nee, dan sta je voor de beamer...quote:Op zaterdag 11 maart 2006 21:10 schreef StefanP het volgende:
De nieuwe panasonics hebben daar geen last meer van, zie evt. http://www.audioholics.co(...)ProjectorReview1.php voor een review. Je kunt met je neus op het scherm gaan staan en dan zie je nog niets (gelukkig).
Het scherm is 118" diagonaal, 16:9 dus ongeveer 260 bij 150cm. Ik zit op ongeveer 3.5 meter afstand.
thxquote:Op zaterdag 11 maart 2006 21:10 schreef StefanP het volgende:
De nieuwe panasonics hebben daar geen last meer van, zie evt. http://www.audioholics.co(...)ProjectorReview1.php voor een review. Je kunt met je neus op het scherm gaan staan en dan zie je nog niets (gelukkig).
Het scherm is 118" diagonaal, 16:9 dus ongeveer 260 bij 150cm. Ik zit op ongeveer 3.5 meter afstand.
quote:De echte filmfreak wil graag een thuisbios.
Dat is nu mogelijk voor weinig geld. Dit is een geheim wat vele electronica-fabrikanten niet met je willen delen! Ik verkoop u de ideale oplossing om dit zelf te realiseren
Er zijn 2 soorten beamers:
Manier 1: maximaal 15 euro
De 1e manier is een TV projector beamer.
Je projecteert het tv beeld via mijn handleiding en een speciale lens op de muur.
Zeer cool om je Xbox of PS2 op aan te sluiten
De kwaliteit is redelijk tot goed, maar voor 15 euro is dat toch een doom.
Leuk project om te bouwen, voor school project zeer geschikt.
Manier 2: 150 Euro
De 2e manier is een echte TFT beamer, hiervoor heb je een klein tft scherm nodig tot 15 inch.
13 en 14 inch zijn ideaal. Deze kunt u al 2e hands kopen voor rond de 75 euro, ik geef u links mee waar u schermen kunt kopen voor weinig geld.
Tevens heeft u nog een aantal onderdelen nodig, maar dat bespreek ik in mijn handleiding.
(alle onderdelen zijn goed te verkrijgen)
Totaal bent u ongeveer 100 - 150 Euro kwijt, veel minder dan een nieuwe beamer, maar net zo goed!
Deze beamer geeft te zelfde resultaat als een 2000 euro beamer, absoluut!!!!
Een erg leuk project dat in enkele uurtjes te bouwen is.
Zeer fijne beamer, ik raad je dan ook aan deze te bouwen als je hem dagelijks wil gaan gebruiken.
Solderen is in principe niet echt nodig.
Beeld eens in dat je hier een spelletje op gaat spelen.
Ja, kan prima, alleen is in dat geval een laptopscherm gebruikt. Vaak zijn die "maar" 262xxx kleuren (ipv 16.7miljoen), en hebben die een wat hogere responsetijd (=ghosting). Tevens heeft een laptop meestal geen TVin of tuner, dus tv kijken moet je ook extra hardware voor kopen.quote:Op woensdag 15 maart 2006 16:57 schreef RenzoBrad het volgende:
Ok als ik nou eens verder keek dan mijn neus lang is![]()
Via Google kwam ik op de volgende site:
http://www.neoweb.nl/tftbeamer/
Iemand ervaring? Lijkt me wel leuk om voor het WK even te gaan klussen![]()
quote:Op zondag 2 april 2006 11:11 schreef KonnieKipke het volgende:
new pica's
[afbeelding]
The fifth Element @ 720P (helaas wat inval van daglicht)
[afbeelding]
70 KG hangend aan het planfond.![]()
[afbeelding]
under the hood voor G2-calibratie met multimeter;
[afbeelding]
[afbeelding]
Hij hangt aan 8 keilbouten die ca 5 cm in gewapend beton zitten. Dat blijft wel hangen hoor; alleen het optillen boven je hoofd was met 2 man zwaar werk. 70 KG lijkt niet belachellijk zwaar, maarw het is een lomp gewicht.quote:Op vrijdag 14 april 2006 03:06 schreef Dr_Crouton het volgende:
70kg??? Kunnen de plafond en/of de schroeven dat wel aan?
ja, maar de lichtopbrengst is niet groot..quote:Op zondag 16 april 2006 12:35 schreef DennisMoore het volgende:
Zijn er al leuke stille LED-beamers te krijgen?
Heb eigenlijk niet zo'n zin in een groot zoemend apparaat met fans.
Zoiets: http://www.cine4home.de/t(...)ketProjectorzens.htm
Kwestie van goeie gordijnen.quote:Op zondag 16 april 2006 13:13 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
ja, maar de lichtopbrengst is niet groot..
Mijn beamer is muisstil. Weegt 2 kilo, is 30x30x10cm groot. Staat 70 cm achter me. Ik hoor hem niet eens. LCD en DLP home theater projectors van nu zijn niet te vergelijken met die buizen bakbeesten van een meter lang, 70 kilo en die meer lawaai maken dan je wasmachine (no offense aan de user die er eentje heeft).quote:Op zondag 16 april 2006 12:35 schreef DennisMoore het volgende:
Zijn er al leuke stille LED-beamers te krijgen?
Heb eigenlijk niet zo'n zin in een groot zoemend apparaat met fans.
Zoiets: http://www.cine4home.de/t(...)ketProjectorzens.htm
Voor 2000 euro koop je al een goede barco 808, waarmee 1080p kan worden uitgestraald.quote:Op woensdag 7 juni 2006 20:24 schreef Odin83 het volgende:
Mijn 'home theater' bestaat nu nog uit een Philips 70cm tv, philips dvd recorder en een logitech dts surround sound systeem. Die tv raak ik op uitgekeken dus heb ik me de afgelopen weken verdiept in de wereld der beamers waar ik de volgende vraag over heb: Er zijn tegenwoordig aardig wat betaalbare beamers die native hd aanbieden op 720 beeldlijnen, maar wanneer wordt 1080p betaalbaar? Kan dat over een jaar al zijn? Betaalbaar is tot ongeveer 2000 euro. Ik wil namelijk wel minstens de komende 5 jaar tevreden zijn. Daarbij dus in rekening houdend dat de Sony Playstation 3 1080p zal ondersteunen...
Liever geen tv hoor, dit keer ga ik voor de echte bioscoop ervaring.quote:Op woensdag 7 juni 2006 20:36 schreef KonnieKipke het volgende:
[..]
Voor 2000 euro koop je al een goede barco 808, waarmee 1080p kan worden uitgestraald.
[afbeelding]
Dan moet je wel een snelle HTPC hebben of een crystalio http://www.crtprojectors.co.uk/crystalio_2.htm
Of als je per se een TV wilt is deze wat voor je http://www.crtprojectors.co.uk/sceptre.htm.
Nee in de bios gebruiken ze DLPquote:Op woensdag 7 juni 2006 22:14 schreef Odin83 het volgende:
Is CRT ook wat tegenwoordig nog in de bioscoop gebruikt wordt?
plaatjes zien er wel erg mooi uit!
Mijn CRT beamer (Sony 1252) doet tot 1920x1080i @ 50 Hz. Mijn HTPC trekt alleen de decoding van dit HDTV formaat niet. Daarom draai ik tot 1280x720P@50 Hz. Standaard laat ik mijn Sony op 1024x576P @60 Hz staan, aangezien je toch meestal DVDs afspeelt; daarvoor is deze resolutie het beste. Je zou nog kunnen kiezen om naar een refreshrate van 76Hz te gaan, maar daarbij wordt de hardware van de beamer meer belast, en je ziet dat verschil toch niet bij een CRT-projector.quote:Op woensdag 7 juni 2006 22:39 schreef Repeat het volgende:
KonnieKipke, wat voor resolutie doet zo'n CRT beamer dan? En eigenlijk, welke resolutie doet die van jou?
Ik heb zelf ook een CRT, Vidikron nogwat, modelletje antiek, volledig analoog chassis. Gekocht voor 30 eurquote:Op woensdag 7 juni 2006 22:51 schreef KonnieKipke het volgende:
[..]
Mijn CRT beamer (Sony 1252) doet tot 1920x1080i @ 50 Hz. Mijn HTPC trekt alleen de decoding van dit HDTV formaat niet. Daarom draai ik tot 1280x720P@50 Hz. Standaard laat ik mijn Sony op 1024x576P @60 Hz staan, aangezien je toch meestal DVDs afspeelt; daarvoor is deze resolutie het beste. Je zou nog kunnen kiezen om naar een refreshrate van 76Hz te gaan, maar daarbij wordt de hardware van de beamer meer belast, en je ziet dat verschil toch niet bij een CRT-projector.
Echt niet. Een moderne $2000 DLP of LCD projector is beter dan vrijwel elke CRT beamer die ouder dan een jaar is. Waarschijnlijk is een moderne, goede CRT projector van 10000 euro beter, maar dat blijft een enorm zwaar, log, duur en lawaaierig apparaat. De home cinema projectors van tegenwoordig zijn zo goed, daar kun je niet tegenop kwa prijs/kwaliteit. Ik heb een LCD projector (de panasonic AE-900U) en die durf ik tegen elke CRT in te zetten. Muisstil, nog geen 3 kilo en slechts 35x35x10 cm dus hij staat gewoon op een klein plankje aan de muur ipv dreigend met z'n 50 kilo aan het plafond. 1280x720 native resolutie, 1100 lumens, 750:1 contrast ratio, enz, enz. De recensies liegen er niet om, google maar eensquote:Op woensdag 7 juni 2006 22:06 schreef KonnieKipke het volgende:
Als je echt HDTV wilt projecteren in superieure kwaliteit kan je niet om een CRT heen.
Dat is dan wel een zeer mooi staaltje techniek, want in de bios heb je echt geen regenboogeffectquote:
Tenn eerste zijn de meeste bioscopen nog niet digitaal hequote:Op donderdag 8 juni 2006 13:27 schreef slindenau het volgende:
[..]
Dat is dan wel een zeer mooi staaltje techniek, want in de bios heb je echt geen regenboogeffect.
Hoe zit dit precies, draait het kleurenwiel hier veel sneller...of bestaat het uit meer segmenten?
Dat is niet waar. Een DLP of LCD kan een CRT evenaren, maar nooit beter zijn. Ik denk dat je van harte wordt uitgenodigd door sommige leden van htforum.nl om thuis te komen kijken; wat de boer niet kent eet ie niet, en je ogen zullen uit je kassen vallen als jij een Cine 9 ziet projecteren.quote:Op donderdag 8 juni 2006 05:24 schreef StefanP het volgende:
[..]
Echt niet. Een moderne $2000 DLP of LCD projector is beter dan vrijwel elke CRT beamer die ouder dan een jaar is.
Er zijn enkele nieuwe Barco 808's op de 2e handsmarkt voor 3000 euro met slechts 100 fabrieksdraaiuren kompleet in doos. Deze machines zijn zeker wel in staat om HT-kwaliteit te leveren. Ja, oude vision en barco 400-600 CRT's uit de jaren 80 voldoen natuurlijk niet.quote:Op vrijdag 9 juni 2006 03:24 schreef StefanP het volgende:
Ja, wat zei ik nu? Haal er even een CRT projector van 45000 euro bij, dat is echt zinvol...
Voor home cinema onder 5000 euro heb je niets beters dan DLP en LCD. Al die oude barco dingen vallen sowieso al af omdat die helemaal niet voor HT bedoeld zijn en de kwaliteit niet hebben die nodig is. Ja, je kunt een splinternieuwe CRT bedoeld voor HT kopen, maar dan betaal je meteen 13000 euro voor het basismodel dat het niet beter doet dan een DLP van 2000 euro. Ik ga heus niet ontkennen dat een peperdure CRT beter is dan een DLP of LCD, maar die vergelijking is zinloos voor iedereen thuis tenzij je bij de 0,001% hoort die een nieuwe CRT voor HT kan betalen.
dat ziet er wel mooi uitquote:Op vrijdag 9 juni 2006 03:50 schreef Hertog_Martin het volgende:
Epson TW-600 (ISF gecalibreert)
[afbeelding]
+
B&W DM601
[afbeelding] x 4
+
Marantz SR-4300
[afbeelding]
[afbeelding]
foto's;
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Ziet er zeer mooi uitquote:Op vrijdag 9 juni 2006 03:50 schreef Hertog_Martin het volgende:
Epson TW-600 (ISF gecalibreert)
[afbeelding]
+
B&W DM601
[afbeelding] x 4
+
Marantz SR-4300
[afbeelding]
[afbeelding]
foto's;
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Voor de meeste, zo niet alle, beamers heb je een tv tuner nodig. Hier kan je je oude tv voor gebruiken of iets dat heet een 'tvbox' waar je de coax kabel in duwt..quote:Op vrijdag 9 juni 2006 12:22 schreef IJsmuts het volgende:
[..]
dat ziet er wel mooi uit![]()
ff n00b vraag, hoe werkt dat met een beamer? sluit je die aan op je pc met tv kaart, of kan je er rechtstreeks een tv kabel in douwe en dan een beetje "zappen"?
vind eenbeamer als filmkijk en games tv wel een hele goede optie, maar heb me eigenlijk nog niet in verdiept.
mja, was wel van plan scherm te kopen/bouwen maar twijfel nu.quote:Op vrijdag 9 juni 2006 06:51 schreef DennisMoore het volgende:
Nog een scherm op de planning, of is de muur goed genoeg?
Ik heb voor mijn Sony VPH 1252QM op een veiling van afgeschreven ongebruikte spullen op mijn werk precies 25 Euro betaaldquote:Op vrijdag 9 juni 2006 03:24 schreef StefanP het volgende:
Ja, wat zei ik nu? Haal er even een CRT projector van 45000 euro bij, dat is echt zinvol...
Dan moet je eens kijken naar wat duurdere, eventueel CRT, projectoren. Die pwnen een TV dus echt welquote:Op vrijdag 7 juli 2006 19:52 schreef Estolan het volgende:
Zelf een 100HZ Trinitron scherm, had een Beamer, maar die had ik alweer verkocht omdat het toch nooit de kwaliteit heeft als op een TV
Dat is wat je noemt een overvloed aan aansluitmogenlijkhedenquote:
quote:Foto van Front ( vd HK site ): http://www.harmankardon.com/front.aspx?prod=AVR%20435/230&cat=REC&sType=C&Region=EUROPE&Country=NL&Language=ENG&ImgName=AVR435F.jpg
Specs:
http://www.harmankardon.com/specifications.aspx?Region=EUROPE&Country=NL&Language=ENG&cat=REC&ser=&prod=AVR%20435/230&sType=C
Geluid wat daar uit komt is echt:
[afbeelding]
![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |