ja dat is waar. ik las hierboven trouwens dat iemand een IKEA rolgordijn gebruikt! hoe geniaal!quote:Op zondag 23 juli 2006 23:21 schreef AntiChrist het volgende:
[..]
muur kan best okee zijn (als deze egaal is etc.) scherm is toch echt een stuk mooier (vind ik) en hoeft niet altijd heel veel geld te kostenmaar misschien dat je met de beamerverf een beter contrast krijgt .
wat is dan het nut van beamerverf?quote:Op zondag 23 juli 2006 23:30 schreef DennisMoore het volgende:
Witte ondergrond is niet altijd beter he? Het kan ook té fel worden.
Och die is pas een maand of.. 10... te koopquote:Op donderdag 3 augustus 2006 17:24 schreef Odin83 het volgende:
Weet iemand of de Panasonic AE900u al te koop is? Op kieskeurig is er nog niks over te vinden..
kost zoiets 2de hands?quote:Op zaterdag 5 augustus 2006 20:05 schreef KonnieKipke het volgende:
Een nieuwe aanwinst,
Een Barco Graphics 801s met gloednieuwe buizen
[afbeelding]
[afbeelding]
70 KG schoon aan de haak, wachtend op hulp om vast te zetten aan het plafond.
Evenveel als jouw computer... Er zitten redelijk stille fans in. Die sony die ik eerst had had iets van 6 fans, die hoorde je goed blazen!quote:Op zondag 6 augustus 2006 13:22 schreef DennisMoore het volgende:
En hoeveel dB produceert dat nou?.
2.00 x 1.13 cm, Projecta.. Nieuw kost het iets van 900 euro. Ik heb hem 2e hands voor 150 euro gekocht.quote:Op zondag 6 augustus 2006 13:43 schreef slindenau het volgende:
Mooi schermpje KonnieKipke, wat zijn de afmetingen & kosten daar nu van?
Jupsquote:Op zondag 6 augustus 2006 14:03 schreef slindenau het volgende:
Is Projecta een (enorm) goed merk of zo?
Ik geef de voorkeur aan 720p boven 1080i, maar goed het ligt natuurlijk ook aan je bronmateriaal. Als ik dvd's kijk dan heb ik het altijd op 720p staan.quote:Op woensdag 9 augustus 2006 12:55 schreef KonnieKipke het volgende:
als je 1080i hebt gezien in vergelijking met 720p, wil je niets anders meer. Mijn projector kan zuiver 1080i projecteren, en bij 720p zou mijn computer het moeten de-interlacen.
Bij dvd's projecteer ik ook in 720p, maar als de bron 1080i is, passen we de resolutie aan.quote:Op woensdag 9 augustus 2006 13:27 schreef JMPoSTMaN het volgende:
[..]
Ik geef de voorkeur aan 720p boven 1080i, maar goed het ligt natuurlijk ook aan je bronmateriaal. Als ik dvd's kijk dan heb ik het altijd op 720p staan.
Dust to Gloryquote:Op woensdag 16 augustus 2006 18:55 schreef Jackass_ het volgende:
Dust to Glory WMV HD trailer
Ik denk dat wanneer je 17 jaar oud bent niet veel geld over houd voor een projectiescherm van honderden euro's, ik vind het een zeer goed gevonden oplossing.quote:Op woensdag 16 augustus 2006 19:35 schreef KonnieKipke het volgende:
een rolgordijn als projectiescherm??
hmmja, da's waar...quote:Op woensdag 16 augustus 2006 19:44 schreef Joncho het volgende:
[..]
Ik denk dat wanneer je 17 jaar oud bent niet veel geld over houd voor een projectiescherm van honderden euro's, ik vind het een zeer goed gevonden oplossing.
idd, na de projector koste al meer dan 1000euro, en dit scherm koste me maar 40euro. Een echt projectiescherm van deze grootte kost minstens 250euro, en de kwaliteit is goed genoeg voor mij zo.quote:Op woensdag 16 augustus 2006 19:44 schreef Joncho het volgende:
[..]
Ik denk dat wanneer je 17 jaar oud bent niet veel geld over houd voor een projectiescherm van honderden euro's, ik vind het een zeer goed gevonden oplossing.
ach, heb een keer een projectiescherm van iemand geleend (zo een op een voet), het enige verschil was dat je wat meer lichtopbrengst had omdat het doek wat beter weerkaatste ofzo, maar dit geeft echt prachtig beeld hoor.quote:Op woensdag 16 augustus 2006 20:44 schreef KonnieKipke het volgende:
Als je zoveel investeert in een projector, moet je ook een goed scherm hebben. Bij htforum vinden we dat een goeie projector niet zonder een goed scherm kan... Beter nog een goed scherm en een goedkopere projector...
Er zijn projectieschermen van 6000 euro voor woonkamer gebruik. Goeie matte schermen bevatten kleine glasvezeltjes en hebben een bepaalde gain-waarde waardoor lichtopbrengst, kleuren en kijkhoek worden geoptimaliseerd. Dan heb je nog hoogcontrast schermen.. er zijn zoveel schermen als projectoren...quote:Op woensdag 16 augustus 2006 21:17 schreef InTrePidIvity het volgende:
Wat is precies de verbetering bij het gebruik van een projectiescherm? Ik dacht eigenlijk altijd dat dat vrij weinig uitmaakte, maar als ik sommige reacties hier zo lees, dan blijkt dat toch een foute gedachte te zijn
Epson EMP-TW20quote:Op vrijdag 29 september 2006 14:49 schreef Tomaz het volgende:
een budget van 700 euri voor alleen een beamer
leuk, naar Taco Bell en Arby's kijken in HDquote:Op zaterdag 30 september 2006 00:44 schreef StefanP het volgende:
Dinsdag heb ik Dish sattelite genomen... met het bronze HD pakket. Decodertje er bij, prachtig hoor hoe dat geregeld is hier in de VS. Ingebouwde programmagids, TIVO, favo list, 1080i en 720p uit, noem maar op. En een DVI en optische digitale 5.1 uitgang... Vanavond maar even aansluiten op m'n projector, receiver en 118" scherm
Dit is 'm uiteindelijk geworden:quote:Op vrijdag 29 september 2006 16:05 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Epson EMP-TW20
Echter, dat kjkplezier bij daglicht kun je wel vergeten. Je moet de kamer wel wat verduisteren.
Maar da's leuk voor de bioscoop-ervaring..
Groot voordeel is dat je het geprojecteerde beeld niet alleen omhoog/omlaag kunt bijstellen, maar ook links/rechts. De projector hoeft dus niet exact in het midden van de muur/scherm te staan.
'k Heb er op het moment m'n dvd-speler (via Component Video) en m'n pc (via VGA) op aangesloten.
quote:Op zondag 5 november 2006 20:52 schreef Repeat het volgende:
Maar op zo'n projector zit toch geen dvi in? Dan heb je toch door die decoder geen volledig digitaal signaal omdat het nog omgezet wordt naar d-sub oid ?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |