abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_33919689
Deel 10 alweer, over de grootste band aller tijden!

De voorgaande delen zijn terug te lezen op:

Het Grote Beatles Topic
Het Grote Beatles Topic - Deel 2
Het Grote Beatles Topic - Deel 3
Het Grote Beatles Topic - Deel 4
Het Grote Beatles Topic - Deel 5
Het Grote Beatles Topic - Deel 6
Het Grote Beatles Topic - Deel 7
Het Grote Beatles Topic - Deel 8
Het Grote Beatles Topic - Deel 9

En mocht je niet precies weten over wie we het hebben (gefeliciteerd, je bent de enige):

"The Beatles was een popgroep uit Liverpool. De groep wordt beschouwd als een van de populairste en meest invloedrijke acts uit de geschiedenis van de popmuziek. Ze waren actief van 1962 tot 1969. De reacties van hun tienerpubliek bereikten binnen korte tijd een hysterische omvang ('Beatlemania'). Tijdens de tweede helft van hun carrière verrichtte de band pionierswerk in de geluidsstudio, waarmee ze in bredere kring lof oogstten. De eclectische benadering van de Beatles was een belangrijke factor in de ontwikkeling van de popmuziek, die ten tijde van hun carrière uitgroeide van een op Amerikaanse rhythm and blues gebaseerd genre, tot een veel breder georiënteerde vorm van muziek. Beatles-leden John Lennon en Paul McCartney worden gerekend tot de belangrijkste liedjesschrijvers in het genre. Naast dit tweetal bestond de groep uit George Harrison en Ringo Starr."

En hier nog wat handige linkjes:

Beatles.com: De officiële site van de Fab 4.
Lennon.net: Site ter nagedachtenis aan John Lennon.
John-lennon.com: Nog een site over John.
Paulmccartney.com: De officiële Sir Paul site.
Macca-central.com: Een McCartney fansite.
Mplcommunications.com: Publishing Company met onder andere McCartney materiaal.
Georgeharrison.com: Officiële site van, en ter nagedachtenis aan, George.
Ringostarr.com: Officiële site van Ringo, met erg leuk filmpjes.
Yoko-ono.com: Alles Yoko!
Petebest.com: Site van Pete Best, voorganger van Ringo.
Liverpoolbeatlescene.com: Alles over Liverpool en The Beatles.
Thebeatlesongs.com: Handige link voor als je de lyrics wil weten of de schrijver van een nummer etc.
Allmusic.com: The Beatles op Allmusic.com.
Wikipedia: The Beatles op Wikipedia.

En een paar leuke flash filmpjes:

Come Together

Tomorrow Never Knows

I Feel Fine

Maxwell's Silver Hammer

Ook hebben we hier op het FOK!forum drie keer een Beatles-tournament gehouden. De tournaments zijn terug te vinden op:

Beatles Tournament 2002 - winnaar: A Day In The Life
Beatles Tournament 2004 - winnaar: Strawberry Fields Forever
Beatles Tournament 2005 - winnaar: A Day In The Life

De openingspost kan hier terug gevonden worden!
  Moderator dinsdag 10 januari 2006 @ 22:15:08 #2
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_33920341
Deel 10 alweer! Mooie OP

Misschien een domme vraag hoor, maar hoe kunnen jullie altijd precies zien waneer een topic vol is? Heb dat nooit gesnapt en dacht ik vraag het eens
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_33920443
quote:
Op dinsdag 10 januari 2006 22:15 schreef MaJo het volgende:
Deel 10 alweer! Mooie OP

Misschien een domme vraag hoor, maar hoe kunnen jullie altijd precies zien waneer een topic vol is? Heb dat nooit gesnapt en dacht ik vraag het eens
Bij 300 post is een topic vol, als je bij My Active Topics kijkt kun je zien hoeveel posts al in het topic staan
pi_33920444
Hier Paul McCartney met Please Please me:
http://www.amazon.com/gp/(...)470-0715860?n=283155
Keeping an eye on the world going by my window.
pi_33920489
quote:
Op dinsdag 10 januari 2006 22:16 schreef Thelonious het volgende:
thnx
  dinsdag 10 januari 2006 @ 23:08:39 #6
135316 phish852
Tiocfaidh ár Lá
pi_33922886
Leuke Clip!

Hopen dat hij in Nederland nog een keer langs komt; ben de vorige keer niet geweest, daar had ik later wel spijt van toen ik hoorde dat hij veel oude nummers deed.
Last.FM
Everybody seems to think I'm lazy
I don't mind, I think they're crazzy
pi_33930065
net op de fiets weer In My Life gehoord
blijft toch geniaal piano deuntje
pi_33930381
TVP

10e topic alweer... Feestje?
pi_33933239
Overal wordt Grammy-nieuws bekend gemaakt, maar het ziet ernaar uit dat Macca niet in de prijzen is gevallen

Paul was 4 keer genomineerd:
Album van het jaar - Chaos and Creation in the Backyard.
Mannelijke pop / vocaal - Fine Line
Pop vocaal album - Chaos and Creation in the Backyard
Producer van het jaar - Nigel Godrich, voor Chaos and Creation in the Backyard.

Als 'ie echt niets wint vind ik 't belachelijk. Ik bedoel: hoe goed wil je 't hebben. Chaos is verdomme het beste dat hij in lange tijd heeft gemaakt.
  Redactie Frontpage woensdag 11 januari 2006 @ 13:13:53 #10
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_33935771
Je vergeet Flaming Pie.
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
pi_33935855
Nee hoor.
Flaming Pie is ook erg goed, maar Chaos is toch beter als je 't mij vraagt.

Verklaring is eigenlijk vrij simpel.
Flaming Pie heeft een aantal mindere nummers. Met name de rocknummers skip ik snel.
Op Chaos kan ik daarentegen geen slecht nummer ontdekken.

[ Bericht 52% gewijzigd door webfreak op 11-01-2006 13:21:31 ]
  Redactie Frontpage woensdag 11 januari 2006 @ 13:31:22 #12
95179 TheGrandWazoo
pi_33936302
Mja, komt door Jeff Lyne zeg ik altijd maar

Tja de twee platen zijn me nog steeds erg dierbaar en Flaming Pie stel ik persoonlijk ongeveer op dezelfde lijn als Chaos. Ik blijf er echter bij dat het vooral te maken heeft met de producers. Onderschat de invloed van Nigel niet! Als het aan Paul had gelegen waren nummers als Vanity Fair rockers geworden.
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
pi_33936375
10e deel

Ik ben ook van de partij op dit feestje
pi_33936565
quote:
Op woensdag 11 januari 2006 13:31 schreef TheGrandWazoo het volgende:
Mja, komt door Jeff Lyne zeg ik altijd maar

Tja de twee platen zijn me nog steeds erg dierbaar en Flaming Pie stel ik persoonlijk ongeveer op dezelfde lijn als Chaos. Ik blijf er echter bij dat het vooral te maken heeft met de producers. Onderschat de invloed van Nigel niet! Als het aan Paul had gelegen waren nummers als Vanity Fair rockers geworden.
Jep. Nigel heeft inderdaad een zeer positieve invloed op 't album gehad.
Hij heeft 't album ook die 'heldere' sound meegegeven. Hij is ook verantwoordelijk voor bijvoorbeeld de soundscapes achter How Kind Of You.

Wat Flaming Pie betreft: Blame it all on Jeff Die gozer heeft menig album verstierd in mijn ogen. Met name de laatste van Harrison. Die had zoveel mooier kunnen worden.
pi_33948901
quote:
Op dinsdag 10 januari 2006 22:16 schreef Thelonious het volgende:
leuk!!
  woensdag 11 januari 2006 @ 19:53:24 #16
2890 Zanderrr
A Face Made For Radio
pi_33948970
quote:
Op woensdag 11 januari 2006 11:34 schreef webfreak het volgende:
Als 'ie echt niets wint vind ik 't belachelijk. Ik bedoel: hoe goed wil je 't hebben. Chaos is verdomme het beste dat hij in lange tijd heeft gemaakt.
Goede wijn behoeft geen krans, en die Grammys zijn toch een grote fopvertoning. Grote kans dat een TMF-award er dit jaar ook weer niet inzit voor Paul..
"You fear Jazz. You fear the lack of rules, the lack of boundaries"
  woensdag 11 januari 2006 @ 21:56:32 #17
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_33953676
Binnenkort ga ik weer eens een paar dagen naar Liverpool. Als het goed is vlieg ik 17 februari naar John Lennon Airport. Ben er alweer jaren niet meer geweest, dus ik verheug me er wel op. Al zal er niet zo heel veel veranderd zijn, denk ik.

We gaan maar 3 dagen en we zijn er allemaal al eerder geweest, dus we hoeven niet al te hectisch rondrennen om alles te bekijken (we moeten ook naar de pub natuurlijk ), maar de kans dat ik de bovenstaande dingen weer ga zien is toch erg groot.
Ik zal ze de groeten doen van jullie.
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
  vrijdag 13 januari 2006 @ 12:05:27 #18
41286 Price
The Abominable Dr. Phibes
pi_34008377
Ik moet toch ook een keer naar Liverpool. Schande dat het er nog nooit van gekomen is. Als het zover is, dan vraag ik jou, Jane, wel om advies.
Iig veel plezier gewenst.
You Should Have Seen Them Kicking Edgar Allan Poe
pi_34009028
Ik ben er ook nog nooit geweest. Als groot Beatlesfan beschouw ik dat natuurlijk wel een beetje als een zonde . Het moet er maar eens van komen de komende jaren!
  vrijdag 13 januari 2006 @ 16:04:53 #20
1986 Jane
pi_34017168
Ik vind het zeker een aanrader hoor.
En weet je wat zo leuk is? Je kunt er ook makkelijk naar toe met iemand die niet zo'n grote Beatlesfan is. Oké, voor een Beatleshater is het misschien ook wel weer een beetje veel van het goede ( ), maar een vriendin van mij die niet speciaal 'fan' is, is 2x meegeweest en die vindt het fantastisch.

Lekker een beetje rondlopen langs Mathew Street, The Docks enzovoort... het ligt allemaal dicht bij elkaar, dus makkelijk te belopen. In Mathew Street heb je natuurlijk allerlei pubs waar je lekker kunt zitten en mensen kijken, waaronder The Grapes, waar ze zelf vroeger geregeld kwamen. Overal in het centrum kom je The Beatles wel tegen, maar het is vooral gewoon erg gezellig en wat er is, is allemaal redelijk smaakvol gedaan.

[ Bericht 2% gewijzigd door Jane op 13-01-2006 16:15:54 ]
pi_34022819
Ah, ik heb Help! nu ook op CD. Niet het beste album natuurlijk, maar wel erg leuk om te hebben.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_34031302
Zat vanmiddag eens te kijken of ik mijn Beatlescollectie nog completer kan maken met de Past Masters cd's, maar die kunnen me nog steeds niet bekoren. Iemand een superargument om tóch nog deze twee cd's te kopen?

[ Bericht 0% gewijzigd door Olmo op 13-01-2006 23:57:39 ]
pi_34031417
quote:
Op vrijdag 13 januari 2006 16:04 schreef Jane het volgende:
Ik vind het zeker een aanrader hoor.
En weet je wat zo leuk is? Je kunt er ook makkelijk naar toe met iemand die niet zo'n grote Beatlesfan is. Oké, voor een Beatleshater is het misschien ook wel weer een beetje veel van het goede ( ), maar een vriendin van mij die niet speciaal 'fan' is, is 2x meegeweest en die vindt het fantastisch.

Lekker een beetje rondlopen langs Mathew Street, The Docks enzovoort... het ligt allemaal dicht bij elkaar, dus makkelijk te belopen. In Mathew Street heb je natuurlijk allerlei pubs waar je lekker kunt zitten en mensen kijken, waaronder The Grapes, waar ze zelf vroeger geregeld kwamen. Overal in het centrum kom je The Beatles wel tegen, maar het is vooral gewoon erg gezellig en wat er is, is allemaal redelijk smaakvol gedaan.
Dat je er met een vriend/vriendin heen kan die niet speciaal fan is van de Beatles is voor mij een enorme pré.

Ik zag een tijdje terug op tv een reisprogramma waarin ze aandacht besteedden aan Liverpool. Het schijnt dat je er ook (en waarom ook niet ) een hele Beatlestour kan maken en dat je dan eindigt in een Pub waar allerleii Coverbandjes optreden. Lijkt mij persoonlijk superleuk!

Weet jij hier meer over Jane? En wat is er, naast de Beatles, nog meer zo leuk aan Liverpool? Je kunt er ook heel goed uitgaan heb ik gehoord?
  vrijdag 13 januari 2006 @ 22:55:03 #24
2890 Zanderrr
A Face Made For Radio
pi_34031501
quote:
Op vrijdag 13 januari 2006 22:50 schreef Olmo het volgende:
Iemand een superargument of tóch nog deze twee cd's te kopen?
Er staat "Beatles" op het hoesje.
  vrijdag 13 januari 2006 @ 23:17:01 #25
136283 knars
Teethgrinder
pi_34032412
En "Komm gib' mir deine Hand" staat erop
  vrijdag 13 januari 2006 @ 23:37:56 #26
1986 Jane
pi_34033304
quote:
Op vrijdag 13 januari 2006 22:53 schreef Olmo het volgende:

Ik zag een tijdje terug op tv een reisprogramma waarin ze aandacht besteedden aan Liverpool. Het schijnt dat je er ook (en waarom ook niet ) een hele Beatlestour kan maken en dat je dan eindigt in een Pub waar allerleii Coverbandjes optreden. Lijkt mij persoonlijk superleuk!
Die reportage in Yorin Travel, toch?
Was volgens mijn gewoon de Magical Mystery Tour die je kunt maken langs alle Beatlesplekjes (huizen, scholen, Penny Lane, Strawberry Field enzovoort). Die eindigt bij de Cavern Club (al is het dan niet de originele meer). Mathew Street dus. En daar spelen inderdaad regelmatig bandjes, maar ik geloof niet dat je er vanuit kunt gaan dat er altijd een bandje staat te spelen als jij net uit die bus komt zetten.

Wel een aanrader trouwens ook, die tour. Het klinkt natuurlijk erg fout, maar het is echt ontzettend leuk! Leuk om alles eens te zien en er worden leuke verhalen en anekdotes bij verteld door mensen die er verstand van hebben en er in veel gevallen ook 'bij zijn geweest'. In die reportage was het geloof ik Eddie Porter en die heb ik ook een paar keer als guide gehad (ben zelf 'maar' 5x op zo'n tour geweest ). Die kan echt heel erg leuk vertellen. Maar ik kan me ook een keer een vrouw herinneren en dat was volgens mij destijds het buurmeisje van Paul McCartney die ook wel bij hun over de vloer kwam, of zo. Echt doen zo'n MMT als je er een keer bent!
quote:
En wat is er, naast de Beatles, nog meer zo leuk aan Liverpool? Je kunt er ook heel goed uitgaan heb ik gehoord?
Het is gewoon best een leuke stad voor een stedentripje. Vanaf de jaren 80 heeft men er heel veel aan gedaan om de stad op te knappen. Dat merk je ook wel. Het centrum is in feite maar klein, maar dat heeft als voordeel dat je bijna alles makkelijk lopend af kunt. Er zijn overal eettentjes en natuurlijk ook meer dan genoeg pubs. En ook clubs, maar daar ga ik zelf eigenlijk nooit naar toe.
Nu ben ik er voorheen altijd rond het Mathew Street Festival en de Beatlesweek in augustus geweest, dus ik weet niet of het altijd zo is, maar iig spelen er dan in die pubs ook heel vaak live bandjes. Volgens vrienden van me zijn ze er echter op andere tijden ook wel, alleen wat minder. Maar hartstikke gezellig dus.

Daarnaast heb je bij The Docks (waar ook het Beatlesmuseum is) ook nog een scheepvaartmuseum en de Tate Galery. Nou ja, en The Docks liggen natuurlijk aan de Mersey, dus als het een beetje lekker weer is, kun je ook nog de 'ferry 'cross the Mersey' nemen. Niet dat er aan de overkant veel te doen is (we hebben 1 pub op loopafstand gevonden), maar het is altijd leuk om te kunnen zeggen dat je op die ferry geweest bent.

Verder kun je heel veel winkelen als je daarvan houdt en als je voetbalfan bent, dan kun je in het seizoen natuurlijk ook nog proberen om een wedstrijd van Liverpool of Everton mee te pikken. Ik geloof dat Doc dat wel eens gedaan heeft.

Hier staat misschien nog wat meer info voor de geïnteresseerden: http://www.visitliverpool.com/

Zelf wil ik eigenlijk dat huis van de McCartneys aan Forthlin Road nu wel eens bezoeken, maar ik vrees dat het er weer niet van gaat komen. Je moet vantevoren boeken en zo, en we zijn er natuurlijk maar heel kort. Nou ja, dan houd je iets om naar uit te kijken, hè?
  vrijdag 13 januari 2006 @ 23:43:00 #27
1986 Jane
pi_34033512
quote:
Op vrijdag 13 januari 2006 23:17 schreef knars het volgende:
En "Komm gib' mir deine Hand" staat erop
Und "Sie liebt dich" auch!

En "I'll get you".
En "You know my name (look up the number).

Ik weet niet hoor, maar ik vind die Past Masters cd's zelf echt heel tof. Voor mij horen ze echt bij de collectie officiele albums. Dan heb je alles compleet, inclusief singles en b-kantjes.

Maar misschien dat het door de mogelijkheden van downloaden tegenwoordig niet meer zo interessant is om het op cd te kopen voor sommigen?
pi_34034190
Nou, ik stond vanmiddag dus met die cd's in mijn hand en een vriend van me merkte op dat er niks nieuws op stond. Dat wist ik in principe al wel, maar ik had toch altijd het gevoel dat ik ze moest hebben. Nu is dat gevoel wel afgezwakt.

Kan goed zijn dat ik ze maandag alsnog koop (morgen werken) en dan is mijn collectie compleet, op 'With the Beatles' na geloof ik
  zaterdag 14 januari 2006 @ 00:16:18 #29
2890 Zanderrr
A Face Made For Radio
pi_34034635
Nou ja, geen enkel nummer op Past Masters staat in dezelfde versie op een van de studio-cds, dus tenzij je ook in het bezit bent van de rode en blauwe dubbelalbums of "Beatles 1" zijn het in zekere zin dus wel degelijk 'nieuwe' nummers.

Ik moet zeggen dat vooral Past Masters II toch wel een ijzersterke cd is, een van de Beatles-albums die ik het vaakste beluister.
  zaterdag 14 januari 2006 @ 00:29:36 #30
136283 knars
Teethgrinder
pi_34035019
quote:
Op vrijdag 13 januari 2006 23:43 schreef Jane het volgende:
En "You know my name (look up the number).
vind de versie op Anthology grappiger, die is geloof ik ook een stuk langer

[ Bericht 3% gewijzigd door knars op 14-01-2006 01:20:57 ]
pi_34036267
quote:
Op vrijdag 13 januari 2006 22:50 schreef Olmo het volgende:
Zat vanmiddag eens te kijken of ik mijn Beatlescollectie nog completer kan maken met de Past Masters cd's, maar die kunnen me nog steeds niet bekoren. Iemand een superargument om tóch nog deze twee cd's te kopen?
Argument 1: I Call Your Name
Argument 2: I Feel Fine
Argument 3: She's a Woman
Argument 4: I'm Down
Argument 5: Day Tripper
Argument 6: We Can Work It Out
Argument 7: Paperback Writer
Argument 8: Rain
Argument 9: Lady Madonna

enzovoort.....enzovoort.....
pi_34041047
quote:
Op zaterdag 14 januari 2006 00:29 schreef knars het volgende:

[..]

vind de versie op Anthology grappiger, die is geloof ik ook een stuk langer
Die vind ik ook leuker. Daar zit dat ska-stukje in.. Snap niet waarom ze dat er uiteindelijk uit hebben geknipt.

Een bijzonder nummer is 't zeker. John wilde 't als A-single uitbrengen, maar uiteindelijk leek 't de jongens toch beter om er een B-kantje van te maken.
Paul noemde het nummer ooit 'Probably my favorite Beatles track... because it's so insane'
pi_34041055
Ik ga zometeen naar het Beatlesmuseum in Alkmaar.. Voor de Lennon Expositie
Vandaag is dat voor de laatste dag
pi_34043247
You Know My Name zal altijd wel een van mijn favoriete Beatlessongs blijven denk ik
pi_34043289
quote:
Op zaterdag 14 januari 2006 00:16 schreef Zanderrr het volgende:
Nou ja, geen enkel nummer op Past Masters staat in dezelfde versie op een van de studio-cds, dus tenzij je ook in het bezit bent van de rode en blauwe dubbelalbums of "Beatles 1" zijn het in zekere zin dus wel degelijk 'nieuwe' nummers.

Ik moet zeggen dat vooral Past Masters II toch wel een ijzersterke cd is, een van de Beatles-albums die ik het vaakste beluister.
Jullie hebben me echt al lang overtuigd. Maandag zal ik ze gaan kopen
pi_34141823
Ik ben Zaterdag naar het Beatlesmuseum in Alkmaar geweest. Ik had echt een museum in gedachten, maar het bleek dus gewoon een winkelpand waarin Azing Moltmaker z'n collectie etaleert.
Wel leuk hoor! We waren de enige klanten die dag, dus we kregen alle aandacht
Uiteraard werden we zeker 20 keer geattendeerd op z'n boeken, want (logisch) hij staat er ook niet voor niks.

Ook wat bootlegjes gekeken daaro. Erg leuk, al heb ik natuurlijk niets gekocht (25 euro voor een gebrande dubbelDVD.. C'mon ).

Zijn collectie is serieus erg indrukwekkend, en ik vond 't vooral interessant om te praten met zo'n mega-verzamelaar. Over z'n collectie, over z'n persoonlijke voorkeuren (net als ik is 't vooral een McCartney-gek), enz. enz.
Iedere zoveel tijd gooit 'ie de boel weer even om. In Juli is er een McCartney-expositie (Now I'm 64), dus misschien dat ik dan weer eens langs ga.

[ Bericht 7% gewijzigd door webfreak op 16-01-2006 23:12:02 ]
pi_34152191
Die Bootlegs waren inderdaad wel erg duur! Ik heb er wel 2 gekocht, aangezien er 2 dvd's waren waar ik al een tijdje naar zocht (Rockshow van Wings en de Unplugged dvd), maar dat viel me inderdaad wel een beetje tegen.

Heb trouwens laatste de 'Cavern Club' dvd gekocht voor 8 euro ergens . Cool concert, vooral 'I saw her standing there' met die briljante solo van David Gilmour! Heeel erg tof.
  Redactie Frontpage dinsdag 17 januari 2006 @ 10:52:10 #38
95179 TheGrandWazoo
pi_34152478
Die rockshow van Macca is gewoon legaal verkrijgbaar, via het net
(Superworm)
pi_34153213
Op DVD? Nee toch? Er staan geloof ik wel een paar fragmenten op de Wingspan dvd en Bluebird zit in de montage aan het eind van Paul is Live.
  Redactie Frontpage dinsdag 17 januari 2006 @ 11:32:06 #40
95179 TheGrandWazoo
pi_34153606
http://dvd.idealo.com/prices/P20144980360K2.html

Daarom kan hij het zelf ook niet uitbrengen denk ik. De rechten liggen bij iemand anders.
(Superworm)
pi_34154178
Ik zou sowieso geen bootlegs kopen, omdat het gebrande schijfjes zijn.
En je kunt ze eenvoudig downloaden
pi_34156385
quote:
Op dinsdag 17 januari 2006 11:53 schreef webfreak het volgende:
Ik zou sowieso geen bootlegs kopen, omdat het gebrande schijfjes zijn.
En je kunt ze eenvoudig downloaden
Tsja, niet alles helaas. Ik had al wel een andere Concert van Wings in Australië, maar Rockshow was ik nog niet tegen gekomen. Bovendien ben ik ietwat ongeduldig van aard, dus ach.. Bootlegs zijn trouwens niet altijd gebrande schijfjes. Ik heb heel veel bootlegs met hele mooie hoesjes etc. gezien. Alleen niet in Alkmaar .

Die DVD is volgens mij niet officieel . Maar ziet er wel tof uit, maar heeft waarschijnlijk dezelfde source als die ik heb, nm. de (ws Japanse) Laserdisc uitvoering van Rockshow. Het concert is trouwens wel ontzettend donker opgenomen!
pi_34158784
quote:
Op dinsdag 17 januari 2006 13:00 schreef Man_in_a_Shed het volgende:

[..]

Tsja, niet alles helaas. Ik had al wel een andere Concert van Wings in Australië, maar Rockshow was ik nog niet tegen gekomen. Bovendien ben ik ietwat ongeduldig van aard, dus ach.. Bootlegs zijn trouwens niet altijd gebrande schijfjes. Ik heb heel veel bootlegs met hele mooie hoesjes etc. gezien. Alleen niet in Alkmaar .
Wat heb je aan een bootleg met een hoesje?
Dat zijn gewoon hoesjes, gemaakt door een bootlegger.. Hebben verder niets met de originele artiest te maken, dus ik zou niet weten wat ik eraan heb.
In Alkmaar liggen trouwens wel veel CD'tjes met hoesjes... Veel Pear-uitgaven enzo (dat zijn de 'alternate' albums). Maar ook dat zou ik nooit kopen.

Ik vind 't fantastisch dat er zoveel bootlegs circuleren (gewoon, superinteressant materiaal), maar ik vind niet dat iemand die niets met die opnames te maken heeft, gewoon geld voor die dingen vraagt.
Bootlegs horen gratis te zijn. Zoals dat met traden gebeurt
  dinsdag 17 januari 2006 @ 14:42:33 #44
2890 Zanderrr
A Face Made For Radio
pi_34159778
Mjah, zilveren cds gaan wel langer mee, maar zelf geef ik er liever ook geen geld aan uit en haal ik ze meestal gewoon van een of andere torrent-site. Sowieso heb ik eigenlijk aan die Anthology cds meestal ook wel genoeg wb. de Beatles.

Sommige andere outtakes zijn ook wel okee (originele Get Back album en zo, da's leuk om te hebben), maar vaak is 't ook tergend saai om naar te luisteren (30 dagen aan Get Back outtakes met dat gebliep van die camera's er doorheen... yawn).
pi_34161316
Logisch, de Get Back sessies bestaat uit godweet hoeveel tapes.. Het kan niet altijd feest zijn in de studio Misschien zouden ze er een leuke compilatie van kunnen maken. Want continu diezelfde takes, dat gaat vervelen.

Maar om te zeggen dat ik genoeg heb aan de Anthology, nee
De Rubber Soul sessies vind ik ook erg leuk bijvoorbeeld.
(al moet ik toegeven dat Anthology wel het beste materiaal bevat).
  dinsdag 17 januari 2006 @ 15:27:55 #46
2890 Zanderrr
A Face Made For Radio
pi_34161661
Ik vind die akoestische demos voor the White Album ook wel okee, daar zouden ze ook wel een aardige officiele cd van kunnen maken. "Beatles Unplugged" of zo. Er is in ieder geval meer dan er op Anthology 3 staat.
  dinsdag 17 januari 2006 @ 15:30:12 #47
98593 KlappernootatWork
Tot mijn strot in het genot..
pi_34161748
laten ze maar eens een keer een CD uitbrengen met opnames van alle ruzies die er tijdens de sessies van de laatste 3 platen zijn gemaakt... Lijkt me cool...
Shit! werken zuigt...
Op donderdag 22 november 2007 @ 12:42 schreef Neelis het volgende: Rabbelneuteaantwaark ?
  dinsdag 17 januari 2006 @ 15:33:18 #48
2890 Zanderrr
A Face Made For Radio
pi_34161851
Ik heb een cd van de Byrds waar ze als secret bonustrack een flinke ruzie over de opnames van de drumpartijen hebben gezet.
pi_34161982
Ik ben vooral benieuwd naar de opname dat George de studio uitloopt.
Het schijnt dat daar geen ruzie aan vooraf is gegaan, maar dat ze net een hele gezellige sessie achter de rug hadden, en dat 'ie zonder directe aanleiding opstapt.
Dat is wat Azing me vertelde althans, ikzelf heb die opname helaas nog niet weten te bemachtigen

Oeh, de White Album sessies zijn inderdaad gaaf trouwens... Commonwealth! (yes!?) Commonwealth! (yes?).. .. En 'no pakistanis' natuurlijk
Schijnt nogal wat kritiek op te zijn geweest, toen die opnames voor 't eerst naar buiten kwamen...
pi_34163805
quote:
Op dinsdag 17 januari 2006 14:13 schreef webfreak het volgende:

[..]

Wat heb je aan een bootleg met een hoesje?
Dat zijn gewoon hoesjes, gemaakt door een bootlegger.. Hebben verder niets met de originele artiest te maken, dus ik zou niet weten wat ik eraan heb.
In feite niks natuurlijk, maar dan maakt dus niet zoveel uit of het een kopietje is of niet; het gaat gewoon om het materiaal wat er op staat. Ik ben er ook absoluut niet voor dat mensen dit soort dingen voor geld verkopen (minus de materiaalkosten), maar in dit geval was ik al een tijdje op zoek naar deze dvd's en kon ze op Dime niet vinden.

Ik vind wel dat bootlegs soms iets toevoegen. Ik vind het zelf altijd wel fascinerend om te zien hoe een nummer soms evolueert en in het geval van live-opnamen kunnen nummers ineens anders of beter uit de verf komen. Ik ben ook blij dat er een community bestaat die dit soort opnamen naar buiten brengt en ik vraag me af waarom artiesten dit niet zelf uitbrengt á la Pearl Jam (of recent bijv. Belle en Sebastian via Itunes).

Ik was ook erg blij met de Anthology, maar bijv. the White album sessies is een goed voorbeeld inderdaad van een gemiste kans. Wat wel uitgebracht is, maar wel weer een stuk minder interessant was die acoustische cd van Lennon. Die vond ik dan weer bar weinig toevoegen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')