abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 8 februari 2006 @ 20:15:28 #101
109533 MichielPH
Let maar niet op mij.
pi_34876401
'To alcohol, the cause of and the solution to all of life's problems' - Homer J. Simpson
pi_34893055
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 12:43 schreef TheGrandWazoo het volgende:
1969 op het dak van Apple Studio's.
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 19:16 schreef MrBadGuy het volgende:
En daarvoor was 29 augustus 1966 in Candlestick Park in San Francisco.
zijn daar opnamen van?
  Redactie Frontpage donderdag 9 februari 2006 @ 10:58:56 #103
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_34893459
Zeker weten. Die van Candlestick zijn van erg slechte kwaliteit en het laatste nummer (als ik me niet vergis Long tall sally) staat er niet helemaal op. McCartney heeft dit concert laten opnemen via een gewonen bandrecorder, opgesteld achter het podium. Wellicht omdat ie toen al wist dat dit de laatste show zou zijn.

Van het dak-concerten bestaan erg veel bootlegs en daarvan is de kwaliteit meestal erg goed. Het is met de release van de let it be dvd te hopen dat (als bonus) het gehele concert op dvd komt te staan.
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
pi_34894895
Die Candlestick zijn nog best okee vond ik. Maar wel meer leuk voor de heb, ipv voor de luister. Wachten is idd nog steeds op die 'Let it Be' dvd.
  donderdag 9 februari 2006 @ 12:31:42 #105
140365 Keileweg-ethicus
Groot en zelfbenoemd denker
pi_34895966
Lucy in the Sky with Diamonds!
Een sinaasappel is een heel slecht fallussymbool.
pi_34905610
Ik heb laatst een heel pak concertvideo-opname's van the Beatles gedownload, met o.a. het complete Shea Stadium concert.
Candlestick zat daar niet bij, omdat de kwaliteit afgrijselijk schijnt te zijn

Het laatste concert dat ik van ze heb is in Bukodan Hall in Japan, 30-06-1966 (2 maanden voor het laatste optreden). The Beatles mochten toen hun hotelkamer niet verlaten, en werden zwaar beveiligd omdat bepaalde groeperingen hen dreigden te vermoorden.
pi_34905761
De Candlestick-opnames galmen flink in het rond omdat het in een stadion was.
Verder klinkt het alsof het door een klein speakertje naar buiten komt.
En dat was ook zo !
Het concert werd 'versterkt' door de speaker te gebruiken waar normaal de omroeper van sportwedstrijden doorheen riep.
Maar tóch is er redelijk naar die opnames te luisteren, hoor .

Edit: Te luisteren, ja. Te kijken; niet.

[ Bericht 13% gewijzigd door mindgames op 09-02-2006 17:06:39 (toevoeging) ]
pi_34910610
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 16:57 schreef webfreak het volgende:
Ik heb laatst een heel pak concertvideo-opname's van the Beatles gedownload, met o.a. het complete Shea Stadium concert.
Met onder andere I'm Down: http://video.google.com/videoplay?docid=6752348512754710288&q (staat ook op de anthology dvd's)
pi_34910895
Weet iemand of er opnames gemaakt zijn van de beatles toen ze in Nederland waren?

En zo ja, waar kan ik deze opname´s kopen?
pi_34911179
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 19:32 schreef steffan het volgende:
Weet iemand of er opnames gemaakt zijn van de beatles toen ze in Nederland waren?

Dit moet er een zijn: http://murrays15.podomati(...)1T15_18_52-08_00.mp3

edit: kheb hem even gedownload, tis alleen de opening plus het eerste nummer (I saw her standing there)
pi_34911297
Daarnaast zijn er de gebruikelijke filmpjes van de rondvaart door de grachten en volgensmij iets van de VARA. De concerten zelf zijn maar 20 minuten en met het gebruikelijke dames gekrijs, dus niet echt verstaanbaar.
pi_34930930
quote:
Op donderdag 9 februari 2006 19:32 schreef steffan het volgende:

Ze zijn gewoon wel te vinden op torrent-sites.
Op mp3 lijkt 't me niet interessant (ze playbacken namelijk). Het videomateriaal is wel erg gaaf. Het is best hilarisch wanneer ze tijdens het laatste nummer worden platgedrukt door het publiek. Microfoons vallen op de grond enzo, terwijl de muziek gewoon door blijft gaan
Ook het interview dat voor het interview wordt gehouden is leuk. Je ziet een 13-jarige Marja van Praag, die serieus vraagt 'wie hun sokken stopt als ze op tour zijn'
  vrijdag 10 februari 2006 @ 11:55:13 #113
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_34931742
quote:
Op vrijdag 10 februari 2006 11:29 schreef webfreak het volgende:

Je ziet een 13-jarige Marja van Praag, die serieus vraagt 'wie hun sokken stopt als ze op tour zijn'
En Berend Boudewijn die 'sokken' vervolgens vertaalt als 'stockings'.
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
  donderdag 16 februari 2006 @ 21:25:28 #114
1986 Jane
pi_35167643
Morgen vlieg ik dus voor een paar dagen naar Liverpool. Ons hotel schijnt naast het Beatlesmuseum aan Albert Dock te liggen, dus een bezoekje zit er wel in. Altijd leuk!
Verder verwacht ik vooral veel kroegbezoek. Maar ook dat kun je doen met The Beatles in je achterhoofd natuurlijk. Zoals in The Grapes in Mathew Street, waar de heren zelf vaak kwamen en waar je rustig van een drankje kunt genieten op een bankje waar Zij ook gezeten hebben! (de foto hangt er naast)

De man met bril ken ik niet, btw.
pi_35181697
quote:
Op donderdag 16 februari 2006 21:25 schreef Jane het volgende:

[...]

De man met bril ken ik niet, btw.
Het is John Lennon!

Post je hier een verslagje, Jane?
Ik wil ook ooit nog eens naar Liverpool...
You cannot discover new oceans unless
you have the courage to lose sight of
the shore
pi_35255006
Ik vertrek komende vrijdag voor vier dagen naar liverpool, vooral om wat voetbalwedstrijden te kijken. Maar aangezien ik ook fan ben van The Beatles wil ik natuurlijk ook wat anders dan voetbal bezoeken.

Aangezien mijn gezelschap misschien niet helemaal te porren is voor zoiets kan ik niet naar drie dingen gaan. Als ik dan naar iets zou toe gaan, wat is dan het leukst?
  zondag 19 februari 2006 @ 15:18:41 #117
41051 Rasing
Taalnazis vereinigt euch!
pi_35255223
quote:
Op zondag 19 februari 2006 15:10 schreef Evertje het volgende:
Ik vertrek komende vrijdag voor vier dagen naar liverpool, vooral om wat voetbalwedstrijden te kijken. Maar aangezien ik ook fan ben van The Beatles wil ik natuurlijk ook wat anders dan voetbal bezoeken.

Aangezien mijn gezelschap misschien niet helemaal te porren is voor zoiets kan ik niet naar drie dingen gaan. Als ik dan naar iets zou toe gaan, wat is dan het leukst?
De Magical Mystery Tour. Neemt je in een uur of twee langs alle plaatsen die de moeite waard zijn: Strawberry Fields en Penny Lane, een paar geboortehuizen etc. Start ergens bij de docks.
Ten es gheen wondere, dat mi tderuen grief gheeft:
Niemant en scheet gheerne van dat hi lief heeft.
  Moderator zondag 19 februari 2006 @ 18:17:23 #118
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_35261258
Gisteravond voor het eerst in mijn leven tijdens het uitgaan the Beatles gehoord, en wel Lady Madonna. Ik ging helemaal uit mijn dak Was een maandelijkse indie-avond in club 8, wellicht een aanrader als je ook van indie houdt (en de kans bestaat dus dat the Beatles gedraaid worden )
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_35262016
quote:
Op zondag 19 februari 2006 18:17 schreef MaJo het volgende:
Gisteravond voor het eerst in mijn leven tijdens het uitgaan the Beatles gehoord, en wel Lady Madonna. Ik ging helemaal uit mijn dak Was een maandelijkse indie-avond in club 8, wellicht een aanrader als je ook van indie houdt (en de kans bestaat dus dat the Beatles gedraaid worden )
Wauw!
Waar ligt die club 8?
  Moderator zondag 19 februari 2006 @ 18:40:45 #120
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_35262401
quote:
Op zondag 19 februari 2006 18:33 schreef Evertje het volgende:

[..]

Wauw!
Waar ligt die club 8?
Admiraal de Ruijterweg in Amsterdam. Één keer per maand is er een indie-avond, de volgende is 18 maart.
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_35262454
quote:
Op zondag 19 februari 2006 18:40 schreef MaJo het volgende:

[..]

Admiraal de Ruijterweg in Amsterdam. Één keer per maand is er een indie-avond, de volgende is 18 maart.
Jammer, dat het voor mij zover weg is. Lijkt me echt super.
Zoiets moeten ze ook in het zuiden organiseren
  zondag 19 februari 2006 @ 18:43:12 #122
41051 Rasing
Taalnazis vereinigt euch!
pi_35262505
Ik heb een x 'All My Loving' gehoord in de Underground (NDRGRND) in Nijmegen.
Ten es gheen wondere, dat mi tderuen grief gheeft:
Niemant en scheet gheerne van dat hi lief heeft.
  maandag 20 februari 2006 @ 12:08:50 #123
1986 Jane
pi_35283346
Hallo, ik ben weer terug uit Liverpool.
En het was weer hartstikke leuk! Zoals ik al eerder zei ben ik er al vaker geweest (die was de 6e keer) en ook mijn reisgenoten waren er niet voor het eerst, dus we hebben in die 2 dagen niet alles op Beatlesgebied in Liverpool weer gedaan/bezocht. Maar ik ben gisterochtend wel even naar het Beatlesmuseum geweest, want ons hotel (The Premier Travel Inn) lag er inderdaad vlak naast. Trouwens wel een aanrader vond ik, dat hotel. Netjes, leuke kamers, prima lokatie aan Albert Dock (we keken vanuit onze kamer op de ingang van het Beatlesmuseum en de Mersey) en niet erg duur - 56 pond per nacht voor een double room (zie ook www.liverpoolhotels.com )

En uiteraard zijn we ook veelvuldig in het 'Cavern Quarter' geweest, oftewel Mathew Street en omstreken, waar alles zo'n beetje Beatles ademt. De hele stad ademt sowieso muziek. Op elk moment, zeker in het weekend, kan het zijn dat je een pub binnenloopt waar op dat moment live muziek is. Niet alleen Beatles natuurlijk (gelukkig ook maar ), maar echt van alles. Zo hebben we gistermiddag vlak voordat we naar het vliegveld moesten nog ergens gezeten waar 3 al wat oudere heren op een geweldige manier Motown klassiekers ten gehore brachten. Echt super leuk!

Hier een paar foto's van de afgelopen dagen, zodat degenen die er nog nooit geweest zijn (en misschien binnenkort gaan) een beeld krijgen.

Beatlesspullen zijn overal te vinden. Als je een souvenir uit Liverpool meeneemt heeft dat óf iets met voetbal te maken óf met The Fab Four. De 'officiele' Beatles Shop is in Mathew Street, maar deze foto is genomen in een winkeltje aan Albert Dock.

Het beeld van John Lennon bij de Cavern Pub in Mathew Street (tegenover The Cavern Club).

Op de muur waar het beeld van Lennon tegenaan leunt zijn namen te lezen van artiesten die allemaal in The Cavern Club hebben opgetreden.

De beroemde Cavern Club... die natuurlijk niet de echte is, omdat ze die jaren geleden al tegen de vlakte hebben gegooid, toen Liverpool zich nog niet echt bewust was van hun beroemde zonen en de toeristenattractie die het zou kunnen worden.

Ik ging eigenlijk alleen naar binnen om een t-shirt te kopen voor iemand, maar er bleek op dat moment ook nog een bandje te spelen.

Verderop in Mathew Street, The Grapes pub, die er in tegenstelling tot de andere pubs in de tijd van The Beatles ook al zat, en waar de heren dus regelmatig kwamen. En waar die foto die ik eerder in dit topic postte dus genomen is.

En weer even verderop in de straat mijn favoriete kroeg in Mathew Street, die helemaal níks met The Beatles te maken heeft - Flanagan's! Een Ierse pub met drie verdiepingen en met, naar eigen zeggen, de beste Guinness in Liverpool (al hebben ze het wel verkeerd gespeld, zie ik... ). En ook heel veel live muziek in Flanagan's. Ik heb een keer meegemaakt dat op alledrie de verdiepingen een band stond te spelen.

Buiten bij het Beatlesmuseum (Beatles Story) aan Albert Dock. Ik was er al eerder geweest, maar de laatste keer was 6 jaar geleden en ze hebben er in de tussentijd toch weer heel veel aan gedaan. Zo krijg je nu ook een audiotour mee (ingesproken door de halfzus van John Lennon) en hebben ze nog e.e.a. uitgebreid. Enige rare vond ik dat er aan het einde van de tour nu 2 ruimtes zijn waar Lennon herdacht wordt (vorige keer was dat er nog 1), maar dat er nog niet speciaal iets gedaan is voor George Harrison, maar ja... Iig zeker wel een aanrader.

We hebben de Magical Mystery Tour deze keer niet gedaan, maar we kwamen de bus wel tegen, dus ik dacht 'ik maak een foto voor jullie'. Ik zag dat Eddie Porter (een van de guides, een erg grappige vent) mensen op kwam halen bij het Beatlesmuseum, dus ik denk dat je daar inderdaad wel kaartjes kunt kopen voor de tour. En anders ook in The Cavern Pub, denk ik.
Als je van The Beatles houdt en een keer in Liverpool bent, dan moet je die tour zéker doen, trouwens!

En dan nog wat sfeerimpressies van Liverpool die niks met The Beatles te maken hebben...
Hier Albert Dock, met op de achtergrond het Liver Building. Hét symbool van de stad voordat The Beatles dat werden.

Het Liver Building, met daarop de 2 Liver Birds.

1 Liver Bird.

En The 'Ferry 'Cross The Mersey', zaterdagochtend.

[ Bericht 1% gewijzigd door Jane op 20-02-2006 12:23:29 ]
  maandag 20 februari 2006 @ 12:59:52 #124
41286 Price
The Abominable Dr. Phibes
pi_35284972
Leuke post, Jane.
You Should Have Seen Them Kicking Edgar Allan Poe
pi_35285019
Leuk verslagje Jane
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop: