quote:
Op vrijdag 13 januari 2006 22:53 schreef Olmo het volgende:Ik zag een tijdje terug op tv een reisprogramma waarin ze aandacht besteedden aan Liverpool. Het schijnt dat je er ook (en waarom ook niet
![]()
) een hele Beatlestour kan maken en dat je dan eindigt in een Pub waar allerleii Coverbandjes optreden. Lijkt mij persoonlijk superleuk!
Die reportage in Yorin Travel, toch?
![]()
Was volgens mijn gewoon de Magical Mystery Tour die je kunt maken langs alle Beatlesplekjes (huizen, scholen, Penny Lane, Strawberry Field enzovoort). Die eindigt bij de Cavern Club (al is het dan niet de originele meer). Mathew Street dus. En daar spelen inderdaad regelmatig bandjes, maar ik geloof niet dat je er vanuit kunt gaan dat er altijd een bandje staat te spelen als jij net uit die bus komt zetten.
![]()
Wel een aanrader trouwens ook, die tour. Het klinkt natuurlijk erg fout, maar het is echt ontzettend leuk! Leuk om alles eens te zien en er worden leuke verhalen en anekdotes bij verteld door mensen die er verstand van hebben en er in veel gevallen ook 'bij zijn geweest'. In die reportage was het geloof ik Eddie Porter en die heb ik ook een paar keer als guide gehad (ben zelf 'maar' 5x op zo'n tour geweest
![]()
). Die kan echt heel erg leuk vertellen. Maar ik kan me ook een keer een vrouw herinneren en dat was volgens mij destijds het buurmeisje van Paul McCartney die ook wel bij hun over de vloer kwam, of zo. Echt doen zo'n MMT als je er een keer bent!
![]()
quote:
En wat is er, naast de Beatles, nog meer zo leuk aan Liverpool? Je kunt er ook heel goed uitgaan heb ik gehoord?
Het is gewoon best een leuke stad voor een stedentripje. Vanaf de jaren 80 heeft men er heel veel aan gedaan om de stad op te knappen. Dat merk je ook wel. Het centrum is in feite maar klein, maar dat heeft als voordeel dat je bijna alles makkelijk lopend af kunt. Er zijn overal eettentjes en natuurlijk ook meer dan genoeg pubs. En ook clubs, maar daar ga ik zelf eigenlijk nooit naar toe.
![]()
Nu ben ik er voorheen altijd rond het Mathew Street Festival en de Beatlesweek in augustus geweest, dus ik weet niet of het altijd zo is, maar iig spelen er dan in die pubs ook heel vaak live bandjes. Volgens vrienden van me zijn ze er echter op andere tijden ook wel, alleen wat minder. Maar hartstikke gezellig dus.
![]()
Daarnaast heb je bij The Docks (waar ook het Beatlesmuseum is) ook nog een scheepvaartmuseum en de Tate Galery. Nou ja, en The Docks liggen natuurlijk aan de Mersey, dus als het een beetje lekker weer is, kun je ook nog de 'ferry 'cross the Mersey' nemen.
![]()
Niet dat er aan de overkant veel te doen is (we hebben 1 pub op loopafstand gevonden), maar het is altijd leuk om te kunnen zeggen dat je op die ferry geweest bent.
![]()
Verder kun je heel veel winkelen als je daarvan houdt en als je voetbalfan bent, dan kun je in het seizoen natuurlijk ook nog proberen om een wedstrijd van Liverpool of Everton mee te pikken. Ik geloof dat Doc dat wel eens gedaan heeft.
Hier staat misschien nog wat meer info voor de geïnteresseerden:
http://www.visitliverpool.com/Zelf wil ik eigenlijk dat
huis van de McCartneys aan Forthlin Road nu wel eens bezoeken, maar ik vrees dat het er weer niet van gaat komen. Je moet vantevoren boeken en zo, en we zijn er natuurlijk maar heel kort. Nou ja, dan houd je iets om naar uit te kijken, hè?