Ik heb op kostschool gezeten, daar werd op deze manier "gevoederd".quote:Op dinsdag 17 januari 2006 22:10 schreef DenSuperieurenVlaeminck het volgende:
[..]
Ik heb 'm gelezen en ik geloof er niks van. Als je een kind systematisch voor de keuze stelt "dit of niks", en dus een paar weken aan een stuk, zal hij eten. Een kind probeert enkel dingen te veranderen waarop hij denkt invloed te hebben. Als jij duidelijk maakt dat zijn gedrag geen invloed heeft op de dingen die jij bereidt en hem geeft, zal hij daar vrede mee kunnen nemen.
Als ik het woord prakkie hoor dan hoef ik al niet meerquote:Op donderdag 19 januari 2006 07:16 schreef lady-wrb het volgende:
maar dan moet hij wel eerst zijn verplichte hapjes van zijn prakkie eten
dat vind ik ook erg ver gaan. Je kind moet wel iets proberen, maar als ouder te dwangmatig doen zoals je hier beschreven hebt... nee dat gaat me te ver.quote:Op donderdag 19 januari 2006 12:14 schreef Suzanna het volgende:
Wat ik overigens bij andere ouders eens heb gezien, is hoe ze de neus van het kind dichtknepen en het eten in de mond stopten. Vreselijk was dat om te zien. Dat is me altijd bijgebleven, echt mishandeling vond ik dat.
Hier zelfde methode ondergaan, maar ik eet dus alles. Leuks was anders, echter...quote:Op donderdag 19 januari 2006 12:13 schreef Luchtbel het volgende:
[..]
Als ik het woord prakkie hoor dan hoef ik al niet meer![]()
Ik zelf moest vroeger alles eten en opeten. Drama's, drama's, drama's dat ging van met zuur gezicht bord leegeten, neus dicht, kokhalzen, op latere leeftijd de klok terugzetten (om half 8 moet het op zijn en dan zelf die klok een kwartier terugzetten om een kwartier extra te gruwelen) tot aan met niks te eten op naar bed en s morgens bij het ontbijt je bord weer zien staan![]()
Resultaat: ik lust bijna niks en heb een hekel aan eten met andere mensen erbij in het bijzonder.
Precies: behalve in extreme gevallen komt het allemaal weer goed. Hier is dus de stelregel: geen dwang, wel aanbod. En na bijna 5 jaar zie ik dat de oudste meer en meer begint te eten.quote:Dat gaat hier dus niet gebeuren. Toetjes hebben we bijna nooit maar als we het hebben, krijgt Jolie dat meestal pas een uur na het eten ofzo. Even samen op de bank, dit krijgt ze ook gewoon als ze geen eten op heeft. Meestal eet ze wel goed, soms moet ik het net even leuker maken, groenten aan een stokje. Zo zie ik dat ze dingen wel lust. Als Jolie slecht gegeten heeft, krijgt ze vaak s nachts honger. Dat vind ik zielig, als ze iets niet zo graag lust bijvoorbeeld spinazie dan doe ik het meestal in een bladerdeegje met aardappel erbij. Dan als een appelflapje even in de oven, opeten doet ze dan altijd. Maar als ze ergens echt van moet kokhalzen, tja dan maar niet. Ook als ze echt niet wil eten dan hoeft het niet. Haalt ze wel ergens mee in denk ik dan.
Over dat peuters groeien op lucht en liefde, het klinkt zo dom maar ik heb het bij een paar kinderen om mee heen gezien. Vanaf 1,5 jaar tot een jaar of 4 echt heel slecht eten maar eigenlijk als je ze nu ziet, zijn het hele gewone eters en vooral gezonde kinderen
Je spreekt jezelf een beetje tegen, jullie dwingen in mijn ogen ook.quote:Op donderdag 19 januari 2006 13:02 schreef Bright het volgende:
Dwang lukt niet, nee. Die kinderen winnen het echt altijd, tenzij je ze volledig mishandelt, wat natuurlijk niet de bedoeling is (neus dicht en volproppen, bijvoorbeeld)
Als ze niet willen, dan maar niet - haalt ze de volgende dag wel in. En anders de dag erop. Wij hebben ook weleens een tijdje dat we weinig trek hebben en weinig eten. We worden daar toch ook niet slechter van, zo'n kind dus ook niet.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |