ja hoor, als de deur opengaat, weten ze niet hoe snel ze naar binnen moeten.quote:Op maandag 16 januari 2006 16:43 schreef Natha- het volgende:
Lopen ze gewoon je huis binnen? Doet me denken aan die kippen hier. Ik had van de zomer mijn achterdeur eens open laten staan en toen ik terugkwam van boodschappen doen, zaten er 2 kippen op mijn bank. Mijn katten keken er niet eens raar van op!De kippen keken me aan zo van: "wat kom jij doen?!" Ik heb ze maar naar buiten gegooid. Als je niet oplet hier, trekken ze bij je in!
quote:Op vrijdag 27 januari 2006 22:06 schreef lady-wrb het volgende:
neeeeeeh, geen kruikje hoor
zolang ze wind- en waterdicht kunnen zitten, zijn ze prima in staat om het met zijn allen warm en knus te houden.
vergelijk het maar met een donzen dekbed: dat is heel erg warm.
t is goed te merken als ik een van de kuiks op mijn handen zet: in het begin voelt het koud aan, maar binnen 5 minuten zijn de pootjes warm en het buikje gloeit
Fijn voor julliequote:Op maandag 23 januari 2006 18:59 schreef lady-wrb het volgende:
oudste zoon is 12 (net geworden overigens)
ik heb hem vanaf 9 met grote tussenpozen gezien en na 10 en een half helemaal niet meer.
maar ik heb goede hoop dat het nu wat beter zal gaan qua omgang
ik heb hier nog nooit een vos gezienquote:Op dinsdag 31 januari 2006 13:44 schreef Dallie_v1.02 het volgende:
heb je waar je woont, ook vossen rondlopen? Tijdje geleden ben ik 50% van mijn kippenvoorraad kwijt geraakt aan 1 vos.
Het was opeens heel erg gaan regenen en mijn kippen waren even gaan schuilen op de veranda van mijn buurvrouw, en shoosh, daar schoot de vos ervandoor vanuit de heg met Zwartbessie, juist mijn mooiste kip natuurlijk.
De andere (rooie) die ik kwijt ben, daarvan heb ik nooit meer een spoor gevonden maar waar het hol van de vos zich bevindt, daar liggen de kippenpoten en de stukken geraamtes in de rondte.
Ik dus achter me andere kippen aan om ze het hok in te krijgen, maar begrijpen dat je hun leven wil redden doen ze niet, ze rennen evenhard weer weg.
de mijne zou trots moeten zijn : een hele schare kippen in zijn praktijk en nog beroemde ookquote:Op maandag 13 februari 2006 15:48 schreef Bluezz het volgende:
Kom op Mien
Wat stom dat dierenartsen zo weinig kippen op het spreekuur zouden krijgen
ik wil best naar een dierenarts, maar wel eentje die weet waar hij het over heeft en dat is de mijne duidelijk niet.quote:Op dinsdag 14 februari 2006 13:41 schreef Bluezz het volgende:
Het inkie syndroom
En toch een date met de D.A. proberen?
quote:Informatie voor hobbydierhouders
Heeft u als particulier duiven, kippen of ander pluimvee zoals eenden of kalkoenen? Dan bent u verplicht deze vanaf maandag 20 februari af te schermen, zodat elk contact met in het wild levende vogels onmogelijk wordt. Zo voorkomt u dat uw dieren besmet raken met vogelgriep door wilde (trek-)vogels. Deze verplichte maatregel geldt voor héél Nederland, zowel buiten als binnen de bebouwde kom.
Wat betekent dit voor u?
duiven, kippen en ander pluimvee moeten in een ruimte worden gehouden die aan de bovenkant ondoorlatend is.
De zijkanten moeten minimaal zijn afgeschermd met gaas, zodat contact met andere vogels niet mogelijk is
laat de dieren geen oppervlaktewater drinken, zoals water uit sloten
als er binnen een paar dagen enkele dieren doodgaan, neem dan direct contact op met uw dierenarts. De kans bestaat dat het vogelgriep is. Raak de dieren niet meer aan of draag rubberen handschoenen.
verzamelingen zoals tentoonstellingen, shows en wedvluchten met (alle soorten) duiven, loopvogels en (sier)pluimvee zijn verboden.
Je hoeft eigenlijk alleen maar je tuin te overdekkenquote:Op woensdag 15 februari 2006 20:34 schreef lady-wrb het volgende:
mien is al opgehokt
t is toch zo'n lieverd
in feite stelt het ophokken van hobbykippen niet meer voor dan dat je dr een rol gaas omheen zet en er een afdak boven hangt. heel cru gesteld dus.
er was al verplicht dat je de voer- en drinkplaats moest overdekken. die plek bouw ik morgen wel aan de ren vast. gaas eromheen en hoppa, opgehokte hobbykippen.
Mien, breezah chickquote:Op woensdag 15 februari 2006 22:20 schreef kissa het volgende:
Mien krijgt de beste verzorging die mogelijk is![]()
Ja, de ophokplicht ... ik zou niet weten hoe en waar ik mijn gans moet ophokken![]()
Ach jee...Mientjequote:Op maandag 20 februari 2006 07:07 schreef lady-wrb het volgende:
t gaat heel slecht ineens.
ze heeft het een stuk beauwder en het lijkt dat ze het aan het opgeven is
ik laat haar waarschijnlijk vanochtend nog inslapen, want dit is geen leven meer.
ben dr nu al stuk van
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |