ja hoor, als de deur opengaat, weten ze niet hoe snel ze naar binnen moeten.quote:Op maandag 16 januari 2006 16:43 schreef Natha- het volgende:
Lopen ze gewoon je huis binnen? Doet me denken aan die kippen hier. Ik had van de zomer mijn achterdeur eens open laten staan en toen ik terugkwam van boodschappen doen, zaten er 2 kippen op mijn bank. Mijn katten keken er niet eens raar van op!De kippen keken me aan zo van: "wat kom jij doen?!" Ik heb ze maar naar buiten gegooid. Als je niet oplet hier, trekken ze bij je in!
quote:Op vrijdag 27 januari 2006 22:06 schreef lady-wrb het volgende:
neeeeeeh, geen kruikje hoor
zolang ze wind- en waterdicht kunnen zitten, zijn ze prima in staat om het met zijn allen warm en knus te houden.
vergelijk het maar met een donzen dekbed: dat is heel erg warm.
t is goed te merken als ik een van de kuiks op mijn handen zet: in het begin voelt het koud aan, maar binnen 5 minuten zijn de pootjes warm en het buikje gloeit
Fijn voor julliequote:Op maandag 23 januari 2006 18:59 schreef lady-wrb het volgende:
oudste zoon is 12 (net geworden overigens)
ik heb hem vanaf 9 met grote tussenpozen gezien en na 10 en een half helemaal niet meer.
maar ik heb goede hoop dat het nu wat beter zal gaan qua omgang
ik heb hier nog nooit een vos gezienquote:Op dinsdag 31 januari 2006 13:44 schreef Dallie_v1.02 het volgende:
heb je waar je woont, ook vossen rondlopen? Tijdje geleden ben ik 50% van mijn kippenvoorraad kwijt geraakt aan 1 vos.
Het was opeens heel erg gaan regenen en mijn kippen waren even gaan schuilen op de veranda van mijn buurvrouw, en shoosh, daar schoot de vos ervandoor vanuit de heg met Zwartbessie, juist mijn mooiste kip natuurlijk.
De andere (rooie) die ik kwijt ben, daarvan heb ik nooit meer een spoor gevonden maar waar het hol van de vos zich bevindt, daar liggen de kippenpoten en de stukken geraamtes in de rondte.
Ik dus achter me andere kippen aan om ze het hok in te krijgen, maar begrijpen dat je hun leven wil redden doen ze niet, ze rennen evenhard weer weg.
de mijne zou trots moeten zijn : een hele schare kippen in zijn praktijk en nog beroemde ookquote:Op maandag 13 februari 2006 15:48 schreef Bluezz het volgende:
Kom op Mien
Wat stom dat dierenartsen zo weinig kippen op het spreekuur zouden krijgen
ik wil best naar een dierenarts, maar wel eentje die weet waar hij het over heeft en dat is de mijne duidelijk niet.quote:Op dinsdag 14 februari 2006 13:41 schreef Bluezz het volgende:
Het inkie syndroom
En toch een date met de D.A. proberen?
quote:Informatie voor hobbydierhouders
Heeft u als particulier duiven, kippen of ander pluimvee zoals eenden of kalkoenen? Dan bent u verplicht deze vanaf maandag 20 februari af te schermen, zodat elk contact met in het wild levende vogels onmogelijk wordt. Zo voorkomt u dat uw dieren besmet raken met vogelgriep door wilde (trek-)vogels. Deze verplichte maatregel geldt voor héél Nederland, zowel buiten als binnen de bebouwde kom.
Wat betekent dit voor u?
duiven, kippen en ander pluimvee moeten in een ruimte worden gehouden die aan de bovenkant ondoorlatend is.
De zijkanten moeten minimaal zijn afgeschermd met gaas, zodat contact met andere vogels niet mogelijk is
laat de dieren geen oppervlaktewater drinken, zoals water uit sloten
als er binnen een paar dagen enkele dieren doodgaan, neem dan direct contact op met uw dierenarts. De kans bestaat dat het vogelgriep is. Raak de dieren niet meer aan of draag rubberen handschoenen.
verzamelingen zoals tentoonstellingen, shows en wedvluchten met (alle soorten) duiven, loopvogels en (sier)pluimvee zijn verboden.
Je hoeft eigenlijk alleen maar je tuin te overdekkenquote:Op woensdag 15 februari 2006 20:34 schreef lady-wrb het volgende:
mien is al opgehokt
t is toch zo'n lieverd
in feite stelt het ophokken van hobbykippen niet meer voor dan dat je dr een rol gaas omheen zet en er een afdak boven hangt. heel cru gesteld dus.
er was al verplicht dat je de voer- en drinkplaats moest overdekken. die plek bouw ik morgen wel aan de ren vast. gaas eromheen en hoppa, opgehokte hobbykippen.
Mien, breezah chickquote:Op woensdag 15 februari 2006 22:20 schreef kissa het volgende:
Mien krijgt de beste verzorging die mogelijk is![]()
Ja, de ophokplicht ... ik zou niet weten hoe en waar ik mijn gans moet ophokken![]()
Ach jee...Mientjequote:Op maandag 20 februari 2006 07:07 schreef lady-wrb het volgende:
t gaat heel slecht ineens.
ze heeft het een stuk beauwder en het lijkt dat ze het aan het opgeven is
ik laat haar waarschijnlijk vanochtend nog inslapen, want dit is geen leven meer.
ben dr nu al stuk van
was het maar waarquote:Op donderdag 23 februari 2006 06:54 schreef sig000 het volgende:
Valt Mien niet om door overvoeding?![]()
hier wordt ook van alles geruimd.quote:Op donderdag 23 februari 2006 10:26 schreef Natha- het volgende:
Nog even een update uit het park, tis de moeite niet om een eigen topic te openen.
100 hanen en kippen zijn preventief vermoord. Er lopen er nog 3 rond die we met man en macht proberen te vangen. Als ze vrijdag nog loslopen, krijgt het park een enorme boete van de AID. Sjugt, tis stil in t park
geen idee wat we gaan doen. vriendje zei dat hij ze desnoods in de werkbus naar veiliger oorder brengt, maar ja dat is nu.quote:Op donderdag 23 februari 2006 15:16 schreef moussy het volgende:
[..]
hier wordt ook van alles geruimd.
Maar goed, over die enting is nog niks zeker, ze worden gewoon geruimt als de pest in de buurt komt. Wij hebben ook al besloten dat als het nodig is de pluizenbalen niet in een krat aan de straat gaan, maar netjes een prikje krijgen.
ja, tussen de 100 en 150 euro, ik mag hopen dat het niet per kip isquote:Op zaterdag 25 februari 2006 10:52 schreef lady-wrb het volgende:
tering heb je dat gelezen? 150 euro voor het inenten
Ja..en kippen worden massaal gedumpt bij kinderboerderijenquote:Op donderdag 2 maart 2006 21:11 schreef Rewimo het volgende:
Binnenkort kun je Doerak bij de kippen ophokken
doerak hoeft niet opgehokt, die heeft zichzelf al weken opgedoosdquote:Op donderdag 2 maart 2006 21:11 schreef Rewimo het volgende:
Binnenkort kun je Doerak bij de kippen ophokken
ondanks dat er in kranten staat dat ze bij de kinderboerderij de nek omdraaien van de kippiesquote:Op vrijdag 3 maart 2006 00:35 schreef kissa het volgende:
[..]
Ja..en kippen worden massaal gedumpt bij kinderboerderijen![]()
ja, maar ze krijgen van de week kippenspeelgoed in de hoop dat ze weer wat uitdaging hebben.quote:Op dinsdag 7 maart 2006 15:40 schreef Bluezz het volgende:
Wat lijkt me dat klote om te moeten zien, die arme opgehokte moppies die er niks van snappen
Hoelang is de incubatie-tijd van die marek dan?
nee, volgens mij heeft ze geen pijn. ze is gewoon zichzelf: eigenwijs, pinnig en nieuwsgierig.quote:Op zondag 12 maart 2006 21:17 schreef Bluezz het volgende:
Arme hepie, dat wel, maar het zijn wel weer erg leuke foto's
Denk je dat ze pijn heeft van die prolaps? Neem je nog kontakt op met de DA ?
Nou, lees je eigen topic eensquote:Op maandag 13 maart 2006 06:28 schreef lady-wrb het volgende:
hoe dat zo, bluezz?
quote:Op maandag 13 maart 2006 22:01 schreef lady-wrb het volgende:
wat goed van je nathadie is in elk geval gered.
dat verdiend wel een soop-award.
heep is tegen de avond toch weer mee naar binnen gegaan.
ze vindt het volgens mij niet eens vervelend. ze loopt de hele kamer door.
vanochtend lag ze languit onder een stoel in het zonnetje
vanavond heb ik haar weer met dr kont in een warm sodabadje gezet, lekker uitgespoeld en daarna drooggefohnd. ze boft maar met dr eigen leco zadelhoff.
tot mijn verbazing wandelde ze daarna doodleuk het kattenmandje in om te gaan slapen
ze heeft zich dus echt geschikt in dr lot
morgen maar weer eens kijken hoe de boel erbij staat. met goed weer gaat ze weer naar buiten om het contact met de groep niet te verliezen en met slecht weer haal ik er wel een paar in huis (gelukkig leest vriendje hier niet mee)
Jij ookquote:Op maandag 13 maart 2006 20:48 schreef Natha- het volgende:
Tja, jaloerse vrouwen.....levensgevaarlijk! Rosa zag Heepie natuurlijk fijn vertroeteld worden....
Ik heb gisteren weer een kip gered uit het park. Met een schepnetje een half uur erachteraan gerend, maar ze zit nu veilig opgehokt bij de buurvrouw. Sterkte daar!
vooralsnog nietquote:Op dinsdag 14 maart 2006 17:03 schreef _evenstar_ het volgende:
Ladywrb ga je de kipjes inenten ?
quote:Kippen in mei weer naar buiten
Uitgegeven: 6 april 2006 17:40
Laatst gewijzigd: 6 april 2006 21:23
DEN HAAG - Kippen, ganzen en ander pluimvee, die nu door de dreigende vogelgriep opgehokt zitten, mogen per 1 mei weer naar buiten. Voorwaarde is wel dat de dreiging voor het Nederlandse pluimvee niet groter wordt dan nu het geval is.
"Eind april wordt de situatie beoordeeld en besloten of de afschermplicht daadwerkelijk per 1 mei kan vervallen", besloot minister Veerman (Landbouw) donderdag.
De huidige afschermplicht voor al het gehouden pluimvee in heel Nederland geldt sinds 22 februari. De minister heeft de regels alleen voor post- en sierduiven tussentijds versoepeld.
morgen.quote:
Oh! Dat aanbod sla ik niet af hoor! Ik heb dit jaar geen kuikens in het park, dus om aan mijn kuiken-kijk-tax te komen, fiets ik graag een stukje om. Bovendioen vroeg vriendlief laatst al waneer ik weer eens "van die LEKKERE gevulde eitjes" ging maken :-)quote:Op dinsdag 11 april 2006 21:24 schreef lady-wrb het volgende:
natha, kom je nog wel eens in de buurt?
als je zin hebt om binnenkort kuikens te komen kijken, laat maar weten, dan zorg ik voor een doosje soop-eitjes. (of eigenlijk, de dames zorgen voor de eitjes en ik voor het doosje)
ja volgende week donderdagquote:Op dinsdag 11 april 2006 21:26 schreef Rewimo het volgende:
Verwacht je donderdag al kuikens?![]()
De trui ligt klaar, was er nog meer dat mee moet
* lady-wrb gaat even batterijen in het fotodingesgeval doen en hepie stalken.quote:Op woensdag 12 april 2006 20:37 schreef gnoompje het volgende:
Krijgen we nog een fotootje van Heep in haar luxe (1-kips)broedkamertje.
Ben wel niewsgierig hoe ze er bij zit
Uit de Telegraaf van vandaagquote:HELMONDER VERLOST VAN PIJN DOOR WRIJVEN MET WITTE DONDERDAG-LEGSEL
’Genezen door WONDER-EI’
door THEO JONGEDIJK
BARNEVELD, donderdag
Een kippenei dat vandaag, op Witte Donderdag, is gelegd, werd door onze voorvoorouders geneeskrachtige werking toegedicht. Spierpijn en verstuikingen, zo wilde het volksgeloof, waren goed te bestrijden door eenvoudigweg met een ei van deze dag over de geblesseerde plek te wrijven.
Arno van Mullekom in Helmond heeft er baat bij gevonden en is dankzij een Witte Donderdag-ei verlost van pijnen aan een heup die hem jarenlang in de weg zaten en waaraan doktoren niets wisten te veranderen.
„In de kapperszaak die mijn ouders destijds hadden, kwam een zuster die vertelde over de geneeskrachtige werking van het ei. Ik heb haar raad opgevolgd en ben met een ei van Witte Donderdag over mijn pijnlijke heup gaan wrijven. Van enige verbetering was aanvankelijk geen sprake. Pas maanden later werden mijn klachten minder.”
Van Mullekom, belijdend rooms-katholiek, wil niets horen over bijgeloof. „Het gaat niet om het ei zelf. Dat is maar een hulpmiddel. Het is de koppeling aan de traditie van het joods paasfeest en de herdenking van de instelling van de heilige eucharistie. Dat heeft alles met het feest van Pasen te maken en met het nieuwe leven. Voor het christelijk geloof staat het ei symbool voor de wederopstandig van Christus.”
Een andere getuigenis van de heilzame werking van het Witte Donderdag-ei komt van een inwoner van Breda. „Vanwege aanhoudende rugpijnen was ik al van plan om een nieuwe autostoel en een andere matras te kopen. Iemand die ook baat had gevonden bij zo’n ei reikte mij er eentje aan. Natuurlijk was ik sceptisch. Maar het heeft wel geholpen. Verbazingwekkend vind ik dat het Witte Donderdag-ei zonder rottingsverschijnselen al maanden op mijn nachtkastje staat. Vandaag ga ik de boer op om een nieuw ei te halen, want ik blijf wel wrijven.”
Bij het Nederlands Productschap voor Vee, Vlees en Eieren is het verhaal van de heilzame werking van het Witte Donderdag-ei onbekend. Peggy van der Sanden, woordvoerster van de organisatie: „Volksgeloof is vaak niet vastgelegd. Dat is jammer, want wij zouden er best meer over willen weten.” Ze heeft wel een Chinees gebruik achterhaald: het onder de grond stoppen van een ei voor een periode van honderd dagen. Het kleinood wordt in theebladeren gewikkeld en ruimhartig met kalk bestrooid voor de conserverende werking. „Het schijnt daar een delicatesse te zijn”, aldus Van der Sanden.
Ook voor Wouter Boonzaaijer, een van de zeventig vrijwilligers van het Pluimveemuseum in Barneveld, is het verhaal over het Witte Donderdag-ei en de veronderstelde geneeskrachtige werking nieuw. „Een kippenei is maximaal een week of zes te bewaren op kamertemperatuur. Ik zou het niet een jaar naast me op het nachtkastje willen hebben. De inhoud droogt inwendig op en als de schaal stukgaat, jaagt de stank gegarandeerd iedereen het huis uit.” Boonzaaijer gaat er geen speciaal Witte Donderdag-ei voor kopen. „Ik geloof daar gewoon niet in.”
Van der Sanden van het Productschap: „We hebben geen bewijs dat het niet zo is. Het tegendeel kunnen we evenmin hardmaken. Wat wel vaststaat, is dat een ei erg gezond is, dankzij de vitamines en de mineralen die erin zitten.”
nee dat viel wel mee. er zat gewoon een gaatje in en er is wat smurrie uitgekomen die vervolgens aan heep geplakt zat met ei en al.quote:Op zaterdag 15 april 2006 10:09 schreef Natha- het volgende:
Ojee, wat lomp! (en wat zal het een troep gegeven hebben..)
nee, eerst *plop* en dan *splash* als ik het goed begrijpquote:Op zaterdag 15 april 2006 19:33 schreef Bluezz het volgende:
Staand eieren leggen, en dan *plop*
Leuke foto's, hebben we een beetje beeld van de hependance!
een van de kippen legt inderdaad staande haar ei.quote:Op zaterdag 15 april 2006 19:33 schreef Bluezz het volgende:
Staand eieren leggen, en dan *plop*
Leuke foto's, hebben we een beetje beeld van de hependance!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |