Voetbal kijken is subliem zoquote:Op zaterdag 14 januari 2006 11:12 schreef ikwilookwatzeggen het volgende:
Vanavond bier bij jou op de bank?! [afbeelding]
De witte muur heb ik al, nu de beamer nog. We zijn afgelopen zondag nog bij de Makro wezen kijken maar die dingen zijn nog best aan de prijzige kant.![]()
Lees de TT mevrouwquote:Op zaterdag 14 januari 2006 11:32 schreef KoudeVrouw het volgende:
Wou TS nou dat andere hun apparatuur lieten zien? Of wou je gewoon even je eigen thuisbios laten zien?
Je gaat dan toch wel op z'n minst een 5.1 setje neer zettenquote:Op zaterdag 14 januari 2006 11:39 schreef snoekiesnoek het volgende:
ik heb een thuisbioscoop, of laten we zeggen de apparatuur.
Ik had een kamer op zolder, maar die heeft mijn vrouw ingepikt en nu is de bisocoop weg
Ik ga hem bouwen op mijn zolderkamer (5 bij 5 meter ongeveer), maar ik moet nu eerst verven. Tijdelijk staat hij nu op de slaapkamer.
Ik heb een sony beamer, een sony stereotorentje van 10 jaar oud (maar wel een goede) voor het geluid (gewoon 2 boxen) en ik gebruik een goed dia projectiescherm voor het projecteren (deed het eerst op de muur, ging ook prima).
Ik heb de beamer gekregen van een vriend die er niks mee deed. Heeft me dus bijna geen geld gekost, dat was wel heel relaxed. Maar ik moet zeggen dat ik het niet vaak genoeg gebruik. Komt omdat ik nu elke keer alles eerst moet opbouwen voordat ik kan kijken en dat is irritant (afstellen beamer, aansluiten geluid e.d.).
Foto's heb ik zo niet bij de hand, maar dat komt nog.
Ik zou ook trouwens wel zo'n gain doek willen, maar die dingen zijn duur...
700 euro is conform marktwaarde.. en voor 40.000 euro krijg je nu uiteraard al een stuk betere crt. Maar deze kostte dat een hele tijd geleden idd wel nieuw.quote:Op zaterdag 14 januari 2006 11:29 schreef boem-dikkie het volgende:
wooow dope! .. jesus die gast die die Beamer van jou dan verkocht is ook wel debiel, als ie een beamer van 40.000 verkoopt voor 700
ik heb beneden een 5.1 set bij mijn tv staan, maar boven heb ik een divx/dvd spelertje van philips en ik heb dat ding voornamelijk voor op de slaapkamer en aangezien mijn vrouw ook wil slapen als ik nog een filmpje kijk is het geen 5.1 set geworden.quote:Op zaterdag 14 januari 2006 11:53 schreef Solomon het volgende:
[..]
Je gaat dan toch wel op z'n minst een 5.1 setje neer zetten?
Wow.. dat is echt gaafquote:Op zaterdag 14 januari 2006 11:23 schreef ChOas het volgende:
Niet van mij, maar van een vriend van mij:
http://home.versatel.nl/garmtz/htfotos.htm
Hij post(te) hier ook wel eens onder de namen HomeTheaterFreak en HomeTheaterGod
Ik ga toevallig straks langs de praxis voor kabelhoudersquote:Op zaterdag 14 januari 2006 11:19 schreef Paullus_N het volgende:
Meesterlijk! er is geen anderwoord voor..
alleen jammer dat die kabeltjes niet echt zijn weggewerkt.. maarja met zo'n scherm.. wie kijkt er dan naar kabels
De marktwaarde van die dingen is nu eenmaal erg laag. Niemand wil meer 70 KG aan het plafond.quote:Op zaterdag 14 januari 2006 11:29 schreef boem-dikkie het volgende:
wooow dope! .. jesus die gast die die Beamer van jou dan verkocht is ook wel debiel, als ie een beamer van 40.000 verkoopt voor 700
Ah die ken ik wel van htforum.nlquote:Op zaterdag 14 januari 2006 11:23 schreef ChOas het volgende:
Hij post(te) hier ook wel eens onder de namen HomeTheaterFreak en HomeTheaterGod
quote:Op zaterdag 14 januari 2006 14:45 schreef juiced het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
agossie tochquote:Op zaterdag 14 januari 2006 15:05 schreef Twisted_Logic het volgende:
*Jaloers is*
Ik stel het wel vaak voor aan mijn ouders om dat allemaal te gaan kopen, maar ze zijn het nooit met mij eens.
zelf zit ik ook tedenken aan zo`n groot formaat projectiedoek + toebehoren tekopen.quote:Op zaterdag 14 januari 2006 11:07 schreef KonnieKipke het volgende:
Projectiedoek: Gain 1.3, 230 cm x 129 cm.
Nooit meer naar de bios voor mij.
Zo moet het bij mij ook worden, maarja... eerst flink klussen. Wel mooi dat plafond met die spotjes. Ik mis alleen nog een beertender en koelkast voor de frisdrankquote:Op zaterdag 14 januari 2006 15:16 schreef Hugo_ het volgende:
...kijkt wel goed weg zo
Mijn beamer (sony) is een wat ouder type en daarin kunnen halogeenspotjesquote:Op zaterdag 14 januari 2006 15:20 schreef plopje het volgende:
[..]
zelf zit ik ook tedenken aan zo`n groot formaat projectiedoek + toebehoren tekopen.
maar wat ik me nu afvraag is:
zit er een minimale afstand kwa kijken van afstand projectiedoek naar bankstel?
mijn kamer is maar 3 meter breed en 7,5 meter lang,wat zou dan het beste zijn?
hoe is b.v. het beeld als je met een gameconsule er op wild gamen?
ik hoor en lees wel eens verhalen over de onderhoud van lampen en zo,wat is jullie ervaring hier nou mee?
Volgens mij heb je een grotere kamer nodig? Wel heel veel mooie evil dead dingen zie ik staanquote:Op zaterdag 14 januari 2006 15:24 schreef AntiChrist het volgende:
Ik heb een Epson TW-10 Beamer, 133 cm breed doek daarnaast een 82 cm Breedbeeld TV van JVC.
nee ik moet gaan samenwonen binnenkortquote:Op zaterdag 14 januari 2006 15:25 schreef snoekiesnoek het volgende:
Volgens mij heb je een grotere kamer nodig? Wel heel veel mooie evil dead dingen zie ik staan![]()
Samenwonen is meestal funest voor dat soort dingen, zag het bij vrienden bij mun broer. hopelijk heb jij meer gelukquote:Op zaterdag 14 januari 2006 15:28 schreef AntiChrist het volgende:
[..]
nee ik moet gaan samenwonen binnenkort
haha tja.. ik heb de mazzel dati k al het spul al heb en echt nie ga samenwonen zonder mn spulletjesquote:Op zaterdag 14 januari 2006 15:38 schreef Paullus_N het volgende:
[..]
Samenwonen is meestal funest voor dat soort dingen, zag het bij vrienden bij mun broer. hopelijk heb jij meer geluk
wacht vooral niet te lang want het WK komt er aan en dan worden die krengen natuurlijk weer een stuk duurder.quote:Op zaterdag 14 januari 2006 11:12 schreef ikwilookwatzeggen het volgende:
Vanavond bier bij jou op de bank?! [afbeelding]
De witte muur heb ik al, nu de beamer nog. We zijn afgelopen zondag nog bij de Makro wezen kijken maar die dingen zijn nog best aan de prijzige kant.![]()
je hebt ook de kans dat ze juist met het WK gaan stunten met dat soort dingen (dat lijkt mij tenminstequote:Op zaterdag 14 januari 2006 15:42 schreef PLAE@ het volgende:
[..]
wacht vooral niet te lang want het WK komt er aan en dan worden die krengen natuurlijk weer een stuk duurder.
of misschien ben je wat dat betreft nu al te laat.
Ja, de eerste 3 jaar gaat het goed. Maar nu ben ik dus wel mijn bioscoopkamer kwijtgeraaktquote:Op zaterdag 14 januari 2006 15:41 schreef AntiChrist het volgende:
haha tja.. ik heb de mazzel dati k al het spul al heb en echt nie ga samenwonen zonder mn spulletjesoverigens heeft mn meisje er weinig moeite mee dus dat scheelt ook wel weer
.
Dat meen je? dat laat je gebeuren? ik bedoel een computerzolder is niet zoiets als een kerk.. dat breek je niet af. zelfde geld ook voor een goede plek om films te kijkenquote:Op zaterdag 14 januari 2006 16:08 schreef snoekiesnoek het volgende:
[..]
Ja, de eerste 3 jaar gaat het goed. Maar nu ben ik dus wel mijn bioscoopkamer kwijtgeraakt
En als we kinderen krijgen gaat mijn hobby kamer er ook al aan. Ik moet gewoon zorgen dat er niet meer dan 1 kind komt, anders is mijn computerzolder en aankomend bioscoop ook straks op de helling
Mwa, mijn vrouw zat eerst bij mij op de kamer, maar kon niet tegen mijn troep. Het was elke dag opruimen of een kamer inleveren. En aangezien ik lui benquote:Op zaterdag 14 januari 2006 16:21 schreef Paullus_N het volgende:
Dat meen je? dat laat je gebeuren? ik bedoel een computerzolder is niet zoiets als een kerk.. dat breek je niet af. zelfde geld ook voor een goede plek om films te kijken
Gaaf, een dedicated room.quote:Op zaterdag 14 januari 2006 15:16 schreef Hugo_ het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
hierin kijk ik mijn films
[afbeelding]
met dit scherm (schroeven zijn nu weg)
[afbeelding]
en met dit spul...
...kijkt wel goed weg zo
quote:Op zaterdag 14 januari 2006 15:10 schreef milagro het volgende:
[..]
Konnie, zit het wel goed vast, die 70 kilo aan het plafodnd
Men zegt, de beeldbreedte x 1,5 moet de kijkafstand zijn. Bij mij zit ik op ca 4 m afstand te kijken.quote:Op zaterdag 14 januari 2006 15:20 schreef plopje het volgende:
[..]
zelf zit ik ook tedenken aan zo`n groot formaat projectiedoek + toebehoren tekopen.
maar wat ik me nu afvraag is:
zit er een minimale afstand kwa kijken van afstand projectiedoek naar bankstel?
mijn kamer is maar 3 meter breed en 7,5 meter lang,wat zou dan het beste zijn?
hoe is b.v. het beeld als je met een gameconsule er op wild gamen?
ik hoor en lees wel eens verhalen over de onderhoud van lampen en zo,wat is jullie ervaring hier nou mee?
quote:Op zaterdag 14 januari 2006 15:16 schreef Hugo_ het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
hierin kijk ik mijn films
[afbeelding]
met dit scherm (schroeven zijn nu weg)
[afbeelding]
en met dit spul...
...kijkt wel goed weg zo
het is wel een DPLquote:Op zaterdag 14 januari 2006 17:01 schreef KonnieKipke het volgende:
[..]
Gaaf, een dedicated room.![]()
Jammer alleen van die LCD, of is het een DPL?
Welk type beamer heb je dan precies?quote:Op zaterdag 14 januari 2006 15:25 schreef snoekiesnoek het volgende:
[..]
Mijn beamer (sony) is een wat ouder type en daarin kunnen halogeenspotjesIk ben er wel lang mee bezig geweest om het goede type te vinden, maar heb nu voor 30.000 uur spotjes liggen die mij totaal 30 euro hebben gekost. Nadeel van mijn beamer is wel dat het redelijk donker moet zijn (maar daarvoor bouw je dus je eigen bioscoop, ik ervaar het niet als een probleem).
Bij duurdere beamers horen ook duurdere lampen. Die gaan wel lang mee hoor, maar bij aanschaf wel even op letten. Een lamp van 200 euro is heel normaal.
Dan heb je nog de beamers zoals topicstarter en die werken met buizen, erg duur, maar ook het mooist en het minste onderhoud ALS het eenmaal goed werkt.
Ik heb de beamer op 5 meter afstand staan voor een scherm van 3 meter breed, maar dat hangt echt van het type af.
Games spelen doe ik niet op de beamer, ik word er misselijk van (ik speel vooral autorace). Het is even leuk, maar daarna niet echt meer. Naast het misselijk worden is het ook erg vermoeiend. Maar misschien is dat persoonlijk?
[..]
Volgens mij heb je een grotere kamer nodig? Wel heel veel mooie evil dead dingen zie ik staan![]()
Ik geloof dat Sony nu een DPL op de markt heeft gebracht van ca. 10.000 euro die een CRT evenaart kwa beeld.quote:Op zaterdag 14 januari 2006 18:20 schreef Hugo_ het volgende:
[..]
het is wel een DPL
de beamer hoeft verder natuurlijk niet zo'n geweldige lichtopbrengst te hebben aangezien het helemaal donker is in de kamer.
Die gast heeft echt geld teveelquote:Op zaterdag 14 januari 2006 11:23 schreef ChOas het volgende:
Ik ga denk ik eerder voor een apparaatje van 100x minderquote:Op zondag 15 januari 2006 13:07 schreef KonnieKipke het volgende:
[..]
of een
[afbeelding]
Prijs weet ik niet precies.. Zal wel ~100.000 euro zijn.
hehe ik had mn epson tw10 voor 400 euri met schermquote:Op maandag 16 januari 2006 12:56 schreef KonnieKipke het volgende:
Je hoeft het niet zo duur te maken, ik heb voor 1000 euro ook een mooi systeem nu.
net waar je voorkeur ligt. ik ben toch al scheel, dus beeld hoeft niet zo geweldig te zijnquote:Op maandag 16 januari 2006 15:18 schreef AntiChrist het volgende:
[..]
hehe ik had mn epson tw10 voor 400 euri met scherm... aan de andere kant is mn geluidinstallatie wel een stuk duurder
ik heb de sony cpj200-e, een simpel ding met een niet al te hoge resolutie, maar prima om films te kijken als het redelijk donker is in de kamer. Kosten rond de 200 euro op ebay (voornamelijk duitsland). Zit ook nog een schakelaartje voor pal / ntsc beeld op, erg handig dingetje dus.quote:Op zaterdag 14 januari 2006 23:57 schreef Burbo het volgende:
[..]
Welk type beamer heb je dan precies?
yep ik had dan wel een beetje mazzel kon hem goedkoop overnemen via het htforum.nlquote:Op maandag 16 januari 2006 23:22 schreef KonnieKipke het volgende:
Zo zie je dat je het niet duur hoeft te maken, ik was ook 'maar' 1000 euro kwijt voor beamer en scherm, en speel nu HDTV in 1280x720p op 230x129, 1 woord: SUBLIEM!
Dan moet je echt bij www.conrad.nl zijn, die hebben top dingen. Ik heb er vorig jaar 1 gekocht voor 6 apparaten, super ding. De nieuwe die sinds dit jaar in de catalogus van Conrad staan hebben zelfs afstandsbediening.quote:Op maandag 16 januari 2006 23:52 schreef AntiChrist het volgende:
als ik nu ook nog ergens een component schakelboxje kan vinden..... dan ben ik helemaal tevreden.. aangezien mn NAD maar 2 ingangen heeft en ik er 4 nodig heb.....
Dat is best een slimme oplossing! Dat ik daar niet opgekomen ben...quote:Op woensdag 18 januari 2006 17:15 schreef Jackass_ het volgende:
200cm breed Ikea Tuplar rolgordijn :p
Wat voor spul dan?quote:Op zondag 22 januari 2006 05:35 schreef StefanP het volgende:
* komt hier nog wel patsen als hij eenmaal weer een set gekocht heeft. In de VS hebben ze heeele leuke spullen waar ze in NL misschien over 5 jaar pas mee aankomen
tvp dus
Misschien heb je wel een grotere piem0l.quote:Op zondag 22 januari 2006 15:01 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Ik voel me een beetje minderwaardig met mijn simpele Tv en pc....![]()
Ziet er gaaf uit! Heb je dat schrem op een computer aangesloten?quote:Op zondag 22 januari 2006 19:31 schreef -tK- het volgende:
Vorig weekend nog mn 37" LCD TV (1920x1080 pixels) aan de muur gehangen
Wou ook eerst voor een beamer gaan, maar helaas ik het kijkvlak maar 110 cm breed omdat een raam in de weg zit.
ook maar ff twee foto's gemaakt (zonder & met flits):
[[url=http://www.freewebtown.com/pr3d4t0r/P1010025_noflash_s.JPG]afbeelding]
[/URL]
[[url=http://www.freewebtown.com/pr3d4t0r/P1010026_flash_s.JPG]afbeelding]
[/URL]
Thnxquote:Op maandag 23 januari 2006 18:04 schreef Twisted_Logic het volgende:
[..]
Ziet er gaaf uit! Heb je dat schrem op een computer aangesloten?
Okequote:Op maandag 23 januari 2006 18:35 schreef -tK- het volgende:
[..]
zit inderdaad ook aangesloten op de pc, aangezien Nederland een beetje (boel) achterloopt op HD gebied
Ja, die ga ik ook kopen, vet dingquote:Op zondag 29 januari 2006 05:42 schreef StefanP het volgende:
Ik ga dan eindelijk ook weer een TV aanschaffen na m'n emigratie. Nou ja TV, ik heb me redelijk uitgebreid in zitten lezen en ga waarschijnlijk een projector kopen. De technologie daarvan is de laatste jaren met de komst van LCD en DLP zo verbeterd, dat je geen CRT projector van 50 kilo en enorme buizen meer nodig hebt.
Dit wordt hem waarschijnlijk:
[afbeelding]
[afbeelding]
Panasonic PT-AE900U LCD Projector
Een van de nog weinige projectors met HDMI input. Voor "cable" neem ik een Dish network satelliet, met een receiver met DVI output (HDMI en DVI zijn min of meer hetzelfde, alleen DVI is met geluid). DVI-to-HDMI kabeltje erbij en bingo. Optical out naar de receiver en klaar.
Het grote voordeel is dat een projector ECHT grote beelden kan leveren. E.e.a. is natuurlijk afhankelijk van de throw distance, maar na zelf rekenen en gebruik van een online tool blijkt dat in mijn kamer het beeld 99cm hoog, 176 breed en 202cm diagonaal (80"). En je hoeft hem NIET aan het plafond te hangen! Hij is speciaal bedoeld om ergens in een kast of zo te zetten. De projector staat standaard afgesteld met de middellijn van de projectie gelijk aan die van de lens, maar je kunt het beeld tot 1x omhoog en omlaag zetten zonder de projector zelf ook maar aan te raken.
MSRP 3200$, straatprijs rond de 2300$. Spotgoedkoop dus vergeleken met plasma's en grote DLP tv's.
De resolutie is 1280 x 720, genoeg dus voor native HDTV en upscaling naar de allernieuwste 1080i is volgens reviews onzichtbaar.
Groot voordeel is dat hij alles tussen 110 en 240 volt accepteert, zowel 50 als 60Hz. Mocht ik ooit terug moeten naar NL, dan kan hij gewoon mee, in tegenstelling tot een enorme TV die hier nooit multivoltage zijn.
Dat is wel heel goedkoop! Hier kost ie ongeveer ¤ 1530,-quote:Op zondag 29 januari 2006 06:06 schreef StefanP het volgende:
Great minds think alikeWat is de prijs in NL ongeveer? Er loopt hier nu een $700 rebate zag ik net, dat is echt belachelijk, de uiteindelijke prijs is nog geen 1300 dollar! Daar koop je nog geen 28" TV voor
Mooi ding zeg die pioneer! jammer dat ik ze wat te scherp vind qua geluidquote:Op woensdag 1 februari 2006 02:13 schreef StefanP het volgende:
Sorry, er is een limiet van max 1 rebate per persoon...Maar 1500 euro is ook heel erg goed, dat is zelfs goedkoper dan hier (zonder rebate dan).
Ik heb trouwens ook een receiver en dvdspeler besteld. De receiver wordt de Pioneer elite VSX-72TXV en de DVD speler de (niet lachen) Oppo OPDV971H.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
De laatste is een nieuw merk van BBK electronics, dat mij ook onbekend was tot nu. Maar het is een gigant die evenveel electronica produceert als Sony. De speler kost slechts 190$ maar wordt alom geprezen als een van de beste dvs spelers ooit., beter zelfs dan spelers die 20x zo duur zijn, tot zelfs als "best dvd player of 2005" gekozen boven de rest (waaronder spelers van $13000!), zie http://www.projectorcentral.com/oppo_opdv971h_dvd_player.htm. Een simpel googeltje toont meer reviews. Regiovrij en zowel 120 als 240 volt. Ideaal dus! Ik vermoed dat ze de prijs heel erg laag gelegd hebben om het merk te introduceren. Verkopen doen ze ook maar mondjesmaat (zonder marketing dus en zonder actief dealers te zoeken) om zoveel mogelijk direct contact met de klant te hebben (je kunt dus direct op hun website bestellen maar ook bij goede electronica websites) om te wennen aan de markt.
Speakers heb ik nog (missions). Na anderhalf jaar geen TV kijk ik er toch wel naar uit
EDTV is in Europa ook een volstrekt overbodige tussenstap. Elke 100Hz PAL tv geeft beter beeld dan EDTV kan bieden (480 lijnenquote:Op zondag 22 januari 2006 07:39 schreef StefanP het volgende:
EDTV bestaat in NL nog niet eens geloof ik, laat staan de 1920x1080 HDTV.
Wat voor projector heb je gekocht?? kan je wel verklappen dat met doek je bek helemaal open valtquote:Op vrijdag 10 februari 2006 05:44 schreef StefanP het volgende:
Vandaag kwam m'n projector binnen...
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
OMG!!!!!!!!!!! Ik heb er geen woorden voor. De bioscoop hoef ik niet meer heen. Het beeld is zeker 3 meter breed en zelfs zonder scherm (koop ik later nog, nu ik de juiste maten kan meten) is de kwaliteit erg goed. Het is 480p NTSC, morgen ga ik wel prutsen met de DVD speler om het beeld daar al naar 720p te laten upconverten. Ik gebruik de DVI output.
Ik wil niet weten hoe mooi het wordt na calibratie en met een redelijk prijzig caradas scherm.
TVPlasma
LCD
Dat mag ook wel voor zo'n ding van 2400 euro.quote:Op vrijdag 10 februari 2006 05:44 schreef StefanP het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
OMG!!!!!!!!!!! Ik heb er geen woorden voor. De bioscoop hoef ik niet meer heen. Het beeld is zeker 3 meter breed en zelfs zonder scherm (koop ik later nog, nu ik de juiste maten kan meten) is de kwaliteit erg goed. Het is 480p NTSC, morgen ga ik wel prutsen met de DVD speler om het beeld daar al naar 720p te laten upconverten. Ik gebruik de DVI output.
Ik wil niet weten hoe mooi het wordt na calibratie en met een redelijk prijzig caradas scherm.
TVPlasma
LCD
Is er een verschil met de Panasonic PT-AE900E?quote:Op vrijdag 10 februari 2006 17:51 schreef StefanP het volgende:
Panasonic AE-900U.
je vergeet de kosten voor de lamp, er zit dus een uurprijs aan vast. Ik denk dat het ongeveer evenduur is (een goede lcd tv die 10 jaar meegaat kost je ook rond de 1,50 euro per dag gedurende 10 jaar: aanschafprijs/10 jaar).quote:Op zaterdag 11 februari 2006 02:42 schreef StefanP het volgende:
Als je gaat vergelijken met de prijs van een goede 60" DLP, plasma of LCD, dan is een projector spotgoedkoop hoorProjector + scherm is de helft van een grote TV...
zoek op www.htforum.nl bij de verkoop afdeling eens naarde Epson TW10 is een goede instap beamerquote:Op vrijdag 24 februari 2006 04:39 schreef petre86 het volgende:
zijn er ook el cheapo oplossingen? voor simpele studentjes ie een goedkope beamer zoeken etc?
Niks van waarquote:Op zaterdag 11 februari 2006 17:49 schreef snoekiesnoek het volgende:
[..]
je vergeet de kosten voor de lamp, er zit dus een uurprijs aan vast. Ik denk dat het ongeveer evenduur is (een goede lcd tv die 10 jaar meegaat kost je ook rond de 1,50 euro per dag gedurende 10 jaar: aanschafprijs/10 jaar).
Maar ik zou niet alleen een beamer willen, het is niet relaxed om elke dag voor de beamer te zitten, even voor de tv is ook fijn. Ik kijk er bijv. alleen films op.
Kortom, je moet het allebei hebben![]()
hoe zit het met rastervormingquote:Op vrijdag 10 februari 2006 05:44 schreef StefanP het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
TVPlasma
LCD
nee, dan sta je voor de beamer...quote:Op zaterdag 11 maart 2006 21:10 schreef StefanP het volgende:
De nieuwe panasonics hebben daar geen last meer van, zie evt. http://www.audioholics.co(...)ProjectorReview1.php voor een review. Je kunt met je neus op het scherm gaan staan en dan zie je nog niets (gelukkig).
Het scherm is 118" diagonaal, 16:9 dus ongeveer 260 bij 150cm. Ik zit op ongeveer 3.5 meter afstand.
thxquote:Op zaterdag 11 maart 2006 21:10 schreef StefanP het volgende:
De nieuwe panasonics hebben daar geen last meer van, zie evt. http://www.audioholics.co(...)ProjectorReview1.php voor een review. Je kunt met je neus op het scherm gaan staan en dan zie je nog niets (gelukkig).
Het scherm is 118" diagonaal, 16:9 dus ongeveer 260 bij 150cm. Ik zit op ongeveer 3.5 meter afstand.
quote:De echte filmfreak wil graag een thuisbios.
Dat is nu mogelijk voor weinig geld. Dit is een geheim wat vele electronica-fabrikanten niet met je willen delen! Ik verkoop u de ideale oplossing om dit zelf te realiseren
Er zijn 2 soorten beamers:
Manier 1: maximaal 15 euro
De 1e manier is een TV projector beamer.
Je projecteert het tv beeld via mijn handleiding en een speciale lens op de muur.
Zeer cool om je Xbox of PS2 op aan te sluiten
De kwaliteit is redelijk tot goed, maar voor 15 euro is dat toch een doom.
Leuk project om te bouwen, voor school project zeer geschikt.
Manier 2: 150 Euro
De 2e manier is een echte TFT beamer, hiervoor heb je een klein tft scherm nodig tot 15 inch.
13 en 14 inch zijn ideaal. Deze kunt u al 2e hands kopen voor rond de 75 euro, ik geef u links mee waar u schermen kunt kopen voor weinig geld.
Tevens heeft u nog een aantal onderdelen nodig, maar dat bespreek ik in mijn handleiding.
(alle onderdelen zijn goed te verkrijgen)
Totaal bent u ongeveer 100 - 150 Euro kwijt, veel minder dan een nieuwe beamer, maar net zo goed!
Deze beamer geeft te zelfde resultaat als een 2000 euro beamer, absoluut!!!!
Een erg leuk project dat in enkele uurtjes te bouwen is.
Zeer fijne beamer, ik raad je dan ook aan deze te bouwen als je hem dagelijks wil gaan gebruiken.
Solderen is in principe niet echt nodig.
Beeld eens in dat je hier een spelletje op gaat spelen.
Ja, kan prima, alleen is in dat geval een laptopscherm gebruikt. Vaak zijn die "maar" 262xxx kleuren (ipv 16.7miljoen), en hebben die een wat hogere responsetijd (=ghosting). Tevens heeft een laptop meestal geen TVin of tuner, dus tv kijken moet je ook extra hardware voor kopen.quote:Op woensdag 15 maart 2006 16:57 schreef RenzoBrad het volgende:
Ok als ik nou eens verder keek dan mijn neus lang is![]()
Via Google kwam ik op de volgende site:
http://www.neoweb.nl/tftbeamer/
Iemand ervaring? Lijkt me wel leuk om voor het WK even te gaan klussen![]()
quote:Op zondag 2 april 2006 11:11 schreef KonnieKipke het volgende:
new pica's
[afbeelding]
The fifth Element @ 720P (helaas wat inval van daglicht)
[afbeelding]
70 KG hangend aan het planfond.![]()
[afbeelding]
under the hood voor G2-calibratie met multimeter;
[afbeelding]
[afbeelding]
Hij hangt aan 8 keilbouten die ca 5 cm in gewapend beton zitten. Dat blijft wel hangen hoor; alleen het optillen boven je hoofd was met 2 man zwaar werk. 70 KG lijkt niet belachellijk zwaar, maarw het is een lomp gewicht.quote:Op vrijdag 14 april 2006 03:06 schreef Dr_Crouton het volgende:
70kg??? Kunnen de plafond en/of de schroeven dat wel aan?
ja, maar de lichtopbrengst is niet groot..quote:Op zondag 16 april 2006 12:35 schreef DennisMoore het volgende:
Zijn er al leuke stille LED-beamers te krijgen?
Heb eigenlijk niet zo'n zin in een groot zoemend apparaat met fans.
Zoiets: http://www.cine4home.de/t(...)ketProjectorzens.htm
Kwestie van goeie gordijnen.quote:Op zondag 16 april 2006 13:13 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
ja, maar de lichtopbrengst is niet groot..
Mijn beamer is muisstil. Weegt 2 kilo, is 30x30x10cm groot. Staat 70 cm achter me. Ik hoor hem niet eens. LCD en DLP home theater projectors van nu zijn niet te vergelijken met die buizen bakbeesten van een meter lang, 70 kilo en die meer lawaai maken dan je wasmachine (no offense aan de user die er eentje heeft).quote:Op zondag 16 april 2006 12:35 schreef DennisMoore het volgende:
Zijn er al leuke stille LED-beamers te krijgen?
Heb eigenlijk niet zo'n zin in een groot zoemend apparaat met fans.
Zoiets: http://www.cine4home.de/t(...)ketProjectorzens.htm
Voor 2000 euro koop je al een goede barco 808, waarmee 1080p kan worden uitgestraald.quote:Op woensdag 7 juni 2006 20:24 schreef Odin83 het volgende:
Mijn 'home theater' bestaat nu nog uit een Philips 70cm tv, philips dvd recorder en een logitech dts surround sound systeem. Die tv raak ik op uitgekeken dus heb ik me de afgelopen weken verdiept in de wereld der beamers waar ik de volgende vraag over heb: Er zijn tegenwoordig aardig wat betaalbare beamers die native hd aanbieden op 720 beeldlijnen, maar wanneer wordt 1080p betaalbaar? Kan dat over een jaar al zijn? Betaalbaar is tot ongeveer 2000 euro. Ik wil namelijk wel minstens de komende 5 jaar tevreden zijn. Daarbij dus in rekening houdend dat de Sony Playstation 3 1080p zal ondersteunen...
Liever geen tv hoor, dit keer ga ik voor de echte bioscoop ervaring.quote:Op woensdag 7 juni 2006 20:36 schreef KonnieKipke het volgende:
[..]
Voor 2000 euro koop je al een goede barco 808, waarmee 1080p kan worden uitgestraald.
[afbeelding]
Dan moet je wel een snelle HTPC hebben of een crystalio http://www.crtprojectors.co.uk/crystalio_2.htm
Of als je per se een TV wilt is deze wat voor je http://www.crtprojectors.co.uk/sceptre.htm.
Nee in de bios gebruiken ze DLPquote:Op woensdag 7 juni 2006 22:14 schreef Odin83 het volgende:
Is CRT ook wat tegenwoordig nog in de bioscoop gebruikt wordt?
plaatjes zien er wel erg mooi uit!
Mijn CRT beamer (Sony 1252) doet tot 1920x1080i @ 50 Hz. Mijn HTPC trekt alleen de decoding van dit HDTV formaat niet. Daarom draai ik tot 1280x720P@50 Hz. Standaard laat ik mijn Sony op 1024x576P @60 Hz staan, aangezien je toch meestal DVDs afspeelt; daarvoor is deze resolutie het beste. Je zou nog kunnen kiezen om naar een refreshrate van 76Hz te gaan, maar daarbij wordt de hardware van de beamer meer belast, en je ziet dat verschil toch niet bij een CRT-projector.quote:Op woensdag 7 juni 2006 22:39 schreef Repeat het volgende:
KonnieKipke, wat voor resolutie doet zo'n CRT beamer dan? En eigenlijk, welke resolutie doet die van jou?
Ik heb zelf ook een CRT, Vidikron nogwat, modelletje antiek, volledig analoog chassis. Gekocht voor 30 eurquote:Op woensdag 7 juni 2006 22:51 schreef KonnieKipke het volgende:
[..]
Mijn CRT beamer (Sony 1252) doet tot 1920x1080i @ 50 Hz. Mijn HTPC trekt alleen de decoding van dit HDTV formaat niet. Daarom draai ik tot 1280x720P@50 Hz. Standaard laat ik mijn Sony op 1024x576P @60 Hz staan, aangezien je toch meestal DVDs afspeelt; daarvoor is deze resolutie het beste. Je zou nog kunnen kiezen om naar een refreshrate van 76Hz te gaan, maar daarbij wordt de hardware van de beamer meer belast, en je ziet dat verschil toch niet bij een CRT-projector.
Echt niet. Een moderne $2000 DLP of LCD projector is beter dan vrijwel elke CRT beamer die ouder dan een jaar is. Waarschijnlijk is een moderne, goede CRT projector van 10000 euro beter, maar dat blijft een enorm zwaar, log, duur en lawaaierig apparaat. De home cinema projectors van tegenwoordig zijn zo goed, daar kun je niet tegenop kwa prijs/kwaliteit. Ik heb een LCD projector (de panasonic AE-900U) en die durf ik tegen elke CRT in te zetten. Muisstil, nog geen 3 kilo en slechts 35x35x10 cm dus hij staat gewoon op een klein plankje aan de muur ipv dreigend met z'n 50 kilo aan het plafond. 1280x720 native resolutie, 1100 lumens, 750:1 contrast ratio, enz, enz. De recensies liegen er niet om, google maar eensquote:Op woensdag 7 juni 2006 22:06 schreef KonnieKipke het volgende:
Als je echt HDTV wilt projecteren in superieure kwaliteit kan je niet om een CRT heen.
Dat is dan wel een zeer mooi staaltje techniek, want in de bios heb je echt geen regenboogeffectquote:
Tenn eerste zijn de meeste bioscopen nog niet digitaal hequote:Op donderdag 8 juni 2006 13:27 schreef slindenau het volgende:
[..]
Dat is dan wel een zeer mooi staaltje techniek, want in de bios heb je echt geen regenboogeffect.
Hoe zit dit precies, draait het kleurenwiel hier veel sneller...of bestaat het uit meer segmenten?
Dat is niet waar. Een DLP of LCD kan een CRT evenaren, maar nooit beter zijn. Ik denk dat je van harte wordt uitgenodigd door sommige leden van htforum.nl om thuis te komen kijken; wat de boer niet kent eet ie niet, en je ogen zullen uit je kassen vallen als jij een Cine 9 ziet projecteren.quote:Op donderdag 8 juni 2006 05:24 schreef StefanP het volgende:
[..]
Echt niet. Een moderne $2000 DLP of LCD projector is beter dan vrijwel elke CRT beamer die ouder dan een jaar is.
Er zijn enkele nieuwe Barco 808's op de 2e handsmarkt voor 3000 euro met slechts 100 fabrieksdraaiuren kompleet in doos. Deze machines zijn zeker wel in staat om HT-kwaliteit te leveren. Ja, oude vision en barco 400-600 CRT's uit de jaren 80 voldoen natuurlijk niet.quote:Op vrijdag 9 juni 2006 03:24 schreef StefanP het volgende:
Ja, wat zei ik nu? Haal er even een CRT projector van 45000 euro bij, dat is echt zinvol...
Voor home cinema onder 5000 euro heb je niets beters dan DLP en LCD. Al die oude barco dingen vallen sowieso al af omdat die helemaal niet voor HT bedoeld zijn en de kwaliteit niet hebben die nodig is. Ja, je kunt een splinternieuwe CRT bedoeld voor HT kopen, maar dan betaal je meteen 13000 euro voor het basismodel dat het niet beter doet dan een DLP van 2000 euro. Ik ga heus niet ontkennen dat een peperdure CRT beter is dan een DLP of LCD, maar die vergelijking is zinloos voor iedereen thuis tenzij je bij de 0,001% hoort die een nieuwe CRT voor HT kan betalen.
dat ziet er wel mooi uitquote:Op vrijdag 9 juni 2006 03:50 schreef Hertog_Martin het volgende:
Epson TW-600 (ISF gecalibreert)
[afbeelding]
+
B&W DM601
[afbeelding] x 4
+
Marantz SR-4300
[afbeelding]
[afbeelding]
foto's;
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Ziet er zeer mooi uitquote:Op vrijdag 9 juni 2006 03:50 schreef Hertog_Martin het volgende:
Epson TW-600 (ISF gecalibreert)
[afbeelding]
+
B&W DM601
[afbeelding] x 4
+
Marantz SR-4300
[afbeelding]
[afbeelding]
foto's;
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Voor de meeste, zo niet alle, beamers heb je een tv tuner nodig. Hier kan je je oude tv voor gebruiken of iets dat heet een 'tvbox' waar je de coax kabel in duwt..quote:Op vrijdag 9 juni 2006 12:22 schreef IJsmuts het volgende:
[..]
dat ziet er wel mooi uit![]()
ff n00b vraag, hoe werkt dat met een beamer? sluit je die aan op je pc met tv kaart, of kan je er rechtstreeks een tv kabel in douwe en dan een beetje "zappen"?
vind eenbeamer als filmkijk en games tv wel een hele goede optie, maar heb me eigenlijk nog niet in verdiept.
mja, was wel van plan scherm te kopen/bouwen maar twijfel nu.quote:Op vrijdag 9 juni 2006 06:51 schreef DennisMoore het volgende:
Nog een scherm op de planning, of is de muur goed genoeg?
Ik heb voor mijn Sony VPH 1252QM op een veiling van afgeschreven ongebruikte spullen op mijn werk precies 25 Euro betaaldquote:Op vrijdag 9 juni 2006 03:24 schreef StefanP het volgende:
Ja, wat zei ik nu? Haal er even een CRT projector van 45000 euro bij, dat is echt zinvol...
Dan moet je eens kijken naar wat duurdere, eventueel CRT, projectoren. Die pwnen een TV dus echt welquote:Op vrijdag 7 juli 2006 19:52 schreef Estolan het volgende:
Zelf een 100HZ Trinitron scherm, had een Beamer, maar die had ik alweer verkocht omdat het toch nooit de kwaliteit heeft als op een TV
Dat is wat je noemt een overvloed aan aansluitmogenlijkhedenquote:
quote:Foto van Front ( vd HK site ): http://www.harmankardon.com/front.aspx?prod=AVR%20435/230&cat=REC&sType=C&Region=EUROPE&Country=NL&Language=ENG&ImgName=AVR435F.jpg
Specs:
http://www.harmankardon.com/specifications.aspx?Region=EUROPE&Country=NL&Language=ENG&cat=REC&ser=&prod=AVR%20435/230&sType=C
Geluid wat daar uit komt is echt:
[afbeelding]
![]()
Tja wat is prijzig. Voor 500 euro heb je al een instapmodel beamer, zoiets hebben wij nu ook...en vergeleken met onze tv is het beeld zeker even mooi...alleen veel groter natuurlijkquote:Op zondag 16 juli 2006 15:08 schreef truStie het volgende:
Lijkt me echt prachtig om zo'n beamer te hebben in me kamer.. maar die dingen zijn echt prijzigHeb daar pas geld voor als ik een jaar spaar, maar ik wil ook nog andere dingen kopen
Misschien toch nog maar ff een leuk TV'tje ipv een beamer, doe ik wel als ik wat ouder ben.. Er is zo'n $1000 home cinema guide (http://www.audioholics.com/showcase/systemguide/1Kentrylevelsystem.php) maar daar zit helaas geen TV of beamer in, komt er dus nog bij.. Maar dat ligt wel wat meer binnen mijn budget
500 euro is zeker wel te doen. Kheb nu een simpel JVC tv'tje (nog zo'n bolle) dus het beeld zal met een beamer nog wel beter zijn ookquote:Op zondag 16 juli 2006 17:21 schreef slindenau het volgende:
[..]
Tja wat is prijzig. Voor 500 euro heb je al een instapmodel beamer, zoiets hebben wij nu ook...en vergeleken met onze tv is het beeld zeker even mooi...alleen veel groter natuurlijk.
DJSmiley, wat moet een beetje CRT projector tegenwoordig kosten?
Op htforum.nl vind je CRT-beamers van 500 tot 12000 euro. Sony 1252 liggen zo rond de 600-700 euro bij goede buizen, 400-500 bij slechtere.quote:Op zondag 16 juli 2006 17:21 schreef slindenau het volgende:
[..]
Tja wat is prijzig. Voor 500 euro heb je al een instapmodel beamer, zoiets hebben wij nu ook...en vergeleken met onze tv is het beeld zeker even mooi...alleen veel groter natuurlijk.
Als jij hem niet laat ISF-calibreren zal het beeld nooit goed zijn. Een goed gecalibreerde beamer is heel mooi.quote:Op zondag 16 juli 2006 17:59 schreef Estolan het volgende:
nou beeld van een 1000 Ansilummen beamer is echt niet zo mooi en helder als een 100Hz tv, rood is bv meer creme ed.
vandaar dat ik mijn beamer weg deed
de Epson TW-600 niks voor je? een 720P beamer voor niet gek veel geldquote:Op zondag 16 juli 2006 16:38 schreef DJSmiley het volgende:
Mijn beamer wordt binnenkort vervangen, maar zit nu dus op zoektocht naar een leuk ding.
Ik wil eigenlijk t wel voor een paar jaar goed doen, en aangezien ik steeds meer HD materiaal download (Lost bv), wil ik wel eentje hebben die 720p goed kan weergeven.
Gezien de kwaliteit en de prijs wordt het dus (weer) een CRT. Ik kan t goed verduisteren en mn Vidikron die er nu hangt is me prima bevallen. (terwijl dat een antieke is).
Ik zie diverse Sony's staan. De 1030 en 1040 zie je regelmatig, maar die zijn (op de 1031 na) allemaal 480i. De 1252 (of 1271) ljiken me meer, maar die zie je weer weinig / duur.
Zag ook een zeer interessante Seleco, maar die was al verkocht
Aan de andere kant kan ik ook CRT kopen met slechte buizen. Mijn vidikron heeft SD130 buizen met nagenoeg geen wear, dus die kan ik natuurlijk weer overzetten...
Als ik voor nieuw / LCD/DLP zou gaan staat op dit moment de Panasonic 900 op #1quote:Op maandag 17 juli 2006 15:08 schreef AntiChrist het volgende:
[..]
de Epson TW-600 niks voor je? een 720P beamer voor niet gek veel geld
dat zal lekker klinken in het gansenhokquote:Op maandag 17 juli 2006 14:37 schreef JMPoSTMaN het volgende:
Ik heb ook een thuisbioscoopje
Heb op dit moment geen digicam, dus dan maar zo.
Projector:
Sanyo PLV-Z3
[[url=http://www.billigimport.dk/z3pics.jpg]afbeelding][/url]
Projectiescherm:
Projecta Cinema RF Electrol (117x200)
[[url=http://www.home-cinema-choice.co.uk/Projection_screens/Cinema_Electrol/IMAG000.JPG]afbeelding][/url]
DVD speler:
Denon 2910
[[url=http://www.abtelectronics.com/images/products/l_dvd2910b.jpg]afbeelding][/url]
Receiver:
NAD T760
[[url=http://www.cyberaudioshop.com/nad/products/t760.jpg]afbeelding][/url]
Fronts:
Chario Syntar T200
[afbeelding]
Center:
Chario Syntar Dialoque
[afbeelding]
Rears:
Chario Syntar 100
[afbeelding]
Afstandbediening:
Philips ProntoNEO
[[url=http://image.compusa.com/prodimages/42/359a8a73-309f-11d7-a10c-00805fbbb715.gif]afbeelding][/url]
ik ben niet zo van de zelfbouw lcd's komt over het algemeen niet in de buurt van de duurdere LCD projectorsquote:Op dinsdag 18 juli 2006 09:32 schreef deGVR het volgende:
Gewoon zelf een LCD projector bouwen...
Ik zal morgen eens kijken of ik een cam kan regelen.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 09:29 schreef IJsmuts het volgende:
[..]
dat zal lekker klinken in het gansenhok![]()
digicam regelen en live-pics!
Misschien niet in de buurt van de écht dure LCD projectors, inderdaad... Maar dat soort geld wil ik er ook niet aan uitgeven.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 09:47 schreef AntiChrist het volgende:
ik ben niet zo van de zelfbouw lcd's komt over het algemeen niet in de buurt van de duurdere LCD projectors
ik heb 2 linker handen dus dat gaat hem niet wordenquote:Op dinsdag 18 juli 2006 10:06 schreef deGVR het volgende:
[..]
Misschien niet in de buurt van de écht dure LCD projectors, inderdaad... Maar dat soort geld wil ik er ook niet aan uitgeven.
Voor 400-500 euro een dijk van een zelfbouw LCD die beter beeld geeft dan middeklasse koop-beamers en bovendien een stuk goedkoper in het vervangen van de lamp (30 euro).
Dan is de keuze voor mij snel gemaakt.
Maar ja als je kijkt waar hij anders op had moeten projecteren, dan kun je beter op een rolgordijn projecteren, aangezien die gordijntjes erachter niet veel licht zullen weerkatsenquote:Op donderdag 20 juli 2006 09:47 schreef slindenau het volgende:
Een gordijn als scherm. Als je dan toch dure hardware hebt koop dan voor een euro of 40 meer (120 ofzo) een echt projectiescherm
.
Kijk ik projecteer op de muur, dat is ook niks natuurlijk...maar een gordijn apart aanschaffen vind ik ook een beetje vreemd hoor.
En ik zie dat je links en rechts nog wat ruimte hebt...dus het beeld kan groter!!.
boeiend, er gaan ook de hele tijd mensen staan bij ons thuisquote:Op donderdag 20 juli 2006 17:21 schreef Estolan het volgende:
beamer op de kast, das irritant, als er dan iemand opstaat mis je een fragment
Gewoon een hoge kast hebben, de beamer op zn kop zetten en em in 'plafondbeugel modus' zettenquote:Op donderdag 20 juli 2006 17:21 schreef Estolan het volgende:
beamer op de kast, das irritant, als er dan iemand opstaat mis je een fragment
Klopt, alleen voor dat deelsysteem. Eigenlijk zouden ze dat moeten verbieden, hardware als THX cert. aanbieden tegen hogere prijzen (vast en zeker).quote:Op donderdag 20 juli 2006 23:22 schreef Estolan het volgende:
Over dat THX, dat slaat echt nergens op. een certificering alleen voor dat "systeem" ghehe
Noem eens een leuke eigenlijk, kan er niet zoveel boeiende vinden (heb het idee teninste dat ze niet veel voorstellen, of ik heb te hoge verwachtingen natuurlijkquote:Op zondag 16 juli 2006 17:21 schreef slindenau het volgende:
[..]
Misschien eens kijken naar een sanyo Z1, die heb ik ook gehad en was een prima breedbeeld beamer.quote:Op vrijdag 21 juli 2006 01:28 schreef truStie het volgende:
[..]
Noem eens een leuke eigenlijk, kan er niet zoveel boeiende vinden (heb het idee teninste dat ze niet veel voorstellen, of ik heb te hoge verwachtingen natuurlijk)
Van licht enzo ga ik niet veel last hebben iig, aangezien ik een rolluik heb in me kamer en dus me kamer compleet kan verduisteren dat ik niet eens meer een hand voor ogen zie.. Me kamer is ook niet al te groot (denk 3m tot 4m van beamer naar scherm denk ik)
waarom zou het nergens op slaan? je krijgt nu toch de speciale THX geluidsmodussen..... die heb je niet op een Geen THX reciever... sommige DVD's zijn toch ook THX gecertificeerd dat zou dan ook nergens op moeten slaan? geeft naar mijn idee gewoon aan dat de Hardware aan bepaalde eisen van Meneer Lucas voldoetquote:Op donderdag 20 juli 2006 23:22 schreef Estolan het volgende:
Over dat THX, dat slaat echt nergens op. een certificering alleen voor dat "systeem" ghehe
quote:With THX Select2 certification, the ONKYO receiver demonstrates that it has met the rigorous design and performance standards set by THX. For the end user, it enhances the overall system’s ability to accurately present movies the way they were mixed by the filmmaker on the dubbing stage and its additional THX listening modes enhance playback performance of music, movies and video games. Furthermore, its ASA (Adaptive Speaker Array) technology optimizes playback of multi-channel movies, music and video games. THX Select2 also includes the
THX Surround EX decoder, which enables sound mixers to encircle the audience with 360-degree pans and more realistic fly-over and ambient sound effects.
gelukkig heb ik goede B&W speakers staan dus daar hoef ik niet al te bang voor te wezenquote:Op vrijdag 21 juli 2006 11:53 schreef slindenau het volgende:
En dan hang je er aldi speakers aan, en dan kan ie nog 100x THX-EX-ES-super cert. zijn...maar dan komt er nog steeds kut geluid uit. Maar het klopt wel dat het systeem de potentie heeft.
Heb je al fotos?quote:Op vrijdag 21 juli 2006 09:12 schreef JMPoSTMaN het volgende:
[..]
Misschien eens kijken naar een sanyo Z1, die heb ik ook gehad en was een prima breedbeeld beamer.
quote:Op vrijdag 21 juli 2006 12:05 schreef AntiChrist het volgende:
overigens ken ik weinig mensen met een dure reciever en aldi speakers![]()
Me camera vandaag opgehaald, dus komende week zet ik mijn foto's online.quote:
hahaquote:Op zondag 23 juli 2006 18:34 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
[afbeelding]
Een Onkyo TX-SR501 (okay, niet echt 'duur')
in combinatie met twee keer Aldi Lifetec (ook wel: Eltax Concept 500) van 89 euro.
[afbeelding].
Ik ben gelukkig snel tevreden, en heb de boel trouwens ook nooit op hoog volume.quote:Op zondag 23 juli 2006 18:45 schreef AntiChrist het volgende:
hahaach ja uitzonderingen zijn er altijd al begrijp ik de keuze niet helemaal
Nog niet, maar ze staan in de bestellingquote:Op vrijdag 21 juli 2006 12:05 schreef AntiChrist het volgende:
[..]
gelukkig heb ik goede B&W speakers staan dus daar hoef ik niet al te bang voor te wezenoverigens ken ik weinig mensen met een dure reciever en aldi speakers
![]()
Exactly my thoughts!quote:Op zondag 23 juli 2006 18:56 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Ik ben gelukkig snel tevreden, en heb de boel trouwens ook nooit op hoog volume..
Wanneer ik ze zou vergelijken naast 'goede speakers' zal ik vast wel verschillen horen. Maar nu heb ik geen referentie, en zijn deze gewoon mijn 'norm'.
Okidokie!quote:Op zondag 23 juli 2006 18:41 schreef JMPoSTMaN het volgende:
[..]
Me camera vandaag opgehaald, dus komende week zet ik mijn foto's online.
tja mijn reciever viel opzich ook nog wel mee 700 euri (wel in de aanbieding dan) mn speakers en sub hebben bij elkaar zo een 3000 gekostquote:Op zondag 23 juli 2006 18:58 schreef slindenau het volgende:
[..]
Nog niet, maar ze staan in de bestelling(al is 229 ook niet echt een dure receiver tov 111 voor speakers). En Eltax zijn prima speakers hoor
![]()
.
[..]
Exactly my thoughts!
misschien moet je wat minder op de puntjes en komma's lettenquote:Op zondag 23 juli 2006 20:14 schreef slindenau het volgende:
Dat heb je mooi gezegd AntiChrist. Nu nog leestekens![]()
.
Maar zolang mijn budget een 3 cijferig bedrag (voor de komma/punt) blijft zal ik het voorlopig met eltax enzo moeten doen.
hehe hoelang zit je hier nou wel helemaal? met je "jij echt nooit leestekens gebruikt" ik zal als ik jou was mn posts er eens op nalezen misschien dat je dan rustig kunt slapen zielig persoon.quote:Op zondag 23 juli 2006 23:12 schreef slindenau het volgende:
Sorry, maar het valt me gewoon op dat jij echt nooit leestekens gebruikt. Bij reacties die uit een zin bestaan maakt dat niet zoveel uit, maar zodra je wat meer gaat typen is het verwarrend.
One for you too:
muur kan best okee zijn (als deze egaal is etc.) scherm is toch echt een stuk mooier (vind ik) en hoeft niet altijd heel veel geld te kostenquote:Op zondag 23 juli 2006 23:18 schreef EsDe het volgende:
ik!![]()
Beamer van Sony, 3000 Lumen... scherm doe ik niet aan, projecteer gewoon op een witte muur. kan ik tenminste de grootte aanpassen wanneer ik zin heb.
Binnen nu en +/- 4 weken ga ik mijn kamer re-stylen en wordt de witte muur bedekt met beamerverf (witte verf met zilverdeeltjes, zie je niks van, maar zodra je erop projecteert, heb je feller beeld)
Tevens een 5.1 installatie erbij, en ook de TV erop aangesloten. nu ben ik nog op zoek naar een goede versterker en een beter 5.1 systeem. (Systeem wat ik nu heb is al zo'n 2.5 jaar oud)
![]()
ja dat is waar. ik las hierboven trouwens dat iemand een IKEA rolgordijn gebruikt! hoe geniaal!quote:Op zondag 23 juli 2006 23:21 schreef AntiChrist het volgende:
[..]
muur kan best okee zijn (als deze egaal is etc.) scherm is toch echt een stuk mooier (vind ik) en hoeft niet altijd heel veel geld te kostenmaar misschien dat je met de beamerverf een beter contrast krijgt .
wat is dan het nut van beamerverf?quote:Op zondag 23 juli 2006 23:30 schreef DennisMoore het volgende:
Witte ondergrond is niet altijd beter he? Het kan ook té fel worden.
Och die is pas een maand of.. 10... te koopquote:Op donderdag 3 augustus 2006 17:24 schreef Odin83 het volgende:
Weet iemand of de Panasonic AE900u al te koop is? Op kieskeurig is er nog niks over te vinden..
kost zoiets 2de hands?quote:Op zaterdag 5 augustus 2006 20:05 schreef KonnieKipke het volgende:
Een nieuwe aanwinst,
Een Barco Graphics 801s met gloednieuwe buizen
[afbeelding]
[afbeelding]
70 KG schoon aan de haak, wachtend op hulp om vast te zetten aan het plafond.
Evenveel als jouw computer... Er zitten redelijk stille fans in. Die sony die ik eerst had had iets van 6 fans, die hoorde je goed blazen!quote:Op zondag 6 augustus 2006 13:22 schreef DennisMoore het volgende:
En hoeveel dB produceert dat nou?.
2.00 x 1.13 cm, Projecta.. Nieuw kost het iets van 900 euro. Ik heb hem 2e hands voor 150 euro gekocht.quote:Op zondag 6 augustus 2006 13:43 schreef slindenau het volgende:
Mooi schermpje KonnieKipke, wat zijn de afmetingen & kosten daar nu van?
Jupsquote:Op zondag 6 augustus 2006 14:03 schreef slindenau het volgende:
Is Projecta een (enorm) goed merk of zo?
Ik geef de voorkeur aan 720p boven 1080i, maar goed het ligt natuurlijk ook aan je bronmateriaal. Als ik dvd's kijk dan heb ik het altijd op 720p staan.quote:Op woensdag 9 augustus 2006 12:55 schreef KonnieKipke het volgende:
als je 1080i hebt gezien in vergelijking met 720p, wil je niets anders meer. Mijn projector kan zuiver 1080i projecteren, en bij 720p zou mijn computer het moeten de-interlacen.
Bij dvd's projecteer ik ook in 720p, maar als de bron 1080i is, passen we de resolutie aan.quote:Op woensdag 9 augustus 2006 13:27 schreef JMPoSTMaN het volgende:
[..]
Ik geef de voorkeur aan 720p boven 1080i, maar goed het ligt natuurlijk ook aan je bronmateriaal. Als ik dvd's kijk dan heb ik het altijd op 720p staan.
Dust to Gloryquote:Op woensdag 16 augustus 2006 18:55 schreef Jackass_ het volgende:
Dust to Glory WMV HD trailer
Ik denk dat wanneer je 17 jaar oud bent niet veel geld over houd voor een projectiescherm van honderden euro's, ik vind het een zeer goed gevonden oplossing.quote:Op woensdag 16 augustus 2006 19:35 schreef KonnieKipke het volgende:
een rolgordijn als projectiescherm??
hmmja, da's waar...quote:Op woensdag 16 augustus 2006 19:44 schreef Joncho het volgende:
[..]
Ik denk dat wanneer je 17 jaar oud bent niet veel geld over houd voor een projectiescherm van honderden euro's, ik vind het een zeer goed gevonden oplossing.
idd, na de projector koste al meer dan 1000euro, en dit scherm koste me maar 40euro. Een echt projectiescherm van deze grootte kost minstens 250euro, en de kwaliteit is goed genoeg voor mij zo.quote:Op woensdag 16 augustus 2006 19:44 schreef Joncho het volgende:
[..]
Ik denk dat wanneer je 17 jaar oud bent niet veel geld over houd voor een projectiescherm van honderden euro's, ik vind het een zeer goed gevonden oplossing.
ach, heb een keer een projectiescherm van iemand geleend (zo een op een voet), het enige verschil was dat je wat meer lichtopbrengst had omdat het doek wat beter weerkaatste ofzo, maar dit geeft echt prachtig beeld hoor.quote:Op woensdag 16 augustus 2006 20:44 schreef KonnieKipke het volgende:
Als je zoveel investeert in een projector, moet je ook een goed scherm hebben. Bij htforum vinden we dat een goeie projector niet zonder een goed scherm kan... Beter nog een goed scherm en een goedkopere projector...
Er zijn projectieschermen van 6000 euro voor woonkamer gebruik. Goeie matte schermen bevatten kleine glasvezeltjes en hebben een bepaalde gain-waarde waardoor lichtopbrengst, kleuren en kijkhoek worden geoptimaliseerd. Dan heb je nog hoogcontrast schermen.. er zijn zoveel schermen als projectoren...quote:Op woensdag 16 augustus 2006 21:17 schreef InTrePidIvity het volgende:
Wat is precies de verbetering bij het gebruik van een projectiescherm? Ik dacht eigenlijk altijd dat dat vrij weinig uitmaakte, maar als ik sommige reacties hier zo lees, dan blijkt dat toch een foute gedachte te zijn
Epson EMP-TW20quote:Op vrijdag 29 september 2006 14:49 schreef Tomaz het volgende:
een budget van 700 euri voor alleen een beamer
leuk, naar Taco Bell en Arby's kijken in HDquote:Op zaterdag 30 september 2006 00:44 schreef StefanP het volgende:
Dinsdag heb ik Dish sattelite genomen... met het bronze HD pakket. Decodertje er bij, prachtig hoor hoe dat geregeld is hier in de VS. Ingebouwde programmagids, TIVO, favo list, 1080i en 720p uit, noem maar op. En een DVI en optische digitale 5.1 uitgang... Vanavond maar even aansluiten op m'n projector, receiver en 118" scherm
Dit is 'm uiteindelijk geworden:quote:Op vrijdag 29 september 2006 16:05 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Epson EMP-TW20
Echter, dat kjkplezier bij daglicht kun je wel vergeten. Je moet de kamer wel wat verduisteren.
Maar da's leuk voor de bioscoop-ervaring..
Groot voordeel is dat je het geprojecteerde beeld niet alleen omhoog/omlaag kunt bijstellen, maar ook links/rechts. De projector hoeft dus niet exact in het midden van de muur/scherm te staan.
'k Heb er op het moment m'n dvd-speler (via Component Video) en m'n pc (via VGA) op aangesloten.
quote:Op zondag 5 november 2006 20:52 schreef Repeat het volgende:
Maar op zo'n projector zit toch geen dvi in? Dan heb je toch door die decoder geen volledig digitaal signaal omdat het nog omgezet wordt naar d-sub oid ?
dan is de eerste tip geen witte muur maar een mooi scherm (dit ziet er 1000 keer beter uit) , en de rest ligt aan je budgetquote:Op zondag 25 februari 2007 17:03 schreef Borizzz het volgende:
Ik wil ook een beamer kopen (al erg lang trouwens), maar ik twijfel over de juiste specs.
Iemand tips?
Witte muur heb ik al wel!
als je budget toch ruim voldoende is kan je meteen een mooi scherm erbij nemenquote:Op zondag 25 februari 2007 19:54 schreef Borizzz het volgende:
Budget is ruim voldoende
Maar die witte muur vind ik in het begin wel oke, later misschien wel een scherm idd!
Mooie thuisbios zo zeg, ben echt jaloersquote:Op donderdag 27 juli 2006 17:52 schreef JMPoSTMaN het volgende:
De foto's:
Dvd's
[[url=http://xs304.xs.to/xs304/06304/Dvd_Kasten.jpg.xs.jpg]afbeelding][/url]
Zit gedeelte
[[url=http://xs304.xs.to/xs304/06304/Hoekbank.jpg.xs.jpg]afbeelding][/url]
Beamer
[[url=http://xs304.xs.to/xs304/06304/Beamer.jpg.xs.jpg]afbeelding][/url]
Hardware
[[url=http://xs304.xs.to/xs304/06304/Hardware.jpg.xs.jpg]afbeelding][/url]
Scherm
[[url=http://xs304.xs.to/xs304/06304/Scherm.jpg.xs.jpg]afbeelding][/url]
Sub
[[url=http://xs304.xs.to/xs304/06304/Subwoofer.jpg.xs.jpg]afbeelding][/url]
Protect the melon!
[[url=http://xs304.xs.to/xs304/06304/TaekwanDoDo.jpg.xs.jpg]afbeelding][/url]
Het was een beetje lastig foto's maken van mijn scherm, jammer maar helaas.
Sorry voor de scheve foto's
Dank je, tuurlijk wil ik helpen, altijd leuk.quote:Op maandag 9 april 2007 14:23 schreef Umm-Qasr het volgende:
[..]
Mooie thuisbios zo zeg, ben echt jaloersAls ik er eentje zelf wil aanleggen ga je me vast wel helpen he ...
![]()
Hoeveel? En waar? Plus, hoeveel kost een lamp?quote:Op zondag 25 februari 2007 13:57 schreef AntiChrist het volgende:
FF het topic kicken
Vrijdag Gekocht:
De Epson EMP TW-700 (720P Beamer)
[afbeelding]
Moet zeggen echt een onwijs verschil vergeleken bij mn oude beamer (epson TW-10) met name het detail (HD) en contrast zijn echt zwaar verbeterd.
Wat is een redelijk bod? Werkend te zien? Hulp bij installatie mogelijk?quote:Op zaterdag 12 januari 2008 01:11 schreef Zuidwijk het volgende:
Ik zet net mijn Sony VPH 1252QM op marktplaats. Voor een redelijk bod mag ie weg. Ik help je wel mee om hem in de auto te tillen. ;-)
full hd is nog erg duurquote:Op zondag 13 januari 2008 00:20 schreef Tomaz het volgende:
Wie heeft er ervaring met een full hd beamer?
Ik ben van een simpele beamer toch weer naar een flat tv gegaan. Een hd-ready 42". Bevalt uitstekend, maar ben toch wel benieuwd hoe dik een full hd beamer is. Groot projecteren blijft machtig natuurlijk, maar zo scherp als m'n plasma nu is kan ik me het niet in het groot voorstellen... Daarbij kan ik eindelijk weer film kijken zonder m'n kamer te hoeven verduisteren.
Ik heb me laten vertellen dat je vanaf 40" en een afstand van 1,5 meter het verschil ziet tussen 720p en 1080p.quote:Op dinsdag 15 januari 2008 18:31 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
[..]
720 p , is ook al erg mooi.. het schijnt dat je bij thuisbioscopen geen verschil ziet tussen 720 en 1080
yes me!quote:Op dinsdag 15 januari 2008 22:07 schreef Tomaz het volgende:
[..]
Ik heb me laten vertellen dat je vanaf 40" en een afstand van 1,5 meter het verschil ziet tussen 720p en 1080p.
Maar 720p projectie, dat moet toch fantastisch zijn? Iemand ervaring?
Vet zeg! Zou je toevallig een foto kunnen nemen? Ben echt benieuwd hoe dat eruit ziet!quote:Op woensdag 16 januari 2008 10:18 schreef AntiChrist het volgende:
[..]
yes me!
ik heb een Epson TW-700 (720P) en blu ray, hd-dvd en x264 hd (en gamen in HD uiteraard) ziet er allemaal prachtig uit.
ik zit op een scherm van 1,5 M breed (wat binnenkort een grote exemplaar gaat worden als mn eigen huis af is)
Vraag anders wat rond op het HT forum, daar zitten wel een hoop expertsquote:Op donderdag 12 juni 2008 23:58 schreef nachtdier2 het volgende:
Nice topic.
Zo;n crt beamer trekt me wel, maar ben zo a-technisch als de pest en weet niet eens hoe ik een filmpje moet downloaden.
Wat heb je nodig aan apparatuur voor een barco800? Direct op de pc aan te sluiten? Of heb ik nog andere dingen nodig? Welke vereisten moet de pc hebben.
Nachtdier en orienteren...hmm. Nog steeds de ballen verstand ervan.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |