Welk type beamer heb je dan precies?quote:Op zaterdag 14 januari 2006 15:25 schreef snoekiesnoek het volgende:
[..]
Mijn beamer (sony) is een wat ouder type en daarin kunnen halogeenspotjesIk ben er wel lang mee bezig geweest om het goede type te vinden, maar heb nu voor 30.000 uur spotjes liggen die mij totaal 30 euro hebben gekost. Nadeel van mijn beamer is wel dat het redelijk donker moet zijn (maar daarvoor bouw je dus je eigen bioscoop, ik ervaar het niet als een probleem).
Bij duurdere beamers horen ook duurdere lampen. Die gaan wel lang mee hoor, maar bij aanschaf wel even op letten. Een lamp van 200 euro is heel normaal.
Dan heb je nog de beamers zoals topicstarter en die werken met buizen, erg duur, maar ook het mooist en het minste onderhoud ALS het eenmaal goed werkt.
Ik heb de beamer op 5 meter afstand staan voor een scherm van 3 meter breed, maar dat hangt echt van het type af.
Games spelen doe ik niet op de beamer, ik word er misselijk van (ik speel vooral autorace). Het is even leuk, maar daarna niet echt meer. Naast het misselijk worden is het ook erg vermoeiend. Maar misschien is dat persoonlijk?
[..]
Volgens mij heb je een grotere kamer nodig? Wel heel veel mooie evil dead dingen zie ik staan![]()
Ik geloof dat Sony nu een DPL op de markt heeft gebracht van ca. 10.000 euro die een CRT evenaart kwa beeld.quote:Op zaterdag 14 januari 2006 18:20 schreef Hugo_ het volgende:
[..]
het is wel een DPL
de beamer hoeft verder natuurlijk niet zo'n geweldige lichtopbrengst te hebben aangezien het helemaal donker is in de kamer.
Die gast heeft echt geld teveelquote:Op zaterdag 14 januari 2006 11:23 schreef ChOas het volgende:
Niet van mij, maar van een vriend van mij:
http://home.versatel.nl/garmtz/htfotos.htm
Hij post(te) hier ook wel eens onder de namen HomeTheaterFreak en HomeTheaterGod
Ik ga denk ik eerder voor een apparaatje van 100x minderquote:Op zondag 15 januari 2006 13:07 schreef KonnieKipke het volgende:
[..]
of een
[afbeelding]
Prijs weet ik niet precies.. Zal wel ~100.000 euro zijn.
hehe ik had mn epson tw10 voor 400 euri met schermquote:Op maandag 16 januari 2006 12:56 schreef KonnieKipke het volgende:
Je hoeft het niet zo duur te maken, ik heb voor 1000 euro ook een mooi systeem nu.
net waar je voorkeur ligt. ik ben toch al scheel, dus beeld hoeft niet zo geweldig te zijnquote:Op maandag 16 januari 2006 15:18 schreef AntiChrist het volgende:
[..]
hehe ik had mn epson tw10 voor 400 euri met scherm... aan de andere kant is mn geluidinstallatie wel een stuk duurder
ik heb de sony cpj200-e, een simpel ding met een niet al te hoge resolutie, maar prima om films te kijken als het redelijk donker is in de kamer. Kosten rond de 200 euro op ebay (voornamelijk duitsland). Zit ook nog een schakelaartje voor pal / ntsc beeld op, erg handig dingetje dus.quote:Op zaterdag 14 januari 2006 23:57 schreef Burbo het volgende:
[..]
Welk type beamer heb je dan precies?
yep ik had dan wel een beetje mazzel kon hem goedkoop overnemen via het htforum.nlquote:Op maandag 16 januari 2006 23:22 schreef KonnieKipke het volgende:
Zo zie je dat je het niet duur hoeft te maken, ik was ook 'maar' 1000 euro kwijt voor beamer en scherm, en speel nu HDTV in 1280x720p op 230x129, 1 woord: SUBLIEM!
Dan moet je echt bij www.conrad.nl zijn, die hebben top dingen. Ik heb er vorig jaar 1 gekocht voor 6 apparaten, super ding. De nieuwe die sinds dit jaar in de catalogus van Conrad staan hebben zelfs afstandsbediening.quote:Op maandag 16 januari 2006 23:52 schreef AntiChrist het volgende:
als ik nu ook nog ergens een component schakelboxje kan vinden..... dan ben ik helemaal tevreden.. aangezien mn NAD maar 2 ingangen heeft en ik er 4 nodig heb.....
Dat is best een slimme oplossing! Dat ik daar niet opgekomen ben...quote:Op woensdag 18 januari 2006 17:15 schreef Jackass_ het volgende:
200cm breed Ikea Tuplar rolgordijn :p
Wat voor spul dan?quote:Op zondag 22 januari 2006 05:35 schreef StefanP het volgende:
* komt hier nog wel patsen als hij eenmaal weer een set gekocht heeft. In de VS hebben ze heeele leuke spullen waar ze in NL misschien over 5 jaar pas mee aankomen
tvp dus
Misschien heb je wel een grotere piem0l.quote:Op zondag 22 januari 2006 15:01 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Ik voel me een beetje minderwaardig met mijn simpele Tv en pc....![]()
Ziet er gaaf uit! Heb je dat schrem op een computer aangesloten?quote:Op zondag 22 januari 2006 19:31 schreef -tK- het volgende:
Vorig weekend nog mn 37" LCD TV (1920x1080 pixels) aan de muur gehangen
Wou ook eerst voor een beamer gaan, maar helaas ik het kijkvlak maar 110 cm breed omdat een raam in de weg zit.
ook maar ff twee foto's gemaakt (zonder & met flits):
[[url=http://www.freewebtown.com/pr3d4t0r/P1010025_noflash_s.JPG]afbeelding]
[/URL]
[[url=http://www.freewebtown.com/pr3d4t0r/P1010026_flash_s.JPG]afbeelding]
[/URL]
Thnxquote:Op maandag 23 januari 2006 18:04 schreef Twisted_Logic het volgende:
[..]
Ziet er gaaf uit! Heb je dat schrem op een computer aangesloten?
Okequote:Op maandag 23 januari 2006 18:35 schreef -tK- het volgende:
[..]
zit inderdaad ook aangesloten op de pc, aangezien Nederland een beetje (boel) achterloopt op HD gebied
Ja, die ga ik ook kopen, vet dingquote:Op zondag 29 januari 2006 05:42 schreef StefanP het volgende:
Ik ga dan eindelijk ook weer een TV aanschaffen na m'n emigratie. Nou ja TV, ik heb me redelijk uitgebreid in zitten lezen en ga waarschijnlijk een projector kopen. De technologie daarvan is de laatste jaren met de komst van LCD en DLP zo verbeterd, dat je geen CRT projector van 50 kilo en enorme buizen meer nodig hebt.
Dit wordt hem waarschijnlijk:
[afbeelding]
[afbeelding]
Panasonic PT-AE900U LCD Projector
Een van de nog weinige projectors met HDMI input. Voor "cable" neem ik een Dish network satelliet, met een receiver met DVI output (HDMI en DVI zijn min of meer hetzelfde, alleen DVI is met geluid). DVI-to-HDMI kabeltje erbij en bingo. Optical out naar de receiver en klaar.
Het grote voordeel is dat een projector ECHT grote beelden kan leveren. E.e.a. is natuurlijk afhankelijk van de throw distance, maar na zelf rekenen en gebruik van een online tool blijkt dat in mijn kamer het beeld 99cm hoog, 176 breed en 202cm diagonaal (80"). En je hoeft hem NIET aan het plafond te hangen! Hij is speciaal bedoeld om ergens in een kast of zo te zetten. De projector staat standaard afgesteld met de middellijn van de projectie gelijk aan die van de lens, maar je kunt het beeld tot 1x omhoog en omlaag zetten zonder de projector zelf ook maar aan te raken.
MSRP 3200$, straatprijs rond de 2300$. Spotgoedkoop dus vergeleken met plasma's en grote DLP tv's.
De resolutie is 1280 x 720, genoeg dus voor native HDTV en upscaling naar de allernieuwste 1080i is volgens reviews onzichtbaar.
Groot voordeel is dat hij alles tussen 110 en 240 volt accepteert, zowel 50 als 60Hz. Mocht ik ooit terug moeten naar NL, dan kan hij gewoon mee, in tegenstelling tot een enorme TV die hier nooit multivoltage zijn.
Dat is wel heel goedkoop! Hier kost ie ongeveer ¤ 1530,-quote:Op zondag 29 januari 2006 06:06 schreef StefanP het volgende:
Great minds think alikeWat is de prijs in NL ongeveer? Er loopt hier nu een $700 rebate zag ik net, dat is echt belachelijk, de uiteindelijke prijs is nog geen 1300 dollar! Daar koop je nog geen 28" TV voor
Mooi ding zeg die pioneer! jammer dat ik ze wat te scherp vind qua geluidquote:Op woensdag 1 februari 2006 02:13 schreef StefanP het volgende:
Sorry, er is een limiet van max 1 rebate per persoon...Maar 1500 euro is ook heel erg goed, dat is zelfs goedkoper dan hier (zonder rebate dan).
Ik heb trouwens ook een receiver en dvdspeler besteld. De receiver wordt de Pioneer elite VSX-72TXV en de DVD speler de (niet lachen) Oppo OPDV971H.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
De laatste is een nieuw merk van BBK electronics, dat mij ook onbekend was tot nu. Maar het is een gigant die evenveel electronica produceert als Sony. De speler kost slechts 190$ maar wordt alom geprezen als een van de beste dvs spelers ooit., beter zelfs dan spelers die 20x zo duur zijn, tot zelfs als "best dvd player of 2005" gekozen boven de rest (waaronder spelers van $13000!), zie http://www.projectorcentral.com/oppo_opdv971h_dvd_player.htm. Een simpel googeltje toont meer reviews. Regiovrij en zowel 120 als 240 volt. Ideaal dus! Ik vermoed dat ze de prijs heel erg laag gelegd hebben om het merk te introduceren. Verkopen doen ze ook maar mondjesmaat (zonder marketing dus en zonder actief dealers te zoeken) om zoveel mogelijk direct contact met de klant te hebben (je kunt dus direct op hun website bestellen maar ook bij goede electronica websites) om te wennen aan de markt.
Speakers heb ik nog (missions). Na anderhalf jaar geen TV kijk ik er toch wel naar uit
EDTV is in Europa ook een volstrekt overbodige tussenstap. Elke 100Hz PAL tv geeft beter beeld dan EDTV kan bieden (480 lijnenquote:Op zondag 22 januari 2006 07:39 schreef StefanP het volgende:
EDTV bestaat in NL nog niet eens geloof ik, laat staan de 1920x1080 HDTV.
Wat voor projector heb je gekocht?? kan je wel verklappen dat met doek je bek helemaal open valtquote:Op vrijdag 10 februari 2006 05:44 schreef StefanP het volgende:
Vandaag kwam m'n projector binnen...
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
OMG!!!!!!!!!!! Ik heb er geen woorden voor. De bioscoop hoef ik niet meer heen. Het beeld is zeker 3 meter breed en zelfs zonder scherm (koop ik later nog, nu ik de juiste maten kan meten) is de kwaliteit erg goed. Het is 480p NTSC, morgen ga ik wel prutsen met de DVD speler om het beeld daar al naar 720p te laten upconverten. Ik gebruik de DVI output.
Ik wil niet weten hoe mooi het wordt na calibratie en met een redelijk prijzig caradas scherm.
TVPlasma
LCD
Dat mag ook wel voor zo'n ding van 2400 euro.quote:Op vrijdag 10 februari 2006 05:44 schreef StefanP het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
OMG!!!!!!!!!!! Ik heb er geen woorden voor. De bioscoop hoef ik niet meer heen. Het beeld is zeker 3 meter breed en zelfs zonder scherm (koop ik later nog, nu ik de juiste maten kan meten) is de kwaliteit erg goed. Het is 480p NTSC, morgen ga ik wel prutsen met de DVD speler om het beeld daar al naar 720p te laten upconverten. Ik gebruik de DVI output.
Ik wil niet weten hoe mooi het wordt na calibratie en met een redelijk prijzig caradas scherm.
TVPlasma
LCD
Is er een verschil met de Panasonic PT-AE900E?quote:Op vrijdag 10 februari 2006 17:51 schreef StefanP het volgende:
Panasonic AE-900U.
je vergeet de kosten voor de lamp, er zit dus een uurprijs aan vast. Ik denk dat het ongeveer evenduur is (een goede lcd tv die 10 jaar meegaat kost je ook rond de 1,50 euro per dag gedurende 10 jaar: aanschafprijs/10 jaar).quote:Op zaterdag 11 februari 2006 02:42 schreef StefanP het volgende:
Als je gaat vergelijken met de prijs van een goede 60" DLP, plasma of LCD, dan is een projector spotgoedkoop hoorProjector + scherm is de helft van een grote TV...
zoek op www.htforum.nl bij de verkoop afdeling eens naarde Epson TW10 is een goede instap beamerquote:Op vrijdag 24 februari 2006 04:39 schreef petre86 het volgende:
zijn er ook el cheapo oplossingen? voor simpele studentjes ie een goedkope beamer zoeken etc?
Niks van waarquote:Op zaterdag 11 februari 2006 17:49 schreef snoekiesnoek het volgende:
[..]
je vergeet de kosten voor de lamp, er zit dus een uurprijs aan vast. Ik denk dat het ongeveer evenduur is (een goede lcd tv die 10 jaar meegaat kost je ook rond de 1,50 euro per dag gedurende 10 jaar: aanschafprijs/10 jaar).
Maar ik zou niet alleen een beamer willen, het is niet relaxed om elke dag voor de beamer te zitten, even voor de tv is ook fijn. Ik kijk er bijv. alleen films op.
Kortom, je moet het allebei hebben![]()
hoe zit het met rastervormingquote:Op vrijdag 10 februari 2006 05:44 schreef StefanP het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
TVPlasma
LCD
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |