abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 11 januari 2006 @ 20:34:23 #1
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_33950569
Stel Bill Clinton was op 11 September 2001 nog steeds president van de VS en had ook nog een volgende termijn mogen hebben het is natuurlijk puur hypothetisch. Wat denken jullie dat anders had geweest aan het Binnen- en Buitenlandse beleid van de VS. Had er een zelfde reactie gekomen in Afghanistan en had de VS net zo 'snel' Irak binnen gevallen. Of was men nu misschien zelfs al Syrie en/of Iran binnen gevallen. Of hadden Clinton en zijn staff het heel anders aangepakt.

Ik ben geen kennen/expert en heb eigenlijk ook geen idee. Ik denk wel dat de meeste mensen denken dat Clinton het 'spelletje' minder hard zou hebben gespeeld. Maar ik denk dat we ons hier misschien in vergissen en Clinton het misschien net zo had gedaan. Maar dan op een slimmere manier door veel meer bondgenoten aan zijn zijde te hebben.

Wat denken jullie?
  woensdag 11 januari 2006 @ 20:47:19 #2
72256 wise
Echoes - KL/B/
pi_33951033
9/11 is gecreerd door bush om irak binnen te vallen.

Ik denk dat clinton het wel minder hard gespeeld zou hebben.
Maar ja, achter af praten is altijd makkelijk
I had a splitting headache.From which the future's made.
† Ryan Dunn (June 11, 1977 – June 20, 2011)
It's funny. All you have to do is say something nobody understands and they'll do practically anything you want them to.
VIVA LA ASSANGE”
pi_33951088
Clinton had denk ik special forces naar Afghanistan en Irak gestuurd, maar was geen oorlogen begonnen.
  woensdag 11 januari 2006 @ 20:49:14 #4
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_33951094
quote:
Op woensdag 11 januari 2006 20:34 schreef PLAE@ het volgende:
Ik ben geen kennen/expert en heb eigenlijk ook geen idee. Ik denk wel dat de meeste mensen denken dat Clinton het 'spelletje' minder hard zou hebben gespeeld. Maar ik denk dat we ons hier misschien in vergissen en Clinton het misschien net zo had gedaan. Maar dan op een slimmere manier door veel meer bondgenoten aan zijn zijde te hebben.
Waarom denk je dat?
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
pi_33951133
Ik denk dat er niet zo heel veel verschil zou zijn geweest. Clinton kreeg voor zijn aanvallen op Irak ook geen toestemming van de NAVO dacht ik maar ging uiteindelijk toch ook.
Rot signature
  woensdag 11 januari 2006 @ 20:51:39 #6
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_33951191
quote:
Op woensdag 11 januari 2006 20:50 schreef rieski het volgende:
Clinton kreeg voor zijn aanvallen op Irak ook geen toestemming van de NAVO dacht ik maar ging uiteindelijk toch ook.
Wanneer heeft Clinton Irak aangevallen dan?
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_33951221
quote:
Op woensdag 11 januari 2006 20:47 schreef wise het volgende:
9/11 is gecreerd door bush om irak binnen te vallen.

Ik denk dat clinton het wel minder hard gespeeld zou hebben.
Maar ja, achter af praten is altijd makkelijk
kom op zeg, geen enkele politicus zou zijn eigen land aanvallen om een smoesje te hebben.
meer dan 2.500 doden voor zoiets? nee, lijkt me zeer onwaarschijnlijk
of zit je gewoon te ouwehoeren?
'Expand my brain, learning juice!'
<a href="http://www.last.fm/user/crossover1" rel="nofollow" target="_blank">Last.fm</a>
pi_33951255
quote:
Op woensdag 11 januari 2006 20:51 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Wanneer heeft Clinton Irak aangevallen dan?
Desert fox was onder Clinton toch?

Edit:

Yup, in 1998

Btw, Clinton heeft nog wel wat airstrikes laten uitvoeren. Toen na de aanslagen op de Amerikaanse ambassades, en toevallig ook niet na de aanval op USS Cole?
  woensdag 11 januari 2006 @ 20:56:21 #9
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_33951350
Inderdaad. Luchtaanvallen destijds

wat een spanning toen ook.
pi_33951487
Operatie Desert Fox was een grootschalige raketaanval die op 16, 17, 18 en 19 december 1998 werd uitgevoerd door Verenigde Staten in Irak. De aanvallen kwamen een uur nadat het hoofd van de wapeninspectie van de Verenigde Staten tegen de Verenigde Naties had meegedeeld dat het Iraakse regime wapeninspecties systematisch tegenwerkte.

bron: wikipedia
pi_33951545
quote:
Op woensdag 11 januari 2006 20:52 schreef crossover het volgende:

[..]

kom op zeg, geen enkele politicus zou zijn eigen land aanvallen om een smoesje te hebben.
meer dan 2.500 doden voor zoiets? nee, lijkt me zeer onwaarschijnlijk
of zit je gewoon te ouwehoeren?
er zijn duidelijke aanwijzingen dat de Bush administration de aanslagen heeft laten gebeuren / zelf heeft gepland. Tot nu toe zijn het de bedrijven van mensen uit de Bush administration die het meest geproviteerd hebben van de aanslagen.

er is zelfs duidelijk te zien dat bij het instorten van het WTC er explosies plaatsvinden in het bebouw. Controlled demolitions. En bij zowel het vliegtuigtuig dat in het Pentages 'zou zijn gestort' en flight 93 die in Pensilvenia 'zou zijn' neergestort zijn er geen bewijzen dat er wel een vliegtuig was. Er zijn meer bewijzen dat er geen vliegtuig was, dan dat er wel 1 was.

google even en je zult verbaasd zijn van de bewijzen die er zijn.
you and I ain't done Zeke!
pi_33951703
ook nog even een leuk iets.

bij de eerst golf oorlog onder leiding van George H.W Bush (sr.) was er geen draagvlak voor de oorlog. heel toevallig kwam er net op tijd een verklaring van een meisje die in een ziekenhuis was, en zei dat Iraakse soldaten het Koeweitse ziekenhuis binnentrokken en baby's uit "incubators" haalden en op de koude grond dood lieten gaan.

ineens was er een groot draagvlak voor de oorlog en Bush kon met zn oorlog verder.

leuk feit is dat het doden van baby's die uit incubators waren gehaald helemaal niet heeft plaatsgevonden. een aantal canadese journalisten zijn erachtergekomen dat 'dit meisje' de dochter is van een toenmalige ambassadeur. door deze actie kregen deze koeweitse mensen geld van voor hun 'Free Koeweit' organisatie.

grappig hoe de geschiedenis zich steeds maar weer herhaald.
pi_33952023
Hahahaha, gast op een dag word je wakker en dan kom je er wel achter hoe lang jij hebt geslapen. Kom op zeg, niet weer die hele conspiracy theory, tis POL niet TRU.
pi_33952590
the·o·rie (de ~ (v.), ~ėn)
1 geheel van de grondregels van een kunst of techniek => leer
2 systeem van denkbeelden of hypothesen ter verklaring van iets
3 opvatting in het abstracte, die geen rekening houdt met de praktijk

het zou een theorie zijn als ik geen rekening zou houden met de praktijk en geen bewijzen zou hebben. het is nu een mogelijkheid omdat er aanwijzigen zijn. dus niks conspiracy theorie.
  woensdag 11 januari 2006 @ 21:33:12 #15
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_33952716
Johns kan je opzouten naar het truth forum of beperk je tot feiten zoals dat punt van het vermoorden van baby's dat klopt wel.
pi_33952830
ik heb me tot nu toe beperkt tot de feiten, maar omdat jullie het zo aardig vragen...
  woensdag 11 januari 2006 @ 21:37:01 #17
138668 SjonLok
Veel voor weinig
pi_33952867
quote:
Op woensdag 11 januari 2006 21:35 schreef Johnns het volgende:
ik heb me tot nu toe beperkt tot de feiten, maar omdat jullie het zo aardig vragen...
Dankjewel en doei.
pi_33952980
quote:
Op woensdag 11 januari 2006 21:37 schreef SjonLok het volgende:

[..]

Dankjewel en doei.
sinds wanneer ben jij moderator
  woensdag 11 januari 2006 @ 21:39:54 #19
138668 SjonLok
Veel voor weinig
pi_33952994
Overigens denk ik dat Clinton precies hetzelfde zou reageren als Bush jr. Met een grootschalige aanval op Irak dus. Dit denk ik met name vanwege de al eerder genoemde kleine aanval van Clinton op Irak, als waarschuwing. Hij shuwt volgens mij niet om harde acties uit te voeren.
pi_33953131
OT dan maar weer:

Denk dat Clinton inderdaad niets gedaan zou hebben zonder een breed internationaal draagvlak. Denk wel dat de Afghanistan campagne vrijwel hetzelfde zal zijn. Omdat de grondoorlog voornamelijk door "lokale" groeperingen gevoerd is.

Clinton zal ws. niet aan Irak begonnen zijn, niet iig een full scale war, maar gewoon iets dergelijks als Desert Fox. Clinton is denk ik ook wel wat meer van de "sneaky" dingetjes. Iedereen vind het een charismatische man die geen "foute" dingen doet ( Miss. L even buiten beschouwing gelaten). Maar zo werkt het natuurlijk nooit. Dus denk dat er best wel wat terroristen opgeruimd zouden zijn, maar niet op de manier waarop Bush zaken doet.
pi_33953268
Ik denk dat Clinton als hij al voornemens was geweest Irak aan te vallen, het wel wat slimmer had aangepakt, de Kosovo oorlog is ook min of meer onder valse voorwendselen gevoerd, maar omdat het al met al goed afgelopen is, kwam hij er mee weg.

Bush wilde in Irak een oorlog voor een koopje en dat is wat hem is fataal geworden.
  woensdag 11 januari 2006 @ 22:21:28 #22
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_33954815
Ik denk dat Clinton wel Afghanistan zou zijn binnengevallen, maar in Irak langer gewacht zou hebben.
Giallo e nero č il tuo colore,
giallo e nero Roda nel cuore.
pi_33957440
Clinton, of zijn opvolger Gore (ja, stel eens dat we met de uitvinder van het internet aan het roer 9/11 hadden meegemaakt...) hadden niets gedaan. Misschien een paar Tomahawks naar Afhanistan, Sudan of Iran geschoten. Maar zeker niet naar Irak. That's it folks. Niks geen inval, niks geen regime change. Pappen en nathouden.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_33959345
Ik denk dat het voor Afghanistan niet veel had uitgemaakt, dat land werd echt wel aangevallen uiteindelijk.... maar Iraq zou vrij veilig zijn omdat allee Bush+cronies daar op kickten.

De vraag is in welke mate Clinton nuance kent en welke invloed de omgeving heeft. ook Clinton had te maken met Fox, publieke opinie en neo-cons alsmede een militair-industriel complex. Clinton zou alleen geen ruzie hebben gemaakt met de bondgenoten.
pi_33959618
Dan had hij iig niet aan het eind van z'n tweede termijn het ICC en KYOTO erdoorheen gedrukt om wat goodwill te genereren.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')