abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_33945561
Verdun discussietechniek.
pi_33945606
quote:
Op woensdag 11 januari 2006 18:28 schreef MrX1982 het volgende:
Verdun discussietechniek.
Verdunk.
pi_33947379
quote:
Op woensdag 11 januari 2006 18:30 schreef Johan_de_With het volgende:
Verdunk.
Vurige discussies.
pi_33947587
Religieuze vraag...

Een kenner.
"I reject your reality and substitute my own"- Adam Savage
pi_33947672
Een goedeavond, heren.

Ik ben blij dat ik deze slowchat grotendeels gemist heb.

Voor RQ:
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  woensdag 11 januari 2006 @ 19:44:18 #181
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_33948529
quote:
Op woensdag 11 januari 2006 19:25 schreef sigme het volgende:
Een goedeavond, heren.

Voor RQ:
Goedenavond, en ik ga weer, even sporten.
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
  woensdag 11 januari 2006 @ 19:50:15 #182
62977 George-Butters
Super Geil Klasse
pi_33948825
quote:
Een goedeavond, heren.

Voor RQ:
je hebt niets gemist!
60% of what you say is crap.
Donner 1
Donner 2
Streng!
  woensdag 11 januari 2006 @ 19:50:16 #183
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_33948827
Binnenkort een gesprek met de ambassadeur van Israel en/of VS en/of Irak. Heb er zin an. Heb alleen geen idee wat ik ze moet vragen.

Avond sigme.

[ Bericht 10% gewijzigd door Pracissor op 11-01-2006 19:57:03 ]
A little philosphy may inclineth a man's mind to atheism, but depth in philosophy shall bringeth men's minds about to religion.
Id legi modo hic modo illic. Vero, Latine loqui non est difficilissimum.
pi_33949502
quote:
Op woensdag 11 januari 2006 19:50 schreef Pracissor het volgende:
Binnenkort een gesprek met de ambassadeur van Israel en/of VS en/of Irak. Heb er zin an. Heb alleen geen idee wat ik ze moet vragen.
leuk man! verzin wat goeie vragen!
quote:
Avond sigme.
avond, en weltrusten
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  woensdag 11 januari 2006 @ 20:07:43 #185
62977 George-Butters
Super Geil Klasse
pi_33949607
quote:
Regering in Kiev om gascontract weggestuurd

Het Oekraïense parlement heeft gisteren met 250 tegen 50 stemmen het kabinet van premier Jechanoerov ontslagen. Het gevolg is een constitutionele crisis, omdat noch het parlement, noch president Joesjtsjenko in staat lijkt een nieuw kabinet te benoemen vóór de parlementsverkiezingen van 26 maart.

Het draaide gisteren om het contract dat vorige week de ‘gasoorlog’ tussen Oekraïne en Rusland beëindigde. Rusland draaide per 1 januari de gaskraan naar Oekraïne dicht, waarna Oekraïne zich bediende van Russisch gas dat was bestemd voor West-Europa en de gasvoorziening van EU-landen in gevaar kwam. In het zes maanden geldige contract beloofde Oekraïne voortaan 95 dollar per duizend kubieke meter gas te betalen, meer dan vorig jaar maar veel minder dan de 230 dollar die Rusland eiste.

Toch bleek dat de oppositie, aangevoerd door ex-premier Timosjenko, te veel: zij eiste annulering van het gascontract. De industrie zou ten onder gaan door de hogere gasprijzen en Rusland kreeg te veel zeggenschap over import en distributie van gas. Onder meer door steun van ex-premier Janoekovitsj, tijdens de ‘oranje revolutie’ nog Timosjenko’s aartsvijand, viel vervolgens het kabinet.

Premier Jechanoerov verdedigde het gascontract als een redelijk compromis en beloofde dat voor Oekraïense burgers de gasprijzen dit jaar niet stijgen. Hij meende dat het parlement het gascontract niet kon ontbinden, omdat het geen intergouvernementele overeenkomst is. Na de uitslag zei hij: „De mensen willen een beetje dollen. Dit heeft geen enkel effect.”

De relevantie van het ontslag is inderdaad twijfelachtig. Tijdens de ‘oranje revolutie’ van vorige winter werd haastig een wet aangenomen die het parlement vanaf 1 januari dit jaar grotere bevoegdheden geeft. Maar onduidelijk is of het een kabinet naar huis kan sturen: volgens veel experts kan het slechts het vertrouwen in individuele ministers opzeggen, niet in de premier of het kabinet. Ook zou het parlement procedurele fouten hebben gemaakt. Andere experts bestrijden dat. In elk geval kan het kabinet volgens de grondwet nog zestig dagen doorwerken. Voor 26 maart komt het parlement nog slechts tweemaal bijeen.

Een woordvoerder van president Joesjtsjenko wijt het ontslag van het kabinet aan profileringsdrang: „De afgevaardigden dachten aan de verkiezingscampagne, niet aan de landsbelangen.” De president zelf noemde de motie vandaag „onbegrijpelijk, onlogisch en verkeerd” en een poging van leden van het ‘oude regime’ om Oekraïne te destabiliseren.

Joesjtsjenko noemde het gascontract met Rusland eerder een briljante prestatie, een kwalificatie die volgens zijn ex-premier Timosjenko ingegeven werd door een zware nieuwjaarskater.

Jechanoerov trad 22 september aan als premier nadat de groep politici die de oranje revolutie ontketende in kampen uiteenviel. Hij verving toen premier Timosjenko.
Donner 1
Donner 2
Streng!
  woensdag 11 januari 2006 @ 20:19:54 #186
62977 George-Butters
Super Geil Klasse
pi_33950026
185
Donner 1
Donner 2
Streng!
  woensdag 11 januari 2006 @ 20:22:53 #187
62977 George-Butters
Super Geil Klasse
pi_33950128
186
Donner 1
Donner 2
Streng!
pi_33950651
Vogelgriep Turkije bij Netwerk nu.

Zou Nederland als noodhulp varkens naar de Turkse boeren sturen die hun kippen kwijt zijn?
  woensdag 11 januari 2006 @ 20:40:15 #189
62977 George-Butters
Super Geil Klasse
pi_33950783
quote:
Op woensdag 11 januari 2006 20:36 schreef pberends het volgende:
Vogelgriep Turkije bij Netwerk nu.

Zou Nederland als noodhulp varkens naar de Turkse boeren sturen die hun kippen kwijt zijn?
"Vogelgriep bestaat niet! Vogelgriep is verzonnen door mensen die tegen de regering zijn!"
Donner 1
Donner 2
Streng!
pi_33950843
quote:
Op woensdag 11 januari 2006 17:55 schreef MrX1982 het volgende:
Hoe zit dat touwens bij het toewijzen van kinderen na een scheiding. Worden die niet vrijwel altijd automatisch toegewezen aan de vrouw?

Lijkt me ook zuivere discriminatie. Waar zijn die gefrustreerde feministen van de Clara Wichmann stichting dan om gelijkheid na te streven.
Ik heb daarbij altijd het idee dat in het belang van het kind wordt gehandeld en in traditioneel Nederland is het vaak zo dat vaders hun kind minder zien en zich minder met de dagelijkse beslommeringen van hun kind bemoeien.
Als dat niet zo is kun je spreken van klassieke rolverdeling en daar is niks mis mee toch? .
quote:
Op woensdag 11 januari 2006 17:55 schreef MrX1982 het volgende:
Hoeveel subsidie zou de Clara Wichmann stichting eigenlijk ontvangen?
Ik denk lang niet zoveel als de SGP.
Het is ongetwijfeld gemakkelijker in blinde onderwerping te leven dan aan je bevrijding te werken: ook de doden zijn beter aangepast aan de aarde dan de levenden
pi_33950890
quote:

Voor RQ:
De allochtoon die vrouwenrechten moet verdedigen . Misschien komt het wel omdat mijn opvoeding niet volgens de "klassieke" rolverdeling is gegaan?
Het is ongetwijfeld gemakkelijker in blinde onderwerping te leven dan aan je bevrijding te werken: ook de doden zijn beter aangepast aan de aarde dan de levenden
  woensdag 11 januari 2006 @ 20:44:09 #193
62977 George-Butters
Super Geil Klasse
pi_33950930
quote:
Op woensdag 11 januari 2006 20:41 schreef RichardQuest het volgende:

[..]

Ik heb daarbij altijd het idee dat in het belang van het kind wordt gehandeld en in traditioneel Nederland is het vaak zo dat vaders hun kind minder zien en zich minder met de dagelijkse beslommeringen van hun kind bemoeien.
Als dat niet zo is kun je spreken van klassieke rolverdeling en daar is niks mis mee toch? .
[..]

Al blijft het belang erg subjectief. Vrouwen krijgen altijd voordeel van de twijfel.
Donner 1
Donner 2
Streng!
pi_33951151
quote:
Op woensdag 11 januari 2006 20:41 schreef RichardQuest het volgende:
Net alsof een moeder automatisch beter voor een kind kan zorgen dan de vader. Ik denk altijd nog dat beide even belangrijk zijn.
Tsja klassieke rolverdeling. Pater Familias?
quote:
Oh nu ineens is het principe niet meer belangrijk maar de hoogte van de subsidie .
pi_33951886
Je vraagt je af waar de ouders van die meisjes zijn.

Smerige wereld die modewereld.
pi_33951908
http://www.wakkerdier.nl/(...)rsbericht.php?ID=269

Het programma "De keuringsdienst van Waarde" ging pas bij een legbatterij langs en wat bleek? De kippen zijn beter af in een legbatterij dan in een scharrelstal! We moeten juist minder scharreleieren hebben.
"I reject your reality and substitute my own"- Adam Savage
  woensdag 11 januari 2006 @ 21:15:05 #199
62977 George-Butters
Super Geil Klasse
pi_33951998
quote:
Op woensdag 11 januari 2006 21:00 schreef pberends het volgende:
Als je wil schrikken moet je deze meisjes een checken: Modecollecties lente/zomer 2006 voor de vrouw

.
De vrouwen zien eruit alsof ze liever vandaag dan morgen doodwillen.
Donner 1
Donner 2
Streng!
  woensdag 11 januari 2006 @ 21:37:06 #200
62977 George-Butters
Super Geil Klasse
pi_33952868
What-if vragen zijn zinloos.

Stel: Clinton had de macht nog op 11-09-'01
Donner 1