abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  † In Memoriam † donderdag 2 maart 2006 @ 13:10:54 #151
37843 lady-wrb
kortaf
pi_35645795
Wauw wat een mooie

Mous
pi_35647667
Och lady-wrb, ik lees het nu pas Wat erg
Het fotoalbum is heel mooi

Moussy
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 2 maart 2006 @ 21:11:52 #154
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_35656599
Binnenkort kun je Doerak bij de kippen ophokken
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_35664614
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 21:11 schreef Rewimo het volgende:
Ja..en kippen worden massaal gedumpt bij kinderboerderijen
  † In Memoriam † vrijdag 3 maart 2006 @ 06:44:48 #156
37843 lady-wrb
kortaf
pi_35667894
quote:
Op donderdag 2 maart 2006 21:11 schreef Rewimo het volgende:
doerak hoeft niet opgehokt, die heeft zichzelf al weken opgedoosd
  † In Memoriam † vrijdag 3 maart 2006 @ 09:58:47 #157
7074 moussy
kuttekop
pi_35669935
quote:
Op vrijdag 3 maart 2006 00:35 schreef kissa het volgende:

[..]

Ja..en kippen worden massaal gedumpt bij kinderboerderijen
ondanks dat er in kranten staat dat ze bij de kinderboerderij de nek omdraaien van de kippies
Je zou er haast een boek over schrijven!
  † In Memoriam † vrijdag 3 maart 2006 @ 10:53:18 #158
37843 lady-wrb
kortaf
pi_35671212
sjezus, da's erg. (maar aan de andere kant, waar moeten ze met al die kippen heen? )
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 3 maart 2006 @ 11:21:35 #159
13151 crew  Rewimo
pi_35671963
In Duitsland worden al massaal katten gedumpt Nou ik draai gewoon het kattenluik op slot als ze binnen moeten blijven. Ik denk toch echt dat er het nodige aan de voorlichting schort als ik dat allemaal lees...
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  † In Memoriam † vrijdag 3 maart 2006 @ 11:25:34 #160
37843 lady-wrb
kortaf
pi_35672107
en het wachten is op de eerste hond met verschijnselen en vervolgens ...
en wat als het eerste menselijke slachtoffer valt? ruimen? ophokken? dumpen?
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 3 maart 2006 @ 11:38:19 #161
13151 crew  Rewimo
pi_35672470
Ik denk dat wij dan ook opgehokt worden
  † In Memoriam † dinsdag 7 maart 2006 @ 15:34:05 #162
37843 lady-wrb
kortaf
pi_35811404
mijn kippers beginnen aardig te balen van het ophokken. bij elk zonnestraaltje (dat natuurlijk altijd net BUITEN hun overkapping valt) zitten ze kwijlend en met hunkerende blik tegen het gaas gedrukt.
al een paar keer heb ik sjaantje betrapt op uitbreken en vanochtend trof ik zelfs ons complete pubertrio uitgebroken en wel zandbadderend in het zonnetje aan
vanmiddag moest ik maar eens korte metten maken.
ik heb nu de boel afgezet met tuingaas. er kan nu zelfs geen ei meer door ontsnappen
helaas hadden ze bij de gamma maar een pak. als ik nog meer had, had ik de boel nog wat verder op de schop kunnen gooien zodat er misschien wat meer zon naar binnen kan.
maar goed, aankomende vrijdag komt het weer volgens meneer gamma en dan zijn ze de eerste.

wat ander nieuws is dat de sectie van mien binnen is. een heel verhaal over ingewanden enzo, maar de algemene conclusie is dat ze marek niet hebben kunnen aantonen maar ook niet hebben kunnen uitsluiten
kortom, heb ik dat

positief is natuurlijk dat de rest nog steeds geen enkel teken van marek vertoont, dus misschien was het inderdaad iets anders.....
pi_35811603
Wat lijkt me dat klote om te moeten zien, die arme opgehokte moppies die er niks van snappen

Hoelang is de incubatie-tijd van die marek dan?
pi_35812601
mja ben blij dat ik afgelopen zomer niet toch die kippies heb genomen die me zo leuk leken.....
jobensaskia.nl
Oi to the punks! Oi to the skins! Oi to the world and everybody wins!
  † In Memoriam † dinsdag 7 maart 2006 @ 21:13:00 #165
37843 lady-wrb
kortaf
pi_35822829
quote:
Op dinsdag 7 maart 2006 15:40 schreef Bluezz het volgende:
Wat lijkt me dat klote om te moeten zien, die arme opgehokte moppies die er niks van snappen

Hoelang is de incubatie-tijd van die marek dan?
ja, maar ze krijgen van de week kippenspeelgoed in de hoop dat ze weer wat uitdaging hebben.
het is nu al zo erg dat als ze mij voor het keukenraam zien, ze allemaal naar het gaas rennen in de hoop dat ik ze weer even kom vermaken

de incubatietijd van marek kan ik nergens helemaal zeker terugvinden. ik dacht ergens gelezen te hebben dat het ongeveer een week of twee was.
nou die hebben we er ruimschoots opzitten (t is alweer meer dan 5 weken geleden dat mientje de eerste tekenen van uitval had) dus wie weet blijven we verder verschoond van enge dingen.

sjaantje is overigens wel erg verkouden, dus daar moet ik ook nog wat aan gaan doen, maar ja, binnenhalen is geen optie als de rest niet iedere dag kan komen buurten, want na een dag of wat accepteren ze haar niet meer in de groep dan.

ik zit echt te smachten naar beter weer, want dan kunnen vriendje en ik de tuin opnieuw betegelen en kan ik eindelijk mijn nieuwe kippenren gaan neerzetten. ik wil er eentje waar de wind minder vat op heeft zodat de kippen lekker tochtvrij kunnen zitten. nou ja, in de tussentijd maar even denken en plannen en uitrekenen wat en hoeveel enzo...
  † In Memoriam † dinsdag 7 maart 2006 @ 21:15:13 #166
37843 lady-wrb
kortaf
pi_35822918
overigens deden de puberhaantjes vandaag weer eens een poging hun zus bruut te verkrachten. t arme kind weet ze gelukkig nog steeds van dr mooie lijfje te houden, maar al met al moet het met dat ophokken eens afgelopen zijn want de heren moeten nodig het huis uit.
  † In Memoriam † donderdag 9 maart 2006 @ 18:14:01 #167
37843 lady-wrb
kortaf
pi_35885942
vandaag verveling ten top. de heren weten niks beters te doen dan de dames te bespringen. zo zag ik dat sandy tot 3 keer toe in 5 minuten met dr snufferd in de prut geduwd werd omdat hendrik zijn lusten moest botvieren. en echt zachtzinnig gaat het niet want de veren vliegen echt in het rond
ik heb de arme sandy echt moeten ontzetten, want het arme beest zat echt van ellende in een hoekje gepropt en kon geen kant meer op zonder weer door een van de mannen gegrepen te worden.
pi_35914250
Ach jeetje ik lees het nu pas van Mientje....wat naar dat ze het toch niet heeft gered !

Hoe is het nu met de andere "verveelde" kippertjes?
Worden de dames nog lastig gevallen?
♥ Love is Love ♥
pi_35916635
kippenspeelgoed.. wat moet ik daar onder verstaan?

eetbare dingen waar ze voor moeten werken of iets dergelijks?
net als dat je bijv. bij katten van die balletjes heb met snoepjes erin
maar dan especially for kip?
jobensaskia.nl
Oi to the punks! Oi to the skins! Oi to the world and everybody wins!
  † In Memoriam † vrijdag 10 maart 2006 @ 19:56:09 #170
37843 lady-wrb
kortaf
pi_35920761
onder kippenspeelgoed is van alles te vinden.
sommige kippen vinden een takkenbos leuk (om in te klimmen en de blaadjes van af te knabbelen.
andere vinden een stapel stenen helemaal te gek (de puberkipjes hier hebben stapels tegels om zich op uit te leven en sinds vanmiddag liggen ze weer languit op hun eigen luie stoel.
wat ik van het weekend voor ze ga maken is een colafles met gaatjes, gevuld met onkruidzaad en die opgehangen aan een touwtje.
als ze daar tegen pikken, komt er een klein beetje onkruidzaad eruit vallen. mij is verteld dat ze dat zo geweldig vinden dat ze zelfs later op stok gaan.
op het ogenblik hark ik elke dag de ren om en strooi rijst wat ik dan door het losse zand hark.
heerlijk vinden ze dat om het op te graven en daar zijn ze ook weer een tijdje mee bezig.
  † In Memoriam † zaterdag 11 maart 2006 @ 13:18:03 #171
37843 lady-wrb
kortaf
pi_35938049
op dit moment heb ik hepie in huis rondlopen
ik trof haar vanmorgen aan met waarschijnlijk een prolaps (er hangt een gedeelte van het legapparaat naar buiten) en het zag er vreselijk en bloederig uit.
foto's zal ik niet plaatsen, want daar moet je echt een sterke maag voor hebben
ze is er heel gewoon onder en doet gewoon dr ding of er niks aan de hand is.
ze gaat zo straks in eenzame opsluiting in de hoop dat het met rust geneest.
ze moet in het donker, is me verteld, omdat ze dan stopt met leggen en zo het legapparaat ontzien wordt.
nou ja, afwachten maar weer, anders wordt dat weer een retourtje dierenarts.
laten we dit keer hopen dat we geluk hebben en dat het vanzelf opknapt.
  † In Memoriam † zaterdag 11 maart 2006 @ 13:18:51 #172
37843 lady-wrb
kortaf
pi_35938072
ondertussen staat ze achter me op dr gemakkie doeraks voerbak leeg te hengelen
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 11 maart 2006 @ 13:29:48 #173
13151 crew  Rewimo
pi_35938379
Hè get, Heep Hoe krijg je dat nou weer voor elkaar
  † In Memoriam † zaterdag 11 maart 2006 @ 14:57:44 #174
37843 lady-wrb
kortaf
pi_35940561
ik heb geen idee, maar het schijnt regelmatig voor te komen.

[ Bericht 20% gewijzigd door lady-wrb op 11-03-2006 15:05:54 ]
pi_35940910
Heep, meid, een verzakking
Hopelijk helpt het wat je allemaal doet wrb
  † In Memoriam † zaterdag 11 maart 2006 @ 20:28:48 #176
37843 lady-wrb
kortaf
pi_35949961
heep had het aardig voor elkaar vandaag hoor.
ze mocht gewoon los door het huis lopen. t was voor ons wel even: pas op, trap niet op de kip , maar dat went snel. heep zelf liet zich lekker verwennen. in de keuken staan nu naast de voer- en waterbak van doerak bakjes voer voor hepie. t is eigenlijk geen gezicht.
ze zit nu in de kattenreismand, met een doek eroverheen om het donker te maken.
morgen weer een dag en dan maar eens kijken hoe het dan is. zo lang ze nog pittig rondloopt en gewoon eet en drinkt gaat het goed.
  † In Memoriam † zondag 12 maart 2006 @ 20:57:12 #177
37843 lady-wrb
kortaf
pi_35971725
hepie is nog steeds binnen...
t is nog niet over, sterker nog, ze begint enorm te stinken doordat alle poep aan dr verenkont blijft hangen
op het kippenforum werd me aangeraden om hepie in een sodabadje te weken.
ik had alleen geen soda in huis, maar gelukkig kon ik een kopje soda lenen bij een goede vriendin.
heep is in bad geweest en drooggefohnd en inderdaad, ze rook weer fris en bovendien is ze nog nooit zo stralend wit geweest
dus hierbij een goeie tip voor de was: gooi dr soda bij
t was heerlijk weer en hepie moest vanachter het raam watertandend toezien hoe haar gevederde vrienden heerlijk in het zonnetje lagen te zandbadderen. iedere keer als ze de tuindeur open hoorde gaan zag je heep dan ook een sprint trekken richting tuin om dan iedere keer de deur net voor dr snavel dicht te zien gaan

een kip in je huis is best gezellig. alleen het wordt al gauw een zooitje. hepie is nogal smijterig met dr voer en al snel lag het kippenvoer door de hele keuken.
ach, als ze op stok is een stofzuiger er doorheen en je ziet er niks meer van.
dweiltje er doorheen en klaar.

tot mijn stomme verbazing lag er in haar mand ineens een ei. vanavond gelegd toen ze dus al naar bed was. dat werkt ondanks haar geschonden achterwerk toch nog wel. vreemd.
nou ja, morgen maar weer kijken hoe het gaat.

en nog wat fotootjes van vandaag:

zo ziet het er dan uit, een kip in je huis:

een kwijlende kip voor het raam: ik wil oooooooooook
bij ons moet je nu echt uitkijken waar je loopt, want hepie gaat echt niet opzij

[ Bericht 14% gewijzigd door Blues op 15-04-2006 23:28:48 (foto's gerepareerd) ]
pi_35972683
Arme hepie, dat wel, maar het zijn wel weer erg leuke foto's
Denk je dat ze pijn heeft van die prolaps? Neem je nog kontakt op met de DA ?
pi_35973212
Hee Lady,
Veel sterkte nu met Heep... Ik kan helaas je foto's niet zien. Was wel nieuwsgierig naar een binnenzittende Hepie
Ik hoop in ieder geval dat ze geen pijn heeft dat arme beestje...
=^.^=
pi_35975006
Klik es op die foto's B Dan lukt het wel denk ik
pi_35975458
jaa gelukt hihi

Leuke foto's
=^.^=
  † In Memoriam † zondag 12 maart 2006 @ 22:28:40 #182
37843 lady-wrb
kortaf
pi_35975627
quote:
Op zondag 12 maart 2006 21:17 schreef Bluezz het volgende:
Arme hepie, dat wel, maar het zijn wel weer erg leuke foto's
Denk je dat ze pijn heeft van die prolaps? Neem je nog kontakt op met de DA ?
nee, volgens mij heeft ze geen pijn. ze is gewoon zichzelf: eigenwijs, pinnig en nieuwsgierig.
ook het eten doet ze prima: haar bakje met groente en graan staat gewoon naast doeraks voer- en drinkbak.
ze staan 's morgens dan ook samen aan het ontbijt, waarbij hepie rustig af en toe een brokje kitekat meepikt en dr snavel afspoelt in doeraks waterbak

ach, we kijken het wel weer aan voor morgen. dan gaat ze weer met dr kontje in een sodabadje.
ik heb veel tips gekregen op het kippenforum en de dierenarts is dichtbij.
pi_35976052
Ik zou best een kip willen zijn en bij jou wonen wrb

† In Memoriam † maandag 13 maart 2006 @ 06:28:32 #184
37843 lady-wrb
kortaf
  † In Memoriam † maandag 13 maart 2006 @ 06:32:23 #185
37843 lady-wrb
kortaf
pi_35981653
gistermiddag was het zulk lekker weer! zonnetje in de achtertuin, ik liep zelfs in mijn t-shirt buiten.
ik heb net zo lang met onze overkapping lopen mieren totdat er een flinke strook zon de tent in scheen. de kippen hebben zoooooo genoten
heel de middag werd er gezandbadderd, gegraven en languit in de zon gelegen
ik heb ze sinds dat ze opgehokt zijn nog niet zo ontspannen en tevreden gezien
en heep zat aan de andere kant van het glas te balen ze wilde ook
  † In Memoriam † maandag 13 maart 2006 @ 07:53:04 #186
37843 lady-wrb
kortaf
pi_35981894
goed nieuws
ik heb zonet madam dr bilpartij gewassen en het ziet er een stuk beter uit dan gister.
de uitstulping is weg
ik denk dat we weer de goede kant op gaan
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 13 maart 2006 @ 08:05:57 #187
13151 crew  Rewimo
pi_35981997
Hoera voor Heep
pi_35982273
Aaah super Hepie!!!
  † In Memoriam † maandag 13 maart 2006 @ 14:45:10 #189
37843 lady-wrb
kortaf
pi_35991099
nou hebben wij dat weer
ik denk: het is lekker weer, laat ik heep eens lekker in de ren scharrelen. ziet dat stuk ongeluk van een rosa haar kans schoon en begint hepie lekker te mollen. echt de plukken hepiepluis vlogen in het rond en hepie was doodsbang, want ja, rosa is wel 6 x zo groot als hepie en 3 x zo breed.
ze ligt nu dus weer aan dr kontje open
rosa zit nu in het nachthok over haar zonden na te denken en bij de rest is de rust weergekeerd.
hepie begint nu weer uit haar schulpje te kruipen en doet weer een beetje mee met de rest.
maar vanavond gaat ze toch mooi weer met mij mee naar binnen
(of rosa slaapt vannacht in de hependance en de rest in het nachthok, maar ik wil wraak
pi_35993495
quote:
Op maandag 13 maart 2006 06:28 schreef lady-wrb het volgende:
hoe dat zo, bluezz?
Nou, lees je eigen topic eens
Je bent zo supergoed voor ze

Arme Heep, en stoute Rosa
pi_36002916
Tja, jaloerse vrouwen.....levensgevaarlijk! Rosa zag Heepie natuurlijk fijn vertroeteld worden....
Ik heb gisteren weer een kip gered uit het park. Met een schepnetje een half uur erachteraan gerend, maar ze zit nu veilig opgehokt bij de buurvrouw. Sterkte daar!
pi_36003470
Schepnetje Is er een filmpje van?
  † In Memoriam † maandag 13 maart 2006 @ 22:01:11 #193
37843 lady-wrb
kortaf
pi_36005643
wat goed van je natha die is in elk geval gered.
dat verdiend wel een soop-award.
heep is tegen de avond toch weer mee naar binnen gegaan.
ze vindt het volgens mij niet eens vervelend. ze loopt de hele kamer door.
vanochtend lag ze languit onder een stoel in het zonnetje
vanavond heb ik haar weer met dr kont in een warm sodabadje gezet, lekker uitgespoeld en daarna drooggefohnd. ze boft maar met dr eigen leco zadelhoff.
tot mijn verbazing wandelde ze daarna doodleuk het kattenmandje in om te gaan slapen
ze heeft zich dus echt geschikt in dr lot
morgen maar weer eens kijken hoe de boel erbij staat. met goed weer gaat ze weer naar buiten om het contact met de groep niet te verliezen en met slecht weer haal ik er wel een paar in huis (gelukkig leest vriendje hier niet mee )
pi_36011226
quote:
Op maandag 13 maart 2006 22:01 schreef lady-wrb het volgende:
wat goed van je natha die is in elk geval gered.
dat verdiend wel een soop-award.
heep is tegen de avond toch weer mee naar binnen gegaan.
ze vindt het volgens mij niet eens vervelend. ze loopt de hele kamer door.
vanochtend lag ze languit onder een stoel in het zonnetje
vanavond heb ik haar weer met dr kont in een warm sodabadje gezet, lekker uitgespoeld en daarna drooggefohnd. ze boft maar met dr eigen leco zadelhoff.
tot mijn verbazing wandelde ze daarna doodleuk het kattenmandje in om te gaan slapen
ze heeft zich dus echt geschikt in dr lot
morgen maar weer eens kijken hoe de boel erbij staat. met goed weer gaat ze weer naar buiten om het contact met de groep niet te verliezen en met slecht weer haal ik er wel een paar in huis (gelukkig leest vriendje hier niet mee )
pi_36011246
quote:
Op maandag 13 maart 2006 20:48 schreef Natha- het volgende:
Tja, jaloerse vrouwen.....levensgevaarlijk! Rosa zag Heepie natuurlijk fijn vertroeteld worden....
Ik heb gisteren weer een kip gered uit het park. Met een schepnetje een half uur erachteraan gerend, maar ze zit nu veilig opgehokt bij de buurvrouw. Sterkte daar!
Jij ook
  † In Memoriam † dinsdag 14 maart 2006 @ 06:56:41 #196
37843 lady-wrb
kortaf
pi_36012983
jaaaaa !!! ik heb heep net uit haar verblijf gelaten en even de onderkant gecontroleerd. en het ziet er weer beter uit . niet meer zo vies en stinkend als de afgelopen dagen
ze zit nu achter me aan het ontbijt (oftewel ze gooit net dr voerbak door de keuken
ik ben helemaal blij! dat is beter dan zo'n domper als bij mien
  dinsdag 14 maart 2006 @ 17:03:47 #197
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_36027770
Ladywrb ga je de kipjes inenten ?
Engaging Infinite Improbability Drive..
  † In Memoriam † dinsdag 14 maart 2006 @ 17:46:35 #198
37843 lady-wrb
kortaf
pi_36029044
quote:
Op dinsdag 14 maart 2006 17:03 schreef _evenstar_ het volgende:
Ladywrb ga je de kipjes inenten ?
vooralsnog niet

- ik vind het een eng idee dat mijn kippen ergens geregistreerd staan
- mocht de vogelgriep hier in de buurt geconstateerd worden, zijn ze toch het haasje, geënt of niet
- ik heb nog geen entplek in de buurt kunnen vinden en met 9 kippen in een personenauto door nederland crossen gaat me wat ver.
- heel veel dierenartsen doen het niet omdat het te weinig opleverd en er een verzamelverbod is

kortom, ik doe het nog even niet. (en dan heb ik het nog niet eens over de kosten)

ik wacht af en hou het kippenforum in de gaten. daar zijn de meningen ook verdeeld. bovendien is het vaccin nog niet voorradig.
  dinsdag 14 maart 2006 @ 20:20:04 #199
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_36033732
ah oke
Engaging Infinite Improbability Drive..
  † In Memoriam † dinsdag 14 maart 2006 @ 21:26:17 #200
37843 lady-wrb
kortaf
pi_36036597
heep slaapt weer bij de rest van dr familie. tis wel meteen stil hier en het blijft ook zo schoon
ik vind haar nog steeds niet helemaal optimaal, maar oke, wie weet knapt ze beter op als ze tussen haar onderdanen zit.
hoewel ze nog steeds niet zo bazig en bitchy doet als anders, loopt men niet meer over haar heen en ook rosa heeft geen poging meer gedaan om met hepie de ren te vegen.
ze was wel heel erg moe toen ik het hok ging sluiten: ze zat al met dr kop in de veren, terwijl de rest nog gezellig zat te kwetteren naar elkaar. toen ik om het hoekje keek, ging even de kop uit de veren en toen ze zag dat ik het was, ging die ook meteen weer terug in de veren.

de fles met onkruidzaad hing al 2 dagen niets te doen in de overkapping, van een afstandje argwanend bekeken door ons pluimvee. ik heb er wel een paar keer mee geschud om te laten zien dat er wat lekkers in zat, maar verder dan: hee er wordt gerammeld, dus er ligt iets lekkers op de grond, kwamen ze niet.
maar vandaag had hendrik het door. alleen werd hij nogal gefrustreerd doordaat de fles ging slingeren en hij dat niet kon volgen. en hij had het nou net zo goed voor elkaar:
hendrik tikt tegen de fles -> zaadjes vallen op de grond -> kippenmeisje denkt: heeee lekkers en bukt zich om het op te pikken -> hendrik springt op kippenmeisje -> kippenmeisje wordt bruut verkracht

alleen had ik het zo niet bedoeld
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')