuugt het ook allemaal weer uit. dus tja, waar begint 'er geen drama van maken'?
Ze eet gewoon wat wij eten. En het is niet zo dat we helemaal geen rekening met haar houden hoor. We eten toch meestal wel de dingen die ze zelf ook (weleens) lekker vindt. Streng? nee, valt wel mee. We zijn consequent, zodat Elise niet probeert om het eten te gebruiken als machtsmiddel.quote:ik vind jullie wel streng trouwens, over dat niks anders geven als ze 't niet lust, heb je zelf geen eten dat je echt niet lust? ik ben blij dat mijn moeder niet zo was, ik lustte ook van alles niet, moest ook altijd wel even proeven, maar ze maakte ook altijd een groente die ik wel lustte erbij. tegenwoordig lust ik (ongeveer) alles.
Eensch!quote:Op dinsdag 17 januari 2006 22:10 schreef DenSuperieurenVlaeminck het volgende:
[..]
Ik heb 'm gelezen en ik geloof er niks van. Als je een kind systematisch voor de keuze stelt "dit of niks", en dus een paar weken aan een stuk, zal hij eten. Een kind probeert enkel dingen te veranderen waarop hij denkt invloed te hebben. Als jij duidelijk maakt dat zijn gedrag geen invloed heeft op de dingen die jij bereidt en hem geeft, zal hij daar vrede mee kunnen nemen.
Dat snapt een kind van krap 2 jaar toch helemaal nietquote:Op woensdag 18 januari 2006 11:08 schreef Bright het volgende:
Hoe doen wij het? Wel, Elise moet proeven ('lust ik niet' nog voordat ze het geproefd heeft lukt niet) en dat weet ze en doet ze ook. Meestal vindt ze het dan helemaal niet zo vies en komen er nog wat hapjes achteraan.
Soms eet ze dan niet verder - ok, dan toch niet? Ze krijgt niets anders. Na afloop gewoon een toetje, niet meer dan gebruikelijk. Krijgt ze halverwege de dag honger of zo, dan wordt nogmaals uitgelegd dat ze dan meer moet eten, maar ze krijgt niets.
toch denk ik dat het juist een machtsmiddel kan worden als je laat merken dat je er zoveel waarde aan hecht dat ze iets opeet.quote:Op woensdag 18 januari 2006 11:23 schreef Bright het volgende:
We zijn consequent, zodat Elise niet probeert om het eten te gebruiken als machtsmiddel.
witte boontjes met sperciebonen "blonte kindjes in het gras'"quote:Op woensdag 18 januari 2006 11:50 schreef Ripley het volgende:
Wij waren niet zo lastig mete ten vroeger, maar mijn nichtjes die vaak bij ons aten (want woonden 1 straat verder) wel.
Mijn moeder gebruikt toen ze klein waren altijd de truc om de gerechten andere, leukere namen te geven.
Mijn nichtjes lusten boontjes bijvoorbeeld niet, maar wel "blote mannetjes in het gras".
Elke maaltijd weer probeer je relaxed te doen en elke keer gaat het toch weer foutquote:Op woensdag 18 januari 2006 00:12 schreef coolbabe het volgende:
Een peuter met ondergewicht is ook niet echt een reden om wat relaxter te zijn met eten.
Anirta..ik voel met je mee!
Zie dan eerst de rust in jezelf te vinden, heus, nu wordt iedere maaltijd iets waar ook jij tegenop ziet.quote:Op woensdag 18 januari 2006 12:53 schreef Anitra het volgende:
[..]
Elke maaltijd weer probeer je relaxed te doen en elke keer gaat het toch weer fout
Coolbabe
Anitra, heb je wel eens floradix voor haar gebruikt? Bij mij werkt het als een trein om mijn HB omhoog te krijgen, het geeft een vitaminestoot en het pept ook de eetlust goed op. Salus (de fabrikant) heeft ook nog een vergelijkbaar iets voor kinderen, wat er speciaal op is gericht om de eetlust op te peppen, maar ik weet niet of dat ook zo'n vitamine/ijzer-bommetje is als Floradix.quote:Op dinsdag 17 januari 2006 23:17 schreef Anitra het volgende:
[..]
Ook dat heb ik gedaan, maar als je kind zegt zwarte vlekken te zien en ze blijkt daarna gevallen te zijn dan is je reactie (na het bellen van de HA) om toch weer te gaan hameren op dat eten.
Hier zijn we echt ten einde raad en ik hoop dat de huisarts van de week nog een idee heeft.
Dat is waar. Ik moet ook niet op elke hap letten en dat is wel wat gebeurt ondertussenquote:Op woensdag 18 januari 2006 12:54 schreef yvonne het volgende:
[..]
Zie dan eerst de rust in jezelf te vinden, heus, nu wordt iedere maaltijd iets waar ook jij tegenop ziet.
Dat met die verstopping had ik ook als ukkie. De dokter heeft mijn moeder toen ook een lijst van natuurlijkdingen meegegevn die je kunt doen en die iig al voor een groot deel helpen. Denken kun je dan aan gedroogde pruimen en yoghurt met zemelen.quote:Op woensdag 18 januari 2006 13:15 schreef Anitra het volgende:
[..]
Dat is waar. Ik moet ook niet op elke hap letten en dat is wel wat gebeurt ondertussen
Ripley dat is idd een idee!
Owlet het probleem met Djen is dat ze veel last van verstoppingen heeft en als ze die flaxo drinkt word dat erger. Ze heeft hier voor toen ze 4 was al laxeermiddelen voor gehad 3 jaar lang. Was een speciaalpoeder wat ze door haar yoghurt moest doen. Het is dus op een gegeven moment: de middel zijn erger dan de kwaal geworden.
Ai, dan kan ik me voorstellen dat het niet zo'n goed idee is. Ik ben juist naar de floradix gegaan omdat ik obstipatie kreeg van de reguliere ijzermedicatie en niet van de floradix, maar een ieder reageert er natuurlijk anders op.quote:Op woensdag 18 januari 2006 13:15 schreef Anitra het volgende:
Owlet het probleem met Djen is dat ze veel last van verstoppingen heeft en als ze die flaxo drinkt word dat erger. Ze heeft hier voor toen ze 4 was al laxeermiddelen voor gehad 3 jaar lang. Was een speciaalpoeder wat ze door haar yoghurt moest doen. Het is dus op een gegeven moment: de middel zijn erger dan de kwaal geworden.
[reactie op ge-editte post]quote:
[reactie op ge-editte post]quote:Op woensdag 18 januari 2006 13:37 schreef potterejandosie het volgende:
[leeg]
Kinderen snappen wel veel, hoor. Ze kunnen het misschien niet zo lang onthouden, maar snappen is echt geen enkel probleem, dat hebben we al lang gemerkt.quote:Op woensdag 18 januari 2006 11:25 schreef moussy het volgende:
[..]
Dat snapt een kind van krap 2 jaar toch helemaal niet
Hier is eigenlijk altijd wel sla in huis voor René, Cas lust dat niet, maar die eet heel graag koude bonen uit blik
Ik heb op kostschool gezeten, daar werd op deze manier "gevoederd".quote:Op dinsdag 17 januari 2006 22:10 schreef DenSuperieurenVlaeminck het volgende:
[..]
Ik heb 'm gelezen en ik geloof er niks van. Als je een kind systematisch voor de keuze stelt "dit of niks", en dus een paar weken aan een stuk, zal hij eten. Een kind probeert enkel dingen te veranderen waarop hij denkt invloed te hebben. Als jij duidelijk maakt dat zijn gedrag geen invloed heeft op de dingen die jij bereidt en hem geeft, zal hij daar vrede mee kunnen nemen.
Als ik het woord prakkie hoor dan hoef ik al niet meerquote:Op donderdag 19 januari 2006 07:16 schreef lady-wrb het volgende:
maar dan moet hij wel eerst zijn verplichte hapjes van zijn prakkie eten
dat vind ik ook erg ver gaan. Je kind moet wel iets proberen, maar als ouder te dwangmatig doen zoals je hier beschreven hebt... nee dat gaat me te ver.quote:Op donderdag 19 januari 2006 12:14 schreef Suzanna het volgende:
Wat ik overigens bij andere ouders eens heb gezien, is hoe ze de neus van het kind dichtknepen en het eten in de mond stopten. Vreselijk was dat om te zien. Dat is me altijd bijgebleven, echt mishandeling vond ik dat.
Hier zelfde methode ondergaan, maar ik eet dus alles. Leuks was anders, echter...quote:Op donderdag 19 januari 2006 12:13 schreef Luchtbel het volgende:
[..]
Als ik het woord prakkie hoor dan hoef ik al niet meer![]()
Ik zelf moest vroeger alles eten en opeten. Drama's, drama's, drama's dat ging van met zuur gezicht bord leegeten, neus dicht, kokhalzen, op latere leeftijd de klok terugzetten (om half 8 moet het op zijn en dan zelf die klok een kwartier terugzetten om een kwartier extra te gruwelen) tot aan met niks te eten op naar bed en s morgens bij het ontbijt je bord weer zien staan![]()
Resultaat: ik lust bijna niks en heb een hekel aan eten met andere mensen erbij in het bijzonder.
Precies: behalve in extreme gevallen komt het allemaal weer goed. Hier is dus de stelregel: geen dwang, wel aanbod. En na bijna 5 jaar zie ik dat de oudste meer en meer begint te eten.quote:Dat gaat hier dus niet gebeuren. Toetjes hebben we bijna nooit maar als we het hebben, krijgt Jolie dat meestal pas een uur na het eten ofzo. Even samen op de bank, dit krijgt ze ook gewoon als ze geen eten op heeft. Meestal eet ze wel goed, soms moet ik het net even leuker maken, groenten aan een stokje. Zo zie ik dat ze dingen wel lust. Als Jolie slecht gegeten heeft, krijgt ze vaak s nachts honger. Dat vind ik zielig, als ze iets niet zo graag lust bijvoorbeeld spinazie dan doe ik het meestal in een bladerdeegje met aardappel erbij. Dan als een appelflapje even in de oven, opeten doet ze dan altijd. Maar als ze ergens echt van moet kokhalzen, tja dan maar niet. Ook als ze echt niet wil eten dan hoeft het niet. Haalt ze wel ergens mee in denk ik dan.
Over dat peuters groeien op lucht en liefde, het klinkt zo dom maar ik heb het bij een paar kinderen om mee heen gezien. Vanaf 1,5 jaar tot een jaar of 4 echt heel slecht eten maar eigenlijk als je ze nu ziet, zijn het hele gewone eters en vooral gezonde kinderen
Je spreekt jezelf een beetje tegen, jullie dwingen in mijn ogen ook.quote:Op donderdag 19 januari 2006 13:02 schreef Bright het volgende:
Dwang lukt niet, nee. Die kinderen winnen het echt altijd, tenzij je ze volledig mishandelt, wat natuurlijk niet de bedoeling is (neus dicht en volproppen, bijvoorbeeld)
Als ze niet willen, dan maar niet - haalt ze de volgende dag wel in. En anders de dag erop. Wij hebben ook weleens een tijdje dat we weinig trek hebben en weinig eten. We worden daar toch ook niet slechter van, zo'n kind dus ook niet.
Ik hoor hier nooit blergh, het is gewoon "nee". Nou prima, dan is het nee. Krijg je niks anders tot de volgende ronde. Vlak voor het naar bed gaan is er nog een inhaalkans met boterhammen op verzoek.quote:Op donderdag 19 januari 2006 13:06 schreef moussy het volgende:
[..]
Je spreekt jezelf een beetje tegen, jullie dwingen in mijn ogen ook.
Ik ook hoor, maar op mijn eigen manier. Niet van te voren brullen dat het blerghis, maar eerst een paar happen proeven.
Ja het kan twee kanten op he. Ik vond het echt drama om s morgens en tussen de middag weer dat eten aan te treffen, dat is echt een trauma. Zulke dingen doe ik dus echt nooit. Maar gewoon even proeven daar is ook niks mis mee. Overigens als ze niet wil eten om 'het niet willen eten' dan ga ik mijn eigen eten daar ook niet aan verpesten. Koud eten omdat ik voor haar iets anders moet maken of omdat ik d'r moet helpen, geen probleem. Maar koud eten omdat zij zin heeft om te drammenquote:Op donderdag 19 januari 2006 12:56 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Hier zelfde methode ondergaan, maar ik eet dus alles. Leuks was anders, echter...
Toch ben ik omtrent mijn eigen kinderen hetzelfde als jij hieronder beschrijft.
[..]
Precies: behalve in extreme gevallen komt het allemaal weer goed. Hier is dus de stelregel: geen dwang, wel aanbod. En na bijna 5 jaar zie ik dat de oudste meer en meer begint te eten.
Daar ben ik ook door schade en schande in wijs geworden, want toen hij op zn ergst was met zijn eten heb ik ook wel eens dwang geprobeerd, maar dat werkt gewoon niet. En sindsdien gaat het beter
Oh ja, ik laat me het eten ook niet verpesten. Gooien, gillen en slaan is dus een enkeltje gang. Dat valt gewoon onder "overig vervelend gedrag"quote:Op donderdag 19 januari 2006 13:18 schreef Luchtbel het volgende:
[..]
Ja het kan twee kanten op he. Ik vond het echt drama om s morgens en tussen de middag weer dat eten aan te treffen, dat is echt een trauma. Zulke dingen doe ik dus echt nooit. Maar gewoon even proeven daar is ook niks mis mee. Overigens als ze niet wil eten om 'het niet willen eten' dan ga ik mijn eigen eten daar ook niet aan verpesten. Koud eten omdat ik voor haar iets anders moet maken of omdat ik d'r moet helpen, geen probleem. Maar koud eten omdat zij zin heeft om te drammen![]()
![]()
Hij moet duidelijk zijn plek weten in het gezin. Geen discussie mogelijk op deze leeftijd!quote:Op donderdag 19 januari 2006 13:29 schreef Rewimo het volgende:
Af en toe ben ik het echt heel erg zat en dan verdwijnt ie dus maar naar boven![]()
Wordt later op de avond overigens wel uitgesproken en goedgeknuffeld hoor
Ja, en?quote:Op donderdag 19 januari 2006 13:30 schreef Developersrus het volgende:
Hij moet duidelijk zijn plek weten in het gezin. Geen discussie mogelijk op deze leeftijd!
Hier is er geen ergere straf dan normaal aan tafel blijven zitten tot de rest klaar is. Dan maar met een hangsmoelwerk tegen over me zitten eten, maar dan heeft ze mooi pech, ik eet toch welquote:Op donderdag 19 januari 2006 13:29 schreef Rewimo het volgende:
Af en toe ben ik het echt heel erg zat en dan verdwijnt ie dus maar naar boven![]()
Emotionele chantage-alertquote:Op donderdag 19 januari 2006 13:34 schreef moussy het volgende:
[..]
Hier is er geen ergere straf dan normaal aan tafel blijven zitten tot de rest klaar is. Dan maar met een hangsmoelwerk tegen over me zitten eten, maar dan heeft ze mooi pech, ik eet toch welZo geef ik haar de mogelijkheid om toch nog wel even te eten of te proeven. Met Cas gaat dat psies zo. Tot ik helemaal klaar ben met het afruimen van de tafel hebben ze de tijd om hun bord leeg te eten. Doen ze dit niet, maar wordt er gekleird en zitten ze te kleien, jammer dan, de tijd is voorbij.
Het enige jammere is altijd dat ze dan nog even roept dat ik Cas wél leuk vind en haar niet, maar dan leg ik even uit dat ik het leuk vind dat Cas eet en zij niet. Dat ze evengoed ook wel leuk is, ook al staat haar gezicht nu op onweer en storm.
Mijn arm kind....quote:Op donderdag 19 januari 2006 13:28 schreef Developersrus het volgende:
Paal en perk aan stellen! Kinderen moeten eten wat de pot schaft, geen gezeik verder. Als ze iets echt niet lusten en ervan over gaan geven kun je een uitzondering op deze regel maken.
Zo ook hier!quote:Op donderdag 19 januari 2006 13:29 schreef Rewimo het volgende:
En dan? ik at vroeger pittige worst uit portugal en gamba's en octopus en weet ik veel wat voor pittige dingen etc. Alleen omdat ik het kennlijk wel lustte en omdat ik het ook zo gewend was.quote:Op donderdag 19 januari 2006 13:38 schreef Oblivion het volgende:
[..]
Mijn arm kind....
Ik eet regelmatig vindaloo en mme jeanette pepers...![]()
Hahaha, uit die droom werd ik ook snel geholpen bij onze oudste problematische eter. Geen hap van de taco's willen maar wel het hele bakje hete saus naar binnen slurpenquote:Op donderdag 19 januari 2006 13:43 schreef Ripley het volgende:
[..]
En dan? ik at vroeger pittige worst uit portugal en gamba's en octopus en weet ik veel wat voor pittige dingen etc. Alleen omdat ik het kennlijk wel lustte en omdat ik het ook zo gewend was.
Ik vind het zo'n onzin om er van uit te gaan dat kinderen alleen smakeloze liflafjes lusten!
quote:Op donderdag 19 januari 2006 13:43 schreef Ripley het volgende:
[..]
En dan? ik at vroeger pittige worst uit portugal en gamba's en octopus en weet ik veel wat voor pittige dingen etc. Alleen omdat ik het kennlijk wel lustte en omdat ik het ook zo gewend was.
Ik vind het zo'n onzin om er van uit te gaan dat kinderen alleen smakeloze liflafjes lusten!
quote:
Goed idee, mous!quote:
Wat zit je je hier dan te bemoeien met zaken die je niets aangaan. Ga lekker naar een ander topic (klaagbaak lijkt me wel iets voor jou) en laat ouders met rust! Niemand vraagt toch naar jouw mening, je hebt er helemaal geen ervaring mee. Dit is van ouders voor ouders, snappie?quote:Op dinsdag 17 januari 2006 22:08 schreef DenSuperieurenVlaeminck het volgende:
[..]
Doen wij ook, scheelt enorm!quote:Op vrijdag 20 januari 2006 11:02 schreef moussy het volgende:
Ik weet niet of het al langs gekomen is. Maar René krijgt eten van een groot bord, ipv een klein kinderbordje. Zo lijkt het alsof ze echt een mini-beetje krijgt.
Lichte dwang, ok, dat moet wel; ze moet toch weten waar de grenzen zijn etc. En haar 'taak' is het dan ook om die grenzen voorzichtig te betreden en er net overheen te gaanquote:Op donderdag 19 januari 2006 13:06 schreef moussy het volgende:
[..]
Je spreekt jezelf een beetje tegen, jullie dwingen in mijn ogen ook.
Ik ook hoor, maar op mijn eigen manier. Niet van te voren brullen dat het blerghis, maar eerst een paar happen proeven.
Ook Elise moet blijven zitten totdat we helemaal klaar zijn. En ze weet inmiddels dat ze haar bordje niet mag weggooien als ze denkt klaar te zijnquote:Op donderdag 19 januari 2006 13:34 schreef moussy het volgende:
[..]
Hier is er geen ergere straf dan normaal aan tafel blijven zitten tot de rest klaar is. Dan maar met een hangsmoelwerk tegen over me zitten eten, maar dan heeft ze mooi pech, ik eet toch welZo geef ik haar de mogelijkheid om toch nog wel even te eten of te proeven. Met Cas gaat dat psies zo. Tot ik helemaal klaar ben met het afruimen van de tafel hebben ze de tijd om hun bord leeg te eten. Doen ze dit niet, maar wordt er gekleird en zitten ze te kleien, jammer dan, de tijd is voorbij.
quote:Het enige jammere is altijd dat ze dan nog even roept dat ik Cas wél leuk vind en haar niet, maar dan leg ik even uit dat ik het leuk vind dat Cas eet en zij niet. Dat ze evengoed ook wel leuk is, ook al staat haar gezicht nu op onweer en storm.
Niet ieder kind heeft dat enzym tekort en sommige kinderen kunnen daardoor er wel tegen.quote:Op vrijdag 20 januari 2006 22:59 schreef moussy het volgende:
maar maar maar, mijn jongste spruitis verzot op koude spruitjes!!
Zelfde werkwijze als voor Foie Gras dan maar?quote:Op vrijdag 20 januari 2006 22:38 schreef vidivici het volgende:
Als verantwoord ouder zul je er dus kosten wat het kost voor moeten zorgen dat een kind groente binnenkrijgt. Maar het begrip verantwoord ouderschap is in deze maatschappij ver te zoeken.
Misschien wel, je moet echt denken wat het beste voor je kind is en dat gewoon afdwingen.Als jij zo communicatief beperkt bent dat dat jou enige machtmiddel is, terwijl je weet dat dat het beste voor je kind is kun je niks anders.quote:Op vrijdag 20 januari 2006 23:13 schreef coolbabe het volgende:
[..]
Zelfde werkwijze als voor Foie Gras dan maar?
Kortetermijnoplossing. Stouwen is niet leren lusten. Consequent aanbieden en het goede voorbeeld geven wel. Dát is verantwoord ouderschap, niet je kinderen in de houdgreep nemen en proppen maar.quote:Op vrijdag 20 januari 2006 23:03 schreef vidivici het volgende:
Als ouder weet je redelijk wat gezond voor een kind is om te eten, dwing het maar af. Zorg dat dat ook gegeten wordt. Dat is verantwoord ouderschap , maar tegenwoordig willen ouders alleen maar lieve ouders zijn en dat is fout.
quote:Ga er eens over communiceren met kinderen , ze luisteren echt wel als je een overtuigend verhaal hebt. Als je het goed brengt gaan ze zelfs wel groente eten.
Ik kook standaard groenten-aardappelen-vlees. Drie componenten dus, minstens. Lusten ze de groenten niet, dan blijven de dappeltjes en vlees over, toch?quote:Op zaterdag 21 januari 2006 11:50 schreef MeNicole het volgende:
Maar weet je wat ik dan altijd zo zielig vind en ik ook bij veel gezinnen zie!! Dan moet zo'n kindje iets proeven en die blijkt het dan niet te lusten en dan krijgen ze nix anders!! Het kan toch gebeuren dat een kind echt iets niet lust!!
Zo wil ik het later ook gaan proberen!quote:Op donderdag 19 januari 2006 13:38 schreef Oblivion het volgende:
Mijn arm kind....
Ik eet regelmatig vindaloo en mme jeanette pepers...![]()
Op uw manier, meneer, dan moet je ook consequent zijn.
Overgeven en het dan niet hoeven te eten? Das kaasie!
Want wat gaan kinderen doen? Bij elk iets wat ze niet bevalt...![]()
En zie jij het verschil maar eens.
Laat zoonlief meestal zelf uitkiezen, en hij mag meehelpen het klaar te maken, zelf opscheppen.
Man, daar groeien ze pas van! Kan mij het schelen dat hij spruiten niet te eten vind....
Dat is inderdaad niet normaal en vertaalt zich bijvoorbeeld in een sterke stijging van ouderdomsdiabetes bij jong volwassenen. Slecht voedsel is een belangrijke oorzaak van de toegenomen welvaartsziektes. Denk als ouder zijnde ook aan het lange termijn welzijn van je kind. Ouderdomsdiabetes wens je niemand toe en zeker je kind niet. Dan moet je als ouder zijnde maar eens met je vuist op tafel slaan, dat is altijd beter dan dat je kind vroeger in een verzorgingstehuis zit dan je zelf zit.quote:Op zaterdag 21 januari 2006 09:07 schreef Stout het volgende:
Op mijn vraag wat ze dan op een dag eten : vn ongezond zoals chips, snacks, mc donalds etc. Fruit eten ze nagenoeg niet, laat staan groente...... Dat is toch echt niet normaal ??
T gekke is dat de heren van de afdeling BOUW dit probleem niet kennen, die eten echt alles wat los en vast zit.
Idd, zo ben ik ook opgevoed. En daarna nog yoghurt en voor de gemiste vitamientjes (want groente is idd het grote struikelblok vaak) een kiwi of banaantje door de yoghurt...quote:Op zaterdag 21 januari 2006 12:40 schreef Mwanatabu het volgende:
Ik kook standaard groenten-aardappelen-vlees. Drie componenten dus, minstens. Lusten ze de groenten niet, dan blijven de dappeltjes en vlees over, toch?
Ah, dus daar zit 'm de kneep: als we alle kinderen in Nederland braaf 3 opscheplepels groente door de strot douwen kunnen we het hele justitiele systeem binnenkort opdoeken!quote:Op zaterdag 21 januari 2006 15:43 schreef vidivici het volgende:
Voeding is in grote mate verantwoordelijk voor de ontwikkeling van het autonome zenuwstelsel, dit kan dus leiden tot ontwikkelingsstoornissen. Ontwikkelingsstoornissen zijn zeer zeker een basis voor crimineel gedrag anders zouden we hier in nederland ook geen tbs klinieken hebben.
Je kunt wel sarcastisch reageren, maar onderzoek onder gevangenen heeft uitgewezen dat ze door extra vitaminen rustiger en minder opgefokt werden.quote:Op zaterdag 21 januari 2006 16:28 schreef innovative het volgende:
[..]
Ah, dus daar zit 'm de kneep: als we alle kinderen in Nederland braaf 3 opscheplepels groente door de strot douwen kunnen we het hele justitiele systeem binnenkort opdoeken!![]()
Heb je dit plan al voorgelegd aan minister Donner?
Dat kan best wezen, maar hij stelt het zo ongeveer alsof er bijna een direct verband is tussen slecht eten, een gedragsstoornis en hieruit voorkomend een plaatsing in een TBSkliniek.quote:Op zaterdag 21 januari 2006 16:34 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
[..]
Je kunt wel sarcastisch reageren, maar onderzoek onder gevangenen heeft uitgewezen dat ze door extra vitaminen rustiger en minder opgefokt werden.
quote:Op zaterdag 21 januari 2006 16:33 schreef Isabeau het volgende:
Het autonome zenuwstelsel is dat deel van het zenuwstelsel dat je hartslag, je ademhaling, je spijsvertering etc regelt. En als dat dus niet goed ontwikkelt door een paar hapjes groenten tekort dan word je crimineel. Dus...
Papa is 43 en ontbijt nog altijd met een bordje pap -en dat is hier ter omstreke een goede boerengewoonte, ik wil de volwassen kerels die beginnen met een bordje pap niet de kost geven!-quote:Op zaterdag 21 januari 2006 12:39 schreef Janena het volgende:
Moussa eet meestal ook slech.
Hij is nu 3 en we maken er geen drama van.
2 of 3 x per week eet hij wel goed dus ik neem aa dat hij daar op teert.
Brood gaat wel erg slecht, iemand nog tips? (pap lust hij beter maar ik kan hem toch niet to zijn 18e pap gaan geven)
Waarom niet? Niet iedereen is gek op brood 's ochtends, ik heb dan ook liever pap.quote:Op zaterdag 21 januari 2006 12:39 schreef Janena het volgende:
Brood gaat wel erg slecht, iemand nog tips? (pap lust hij beter maar ik kan hem toch niet to zijn 18e pap gaan geven)
Idd, pap 's ochtends gaat prima... Ik eet ook graag yoghurt 's ochtends.quote:Op zaterdag 21 januari 2006 17:43 schreef miss_dynastie het volgende:
Waarom niet? Niet iedereen is gek op brood 's ochtends, ik heb dan ook liever pap.
Even iets heel anders, maar zit er dan niet een te korte tijd tussen het eten en slapen gaan? Dat de maag dan geen tijd heeft gehad om voedsel te verteren. Of geldt dat eigenlijk alleen voor volwassenen, dat je "iets" met de energie die je binnenkrijgt moet doen en dus niet laat moet eten en eigenlijk beter tussen de middag warm kan eten ivm verbranding?quote:Op dinsdag 17 januari 2006 22:29 schreef jessie het volgende:
Na het eten is het hier in bad en naar bed.
Kijk eens bij nieuwetijdskinderen en hoeveel verstoringen van het autonoom zenuwstelsel daarbij optreden. Al die verstoringen zijn gekoppeld aan impulsief gedrag en dat gedrag is zeer zeker een basis voor crimineel gedrag.quote:Op zaterdag 21 januari 2006 16:33 schreef Isabeau het volgende:
Och, vidivici doet ook graag alsof hij/zij verstand van dingen heeft door met termen te gaan strooien. Het autonome zenuwstelsel is dat deel van het zenuwstelsel dat je hartslag, je ademhaling, je spijsvertering etc regelt. En als dat dus niet goed ontwikkelt door een paar hapjes groenten tekort dan word je crimineel. Dus...
Nee, dat snap ik, dat dat niet overal en bij iedereen kan. En dat bedoel ik ook helemaal niet, anders had dat er wel gestaan.quote:Op zaterdag 21 januari 2006 18:33 schreef Rewimo het volgende:
Tussen de middag warm eten is geen optie die iedereen kan toepassen. En of je kind er beter warm door gaat eten? Ik denk het niet.
Ja, okee, ik snap 'mquote:Op zaterdag 21 januari 2006 18:49 schreef Barb het volgende:
Nee, dat snap ik, dat dat niet overal en bij iedereen kan. En dat bedoel ik ook helemaal niet, anders had dat er wel gestaan.
Ik vroeg me gewoon even af hoe dat bij kinderen werkt, niets meer, niets minder.
Een soort van, stukje offtopic, zeg maar.
Volgens mij maakt dat niet zo veel uit toch? Ik zelf slaap juist lekkerder met een volle maagquote:Op zaterdag 21 januari 2006 18:14 schreef Barb het volgende:
[..]
Even iets heel anders, maar zit er dan niet een te korte tijd tussen het eten en slapen gaan? Dat de maag dan geen tijd heeft gehad om voedsel te verteren. Of geldt dat eigenlijk alleen voor volwassenen, dat je "iets" met de energie die je binnenkrijgt moet doen en dus niet laat moet eten en eigenlijk beter tussen de middag warm kan eten ivm verbranding?Ik weet eigenlijk niet zo goed hoe dat werkt bij kinderen.
Nooit bij nagedacht. Bij ons ging dit vroeger ook zo thuis en bij de meeste wel om mij heen. Wij eten overgens niet laat ofzo. Half 6. En de kids liggen rond 7 uur in bed. We hebben er 2, dus dat badderen neemt wel wat tijd in beslag. Als je het hele stukje lees zie je dat ik meer doel op het feit dat er na het avondeten geen eten meer klaargemaakt word omdat ze slecht gegeten hebben. Of dat ze dan nog een koekje ofzo krijgen. Bij ons kan het eten dus juist zakken.quote:Op zaterdag 21 januari 2006 18:14 schreef Barb het volgende:
[..]
Even iets heel anders, maar zit er dan niet een te korte tijd tussen het eten en slapen gaan? Dat de maag dan geen tijd heeft gehad om voedsel te verteren. Of geldt dat eigenlijk alleen voor volwassenen, dat je "iets" met de energie die je binnenkrijgt moet doen en dus niet laat moet eten en eigenlijk beter tussen de middag warm kan eten ivm verbranding?Ik weet eigenlijk niet zo goed hoe dat werkt bij kinderen.
Als je kinderen het wel lekker vinden is dat natuurlijk handig, maar spruiten zijn gewoon rare dingen wat veel kinderen niet lusten...dat is toch niet zo erg?quote:Op zaterdag 21 januari 2006 08:00 schreef Angel22 het volgende:
NOu troeta, dat is niet helemaal waar wat jij zegt want ik at als klein kind wel gewoon spruiten... Die vond ik heerlijk en mijn vriend ook.
MIjn jongste van 2 lustte ook graag spruiten totdat de oudste ineens begon met "lussiknie" toen was het bij hem ookover met de spruiten.
Dat is iets wat ik ook wel gemerkt heb... Als de oudste (5) begint met lust ik niet of begint met klieren aan tafel gaat de jongste per direct mee doen.
Ik ook, maar dan alleen voor spruitjes die ik echt niet door mijn strot kreeg.quote:Op zaterdag 21 januari 2006 16:27 schreef innovative het volgende:
Ik ben opgevoed met "net zo veel happen als je oud bent".
Dat is zeker veel!!! Wij eten altijd spruiten met banaan in een stamppot, en dan met kaas en gehakt erover even in de magnetron. Was het gevecht vroeger al wie er de meeste stukken banaan had (en de minste spruitjes), want dat neutraliseerde de spruitensmaak een beetje! Nu vind ik het lekker overigens.quote:Op zondag 22 januari 2006 11:04 schreef Brighteyes het volgende:
Ik ook, maar dan alleen voor spruitjes die ik echt niet door mijn strot kreeg.
En dan ga je stage lopen in het buitenland, komt na een half jaar weer terug, er staan op geen gegeven moment een keer spruiten op tafel en je roept: 'Net zoveel als dat ik oud ben!'
22 spruiten zijn er erg veel!![]()
![]()
Heb jij dan inzage in hun hele situatie ?quote:Op zaterdag 21 januari 2006 11:50 schreef MeNicole het volgende:
Maar weet je wat ik dan altijd zo zielig vind en ik ook bij veel gezinnen zie!! Dan moet zo'n kindje iets proeven en die blijkt het dan niet te lusten en dan krijgen ze nix anders!! Het kan toch gebeuren dat een kind echt iets niet lust!!
Ik heb wel een paar keer meegemaakt bij verschillende gezinnen dat het kindje echt kokhalzend aan tafel zat omdat ie echt iets heel vies vond. Jammer dan dan krijg je ook geen toetjequote:Op zondag 22 januari 2006 11:27 schreef Mirage het volgende:
[..]
Heb jij dan inzage in hun hele situatie ?
Bij mij is dat meestal ook het geval.
Niet eten = prima, maar dan ook niks anders.. iig geen toetje.
Er zijn maar een paar uitzonderingen, sla bijvoorbeeld.. mijn kinderen houden ècht niet van sla.. dat is goed wat mij betreft.. zij krijgen dan voor mijn part witte bonen in tomatesaus (vinden ze heerlijk).
Het verschil ( bij mij iig) zit het hem in het "ik beslis dat ik dat niet wil omdat ik mijzelf aanpraat dat ik dat niet ga willen.. puur om het niet willen" of "het gewoonweg niet lusten".
Afdwingen.. daar krijg je gefrustreerde kindjes van.quote:Op zaterdag 21 januari 2006 00:04 schreef vidivici het volgende:
[..]
Misschien wel, je moet echt denken wat het beste voor je kind is en dat gewoon afdwingen
Je weet vanaf die kant van je kinderloze scherm te vertellen hoe de situatie bij het overgrote deel van de fokouders thuis is ?quote:.Als jij zo communicatief beperkt bent dat dat jou enige machtmiddel is, terwijl je weet dat dat het beste voor je kind is kun je niks anders.
Tsja... dat is vaker zo...quote:Wij moesten in onze jeugd ook altijd een lepel levertraan eten, niet lekker maar iedereen deed het. Nu heten dat visoliecapsules en kijk eens hoeveel topics er hier op fok over lopen
het ligt er dus aan.quote:Op zondag 22 januari 2006 11:49 schreef MeNicole het volgende:
[..]
Ik heb wel een paar keer meegemaakt bij verschillende gezinnen dat het kindje echt kokhalzend aan tafel zat omdat ie echt iets heel vies vond. Jammer dan dan krijg je ook geen toetjeDat vind ik nergens op slaan, je gaat toch zelf ook geen eten klaar maken waar je van over je nek gaat
![]()
Lust hij speculaasjes ? ( koekjes met vaak een molentje oid er op)quote:Op zaterdag 21 januari 2006 12:39 schreef Janena het volgende:
Moussa eet meestal ook slech.
Hij is nu 3 en we maken er geen drama van.
2 of 3 x per week eet hij wel goed dus ik neem aa dat hij daar op teert.
Bij mij wel, maar zoals ik al zei.. het ligt er aan hoe ik het inschat.quote:Op zondag 22 januari 2006 12:50 schreef Angeles het volgende:
Maar er moeten toch wel een of twee dingen zijn die een kind niet hoeft te eten zonder dat er een 'geen toetje'-sanctie volgt?
quote:Mijn kind lust niet zoveel groenten. Wat kan ik eraan doen?
Groente is een belangrijk onderdeel van een gezonde voeding en is niet goed te vervangen door andere voedingsmiddelen of door vitaminepreparaten. Daarom is het belangrijk dat een kind groente leert eten. Als het kind bepaalde groenten niet wil eten, is opdringen geen oplossing. Schenk er geen overdreven aandacht aan. Schrap de gewraakte groenten niet voorgoed van het menu, maar houdt wel vol en probeer ze geleidelijk weer te introduceren. De kans is groot dat het na één of meer keren wel gegeten wordt.
Het wennen aan nieuwe voedingmiddelen lukt het beste door het kind af en toe een klein schepje te laten proberen. Het proberen van iets nieuws helpt het kind zijn of haar smaak uit te breiden. Bedenk wel dat kinderen, net als volwassenen hun eigen voorkeur hebben en dat daar best rekening mee gehouden mag worden. Vaak is appelmoes iets dat wel graag gegeten wordt. Appelmoes is echter geen vervanger van groente. Gelukkig zijn er vele groentesoorten te koop waarmee eindeloos gevarieerd kan worden zonder dat het kind vitamines en andere belangrijke stoffen tekort komt.
Denk ook eens aan variatie in de bereiding. Misschien lust een kind dat gruwt van gekookte andijvie dit wel als het rauw door aardappelpuree is gestampt. En misschien lust het wel witlof in de vorm van een rauwkostsalade in plaats van de gekookte groente. Laat het kind ook eens meehelpen bij het voorbereiden van de maaltijd. Eenvoudige werkjes in de keuken maken het kind medeverantwoordelijk voor wat er op tafel komt. Dat kan helpen om spelenderwijs het aantal groenten dat het kind gaat lusten, te verhogen.
Cas heeft sinds vanmorgen al 2 mini bolletjes op, een klein kopje groentesoep (dat komt omdat ik graag iets warms eet 's morgens, hij wil ook) en een crackerquote:Op dinsdag 17 januari 2006 22:21 schreef moussy het volgende:
[..]
Ow ik zal ff ontopic doen voor jou dan
Cas gruwelt van brood, maar niet van het beleg. Zelfs pindakaas, smeerkas, jam en alle andere smeerdingen worden er keurig afgelikt en profesioneel af geschraapt
quote:Op maandag 23 januari 2006 10:32 schreef moussy het volgende:
[..]
Cas heeft sinds vanmorgen al 2 mini bolletjes op, een klein kopje groentesoep (dat komt omdat ik graag iets warms eet 's morgens, hij wil ook) en een crackerhij begint het door te krijgen
ja, hij kan voor de rest gaan zitten verteren en staken, voedsel zit er iig inquote:Op maandag 23 januari 2006 11:50 schreef Oblivion het volgende:
[..]![]()
Dat het er maar even inzit! Oh zo!![]()
Oh ik dacht al... Ze zijn allevier dol op spruitjes hiero. Alleen moeder niet want het is altijd zo enorm veel werk om ze klaar te makenquote:Op vrijdag 20 januari 2006 23:07 schreef vidivici het volgende:
[..]
Niet ieder kind heeft dat enzym tekort en sommige kinderen kunnen daardoor er wel tegen.
Het is dan ook nonsens wat vidivici verkondigtquote:Op dinsdag 24 januari 2006 09:53 schreef Tan het volgende:
Oh ik dacht al... Ze zijn allevier dol op spruitjes hiero. Alleen moeder niet want het is altijd zo enorm veel werk om ze klaar te maken
Dat soort trucjes werken zo vaak... Zo heeft mijn moeder ooit met een vriendin van haar, die met kids kwam eten, bekokstoofd hoe je die kids zuurkool voor kon zetten. Tja, nog zoiets dat veel kinderen niet lusten, en die van haar ook niet...quote:Op dinsdag 24 januari 2006 11:35 schreef Spekkiemonster het volgende:
ik kwam vroeger bij een vrouw en die deed de spruitjes op thaise wijze maken ...
ja als kind geloof je daar in en ik was dol op thais eten ....!
die spruiten gingen in de ketchap nog even de oven in ..... mmmjammie
en thuis gewoon gekookt hoefde ik ze echt niet te proberen hoor
Psies, dat is echt aangeleerde aanstelleritus. Als het nou is van "Ik heb een plakkaat van tussen mijn billen erin verwerkt" à la, maar achteraf "weet je dat dat andijvie was" hoort dus geen reden tot kotsgeluiden te zijn.quote:Op dinsdag 24 januari 2006 11:55 schreef Angeles het volgende:
Dat is zo typisch... hoor het wel vaker, dat mensen met smaak iets hebben opgegeten dat ze anders niet lusten en dan gaan kokhalsen of misselijk worden als ze horen wat ze gegeten hebben, inplaats van dat ze denken: goh, op deze manier is het dus wél lekker.
Als je nou achteraf hoort dat je iets echt oneetbaars hebt gegeten...
Yup, héél irritant.quote:Op dinsdag 24 januari 2006 11:55 schreef Angeles het volgende:
Dat is zo typisch... hoor het wel vaker, dat mensen met smaak iets hebben opgegeten dat ze anders niet lusten en dan gaan kokhalsen of misselijk worden als ze horen wat ze gegeten hebben, inplaats van dat ze denken: goh, op deze manier is het dus wél lekker.
Als je nou achteraf hoort dat je iets echt oneetbaars hebt gegeten...
Tja, op zich heb je gelijk, maar ja, als je achteraf te horen krijgt dat dat lekkere vlees eigenlijk je kat of je hond is, tja ... Het is dus maar net wat je 'te erg' vindt.quote:Op dinsdag 24 januari 2006 13:13 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Psies, dat is echt aangeleerde aanstelleritus. Als het nou is van "Ik heb een plakkaat van tussen mijn billen erin verwerkt" à la, maar achteraf "weet je dat dat andijvie was" hoort dus geen reden tot kotsgeluiden te zijn.
Proestquote:Op dinsdag 24 januari 2006 13:21 schreef Bright het volgende:
[..]
Tja, op zich heb je gelijk, maar ja, als je achteraf te horen krijgt dat dat lekkere vlees eigenlijk je kat of je hond is, tja ... Het is dus maar net wat je 'te erg' vindt.
quote:Op dinsdag 24 januari 2006 13:18 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Yup, héél irritant.
Wat overigens ook grappig is zijn mensen die dan beweren dat ze iets niet lusten (krenten in de appeltaart bijv.) terwijl ze net bij jou een groot stuk met veel smaak hebben zitten eten
Ik vond het erg irritant dat ik een keer huzarensalade gehad heb, en aangaf dat ik het een raar smaakje vond hebben, een beetje vissig smaakje. Maar ik hoefde me nergens druk over te maken, je stopt toch geen vis in huzarensalade. Totdat ik er na verloop van tijd achterkwam dat het er wel degelijk in zat. Kijk, als ik er neits van gezegd had, dan hadden ze niets moeten zeggen, maar als ik aangeef dat ik bang ben dat er vis in zit (terwijl ik aangegeven had geen vis te eten en er rekening mee gehouden zou worden) dan vind ik dat dus echt belachelijk.quote:Op dinsdag 24 januari 2006 13:18 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Yup, héél irritant.
Wat overigens ook grappig is zijn mensen die dan beweren dat ze iets niet lusten (krenten in de appeltaart bijv.) terwijl ze net bij jou een groot stuk met veel smaak hebben zitten eten
Kan ook wel, het ging om mensen die dan horen dat ze iets hebben gegeten wat ze 'normaalgesproken' niet lusten, er lekker van hebben gesmuld en bij het horen alsnog over hun nek gaan.quote:Op dinsdag 24 januari 2006 13:44 schreef moussy het volgende:
Is toch niet raar dat iemand het op de ene manier klaargemaakt lekkerder vind dat de andere manier
René lust geen gekookte/stoomde/smoorde/gebakken/geweetikveelwatmetsuasjes witlof, maar wel rauw. Prima, wij wel streepdoor en zij een rauw stronkje met een beetje slasaus of olijolie.
Uh..ja...er is immers een groot grijs gebied tussen je huisdier en spruitjesquote:Op dinsdag 24 januari 2006 13:21 schreef Bright het volgende:
[..]
Tja, op zich heb je gelijk, maar ja, als je achteraf te horen krijgt dat dat lekkere vlees eigenlijk je kat of je hond is, tja ... Het is dus maar net wat je 'te erg' vindt.
Het was een compleet zelfgemaakte salade.quote:Op dinsdag 24 januari 2006 14:02 schreef Angeles het volgende:
@Troel, hadden ze die salade wel zelfgemaakt? Misschien wisten zij het niet en keken ze achteraf op de verpakking of zo... anders zouden ze er achteraf toch ook niet mee komen?
Meen je dat nou? Joh!quote:Op dinsdag 24 januari 2006 13:24 schreef miss_dynastie het volgende:
De kans dat iemand bij mij komt eten en zijn eigen hond voorgezet krijgt is nogal... klein.
Of de appelmoes. Heb je een heerlijk biefstukje met verse champignonssaus klaargemaakt en krijg je 'Heb je ook appelmoes?' En dat van een volwassene. Die ervaringen zorgen bij mij trouwens wel voor mijn bezwaren tegen onbeperkt appelmoes bij het eten, maar goed, ik kan me voorstellen dat andere mensen daar weer anders over denken onder het mom: beter iets dan niets.quote:Op dinsdag 24 januari 2006 14:16 schreef Rewimo het volgende:
Da's net zoiets als mensen die om de zoutpot vragen en een lading zout over hun eten gooien zonder ook maar 1 hap geproefd te hebben
Is idd niet raarquote:Op dinsdag 24 januari 2006 13:44 schreef moussy het volgende:
Is toch niet raar dat iemand het op de ene manier klaargemaakt lekkerder vind dat de andere manier
Nee, maar het is wat anders in mijn ogen als iemand zijn eten gaat ontleden en opeens een champignon herkent en het gerecht opééns niet meer lekker vindt omdat hij zichzelf aangepraat heeft dat alles met champignons vies is.quote:Op dinsdag 24 januari 2006 13:44 schreef moussy het volgende:
Ja !quote:Op dinsdag 24 januari 2006 16:39 schreef Troel het volgende:
Ik mocht als kind een groente kiezen die ik niet lekker vond en dat kreeg ik dan niet, bij de rest moest ik gewoon een klein beetje eten. Verder mocht ik geitenkaas en vis laten staan.
Ik had dus liever spruitjes dan gekookte worteltjes
Oh, wat vervelend moet dat zijn! Goed voordoen doet inderdaad goed volgen. En waarom zal je kind iets moeten eten als de volwassenen het ook niet opeten.quote:Op dinsdag 24 januari 2006 17:04 schreef Mirage het volgende:
Want wat krijg je dan... "ik lust het ook niet..", "ikke niet lekker"
Wij hebben al een tijdje biologisch fruit, maar krijg er maar eens iets in wat er normaal niet in gaat bij een peuterquote:
quote:Op donderdag 26 januari 2006 01:55 schreef krakkemieke het volgende:
Goed voordoen kan best zielig zijn......![]()
Zo at mijn moeder heldhaftig karnemelkse pap die wij niet lustten. Zij ook helemaal niet!![]()
quote:Op dinsdag 24 januari 2006 14:56 schreef lady-wrb het volgende:
mijn schoonfamilie goot overal hele scheuten maggi over. wat voor lekkers ik ook klaarmaakte, er ging een plens maggi op.
ik heb toen uit nijd een keer een fles van een liter gekocht bij de makro en die op tafel gezet.
maar goed, dat is off-topic
Tssss... je kunt op die leeftijd toch wel zelf prakkenquote:Op donderdag 26 januari 2006 09:15 schreef Mwanatabu het volgende:
ik ken ook iemand van 22 wiens moeder zijn eten nog elke avond prakt voor hem
Ik wou hier gaarne een spreekwoord van het Kaukasische volk de Ubykh aanhalen:quote:Op donderdag 26 januari 2006 09:16 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Tssss... je kunt op die leeftijd toch wel zelf prakken
quote:Op donderdag 26 januari 2006 09:21 schreef Mwanatabu het volgende:
Ik wou hier gaarne een spreekwoord van het Kaukasische volk de Ubykh aanhalen:
"Waarom zou je een ezel kopen als je een vrouw moeder hebt?"
Jammer genoeg zijn ze uitgestorven, deze lichtende bakens der beschaving...
Dat is een beetje de reden dat ik Morris zelden een potje heb gevoerd. Vaak zit daar een percentage appelsap in verwerkt (en allerlei andere dingen die ik nooit zoou gebruiken in mijn eten)quote:Op donderdag 26 januari 2006 09:15 schreef Mwanatabu het volgende:
Ook ik erger me aan mensen die zonder te proeven de ketchup/mayonaise/curry/appelmoes vragen. Die mensen hebben dus nooit geleerd het eten zelf te proeven omdat mammie het altijd verstopte met bovengenoemde producten.
Bij de eerste ben ik daar knettergek en fanatiek in geweest. Mijn kind zou alleen Verantwoord voedsel krijgen. Hij bleek alleen een bijverschijnsel van zijn autisme te hebben in zijn smaakbeleving en gevoel: bepaalde soorten voedsel moet hij niet door de textuur. Dingen met brokken en velletjes enzo. Jeweetwel: Fruit en Groenten en Gezonde dingen. Het begint nu langzaam te komen.quote:Op donderdag 26 januari 2006 15:14 schreef snoopy het volgende:
[..]
Dat is een beetje de reden dat ik Morris zelden een potje heb gevoerd. Vaak zit daar een percentage appelsap in verwerkt (en allerlei andere dingen die ik nooit zoou gebruiken in mijn eten)![]()
Ik heb alles altijd zelf gemaakt vanaf het begin af aan. Misschien dat dat ook scheelt met de smaakbeleving. Hij eet eigenlijk alles wel mee met ons.
Of dit een echt hierdoor komt weet ik niet maar ik ben er wel blij mee.
Het ging mij niet zozeer om verantwoord voedsel, het ging mij meer om de smaken. Ik vond potjes zelf niet lekker, dus waarom zou mijn kind dat wel lekker moeten vinden?quote:Op donderdag 26 januari 2006 15:22 schreef Mwanatabu het volgende:
Bij de eerste ben ik daar knettergek en fanatiek in geweest. Mijn kind zou alleen Verantwoord voedsel krijgen.
Toevallig hoorde ik gisteren van mijn moeder dat zij vroegar, toen ik nog een lief klein babietje was, ook weleens appelmoes door mijn groente deed. Dit nadat ik vertelde dat mijn dochtertje van 6 maanden het eerste hapje broccoli wat ze kreeg eruit kotste en daarna zo boos was dat ze ook niets anders meer wilde eten (ook goed). Maar volgens mij is ze daar ook vrij snel weer mee opgehouden. Ik kan me niet heugen dat wij vroeger appelmoes in huis hadden, ja heel soms maar dan aten we dat als toetje en niet bij het eten.quote:Op donderdag 26 januari 2006 09:15 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
![]()
Ook ik erger me aan mensen die zonder te proeven de ketchup/mayonaise/curry/appelmoes vragen. Die mensen hebben dus nooit geleerd het eten zelf te proeven omdat mammie het altijd verstopte met bovengenoemde producten.
Het resultaat van zulke nonsens is bijvoorbeeld die meneer die altijd opbelde naar het restaurant als hij uit eten ging met de zaak ofzo. Of ze ook appelmoes serveerden. Zonder at hij namelijk niks.
Ik heb dit al eens eerder verteld, maar opnieuw gaan mij de nekharen overeind staan bij het typen.
Foei, moeders!
ik ken ook iemand van 22 wiens moeder zijn eten nog elke avond prakt voor hem
Vind je? Ik vind het nogal tegenvallen eigenlijkquote:Op vrijdag 27 januari 2006 14:46 schreef bixister het volgende:
ik vind dat ze toch nog heel wat wel lust eigenlijk MaLo.
Goh hebben christan en kyllian iets afgesproken ofzo?quote:Op vrijdag 27 januari 2006 15:14 schreef Rewimo het volgende:
Bij Christan zijn die kleine ronde worteltjes een succes, sperzieboontjes, spinazie, als het echt moet gewone worteltjes, met moeite andijvie en bloemkool en dat was het wel qua groenten. Niet dat ie daar dan heel veel van eet hoor. Leve de vijfhapjesregel.
Aardappelen en vlees gaan er meestal goed in. Hij is ineens ook dol op champignons.
Uiteraard gaan dingen als friet en pizza moeiteloos naar binnen
In blokjes houdt ze ook niet van gekookte aardappel, alleen gebakken of als patat eet ze aardappel.quote:Op vrijdag 27 januari 2006 15:04 schreef poemojn het volgende:
Twee eetlepels zijn ook wel genoeg voor veel peuters MaLo.
Prak jij gekookte aardappelen? Myrthe eet die ook wel zo uit haar vuist, dan zijn 't toch ook stukjes?
Myrthe houdt veel van pasta (fusilli) met tomatensausje, roerbakgroenten en gehakt (wel AH-gehakt, C1000-gehakt is waarschijnlijk te massief oid).
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |