abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_36064916
Ik ook op George Martin, maar eigenlijk was het Elliott Smith.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_36065134
George Martin natuurlijk
  woensdag 15 maart 2006 @ 20:55:54 #178
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_36068152
Ik heb ook George Martin gestemd, alhoewel ik de term zelf eigenlijk het meeste van toepassing vind op Stu. Gewoon omdat de band toen uit 5 man bestond en hij degene was die eruit stapte.
Maar George Martin is van zulk onnoemelijk belang geweest voor de muziek van The Beatles, dat hij de erenaam wat mij betreft mag hebben. Zonder een ander tekort te willen doen kun je zeggen dat hun invloed op de muziek zelf marginaal was (m.u.v. Billy Preston op een paar nummers, maar goed...). George Martin heeft echter mede-bepaald hoe dingen uiteindelijk werden en heeft natuurlijk ook voor een groot deel mogelijk gemaakt dat dát wat er in de hoofden van Lennon & McCartney zat ook daadwerkelijk zo op de plaat kwam. De man is daarmee van enorm belang geweest voor de popmuziek.
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
  woensdag 15 maart 2006 @ 22:12:03 #179
136283 knars
Teethgrinder
pi_36070665
George Martin. Wat vinden jullie van zijn laatste cd, waarop hij diverse muzikanten en Hollywood sterren beatle nummers liet coveren?
pi_36072211
Je hebt natuurlijk ook nog Jeff Lynne, die zichzelf nog wel eens als vijfde Beatle naar voren schuift, al heeft ie alleen invloed gehad op het solo materiaal van McCartney en Harisson. En natuurlijk Free as a Bird en Real Love.

Heb trouwens ook George Martin
pi_36076259
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 12:43 schreef TheGrandWazoo het volgende:
1969 op het dak van Apple Studio's.
Ook Hey Jude bij David Frost. En misschien zijn er nog wel wat meer live performances. Let it be naked, zijn volgens mij ook min of meer live performances.
  donderdag 16 maart 2006 @ 13:09:28 #182
2890 Zanderrr
A Face Made For Radio
pi_36083661
quote:
Op woensdag 15 maart 2006 22:12 schreef knars het volgende:
George Martin. Wat vinden jullie van zijn laatste cd, waarop hij diverse muzikanten en Hollywood sterren beatle nummers liet coveren?
Ik heb hem zelf nog niet gehoord, maar de recensies waren over het algemeen erg negatief, als ik het me goed herinner.
"You fear Jazz. You fear the lack of rules, the lack of boundaries"
pi_36096752
Uiteraard ook op Martin gestemd. Hij was gewoon zoveel meer dan een gemiddelde producer.
Hij droeg verschillende ideeën aan, componeerde meestal de arrangementen, speelde een hoop in, en is al met al gewoon mede-verantwoordelijk voor de 'sound'. Onvervangbaar als je 't mij vraagt.
pi_36096930
quote:
Op woensdag 15 maart 2006 22:12 schreef knars het volgende:
Ik liep laatst een CD-winkel binnen, waar ze toevallig die CD op hadden staan. Dat denk ik althans, want het waren dus Beatle-covers door Amerikaanse 'rockers' van het kaliber Avril Lavigne / Limp Bizkit.

Het klonk echt ontzettend triest. Wat een kattengejank. Verschrikkelijk slechte covers in zo ongeveer alle opzichten. Werkelijk, wat een prul!
Ik snap niet dat iemand als George Martin zijn naam daaronder heeft durven zetten.

[ Bericht 9% gewijzigd door webfreak op 16-03-2006 20:51:27 ]
pi_36140699
Jaaaaaaaaaa, eindelijk! Ik ben twee dagen bezig geweest om een account te krijgen op Fok, alleen om in dit topic mee te kunnen praten. Tjonge, tjonge, wat een gedoe... Maar okay, het is gelukt, dus...

Ik had meteen een vraagje: weet iemand nog winkels (echte ouderwetse winkels) waar dvd's van de Beatles te koop zijn? Dan heb ik het over de Special Edition (2 disc) van Hard Day's Night, Anthology (5 dvd's), en als het ff kan (maar dat zal moeilijk worden hier) ook nog Help!. En dan ook nog als het kan in de buurt van Hilversum. Of kan je die dvd's alleen maar kopen op internet...?

Edit: en ik heb meteen ook maar ff gestemd. Op George Martin NATUURLIJK.

Edit: en nog ff ter info (zodat jullie me een beetje leren kennen): mijn favoriete lp's (cd's, of beter gezegd, op dit moment mp3's op m'n iPod) van de Beatles zijn 'Please Please Me' en 'Abbey Road' (ja, de eerste en de laatste ). En het Beatlesnummer dat ik nu al jarenlang zowat dagelijks fluit en absoluut niet uit m'n kop kan krijgen is 'I will'. (Da's dus niet het beste Beatles nummer imho, maar het blijft maar rondzingen in m'n hoofd!) En de albums die ik niet heb (alhoewel ik de nummers wel heb natuurlijk) en waar ik een grondige hekel aan heb, zijn de Rode en Blauwe verzamelaars. Alsof die twee HET beste werk van de Beatles samenvatten.... pfffffffffffffffffff...... Er gaat imho NIETS boven de officiele complete UK releases. Plus de Past Masters natuurlijk, om al het officiele werk compleet te maken.

[ Bericht 24% gewijzigd door hello_goodbye op 18-03-2006 13:34:17 ]
  Moderator zaterdag 18 maart 2006 @ 13:30:31 #186
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_36140847
Hoi hello_goodbye, welkom in het grote Beatles topic! Voor zover ik weet kun je de Beatles dvd's ook wel in "gewone" zaken krijgen (FRS, V&D, Fame). A hard day's night heb ik zelfs een keer gevonden in de platenzaak van het dorp van mijn ouders. Ze zijn ook niet heel erg zeldzaam Help en Magical Mystery Tour is al wat lastiger. De laatste heb ik via Ebay gekocht en Help! heb ik tot noch toe niet kunnen vinden. Anthology (grote aanrader!) is wel te vinden in grote zaken.
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_36140973
Dank voor je welkom.

Hm, ik kan ze dus nergens meer vinden... Ook niet in de zaken die je noemt. FRS heeft ze ook niet meer online staan, dus... (Mystery trouwens weer wel). Maar ja, anders moet ik het maar online doen. Hard Day's Night is 11 euro bij bol.com dus da's een koopje. En Anthology staat voor 25 euro (sealed and all) op Marktplaats. Vraag me alleen wel af of dat te vertrouwen is (legale versie of eentje van vage herkomst).
  Moderator zaterdag 18 maart 2006 @ 13:43:44 #188
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_36141122
Kijk ook eens op Ebay, daar heb ik goede ervaringen mee en is het vaak best goedkoop. Marktplaats vertrouw ik persoonlijk niet zo, maar als je er langsgaat en het ziet er goed uit waarom niet? 25 euro voor de Anthology is echt niets namelijk!
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
  zaterdag 18 maart 2006 @ 14:05:53 #189
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_36141638
quote:
Op zaterdag 18 maart 2006 13:25 schreef hello_goodbye het volgende:
En dan ook nog als het kan in de buurt van Hilversum.
Hebben ze bij 't Oor geen dvd's? Maar goed, ik neem eigenlijk aan dat je daar al geweest bent.

Welkom trouwens!
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
pi_36144746
Ja, daar ben ik al geweest. Beste platenzaak van H'sum en verre omgeving. Alhoewel... als ze echt de beste waren hadden ze wel Beatles-dvd's natuurlijk..
pi_36144871
quote:
Op zaterdag 18 maart 2006 13:25 schreef hello_goodbye het volgende:
En de albums die ik niet heb (alhoewel ik de nummers wel heb natuurlijk) en waar ik een grondige hekel aan heb, zijn de Rode en Blauwe verzamelaars.
Ten eerste van harte welkom hier De rode en de blauwe verzamelaars (en andere verzamel cd's als 1) zijn leuk voor mensen die een cd van de Beatles willen hebben met de bekende nummers en verder niet. Voor de mensen die toch alle studio albums en de Past Masters willen kopen voegen die verzamel albums 0,0 toe, ik ben daarom ook niet van plan ze te kopen.
  Moderator zaterdag 18 maart 2006 @ 16:47:17 #192
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_36145014
quote:
Op zaterdag 18 maart 2006 16:41 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Ten eerste van harte welkom hier De rode en de blauwe verzamelaars (en andere verzamel cd's als 1) zijn leuk voor mensen die een cd van de Beatles willen hebben met de bekende nummers en verder niet. Voor de mensen die toch alle studio albums en de Past Masters willen kopen voegen die verzamel albums 0,0 toe, ik ben daarom ook niet van plan ze te kopen.
Helemaal mee eens! "1" heb ik wel, omdat dat mijn eerste cd was maar waarom zou je de verzamelaars kopen als je de albums al hebt? en zoals hello_goodbye ook al zegt, is die selectie ook nog eens matig. Alsof dat inderdaad de beste beatles nummers zijn! Waar zijn nummers als Girl, Norwegian Wood, For no One enz, gebleven? Betere nummers (imo) dan Can't buy me love, She loves you en I wanna hold your hand.
  zaterdag 18 maart 2006 @ 17:05:51 #193
2890 Zanderrr
A Face Made For Radio
pi_36145412
quote:
Op zaterdag 18 maart 2006 16:41 schreef MrBadGuy het volgende:
De rode en de blauwe verzamelaars (en andere verzamel cd's als 1) zijn leuk voor mensen die een cd van de Beatles willen hebben met de bekende nummers en verder niet.
Precies. Ik begrijp dat negatieve commentaar op die verzamelaars verder ook niet echt. Je kunt altijd wel 'favoriete' tracks verzinnen die er op hadden gemoeten, maar over het geheel genomen vind ik 'de rode en blauwe' best een aardige selectie van hits + albumtracks hebben. Wat wel weer jammer (of gierig) is, is dat ze voor de cd-versies er niet gewoon wat extra nummers op hebben gezet, want daar was nog genoeg ruimte voor geweest.

Af en toe draai ik de lps zelfs weleens, als ik voor de variatie eens iets anders wil horen dan de standaardalbums.

[ Bericht 2% gewijzigd door Zanderrr op 18-03-2006 17:17:42 ]
"You fear Jazz. You fear the lack of rules, the lack of boundaries"
pi_36146548
Ja, ach, mijn 'hekel' komt waarschijnlijk voornamelijk doordat ik de originele albums van haver tot gort ken. Dan is het heel 'vervelend' als bijvoorbeeld na Nowhere man opeens Michelle komt. Het komt waarschijnlijk doordat ik een echt album-type ben. Ik luister zelden een los nummer, maar altijd hele lp's van A tot Z. (Ik heb ook altijd nog een gevoel van 'Aha, nu komt kant B!' Die scheiding blijf ik houden!) Voor Beatles-newbies zijn ze op zich natuurlijk wel okay.

Hm, het was eigenlijk niet mijn bedoeling om als newbie hier meteen vervelende en negatieve opmerkingen te maken...
  zaterdag 18 maart 2006 @ 18:12:26 #195
41286 Price
The Abominable Dr. Phibes
pi_36147159
Da's lang geleden, dat ik de rode of de blauwe dubbelaar gedraaid heb. De oorzaak is, dat ik veel liever naar mijn Yellow Dogjes en Swinging Pigjes luister.
You Should Have Seen Them Kicking Edgar Allan Poe
pi_36163771
quote:
Op zaterdag 18 maart 2006 13:36 schreef hello_goodbye het volgende:
Dank voor je welkom.

Hm, ik kan ze dus nergens meer vinden... Ook niet in de zaken die je noemt. FRS heeft ze ook niet meer online staan, dus... (Mystery trouwens weer wel). Maar ja, anders moet ik het maar online doen. Hard Day's Night is 11 euro bij bol.com dus da's een koopje. En Anthology staat voor 25 euro (sealed and all) op Marktplaats. Vraag me alleen wel af of dat te vertrouwen is (legale versie of eentje van vage herkomst).
Dat is risicovol ja. Er worden ook veel 'nep'-schijfjes verkocht op marktplaats (die worden dus wel gedrukt, maar het zijn niet de originele cd's/dvd's).

Anthology heb ik ooit NIEUW gezien voor 25,- bij de CD-theek in Eindhoven. Bij de VanLeest moet 'ie nog 35 kosten geloof ik.
Nouja, een beetje zoeken dus, en je vindt 'm voor 25 euri, en dan ben je er tenminste zeker van dat je de echte hebt
pi_36171802
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 19:32 schreef steffan het volgende:
Weet iemand of er opnames gemaakt zijn van de beatles toen ze in Nederland waren?

En zo ja, waar kan ik deze opname´s kopen?
Iemand heeft het destijds opgenomen met een band recorder. (alleen geluid dus.)
Ik heb in een voorgaand topic al eens verteld dat mijn vader nog al in het wereldje zit/zat vanwege het standbeeld waar mede hij voor gezorgd heeft.
Hij is bij de man geweest die ze nu in bezit heeft, en die man heeft het laten horen.
Mijn vader had bijna een exemplaar gehad.
Verder heb ik nog wel zeldzame beelden van de Beatles in Holland van een man gezien die alles op dvd heeft laten zetten.
en wij hebben ook heel wat beeldopnamen thuis.
pi_36172196
quote:
Op vrijdag 10 februari 2006 11:29 schreef webfreak het volgende:

[..]

Ze zijn gewoon wel te vinden op torrent-sites.
Op mp3 lijkt 't me niet interessant (ze playbacken namelijk).
Playbacken?
en die torrent sites zou ik wel willen weten eigenlijk?

[ Bericht 14% gewijzigd door BeRightBack op 19-03-2006 17:32:24 ]
pi_36172631
Ik dacht dat er wat van dat optreden in Blokker op Anthology stond (de dvd's), maar ben niet echt zeker (zal ook wel niet anders had iemand t wel gezegd).
pi_36176190
Ik wil graag een boek over de geschiedenis van The Beatles lezen, wat is dan een goede? (de bieb heeft iets te veel Beatles boeken).
'Paul McCartney krijgt een award van niemand minder dan Bono' - Beau van Erven Dorens.
http://www.last.fm/user/spacemangraig
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')