abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_33919689
Deel 10 alweer, over de grootste band aller tijden!

De voorgaande delen zijn terug te lezen op:

Het Grote Beatles Topic
Het Grote Beatles Topic - Deel 2
Het Grote Beatles Topic - Deel 3
Het Grote Beatles Topic - Deel 4
Het Grote Beatles Topic - Deel 5
Het Grote Beatles Topic - Deel 6
Het Grote Beatles Topic - Deel 7
Het Grote Beatles Topic - Deel 8
Het Grote Beatles Topic - Deel 9

En mocht je niet precies weten over wie we het hebben (gefeliciteerd, je bent de enige):

"The Beatles was een popgroep uit Liverpool. De groep wordt beschouwd als een van de populairste en meest invloedrijke acts uit de geschiedenis van de popmuziek. Ze waren actief van 1962 tot 1969. De reacties van hun tienerpubliek bereikten binnen korte tijd een hysterische omvang ('Beatlemania'). Tijdens de tweede helft van hun carrière verrichtte de band pionierswerk in de geluidsstudio, waarmee ze in bredere kring lof oogstten. De eclectische benadering van de Beatles was een belangrijke factor in de ontwikkeling van de popmuziek, die ten tijde van hun carrière uitgroeide van een op Amerikaanse rhythm and blues gebaseerd genre, tot een veel breder georiënteerde vorm van muziek. Beatles-leden John Lennon en Paul McCartney worden gerekend tot de belangrijkste liedjesschrijvers in het genre. Naast dit tweetal bestond de groep uit George Harrison en Ringo Starr."

En hier nog wat handige linkjes:

Beatles.com: De officiële site van de Fab 4.
Lennon.net: Site ter nagedachtenis aan John Lennon.
John-lennon.com: Nog een site over John.
Paulmccartney.com: De officiële Sir Paul site.
Macca-central.com: Een McCartney fansite.
Mplcommunications.com: Publishing Company met onder andere McCartney materiaal.
Georgeharrison.com: Officiële site van, en ter nagedachtenis aan, George.
Ringostarr.com: Officiële site van Ringo, met erg leuk filmpjes.
Yoko-ono.com: Alles Yoko!
Petebest.com: Site van Pete Best, voorganger van Ringo.
Liverpoolbeatlescene.com: Alles over Liverpool en The Beatles.
Thebeatlesongs.com: Handige link voor als je de lyrics wil weten of de schrijver van een nummer etc.
Allmusic.com: The Beatles op Allmusic.com.
Wikipedia: The Beatles op Wikipedia.

En een paar leuke flash filmpjes:

Come Together

Tomorrow Never Knows

I Feel Fine

Maxwell's Silver Hammer

Ook hebben we hier op het FOK!forum drie keer een Beatles-tournament gehouden. De tournaments zijn terug te vinden op:

Beatles Tournament 2002 - winnaar: A Day In The Life
Beatles Tournament 2004 - winnaar: Strawberry Fields Forever
Beatles Tournament 2005 - winnaar: A Day In The Life

De openingspost kan hier terug gevonden worden!
  Moderator dinsdag 10 januari 2006 @ 22:15:08 #2
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_33920341
Deel 10 alweer! Mooie OP

Misschien een domme vraag hoor, maar hoe kunnen jullie altijd precies zien waneer een topic vol is? Heb dat nooit gesnapt en dacht ik vraag het eens
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_33920443
quote:
Op dinsdag 10 januari 2006 22:15 schreef MaJo het volgende:
Deel 10 alweer! Mooie OP

Misschien een domme vraag hoor, maar hoe kunnen jullie altijd precies zien waneer een topic vol is? Heb dat nooit gesnapt en dacht ik vraag het eens
Bij 300 post is een topic vol, als je bij My Active Topics kijkt kun je zien hoeveel posts al in het topic staan
pi_33920444
Hier Paul McCartney met Please Please me:
http://www.amazon.com/gp/(...)470-0715860?n=283155
Keeping an eye on the world going by my window.
pi_33920489
quote:
Op dinsdag 10 januari 2006 22:16 schreef Thelonious het volgende:
thnx
  dinsdag 10 januari 2006 @ 23:08:39 #6
135316 phish852
Tiocfaidh ár Lá
pi_33922886
Leuke Clip!

Hopen dat hij in Nederland nog een keer langs komt; ben de vorige keer niet geweest, daar had ik later wel spijt van toen ik hoorde dat hij veel oude nummers deed.
Last.FM
Everybody seems to think I'm lazy
I don't mind, I think they're crazzy
pi_33930065
net op de fiets weer In My Life gehoord
blijft toch geniaal piano deuntje
pi_33930381
TVP

10e topic alweer... Feestje?
pi_33933239
Overal wordt Grammy-nieuws bekend gemaakt, maar het ziet ernaar uit dat Macca niet in de prijzen is gevallen

Paul was 4 keer genomineerd:
Album van het jaar - Chaos and Creation in the Backyard.
Mannelijke pop / vocaal - Fine Line
Pop vocaal album - Chaos and Creation in the Backyard
Producer van het jaar - Nigel Godrich, voor Chaos and Creation in the Backyard.

Als 'ie echt niets wint vind ik 't belachelijk. Ik bedoel: hoe goed wil je 't hebben. Chaos is verdomme het beste dat hij in lange tijd heeft gemaakt.
  Redactie Frontpage woensdag 11 januari 2006 @ 13:13:53 #10
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_33935771
Je vergeet Flaming Pie.
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
pi_33935855
Nee hoor.
Flaming Pie is ook erg goed, maar Chaos is toch beter als je 't mij vraagt.

Verklaring is eigenlijk vrij simpel.
Flaming Pie heeft een aantal mindere nummers. Met name de rocknummers skip ik snel.
Op Chaos kan ik daarentegen geen slecht nummer ontdekken.

[ Bericht 52% gewijzigd door webfreak op 11-01-2006 13:21:31 ]
  Redactie Frontpage woensdag 11 januari 2006 @ 13:31:22 #12
95179 TheGrandWazoo
pi_33936302
Mja, komt door Jeff Lyne zeg ik altijd maar

Tja de twee platen zijn me nog steeds erg dierbaar en Flaming Pie stel ik persoonlijk ongeveer op dezelfde lijn als Chaos. Ik blijf er echter bij dat het vooral te maken heeft met de producers. Onderschat de invloed van Nigel niet! Als het aan Paul had gelegen waren nummers als Vanity Fair rockers geworden.
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
pi_33936375
10e deel

Ik ben ook van de partij op dit feestje
pi_33936565
quote:
Op woensdag 11 januari 2006 13:31 schreef TheGrandWazoo het volgende:
Mja, komt door Jeff Lyne zeg ik altijd maar

Tja de twee platen zijn me nog steeds erg dierbaar en Flaming Pie stel ik persoonlijk ongeveer op dezelfde lijn als Chaos. Ik blijf er echter bij dat het vooral te maken heeft met de producers. Onderschat de invloed van Nigel niet! Als het aan Paul had gelegen waren nummers als Vanity Fair rockers geworden.
Jep. Nigel heeft inderdaad een zeer positieve invloed op 't album gehad.
Hij heeft 't album ook die 'heldere' sound meegegeven. Hij is ook verantwoordelijk voor bijvoorbeeld de soundscapes achter How Kind Of You.

Wat Flaming Pie betreft: Blame it all on Jeff Die gozer heeft menig album verstierd in mijn ogen. Met name de laatste van Harrison. Die had zoveel mooier kunnen worden.
pi_33948901
quote:
Op dinsdag 10 januari 2006 22:16 schreef Thelonious het volgende:
leuk!!
  woensdag 11 januari 2006 @ 19:53:24 #16
2890 Zanderrr
A Face Made For Radio
pi_33948970
quote:
Op woensdag 11 januari 2006 11:34 schreef webfreak het volgende:
Als 'ie echt niets wint vind ik 't belachelijk. Ik bedoel: hoe goed wil je 't hebben. Chaos is verdomme het beste dat hij in lange tijd heeft gemaakt.
Goede wijn behoeft geen krans, en die Grammys zijn toch een grote fopvertoning. Grote kans dat een TMF-award er dit jaar ook weer niet inzit voor Paul..
"You fear Jazz. You fear the lack of rules, the lack of boundaries"
  woensdag 11 januari 2006 @ 21:56:32 #17
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_33953676
Binnenkort ga ik weer eens een paar dagen naar Liverpool. Als het goed is vlieg ik 17 februari naar John Lennon Airport. Ben er alweer jaren niet meer geweest, dus ik verheug me er wel op. Al zal er niet zo heel veel veranderd zijn, denk ik.

We gaan maar 3 dagen en we zijn er allemaal al eerder geweest, dus we hoeven niet al te hectisch rondrennen om alles te bekijken (we moeten ook naar de pub natuurlijk ), maar de kans dat ik de bovenstaande dingen weer ga zien is toch erg groot.
Ik zal ze de groeten doen van jullie.
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
  vrijdag 13 januari 2006 @ 12:05:27 #18
41286 Price
The Abominable Dr. Phibes
pi_34008377
Ik moet toch ook een keer naar Liverpool. Schande dat het er nog nooit van gekomen is. Als het zover is, dan vraag ik jou, Jane, wel om advies.
Iig veel plezier gewenst.
You Should Have Seen Them Kicking Edgar Allan Poe
pi_34009028
Ik ben er ook nog nooit geweest. Als groot Beatlesfan beschouw ik dat natuurlijk wel een beetje als een zonde . Het moet er maar eens van komen de komende jaren!
  vrijdag 13 januari 2006 @ 16:04:53 #20
1986 Jane
pi_34017168
Ik vind het zeker een aanrader hoor.
En weet je wat zo leuk is? Je kunt er ook makkelijk naar toe met iemand die niet zo'n grote Beatlesfan is. Oké, voor een Beatleshater is het misschien ook wel weer een beetje veel van het goede ( ), maar een vriendin van mij die niet speciaal 'fan' is, is 2x meegeweest en die vindt het fantastisch.

Lekker een beetje rondlopen langs Mathew Street, The Docks enzovoort... het ligt allemaal dicht bij elkaar, dus makkelijk te belopen. In Mathew Street heb je natuurlijk allerlei pubs waar je lekker kunt zitten en mensen kijken, waaronder The Grapes, waar ze zelf vroeger geregeld kwamen. Overal in het centrum kom je The Beatles wel tegen, maar het is vooral gewoon erg gezellig en wat er is, is allemaal redelijk smaakvol gedaan.

[ Bericht 2% gewijzigd door Jane op 13-01-2006 16:15:54 ]
pi_34022819
Ah, ik heb Help! nu ook op CD. Niet het beste album natuurlijk, maar wel erg leuk om te hebben.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_34031302
Zat vanmiddag eens te kijken of ik mijn Beatlescollectie nog completer kan maken met de Past Masters cd's, maar die kunnen me nog steeds niet bekoren. Iemand een superargument om tóch nog deze twee cd's te kopen?

[ Bericht 0% gewijzigd door Olmo op 13-01-2006 23:57:39 ]
pi_34031417
quote:
Op vrijdag 13 januari 2006 16:04 schreef Jane het volgende:
Ik vind het zeker een aanrader hoor.
En weet je wat zo leuk is? Je kunt er ook makkelijk naar toe met iemand die niet zo'n grote Beatlesfan is. Oké, voor een Beatleshater is het misschien ook wel weer een beetje veel van het goede ( ), maar een vriendin van mij die niet speciaal 'fan' is, is 2x meegeweest en die vindt het fantastisch.

Lekker een beetje rondlopen langs Mathew Street, The Docks enzovoort... het ligt allemaal dicht bij elkaar, dus makkelijk te belopen. In Mathew Street heb je natuurlijk allerlei pubs waar je lekker kunt zitten en mensen kijken, waaronder The Grapes, waar ze zelf vroeger geregeld kwamen. Overal in het centrum kom je The Beatles wel tegen, maar het is vooral gewoon erg gezellig en wat er is, is allemaal redelijk smaakvol gedaan.
Dat je er met een vriend/vriendin heen kan die niet speciaal fan is van de Beatles is voor mij een enorme pré.

Ik zag een tijdje terug op tv een reisprogramma waarin ze aandacht besteedden aan Liverpool. Het schijnt dat je er ook (en waarom ook niet ) een hele Beatlestour kan maken en dat je dan eindigt in een Pub waar allerleii Coverbandjes optreden. Lijkt mij persoonlijk superleuk!

Weet jij hier meer over Jane? En wat is er, naast de Beatles, nog meer zo leuk aan Liverpool? Je kunt er ook heel goed uitgaan heb ik gehoord?
  vrijdag 13 januari 2006 @ 22:55:03 #24
2890 Zanderrr
A Face Made For Radio
pi_34031501
quote:
Op vrijdag 13 januari 2006 22:50 schreef Olmo het volgende:
Iemand een superargument of tóch nog deze twee cd's te kopen?
Er staat "Beatles" op het hoesje.
  vrijdag 13 januari 2006 @ 23:17:01 #25
136283 knars
Teethgrinder
pi_34032412
En "Komm gib' mir deine Hand" staat erop
  vrijdag 13 januari 2006 @ 23:37:56 #26
1986 Jane
pi_34033304
quote:
Op vrijdag 13 januari 2006 22:53 schreef Olmo het volgende:

Ik zag een tijdje terug op tv een reisprogramma waarin ze aandacht besteedden aan Liverpool. Het schijnt dat je er ook (en waarom ook niet ) een hele Beatlestour kan maken en dat je dan eindigt in een Pub waar allerleii Coverbandjes optreden. Lijkt mij persoonlijk superleuk!
Die reportage in Yorin Travel, toch?
Was volgens mijn gewoon de Magical Mystery Tour die je kunt maken langs alle Beatlesplekjes (huizen, scholen, Penny Lane, Strawberry Field enzovoort). Die eindigt bij de Cavern Club (al is het dan niet de originele meer). Mathew Street dus. En daar spelen inderdaad regelmatig bandjes, maar ik geloof niet dat je er vanuit kunt gaan dat er altijd een bandje staat te spelen als jij net uit die bus komt zetten.

Wel een aanrader trouwens ook, die tour. Het klinkt natuurlijk erg fout, maar het is echt ontzettend leuk! Leuk om alles eens te zien en er worden leuke verhalen en anekdotes bij verteld door mensen die er verstand van hebben en er in veel gevallen ook 'bij zijn geweest'. In die reportage was het geloof ik Eddie Porter en die heb ik ook een paar keer als guide gehad (ben zelf 'maar' 5x op zo'n tour geweest ). Die kan echt heel erg leuk vertellen. Maar ik kan me ook een keer een vrouw herinneren en dat was volgens mij destijds het buurmeisje van Paul McCartney die ook wel bij hun over de vloer kwam, of zo. Echt doen zo'n MMT als je er een keer bent!
quote:
En wat is er, naast de Beatles, nog meer zo leuk aan Liverpool? Je kunt er ook heel goed uitgaan heb ik gehoord?
Het is gewoon best een leuke stad voor een stedentripje. Vanaf de jaren 80 heeft men er heel veel aan gedaan om de stad op te knappen. Dat merk je ook wel. Het centrum is in feite maar klein, maar dat heeft als voordeel dat je bijna alles makkelijk lopend af kunt. Er zijn overal eettentjes en natuurlijk ook meer dan genoeg pubs. En ook clubs, maar daar ga ik zelf eigenlijk nooit naar toe.
Nu ben ik er voorheen altijd rond het Mathew Street Festival en de Beatlesweek in augustus geweest, dus ik weet niet of het altijd zo is, maar iig spelen er dan in die pubs ook heel vaak live bandjes. Volgens vrienden van me zijn ze er echter op andere tijden ook wel, alleen wat minder. Maar hartstikke gezellig dus.

Daarnaast heb je bij The Docks (waar ook het Beatlesmuseum is) ook nog een scheepvaartmuseum en de Tate Galery. Nou ja, en The Docks liggen natuurlijk aan de Mersey, dus als het een beetje lekker weer is, kun je ook nog de 'ferry 'cross the Mersey' nemen. Niet dat er aan de overkant veel te doen is (we hebben 1 pub op loopafstand gevonden), maar het is altijd leuk om te kunnen zeggen dat je op die ferry geweest bent.

Verder kun je heel veel winkelen als je daarvan houdt en als je voetbalfan bent, dan kun je in het seizoen natuurlijk ook nog proberen om een wedstrijd van Liverpool of Everton mee te pikken. Ik geloof dat Doc dat wel eens gedaan heeft.

Hier staat misschien nog wat meer info voor de geïnteresseerden: http://www.visitliverpool.com/

Zelf wil ik eigenlijk dat huis van de McCartneys aan Forthlin Road nu wel eens bezoeken, maar ik vrees dat het er weer niet van gaat komen. Je moet vantevoren boeken en zo, en we zijn er natuurlijk maar heel kort. Nou ja, dan houd je iets om naar uit te kijken, hè?
  vrijdag 13 januari 2006 @ 23:43:00 #27
1986 Jane
pi_34033512
quote:
Op vrijdag 13 januari 2006 23:17 schreef knars het volgende:
En "Komm gib' mir deine Hand" staat erop
Und "Sie liebt dich" auch!

En "I'll get you".
En "You know my name (look up the number).

Ik weet niet hoor, maar ik vind die Past Masters cd's zelf echt heel tof. Voor mij horen ze echt bij de collectie officiele albums. Dan heb je alles compleet, inclusief singles en b-kantjes.

Maar misschien dat het door de mogelijkheden van downloaden tegenwoordig niet meer zo interessant is om het op cd te kopen voor sommigen?
pi_34034190
Nou, ik stond vanmiddag dus met die cd's in mijn hand en een vriend van me merkte op dat er niks nieuws op stond. Dat wist ik in principe al wel, maar ik had toch altijd het gevoel dat ik ze moest hebben. Nu is dat gevoel wel afgezwakt.

Kan goed zijn dat ik ze maandag alsnog koop (morgen werken) en dan is mijn collectie compleet, op 'With the Beatles' na geloof ik
  zaterdag 14 januari 2006 @ 00:16:18 #29
2890 Zanderrr
A Face Made For Radio
pi_34034635
Nou ja, geen enkel nummer op Past Masters staat in dezelfde versie op een van de studio-cds, dus tenzij je ook in het bezit bent van de rode en blauwe dubbelalbums of "Beatles 1" zijn het in zekere zin dus wel degelijk 'nieuwe' nummers.

Ik moet zeggen dat vooral Past Masters II toch wel een ijzersterke cd is, een van de Beatles-albums die ik het vaakste beluister.
  zaterdag 14 januari 2006 @ 00:29:36 #30
136283 knars
Teethgrinder
pi_34035019
quote:
Op vrijdag 13 januari 2006 23:43 schreef Jane het volgende:
En "You know my name (look up the number).
vind de versie op Anthology grappiger, die is geloof ik ook een stuk langer

[ Bericht 3% gewijzigd door knars op 14-01-2006 01:20:57 ]
pi_34036267
quote:
Op vrijdag 13 januari 2006 22:50 schreef Olmo het volgende:
Zat vanmiddag eens te kijken of ik mijn Beatlescollectie nog completer kan maken met de Past Masters cd's, maar die kunnen me nog steeds niet bekoren. Iemand een superargument om tóch nog deze twee cd's te kopen?
Argument 1: I Call Your Name
Argument 2: I Feel Fine
Argument 3: She's a Woman
Argument 4: I'm Down
Argument 5: Day Tripper
Argument 6: We Can Work It Out
Argument 7: Paperback Writer
Argument 8: Rain
Argument 9: Lady Madonna

enzovoort.....enzovoort.....
pi_34041047
quote:
Op zaterdag 14 januari 2006 00:29 schreef knars het volgende:

[..]

vind de versie op Anthology grappiger, die is geloof ik ook een stuk langer
Die vind ik ook leuker. Daar zit dat ska-stukje in.. Snap niet waarom ze dat er uiteindelijk uit hebben geknipt.

Een bijzonder nummer is 't zeker. John wilde 't als A-single uitbrengen, maar uiteindelijk leek 't de jongens toch beter om er een B-kantje van te maken.
Paul noemde het nummer ooit 'Probably my favorite Beatles track... because it's so insane'
pi_34041055
Ik ga zometeen naar het Beatlesmuseum in Alkmaar.. Voor de Lennon Expositie
Vandaag is dat voor de laatste dag
pi_34043247
You Know My Name zal altijd wel een van mijn favoriete Beatlessongs blijven denk ik
pi_34043289
quote:
Op zaterdag 14 januari 2006 00:16 schreef Zanderrr het volgende:
Nou ja, geen enkel nummer op Past Masters staat in dezelfde versie op een van de studio-cds, dus tenzij je ook in het bezit bent van de rode en blauwe dubbelalbums of "Beatles 1" zijn het in zekere zin dus wel degelijk 'nieuwe' nummers.

Ik moet zeggen dat vooral Past Masters II toch wel een ijzersterke cd is, een van de Beatles-albums die ik het vaakste beluister.
Jullie hebben me echt al lang overtuigd. Maandag zal ik ze gaan kopen
pi_34141823
Ik ben Zaterdag naar het Beatlesmuseum in Alkmaar geweest. Ik had echt een museum in gedachten, maar het bleek dus gewoon een winkelpand waarin Azing Moltmaker z'n collectie etaleert.
Wel leuk hoor! We waren de enige klanten die dag, dus we kregen alle aandacht
Uiteraard werden we zeker 20 keer geattendeerd op z'n boeken, want (logisch) hij staat er ook niet voor niks.

Ook wat bootlegjes gekeken daaro. Erg leuk, al heb ik natuurlijk niets gekocht (25 euro voor een gebrande dubbelDVD.. C'mon ).

Zijn collectie is serieus erg indrukwekkend, en ik vond 't vooral interessant om te praten met zo'n mega-verzamelaar. Over z'n collectie, over z'n persoonlijke voorkeuren (net als ik is 't vooral een McCartney-gek), enz. enz.
Iedere zoveel tijd gooit 'ie de boel weer even om. In Juli is er een McCartney-expositie (Now I'm 64), dus misschien dat ik dan weer eens langs ga.

[ Bericht 7% gewijzigd door webfreak op 16-01-2006 23:12:02 ]
pi_34152191
Die Bootlegs waren inderdaad wel erg duur! Ik heb er wel 2 gekocht, aangezien er 2 dvd's waren waar ik al een tijdje naar zocht (Rockshow van Wings en de Unplugged dvd), maar dat viel me inderdaad wel een beetje tegen.

Heb trouwens laatste de 'Cavern Club' dvd gekocht voor 8 euro ergens . Cool concert, vooral 'I saw her standing there' met die briljante solo van David Gilmour! Heeel erg tof.
  Redactie Frontpage dinsdag 17 januari 2006 @ 10:52:10 #38
95179 TheGrandWazoo
pi_34152478
Die rockshow van Macca is gewoon legaal verkrijgbaar, via het net
(Superworm)
pi_34153213
Op DVD? Nee toch? Er staan geloof ik wel een paar fragmenten op de Wingspan dvd en Bluebird zit in de montage aan het eind van Paul is Live.
  Redactie Frontpage dinsdag 17 januari 2006 @ 11:32:06 #40
95179 TheGrandWazoo
pi_34153606
http://dvd.idealo.com/prices/P20144980360K2.html

Daarom kan hij het zelf ook niet uitbrengen denk ik. De rechten liggen bij iemand anders.
(Superworm)
pi_34154178
Ik zou sowieso geen bootlegs kopen, omdat het gebrande schijfjes zijn.
En je kunt ze eenvoudig downloaden
pi_34156385
quote:
Op dinsdag 17 januari 2006 11:53 schreef webfreak het volgende:
Ik zou sowieso geen bootlegs kopen, omdat het gebrande schijfjes zijn.
En je kunt ze eenvoudig downloaden
Tsja, niet alles helaas. Ik had al wel een andere Concert van Wings in Australië, maar Rockshow was ik nog niet tegen gekomen. Bovendien ben ik ietwat ongeduldig van aard, dus ach.. Bootlegs zijn trouwens niet altijd gebrande schijfjes. Ik heb heel veel bootlegs met hele mooie hoesjes etc. gezien. Alleen niet in Alkmaar .

Die DVD is volgens mij niet officieel . Maar ziet er wel tof uit, maar heeft waarschijnlijk dezelfde source als die ik heb, nm. de (ws Japanse) Laserdisc uitvoering van Rockshow. Het concert is trouwens wel ontzettend donker opgenomen!
pi_34158784
quote:
Op dinsdag 17 januari 2006 13:00 schreef Man_in_a_Shed het volgende:

[..]

Tsja, niet alles helaas. Ik had al wel een andere Concert van Wings in Australië, maar Rockshow was ik nog niet tegen gekomen. Bovendien ben ik ietwat ongeduldig van aard, dus ach.. Bootlegs zijn trouwens niet altijd gebrande schijfjes. Ik heb heel veel bootlegs met hele mooie hoesjes etc. gezien. Alleen niet in Alkmaar .
Wat heb je aan een bootleg met een hoesje?
Dat zijn gewoon hoesjes, gemaakt door een bootlegger.. Hebben verder niets met de originele artiest te maken, dus ik zou niet weten wat ik eraan heb.
In Alkmaar liggen trouwens wel veel CD'tjes met hoesjes... Veel Pear-uitgaven enzo (dat zijn de 'alternate' albums). Maar ook dat zou ik nooit kopen.

Ik vind 't fantastisch dat er zoveel bootlegs circuleren (gewoon, superinteressant materiaal), maar ik vind niet dat iemand die niets met die opnames te maken heeft, gewoon geld voor die dingen vraagt.
Bootlegs horen gratis te zijn. Zoals dat met traden gebeurt
  dinsdag 17 januari 2006 @ 14:42:33 #44
2890 Zanderrr
A Face Made For Radio
pi_34159778
Mjah, zilveren cds gaan wel langer mee, maar zelf geef ik er liever ook geen geld aan uit en haal ik ze meestal gewoon van een of andere torrent-site. Sowieso heb ik eigenlijk aan die Anthology cds meestal ook wel genoeg wb. de Beatles.

Sommige andere outtakes zijn ook wel okee (originele Get Back album en zo, da's leuk om te hebben), maar vaak is 't ook tergend saai om naar te luisteren (30 dagen aan Get Back outtakes met dat gebliep van die camera's er doorheen... yawn).
pi_34161316
Logisch, de Get Back sessies bestaat uit godweet hoeveel tapes.. Het kan niet altijd feest zijn in de studio Misschien zouden ze er een leuke compilatie van kunnen maken. Want continu diezelfde takes, dat gaat vervelen.

Maar om te zeggen dat ik genoeg heb aan de Anthology, nee
De Rubber Soul sessies vind ik ook erg leuk bijvoorbeeld.
(al moet ik toegeven dat Anthology wel het beste materiaal bevat).
  dinsdag 17 januari 2006 @ 15:27:55 #46
2890 Zanderrr
A Face Made For Radio
pi_34161661
Ik vind die akoestische demos voor the White Album ook wel okee, daar zouden ze ook wel een aardige officiele cd van kunnen maken. "Beatles Unplugged" of zo. Er is in ieder geval meer dan er op Anthology 3 staat.
  dinsdag 17 januari 2006 @ 15:30:12 #47
98593 KlappernootatWork
Tot mijn strot in het genot..
pi_34161748
laten ze maar eens een keer een CD uitbrengen met opnames van alle ruzies die er tijdens de sessies van de laatste 3 platen zijn gemaakt... Lijkt me cool...
Shit! werken zuigt...
Op donderdag 22 november 2007 @ 12:42 schreef Neelis het volgende: Rabbelneuteaantwaark ?
  dinsdag 17 januari 2006 @ 15:33:18 #48
2890 Zanderrr
A Face Made For Radio
pi_34161851
Ik heb een cd van de Byrds waar ze als secret bonustrack een flinke ruzie over de opnames van de drumpartijen hebben gezet.
pi_34161982
Ik ben vooral benieuwd naar de opname dat George de studio uitloopt.
Het schijnt dat daar geen ruzie aan vooraf is gegaan, maar dat ze net een hele gezellige sessie achter de rug hadden, en dat 'ie zonder directe aanleiding opstapt.
Dat is wat Azing me vertelde althans, ikzelf heb die opname helaas nog niet weten te bemachtigen

Oeh, de White Album sessies zijn inderdaad gaaf trouwens... Commonwealth! (yes!?) Commonwealth! (yes?).. .. En 'no pakistanis' natuurlijk
Schijnt nogal wat kritiek op te zijn geweest, toen die opnames voor 't eerst naar buiten kwamen...
pi_34163805
quote:
Op dinsdag 17 januari 2006 14:13 schreef webfreak het volgende:

[..]

Wat heb je aan een bootleg met een hoesje?
Dat zijn gewoon hoesjes, gemaakt door een bootlegger.. Hebben verder niets met de originele artiest te maken, dus ik zou niet weten wat ik eraan heb.
In feite niks natuurlijk, maar dan maakt dus niet zoveel uit of het een kopietje is of niet; het gaat gewoon om het materiaal wat er op staat. Ik ben er ook absoluut niet voor dat mensen dit soort dingen voor geld verkopen (minus de materiaalkosten), maar in dit geval was ik al een tijdje op zoek naar deze dvd's en kon ze op Dime niet vinden.

Ik vind wel dat bootlegs soms iets toevoegen. Ik vind het zelf altijd wel fascinerend om te zien hoe een nummer soms evolueert en in het geval van live-opnamen kunnen nummers ineens anders of beter uit de verf komen. Ik ben ook blij dat er een community bestaat die dit soort opnamen naar buiten brengt en ik vraag me af waarom artiesten dit niet zelf uitbrengt á la Pearl Jam (of recent bijv. Belle en Sebastian via Itunes).

Ik was ook erg blij met de Anthology, maar bijv. the White album sessies is een goed voorbeeld inderdaad van een gemiste kans. Wat wel uitgebracht is, maar wel weer een stuk minder interessant was die acoustische cd van Lennon. Die vond ik dan weer bar weinig toevoegen.
pi_34165357
quote:
Op maandag 16 januari 2006 23:02 schreef webfreak het volgende:
Ik ben Zaterdag naar het Beatlesmuseum in Alkmaar geweest. Ik had echt een museum in gedachten, maar het bleek dus gewoon een winkelpand waarin Azing Moltmaker z'n collectie etaleert.
Wel leuk hoor! We waren de enige klanten die dag, dus we kregen alle aandacht
Uiteraard werden we zeker 20 keer geattendeerd op z'n boeken, want (logisch) hij staat er ook niet voor niks.
Wel leuk hè? Ben er afgelopen zomer geweest, beetje hetzelfde verhaal. Enige bezoekers op moment.
www.thuisuiteten.nl
  Licht Ontvlambaar dinsdag 17 januari 2006 @ 20:25:43 #52
94264 Uzumaki_Naruto
Fearless Vampire Killer
pi_34173294
toen ik m'n pa's platen bak aan het opruimen was vond ik deze LP:

en hij vroeg zich af,wat kan dit opbrengen?{lp is nog in zeer goede staat}
pi_34176960
quote:
Op dinsdag 17 januari 2006 20:25 schreef Uzumaki_Naruto het volgende:
toen ik m'n pa's platen bak aan het opruimen was vond ik deze LP:

[afbeelding]

en hij vroeg zich af,wat kan dit opbrengen?{lp is nog in zeer goede staat}
Ik vrees niet al te veel... ziet er uit als een van die vele Polydor Tony Sheridan herpersingen...
(alhoewel volgens mijn Record Collector Price Guide is een eerste persing toch 50£ waard )
  dinsdag 17 januari 2006 @ 21:55:20 #54
136283 knars
Teethgrinder
pi_34177489
die plaat heb ik volgens mij voor minder dan 5 gulden gekocht... of uit zo'n grabbelbak van de plaatboef van 5 voor een tientje ;-)
  Licht Ontvlambaar dinsdag 17 januari 2006 @ 22:24:29 #55
94264 Uzumaki_Naruto
Fearless Vampire Killer
pi_34179018
ik weet niet uit welk jaar hij is,ik zal eens achter op de lp kijken

en die foto heb ik van ebay geplukt,

Edit: Hij is ui 1962,uitgegeven & geproduceerd door Pickwick International Inc(GB) Ltd.

[ Bericht 31% gewijzigd door Uzumaki_Naruto op 17-01-2006 23:00:36 ]
  woensdag 18 januari 2006 @ 00:34:25 #56
41286 Price
pi_34184986
quote:
Op dinsdag 17 januari 2006 22:24 schreef Uzumaki_Naruto het volgende:
ik weet niet uit welk jaar hij is,ik zal eens achter op de lp kijken

en die foto heb ik van ebay geplukt,

Edit: Hij is ui 1962,uitgegeven & geproduceerd door Pickwick International Inc(GB) Ltd.
De opnames zijn uit 1962, maar de Lp niet. Deze is ergens uit de jaren '70.
pi_34185390
De meeste LP's die op je zolder liggen zijn niet meer dan een paar euri waard. Ze zijn tenslotte 40 jaar geleden nog flink in omloop geweest, en die exemplaren moeten toch ook érgens zijn gebleven

Toch; ik ben benieuwd wat de LP's die ik nu voor 5 euro koop, over pakweg 40 jaar waard zijn.
pi_34185528
quote:
Op woensdag 18 januari 2006 00:47 schreef webfreak het volgende:
De meeste LP's die op je zolder liggen zijn niet meer dan een paar euri waard. Ze zijn tenslotte 40 jaar geleden nog flink in omloop geweest, en die exemplaren moeten toch ook érgens zijn gebleven

Toch; ik ben benieuwd wat de LP's die ik nu voor 5 euro koop, over pakweg 40 jaar waard zijn.
5 euro waarschijnlijk

Ik zou ze begraven in de achtertuin en de schatkaart overbrengen van generatie op generatie .

Zonder gekheid, het schijnt iig dat LP's om te bewaren zeer geschikt zijn. Bij CD's heb je nog de zgn 'CD-rot' met afbladering, maar de verse groeven in een LP zijn ook over 100 jaar nog dezelfde verse groeven. In dat opzicht heerst oude technologie over de nieuwe

Goed bewaren dus!
  woensdag 18 januari 2006 @ 08:44:14 #59
98593 KlappernootatWork
Tot mijn strot in het genot..
pi_34190371
quote:
Op woensdag 18 januari 2006 00:51 schreef Beathoven het volgende:

[..]

5 euro waarschijnlijk

Ik zou ze begraven in de achtertuin en de schatkaart overbrengen van generatie op generatie .

Zonder gekheid, het schijnt iig dat LP's om te bewaren zeer geschikt zijn. Bij CD's heb je nog de zgn 'CD-rot' met afbladering, maar de verse groeven in een LP zijn ook over 100 jaar nog dezelfde verse groeven. In dat opzicht heerst oude technologie over de nieuwe

Goed bewaren dus!
Muziekbladen uit die periode, zullen wat dat betreft meer waard zijn (mijn tante kreeg van haar oom een keer een flexisingle met wat Beatlenummers die aan een engels popblaadje vastzat..)
Ik denk dat die wel wat waard is nu...
Shit! werken zuigt...
Op donderdag 22 november 2007 @ 12:42 schreef Neelis het volgende: Rabbelneuteaantwaark ?
pi_34194254
Soms wel soms niet.. Ik heb laatst een originele 'Rolling Stone magazine' uit 1970 (met een interview van Lennon) voor 5 euro gekocht via E-bay.
pi_34196177
koopje als je 't mij vraagt
pi_34202549
quote:
Op woensdag 18 januari 2006 12:41 schreef ruud_fr het volgende:
koopje als je 't mij vraagt
Dat bedoel ik.
pi_34202595
Recordbedrag verwacht voor 'A Day In The Life'

Handgeschreven teksten worden heden ten dage met de regelmatig van een Zwitsers uurwerk op veilingen aangeboden. Nu is de beurt aan A Day In The Life en het veilinghuis Bonhams heeft de eer. Martin Gammon, woordvoerder van het veilinghuis, verwacht dat het manuscript zo'n twee miljoen dollar op zou kunnen brengen. Dat zou de tekst het meest waardevolle muzikale manuscript uit de twintigste eeuw maken dat ooit op een veiling is aangeboden. Het bieden sluit op 7 maart. Momenteel is de tekst eigendom van een anonieme verzamelaar, die het in 1992 op een veiling kocht uit de erfenis van een van de roadies van The Beatles.
(...)
Voor wie wat spaargeld over heeft: de verwachting is dat het manuscript in ieder geval zeven cijfers voor de komma (in dollars) zal opbrengen. De handgeschreven tekst van All You Need Is Love ging in juli vorig jaar voor 600.000 pond (900.000 euro en meer dan een miljoen dollar) van de hand. De tekst van I'm Only Sleeping van het album Revolver uit 1966, werd in september echter niet verkocht, nadat de verwachtingen eveneens hoog waren.

(Bron: today.reuters.com)
(Vert.: Cor Dol)
pi_34203804
Oe, da's wel leuk voor in mijn plakboek.. eens kijken hoeveel er in mijn spaarvarken zit.
pi_34204016
bijna 39 jaar oud
  woensdag 18 januari 2006 @ 18:41:39 #66
1986 Jane
pi_34210440
quote:
Ja en nee, natuurlijk. Als jij originele Britse persingen van Beatles-albums in goede staat in je bezit hebt, dan zijn die wel meer dan een paar euro waard. Maar goed, meestal hebben wij die natuurlijk niet. Ik niet iig.

Zoals ik in een van de eerdere delen al heb verteld, heb ik wel een genummerde White Album. Die is wel origineel, maar helaas ook een (ik dacht) Duitse persing, wat hem al een stuk minder waard maakt. Maar ik heb me er nooit zo in verdiept, want het boeit me niet zo.
pi_34214080
quote:
Op woensdag 18 januari 2006 18:41 schreef Jane het volgende:

[..]

Ja en nee, natuurlijk. Als jij originele Britse persingen van Beatles-albums in goede staat in je bezit hebt, dan zijn die wel meer dan een paar euro waard. Maar goed, meestal hebben wij die natuurlijk niet. Ik niet iig.
Ja, natuurlijk zijn er uitzonderingen! Maar die liggen altijd op andermans zolders
pi_34258094
quote:
Hangt er beetje van af... Ik hoorde nu onlangs dat de gele vinyl versie van Yellow Submarine Songtrack een tijdje na release is teruggetrokken. Die verwacht ik niet meer te zien dalen in prijs
pi_34340684
Ik ben zelf geen groot Beatles fan (schaam schaam), maar zowel m'n schoonvader als een hele goede vriendin (hoi MaJo!) zijn fanatiekelingen, dus bij deze een "hoi"!
pi_34340957
quote:
Op zondag 22 januari 2006 13:14 schreef iamredleader het volgende:
Ik ben zelf geen groot Beatles fan (schaam schaam), maar zowel m'n schoonvader als een hele goede vriendin (hoi MaJo!) zijn fanatiekelingen, dus bij deze een "hoi"!
hoi

Maar als 'geen groot Beatles fan' zul je toch wel wat favo Beatles nummers hebben?
pi_34348144
quote:
Op zondag 22 januari 2006 13:22 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

hoi

Maar als 'geen groot Beatles fan' zul je toch wel wat favo Beatles nummers hebben?
ja hoor, ik vind Jude leuk, net als the Yellow Submarine en Yesterday spreekt ook tot de verbeelding.
  Moderator dinsdag 24 januari 2006 @ 00:56:12 #72
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_34400567
He iamredleader! Je moet echt wat meer naar de Beatles gaan luisteren. Met favoriete als Yesterday en Yellow Submarine kun je je natuurlijk niet in een Beatles topic vertonen Ik zal je wel een keertje de betere nummers laten horen
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_34406464
Yesterday blijft natuurlijk prachtig. Heb echter nooit begrepen wat mensen in Yellow Sumarine zien.
pi_34407994
quote:
Op dinsdag 24 januari 2006 00:56 schreef MaJo het volgende:
He iamredleader! Je moet echt wat meer naar de Beatles gaan luisteren. Met favoriete als Yesterday en Yellow Submarine kun je je natuurlijk niet in een Beatles topic vertonen Ik zal je wel een keertje de betere nummers laten horen
Hoi MaJo!

Graag zelfs, misschien kun je een keertje een Beatles avond organiseren, wat van je kookkunsten tonen en dan luisteren we gezellig naar wat jij denkt dat de betere nummers zijn Misschien komt Tinuviel (je weet wel wie, hoor!) ook mee...
  dinsdag 24 januari 2006 @ 16:01:27 #75
41051 Rasing
Taalnazis vereinigt euch!
pi_34416174
quote:
Op dinsdag 24 januari 2006 10:55 schreef Olmo het volgende:
Yesterday blijft natuurlijk prachtig. Heb echter nooit begrepen wat mensen in Yellow Submarine zien.
Ik heb nooit begrepen wat mensen tegen Yellow Submarine hebben. Nee, het is nou niet bepaald het beste wat de Beatles te bieden hebben, maar ach... Ringo mocht ook eens iets zingen en het zingt lekker weg, niet? Rond een kampvuur ofzo. Ik sla m niet over als ik Revolver op heb staan.
Ten es gheen wondere, dat mi tderuen grief gheeft:
Niemant en scheet gheerne van dat hi lief heeft.
pi_34421989
quote:
Op dinsdag 24 januari 2006 16:01 schreef Rasing het volgende:

[..]

Ik heb nooit begrepen wat mensen tegen Yellow Submarine hebben. Nee, het is nou niet bepaald het beste wat de Beatles te bieden hebben, maar ach... Ringo mocht ook eens iets zingen en het zingt lekker weg, niet? Rond een kampvuur ofzo. Ik sla m niet over als ik Revolver op heb staan.
Ben ik het mee eens. Yellow Submarine is niet het beste nummer van de Beatles, bij verre na niet, maar het is zeker geen slecht nummer.
pi_34427309
Yesterday, Hey Jude & Yellow submarine zijn inderdaad bij verre niet de beste Beatles nummers, maar wel heel bekend.
Wat onderschatte pareltjes zijn natuurlijk niet te versmaden: Hapinness is a warm gun (in your hands), You've got to hide your love away, Old brown shoe, I want you (She's so heavy), Helter Skelter, Mean Mr. Mustard/Polythene Pam, ...
Zalig!!
  Moderator dinsdag 24 januari 2006 @ 23:21:37 #78
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_34431114
quote:
Op dinsdag 24 januari 2006 11:44 schreef iamredleader het volgende:

[..]

Hoi MaJo!

Graag zelfs, misschien kun je een keertje een Beatles avond organiseren, wat van je kookkunsten tonen en dan luisteren we gezellig naar wat jij denkt dat de betere nummers zijn Misschien komt Tinuviel (je weet wel wie, hoor!) ook mee...
Lijkt me een goed plan! Onder het genot van een lekker wijntje naar de Beatles luisteren! Het wordt ook wel eens tijd dat jullie eens bij mij komen. Ik zal het met Tinuviel afspreken (uiteraard weet ik wie dat is )

Even weer OT: Wat betreft Yellow Submarine, dat vind ik zelf dus helemaal niks en skip ik dan ook altijd op Revolver. Een grappig nummer, dus als ik in een jolige bui ben wil ik er nog wel eens naar luisteren maar anders, neh. Yesterday vind ik het meest overschatte Beatles nummer. Hey Jude is daarentegen
pi_34451299
Oeh oeh, ik weet nog een nummer wat ik goed vind! Heb ik ooit op de piano leren spelen: Michelle!

Dus, MaJo, prikken we een keertje een datum?
pi_34560676
Ik sla nooit een nummer van de Beatles over
  zondag 29 januari 2006 @ 01:33:01 #81
31303 Frozen
Nothing in particular
pi_34569128
Ik heb nog een lollig stukje film gevonden, de Beatles bij celebrity deathmatch

http://video.google.com/videoplay?docid=-4217353609065037712&q=beatles
Nothing is real and nothing to get hung about
pi_34656757
http://media.putfile.com/sja

Hier ik op gitaar (ik speel pas 1 jaar dus zo goed is et niet) Maar kunnen jullie raden welke song het is? Lijkt me niet zo moeilijk...
pi_34657374
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 19:30 schreef -Dries- het volgende:
http://media.putfile.com/sja

Hier ik op gitaar (ik speel pas 1 jaar dus zo goed is et niet) Maar kunnen jullie raden welke song het is? Lijkt me niet zo moeilijk...
Blackbird, bij de eerste toon al duidelijk
pi_34666405
De drums in Yellow Submarine zijn toch gewoon heerlijk. bash-kaboem-kabbash-kaklets. (jaja, zo klinkt het )

Eind ferbruari eens in Liverpool koekeloeren. Iemand nog tips, buiten Magical Mystery Tour.
Maybe you're the same as me, we see things they'll never see
  woensdag 1 februari 2006 @ 15:27:02 #85
41051 Rasing
pi_34681802
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 23:46 schreef IdlersDream het volgende:
De drums in Yellow Submarine zijn toch gewoon heerlijk. bash-kaboem-kabbash-kaklets. (jaja, zo klinkt het )

Eind ferbruari eens in Liverpool koekeloeren. Iemand nog tips, buiten Magical Mystery Tour.
Ringo wel eens live gezien met zijn all-starr-band? Niemand die relaxter op een drumstel kan trommelen.
  woensdag 1 februari 2006 @ 18:07:05 #86
1986 Jane
pi_34687155
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 23:46 schreef IdlersDream het volgende:

Zie mijn posts in dit topic van 11 en 13 januari.

Directe linkjes:
Het Grote Beatles Topic - Deel 10

Ik ga er 17 februari weer naar toe.
pi_34767880
quote:
Heej leuk zeg

Ik zal ze zo verwerken in de OP
pi_34768544
http://video.google.com/videosearch?q=beatles&so=0

Nog veel meer video\\\'s ook live etc en voor de gitaristen onder ons ook handige filmpjes over hoe de nummers gespeeld worden!
  Moderator zondag 5 februari 2006 @ 19:54:15 #90
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_34770949
Dit is ook wel een interessante site: http://www.geocities.com/losbeatles21/bootlegs.htm

Staan allemaal demo's en bootlegs van de Beatles op, waaronder delen van de Get Back sessies
pi_34771755
De OP op de wiki is aanpast, het volgende is toegevoegd:
quote:
En een aantal normale videoclips en live video\'s:

Don\'t let me down
Strwaberry Fields forever
Lucy In the sky with diamonds
Revolution
Hey jude
She Loves you
I saw her standing ther
Something
Penny Lane
Meer video\'s zijn te vinden via Google video: http://video.google.com/videosearch?q=beatles

Ook hebben de Beatles veel bootlegs, een aantal hiervan zijn te vinden op Geocities.
http://wiki.fok.nl/index.php/OP/Beatles
pi_34819685
heerlijk, week van de jaren 60 op radio 2
nu I am the Walrus
pi_34855203
Gister "Let it be...naked" gekocht en net "Live at the BBC" besteld.
die laatste, is dat wat?

[ Bericht 36% gewijzigd door Ruud op 08-02-2006 09:30:19 ]
pi_34857043
Live at the BBC vond ik niks aan. Het beslaat geloof ik de jaren tot 1964, en daar ben ik niet zo'n fan van. Pas vanaf Help begin ik het interessant te vinden en dat is net ná de BBC sessies geloof ik.
Nee.
pi_34859712
zijn er ook van de latere jaren live cd's?
dan bedoel ik ongeveer '66-'69
pi_34859731
Ik vind Live at the BBC een zeer waardevolle toevoeging aan mijn Beatlescollectie. Heerlijke nummertjes met het nodige gegrap en gegrol tussendoor.
pi_34859747
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 12:13 schreef ruud_fr het volgende:
zijn er ook van de latere jaren live cd's?
dan bedoel ik ongeveer '66-'69
In die jaren gaven ze geen live optredens meer
pi_34860514
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 12:14 schreef Olmo het volgende:

[..]

In die jaren gaven ze geen live optredens meer
stom van me
achteraf had ik dat wel een keer gehoord
wanneer traden ze voor het laatst op?
  Redactie Frontpage woensdag 8 februari 2006 @ 12:43:15 #99
95179 TheGrandWazoo
pi_34860667
1969 op het dak van Apple Studio's.
(Superworm)
pi_34874021
En daarvoor was 29 augustus 1966 in Candlestick Park in San Francisco.
  woensdag 8 februari 2006 @ 20:15:28 #101
109533 MichielPH
Let maar niet op mij.
pi_34876401
'To alcohol, the cause of and the solution to all of life's problems' - Homer J. Simpson
pi_34893055
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 12:43 schreef TheGrandWazoo het volgende:
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 19:16 schreef MrBadGuy het volgende:
En daarvoor was 29 augustus 1966 in Candlestick Park in San Francisco.
zijn daar opnamen van?
  Redactie Frontpage donderdag 9 februari 2006 @ 10:58:56 #103
95179 TheGrandWazoo
pi_34893459
Zeker weten. Die van Candlestick zijn van erg slechte kwaliteit en het laatste nummer (als ik me niet vergis Long tall sally) staat er niet helemaal op. McCartney heeft dit concert laten opnemen via een gewonen bandrecorder, opgesteld achter het podium. Wellicht omdat ie toen al wist dat dit de laatste show zou zijn.

Van het dak-concerten bestaan erg veel bootlegs en daarvan is de kwaliteit meestal erg goed. Het is met de release van de let it be dvd te hopen dat (als bonus) het gehele concert op dvd komt te staan.
(Superworm)
pi_34894895
Die Candlestick zijn nog best okee vond ik. Maar wel meer leuk voor de heb, ipv voor de luister. Wachten is idd nog steeds op die 'Let it Be' dvd.
  donderdag 9 februari 2006 @ 12:31:42 #105
140365 Keileweg-ethicus
Groot en zelfbenoemd denker
pi_34895966
Lucy in the Sky with Diamonds!
Een sinaasappel is een heel slecht fallussymbool.
pi_34905610
Ik heb laatst een heel pak concertvideo-opname's van the Beatles gedownload, met o.a. het complete Shea Stadium concert.
Candlestick zat daar niet bij, omdat de kwaliteit afgrijselijk schijnt te zijn

Het laatste concert dat ik van ze heb is in Bukodan Hall in Japan, 30-06-1966 (2 maanden voor het laatste optreden). The Beatles mochten toen hun hotelkamer niet verlaten, en werden zwaar beveiligd omdat bepaalde groeperingen hen dreigden te vermoorden.
pi_34905761
De Candlestick-opnames galmen flink in het rond omdat het in een stadion was.
Verder klinkt het alsof het door een klein speakertje naar buiten komt.
En dat was ook zo !
Het concert werd 'versterkt' door de speaker te gebruiken waar normaal de omroeper van sportwedstrijden doorheen riep.
Maar tóch is er redelijk naar die opnames te luisteren, hoor .

Edit: Te luisteren, ja. Te kijken; niet.

[ Bericht 13% gewijzigd door mindgames op 09-02-2006 17:06:39 (toevoeging) ]
pi_34910610
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 16:57 schreef webfreak het volgende:
Ik heb laatst een heel pak concertvideo-opname's van the Beatles gedownload, met o.a. het complete Shea Stadium concert.
Met onder andere I'm Down: http://video.google.com/videoplay?docid=6752348512754710288&q (staat ook op de anthology dvd's)
pi_34910895
Weet iemand of er opnames gemaakt zijn van de beatles toen ze in Nederland waren?

En zo ja, waar kan ik deze opname´s kopen?
pi_34911179
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 19:32 schreef steffan het volgende:
Weet iemand of er opnames gemaakt zijn van de beatles toen ze in Nederland waren?

Dit moet er een zijn: http://murrays15.podomati(...)1T15_18_52-08_00.mp3

edit: kheb hem even gedownload, tis alleen de opening plus het eerste nummer (I saw her standing there)
pi_34911297
Daarnaast zijn er de gebruikelijke filmpjes van de rondvaart door de grachten en volgensmij iets van de VARA. De concerten zelf zijn maar 20 minuten en met het gebruikelijke dames gekrijs, dus niet echt verstaanbaar.
pi_34930930
quote:

Ze zijn gewoon wel te vinden op torrent-sites.
Op mp3 lijkt 't me niet interessant (ze playbacken namelijk). Het videomateriaal is wel erg gaaf. Het is best hilarisch wanneer ze tijdens het laatste nummer worden platgedrukt door het publiek. Microfoons vallen op de grond enzo, terwijl de muziek gewoon door blijft gaan
Ook het interview dat voor het interview wordt gehouden is leuk. Je ziet een 13-jarige Marja van Praag, die serieus vraagt 'wie hun sokken stopt als ze op tour zijn'
  vrijdag 10 februari 2006 @ 11:55:13 #113
1986 Jane
pi_34931742
quote:
Op vrijdag 10 februari 2006 11:29 schreef webfreak het volgende:

Je ziet een 13-jarige Marja van Praag, die serieus vraagt 'wie hun sokken stopt als ze op tour zijn'
En Berend Boudewijn die 'sokken' vervolgens vertaalt als 'stockings'.
  donderdag 16 februari 2006 @ 21:25:28 #114
1986 Jane
pi_35167643
Morgen vlieg ik dus voor een paar dagen naar Liverpool. Ons hotel schijnt naast het Beatlesmuseum aan Albert Dock te liggen, dus een bezoekje zit er wel in. Altijd leuk!
Verder verwacht ik vooral veel kroegbezoek. Maar ook dat kun je doen met The Beatles in je achterhoofd natuurlijk. Zoals in The Grapes in Mathew Street, waar de heren zelf vaak kwamen en waar je rustig van een drankje kunt genieten op een bankje waar Zij ook gezeten hebben! (de foto hangt er naast)

De man met bril ken ik niet, btw.
pi_35181697
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 21:25 schreef Jane het volgende:

[...]

De man met bril ken ik niet, btw.
Het is John Lennon!

Post je hier een verslagje, Jane?
Ik wil ook ooit nog eens naar Liverpool...
You cannot discover new oceans unless
you have the courage to lose sight of
the shore
pi_35255006
Ik vertrek komende vrijdag voor vier dagen naar liverpool, vooral om wat voetbalwedstrijden te kijken. Maar aangezien ik ook fan ben van The Beatles wil ik natuurlijk ook wat anders dan voetbal bezoeken.

Aangezien mijn gezelschap misschien niet helemaal te porren is voor zoiets kan ik niet naar drie dingen gaan. Als ik dan naar iets zou toe gaan, wat is dan het leukst?
  zondag 19 februari 2006 @ 15:18:41 #117
41051 Rasing
pi_35255223
quote:
Op zondag 19 februari 2006 15:10 schreef Evertje het volgende:
Ik vertrek komende vrijdag voor vier dagen naar liverpool, vooral om wat voetbalwedstrijden te kijken. Maar aangezien ik ook fan ben van The Beatles wil ik natuurlijk ook wat anders dan voetbal bezoeken.

Aangezien mijn gezelschap misschien niet helemaal te porren is voor zoiets kan ik niet naar drie dingen gaan. Als ik dan naar iets zou toe gaan, wat is dan het leukst?
De Magical Mystery Tour. Neemt je in een uur of twee langs alle plaatsen die de moeite waard zijn: Strawberry Fields en Penny Lane, een paar geboortehuizen etc. Start ergens bij de docks.
  Moderator zondag 19 februari 2006 @ 18:17:23 #118
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_35261258
Gisteravond voor het eerst in mijn leven tijdens het uitgaan the Beatles gehoord, en wel Lady Madonna. Ik ging helemaal uit mijn dak Was een maandelijkse indie-avond in club 8, wellicht een aanrader als je ook van indie houdt (en de kans bestaat dus dat the Beatles gedraaid worden )
pi_35262016
quote:
Op zondag 19 februari 2006 18:17 schreef MaJo het volgende:
Gisteravond voor het eerst in mijn leven tijdens het uitgaan the Beatles gehoord, en wel Lady Madonna. Ik ging helemaal uit mijn dak Was een maandelijkse indie-avond in club 8, wellicht een aanrader als je ook van indie houdt (en de kans bestaat dus dat the Beatles gedraaid worden )
Wauw!
Waar ligt die club 8?
  Moderator zondag 19 februari 2006 @ 18:40:45 #120
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_35262401
quote:
Op zondag 19 februari 2006 18:33 schreef Evertje het volgende:

[..]

Wauw!
Waar ligt die club 8?
Admiraal de Ruijterweg in Amsterdam. Één keer per maand is er een indie-avond, de volgende is 18 maart.
pi_35262454
quote:
Op zondag 19 februari 2006 18:40 schreef MaJo het volgende:

[..]

Admiraal de Ruijterweg in Amsterdam. Één keer per maand is er een indie-avond, de volgende is 18 maart.
Jammer, dat het voor mij zover weg is. Lijkt me echt super.
Zoiets moeten ze ook in het zuiden organiseren
  zondag 19 februari 2006 @ 18:43:12 #122
41051 Rasing
pi_35262505
Ik heb een x 'All My Loving' gehoord in de Underground (NDRGRND) in Nijmegen.
  maandag 20 februari 2006 @ 12:08:50 #123
1986 Jane
pi_35283346
Hallo, ik ben weer terug uit Liverpool.
En het was weer hartstikke leuk! Zoals ik al eerder zei ben ik er al vaker geweest (die was de 6e keer) en ook mijn reisgenoten waren er niet voor het eerst, dus we hebben in die 2 dagen niet alles op Beatlesgebied in Liverpool weer gedaan/bezocht. Maar ik ben gisterochtend wel even naar het Beatlesmuseum geweest, want ons hotel (The Premier Travel Inn) lag er inderdaad vlak naast. Trouwens wel een aanrader vond ik, dat hotel. Netjes, leuke kamers, prima lokatie aan Albert Dock (we keken vanuit onze kamer op de ingang van het Beatlesmuseum en de Mersey) en niet erg duur - 56 pond per nacht voor een double room (zie ook www.liverpoolhotels.com )

En uiteraard zijn we ook veelvuldig in het 'Cavern Quarter' geweest, oftewel Mathew Street en omstreken, waar alles zo'n beetje Beatles ademt. De hele stad ademt sowieso muziek. Op elk moment, zeker in het weekend, kan het zijn dat je een pub binnenloopt waar op dat moment live muziek is. Niet alleen Beatles natuurlijk (gelukkig ook maar ), maar echt van alles. Zo hebben we gistermiddag vlak voordat we naar het vliegveld moesten nog ergens gezeten waar 3 al wat oudere heren op een geweldige manier Motown klassiekers ten gehore brachten. Echt super leuk!

Hier een paar foto's van de afgelopen dagen, zodat degenen die er nog nooit geweest zijn (en misschien binnenkort gaan) een beeld krijgen.

Beatlesspullen zijn overal te vinden. Als je een souvenir uit Liverpool meeneemt heeft dat óf iets met voetbal te maken óf met The Fab Four. De 'officiele' Beatles Shop is in Mathew Street, maar deze foto is genomen in een winkeltje aan Albert Dock.

Het beeld van John Lennon bij de Cavern Pub in Mathew Street (tegenover The Cavern Club).

Op de muur waar het beeld van Lennon tegenaan leunt zijn namen te lezen van artiesten die allemaal in The Cavern Club hebben opgetreden.

De beroemde Cavern Club... die natuurlijk niet de echte is, omdat ze die jaren geleden al tegen de vlakte hebben gegooid, toen Liverpool zich nog niet echt bewust was van hun beroemde zonen en de toeristenattractie die het zou kunnen worden.

Ik ging eigenlijk alleen naar binnen om een t-shirt te kopen voor iemand, maar er bleek op dat moment ook nog een bandje te spelen.

Verderop in Mathew Street, The Grapes pub, die er in tegenstelling tot de andere pubs in de tijd van The Beatles ook al zat, en waar de heren dus regelmatig kwamen. En waar die foto die ik eerder in dit topic postte dus genomen is.

En weer even verderop in de straat mijn favoriete kroeg in Mathew Street, die helemaal níks met The Beatles te maken heeft - Flanagan's! Een Ierse pub met drie verdiepingen en met, naar eigen zeggen, de beste Guinness in Liverpool (al hebben ze het wel verkeerd gespeld, zie ik... ). En ook heel veel live muziek in Flanagan's. Ik heb een keer meegemaakt dat op alledrie de verdiepingen een band stond te spelen.

Buiten bij het Beatlesmuseum (Beatles Story) aan Albert Dock. Ik was er al eerder geweest, maar de laatste keer was 6 jaar geleden en ze hebben er in de tussentijd toch weer heel veel aan gedaan. Zo krijg je nu ook een audiotour mee (ingesproken door de halfzus van John Lennon) en hebben ze nog e.e.a. uitgebreid. Enige rare vond ik dat er aan het einde van de tour nu 2 ruimtes zijn waar Lennon herdacht wordt (vorige keer was dat er nog 1), maar dat er nog niet speciaal iets gedaan is voor George Harrison, maar ja... Iig zeker wel een aanrader.

We hebben de Magical Mystery Tour deze keer niet gedaan, maar we kwamen de bus wel tegen, dus ik dacht 'ik maak een foto voor jullie'. Ik zag dat Eddie Porter (een van de guides, een erg grappige vent) mensen op kwam halen bij het Beatlesmuseum, dus ik denk dat je daar inderdaad wel kaartjes kunt kopen voor de tour. En anders ook in The Cavern Pub, denk ik.
Als je van The Beatles houdt en een keer in Liverpool bent, dan moet je die tour zéker doen, trouwens!

En dan nog wat sfeerimpressies van Liverpool die niks met The Beatles te maken hebben...
Hier Albert Dock, met op de achtergrond het Liver Building. Hét symbool van de stad voordat The Beatles dat werden.

Het Liver Building, met daarop de 2 Liver Birds.

1 Liver Bird.

En The 'Ferry 'Cross The Mersey', zaterdagochtend.

[ Bericht 1% gewijzigd door Jane op 20-02-2006 12:23:29 ]
  maandag 20 februari 2006 @ 12:59:52 #124
41286 Price
pi_35284972
Leuke post, Jane.
pi_35285019
Leuk verslagje Jane
pi_35285521
Inderdaad . Ik zou er ook wel eens willen rondwandelen als ik al die foto's zo zie!
pi_35286068
Wat een prachtige foto's
pi_35291519
Cool verslag Jane!
www.thuisuiteten.nl
pi_35293088
Hierbij draag ik mijn 5000e post op aan dit topic
pi_35293343
In dat geval doe ik hetzelfde, met mijn 5792e post.
pi_35298996
quote:
Op maandag 20 februari 2006 13:01 schreef MrBadGuy het volgende:
Leuk verslagje Jane
En mooie foto's.
I intend to live forever, or die trying.
pi_35711122
Ik kwam deze webcam tegen, met zicht op het 'abbey road zebrapad', helaas vanaf de andere kant... maar toch grappig. (Wat een lelijke schuine strepen op de weg trouwens)

http://www.abbeyroad.co.uk/virtual_visit/webcam/#

Tip: klik op fast voor echte live beelden die vaker refreshen
  Moderator zaterdag 4 maart 2006 @ 20:34:10 #133
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_35719733
Die webcam ken ik wel Toen ik nog in Londen woonde hebben we het er wel eens over gehad dat ik daar naar jullie zou gaan staan zwaaien. Heb ik helaas nooit gedaan Was wel grappig geweest

Heb trouwens een nieuwe cd in mijn Beatles collectie: Anthology part 1. Heb helaas nog geen tijd gehad om ernaar te luisteren
pi_35733107
Ik moet die cd's ook nog steeds eens aanschaffen. Prachtplaatjes, maar nog wel prijzig .
  zondag 5 maart 2006 @ 10:43:58 #135
73742 fripper
"Call It Anything"
pi_35733601
quote:
Op zondag 5 maart 2006 09:47 schreef Man_in_a_Shed het volgende:
Ik moet die cd's ook nog steeds eens aanschaffen. Prachtplaatjes, maar nog wel prijzig .
Ik weet niet of je wel eens wat via Ebay koopt ? Bij Music-wow zijn ze minder dan 11 euro.

http://stores.ebay.nl/Music-WOW
"We shall now tune our Mellotrons and attack culture once again"
pi_35733872
Jane
Leuke foto's, vooral die in de Cavern club, precies het sfeertje dat erbij past.
pi_35735802
quote:
Op zaterdag 4 maart 2006 20:34 schreef MaJo het volgende:
Die webcam ken ik wel Toen ik nog in Londen woonde hebben we het er wel eens over gehad dat ik daar naar jullie zou gaan staan zwaaien. Heb ik helaas nooit gedaan Was wel grappig geweest

Heb trouwens een nieuwe cd in mijn Beatles collectie: Anthology part 1. Heb helaas nog geen tijd gehad om ernaar te luisteren
Jij hebt een mooie set Beatles cd's!

Tot morgen bij de quiz

M&M.
pi_35736033
quote:
Op zondag 5 maart 2006 10:43 schreef fripper het volgende:

[..]

Ik weet niet of je wel eens wat via Ebay koopt ? Bij Music-wow zijn ze minder dan 11 euro.

http://stores.ebay.nl/Music-WOW
Zover ik kan zien kosten ze toch echt 20,39 .

quote:
The Beatles - The Beatles Anthology Vol.1 (CD 1995) EUR 20,39
Waar heb je dat zien staan dan?

edit: Oh wacht, je dacht waarschijnlijk dat ik het over de Beatles cd's in het algemeen had. Die heb ik natuurlijk allemaal wel . Meeste op LP weliswaar.

Wel een goeie link verder . Wellicht wil ik ze allemaal nog wel eens op cd hebben, maar ik ben zo bang dat zodra ik ze allemaal bijelkaar heb gesprokkeld ze eindelijk eens in goede geremasterde vorm beschikbaar komen en dan kan ik weer het volle pond neerleggen.

Maar die Anthology cd's blijven nog wel aan de prijzige kant, ook al zijn het wel prachtige dubbelaars. Ach, misschien moet ik maar eens gewoon doorzetten en ze alle drie kopen; dan ben ik er maar vanaf . Ik heb de DVD Anthology natuurlijk wel in mijn bezit.

[ Bericht 20% gewijzigd door Man_in_a_Shed op 05-03-2006 12:43:24 ]
  Moderator zondag 5 maart 2006 @ 12:52:33 #139
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_35736595
quote:
Op zondag 5 maart 2006 12:30 schreef iamredleader het volgende:

[..]

Jij hebt een mooie set Beatles cd's!

Tot morgen bij de quiz

M&M.
Thanks Mijn collectie is ook bijna compleet, op 2 of 3 cd's na. Hoop veel Beatles te horen op jullie bruiloft!

Tot morgen
  zondag 5 maart 2006 @ 13:20:12 #140
73742 fripper
"Call It Anything"
pi_35737528
quote:
Op zondag 5 maart 2006 12:37 schreef Man_in_a_Shed het volgende:
edit: Oh wacht, je dacht waarschijnlijk dat ik het over de Beatles cd's in het algemeen had. Die heb ik natuurlijk allemaal wel . Meeste op LP weliswaar.
Oh ja sorry .. ik had het inderdaad meer over de normale albums.
"We shall now tune our Mellotrons and attack culture once again"
pi_35738795
Ja, de Anthology's zijn nog steeds vrij prijzig. Maar ze zijn 't zeker waard!
Met name Anthology 2 en 3 zijn erg interessant
pi_35774127
Daarom heb ik ze vanmiddag dan ook toch maar gekocht: 2 en 3 dan. De eerste laat ik maar schieten denk ik. Een flinke investering, maar dan ben ik er maar even van af .
pi_35774925
Anthology 2 is werkelijk prachtig
  maandag 6 maart 2006 @ 15:09:15 #144
2890 Zanderrr
A Face Made For Radio
pi_35775119
Ik vind de derde Anthology cd het leukste, moet ik zeggen. Het is ook de enige die ik gewoon als een 'normale' plaat achter elkaar kan draaien.
pi_35775226
Wat zijn jullie meningen over de eerste? Op zich zou ik mijn collectie wel compleet willen hebben, maar er zijn ook nog zoveel andere bandjes die leuk zijn en mijn bankrekening is helaas nog geen bodemloze put.
pi_35775270
Ik heb hem ooit eens gekregen van de vader van een vriend van mij . Hij luisterde er niet meer naar en wist dat ik fan was van de Beatles. Echt vaak luister ik anthology 1 niet, maar ik vind dat hij niet mag ontbreken in een beatlescollectie
pi_35775357
quote:
Op maandag 6 maart 2006 14:38 schreef Man_in_a_Shed het volgende:
Daarom heb ik ze vanmiddag dan ook toch maar gekocht: 2 en 3 dan. De eerste laat ik maar schieten denk ik. Een flinke investering, maar dan ben ik er maar even van af .
Alright! Twee waanzinnige aanwinsten, daar ben je wel eventjes zoet mee
  maandag 6 maart 2006 @ 15:18:32 #148
2890 Zanderrr
A Face Made For Radio
pi_35775418
Ik vind het ook de minst essentiele van de drie, maar het is bijv. wel weer leuk om de Beatles eens met Pete Best te horen. Je hoort trouwens ook gelijk dat hij niet uit de band gezet werd omdat hij 'te populair' was, zoals de man zelf beweert, maar omdat hij gewoon echt geen maat kan houden op het drumstel.
pi_35775748
ik wist neit dat ik nog zoveel fans had deze dagen.
bedankt!
  maandag 6 maart 2006 @ 15:32:24 #150
2890 Zanderrr
A Face Made For Radio
pi_35775889
De humor ligt weer op straat, zie ik.
pi_35777481
quote:
Op maandag 6 maart 2006 15:27 schreef JohnLennon het volgende:
bedankt!

over die Antology cd's, ben ook wel benieuwd naar 1 (2 en 3 heb ik), maar ben hem nog niet tegengekomen.
ligt vast wel bij Plato of Boudisque in Utrecht, toch?
pi_35780176
In ieder geval niet meer bij de Elpee in Groningen . Ben uiteindelijk toch maar overstag gegaan en de laatste ook maar aan de collectie toegevoegd. Dat wordt de rest van de week macaroni ben ik bang. Nou ja, het is het geld wel waard denk ik. Die 2 en 3 klinken in ieder geval zeeer goed!
pi_35783846
quote:
Op maandag 6 maart 2006 15:27 schreef JohnLennon het volgende:
bedankt!
Heb je ook niet, Paul is veel beter
pi_35818885
Qua aantal fans ben je op dit forum inderdaad zwaar ondervertegenwoordigd in vergelijking met Macca
pi_35818911
quote:
Op maandag 6 maart 2006 19:18 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Heb je ook niet, Paul is veel beter
Ja dat klopt, maar wist je dat mijn koffer ook veel groter is dan die van jou ?
pi_35818985
quote:
Op dinsdag 7 maart 2006 19:37 schreef JohnLennon het volgende:

[..]

Ja dat klopt, maar wist je dat mijn koffer ook veel groter is dan die van jou ?
  Moderator woensdag 8 maart 2006 @ 01:42:29 #157
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_35833231
quote:
Op dinsdag 7 maart 2006 19:36 schreef Olmo het volgende:
Qua aantal fans ben je op dit forum inderdaad zwaar ondervertegenwoordigd in vergelijking met Macca
Echt Dacht juist dat de meesten Lennon het beste vonden Ik namelijk wel
pi_35838708
Ik vind ze samen toch nog steeds het beste . Wat ze daarna alleen deden mistte vaak toch iets. Op een paar uitzonderingen na dan.
pi_35846570
Ja ik vind lennon toch ook echt het leukste van de 4 En dat is niet omdat ie al dood is en niks fouts meer kan doen , nee ik voel me het meest aangetrokken door hem.
Ik draai het nieuwe album van Macca wel al een paar weken plat omdat ie gewoon zo mooi is!
Die versie Van While my guitar gently weeps op de 3de Anthology cd kan ik ook niet van afblijfen geweldige uitvoering is dat zeg!

[ Bericht 1% gewijzigd door SanyaN op 08-03-2006 15:25:05 ]
People are strange , When you are a stranger.....
  Moderator woensdag 8 maart 2006 @ 15:33:13 #160
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_35846749
Het is ook meer dat ik Lennon als persoon cooler vind Muzikaal gezien vind ik zowel Macca als Lennon briljant (Harrison ook trouwens met nummers als Here comes the Sun ) De nieuwe macca cd heb ik ook veel gedraaid, zitten een paar hele mooie nummers op.
pi_35846852
George buig ik ook voor trouwens ja met nummers als Don't bother me en Something geweldig gewoon ja.
pi_35900407
Lol

45 jaar na zijn 'roem' heeft 'ie dan eindelijk z'n eigen website... Jawel mensen.. Onlangs is de officiele website voor Stuart Sutcliffe gelanceerd
pi_35900588
waaraan is ie zo jong overleden?
  Moderator vrijdag 10 maart 2006 @ 02:10:44 #164
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_35900615
quote:
Op vrijdag 10 maart 2006 01:46 schreef webfreak het volgende:
Lol

45 jaar na zijn 'roem' heeft 'ie dan eindelijk z'n eigen website... Jawel mensen.. Onlangs is de officiele website voor Stuart Sutcliffe gelanceerd
Ik vind het gebruik van de term "fifth Beatle" altijd zo grappig. Dat wordt willekeurig gebruikt voor Pete Best, Stuart Sutcliffe, George Martin, Mal Evans en Brian Epstein
pi_35904000
quote:
Op vrijdag 10 maart 2006 02:07 schreef Raphaelo29 het volgende:
waaraan is ie zo jong overleden?
Hersenbloeding op z'n 21e
  vrijdag 10 maart 2006 @ 11:57:15 #166
41286 Price
pi_35906458
quote:
Op vrijdag 10 maart 2006 02:10 schreef MaJo het volgende:

[..]

Ik vind het gebruik van de term "fifth Beatle" altijd zo grappig. Dat wordt willekeurig gebruikt voor Pete Best, Stuart Sutcliffe, George Martin, Mal Evans en Brian Epstein
En vergeet Billy Preston niet.
pi_35906502
En Yoko gebruikt het vast ook voor haarzelf .
pi_36052867
Vergeet ook George Best niet
  woensdag 15 maart 2006 @ 18:23:26 #170
41286 Price
pi_36063263
and Doris Day!
  Redactie Frontpage woensdag 15 maart 2006 @ 18:54:03 #171
95179 TheGrandWazoo
pi_36064156
quote:
Op vrijdag 10 maart 2006 10:16 schreef webfreak het volgende:

[..]

Hersenbloeding op z'n 21e
Correctie: tumor
(Superworm)
  woensdag 15 maart 2006 @ 18:54:48 #172
2890 Zanderrr
A Face Made For Radio
pi_36064176
  woensdag 15 maart 2006 @ 18:56:11 #173
2890 Zanderrr
A Face Made For Radio
pi_36064222
Meh, ik ben Yoko Ono vergeten..
pi_36064518
Ik heb op George Martin gestemd, want zijn productie was een groot deel van hun sound. De meeste anderen hadden niet zo'n grote invloed op hun muziek en daar gaat het uiteindelijk om.
Billy Preston is een goede tweede.
Wie denk jij dat de vijfde Beatle is?
In fact, one thing you should look for is a scene where a nymphomaniac is getting reamed by a hunchback next to the carcass of a dead donkey in a shed. But they probabiy cut that part out for TV.
  woensdag 15 maart 2006 @ 19:14:19 #175
2890 Zanderrr
A Face Made For Radio
pi_36064823
Ik heb ook op George Martin gestemd, eigenlijk ook vanwege dezelfde reden: de producties + arrangementen. Van iedereen uit het lijstje heeft hij in ieder geval de meeste invloed gehad op de "Beatles-sound"
pi_36064916
Ik ook op George Martin, maar eigenlijk was het Elliott Smith.
www.thuisuiteten.nl
pi_36065134
George Martin natuurlijk
  woensdag 15 maart 2006 @ 20:55:54 #178
1986 Jane
pi_36068152
Ik heb ook George Martin gestemd, alhoewel ik de term zelf eigenlijk het meeste van toepassing vind op Stu. Gewoon omdat de band toen uit 5 man bestond en hij degene was die eruit stapte.
Maar George Martin is van zulk onnoemelijk belang geweest voor de muziek van The Beatles, dat hij de erenaam wat mij betreft mag hebben. Zonder een ander tekort te willen doen kun je zeggen dat hun invloed op de muziek zelf marginaal was (m.u.v. Billy Preston op een paar nummers, maar goed...). George Martin heeft echter mede-bepaald hoe dingen uiteindelijk werden en heeft natuurlijk ook voor een groot deel mogelijk gemaakt dat dát wat er in de hoofden van Lennon & McCartney zat ook daadwerkelijk zo op de plaat kwam. De man is daarmee van enorm belang geweest voor de popmuziek.
  woensdag 15 maart 2006 @ 22:12:03 #179
136283 knars
Teethgrinder
pi_36070665
George Martin. Wat vinden jullie van zijn laatste cd, waarop hij diverse muzikanten en Hollywood sterren beatle nummers liet coveren?
pi_36072211
Je hebt natuurlijk ook nog Jeff Lynne, die zichzelf nog wel eens als vijfde Beatle naar voren schuift, al heeft ie alleen invloed gehad op het solo materiaal van McCartney en Harisson. En natuurlijk Free as a Bird en Real Love.

Heb trouwens ook George Martin
pi_36076259
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 12:43 schreef TheGrandWazoo het volgende:
Ook Hey Jude bij David Frost. En misschien zijn er nog wel wat meer live performances. Let it be naked, zijn volgens mij ook min of meer live performances.
  donderdag 16 maart 2006 @ 13:09:28 #182
2890 Zanderrr
A Face Made For Radio
pi_36083661
quote:
Op woensdag 15 maart 2006 22:12 schreef knars het volgende:
George Martin. Wat vinden jullie van zijn laatste cd, waarop hij diverse muzikanten en Hollywood sterren beatle nummers liet coveren?
Ik heb hem zelf nog niet gehoord, maar de recensies waren over het algemeen erg negatief, als ik het me goed herinner.
pi_36096752
Uiteraard ook op Martin gestemd. Hij was gewoon zoveel meer dan een gemiddelde producer.
Hij droeg verschillende ideeën aan, componeerde meestal de arrangementen, speelde een hoop in, en is al met al gewoon mede-verantwoordelijk voor de 'sound'. Onvervangbaar als je 't mij vraagt.
pi_36096930
quote:
Op woensdag 15 maart 2006 22:12 schreef knars het volgende:
Ik liep laatst een CD-winkel binnen, waar ze toevallig die CD op hadden staan. Dat denk ik althans, want het waren dus Beatle-covers door Amerikaanse 'rockers' van het kaliber Avril Lavigne / Limp Bizkit.

Het klonk echt ontzettend triest. Wat een kattengejank. Verschrikkelijk slechte covers in zo ongeveer alle opzichten. Werkelijk, wat een prul!
Ik snap niet dat iemand als George Martin zijn naam daaronder heeft durven zetten.

[ Bericht 9% gewijzigd door webfreak op 16-03-2006 20:51:27 ]
pi_36140699
Jaaaaaaaaaa, eindelijk! Ik ben twee dagen bezig geweest om een account te krijgen op Fok, alleen om in dit topic mee te kunnen praten. Tjonge, tjonge, wat een gedoe... Maar okay, het is gelukt, dus...

Ik had meteen een vraagje: weet iemand nog winkels (echte ouderwetse winkels) waar dvd's van de Beatles te koop zijn? Dan heb ik het over de Special Edition (2 disc) van Hard Day's Night, Anthology (5 dvd's), en als het ff kan (maar dat zal moeilijk worden hier) ook nog Help!. En dan ook nog als het kan in de buurt van Hilversum. Of kan je die dvd's alleen maar kopen op internet...?

Edit: en ik heb meteen ook maar ff gestemd. Op George Martin NATUURLIJK.

Edit: en nog ff ter info (zodat jullie me een beetje leren kennen): mijn favoriete lp's (cd's, of beter gezegd, op dit moment mp3's op m'n iPod) van de Beatles zijn 'Please Please Me' en 'Abbey Road' (ja, de eerste en de laatste ). En het Beatlesnummer dat ik nu al jarenlang zowat dagelijks fluit en absoluut niet uit m'n kop kan krijgen is 'I will'. (Da's dus niet het beste Beatles nummer imho, maar het blijft maar rondzingen in m'n hoofd!) En de albums die ik niet heb (alhoewel ik de nummers wel heb natuurlijk) en waar ik een grondige hekel aan heb, zijn de Rode en Blauwe verzamelaars. Alsof die twee HET beste werk van de Beatles samenvatten.... pfffffffffffffffffff...... Er gaat imho NIETS boven de officiele complete UK releases. Plus de Past Masters natuurlijk, om al het officiele werk compleet te maken.

[ Bericht 24% gewijzigd door hello_goodbye op 18-03-2006 13:34:17 ]
  Moderator zaterdag 18 maart 2006 @ 13:30:31 #186
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_36140847
Hoi hello_goodbye, welkom in het grote Beatles topic! Voor zover ik weet kun je de Beatles dvd's ook wel in "gewone" zaken krijgen (FRS, V&D, Fame). A hard day's night heb ik zelfs een keer gevonden in de platenzaak van het dorp van mijn ouders. Ze zijn ook niet heel erg zeldzaam Help en Magical Mystery Tour is al wat lastiger. De laatste heb ik via Ebay gekocht en Help! heb ik tot noch toe niet kunnen vinden. Anthology (grote aanrader!) is wel te vinden in grote zaken.
pi_36140973
Dank voor je welkom.

Hm, ik kan ze dus nergens meer vinden... Ook niet in de zaken die je noemt. FRS heeft ze ook niet meer online staan, dus... (Mystery trouwens weer wel). Maar ja, anders moet ik het maar online doen. Hard Day's Night is 11 euro bij bol.com dus da's een koopje. En Anthology staat voor 25 euro (sealed and all) op Marktplaats. Vraag me alleen wel af of dat te vertrouwen is (legale versie of eentje van vage herkomst).
  Moderator zaterdag 18 maart 2006 @ 13:43:44 #188
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_36141122
Kijk ook eens op Ebay, daar heb ik goede ervaringen mee en is het vaak best goedkoop. Marktplaats vertrouw ik persoonlijk niet zo, maar als je er langsgaat en het ziet er goed uit waarom niet? 25 euro voor de Anthology is echt niets namelijk!
  zaterdag 18 maart 2006 @ 14:05:53 #189
1986 Jane
pi_36141638
quote:
Op zaterdag 18 maart 2006 13:25 schreef hello_goodbye het volgende:
En dan ook nog als het kan in de buurt van Hilversum.
Hebben ze bij 't Oor geen dvd's? Maar goed, ik neem eigenlijk aan dat je daar al geweest bent.

Welkom trouwens!
pi_36144746
Ja, daar ben ik al geweest. Beste platenzaak van H'sum en verre omgeving. Alhoewel... als ze echt de beste waren hadden ze wel Beatles-dvd's natuurlijk..
pi_36144871
quote:
Op zaterdag 18 maart 2006 13:25 schreef hello_goodbye het volgende:
En de albums die ik niet heb (alhoewel ik de nummers wel heb natuurlijk) en waar ik een grondige hekel aan heb, zijn de Rode en Blauwe verzamelaars.
Ten eerste van harte welkom hier De rode en de blauwe verzamelaars (en andere verzamel cd's als 1) zijn leuk voor mensen die een cd van de Beatles willen hebben met de bekende nummers en verder niet. Voor de mensen die toch alle studio albums en de Past Masters willen kopen voegen die verzamel albums 0,0 toe, ik ben daarom ook niet van plan ze te kopen.
  Moderator zaterdag 18 maart 2006 @ 16:47:17 #192
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_36145014
quote:
Op zaterdag 18 maart 2006 16:41 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Ten eerste van harte welkom hier De rode en de blauwe verzamelaars (en andere verzamel cd's als 1) zijn leuk voor mensen die een cd van de Beatles willen hebben met de bekende nummers en verder niet. Voor de mensen die toch alle studio albums en de Past Masters willen kopen voegen die verzamel albums 0,0 toe, ik ben daarom ook niet van plan ze te kopen.
Helemaal mee eens! "1" heb ik wel, omdat dat mijn eerste cd was maar waarom zou je de verzamelaars kopen als je de albums al hebt? en zoals hello_goodbye ook al zegt, is die selectie ook nog eens matig. Alsof dat inderdaad de beste beatles nummers zijn! Waar zijn nummers als Girl, Norwegian Wood, For no One enz, gebleven? Betere nummers (imo) dan Can't buy me love, She loves you en I wanna hold your hand.
  zaterdag 18 maart 2006 @ 17:05:51 #193
2890 Zanderrr
A Face Made For Radio
pi_36145412
quote:
Op zaterdag 18 maart 2006 16:41 schreef MrBadGuy het volgende:
De rode en de blauwe verzamelaars (en andere verzamel cd's als 1) zijn leuk voor mensen die een cd van de Beatles willen hebben met de bekende nummers en verder niet.
Precies. Ik begrijp dat negatieve commentaar op die verzamelaars verder ook niet echt. Je kunt altijd wel 'favoriete' tracks verzinnen die er op hadden gemoeten, maar over het geheel genomen vind ik 'de rode en blauwe' best een aardige selectie van hits + albumtracks hebben. Wat wel weer jammer (of gierig) is, is dat ze voor de cd-versies er niet gewoon wat extra nummers op hebben gezet, want daar was nog genoeg ruimte voor geweest.

Af en toe draai ik de lps zelfs weleens, als ik voor de variatie eens iets anders wil horen dan de standaardalbums.

[ Bericht 2% gewijzigd door Zanderrr op 18-03-2006 17:17:42 ]
pi_36146548
Ja, ach, mijn 'hekel' komt waarschijnlijk voornamelijk doordat ik de originele albums van haver tot gort ken. Dan is het heel 'vervelend' als bijvoorbeeld na Nowhere man opeens Michelle komt. Het komt waarschijnlijk doordat ik een echt album-type ben. Ik luister zelden een los nummer, maar altijd hele lp's van A tot Z. (Ik heb ook altijd nog een gevoel van 'Aha, nu komt kant B!' Die scheiding blijf ik houden!) Voor Beatles-newbies zijn ze op zich natuurlijk wel okay.

Hm, het was eigenlijk niet mijn bedoeling om als newbie hier meteen vervelende en negatieve opmerkingen te maken...
  zaterdag 18 maart 2006 @ 18:12:26 #195
41286 Price
pi_36147159
Da's lang geleden, dat ik de rode of de blauwe dubbelaar gedraaid heb. De oorzaak is, dat ik veel liever naar mijn Yellow Dogjes en Swinging Pigjes luister.
pi_36163771
quote:
Op zaterdag 18 maart 2006 13:36 schreef hello_goodbye het volgende:
Dank voor je welkom.

Hm, ik kan ze dus nergens meer vinden... Ook niet in de zaken die je noemt. FRS heeft ze ook niet meer online staan, dus... (Mystery trouwens weer wel). Maar ja, anders moet ik het maar online doen. Hard Day's Night is 11 euro bij bol.com dus da's een koopje. En Anthology staat voor 25 euro (sealed and all) op Marktplaats. Vraag me alleen wel af of dat te vertrouwen is (legale versie of eentje van vage herkomst).
Dat is risicovol ja. Er worden ook veel 'nep'-schijfjes verkocht op marktplaats (die worden dus wel gedrukt, maar het zijn niet de originele cd's/dvd's).

Anthology heb ik ooit NIEUW gezien voor 25,- bij de CD-theek in Eindhoven. Bij de VanLeest moet 'ie nog 35 kosten geloof ik.
Nouja, een beetje zoeken dus, en je vindt 'm voor 25 euri, en dan ben je er tenminste zeker van dat je de echte hebt
pi_36171802
quote:

Iemand heeft het destijds opgenomen met een band recorder. (alleen geluid dus.)
Ik heb in een voorgaand topic al eens verteld dat mijn vader nog al in het wereldje zit/zat vanwege het standbeeld waar mede hij voor gezorgd heeft.
Hij is bij de man geweest die ze nu in bezit heeft, en die man heeft het laten horen.
Mijn vader had bijna een exemplaar gehad.
Verder heb ik nog wel zeldzame beelden van de Beatles in Holland van een man gezien die alles op dvd heeft laten zetten.
en wij hebben ook heel wat beeldopnamen thuis.
pi_36172196
quote:
Op vrijdag 10 februari 2006 11:29 schreef webfreak het volgende:

[..]

Ze zijn gewoon wel te vinden op torrent-sites.
Op mp3 lijkt 't me niet interessant (ze playbacken namelijk).
Playbacken?
en die torrent sites zou ik wel willen weten eigenlijk?

[ Bericht 14% gewijzigd door BeRightBack op 19-03-2006 17:32:24 ]
pi_36172631
Ik dacht dat er wat van dat optreden in Blokker op Anthology stond (de dvd's), maar ben niet echt zeker (zal ook wel niet anders had iemand t wel gezegd).
pi_36176190
Ik wil graag een boek over de geschiedenis van The Beatles lezen, wat is dan een goede? (de bieb heeft iets te veel Beatles boeken).
'Paul McCartney krijgt een award van niemand minder dan Bono' - Beau van Erven Dorens.
http://www.last.fm/user/spacemangraig
  zondag 19 maart 2006 @ 19:35:21 #201
1986 Jane
pi_36176316
quote:
Op zondag 19 maart 2006 19:31 schreef spacemangraig het volgende:
Ik wil graag een boek over de geschiedenis van The Beatles lezen, wat is dan een goede? (de bieb heeft iets te veel Beatles boeken).
Ik heb mijn lijstje favoriete Beatlesboeken al eens in deze reeks gepost.

pi_36176513
quote:
Op zondag 19 maart 2006 19:35 schreef Jane het volgende:

[..]

Ik heb mijn lijstje favoriete Beatlesboeken al eens in deze reeks gepost.

Ja, maar ik wil er eerst één lezen, en dan wel één die de hele geschiedenis van de band beschrijft, welke raad je dan aan? Een boek die zowel over de muziek als over de Beatlemania gaat zegmaar.
'Paul McCartney krijgt een award van niemand minder dan Bono' - Beau van Erven Dorens.
  zondag 19 maart 2006 @ 19:43:27 #203
1986 Jane
pi_36176588
Shout! van Philip Norman of het Anthology boek, denk ik.
pi_36176686
quote:
Op zondag 19 maart 2006 19:43 schreef Jane het volgende:
Shout! van Philip Norman of het Anthology boek, denk ik.
ok anthology boek kan ik van een vriend lenen, kijken of ze Shout! bij de bieb hebben.
  zondag 19 maart 2006 @ 21:31:07 #205
136283 knars
Teethgrinder
pi_36181172
quote:
Op donderdag 16 maart 2006 20:44 schreef webfreak het volgende:

[..]

Ik liep laatst een CD-winkel binnen, waar ze toevallig die CD op hadden staan. Dat denk ik althans, want het waren dus Beatle-covers door Amerikaanse 'rockers' van het kaliber Avril Lavigne / Limp Bizkit.

Het klonk echt ontzettend triest. Wat een kattengejank. Verschrikkelijk slechte covers in zo ongeveer alle opzichten. Werkelijk, wat een prul!
Ik snap niet dat iemand als George Martin zijn naam daaronder heeft durven zetten.
Oh jee, weer een slap tribute album? Dat was in ieder geval niet die ene die ik bedoelde. Ik bedoelde deze:

"Come Together" – Robin Williams & Bobby McFerrin
"A Hard Day's Night" – Goldie Hawn
"A Day in the Life" – Jeff Beck
"Here There & Everywhere" – Céline Dion
"Because" – Vanessa Mae
"I Am the Walrus" – Jim Carrey
"Here Comes the Sun" – John Williams
"Being for the Benefit of Mr. Kite" – Billy Connolly
"The Pepperland Suite" – George Martin
"Golden Slumbers"/"Carry That Weight"/"The End" – Phil Collins
"Friends and Lovers" – George Martin
"In My Life" – Sean Connery

Ik heb die cd hier wel ergens rondslingeren maar kan hem zo gauw niet vinden. Heb hem in geen jaren meer beluisterd en voor zover me bijstaat waren alleen de covers van Phil Collins en Sean Connery interessant, en de nieuwe Pepperland was ook nog wel redelijk. De rest was behoorlijk slecht.
pi_36182453
Sir Sean Connery die "in my life" zingt? Dat wil ik wel eens horen...
  zondag 19 maart 2006 @ 22:38:14 #207
136283 knars
Teethgrinder
pi_36184514
zingen kun je het niet echt noemen, meer een soort van voordragen
pi_36198291
Ik heb helemaal niets met covers van Beatlenummers... De Beatles zélf MAKEN de nummers. Het is net als met Beatle-achtige liedjes van andere band: het is soms leuk maar het zijn niet John, Paul, George en Ringo dus... het is nooit 'hetzelfde'. (Net zoals dat zelfs (maar niet altijd overigens) geldt voor de solonummers van de ex-Beatles.) En dat geldt ook voor covers: ook al is het mooi en knap gedaan, dan nog brengt het niet bij mij teweeg wat de Beatles zélf doen. Hoe goed de composities ook zijn: er is maar éen origineel.

De ENIGE cover die ik wel erg okay vind is 'With a little help...' van Joe Cocker. Maar die heeft er dan ook haast een nieuw nummer van gemaakt. Bij alle andere covers die ik hoor verlang ik altijd meteen weer naar het origineel.

Maar als het even kan luister ik er nog geeneens naar. Ik wordt misselijk alleen al van het idee dat Celine Dion dat prachtige 'Here, there... 'kwijlt'...

Edit:
Ik kan overigens Peter Sellers' versie van 'Hard day's night' ook wel waarderen. Ik kan me voorstellen dat 'In my life' dan ook wel okay kan zijn. Zij het waarschijnlijk een stuk serieuzer.
  maandag 20 maart 2006 @ 14:00:44 #209
2890 Zanderrr
A Face Made For Radio
pi_36199190
Ik weet nog wel een paar aardige coverversies van Beatles-nummers. Zelden (eigenlijk.. nooit) worden de originele versies overtroffen, maar soms is het wel aardig om eens een andere versie te horen en sommige artiesten doen er ook best wat leuks mee. Vaak is het ook bagger hoor, daar niet van...
pi_36200505
Ik kwam er een paar dagen geleden achter dat Robby Valentine (wie kent 'm nog ) Here There And Everywhere op z'n eerste album heeft gecoverd. Wel apart, Queenkoortjes etc. Haalt het uiteraard niet bij het origineel
Nee.
  Moderator maandag 20 maart 2006 @ 15:14:15 #211
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_36201208
Hoorde laatst Come Together door de Sugababes Nu moet ik zeggen dat ik Michael Jackson's versie wel te pruimen vind. Maar over het algemeen ben ik ook niet echt enthousiast over covers verlang bijna altijd naar het origineel.

En voor Spacemangraig: ik raad je echt the Anthology aan. In dit boek vertellen alle Beatles zelf hoe ze alles ervaren hebben (voor John hebben ze stukjes interview gebruikt). Erg interessant om te zien hoe ze er zelf op terug kijken.
  maandag 20 maart 2006 @ 15:18:59 #212
2890 Zanderrr
A Face Made For Radio
pi_36201351
Aerosmith heeft Come Together ook wel aardig gecovered (op de verder vreselijke 'Sgt. Pepper' soundtrack lp), en Ike en Tina Turner hebben hem ook niet onverdienstelijk op de plaat gezet.
pi_36207115
Alle boeken van Azing halen, spacemangraig.
www.thuisuiteten.nl
pi_36207701
quote:
Op zondag 19 maart 2006 21:31 schreef knars het volgende:

[..]

Oh jee, weer een slap tribute album? Dat was in ieder geval niet die ene die ik bedoelde. Ik bedoelde deze:
[afbeelding]

"Come Together" – Robin Williams & Bobby McFerrin
"A Hard Day's Night" – Goldie Hawn
"A Day in the Life" – Jeff Beck
"Here There & Everywhere" – Céline Dion
"Because" – Vanessa Mae
"I Am the Walrus" – Jim Carrey
"Here Comes the Sun" – John Williams
"Being for the Benefit of Mr. Kite" – Billy Connolly
"The Pepperland Suite" – George Martin
"Golden Slumbers"/"Carry That Weight"/"The End" – Phil Collins
"Friends and Lovers" – George Martin
"In My Life" – Sean Connery

Ik heb die cd hier wel ergens rondslingeren maar kan hem zo gauw niet vinden. Heb hem in geen jaren meer beluisterd en voor zover me bijstaat waren alleen de covers van Phil Collins en Sean Connery interessant, en de nieuwe Pepperland was ook nog wel redelijk. De rest was behoorlijk slecht.
Jim Carrey's cover is geweldig!
pi_36208699
De meeste covers vind ik ook niks, wat ik wel zeer te pruimen vind zijn de heruitvoeringen van Beatles nummers op macca's Give My Regards To Broad Street. En dan vooral For No One, The Long and Winding Road en Yesterday. Naar mijn mening zelfs beter dan de orginelen (of zeg ik nu toch iets verkeerds ).

Beatallica heeft zelf geweldige persiflages gemaakt op een aantal Beatles nummers, zeker als je Metallica ook nog eens kan waarderen is het zeker de moeite waard om eens naar te luisteren.
  maandag 20 maart 2006 @ 19:34:24 #216
2890 Zanderrr
A Face Made For Radio
pi_36209230
quote:
Op maandag 20 maart 2006 19:22 schreef MrBadGuy het volgende:
Naar mijn mening zelfs beter dan de orginelen (of zeg ik nu toch iets verkeerds ).
Stenig die ketter!
pi_36209575
quote:
Op maandag 20 maart 2006 19:22 schreef MrBadGuy het volgende:
De meeste covers vind ik ook niks, wat ik wel zeer te pruimen vind zijn de heruitvoeringen van Beatles nummers op macca's Give My Regards To Broad Street. En dan vooral For No One, The Long and Winding Road en Yesterday. Naar mijn mening zelfs beter dan de orginelen (of zeg ik nu toch iets verkeerds ).
Is dit sarcastisch bedoeld?
Serieus, wat een rotzooi is dat album zeg.
pi_36209850
Die reacties verwachte ik al
pi_36225622
Vind Happiness is a Warm Gun van Tori Amos ook wel aardig (album: Strange little girls).

Die Anthology 5 dvd box heb ik trouwens al meer dan een half jaar in mijn bezit, maar ben nog niet verder gekomen dan de eerste 1,5 uur . Moet zeggen dat ik wel onder de indruk was.
  dinsdag 21 maart 2006 @ 12:46:51 #220
41286 Price
pi_36228704
Ik heb de Anthology-dvd's allemaal achter elkaar afgekeken. Ik kon er niet vanaf blijven. De serie kende ik al via mijn Anthology-videobox, maar de dvd-audiokwaliteit was zo verbluffend mooi geworden.
  Moderator dinsdag 21 maart 2006 @ 14:50:32 #221
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_36232558
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 12:46 schreef Price het volgende:
Ik heb de Anthology-dvd's allemaal achter elkaar afgekeken. Ik kon er niet vanaf blijven. De serie kende ik al via mijn Anthology-videobox, maar de dvd-audiokwaliteit was zo verbluffend mooi geworden.
Ik heb het ook in één ruk gekeken, tot diep in de nacht Kon gewoon niet stoppen met kijken. Heb de afwijking dat ik Beatles dingen niet lang kan laten liggen
pi_36234109
Mijn Anthology boek ligt ook al een tijdje. Ben op pagina 22
  dinsdag 21 maart 2006 @ 15:49:06 #223
2890 Zanderrr
A Face Made For Radio
pi_36234433
Ik vind dat 'koffietafel' formaat van het Anthology-boek wel een beetje vervelend, moet ik zeggen. Het is niet echt een boek dat je even lekker in de trein of in je bed kunt lezen, en ik heb het tot nu toe ook maar een keer in z'n geheel doorgelezen.
  Moderator dinsdag 21 maart 2006 @ 16:17:43 #224
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_36235289
Anthology boek heb ik in 5 dagen uitgelezen, steeds tot diep in de nacht Ben dan ook een boekenwurm, maar voor zo'n telefoonboek is dat niet een slechte prestatie toch? Krijg nostalgische gevoelens als ik eraan denk, las het toen ik in Londen woonde vlakbij Abbey Road
pi_36235436
Ik ben er nog niet een keer helemaal doorheen gekomen. Ook aangezien veel fragmenten ook in de Anthology DVD zitten, en aangezien ik die al kan dromen is het soms lastig om constants te skippen naar stukjes die ik nog niet wist, en dat zijn er helaas bar weinig.

Dit in tegenstelling tussen dat boek over al de sessies, waarvan ik de titel even kwijt ben. Dat was echt een fascinerend boek! Moet ik binnenkort maar eens zien te kopen ergens.
pi_36238200
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 16:17 schreef MaJo het volgende:
Anthology boek heb ik in 5 dagen uitgelezen, steeds tot diep in de nacht Ben dan ook een boekenwurm, maar voor zo'n telefoonboek is dat niet een slechte prestatie toch? Krijg nostalgische gevoelens als ik eraan denk, las het toen ik in Londen woonde vlakbij Abbey Road
Ik zou eigenlijk ook zo'n boek moeten lezen, beetje meer leren over de Beatles. Maar gisteravond op de quiz hadden we het allebei goed, toch? De vraag over Richard Harrison
  dinsdag 21 maart 2006 @ 18:05:18 #227
1986 Jane
pi_36238713
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 16:22 schreef Man_in_a_Shed het volgende:

Dit in tegenstelling tussen dat boek over al de sessies, waarvan ik de titel even kwijt ben. Dat was echt een fascinerend boek! Moet ik binnenkort maar eens zien te kopen ergens.
The Complete Beatles Recording Sessions van Mark Lewisohn.

Komt elk topic wel een keer langs, maar ik blijf het maar herhalen. Het is ook zo'n geweldig boek dat het niet vaak genoeg genoemd kan worden.
pi_36238792
quote:
Op maandag 20 maart 2006 18:34 schreef methodmich het volgende:
Alle boeken van Azing halen, spacemangraig.
Vind ik een beetje een rare man. Ooit een keer een boek over Sgt. Pepper van hem gehaald, maar hij vervalt me iets te veel in oninteressante feitjes.
pi_36243149
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 18:07 schreef spacemangraig het volgende:

[..]

Vind ik een beetje een rare man. Ooit een keer een boek over Sgt. Pepper van hem gehaald, maar hij vervalt me iets te veel in oninteressante feitjes.
Het is ook een rare man. Hij doet ook niets anders dan boeken slijten
Ik ben es een paar uurtjes bij 'm op bezoek geweest. Waar je ook over begint, het gesprek gaat altijd over zijn boeken. Ongeveer 1 op de 10 zinnen die hij uitspreekt is "Oh, dan moet je dát boek zeker lezen! Daar staat ALLES in!!"

En echt geweldig kan ik z'n serie ook niet noemen. Het staat idd vol met dingen die je niet hoeft te weten.
  dinsdag 21 maart 2006 @ 20:38:03 #230
2890 Zanderrr
A Face Made For Radio
pi_36243447
Ik ken Azing M. zelf niet, maar extreem fanatieke fans van welke artiest dan ook vind ik meestal maar een beetje raar slag mensen, vaak luisteren ze ook naar vrijwel niets anders dan de Beatles. Heb zelf de lol van het verzamelen van twintig verschillende persingen van Sgt. Pepper ook nooit echt ingezien, al gun ik iedereen z'n eigen hobby verder.
pi_36243804
Hij schrijft bovendien erg slecht... althans dat boek wat ik van 'm gelezen heb was slecht geschreven. Beetje schoolkrantniveau zeg maar.
pi_36243980
Arme man. Ach, hij is best leuk om eventjes mee te kletsen en hij is verder ook wel aardig. En je kan hem moeilijk beschuldigen van wansmaak . Maar inderdaad, een beetje een gekke kwiebus is het misschien wel en zijn boeken lokten mij ook niet erg aan. Desalniettemin nog wel okee dat hij ook nog wel boeken van andere schrijvers verkoopt .

Dank Jane voor de titel van dat boek. Een logische titel, die me desalniettemin telkens weer ontglipt. Ik zal eens even op het internet speuren of ik hem nog ergens kan vinden, ik zou hem graag nog eens lezen. Erg inspirerend ook.

edit:

Korte zoektocht bij Nederlandse Internet winkels levert niet erg veel op. Wel een ander feitje. Meneer Lewisohn is op dit moment bezig met een biografie van de Beatles, bestaand uit 3 delen, waarvan het laatste deel in 2016 uitgebracht wordt. Meneer neemt er wel de tijd voor in ieder geval.

Hij heeft nog een boek geschreven, waarin hij voornamelijk de live concerten van de Beatles uitpluist, en die zijn daarna gebundeld in een boek genaamd The Complete Beatles Chronicle maar ook hier bij de Nederlandse internet boekwinkels nul op het rekest.

hier wel een interview met Lewisohn, waarin hij oa. pleit voor een van Zander's stokpaardjes, de heruitgave van de Beatles catalogus, qua verpakking en geluid, iets waar ik het volledig mee eens ben.

[ Bericht 40% gewijzigd door Man_in_a_Shed op 21-03-2006 21:09:46 ]
  dinsdag 21 maart 2006 @ 20:57:59 #233
1986 Jane
pi_36244127
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 20:53 schreef Man_in_a_Shed het volgende:

Dank Jane voor de titel van dat boek. Een logische titel, die me desalniettemin telkens weer ontglipt. Ik zal eens even op het internet speuren of ik hem nog ergens kan vinden, ik zou hem graag nog eens lezen. Erg inspirerend ook.
Hij is al een hele tijd out of print, maar misschien tweedehands nog wel te vinden.

Het is naderhand ook nog verschenen als 'The Complete Beatles Chronicle' dacht ik, waarin volgens mijn 2 boeken van Lewisohn samengevoegd zijn. Dat is dus ook nog een optie.
pi_36244590
haha, je was me weer voor . De bibliotheek in Groningen heeft hem nog wel geloof ik. Ik kan hem gewoon lenen en dan zeggen dat ik hem kwijt ben geraakt.
  dinsdag 21 maart 2006 @ 22:57:41 #235
2890 Zanderrr
A Face Made For Radio
pi_36248950
quote:
hier wel een interview met Lewisohn, waarin hij oa. pleit voor een van Zander's stokpaardjes, de heruitgave van de Beatles catalogus, qua verpakking en geluid, iets waar ik het volledig mee eens ben.

Ik vond toevallig op dezelfde site ook nog een aardige link naar een ander artikel hierover:
http://www.rockymountainn(...)3962_4549611,00.html
  dinsdag 21 maart 2006 @ 23:04:51 #236
1986 Jane
pi_36249226
quote:
Hij heeft nog een boek geschreven, waarin hij voornamelijk de live concerten van de Beatles uitpluist
Klopt. 'The Beatles Live!', die heb ik ook.

Ik blijf het onbegrijpelijk vinden dat die boeken niet meer in de handel zijn, los danwel gebundeld. Interessant, goed geschreven, en dat terwijl er ook zoveel crap verschenen is in Beatlesboekland.
pi_36264074
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 18:07 schreef spacemangraig het volgende:

[..]

Hij is wel bevlogen natuurlijk.
www.thuisuiteten.nl
pi_36272933
Toch wel spijtig dat The Complete Beatles Chronicle (Recording Sessions en Live in 1 boek) hier nergens meer te koop is (behalve dan via vage Amazon-kanalen). 'k Zou 'm best graag willen hebben!

Edit:
Zouden ze dit soort boeken niet bij de Slegte hebben liggen...? Heeft iemand het boek in Nederland te koop gezien?
  Moderator woensdag 22 maart 2006 @ 19:57:49 #239
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_36275009
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 20:57 schreef Jane het volgende:

[..]

Hij is al een hele tijd out of print, maar misschien tweedehands nog wel te vinden.

Het is naderhand ook nog verschenen als 'The Complete Beatles Chronicle' dacht ik, waarin volgens mijn 2 boeken van Lewisohn samengevoegd zijn. Dat is dus ook nog een optie.
Mensen, ik heb goed nieuws. Hij is te koop bij de American Bookstore op de Kalverstraat in Amsterdam. Tenminste, de laatste keer dat ik er was hadden ze er 3. Ze hebben trouwens veel Beatles boeken, ga er binnenkort weer eens buurten
  Moderator woensdag 22 maart 2006 @ 19:59:18 #240
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_36275072
quote:
Op dinsdag 21 maart 2006 17:47 schreef iamredleader het volgende:

[..]

Ik zou eigenlijk ook zo'n boek moeten lezen, beetje meer leren over de Beatles. Maar gisteravond op de quiz hadden we het allebei goed, toch? De vraag over Richard Harrison
Moet je doen! En uh, het is George Harrison Verbaasd me dat niemand er nog over gevallen is
pi_36275145
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 19:59 schreef MaJo het volgende:

Moet je doen! En uh, het is George Harrison Verbaasd me dat niemand er nog over gevallen is
dat duurde lang! 'tuurlijk wist ik dat... over twee weken weer een Beatles-vraag? Had hij de afgelopen twee (of meer) keer al, eerst die over John Lennon (wie in 1980 was doodgeschoten), en nu deze over George Harrison, dus.
  Moderator woensdag 22 maart 2006 @ 20:16:53 #242
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_36275622
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 20:01 schreef iamredleader het volgende:

[..]

dat duurde lang! 'tuurlijk wist ik dat... over twee weken weer een Beatles-vraag? Had hij de afgelopen twee (of meer) keer al, eerst die over John Lennon (wie in 1980 was doodgeschoten), en nu deze over George Harrison, dus.
Gelukkig maar Hij stelt bijna elke keer een Beatles vraag, of iets wat er aan gerelateerd is (hoe heet de studio bij St. John's Wood, welke popster werd opgepakt voor Mariuhana bezit enz.) Hij mag wel wat moeilijkere vragen gaan stellen die ik wel weet en de rest niet
pi_36278201
Ik heb overigens wel een pdf gevonden van The recording sessions, de versie uit 1988. Ziet er nogal rommelig uit, moet ik zeggen... Is dat Chronicle boek wat netter afgewerkt? De info is wel super, moet ik zeggen...! Ik neem overigens aan dat Chronicle bijgewerkt/up to dat gebracht is (omdat bijvoorbeeld veel 'onbekende' nummers op Anthology-cd's zijn uitgekomen)?
  donderdag 23 maart 2006 @ 05:48:53 #244
1986 Jane
pi_36287261
Rommelig? Hebben we het wel over hetzelfde boek?
quote:
Op woensdag 22 maart 2006 19:57 schreef MaJo het volgende:

Mensen, ik heb goed nieuws. Hij is te koop bij de American Bookstore op de Kalverstraat in Amsterdam. Tenminste, de laatste keer dat ik er was hadden ze er 3. Ze hebben trouwens veel Beatles boeken, ga er binnenkort weer eens buurten
Mijn favoriete boekhandel! Geweldig nieuws als ze er daar nog een paar hebben! Nou ja, ik heb hem al natuurlijk, maar voor jullie.
pi_36288690
Hm, schijnbaar zien latere versies er dus beter uit...

Maar eh... zijn er nog boekhandels in/rond Hilversum die het boek hebben...? Ik kom voorlopig niet in A'dam, dus...
  Moderator donderdag 23 maart 2006 @ 22:08:24 #246
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_36310861
quote:
Op donderdag 23 maart 2006 05:48 schreef Jane het volgende:
Rommelig? Hebben we het wel over hetzelfde boek?
[..]

Mijn favoriete boekhandel! Geweldig nieuws als ze er daar nog een paar hebben! Nou ja, ik heb hem al natuurlijk, maar voor jullie.
Ik heb hem ook En rommelig zou ik het ook niet echt noemen...
  donderdag 23 maart 2006 @ 22:25:38 #247
1986 Jane
pi_36311510
quote:
Op donderdag 23 maart 2006 09:28 schreef hello_goodbye het volgende:
Hm, schijnbaar zien latere versies er dus beter uit...
Die van mij is anders aardig oud hoor.
  donderdag 23 maart 2006 @ 22:50:13 #248
41286 Price
pi_36312545
Volgens mij heb ik een eerste druk. (staat er trouwens niet in)
pi_36312881
Hm, tja,ik ben grafisch vormgever van beroep dus misschien wat kritischer dan de gemiddelde lezer...

Edit:
Zeg nou zelf: dit is toch een afgrijselijke typografie en lay-out?!?!?!? (Ik heb maar ff een link gepost i.v.m. de breedte...)

http://i22.photobucket.com/albums/b302/JvanE/Example.jpg

De tekst zit veel te dicht op elkaar en tekst en lijnen die niet lijnen... YIKES!

[ Bericht 58% gewijzigd door hello_goodbye op 23-03-2006 23:09:42 ]
pi_36313728
In april komt The Capitol Albums II uit.
quote:
Beatles, The "The Capitol Albums Vol. 2 [box set]" (4 CDs, featuring "The Early Beatles," "Beatles IV," "Help!" and "Rubber Soul"; Read here) (Capitol/EMI, April 11, 2006)
Dat EMI zelf nou eindelijk eens de boel fatsoenlijk gaat remasteren. Dubbel-cd's met de mono/stereo versies van de albums, aangevuld met outtakes/live-materiaal zie ik wel zitten
Nee.
  vrijdag 24 maart 2006 @ 00:18:36 #251
41286 Price
pi_36315894
quote:
Op donderdag 23 maart 2006 22:58 schreef hello_goodbye het volgende:
Hm, tja,ik ben grafisch vormgever van beroep dus misschien wat kritischer dan de gemiddelde lezer...

Edit:
Zeg nou zelf: dit is toch een afgrijselijke typografie en lay-out?!?!?!? (Ik heb maar ff een link gepost i.v.m. de breedte...)

http://i22.photobucket.com/albums/b302/JvanE/Example.jpg

De tekst zit veel te dicht op elkaar en tekst en lijnen die niet lijnen... YIKES!
Ik heb er nogmaals naar gekeken en ik vind dat je helemaal gelijk hebt.
Gelukkig is de tekst zeer interessant en neem ik dat alles voor lief. (ook dat ie zo ver uit mijn boekenkast steekt)
  zaterdag 25 maart 2006 @ 17:59:06 #252
140747 Grafhond
Amsterdamse!
pi_36359368
quote:
Op donderdag 23 maart 2006 23:20 schreef PimD het volgende:
In april komt The Capitol Albums II uit.
[..]

Dat EMI zelf nou eindelijk eens de boel fatsoenlijk gaat remasteren. Dubbel-cd's met de mono/stereo versies van de albums, aangevuld met outtakes/live-materiaal zie ik wel zitten
Was de kwaliteit van die eerste geremasterde Capitol albums niet heel erg teleurstellend?
  Moderator zaterdag 25 maart 2006 @ 18:47:44 #253
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_36360671
quote:
Op vrijdag 24 maart 2006 00:18 schreef Price het volgende:

[..]

Ik heb er nogmaals naar gekeken en ik vind dat je helemaal gelijk hebt.
Gelukkig is de tekst zeer interessant en neem ik dat alles voor lief. (ook dat ie zo ver uit mijn boekenkast steekt)
Haha, samen met mijn Anthology steekt ie inderdaad ver uit mijn boekenkast
pi_36360924
quote:
Op zaterdag 25 maart 2006 17:59 schreef Grafhond het volgende:

[..]

Was de kwaliteit van die eerste geremasterde Capitol albums niet heel erg teleurstellend?
Vond ik niet. Stereo en mono op één CD.
www.thuisuiteten.nl
pi_36365196
Ik vond ze werkelijk AFGRIJSELIJK! Niet om aan te horen! Die ellendige reverb overal onder! Jakkes! Maar ja, ik ben dan ook helemaal gewend aan de standaard UK collectie... Die is natuurlijk WEL precies zoals de Beatles het zelf bedoeld hebben, dus... daar hou ik het maar bij.
  zaterdag 25 maart 2006 @ 22:06:45 #256
136283 knars
Teethgrinder
pi_36366089
precies zoals ze hem bedoeld hebben, maar niet lekker om te luisteren met een koptelefoon op :S
  Moderator zondag 26 maart 2006 @ 01:30:44 #257
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_36370018
Naar aanleiding van een topic over het beste nummer ooit ging ik eens nadenken wat ik het beste Beatles nummer vind, en ik kan er niet goed uitkomen. Ik heb zoveel favorieten. Ik bedacht me wel dat als ik per album kijk dat ik dan makkelijker een favoriet per album eruit kan filteren. Daarom is het misschien leuk om eens te kijken wat de andere Beatles liefhebbers als favorieten per album hebben?

Mijn lijstje:

Please please me - Please please me
With the Beatles - All my loving
A hard day's night - Things we said today
Help! - You've got to hide your love away
Rubber Soul - Girl
Revolver - For no one
Yellow Submarine - Eleanor Rigby
Sgt Peppers - A day in the life
Magical Mystery Tour - I am the walrus
White Album - Helter Skelter
Abbey Road - Here comes the sun
Let it be - Two of us

Het grappige is is dat sommige van deze nummers niet eens in mijn top 10 staan, omdat op bepaalde albums meerdere nummers staan die ik als de beste beschouw
  zondag 26 maart 2006 @ 03:47:35 #258
41286 Price
pi_36370879
quote:
Op zondag 26 maart 2006 01:30 schreef MaJo het volgende:
Etceteraaaa...etceteraaaa...
Waar is Beatles For Sale gebleven?
Leuk initiatief trouwens. Ik zal morgen mijn invulling geven.
  Moderator zondag 26 maart 2006 @ 03:55:14 #259
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_36370931
quote:
Op zondag 26 maart 2006 03:47 schreef Price het volgende:

[..]

Waar is Beatles For Sale gebleven?
Leuk initiatief trouwens. Ik zal morgen mijn invulling geven.
Beatles for Sale is het enige album die ik niet heb Vandaar ontbreekt die, omdat ik niet alle nummers ken
pi_36379447
Dan kan je toch ook geen beste kiezen

Mijn all time favourite is toch wel 'Real Love'!
pi_36379610
quote:
Op zondag 26 maart 2006 03:55 schreef MaJo het volgende:
Beatles for Sale is het enige album die ik niet heb
Ooooooh, schande dat een album nog ontbreekt!!

Leuk idee dit, maar ook erg moeilijk... Hierbij mijn lijstje (en dan met de albums even op de imho enige juiste volgorde... ), maar wel 'on first thought', dus zonder er al te lang over na te denken, anders kom ik er niet uit... Aparte is dat ik sommige van deze nummers absoluut niet de beste zou noemen, maar het zijn wel de nummers waar ik graag naar luister! Daar zit dus een apart verschil in... Het is dus echt een subjectief lijstje vol met nummers die bijvoorbeeld een bepaalde herinnering geven.

Please please me - I saw her standing there
With the Beatles - It won't be long
A hard day's night - I should have known better
Beatles for sale - I'm a loser
Help! - Help!
Rubber Soul - You won't see me
Revolver - Taxman
Sgt Peppers - Sgt. Pepper's Lonely Hearts Club Band (reprise)
Magical Mystery Tour - Your mother should know
White Album - Back in the USSR/Dear Prudence/I will (ik kan hier ff echt niet kiezen... )
Yellow Submarine - Hey Bulldog
Let it be - I me mine (of toch Two of us...?) (ik luister overigens tegenwoordig alleen nog maar naar de Naked version van deze lp...! Hm, in welk geval Don't let me down dus ook in beeld komt...)
Abbey Road - Carry that weight/The End (mag ik wel als 1 nummer noemen, toch...? )

Van de niet-album-nummers (in feite Past masters 1 en 2 dus) staat Hey Jude bovenaan.

Pfffff, was wel erg moeilijk, hoor...

[ Bericht 7% gewijzigd door hello_goodbye op 26-03-2006 16:05:27 ]
pi_36388076
Ja ik vind het ook wel leuk om zon lijstje te maken , we moeilijk hoor

Please please me - Please please me
With the Beatles - Don't Bother me
A hard day's night - And I Iove her
Beatles for sale - Eight days a week
Help! - You've got to hide your love away
Rubber Soul - In my life
Revolver - Here there and everywhere
Yellow Submarine - Hey bulldog
Sgt Peppers - A day in the life
Magical Mystery Tour - Penny Lane
White Album - Blackbird
Let it be - Dig A pony

Zijn wel allemaal mijn eerste ingave hoor zo , als ik er over na moet gaan denken word het een lastige klus heb ik zo het idee dan ga je weer twijfelen , ja dan zo maar.

[ Bericht 1% gewijzigd door SanyaN op 26-03-2006 21:23:52 ]
  zondag 26 maart 2006 @ 21:21:57 #263
18026 Thelonious
le samouraï
pi_36388401
quote:
Op zondag 26 maart 2006 03:55 schreef MaJo het volgende:

[..]

Beatles for Sale is het enige album die ik niet heb Vandaar ontbreekt die, omdat ik niet alle nummers ken
Een van mijn favorieten van The Beatles. Op die plaat is het moment aangebroken dat hun eigen nummers beter zijn dan de covers die ze spelen.
pi_36389268
Apart: bij mij overheerst juist het feit dat er, na A hard Day's Night, weer zoveel covers op staan... en daardoor is dit zo ongeveer mijn minst favoriete album! Ik vond overigens de eigen composities van A hard day's night al van grote klasse. Eigenlijk vanaf Please please me al... I saw her standing there veegt imho meteen al de vloer aan met elke cover...
  zondag 26 maart 2006 @ 21:56:39 #265
18026 Thelonious
le samouraï
pi_36389465
quote:
Op zondag 26 maart 2006 21:48 schreef hello_goodbye het volgende:
Apart: bij mij overheerst juist het feit dat er, na A hard Day's Night, weer zoveel covers op staan... en daardoor is dit zo ongeveer mijn minst favoriete album! Ik vond overigens de eigen composities van A hard day's night al van grote klasse. Eigenlijk vanaf Please please me al...
Aan de cover te zien waren ze nogal moe. Natuurlijk zijn hun nummers vanaf het begin vaak ijzersterk, misschien verwoordde ik het verkeerd. Vind de eigen nummers op For Sale gedurfder, nummers die ook op Rubber Soul hadden gekund.
pi_36390634
Ja, ze gingen wel iets meer een andere weg op: een driekwartsmaat in Baby's in black, wat 'donkerder' teksten, etc. Wat dat betreft onderschrijf ik dus eigenlijk wel wat je zei : de eigen nummers zijn beter en 'eigener' dan de covers: op de eerste twee albums moet je (bij wijze van spreken) zo nu en dan echt kijken welke nummers zelf geschreven zijn en welke niet. Alleen heeft het verschil in niveau bij jou een positieve invloed en bij mij een meer negatieve. Mischien moet ik mijn mening herzien.

(Die mening is overigens nogal zwaar beinvloedt door een review die ik van het album las voordat ik het ooit had gehoord: ik baal er sindsien (al heel wat jaren!) van dat ik die review toendertijd ooit gelezen heb... Gelukkig zijn alle andere Beatles-albums onbevooroordeeld in mijn oren gekomen. )
pi_36408482
Wel leuk, zo een lijstje. Zal ik me deze week ook eens over buigen.
www.thuisuiteten.nl
pi_36408900
Dit topic begint ook al weer vol te raken, wie dus nog wat veranderen wil of toe te voegen heeft aan de OP: doe het nu

En over mijn favorieten per album zal ik mij binnenkort eens buigen
  dinsdag 28 maart 2006 @ 14:13:36 #269
41051 Rasing
pi_36433196
Ik vond op 'With the Beatles' al dat het eigen materiaal beter was dan de covers. Op Please Please Me is t eigen materiaal toch nog relatief zwak. A Hard Day's Night is een grote stap voorwaarts, zonder covers en ijzersterke nrs; Beatles For Sale is dan weer een stap terug. Pas na Help! gaat het echt los.
pi_36438333
I saw her standing there, P.S. I love you and Do you want to know a secret zijn compositorisch toch ERG sterke nummers! De rest (en dan laat ik PPM even buiten beschouwing, dus dat zijn maar een paar nummers nog ) valt niet zo op tussen de covers, maar deze drie mogen er toch wel zijn. Op andere Beatles-albums staan dan echt wel compositorisch gezien veel zwakkere nummers. De enige echt opvallend sterke cover is Twist and shout.
pi_36439264
Ik vind dat Please Please Me toch enkele zeer fraaie Beatlecomposities bevat! Stukken beter dan de covers in ieder geval.

- Misery
- There's a place
- Do you want to know a secret
- P.S. I Love You

Allemaal fantastische nummers als je 't mij vraagt!
pi_36439925
quote:
Op dinsdag 28 maart 2006 17:21 schreef webfreak het volgende:
Ik vind dat Please Please Me toch enkele zeer fraaie Beatlecomposities bevat! Stukken beter dan de covers in ieder geval.

- Misery
- There's a place
- Do you want to know a secret
- P.S. I Love You

Allemaal fantastische nummers als je 't mij vraagt!
Helemaal mee eens!
  Moderator dinsdag 28 maart 2006 @ 17:45:41 #273
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_36440006
Moet Beatles for Sale maar eens gaan aanschaffen, kan ik met jullie meepraten

Dit is trouwens mijn 1500ste post, en waar kan ik dat beter doen dan in mijn favo Beatles topic
pi_36442099
Zoals beloofd zou ik ook meespelen:

Please Please Me - Please Please Me
With The Beatles - It Won't Be Long
A Hard Day's Night - Any Time At All
Help! - I've Just Seen A Face
Rubber Soul - In My Life
Revolver - For No One
Yellow Submarine - Only A Northern Song
Sgt. Pepper's Lonely Hearts Club Band - Being For The Benefit Of Mr. Kite!
Magical Mystery Tour - I Am The Walrus & Strawberry Fields Forever ex aequo
White Album - Happiness Is A Warm Gun
Abbey Road - Something
Let It Be - Across The Universe
www.thuisuiteten.nl
pi_36442482
Onmogelijk om te kiezen, maar toch...:

A Hard Days Night - I Should Have Known Better
Abbey Road - Polythene Pam of Golden Slumbers
Beatles For Sale - I'm A Loser
Help - Ticket To Ride
Let It Be - Dig A Pony
Magical Mystery Tour - I Am The Walrus
Past Masters 1 - I'll Get You, I Call You Name of I Feel Fine
Past Masters 2 - Day Tripper of The Ballad Of John And Yoko
Please Please Me - Please Please Me
Revolver - Tomorrow Never Knows
Rubber Soul - Nowhere Man
Sgt. Pepper's Lonely Hearts Club Band - Being For The Benefit Of Mr. Kite! of A Day In The Life
White Album LP 1 - Happiness Is A Warm Gun
White Album LP 2 - Yer Blues, Sexy Sadie of Everybody's Got Something To Hide Except Me And My Monkey
With The Beatles - Not A Second Time
  dinsdag 28 maart 2006 @ 19:29:41 #276
18026 Thelonious
le samouraï
pi_36443008
Please Please Me- I saw her standing there
With The Beatles- All my loving
Hard Days Night- I should have known better
Beatles For Sale- No Reply
Help- Ticket to ride
Rubber Soul- In my life
Revolver- Tomorrow never knows
Sgt Peppers- A day in the life
Magical Mystery Tour- I am the Walrus
Yellow Submarine- Hey Bulldog
White Album- While my guitar gently weeps
Abbey Road- You never give me your money
Let it Be- I ve got a feeling
pi_36443491
Ok, het is niet echt te doen, maar toch

Please Please Me - Misery
With the Beatles - Not a second time
A Hard Days Night - If I Fell
For Sale - No Reply / I'll Follow the Sun
Help - Help! / I Need You
Rubber Soul - In My Life / Michelle / Nowhere Man
Revolver - For No One / I'm Only Sleeping / Here, There and Everywhere
Sgt. Pepper's Lonely Hearts Club Band - A Day In The Life / She's Leaving Home
Magical Mystery Tour (De EP) - I Am The Walrus
Magical Mystery Tour (De later uitgebrachte CD-versie) - Penny Lane
White Album LP 1 - While My Guitar Gently Weeps / Happiness is a Warm Gun
White Album LP 2 - Savoy Truffle / Helter Skelter
Let It Be - I've Got A Feeling / The Long and Winding Road
Abbey Road - Something / You Never Give Me Your Money
Past Masters 1 - From Me To You
Past Masters 2 - We Can Work It Out / Lady Madonna
pi_36443583
Vanaf Rubber Soul ( )

Rubber Soul - In My Life
Revolver - Tomorrow never knows
Yellow Submarine - Only A Northern Song
Sgt. Pepper's Lonely Hearts Club Band - A day in the life
Magical Mystery Tour - Strawberry Fields Forever
White Album - While my guitar gently weeps
Let It Be - Across The Universe
pi_36448690
Als ik het goed heb zien de meesten hier gewoon Let it be als laatste Beatles-album. Klopt dat? Ik vind al jarenlang Abbey Road de echte afsluiter. Let it be hoort voor mijn gevoel ook echt VOOR Abbey Road. Ik ging er haast vanuit dat 'echte' andere fans dit ook zouden vinden...

Mijn voorkeur gaat trouwens al een hele tijd uit naar Let it be...naked als het om de cd Let it be gaat. De originele draai ik eigenlijk nooit meer. Hebben anderen dan ook? Of juist totaal niet?
pi_36449575
Let It Be Naked heeft nog z'n momenten voor mij, maar de originele LIB heb ik nooit veel geluisterd. Komt natuurlijk ook omdat ik niet ben opgegroeid met de originele versie - maar deze pas kort voor LIBN kocht.
Nee.
pi_36460375
Hallo,

Ben op zoek naar een NL talig boek over het Paul is dead verhaal.

Is dit bekend bij iemand.

Alvast bedankt
pi_36463183
quote:
Op dinsdag 28 maart 2006 22:34 schreef hello_goodbye het volgende:
Als ik het goed heb zien de meesten hier gewoon Let it be als laatste Beatles-album. Klopt dat? Ik vind al jarenlang Abbey Road de echte afsluiter. Let it be hoort voor mijn gevoel ook echt VOOR Abbey Road. Ik ging er haast vanuit dat 'echte' andere fans dit ook zouden vinden...
Ik denk meer dat iedereen gewoon het lijstje c/p heeft gedaan en dan is gaan aanpassen qua songs.
www.thuisuiteten.nl
  Moderator woensdag 29 maart 2006 @ 15:30:39 #283
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_36464041
Ik heb de cd's gesorteerd op wanneer ze uitgekomen zijn dus vandaar Let it Be als laatste, heb er nog over zitten twijfelen Wat betreft Let it Be vs Let it be Naked. Ik ben zo gewend aan de originele nummers (want mee opgegroeid) dat ik niet kan wennen aan The long and winding road zonder de violen. Ook de naked versie van Let it Be vind ik minder dan het origineel (hoewel de naked versie eigenlijk origineler is ), pure gewenning dus. Misschien moet ik wat vaker naar de naked versie gaan luisteren, want dat is uiteindelijk wel zoals ze (=Paul) het bedoeld hebben.
pi_36467160
Please Please Me - I saw her Standing There
With the Beatles - It Won't Be Long
A Hard Days Night - Can't Buy Me Love
For Sale - No Reply (2e plek Baby's in Black)
Help - You've Got To Hide Your Love Away
Rubber Soul -Norwegian Wood (This Bird Has Flown)
Revolver - For No One (een gedeelde eerste plek met de rest van het album )
Sgt. Pepper's Lonely Hearts Club Band - A Day In The Life
Magical Mystery Tour (De EP) - I Am The Walrus
White Album LP 1 - Dear Prudence
White Album LP 2 - Mother Nature's Son
Let It Be - I've Got A Feeling
Abbey Road - Something
Past Masters 1 - I'm Down/Yes it Is
Past Masters 2 - Moeilijk moeilijk.... You Know My Name (Look Up The Number)
pi_36470334
White Album splitsen is ook best een slimme.
www.thuisuiteten.nl
pi_36470674
Kan iemand mij uitleggen waarom Let it be voor Abby road?
pi_36471367
Omdat Let It Be vóór Abbey Road werd opgenomen. Let It Be = january 1969, Abbey Road het voorjaar geloof ik.
Nee.
  Moderator woensdag 29 maart 2006 @ 19:42:10 #288
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_36471507
quote:
Op woensdag 29 maart 2006 19:15 schreef SanyaN het volgende:
Kan iemand mij uitleggen waarom Let it be voor Abby road?
Let is be is eerder opgenomen, alleen hebben ze toen besloten om het niet uit te brengen. Daarna namen ze Abbey Road op, en brachten die uit, en besloten daarna (overigens niet democratisch) om Let it Be alsnog uit te brengen. Daardoor lijkt Let it Be hun laatste plaat maar feitelijk is dat dus Abbey Road.
pi_36471821
quote:
Op woensdag 29 maart 2006 19:42 schreef MaJo het volgende:

[..]

Let is be is eerder opgenomen, alleen hebben ze toen besloten om het niet uit te brengen. Daarna namen ze Abbey Road op, en brachten die uit, en besloten daarna (overigens niet democratisch) om Let it Be alsnog uit te brengen. Daardoor lijkt Let it Be hun laatste plaat maar feitelijk is dat dus Abbey Road.
Bedankt voor deze vriendelijkheid
Dat wist ik dus nog niet.
pi_36478700
quote:
Op woensdag 29 maart 2006 15:30 schreef MaJo het volgende:
Ik heb de cd's gesorteerd op wanneer ze uitgekomen zijn dus vandaar Let it Be als laatste, heb er nog over zitten twijfelen Wat betreft Let it Be vs Let it be Naked. Ik ben zo gewend aan de originele nummers (want mee opgegroeid) dat ik niet kan wennen aan The long and winding road zonder de violen. Ook de naked versie van Let it Be vind ik minder dan het origineel (hoewel de naked versie eigenlijk origineler is ), pure gewenning dus. Misschien moet ik wat vaker naar de naked versie gaan luisteren, want dat is uiteindelijk wel zoals ze (=Paul) het bedoeld hebben.
Inderdaad! De originele versie is Phil Spector's kindje. Al die violen en koren her en der.... Yikes... Naked is veel helderder, meer zoals het bedoeld was, directer, eerlijker, beter gemixed ook (natuurljk). Ik mis NIETS van het origineel behalve wel wat in Across the universe (waar Phil wel heel erg veel vrijheid heeft genomen overigens!). Ik vind the Long... juist een van de opvallend BETERE nummers nu! De bas is opvallend prachtig! En de solo van Billy ook: wonderschoon. Dat heb ik allemaal moeten missen 'dankzij' Phil...
Ik ben ook opgegroeid met de originele versie, maar het knopje was bij mij HEEL snel om: Naked is gewoon zoals het bedoeld is en veel beter. En Don't let me down staat erop.

Bedankt voor het uitleggen MaJo. Ik vind het altijd een vreselijk idee dat mensen denken dat LiB het laatste album is... Al dat geruzie rond de opnames, het half affe werk en zo... Abbey Road was nog een laatste zeer waardige oprisping, waarbij de heren echt toch nog wel ff ECHT samen hebben gewerkt (natuurlijk niet zoals in het begin maar toch...) en hun beste beentje hebben voorgezet. Een subliem slotakkoord van slechts een dikke 6 1/2 jaar studiowerk (ja, het is niet te geloven....! Hoeveel bands doen tegenwoordig niet over 1 album...?)
pi_36484489
quote:
Voormalig Beatles-sterren Paul McCartney en Ringo Starr, en de weduwes van John Lennon en George Harrison hebben computergigant Apple voor de rechter gedaagd om het beeldrecht op te eisen van een appel. De Beatles hebben in 1968 het bedrijf Apple Corps opgericht, waarmee zij in 1991 het exclusieve recht verkregen om de appel als beeldmerk te gebruiken. Apple maakt daar volgens de beroemdste Britse band aller tijden inbreuk op met de online muziekwinkel iTunes. De zaak kwam gisteren voor de Britse Hoge Raad, de Beatles willen dat 'hun' beeldmerk van de website van iTunes verdwijnt. Uitspraak volgt.
bron: nieuwsnieuws.nl

nu pas?
pi_36487870
iTunes gebruikt toch helemaal geen appel als logo ?
Nee.
  Moderator donderdag 30 maart 2006 @ 12:40:52 #293
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_36489150
quote:
Op woensdag 29 maart 2006 23:06 schreef hello_goodbye het volgende:

[..]

Inderdaad! De originele versie is Phil Spector's kindje. Al die violen en koren her en der.... Yikes... Naked is veel helderder, meer zoals het bedoeld was, directer, eerlijker, beter gemixed ook (natuurljk). Ik mis NIETS van het origineel behalve wel wat in Across the universe (waar Phil wel heel erg veel vrijheid heeft genomen overigens!). Ik vind the Long... juist een van de opvallend BETERE nummers nu! De bas is opvallend prachtig! En de solo van Billy ook: wonderschoon. Dat heb ik allemaal moeten missen 'dankzij' Phil...
Ik ben ook opgegroeid met de originele versie, maar het knopje was bij mij HEEL snel om: Naked is gewoon zoals het bedoeld is en veel beter. En Don't let me down staat erop.
Ik moet eerlijk bekennen dat ik de Naked versie nog niet zo vaak heb gehoord, een keer of 3. Ik zal het dus wat vaker moeten gaan luisteren. Het idee dat Spector zoveel toegevoegd heeft aan de "originele" Let it be staat me namelijk best tegen (lekker tegenstrijdig ) Ik wil ook graag Paul's versie beter vinden maar dat is me nog niet gelukt. Maar ik zal het nog een kans geven. Long and Winding Road heb ik altijd één van de minste nummers gevonden, alleen de violen maakten het nog wel interessant. Voor de rest vind ik het erg zeikerig... Vandaar dat ik hem naked niks vind. Maar ik zal eens op de baslijnen letten (die vaak uitmuntend zijn, Paul is echt een hele goede bassist, dat hoor je ook bijvoorbeeld bij Paperback Writer). Ik zal hem zo uit de kast trekken en ernaar luisteren.
quote:
Bedankt voor het uitleggen MaJo. Ik vind het altijd een vreselijk idee dat mensen denken dat LiB het laatste album is... Al dat geruzie rond de opnames, het half affe werk en zo... Abbey Road was nog een laatste zeer waardige oprisping, waarbij de heren echt toch nog wel ff ECHT samen hebben gewerkt (natuurlijk niet zoals in het begin maar toch...) en hun beste beentje hebben voorgezet. Een subliem slotakkoord van slechts een dikke 6 1/2 jaar studiowerk (ja, het is niet te geloven....! Hoeveel bands doen tegenwoordig niet over 1 album...?)
Abbey Road is inderdaad een veel mooier einde van hun carriere dan Let it Be, bovendien is Abbey Road ook een veel betere plaat. Hij wordt niet voor niets door veel fans als hun favoriete album genoemd. Ik vertel het dan ook altijd aan iedereen dat AR hun werkelijk laatste album is, iets wat niet iedereen meteen geloofd overigens Let it be staat zo bekend als de laatste, dat krijg je niet veel mensen aan hun verstand.
pi_36489281
quote:
Op donderdag 30 maart 2006 11:52 schreef PimD het volgende:
iTunes gebruikt toch helemaal geen appel als logo ?
Jawel, deze:

Deze is mooier :

Straks willen ze dat Chris Martin en Gwyneth Paltrow hun kind anders gaan noemen
pi_36490207
quote:
Op donderdag 30 maart 2006 12:40 schreef MaJo het volgende:
Maar ik zal eens op de baslijnen letten (die vaak uitmuntend zijn, Paul is echt een hele goede bassist, dat hoor je ook bijvoorbeeld bij Paperback Writer). Ik zal hem zo uit de kast trekken en ernaar luisteren.
Volgens mij speelt John de bas omdat Paul aan de piano zat. De bas is overigens imho opvallend omdat hij in Phil's versie eigenlijk niet opvalt. Het is geen superbas of zo maar geeft iets extra's aan de accoorden. Als men begrijpt wat ik bedoel. Onder het eerste 'will never disappear' hoor je dubbele basnoten (verderop ook natuurlijk), klinkt heel mooi en anders, en daarna, onder 'before', is de bas heel opvallend staccato terwijl je langenoten zou verwachten. Ik vond 'm in ieder geval opvallend anders dus...
quote:
Op donderdag 30 maart 2006 12:40 schreef MaJo het volgende:
Abbey Road is inderdaad een veel mooier einde van hun carriere dan Let it Be, bovendien is Abbey Road ook een veel betere plaat. Hij wordt niet voor niets door veel fans als hun favoriete album genoemd. Ik vertel het dan ook altijd aan iedereen dat AR hun werkelijk laatste album is, iets wat niet iedereen meteen geloofd overigens Let it be staat zo bekend als de laatste, dat krijg je niet veel mensen aan hun verstand.
Gelukkig! ben ik niet de enige wat dit betreft! En ook heel herkenbaar, ja...
pi_36491240
quote:
"De jacht op de sigaret heeft Ringo Starr twee vingers gekost. Platenmaatschappij EMI heeft namelijk alle bewijzen van rokende Beatles verwijderd van de cover van 'Capitol Albums Volume 2'. Die plaat wordt op 3 april heruitgebracht.

'Capitol Albums Volume 2' werd voor het eerst uitgebracht in 1964. Op de cover stonden The Beatles ongeneerd te roken. De tijden zijn echter veranderd. Tegenwoordig wordt roken niet meer algemeen aanvaard en dus eisten de platenbazen dat alle sigaretten werden weggeknipt. Daarbij moesten ook twee vingers van Ringo Starr eraan geloven. De drummer hield immers een sigaret vast tussen zijn vingers."
Klopt dus weer weinig van. De hoes van de boxset Capitol Albums Vol. 2 is speciaal voor deze nieuwe uitgave gemaakt. Het bevat 4 Amerikaanse uitgaven van Beatle-albums: "The Early Beatles," "Beatles IV," "Help!: The Soundtrack" en "Rubber Soul", allen geremastered.
De foto is alleen eerder gebruikt voor de single van 'Real Love' (1995).
Daar hebben ze de vingers van Ringo en Paul wat netter bewerkt .

De orginele foto:

De Real Love-hoes:

De Captiol Albums Vol. 2-hoes:

[ Bericht 10% gewijzigd door mindgames op 30-03-2006 15:46:11 ]
pi_36495950
Lachen!
Trouwens, wat een afgrijselijk, afschuwelijk lelijk ontwerp! Echt ongelooflijk amateuristisch! Dat alleen al is reden genoeg om deze box links te laten liggen! (Ik vind die Amerikaanse releases sowieso al zwaar bagger, dus...).
  Moderator donderdag 30 maart 2006 @ 17:05:58 #298
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_36497447
Haha wat grappig Ringo die zijn hand opeens "gevouwen" heeft. Ziet er inderdaad wel amateuristisch uit, qua kleuren enzo. Wel leuk om te bezitten maar even geen geld voor
  donderdag 30 maart 2006 @ 17:32:46 #299
2890 Zanderrr
A Face Made For Radio
pi_36498224
Ik blijf het sowieso maar onzin vinden om die sigaretten weg te shoppen, pure geschiedsvervalsing. Ik hoop niet dat ze de peuk van Paul ook wegwerken bij een eventuele heruitgave van Abbey Road.
  Moderator donderdag 30 maart 2006 @ 17:38:23 #300
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_36498371
Ik vind het ook maar geschiedvervalsing... Je gaat toch geen dingen aanpassen die 40 jaar geleden gemaakt zijn? Echt typisch Amerikaans...
  Moderator donderdag 30 maart 2006 @ 17:38:56 #301
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_36498388
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')