abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 10 april 2006 @ 07:46:04 #251
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_36813156
Pittige tante die Heep Alleen jammer dat ze haar gezelschapsdame ook eruit zetten
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  maandag 10 april 2006 @ 10:07:28 #252
91591 gnoompje
naomi en kelvin
pi_36814720
Ik lurk hier graag mee

wilde even laten weten dat ik nu zowat van mijn stoel af kieper van het lachen.

Heep prachtige actie

Lady-wrb ik zie het echt letterlijk voor me
ik ben niet blond, ik ben gewoon mezelf!!
  † In Memoriam † dinsdag 11 april 2006 @ 10:55:35 #253
37843 lady-wrb
kortaf
pi_36849109
vanmorgen zag heep er weer bescheten uit. letterlijk
voor de zoveelste keer had een onverlaat zijn kippenkont aan haar witte bontje afgeveegd met als resultaat dat bij hepie de remsporen over dr rug lopen
zowel heep als ik hebben besloten dat het nu maar eens afgelopen moet zijn en we hebben meteen een oplossing gezocht voor het feit dat iedereen zijn eieren bij heep in het nest legt en en passant heep zowat uit het nest duwt. vooral rosa heeft er een handje van om heep zo plat te duwen dat we dr bijna als poster tegen de wand kunnen hangen.
nu had ik onlangs al gezien dat onze achterbuurman (de gammabouwmarkt) kattenmandjes in de opruiming heeft. en vandaag heb ik heep met nest en eieren en al in de helft van zo'n kattenreismandje gezet.
in eerste instantie vond heep het maar niks, maar na enige aandrang koos ze eieren voor dr geld (dr eigen eieren dus ) en nu zit ze trots te wezen op dr eigen prive-verblijf.
(foto volgt nog)
degene die het er meteen al niet mee eens was, was rosa. die loopt nu al een half uur luid te kakelen dat ze wil leggen, maar niet in dr favo hoekje kan.
op het ogenblik heeft ze onder luid protest het legnest naast hepie in gebruik genomen.
maar o o o, wat is ze het er niet mee eens
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 11 april 2006 @ 11:12:12 #254
13151 crew  Rewimo
pi_36849532
Dat zal Rosa leren haar kont aan Heep af te vegen
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  dinsdag 11 april 2006 @ 11:13:15 #255
91591 gnoompje
naomi en kelvin
pi_36849569
oeh daar wil ik wel een foto van zien hoor.

Heep in een kattenmand.

Mijn schoonzusje heeft ook drie kipjes, maar geen haan. Een van de dames is broeds en nu heeft ze van een boer in de buurt bevruchte eieren geleend en die in het nest gelegd.
De eitjes zijn een slag kleiner dan de eitjes die ze zelf legt zodat daar geen verwarring over bestaat. Het is ook een ander soort kip dan schoonzussie zelf houdt. Calafornische kipjes moeten eruit komen geloof ik.
Mijn zwager kwam oppassen en vertelde het. Het eerste wat Naomi zei is: "Jij hebt geen haan dus hoe kan dat?" en "Als de kuikens er zijn moet je bellen hoor, ook als het al donker is!"
  † In Memoriam † dinsdag 11 april 2006 @ 14:27:30 #256
37843 lady-wrb
kortaf
pi_36854961
wat leuk gnoompje.
heeft je zus al vaker een van dr kipjes laten broeden?
sjaan vindt het maar niks dat ze niet bij hepie kan.
en hepie zelf? ach die heeft nu rust, een schoon nest en lekker eten en drinken bij de hand
HELEMAAL VOOR HAARZELF ALLEEN !

het schiet hier al lekker op met de eitjes. we zijn begonnen op 28 maart en met 21 dagen broeden komen we op rond de 18 april.
nog 1 week te gaan dus.
ik denk dat ik straks nog even ga kuiken-loeren als ik hepie even van dr nest gooi om een sanitaire stop te maken en de poten los te gooien.
s kijken of we nog op schema liggen qua groei.
oowwwwww wat is het toch weer spannend hier.
  dinsdag 11 april 2006 @ 14:27:38 #257
70844 Marietje_34
neuronennetwerkster
pi_36854963
tvk'tje
Het enige wat ik zeker weet, is dat ik niets zeker weet...denk ik.
  † In Memoriam † dinsdag 11 april 2006 @ 14:39:48 #258
37843 lady-wrb
kortaf
  dinsdag 11 april 2006 @ 14:45:24 #259
70844 Marietje_34
neuronennetwerkster
pi_36855496
quote:
Op dinsdag 11 april 2006 14:39 schreef lady-wrb het volgende:
terugvindkuiken
exactemundo
Het enige wat ik zeker weet, is dat ik niets zeker weet...denk ik.
  dinsdag 11 april 2006 @ 14:56:51 #260
91591 gnoompje
naomi en kelvin
pi_36855867
Nee dit is de eerste keer.
Ze zijn ook nog niet zo oud. Zitten nog onder het jaar.
Schone zus is er wel erg trots op maar baalt als een stekker dat de dames niet uit hun hokje mogen. Ze hebben niet zo'n grote tuin dus een ren zit er niet in.

Maar straks hebben ze wel rondlopen tot ze twe groot worden. Dan gaan ze weer naar de boer waar de eieren vandaan komen.
  † In Memoriam † dinsdag 11 april 2006 @ 16:09:13 #261
37843 lady-wrb
kortaf
pi_36858068
och met een beetje mazzel mogen ze vanaf 1 mei weer los toch?

hoe lang zit de kip van je schoonzus? na een dag of 5 zou je al kunnen zien of er wat inzit.
ik doe het zelf altijd na 1 week en dan met 2 weken nog een keer om te kijken of de groei er nog een beetje in zit.
daar na niet meer.
je schoonzus moet er goed op letten dat kippie wel blijft eten. hepie bleef de eerste keer ook stug zitten, die moest ik ook onder dwang van haar nest halen.
dit keer gaat ze wel zelf, maar er staan wel gewoon bakjes met water en voer binnen snavelbereik, want ze heeft als ze van dr nest komt eigenlijk alleen maar haast: snel,snel zandbadderen, snel,snel eten en een slok drinken schiet er meestal zelfs bij in. en zodra ze gepoept heeft (niet schrikken, dat kan een enorme hoeveelheid zijn ) rent ze als de gesmeerde bliksem weer richting eitjes.
en zodra ze die weer onder zich gedrapeerd heeft, gaat op dr gemakkie water zitten drinken en neemt nog wat voer.
na de vorige broedperiode was heep enorm afgevallen en moest van de dokter stevig aansterken.
ze heeft eigenlijk de hele winter door op krachtvoer en extraatjes gestaan en is er nu weer helemaal klaar voor. als ze nu wat vetjes kwijt zou raken, is het in elk geval niet zo rampzalig als de vorige keer. toen was ze echt vel over been.
  dinsdag 11 april 2006 @ 16:17:21 #262
91591 gnoompje
naomi en kelvin
pi_36858299
voor zover ik weet gaat het goed.

Ze moet nu nog 15 dagen, vrijdag was het nog 19 toen zwager kwam oppassen.
Het hok dat ze heeft staan is niet groot. Ongeveer een meter breed tot 75 cm diep en 75 cm hoog.
Voer staat dus altijd binnen hand(kippen)bereik plus dat ze elke dag even gaat kijken.
Ze krijgen ook meelwormen daar schijnen ze helemaal wild van te worden.

Ach, we wachten het gewoon af wat er gaat gebeuren.
Maar zal de info wel doorgeven als ik haar weer spreek.
  dinsdag 11 april 2006 @ 16:18:25 #263
91591 gnoompje
naomi en kelvin
pi_36858329
Ps ze hebben trouwens wel genoeg ruimte om breeduit te liggen en dan kan er nog in het hok gescharreld worden
  † In Memoriam † dinsdag 11 april 2006 @ 21:21:19 #264
37843 lady-wrb
kortaf
pi_36868337
meelwormen vinden ze hier ook helemaal te gek. dat krijgen ze hier een keer in de week.
nou ja, mocht je informatie nodig hebben.....
o ja, tegen de tijd dat de grote uitbraak verwacht wordt, moet je zus wel even kuikenmeel 1 in huis halen. de eerste dag na uitkomen hoeven de kuiks niets te eten. ze hebben vanuit het ei genoeg meegekregen om de eerste 24 uur door te komen.
waar ze ook even op moet letten is dat de kuikens niet kunnen verdrinken in de waterbak.
ik heb dat opgelost door knikkers op de bodem te leggen zodat er maar een heel klein laagje water beschikbaar is.
en pas op voor jaloerse collega-kipjes. die willen nog wel eens uithalen naar kuikens.
  † In Memoriam † dinsdag 11 april 2006 @ 21:23:16 #265
37843 lady-wrb
kortaf
pi_36868399
heep slaapt heerlijk in dr eigen kraamkamertje
tot grote ergernis van de anderen, want ze neemt met die bak wel erg veel ruimte in.
sjaan heeft dat opgelost, door bovenop heeps verblijf te slapen.
kortom, heep's bed is nu een stapelbed
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 11 april 2006 @ 21:24:16 #266
13151 crew  Rewimo
pi_36868432
En krijgen we daar nog een fotootje van?
  † In Memoriam † dinsdag 11 april 2006 @ 21:24:55 #267
37843 lady-wrb
kortaf
pi_36868457
natha, kom je nog wel eens in de buurt?
als je zin hebt om binnenkort kuikens te komen kijken, laat maar weten, dan zorg ik voor een doosje soop-eitjes. (of eigenlijk, de dames zorgen voor de eitjes en ik voor het doosje )
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 11 april 2006 @ 21:26:03 #268
13151 crew  Rewimo
pi_36868488
Verwacht je donderdag al kuikens?

De trui ligt klaar, was er nog meer dat mee moet
  † In Memoriam † dinsdag 11 april 2006 @ 21:27:02 #269
37843 lady-wrb
kortaf
pi_36868526
quote:
Op dinsdag 11 april 2006 21:24 schreef Rewimo het volgende:
En krijgen we daar nog een fotootje van?
morgen.
ik ben net blij dat ik eindelijk zit.

vanmiddag had luca een vriendje spelen. heeft dat k*tjoch een hele bus luchtverfrisser in luca zijn kamer leeggespoten.
je kunt de lucht daar snijden.
en ik heb al zo'n last van mijn ademhaling zonder die stank
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 11 april 2006 @ 21:51:27 #270
13151 crew  Rewimo
pi_36869437
Jakkes, dat spul slaat zo op je longen
pi_36883307
quote:
Op dinsdag 11 april 2006 21:24 schreef lady-wrb het volgende:
natha, kom je nog wel eens in de buurt?
als je zin hebt om binnenkort kuikens te komen kijken, laat maar weten, dan zorg ik voor een doosje soop-eitjes. (of eigenlijk, de dames zorgen voor de eitjes en ik voor het doosje )
Oh! Dat aanbod sla ik niet af hoor! Ik heb dit jaar geen kuikens in het park, dus om aan mijn kuiken-kijk-tax te komen, fiets ik graag een stukje om. Bovendioen vroeg vriendlief laatst al waneer ik weer eens "van die LEKKERE gevulde eitjes" ging maken :-)
  † In Memoriam † woensdag 12 april 2006 @ 19:03:27 #272
37843 lady-wrb
kortaf
pi_36895772
nou dat is dan afgesproken natha
zodra hier donsjes arriveren kom jij eitjes halen.
  † In Memoriam † woensdag 12 april 2006 @ 20:24:25 #273
37843 lady-wrb
kortaf
pi_36898421
gisteravond was het een geprop van jewelste in het nachthok.
heep kon door haar nieuwe kamertje eindelijk eens rustig en breeduit de nachtdoorbrengen, zonder een of andere kip op schoot of in dr nek met alle risico's op lekken en vlekken.
vanochtend trof ik haar fris en fruitig in een schoon nest en een prima humeur.
dat kon van de andere kippen niet gezegd worden: ze zijn stinkend jaloers op heep en als ze zich in de ren bevind, wordt er hier en daar ineens een pootje uitgestoken of er schiet 'ineens' een snavel uit. vooral rosa is weer vol op hepie in aan het hakken.
maar mijn doel is bereikt en ik vond vandaag 3 verse eieren in het andere legnest en niet onder hepie.
  woensdag 12 april 2006 @ 20:37:02 #274
91591 gnoompje
naomi en kelvin
pi_36898861
Krijgen we nog een fotootje van Heep in haar luxe (1-kips)broedkamertje.

Ben wel niewsgierig hoe ze er bij zit
  † In Memoriam † donderdag 13 april 2006 @ 10:44:20 #275
37843 lady-wrb
kortaf
pi_36914239
quote:
Op dinsdag 11 april 2006 21:26 schreef Rewimo het volgende:
Verwacht je donderdag al kuikens?

De trui ligt klaar, was er nog meer dat mee moet
ja volgende week donderdag
  † In Memoriam † donderdag 13 april 2006 @ 10:45:07 #276
37843 lady-wrb
kortaf
pi_36914267
quote:
Op woensdag 12 april 2006 20:37 schreef gnoompje het volgende:
Krijgen we nog een fotootje van Heep in haar luxe (1-kips)broedkamertje.

Ben wel niewsgierig hoe ze er bij zit
* lady-wrb gaat even batterijen in het fotodingesgeval doen en hepie stalken.
  † In Memoriam † donderdag 13 april 2006 @ 10:47:55 #277
37843 lady-wrb
kortaf
pi_36914338
sorry, t gaat nog even duren, want hier heeft een onverlaat geprobeerd gewone batterijen op te laden. (wat dus niet gaat )
  donderdag 13 april 2006 @ 11:19:48 #278
91591 gnoompje
naomi en kelvin
pi_36915226
Das ook niet aardig.

Weet wel een leuke.

Je steekt je wijsvinger uit naar de schuldige en roept hard: Je bent een soepkip!!!!
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 13 april 2006 @ 12:12:03 #279
13151 crew  Rewimo
pi_36916782
Nou dan kom ik vanmiddag zelf wel even langs, daar kan ik niet op wachten hoor
  † In Memoriam † donderdag 13 april 2006 @ 12:34:41 #280
37843 lady-wrb
kortaf
pi_36917502
nou prima hoor, batterijen en ik zijn geen goede combi
neem je ook meteen iets mee om eitjes in te vervoeren?
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 13 april 2006 @ 12:36:09 #281
13151 crew  Rewimo
pi_36917537
Maar dan graag wel eentje van vandaag:
quote:
HELMONDER VERLOST VAN PIJN DOOR WRIJVEN MET WITTE DONDERDAG-LEGSEL

’Genezen door WONDER-EI’

door THEO JONGEDIJK

BARNEVELD, donderdag
Een kippenei dat vandaag, op Witte Donderdag, is gelegd, werd door onze voorvoorouders geneeskrachtige werking toegedicht. Spierpijn en verstuikingen, zo wilde het volksgeloof, waren goed te bestrijden door eenvoudigweg met een ei van deze dag over de geblesseerde plek te wrijven.
Arno van Mullekom in Helmond heeft er baat bij gevonden en is dankzij een Witte Donderdag-ei verlost van pijnen aan een heup die hem jarenlang in de weg zaten en waaraan doktoren niets wisten te veranderen.
„In de kapperszaak die mijn ouders destijds hadden, kwam een zuster die vertelde over de geneeskrachtige werking van het ei. Ik heb haar raad opgevolgd en ben met een ei van Witte Donderdag over mijn pijnlijke heup gaan wrijven. Van enige verbetering was aanvankelijk geen sprake. Pas maanden later werden mijn klachten minder.”
Van Mullekom, belijdend rooms-katholiek, wil niets horen over bijgeloof. „Het gaat niet om het ei zelf. Dat is maar een hulpmiddel. Het is de koppeling aan de traditie van het joods paasfeest en de herdenking van de instelling van de heilige eucharistie. Dat heeft alles met het feest van Pasen te maken en met het nieuwe leven. Voor het christelijk geloof staat het ei symbool voor de wederopstandig van Christus.”
Een andere getuigenis van de heilzame werking van het Witte Donderdag-ei komt van een inwoner van Breda. „Vanwege aanhoudende rugpijnen was ik al van plan om een nieuwe autostoel en een andere matras te kopen. Iemand die ook baat had gevonden bij zo’n ei reikte mij er eentje aan. Natuurlijk was ik sceptisch. Maar het heeft wel geholpen. Verbazingwekkend vind ik dat het Witte Donderdag-ei zonder rottingsverschijnselen al maanden op mijn nachtkastje staat. Vandaag ga ik de boer op om een nieuw ei te halen, want ik blijf wel wrijven.”
Bij het Nederlands Productschap voor Vee, Vlees en Eieren is het verhaal van de heilzame werking van het Witte Donderdag-ei onbekend. Peggy van der Sanden, woordvoerster van de organisatie: „Volksgeloof is vaak niet vastgelegd. Dat is jammer, want wij zouden er best meer over willen weten.” Ze heeft wel een Chinees gebruik achterhaald: het onder de grond stoppen van een ei voor een periode van honderd dagen. Het kleinood wordt in theebladeren gewikkeld en ruimhartig met kalk bestrooid voor de conserverende werking. „Het schijnt daar een delicatesse te zijn”, aldus Van der Sanden.

Ook voor Wouter Boonzaaijer, een van de zeventig vrijwilligers van het Pluimveemuseum in Barneveld, is het verhaal over het Witte Donderdag-ei en de veronderstelde geneeskrachtige werking nieuw. „Een kippenei is maximaal een week of zes te bewaren op kamertemperatuur. Ik zou het niet een jaar naast me op het nachtkastje willen hebben. De inhoud droogt inwendig op en als de schaal stukgaat, jaagt de stank gegarandeerd iedereen het huis uit.” Boonzaaijer gaat er geen speciaal Witte Donderdag-ei voor kopen. „Ik geloof daar gewoon niet in.”
Van der Sanden van het Productschap: „We hebben geen bewijs dat het niet zo is. Het tegendeel kunnen we evenmin hardmaken. Wat wel vaststaat, is dat een ei erg gezond is, dankzij de vitamines en de mineralen die erin zitten.”
Uit de Telegraaf van vandaag
  † In Memoriam † donderdag 13 april 2006 @ 12:47:15 #282
37843 lady-wrb
kortaf
pi_36917884
nou je hebt mazzel.
ik heb er een van vanochtend. ik was er zelfs bij toen het gelegd werd, dus ik kan met zekerheid zeggen dat het van sandy komt.
of er vandaag nog iets bij gaat komen weet ik niet zeker. de dames hebben gister namelijk nogal hun best gedaan, maar je weet nooit natuurlijk.
ik zit te wachten op de groenbakophaaldienst. ik moet nodig de kippenverblijven uitmesten, maar de bak staat nog steeds voor.
t is geen gezicht om gasten te ontvangen en die een kippenhok vol mest te moeten showen.
(gelukkig is hepie een propere huisvrouw en is haar nest totaal schoon (op wat verzameld nestmateriaal dan )
  † In Memoriam † vrijdag 14 april 2006 @ 11:41:19 #283
37843 lady-wrb
kortaf
pi_36948407
aangezien rewimo gister van alles mee had, behalve een camera, ben ik het gevecht met de batterijen vandaag maar weer aangegaan.
jullie hebben mazzel, ik heb 3 soopfoto's
maar toen ik er een voor mezelf wilde maken, hadden de batterijen geen zin meer.

op de achtergrond hoor ik trouwens nu een persende sandy, aangemoedigd door de anderen

mijn kips krijgens sterallures
waren ze vroeger dik tevreden met sla, tegenwoordig moet het appel zijn. en nog in stukjes ook.
en geef ik appel met daarover gesnipperde sla, dan vliegt eerst de sla alle kanten uit, zodat men sneller bij de appel is en mocht er dan nog een gaatje over zijn in de kippenmaag, dan wil men nog wel wat sla eten.
spoiled chicks

voor het overzicht van het geheel even deze foto:
heep staat met haar bakkie waar haar nest eerst was.
het andere deurtje waar normaal iedereen naar binnenstuift is nu dicht om het zo rustig en schemerig te krijgen dat ze in de stemming komen om in de andere legnesten te leggen.
men gebruikt nu de klep van de hependance als ingang en gaat via de zij-ingang het leghok in.

bij sandy is het trouwens geen ei leggen maar een echte bevalling
in tegenstelling tot de rest van de kippers staat zij een ei te leggen.
ik heb het nou al een paar keer gezien en je hoort het ei ook echt vallen

en dit is dan hepie in dr eigenste eenkamerwoning.
ze heeft het er heel erg naar dr zin en er moet ook geen kip haar kop om de hoek steken om maar te proberen of ze erbij mag want ze verdedigd haar hok met hand en tand (of in heeps geval met vleugel en snavel )

hendrik en wim hebben vanonchtend een serieuze ruzie uitgevochten. met hun kragen hoog en hun koppen laag sprongen en dansten ze om elkaar heen.
het ging hard tegen hard. de leiderspositie van wim werd duidelijk betwist.
het leek echt een potje vrijworstelen want ze trokken aan elkaars veren en er werd geduwd en gepikt.
ik heb maar ingegrepen en de twee uit elkaar gehaald.
nu ze nog steeds opgehokt zitten, vind ik het niet verantwoord om ze hun ruzies uit te laten vechten omdat de verliezer geen ruimte heeft om zich uit de voeten te maken.
alleen al het feit dat de dames zich in de hependance verstopt hadden tot ze uitgevochten waren, bewijst wel dat het echt serieus was.
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 14 april 2006 @ 12:17:01 #284
13151 crew  Rewimo
pi_36949633
Ik had geen camera-instructies meegekregen ja

Heep zit er comfortabel bij Sjaan gezellig in de buurt.

Lijkt me best eng, twee van die kemphanen trouwens
  † In Memoriam † vrijdag 14 april 2006 @ 14:48:51 #285
37843 lady-wrb
kortaf
pi_36954299
ze zijn weer dikke vrienden ondertussen en sjaan hing net voor de helft in heep's little palace.
  † In Memoriam † zaterdag 15 april 2006 @ 09:21:18 #286
37843 lady-wrb
kortaf
pi_36974764

heep heeft op een van de eitjes gestaan.
kuikje is niet meer
pi_36975184
Ojee, wat lomp! (en wat zal het een troep gegeven hebben..)
  † In Memoriam † zaterdag 15 april 2006 @ 11:21:19 #288
37843 lady-wrb
kortaf
pi_36976290
quote:
Op zaterdag 15 april 2006 10:09 schreef Natha- het volgende:
Ojee, wat lomp! (en wat zal het een troep gegeven hebben..)
nee dat viel wel mee. er zat gewoon een gaatje in en er is wat smurrie uitgekomen die vervolgens aan heep geplakt zat met ei en al.
ik vermoed zelfs dat het kuikentje al langer dood was. het rook nogal

rosa heeft de laatste tijd last van windeieren. dat geeft meer troep eerlijk gezegd. al is het alleen al omdat rosa enorme eieren legt in vergelijking tot de bescheiden zijdehoenderexemplaren.
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 15 april 2006 @ 11:43:01 #289
13151 crew  Rewimo
pi_36976681
Jammer van het kuikje, maar het was waarschijnlijk toch niet uitgekomen dus...
  zaterdag 15 april 2006 @ 12:29:25 #290
20716 tonja
twitch.tv/tonjatekenshow
pi_36977811
Windeieren? Dat bestaat echt? Ik ken het alleen van de uitdrukking.
Wat is dat eigenlijk?

laat maar, ik heb het al gevonden.

[ Bericht 19% gewijzigd door tonja op 15-04-2006 14:26:05 ]
►►►https://www.twitch.tv/tonjatekenshow ◄◄◄◄
  † In Memoriam † zaterdag 15 april 2006 @ 16:39:22 #291
37843 lady-wrb
kortaf
pi_36983210
ja hoor windeieren bestaan echt
het zijn eieren waar de kalklaag niet of nauwelijks van ontwikkeld is.
bij rosa zit er wel een soort kalklaagje omheen, maar dat is dunner dan papier, dus de boel zakt meteen na het leggen in elkaar en het enige dat je terugvindt is een hoop smurrie met een opgerold perkamentachtig gevalletje.

ik heb toevallig ergens een foto zien staan van een dergelijk ei. eens kijken of ik die nog terugvind, en anders heb ik zo'n schil van een rosa ei bewaard.
  † In Memoriam † zaterdag 15 april 2006 @ 16:44:53 #292
37843 lady-wrb
kortaf
pi_36983337
deze foto is precies wat ik dus bij rosa aantref (geleend van het kippenforum)

zaterdag 15 april 2006 @ 17:25:36 #293
20716 tonja
twitch.tv/tonjatekenshow
pi_36984467
Dat is inderdaad een smeerboel zeg.

Merkwaardig dat zo'n ei pas na het leggen in elkaar stort, en niet tijdens. Je zou denken dat tijdens het persen het ei de meeste druk te verduren krijgt.
pi_36987654
Staand eieren leggen, en dan *plop*

Leuke foto's, hebben we een beetje beeld van de hependance!
  zaterdag 15 april 2006 @ 20:40:21 #295
20716 tonja
twitch.tv/tonjatekenshow
pi_36989556
quote:
Op zaterdag 15 april 2006 19:33 schreef Bluezz het volgende:

nee, eerst *plop* en dan *splash* als ik het goed begrijp
  † In Memoriam † zaterdag 15 april 2006 @ 21:49:22 #296
37843 lady-wrb
kortaf
pi_36991129
quote:
Op zaterdag 15 april 2006 19:33 schreef Bluezz het volgende:

een van de kippen legt inderdaad staande haar ei.
sandy maakt er altijd een speciaal persgeluidje bij.
van de week was ik met heep bezig, terwijl sandy dr ei naar buiten stond te persen.
je hoort het ei dan echt vallen
en t blijft nog heel ook.

hepie gaat trouwens wel heel wild met haar eieren om.
ze wandelt er gewoon overheen of ze springt erop.
niet zo gek dus dat er een gesneuveld is.
toch maar opletten dat ze niet meer zo lomp doet met die overgebleven eitjes.
we willen kuikens, geen prut
pi_36996172
In De enige echte Kippensoop!! werken op 3 na de foto's weer, zonder kikkers
Dus mag ik mijn favootje weer even spammen hier

† In Memoriam † zondag 16 april 2006 @ 12:15:37 #298
37843 lady-wrb
kortaf
  † In Memoriam † zondag 16 april 2006 @ 12:23:09 #299
37843 lady-wrb
kortaf
pi_37001776
bluezz
ik ga zo meteen kijken welke het niet meer doen. misschien heb ik ze nog ergens op een computer staan. (maar daar zit vriendlief nu op te poolen)

de kippers hebben vandaag verplicht uitgeslapen tot een uur of 10.
ivm de zondagsrust voor de hele buurt mochten ze niet eerder naar buiten van mij.
maar daarna kregen ze dan ook weer een uitgebreid ontbijtje.
stank voor dank overigens, want je geeft ze een paar appels en waar vechten ze om?
ja juist : de pitjes
en van de aarbeien zijn de kroontjes volgens rosa het lekkerst
denk je je kippen een plezier te doen
hepie is ook weer van dr nest afgeweest en tot nu toe is de boel op het oog heel.
ik kom er niet meer aan, want als het goed is zitten we in de laatste dagen voor het uitkomen.
tussen overmorgen en een week daarna zou het kunnen/moeten gebeuren.

ik heb zo straks nog een lekker karweitje: t is niks dat ik ze verplicht in hun hok hou, maar dat poepen ze dan ook enthousiast onder.
de hependance stinkt als een mesthoop (watt dan ook eigenlijk zo is )
pi_37002521
*houd neus dicht*

[ Bericht 4% gewijzigd door Blues op 16-04-2006 12:59:40 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')