Ik kan het niet laten. 21 jaar en voedingstips geven aan ouders met kleine kinderen.quote:Op dinsdag 17 januari 2006 22:08 schreef DenSuperieurenVlaeminck het volgende:
[..]
Ik heb er geen, en dat is een bewuste keuze. Dus roep maar "haha dan kan jij niet meespreken", lekker kortzichtig.
Tja, gelukkig is het proeven meestal niet zo'n probleem...quote:Op woensdag 18 januari 2006 11:14 schreef bixister het volgende:
[..]
piet wil soms echt niet proeven, tot mijn grote ergernis. maar als ik hem er toch toe dwing is hier echt wel sprake van enorm drama, en hij spuugt het ook allemaal weer uit. dus tja, waar begint 'er geen drama van maken'?
Ze eet gewoon wat wij eten. En het is niet zo dat we helemaal geen rekening met haar houden hoor. We eten toch meestal wel de dingen die ze zelf ook (weleens) lekker vindt. Streng? nee, valt wel mee. We zijn consequent, zodat Elise niet probeert om het eten te gebruiken als machtsmiddel.quote:ik vind jullie wel streng trouwens, over dat niks anders geven als ze 't niet lust, heb je zelf geen eten dat je echt niet lust? ik ben blij dat mijn moeder niet zo was, ik lustte ook van alles niet, moest ook altijd wel even proeven, maar ze maakte ook altijd een groente die ik wel lustte erbij. tegenwoordig lust ik (ongeveer) alles.
Eensch!quote:Op dinsdag 17 januari 2006 22:10 schreef DenSuperieurenVlaeminck het volgende:
[..]
Ik heb 'm gelezen en ik geloof er niks van. Als je een kind systematisch voor de keuze stelt "dit of niks", en dus een paar weken aan een stuk, zal hij eten. Een kind probeert enkel dingen te veranderen waarop hij denkt invloed te hebben. Als jij duidelijk maakt dat zijn gedrag geen invloed heeft op de dingen die jij bereidt en hem geeft, zal hij daar vrede mee kunnen nemen.
Dat snapt een kind van krap 2 jaar toch helemaal nietquote:Op woensdag 18 januari 2006 11:08 schreef Bright het volgende:
Hoe doen wij het? Wel, Elise moet proeven ('lust ik niet' nog voordat ze het geproefd heeft lukt niet) en dat weet ze en doet ze ook. Meestal vindt ze het dan helemaal niet zo vies en komen er nog wat hapjes achteraan.
Soms eet ze dan niet verder - ok, dan toch niet? Ze krijgt niets anders. Na afloop gewoon een toetje, niet meer dan gebruikelijk. Krijgt ze halverwege de dag honger of zo, dan wordt nogmaals uitgelegd dat ze dan meer moet eten, maar ze krijgt niets.
toch denk ik dat het juist een machtsmiddel kan worden als je laat merken dat je er zoveel waarde aan hecht dat ze iets opeet.quote:Op woensdag 18 januari 2006 11:23 schreef Bright het volgende:
We zijn consequent, zodat Elise niet probeert om het eten te gebruiken als machtsmiddel.
witte boontjes met sperciebonen "blonte kindjes in het gras'"quote:Op woensdag 18 januari 2006 11:50 schreef Ripley het volgende:
Wij waren niet zo lastig mete ten vroeger, maar mijn nichtjes die vaak bij ons aten (want woonden 1 straat verder) wel.
Mijn moeder gebruikt toen ze klein waren altijd de truc om de gerechten andere, leukere namen te geven.
Mijn nichtjes lusten boontjes bijvoorbeeld niet, maar wel "blote mannetjes in het gras".
Elke maaltijd weer probeer je relaxed te doen en elke keer gaat het toch weer foutquote:Op woensdag 18 januari 2006 00:12 schreef coolbabe het volgende:
Een peuter met ondergewicht is ook niet echt een reden om wat relaxter te zijn met eten.
Anirta..ik voel met je mee!
Zie dan eerst de rust in jezelf te vinden, heus, nu wordt iedere maaltijd iets waar ook jij tegenop ziet.quote:Op woensdag 18 januari 2006 12:53 schreef Anitra het volgende:
[..]
Elke maaltijd weer probeer je relaxed te doen en elke keer gaat het toch weer fout
Coolbabe
Anitra, heb je wel eens floradix voor haar gebruikt? Bij mij werkt het als een trein om mijn HB omhoog te krijgen, het geeft een vitaminestoot en het pept ook de eetlust goed op. Salus (de fabrikant) heeft ook nog een vergelijkbaar iets voor kinderen, wat er speciaal op is gericht om de eetlust op te peppen, maar ik weet niet of dat ook zo'n vitamine/ijzer-bommetje is als Floradix.quote:Op dinsdag 17 januari 2006 23:17 schreef Anitra het volgende:
[..]
Ook dat heb ik gedaan, maar als je kind zegt zwarte vlekken te zien en ze blijkt daarna gevallen te zijn dan is je reactie (na het bellen van de HA) om toch weer te gaan hameren op dat eten.
Hier zijn we echt ten einde raad en ik hoop dat de huisarts van de week nog een idee heeft.
Dat is waar. Ik moet ook niet op elke hap letten en dat is wel wat gebeurt ondertussenquote:Op woensdag 18 januari 2006 12:54 schreef yvonne het volgende:
[..]
Zie dan eerst de rust in jezelf te vinden, heus, nu wordt iedere maaltijd iets waar ook jij tegenop ziet.
Dat met die verstopping had ik ook als ukkie. De dokter heeft mijn moeder toen ook een lijst van natuurlijkdingen meegegevn die je kunt doen en die iig al voor een groot deel helpen. Denken kun je dan aan gedroogde pruimen en yoghurt met zemelen.quote:Op woensdag 18 januari 2006 13:15 schreef Anitra het volgende:
[..]
Dat is waar. Ik moet ook niet op elke hap letten en dat is wel wat gebeurt ondertussen
Ripley dat is idd een idee!
Owlet het probleem met Djen is dat ze veel last van verstoppingen heeft en als ze die flaxo drinkt word dat erger. Ze heeft hier voor toen ze 4 was al laxeermiddelen voor gehad 3 jaar lang. Was een speciaalpoeder wat ze door haar yoghurt moest doen. Het is dus op een gegeven moment: de middel zijn erger dan de kwaal geworden.
Ai, dan kan ik me voorstellen dat het niet zo'n goed idee is. Ik ben juist naar de floradix gegaan omdat ik obstipatie kreeg van de reguliere ijzermedicatie en niet van de floradix, maar een ieder reageert er natuurlijk anders op.quote:Op woensdag 18 januari 2006 13:15 schreef Anitra het volgende:
Owlet het probleem met Djen is dat ze veel last van verstoppingen heeft en als ze die flaxo drinkt word dat erger. Ze heeft hier voor toen ze 4 was al laxeermiddelen voor gehad 3 jaar lang. Was een speciaalpoeder wat ze door haar yoghurt moest doen. Het is dus op een gegeven moment: de middel zijn erger dan de kwaal geworden.
[reactie op ge-editte post]quote:
[reactie op ge-editte post]quote:Op woensdag 18 januari 2006 13:37 schreef potterejandosie het volgende:
[leeg]
Kinderen snappen wel veel, hoor. Ze kunnen het misschien niet zo lang onthouden, maar snappen is echt geen enkel probleem, dat hebben we al lang gemerkt.quote:Op woensdag 18 januari 2006 11:25 schreef moussy het volgende:
[..]
Dat snapt een kind van krap 2 jaar toch helemaal niet
Hier is eigenlijk altijd wel sla in huis voor René, Cas lust dat niet, maar die eet heel graag koude bonen uit blik
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |