Hallo, ik ben weer terug uit Liverpool.
![]()
En het was weer hartstikke leuk!
![]()
Zoals ik al eerder zei ben ik er al vaker geweest (die was de 6e keer) en ook mijn reisgenoten waren er niet voor het eerst, dus we hebben in die 2 dagen niet alles op Beatlesgebied in Liverpool weer gedaan/bezocht. Maar ik ben gisterochtend wel even naar het Beatlesmuseum geweest, want ons hotel (The Premier Travel Inn) lag er inderdaad vlak naast. Trouwens wel een aanrader vond ik, dat hotel. Netjes, leuke kamers, prima lokatie aan Albert Dock (we keken vanuit onze kamer op de ingang van het Beatlesmuseum en de Mersey) en niet erg duur - 56 pond per nacht voor een double room (zie ook
www.liverpoolhotels.com )
En uiteraard zijn we ook veelvuldig in het 'Cavern Quarter' geweest, oftewel Mathew Street en omstreken, waar alles zo'n beetje Beatles ademt. De hele stad ademt sowieso muziek. Op elk moment, zeker in het weekend, kan het zijn dat je een pub binnenloopt waar op dat moment live muziek is. Niet alleen Beatles natuurlijk (gelukkig ook maar
![]()
), maar echt van alles. Zo hebben we gistermiddag vlak voordat we naar het vliegveld moesten nog ergens gezeten waar 3 al wat oudere heren op een geweldige manier Motown klassiekers ten gehore brachten. Echt super leuk!
![]()
Hier een paar foto's van de afgelopen dagen, zodat degenen die er nog nooit geweest zijn (en misschien binnenkort gaan) een beeld krijgen.
![]()
Beatlesspullen zijn overal te vinden. Als je een souvenir uit Liverpool meeneemt heeft dat óf iets met voetbal te maken óf met The Fab Four.
![]()
De 'officiele' Beatles Shop is in Mathew Street, maar deze foto is genomen in een winkeltje aan Albert Dock.
![]()
Het beeld van John Lennon bij de Cavern Pub in Mathew Street (tegenover The Cavern Club).
![]()
Op de muur waar het beeld van Lennon tegenaan leunt zijn namen te lezen van artiesten die allemaal in The Cavern Club hebben opgetreden.
![]()
De beroemde Cavern Club... die natuurlijk niet de echte is, omdat ze die jaren geleden al tegen de vlakte hebben gegooid, toen Liverpool zich nog niet echt bewust was van hun beroemde zonen en de toeristenattractie die het zou kunnen worden.
![]()
Ik ging eigenlijk alleen naar binnen om een t-shirt te kopen voor iemand, maar er bleek op dat moment ook nog een bandje te spelen.
![]()
Verderop in Mathew Street, The Grapes pub, die er in tegenstelling tot de andere pubs in de tijd van The Beatles ook al zat, en waar de heren dus regelmatig kwamen. En waar die foto die ik eerder in dit topic postte dus genomen is.
![]()
![]()
En weer even verderop in de straat mijn favoriete kroeg in Mathew Street, die helemaal níks met The Beatles te maken heeft - Flanagan's!
![]()
Een Ierse pub met drie verdiepingen en met, naar eigen zeggen, de beste Guinness in Liverpool (al hebben ze het wel verkeerd gespeld, zie ik...
![]()
). En ook heel veel live muziek in Flanagan's. Ik heb een keer meegemaakt dat op alledrie de verdiepingen een band stond te spelen.
![]()
Buiten bij het Beatlesmuseum (Beatles Story) aan Albert Dock. Ik was er al eerder geweest, maar de laatste keer was 6 jaar geleden en ze hebben er in de tussentijd toch weer heel veel aan gedaan. Zo krijg je nu ook een audiotour mee (ingesproken door de halfzus van John Lennon) en hebben ze nog e.e.a. uitgebreid. Enige rare vond ik dat er aan het einde van de tour nu 2 ruimtes zijn waar Lennon herdacht wordt (vorige keer was dat er nog 1), maar dat er nog niet speciaal iets gedaan is voor George Harrison, maar ja... Iig zeker wel een aanrader.
![]()
![]()
We hebben de Magical Mystery Tour deze keer niet gedaan, maar we kwamen de bus wel tegen, dus ik dacht 'ik maak een foto voor jullie'.
![]()
Ik zag dat Eddie Porter (een van de guides, een erg grappige vent) mensen op kwam halen bij het Beatlesmuseum, dus ik denk dat je daar inderdaad wel kaartjes kunt kopen voor de tour. En anders ook in The Cavern Pub, denk ik.
Als je van The Beatles houdt en een keer in Liverpool bent, dan moet je die tour zéker doen, trouwens!
![]()
En dan nog wat sfeerimpressies van Liverpool die niks met The Beatles te maken hebben...
Hier Albert Dock, met op de achtergrond het Liver Building. Hét symbool van de stad voordat The Beatles dat werden.
![]()
Het Liver Building, met daarop de 2 Liver Birds.
![]()
1 Liver Bird.
![]()
![]()
En The 'Ferry 'Cross The Mersey', zaterdagochtend.
[ Bericht 1% gewijzigd door Jane op 20-02-2006 12:23:29 ]