abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  † In Memoriam † dinsdag 14 februari 2006 @ 15:17:22 #51
37843 lady-wrb
kortaf
pi_35076692
o ja graag
hoe kan ik die man bereiken?
  † In Memoriam † dinsdag 14 februari 2006 @ 15:20:32 #52
7074 moussy
kuttekop
pi_35076784
Mij ff MSN'en
Je zou er haast een boek over schrijven!
  † In Memoriam † dinsdag 14 februari 2006 @ 19:08:56 #53
37843 lady-wrb
kortaf
pi_35084826
ga ik doen, maar ik moet nu eerst op verjaarsvisite
pi_35115424
Ach gossie Mientje.............hoe is het nu?
  † In Memoriam † woensdag 15 februari 2006 @ 19:25:38 #55
37843 lady-wrb
kortaf
pi_35123880
mien is er nog steeds, maar nog steeds met voetjes die het niet meer doen.
we gaan gewoon verder en voorlopig wordt er hier niemand afgemaakt.
vanmiddag scheen een lekker zonnetje in onze beschutte achterzandbak.
mien heeft heerlijk op haar manier gescharreld en daarna nog een uur liggen zonnen op de stoel.
ik had haar er wel opgezet hoor, maar ze zat erbij alsof ze desnoods zelf had willen proberen om op die stoel te komen.
de anderen heb ik op afstand gehouden.

nu zit ze weer lekker onder dr lampie in de doos. ik heb bij de apotheek een multivitamine-high energy drankje gehaald (met aardbeiensmaak) en dat gaat er best in
ze is nog steeds heel alert, als er iemand langsloopt, gaat meteen het koppie omhoog om te zien wie eraan komt.

we hebben andere zorgen inmiddels: de ophokplicht.
daar moet ik me vanavond maar weer eens in gaan verdiepen.
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 15 februari 2006 @ 19:53:35 #56
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_35125151
Ik meen gelezen te hebben dat de ophokplicht niet geldt voor hobbydieren
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  † In Memoriam † woensdag 15 februari 2006 @ 20:29:39 #57
37843 lady-wrb
kortaf
pi_35126803
reken maar van yes !

even geplukt van het kippenforum, waar ik vaak rondhang
quote:
Informatie voor hobbydierhouders

Heeft u als particulier duiven, kippen of ander pluimvee zoals eenden of kalkoenen? Dan bent u verplicht deze vanaf maandag 20 februari af te schermen, zodat elk contact met in het wild levende vogels onmogelijk wordt. Zo voorkomt u dat uw dieren besmet raken met vogelgriep door wilde (trek-)vogels. Deze verplichte maatregel geldt voor héél Nederland, zowel buiten als binnen de bebouwde kom.

Wat betekent dit voor u?

duiven, kippen en ander pluimvee moeten in een ruimte worden gehouden die aan de bovenkant ondoorlatend is.

De zijkanten moeten minimaal zijn afgeschermd met gaas, zodat contact met andere vogels niet mogelijk is

laat de dieren geen oppervlaktewater drinken, zoals water uit sloten

als er binnen een paar dagen enkele dieren doodgaan, neem dan direct contact op met uw dierenarts. De kans bestaat dat het vogelgriep is. Raak de dieren niet meer aan of draag rubberen handschoenen.

verzamelingen zoals tentoonstellingen, shows en wedvluchten met (alle soorten) duiven, loopvogels en (sier)pluimvee zijn verboden.

Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 15 februari 2006 @ 20:31:38 #58
13151 crew  Rewimo
pi_35126916
Een paar dagen geleden nog niet, maar ik begrijp dat ze het aangescherpt hebben vanwege het feit dat de vogelgriep steeds dichterbij komt

Ga je ze nu in de huiskamer houden?
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  † In Memoriam † woensdag 15 februari 2006 @ 20:34:22 #59
37843 lady-wrb
kortaf
pi_35127030
mien is al opgehokt
t is toch zo'n lieverd

in feite stelt het ophokken van hobbykippen niet meer voor dan dat je dr een rol gaas omheen zet en er een afdak boven hangt. heel cru gesteld dus.

er was al verplicht dat je de voer- en drinkplaats moest overdekken. die plek bouw ik morgen wel aan de ren vast. gaas eromheen en hoppa, opgehokte hobbykippen.

gek woord eigenlijk hobbykippen als je erover nadenkt.
je hebt ook hobbyboeren, dat zijn mensen die voor hun hobby boer geworden zijn. hobbykippen dan vogels die voor hun hobby kip geworden zijn?
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 15 februari 2006 @ 20:36:28 #60
13151 crew  Rewimo
pi_35127142
Nee, dat zijn kippen die hobby'en
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 15 februari 2006 @ 20:37:08 #61
13151 crew  Rewimo
pi_35127175
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 20:34 schreef lady-wrb het volgende:
mien is al opgehokt
t is toch zo'n lieverd

in feite stelt het ophokken van hobbykippen niet meer voor dan dat je dr een rol gaas omheen zet en er een afdak boven hangt. heel cru gesteld dus.

er was al verplicht dat je de voer- en drinkplaats moest overdekken. die plek bouw ik morgen wel aan de ren vast. gaas eromheen en hoppa, opgehokte hobbykippen.
Je hoeft eigenlijk alleen maar je tuin te overdekken
pi_35127483
Ik moest al aan de kippen van de sOOp denken toen ik het net op Nu.nl las.
Maandag idd

Die Mien, nou ja, als het zo gaat heeft ze pijn denk je?
  † In Memoriam † woensdag 15 februari 2006 @ 21:09:20 #63
37843 lady-wrb
kortaf
pi_35128879
nee, mien heeft geen pijn. dat zou ik echt wel merken.
als ze echt pijn zou hebben had ik er zeker wat aan laten doen, desnoods inslapen.
maar zolang er nog pit in zit, blijven we ervoor gaan.

dat energiedrankje vindt ze trouwens heerlijk en ze drinkt het graag.
dat mag ook wel, want het is even duur als een breezer tijdens het stappen
pi_35132678
Mien krijgt de beste verzorging die mogelijk is

Ja, de ophokplicht ... ik zou niet weten hoe en waar ik mijn gans moet ophokken
pi_35134199
quote:
Op woensdag 15 februari 2006 22:20 schreef kissa het volgende:
Mien krijgt de beste verzorging die mogelijk is

Ja, de ophokplicht ... ik zou niet weten hoe en waar ik mijn gans moet ophokken
Mien, breezah chick

Kissa : hier hebben ze het er ook over....
http://www.nrc.nl/dossier(...)ig/article103401.ece
pi_35136724
Dank je Bluezz, ik zou gans Pieps eventueel in de kas kunnen onderbrengen, maar dat zal veel stress voor haar betekenen. En ik snap het ook niet helemaal. Wilde ganzen worden toch ook niet opgehokt?

Sorry lady-wrb voor het vervuilen van je soop.
pi_35143971
Hmmm, ophokplicht. In het park zitten minimaal 80 kippen en hanen, zouden die ook opgehokt moeten worden? Arme parkwachter, dat wordt een hels karwei :-)
  † In Memoriam † donderdag 16 februari 2006 @ 10:00:06 #68
37843 lady-wrb
kortaf
pi_35144115
vallen die niet onder wilde vogels?
pi_35148347
Ja, lekker makkelijk! Wanneer is een kip "wild"?! :-)
pi_35157149
Wilde je even laten weten dat je kippensoop echt geweldig leuk is!

Beterschap met Mientje en succes met het ophokken!
♥ Love is Love ♥
  † In Memoriam † zaterdag 18 februari 2006 @ 18:08:40 #71
37843 lady-wrb
kortaf
pi_35227683
tja, mientje is denk ik een aflopende zaak, maar zolang er leven is, is er hoop nietwaar?
ze heeft vandaag lekker bij mij op schoot in het zonnetje liggen slapen. ze was heerlijk ontspannen en je zag haar genieten van de geluiden, een beetje wind in de veren en een lekker zonnetje.
en natuurlijk de hand van het baasje die lekker over dr koppie kriebelde.

ik moet eerlijk zeggen dat ik vanmiddag stiekem wat traantjes heb gelaten. ik zie het zo somber in met onze kleine mien. er is totaal geen verbetering en het lijkt wel of ze het een beetje aan het opgeven is. ze heeft zich helemaal overgegeven aan mijn verzorging. ze laat rustig water in dr bekkie druppelen, terwijl ze van de week nog het liefst uit een lepeltje of eierdopje dronk. ook qua eten wil ze het liefst komkommer en meloen en laat ze het kippenvoer voor wat het is.

aangezien dat niet kan en ze toch wat binnen moet krijgen met enige voedingswaarde, krijgt ze nu dwangvoeding van kuikenvoer gemengd met havermout yoghurt en water.
maar dat is weer zo belastend dat ze na een hap of 5 van de stress naar adem ligt te happen.

ik vind het zo moeilijk om daar een beslissing in te nemen.

voor de rest is de voorbereiding voor de ophokplicht in volle gang.
ik ga proberen de boel om te draaien. dat houdt in dat de hependance tot nachthok wordt omgebouwd en het huidige nachthok weer teruggebracht wordt in oude staat.
in het begin hadden we daar een luik in met een loopplank naar beneden. het luik is nu weer geopend en de loopplank zit er weer aan.
dit heeft als voordeel dat ik geen hok meer hoef open en dicht te doen en we zo het hok als geheel kunnen overdekken en afzetten.
maar misschien verandert dit morgen weer. het moet nog even uit de praktijk blijken wat het handigst zal zijn.

ik zei mijn kippies vandaag nog: geniet er maar van jongens, vanaf maandag zitten jullie achter gaas
belachelijk maar goed. en natuurlijk vreselijk onhandig.
ik ben benieuwd hoe ze zich gaan houden.
pi_35229735
Ik brand een kaarsje voor Mien

Vanochtend werd ik wakker van een oorverdovende stilte. Er kukelde helemaal niemand in het park. Ik ben natuurlijk meteen poolshoogte gaan nemen. Je raadt het al, geen kip of haan te bekennen, ze zitten opgehokt. Ik hoop maar dat ze snel terugkomen het is hier veel te stil!
pi_35242647
Hoe is het Mientje?
pi_35247858
Ahh ik blijf duimen en hopen voor Mien! Hier brandt ook een kaarsje voor Mien...
Veel sterkte
=^.^=
pi_35249756
Arme Mien
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')