abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  † In Memoriam † dinsdag 24 januari 2006 @ 13:44:57 #251
7074 moussy
kuttekop
pi_34411639
Is toch niet raar dat iemand het op de ene manier klaargemaakt lekkerder vind dat de andere manier

René lust geen gekookte/stoomde/smoorde/gebakken/geweetikveelwatmetsuasjes witlof, maar wel rauw. Prima, wij wel streepdoor en zij een rauw stronkje met een beetje slasaus of olijolie.
Je zou er haast een boek over schrijven!
  dinsdag 24 januari 2006 @ 13:57:04 #252
35189 Troel
scherp en bot
pi_34412065
quote:
Op dinsdag 24 januari 2006 13:18 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Yup, héél irritant.
Wat overigens ook grappig is zijn mensen die dan beweren dat ze iets niet lusten (krenten in de appeltaart bijv.) terwijl ze net bij jou een groot stuk met veel smaak hebben zitten eten
Ik vond het erg irritant dat ik een keer huzarensalade gehad heb, en aangaf dat ik het een raar smaakje vond hebben, een beetje vissig smaakje. Maar ik hoefde me nergens druk over te maken, je stopt toch geen vis in huzarensalade. Totdat ik er na verloop van tijd achterkwam dat het er wel degelijk in zat. Kijk, als ik er neits van gezegd had, dan hadden ze niets moeten zeggen, maar als ik aangeef dat ik bang ben dat er vis in zit (terwijl ik aangegeven had geen vis te eten en er rekening mee gehouden zou worden) dan vind ik dat dus echt belachelijk.
Ik ben dus ook niet meer bij die mensen thuis geweest.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_34412298
quote:
Op dinsdag 24 januari 2006 13:44 schreef moussy het volgende:
Is toch niet raar dat iemand het op de ene manier klaargemaakt lekkerder vind dat de andere manier

René lust geen gekookte/stoomde/smoorde/gebakken/geweetikveelwatmetsuasjes witlof, maar wel rauw. Prima, wij wel streepdoor en zij een rauw stronkje met een beetje slasaus of olijolie.
Kan ook wel, het ging om mensen die dan horen dat ze iets hebben gegeten wat ze 'normaalgesproken' niet lusten, er lekker van hebben gesmuld en bij het horen alsnog over hun nek gaan.

Zoals mijn nichtje reageerde vond ik juist wel leuk.

@Troel, hadden ze die salade wel zelfgemaakt? Misschien wisten zij het niet en keken ze achteraf op de verpakking of zo... anders zouden ze er achteraf toch ook niet mee komen?
In deze tijd. Mag ik gewoon eerlijk zeggen dat ik nog nooit zo gelukkig ben geweest als nu?
pi_34412583
quote:
Op dinsdag 24 januari 2006 13:21 schreef Bright het volgende:

[..]

Tja, op zich heb je gelijk, maar ja, als je achteraf te horen krijgt dat dat lekkere vlees eigenlijk je kat of je hond is, tja ... Het is dus maar net wat je 'te erg' vindt.
Uh..ja...er is immers een groot grijs gebied tussen je huisdier en spruitjes
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  dinsdag 24 januari 2006 @ 14:10:57 #255
35189 Troel
scherp en bot
pi_34412617
quote:
Op dinsdag 24 januari 2006 14:02 schreef Angeles het volgende:

@Troel, hadden ze die salade wel zelfgemaakt? Misschien wisten zij het niet en keken ze achteraf op de verpakking of zo... anders zouden ze er achteraf toch ook niet mee komen?
Het was een compleet zelfgemaakte salade.

Overigens hoop ik dat mijn kinderen later wel gewoon vis eten, ik kook voor mijn vriend regelmatig vis, hij vindt het heerlijk, dus hopelijk zijn die kids net zoals hij

Die reactie van je nichtje is hoe ik normaal ook zou reageren. Broccoli vind ik bij mijn ouders meestal niet zo lekker, maar mijn tante maakte het toen heerlijk klaar, toen heb ik echt zitten smullen.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_34412626
quote:
Op dinsdag 24 januari 2006 13:24 schreef miss_dynastie het volgende:

De kans dat iemand bij mij komt eten en zijn eigen hond voorgezet krijgt is nogal... klein.
Meen je dat nou? Joh!

Ik heb een neefje (11 jaar) die al heftig nee begint te roepen (incl. agressieve houding) en begint te kokhalzen vóór hij een hapje heeft geproefd. Maakt niet uit wat het is, vooral uit de categorie 'gezond eten' treedt direct de kokhalsreflex op. Als het druipt van het vet (pizza, patat etc) dan is het goed
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 24 januari 2006 @ 14:16:41 #257
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_34412813
Daar heb ik dus een hekel aan ja. Al zeggen dat iets niet lekker is zonder te proeven. Komt Christan dus ook niet mee weg

Da's net zoiets als mensen die om de zoutpot vragen en een lading zout over hun eten gooien zonder ook maar 1 hap geproefd te hebben
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  † In Memoriam † dinsdag 24 januari 2006 @ 14:32:15 #258
43556 miss_dynastie
pi_34413379
quote:
Op dinsdag 24 januari 2006 14:16 schreef Rewimo het volgende:
Da's net zoiets als mensen die om de zoutpot vragen en een lading zout over hun eten gooien zonder ook maar 1 hap geproefd te hebben
Of de appelmoes. Heb je een heerlijk biefstukje met verse champignonssaus klaargemaakt en krijg je 'Heb je ook appelmoes?' En dat van een volwassene. Die ervaringen zorgen bij mij trouwens wel voor mijn bezwaren tegen onbeperkt appelmoes bij het eten, maar goed, ik kan me voorstellen dat andere mensen daar weer anders over denken onder het mom: beter iets dan niets.
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 24 januari 2006 @ 14:39:15 #259
13151 crew  Rewimo
pi_34413618
Appelmoes is voor erbij. Dus een schepje naast de groente is prima. Maar niet extra appelmoes vragen en dan je groente niet eten

Ik eet ook nog weleens een hapje appelmoes mee. Maar er bij een ander om vragen? Zou niet in mijn hoofd opkomen
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  † In Memoriam † dinsdag 24 januari 2006 @ 14:56:20 #260
37843 lady-wrb
kortaf
pi_34414148
mijn schoonfamilie goot overal hele scheuten maggi over. wat voor lekkers ik ook klaarmaakte, er ging een plens maggi op.
ik heb toen uit nijd een keer een fles van een liter gekocht bij de makro en die op tafel gezet.

maar goed, dat is off-topic
pi_34416517
quote:
Is idd niet raar

Ik heb daar ook last van: spinazie lust ik niet als het a la creme is, maar wel als het verse bladspinazie is.
  dinsdag 24 januari 2006 @ 16:39:00 #262
35189 Troel
scherp en bot
pi_34417245
Ik mocht als kind een groente kiezen die ik niet lekker vond en dat kreeg ik dan niet, bij de rest moest ik gewoon een klein beetje eten. Verder mocht ik geitenkaas en vis laten staan.
Ik had dus liever spruitjes dan gekookte worteltjes
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_34417887
quote:
Nee, maar het is wat anders in mijn ogen als iemand zijn eten gaat ontleden en opeens een champignon herkent en het gerecht opééns niet meer lekker vindt omdat hij zichzelf aangepraat heeft dat alles met champignons vies is.
(terwijl hij al halverwege zijn bord is en eerst zei "lekker joh ! Hier was ik echt aan toe" )
(en ik weet wel waar het voedsel trauma vandaan komt... bij zijn moeder thuis zijn de zaken of rauw.. of doorgekookt en geprakt tot alles een ondefineerbare smurrie is... met een hele lading zout erdoor.)

Ik krijg dan echt de neiging om hem met mijn koekepan op zijn hoofd te slaan..zeker omdat hij dit een paar keer geflikt heeft waar de kinderen bij waren.

Want wat krijg je dan... "ik lust het ook niet..", "ikke niet lekker"

Nou het is inmiddels wel duidelijk dat ik van dit soort geintjes niet gediend ben.
Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill
pi_34417937
quote:
Op dinsdag 24 januari 2006 16:39 schreef Troel het volgende:
Ik mocht als kind een groente kiezen die ik niet lekker vond en dat kreeg ik dan niet, bij de rest moest ik gewoon een klein beetje eten. Verder mocht ik geitenkaas en vis laten staan.
Ik had dus liever spruitjes dan gekookte worteltjes
Ja !
Dat is een goede methode.
Een soortgelijke pas ik ook af en toe toe.
Ik maak dan een selectie tussen zaken die ik klaar zou willen maken of dat bij elkaar "past" en binnen "mijn" selectie mogen de kinderen dan kiezen wat mama gaat koken....

beetje flauw, maar ze voelen zich dan helemaal "the man".
Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill
pi_34418117
quote:
Op dinsdag 24 januari 2006 17:04 schreef Mirage het volgende:
Want wat krijg je dan... "ik lust het ook niet..", "ikke niet lekker"
Oh, wat vervelend moet dat zijn! Goed voordoen doet inderdaad goed volgen. En waarom zal je kind iets moeten eten als de volwassenen het ook niet opeten. Niet doen waar je kinderen bij zijn, dat lijkt me duidelijk. Gewoon slaan met die koekenpan de volgende keer
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  † In Memoriam † woensdag 25 januari 2006 @ 11:32:39 #266
7074 moussy
kuttekop
pi_34440924
Ik heb voor Cas een oplossing voor fruit gevonden Biologisch fruit, hij eet sinds kort appels en peren, en die kreeg ik er voorheen echt niet in. Gelukkig kunnen we het fruit rechtstreeks bij de boer kopen, anders vraten ze me bijna arm
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 25 januari 2006 @ 12:13:40 #267
13151 crew  Rewimo
pi_34442219
Da's een fraaie oplossing
  † In Memoriam † woensdag 25 januari 2006 @ 13:47:25 #268
7074 moussy
kuttekop
pi_34445358
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 12:13 schreef Rewimo het volgende:
Da's een fraaie oplossing
Wij hebben al een tijdje biologisch fruit, maar krijg er maar eens iets in wat er normaal niet in gaat bij een peuter Magoe, dit fruit vinden wij veel zoeter (en minder muf) en zoet en kinderen zit meestal meteen goed
pi_34445634
Goh, dat er zo'n verschil zou zitten in biologisch of massaproduktie! Ik zou nooi top dat idee zijn gekomen dat als ze een appel niet lusten, ze misschien wel een biologische appel lusten
  † In Memoriam † woensdag 25 januari 2006 @ 14:02:35 #270
7074 moussy
kuttekop
pi_34445790
De oudste kwam er mee hoor, dat deze appels net snoepjes waren, mooi klaar, proppen we de jongste ook vol
pi_34446108
piet lust ineens ook graag appels. biologisch of niet. voorheen moest ie er niks van hebben. hij eet ze 't liefst in dunne schijfjes gesneden. nou, hij kan 't krijgen hoor! anna eet appel juist het liefst in z'n geheel (of half), waar ze zelf stukjes afschraapt/bijt.
pi_34447324
Appels en ander fruit gaan er wel in. Ze zegt dan 'Lekker zzzoet!' Dus dat houden we erin.

Het werd alleen lastig toen ze met een popje in een popjesstoel aan kwam lopen en maar volhield dat dat 'niet zzzoet' was. Na lang denken bleek het 'niet goed' te zijn. Nu oefent ze dus met een echte krasse allerhardste G die je ooit gehoord hebt: 'gggggggggoed'!
pi_34469755
Goed voordoen kan best zielig zijn......
Zo at mijn moeder heldhaftig karnemelkse pap die wij niet lustten. Zij ook helemaal niet!
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 26 januari 2006 @ 08:43:25 #274
13151 crew  Rewimo
pi_34471557
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 01:55 schreef krakkemieke het volgende:
Goed voordoen kan best zielig zijn......
Zo at mijn moeder heldhaftig karnemelkse pap die wij niet lustten. Zij ook helemaal niet!

Als je het allemaal niet lust is het juist makkelijk: schrappen die hap
pi_34471907

Ik heb eergisteren ook een appelflap (met rozijnen.... ) moeten opeten....
Zoonlief had 'm gemaakt....

Hmmmm, heerlijk! ( )

Zijn wraak was zoet.
Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
pi_34471967
quote:
Op dinsdag 24 januari 2006 14:56 schreef lady-wrb het volgende:
mijn schoonfamilie goot overal hele scheuten maggi over. wat voor lekkers ik ook klaarmaakte, er ging een plens maggi op.
ik heb toen uit nijd een keer een fles van een liter gekocht bij de makro en die op tafel gezet.

maar goed, dat is off-topic

Ook ik erger me aan mensen die zonder te proeven de ketchup/mayonaise/curry/appelmoes vragen. Die mensen hebben dus nooit geleerd het eten zelf te proeven omdat mammie het altijd verstopte met bovengenoemde producten.
Het resultaat van zulke nonsens is bijvoorbeeld die meneer die altijd opbelde naar het restaurant als hij uit eten ging met de zaak ofzo. Of ze ook appelmoes serveerden. Zonder at hij namelijk niks.
Ik heb dit al eens eerder verteld, maar opnieuw gaan mij de nekharen overeind staan bij het typen.
Foei, moeders!

ik ken ook iemand van 22 wiens moeder zijn eten nog elke avond prakt voor hem
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 26 januari 2006 @ 09:16:32 #277
13151 crew  Rewimo
pi_34471987
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 09:15 schreef Mwanatabu het volgende:
Tssss... je kunt op die leeftijd toch wel zelf prakken
pi_34472067
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 09:16 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Tssss... je kunt op die leeftijd toch wel zelf prakken
Ik wou hier gaarne een spreekwoord van het Kaukasische volk de Ubykh aanhalen:

"Waarom zou je een ezel kopen als je een vrouw hebt?"

Jammer genoeg zijn ze uitgestorven, deze lichtende bakens der beschaving...
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 26 januari 2006 @ 09:26:21 #279
13151 crew  Rewimo
pi_34472154
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 09:21 schreef Mwanatabu het volgende:
Ik wou hier gaarne een spreekwoord van het Kaukasische volk de Ubykh aanhalen:

"Waarom zou je een ezel kopen als je een vrouw moeder hebt?"

Jammer genoeg zijn ze uitgestorven, deze lichtende bakens der beschaving...
pi_34482792
quote:
Ook ik erger me aan mensen die zonder te proeven de ketchup/mayonaise/curry/appelmoes vragen. Die mensen hebben dus nooit geleerd het eten zelf te proeven omdat mammie het altijd verstopte met bovengenoemde producten.
Dat is een beetje de reden dat ik Morris zelden een potje heb gevoerd. Vaak zit daar een percentage appelsap in verwerkt (en allerlei andere dingen die ik nooit zoou gebruiken in mijn eten)
Ik heb alles altijd zelf gemaakt vanaf het begin af aan. Misschien dat dat ook scheelt met de smaakbeleving. Hij eet eigenlijk alles wel mee met ons.
Of dit een echt hierdoor komt weet ik niet maar ik ben er wel blij mee.
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_34483074
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 15:14 schreef snoopy het volgende:

[..]

Dat is een beetje de reden dat ik Morris zelden een potje heb gevoerd. Vaak zit daar een percentage appelsap in verwerkt (en allerlei andere dingen die ik nooit zoou gebruiken in mijn eten)
Ik heb alles altijd zelf gemaakt vanaf het begin af aan. Misschien dat dat ook scheelt met de smaakbeleving. Hij eet eigenlijk alles wel mee met ons.
Of dit een echt hierdoor komt weet ik niet maar ik ben er wel blij mee.
Bij de eerste ben ik daar knettergek en fanatiek in geweest. Mijn kind zou alleen Verantwoord voedsel krijgen. Hij bleek alleen een bijverschijnsel van zijn autisme te hebben in zijn smaakbeleving en gevoel: bepaalde soorten voedsel moet hij niet door de textuur. Dingen met brokken en velletjes enzo. Jeweetwel: Fruit en Groenten en Gezonde dingen. Het begint nu langzaam te komen.
Bij de jongste heb ik het mezelf makkelijker gemaakt. Niet meer zo gespannen Verantwoord bezig willen zijn. Die eet praktisch alles. Als hij niet dwars is.
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 26 januari 2006 @ 15:27:38 #282
13151 crew  Rewimo
pi_34483277
Dwars is hier ook meer het probleem dan dingen niet lusten
pi_34483394
quote:
Op donderdag 26 januari 2006 15:22 schreef Mwanatabu het volgende:

Bij de eerste ben ik daar knettergek en fanatiek in geweest. Mijn kind zou alleen Verantwoord voedsel krijgen.
Het ging mij niet zozeer om verantwoord voedsel, het ging mij meer om de smaken. Ik vond potjes zelf niet lekker, dus waarom zou mijn kind dat wel lekker moeten vinden?
NIgella Lawson heeft daar in haar boek 'How to eat' een theorie over geschreven, die misschien niet perse de waarheid hoeft te zijn, maar mij wel aansprak. Het komt er iig op neer dat het vreemd is om je kind totaal andere dingen te geven dan je zelf zou eten. Vooral alles laten proeven en proberen.
En eten moet gewoon een fijn iets zijn. Een ontspannen moment van de dag.

Maar het in de praktijk kunnen dit soort dingen natuurlijk heel anders uitpakken. Op papier klinkt het altijd leuk. Maar als je kind het echt niet lust, of zoals bij jou, de textuur niet aanstaat, kun je theorieen bedenken wat je wil maar die gaan vast niet helpen
En, ik ben me er van bewust dat Morris over een jaar misschien wel helemaal niets meer lust (toevoeging: dwars wordt). Dat zien we dan wel weer.
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 26 januari 2006 @ 15:33:30 #284
13151 crew  Rewimo
pi_34483507
Christan at alles tot hij ruim 2 was. Toen was het van de ene dag op de ander over
pi_34483646
quote:

[..]

Het resultaat van zulke nonsens is bijvoorbeeld die meneer die altijd opbelde naar het restaurant als hij uit eten ging met de zaak ofzo. Of ze ook appelmoes serveerden. Zonder at hij namelijk niks.
Ik heb dit al eens eerder verteld, maar opnieuw gaan mij de nekharen overeind staan bij het typen.
Foei, moeders!

Toevallig hoorde ik gisteren van mijn moeder dat zij vroegar, toen ik nog een lief klein babietje was, ook weleens appelmoes door mijn groente deed. Dit nadat ik vertelde dat mijn dochtertje van 6 maanden het eerste hapje broccoli wat ze kreeg eruit kotste en daarna zo boos was dat ze ook niets anders meer wilde eten (ook goed). Maar volgens mij is ze daar ook vrij snel weer mee opgehouden. Ik kan me niet heugen dat wij vroeger appelmoes in huis hadden, ja heel soms maar dan aten we dat als toetje en niet bij het eten.

Nou ja, ik lust bijna alles en ook smaak verandert met de jaren. Lustte ik als kind absoluut geen gekookte witlof (en hoefde ik dat ook niet te eten), als ik het nu in een restaurant als groente bij mijn eten krijg eet ik het best op. Ik zal het zelf niet kopen en/of klaarmaken maar ik maak er geen drama van.

10 jaar geleden walgde ik nog van olijven, nu vind ik ze heerlijk.
-If I know I'm going crazy, I must not be insane-!
  donderdag 26 januari 2006 @ 16:25:22 #286
30488 coolbabe
My little pwny
pi_34485407
Jasper heeft een tijd gehad dat hij groente niet lekker vond, alleen met een scheut appelmoes. Die kreeg hij er van mij gewoon bij. Toen hij weer gewoon ging eten heb ik stukje bij beetje die appelmoes afgewend. Nu met Tom geef ik soms alleen appelmoes, zodat hij toch nog wat binnen heeft.
Aan de manier waarop zij op haar bezem zat, zag ik dat ik met een nymfomane heks te maken had.
pi_34503683
Rewimo: m'n pa was er dol op, daarom moesten wij het proeven
En ik herinner me een verhaal over iemand die als kind altijd appelmoes door z'n eten kreeg. Hij werd het beu en zei: Ik hoeve nie moezemoes!
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
  vrijdag 27 januari 2006 @ 14:37:18 #288
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_34517263
Onze dochter is 21 maanden en eet haar warm eten heel slecht. Pap, brood, fruit en yoghurt gaan prima, maar warm eten:
Ze lust gebakken aardappels, bami, gebakken champignons, gebakken paprika (soms), kipfilet, kipnuggets, soepballetjes, patat, boontjes, broccoli en bloemkool. En daar houdt het echt mee op momenteel.
Ze gruwelt van alles dat geprakt of papperig is. Met stamppotten of groenten als spinazie en rode kool hoeven we niet aan te komen. Ze wil alleen maar stukjes eten. Vandaar dus ook wel gebakken aardappels, maar geen gekookte, en wel boontjes en broccoli maar geen boerenkool.

Ze moet gewoon eten wat de pot schaft. We doen haar van alles een klein beetje op haar bordje en ze ziet maar wat ze eet. Als ze allleen gehaktballetjes wil eten, so be it. Ze krijgt altijd wel haar toetje. Als ze écht praktisch niets heeft gegeten, willen we haar nog weleens een banaantje of plak ontbijtkoek doen voor het naar bed gaan. Anders gilt en huilt ze onafgebroken vanaf een uur of 5 in de ochtend: Eeetuhh, eeetuhh, pap makuh!

Ik denk dat ze genoeg voedingsstoffen binnenkrijgt, omdat alleen het warm eten problematisch is. Ze is nu nog te klein om mee te "onderhandelen", ze snapt echt nog het nut niet van warm eten . We zien wel wat de toekomst brengt. Zolang ze verder goed eet en goed op gewicht blijft, maak ik me niet druk.
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
pi_34517533
ik vind dat ze toch nog heel wat wel lust eigenlijk MaLo.
  vrijdag 27 januari 2006 @ 14:55:39 #290
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_34517818
quote:
Op vrijdag 27 januari 2006 14:46 schreef bixister het volgende:
ik vind dat ze toch nog heel wat wel lust eigenlijk MaLo.
Vind je? Ik vind het nogal tegenvallen eigenlijk . Ik heb heel goed nagedacht en dit is echt alles wat ze lust aan warm eten. En dan nog eet ze niet veel hoor, als ze twee eetlepels warm eten op eet is het veel. Ze lust zelfs geen appelmoes .
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
pi_34517910
nou ja misschien komt het doordat alles wat jij aan warm eten opnoemt, hier in de categorie 'lust ie niet' valt. behalve dan de gebakken aardappeltjes en patat.
pi_34518151
Twee eetlepels zijn ook wel genoeg voor veel peuters MaLo.
Prak jij gekookte aardappelen? Myrthe eet die ook wel zo uit haar vuist, dan zijn 't toch ook stukjes?

Myrthe houdt veel van pasta (fusilli) met tomatensausje, roerbakgroenten en gehakt (wel AH-gehakt, C1000-gehakt is waarschijnlijk te massief oid).
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 27 januari 2006 @ 15:14:15 #293
13151 crew  Rewimo
pi_34518495
Bij Christan zijn die kleine ronde worteltjes een succes, sperzieboontjes, spinazie, als het echt moet gewone worteltjes, met moeite andijvie en bloemkool en dat was het wel qua groenten. Niet dat ie daar dan heel veel van eet hoor. Leve de vijfhapjesregel.

Aardappelen en vlees gaan er meestal goed in. Hij is ineens ook dol op champignons.

Uiteraard gaan dingen als friet en pizza moeiteloos naar binnen
  vrijdag 27 januari 2006 @ 15:16:02 #294
54058 babyfeet
08-09-2010 Trouwen!!!!!
pi_34518565
quote:
Op vrijdag 27 januari 2006 15:14 schreef Rewimo het volgende:
Bij Christan zijn die kleine ronde worteltjes een succes, sperzieboontjes, spinazie, als het echt moet gewone worteltjes, met moeite andijvie en bloemkool en dat was het wel qua groenten. Niet dat ie daar dan heel veel van eet hoor. Leve de vijfhapjesregel.

Aardappelen en vlees gaan er meestal goed in. Hij is ineens ook dol op champignons.

Uiteraard gaan dingen als friet en pizza moeiteloos naar binnen
Goh hebben christan en kyllian iets afgesproken ofzo?
eerst kreeg ik champignons er bij hem niet in en nu moet het ovel bij
als we in de supermarkt lopen is het van die ook he want die vind ik lekker
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 27 januari 2006 @ 15:20:11 #295
13151 crew  Rewimo
pi_34518720
Ach als er hoop is voor champignons is er misschien ook hoop voor andere dingen
  vrijdag 27 januari 2006 @ 16:32:37 #296
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_34521452
malo, mijn dochter is twee maanden ouder en die eet dat allemaal niet hoor.
Ik mag blij zijn als ze twee schepjes (haar eigen schepjes met d'r vork dus) opeet 's avonds.

Meestal schuift ze d'r bord weer weg zodra die voor d'r neus staat "nielekker"
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  vrijdag 27 januari 2006 @ 19:08:38 #297
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_34526272
quote:
Op vrijdag 27 januari 2006 15:04 schreef poemojn het volgende:
Twee eetlepels zijn ook wel genoeg voor veel peuters MaLo.
Prak jij gekookte aardappelen? Myrthe eet die ook wel zo uit haar vuist, dan zijn 't toch ook stukjes?

Myrthe houdt veel van pasta (fusilli) met tomatensausje, roerbakgroenten en gehakt (wel AH-gehakt, C1000-gehakt is waarschijnlijk te massief oid).
In blokjes houdt ze ook niet van gekookte aardappel, alleen gebakken of als patat eet ze aardappel.

Wat grappig dat jouw dochter een voorkeur heeft voor gehakt van een bepaald merk! Femke eet ook geen fabrieksgehaktballetjes, het moeten zelf gedraaide zijn

Ik krijg de indruk dat het nog wel meevalt met mijn dochtertje . Terwijl ik zelf toch echt het idee heb dat ze heel weinig avondeten neemt. Vandaag was het 10 sliertjes bami en 5 stukjes kroepoek
pi_34562274
piets score vanavond: slechts 3 hapjes appelmoes en 1 stuk komkommer. (ok, en een flinke bak yoghurt toe ). terwijl er een héérlijke visschotel met banaan, hazelnoten en rozijntjes op tafel stond, rösti (gebakken aardappels maar ja zag er net iets te anders uit naar meneer z'n zin), doperwtjes en witte bonen in tomatensaus (die laatste lust hij normaal gesproken wel maar vanavond geen hap hoor). ach ja, morgenochtend zal ie z'n pap wel extra gretig opeten neem ik aan.
  zaterdag 28 januari 2006 @ 22:20:18 #299
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_34562774
Na bijna een half jaar van slecht fruit en groente eten zijn wij eruit . Geef het brusje een stuk fruit naar (mijn) keuze, zeg er vriendelijk bij; "Kijk Dreumes, lekkere druifjes, helemaal voor jou ."

Ga achterover zitten, en binnen 2 minuten roept Freek; "Ik ook! Ik ook!" En weet niet hoe gauw ie het naar binnen moet werken.

Je zult toch ook maar zo achtergesteld worden, als kroonprins zijnde.
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
  zaterdag 28 januari 2006 @ 22:27:36 #300
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_34563014
Hier zijn op het ogenblik de 'gold' kiwi's helemaal het einde..
Mevrouw eet er zo maar 4 achter elkaar weg En ze wil de hele dag wel 'piwi' eten. (nou is in deze tijd van verkoudheid en ziektes wat extra vit.C nooit weg, dus ik laat 'r maar ff d'r gang gaan).

maar ook avondeten lijkt wel beter te gaan. Vanavond heeft ze zowaar 2 opscheplepels Macaroni gegeten (tot vandaag had mevrouw daar ook nooit trek in)
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')