tja, mientje is denk ik een aflopende zaak, maar zolang er leven is, is er hoop nietwaar?
ze heeft vandaag lekker bij mij op schoot in het zonnetje liggen slapen. ze was heerlijk ontspannen en je zag haar genieten van de geluiden, een beetje wind in de veren en een lekker zonnetje.
en natuurlijk de hand van het baasje die lekker over dr koppie kriebelde.
ik moet eerlijk zeggen dat ik vanmiddag stiekem wat traantjes heb gelaten. ik zie het zo somber in met onze kleine mien. er is totaal geen verbetering en het lijkt wel of ze het een beetje aan het opgeven is. ze heeft zich helemaal overgegeven aan mijn verzorging. ze laat rustig water in dr bekkie druppelen, terwijl ze van de week nog het liefst uit een lepeltje of eierdopje dronk. ook qua eten wil ze het liefst komkommer en meloen en laat ze het kippenvoer voor wat het is.
aangezien dat niet kan en ze toch wat binnen moet krijgen met enige voedingswaarde, krijgt ze nu dwangvoeding van kuikenvoer gemengd met havermout yoghurt en water.
maar dat is weer zo belastend dat ze na een hap of 5 van de stress naar adem ligt te happen.
ik vind het zo moeilijk om daar een beslissing in te nemen.
voor de rest is de voorbereiding voor de ophokplicht in volle gang.
ik ga proberen de boel om te draaien. dat houdt in dat de hependance tot nachthok wordt omgebouwd en het huidige nachthok weer teruggebracht wordt in oude staat.
in het begin hadden we daar een luik in met een loopplank naar beneden. het luik is nu weer geopend en de loopplank zit er weer aan.
dit heeft als voordeel dat ik geen hok meer hoef open en dicht te doen en we zo het hok als geheel kunnen overdekken en afzetten.
maar misschien verandert dit morgen weer. het moet nog even uit de praktijk blijken wat het handigst zal zijn.
ik zei mijn kippies vandaag nog: geniet er maar van jongens, vanaf maandag zitten jullie achter gaas
![]()
belachelijk maar goed. en natuurlijk vreselijk onhandig.
ik ben benieuwd hoe ze zich gaan houden.