Ik vond het erg irritant dat ik een keer huzarensalade gehad heb, en aangaf dat ik het een raar smaakje vond hebben, een beetje vissig smaakje. Maar ik hoefde me nergens druk over te maken, je stopt toch geen vis in huzarensalade. Totdat ik er na verloop van tijd achterkwam dat het er wel degelijk in zat. Kijk, als ik er neits van gezegd had, dan hadden ze niets moeten zeggen, maar als ik aangeef dat ik bang ben dat er vis in zit (terwijl ik aangegeven had geen vis te eten en er rekening mee gehouden zou worden) dan vind ik dat dus echt belachelijk.quote:Op dinsdag 24 januari 2006 13:18 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Yup, héél irritant.
Wat overigens ook grappig is zijn mensen die dan beweren dat ze iets niet lusten (krenten in de appeltaart bijv.) terwijl ze net bij jou een groot stuk met veel smaak hebben zitten eten
Kan ook wel, het ging om mensen die dan horen dat ze iets hebben gegeten wat ze 'normaalgesproken' niet lusten, er lekker van hebben gesmuld en bij het horen alsnog over hun nek gaan.quote:Op dinsdag 24 januari 2006 13:44 schreef moussy het volgende:
Is toch niet raar dat iemand het op de ene manier klaargemaakt lekkerder vind dat de andere manier
René lust geen gekookte/stoomde/smoorde/gebakken/geweetikveelwatmetsuasjes witlof, maar wel rauw. Prima, wij wel streepdoor en zij een rauw stronkje met een beetje slasaus of olijolie.
Uh..ja...er is immers een groot grijs gebied tussen je huisdier en spruitjesquote:Op dinsdag 24 januari 2006 13:21 schreef Bright het volgende:
[..]
Tja, op zich heb je gelijk, maar ja, als je achteraf te horen krijgt dat dat lekkere vlees eigenlijk je kat of je hond is, tja ... Het is dus maar net wat je 'te erg' vindt.
Het was een compleet zelfgemaakte salade.quote:Op dinsdag 24 januari 2006 14:02 schreef Angeles het volgende:
@Troel, hadden ze die salade wel zelfgemaakt? Misschien wisten zij het niet en keken ze achteraf op de verpakking of zo... anders zouden ze er achteraf toch ook niet mee komen?
Meen je dat nou? Joh!quote:Op dinsdag 24 januari 2006 13:24 schreef miss_dynastie het volgende:
De kans dat iemand bij mij komt eten en zijn eigen hond voorgezet krijgt is nogal... klein.
Of de appelmoes. Heb je een heerlijk biefstukje met verse champignonssaus klaargemaakt en krijg je 'Heb je ook appelmoes?' En dat van een volwassene. Die ervaringen zorgen bij mij trouwens wel voor mijn bezwaren tegen onbeperkt appelmoes bij het eten, maar goed, ik kan me voorstellen dat andere mensen daar weer anders over denken onder het mom: beter iets dan niets.quote:Op dinsdag 24 januari 2006 14:16 schreef Rewimo het volgende:
Da's net zoiets als mensen die om de zoutpot vragen en een lading zout over hun eten gooien zonder ook maar 1 hap geproefd te hebben
Is idd niet raarquote:Op dinsdag 24 januari 2006 13:44 schreef moussy het volgende:
Is toch niet raar dat iemand het op de ene manier klaargemaakt lekkerder vind dat de andere manier
Nee, maar het is wat anders in mijn ogen als iemand zijn eten gaat ontleden en opeens een champignon herkent en het gerecht opééns niet meer lekker vindt omdat hij zichzelf aangepraat heeft dat alles met champignons vies is.quote:Op dinsdag 24 januari 2006 13:44 schreef moussy het volgende:
Ja !quote:Op dinsdag 24 januari 2006 16:39 schreef Troel het volgende:
Ik mocht als kind een groente kiezen die ik niet lekker vond en dat kreeg ik dan niet, bij de rest moest ik gewoon een klein beetje eten. Verder mocht ik geitenkaas en vis laten staan.
Ik had dus liever spruitjes dan gekookte worteltjes
Oh, wat vervelend moet dat zijn! Goed voordoen doet inderdaad goed volgen. En waarom zal je kind iets moeten eten als de volwassenen het ook niet opeten.quote:Op dinsdag 24 januari 2006 17:04 schreef Mirage het volgende:
Want wat krijg je dan... "ik lust het ook niet..", "ikke niet lekker"
Wij hebben al een tijdje biologisch fruit, maar krijg er maar eens iets in wat er normaal niet in gaat bij een peuterquote:
quote:Op donderdag 26 januari 2006 01:55 schreef krakkemieke het volgende:
Goed voordoen kan best zielig zijn......![]()
Zo at mijn moeder heldhaftig karnemelkse pap die wij niet lustten. Zij ook helemaal niet!![]()
quote:Op dinsdag 24 januari 2006 14:56 schreef lady-wrb het volgende:
mijn schoonfamilie goot overal hele scheuten maggi over. wat voor lekkers ik ook klaarmaakte, er ging een plens maggi op.
ik heb toen uit nijd een keer een fles van een liter gekocht bij de makro en die op tafel gezet.
maar goed, dat is off-topic
Tssss... je kunt op die leeftijd toch wel zelf prakkenquote:Op donderdag 26 januari 2006 09:15 schreef Mwanatabu het volgende:
ik ken ook iemand van 22 wiens moeder zijn eten nog elke avond prakt voor hem
Ik wou hier gaarne een spreekwoord van het Kaukasische volk de Ubykh aanhalen:quote:Op donderdag 26 januari 2006 09:16 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Tssss... je kunt op die leeftijd toch wel zelf prakken
quote:Op donderdag 26 januari 2006 09:21 schreef Mwanatabu het volgende:
Ik wou hier gaarne een spreekwoord van het Kaukasische volk de Ubykh aanhalen:
"Waarom zou je een ezel kopen als je een vrouw moeder hebt?"
Jammer genoeg zijn ze uitgestorven, deze lichtende bakens der beschaving...
Dat is een beetje de reden dat ik Morris zelden een potje heb gevoerd. Vaak zit daar een percentage appelsap in verwerkt (en allerlei andere dingen die ik nooit zoou gebruiken in mijn eten)quote:Op donderdag 26 januari 2006 09:15 schreef Mwanatabu het volgende:
Ook ik erger me aan mensen die zonder te proeven de ketchup/mayonaise/curry/appelmoes vragen. Die mensen hebben dus nooit geleerd het eten zelf te proeven omdat mammie het altijd verstopte met bovengenoemde producten.
Bij de eerste ben ik daar knettergek en fanatiek in geweest. Mijn kind zou alleen Verantwoord voedsel krijgen. Hij bleek alleen een bijverschijnsel van zijn autisme te hebben in zijn smaakbeleving en gevoel: bepaalde soorten voedsel moet hij niet door de textuur. Dingen met brokken en velletjes enzo. Jeweetwel: Fruit en Groenten en Gezonde dingen. Het begint nu langzaam te komen.quote:Op donderdag 26 januari 2006 15:14 schreef snoopy het volgende:
[..]
Dat is een beetje de reden dat ik Morris zelden een potje heb gevoerd. Vaak zit daar een percentage appelsap in verwerkt (en allerlei andere dingen die ik nooit zoou gebruiken in mijn eten)![]()
Ik heb alles altijd zelf gemaakt vanaf het begin af aan. Misschien dat dat ook scheelt met de smaakbeleving. Hij eet eigenlijk alles wel mee met ons.
Of dit een echt hierdoor komt weet ik niet maar ik ben er wel blij mee.
Het ging mij niet zozeer om verantwoord voedsel, het ging mij meer om de smaken. Ik vond potjes zelf niet lekker, dus waarom zou mijn kind dat wel lekker moeten vinden?quote:Op donderdag 26 januari 2006 15:22 schreef Mwanatabu het volgende:
Bij de eerste ben ik daar knettergek en fanatiek in geweest. Mijn kind zou alleen Verantwoord voedsel krijgen.
Toevallig hoorde ik gisteren van mijn moeder dat zij vroegar, toen ik nog een lief klein babietje was, ook weleens appelmoes door mijn groente deed. Dit nadat ik vertelde dat mijn dochtertje van 6 maanden het eerste hapje broccoli wat ze kreeg eruit kotste en daarna zo boos was dat ze ook niets anders meer wilde eten (ook goed). Maar volgens mij is ze daar ook vrij snel weer mee opgehouden. Ik kan me niet heugen dat wij vroeger appelmoes in huis hadden, ja heel soms maar dan aten we dat als toetje en niet bij het eten.quote:Op donderdag 26 januari 2006 09:15 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
![]()
Ook ik erger me aan mensen die zonder te proeven de ketchup/mayonaise/curry/appelmoes vragen. Die mensen hebben dus nooit geleerd het eten zelf te proeven omdat mammie het altijd verstopte met bovengenoemde producten.
Het resultaat van zulke nonsens is bijvoorbeeld die meneer die altijd opbelde naar het restaurant als hij uit eten ging met de zaak ofzo. Of ze ook appelmoes serveerden. Zonder at hij namelijk niks.
Ik heb dit al eens eerder verteld, maar opnieuw gaan mij de nekharen overeind staan bij het typen.
Foei, moeders!
ik ken ook iemand van 22 wiens moeder zijn eten nog elke avond prakt voor hem
Vind je? Ik vind het nogal tegenvallen eigenlijkquote:Op vrijdag 27 januari 2006 14:46 schreef bixister het volgende:
ik vind dat ze toch nog heel wat wel lust eigenlijk MaLo.
Goh hebben christan en kyllian iets afgesproken ofzo?quote:Op vrijdag 27 januari 2006 15:14 schreef Rewimo het volgende:
Bij Christan zijn die kleine ronde worteltjes een succes, sperzieboontjes, spinazie, als het echt moet gewone worteltjes, met moeite andijvie en bloemkool en dat was het wel qua groenten. Niet dat ie daar dan heel veel van eet hoor. Leve de vijfhapjesregel.
Aardappelen en vlees gaan er meestal goed in. Hij is ineens ook dol op champignons.
Uiteraard gaan dingen als friet en pizza moeiteloos naar binnen
In blokjes houdt ze ook niet van gekookte aardappel, alleen gebakken of als patat eet ze aardappel.quote:Op vrijdag 27 januari 2006 15:04 schreef poemojn het volgende:
Twee eetlepels zijn ook wel genoeg voor veel peuters MaLo.
Prak jij gekookte aardappelen? Myrthe eet die ook wel zo uit haar vuist, dan zijn 't toch ook stukjes?
Myrthe houdt veel van pasta (fusilli) met tomatensausje, roerbakgroenten en gehakt (wel AH-gehakt, C1000-gehakt is waarschijnlijk te massief oid).
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |