Misschien heeft ze wel watquote:Op dinsdag 10 januari 2006 14:04 schreef jessie het volgende:
Iemand al wat van Renegate gehoord?
Yep, en een stagiaire. Wat dubbel zo fijn was want alles moest uitgebreid besproken worden en er zijn wat extra metingen gedaan omdat dat goed zou zijn voor het verslag van de stagiare.quote:
*terug onder haar steen kruipt*quote:Op dinsdag 10 januari 2006 14:09 schreef Belana het volgende:
piquit, als je zwanger bent voel je verder weinig van een blaasontsteling, dat is de ellende, laat het ajb even controleren (zei mama)
dutchie, weet je wat ik gezeur vind? mensen die pijn hebben maar er niks aan doen...
ik bedoel het goed hoorquote:
nee, dat ziet ze niet zitten, misschien toch nog maar eens aankaarten vanavond!quote:Op dinsdag 10 januari 2006 15:15 schreef Brighteyes het volgende:
Je kruipt idd langzaamaan omhoog skyhigh! Spannend hoor!
Heeft Mevr. skyhigh al zwangerschapsgym oid? Mss helpt dat een beetje bij de angst voor de bevalling.
idd, babyboom...quote:Op dinsdag 10 januari 2006 15:45 schreef Spekkiemonster het volgende:
wat word juni een drukke maand hier zeg!
Allemaal 'In of na de zomervakantie kunnen we het wel gaan proberen'-kindjes.quote:Op dinsdag 10 januari 2006 15:45 schreef Spekkiemonster het volgende:
wat word juni een drukke maand hier zeg!
Ik ken op dit moment 8 mensen die zwanger zijn! Allemaal uit mijn directe omgeving. Alsof het besmettelijk is.quote:
Dank je wel!!quote:Op dinsdag 10 januari 2006 15:08 schreef Brighteyes het volgende:
partychickie, je staat er tussen hoor!
Ghehehe, ik zat even te rekenen en ik kan me zo voorstellen dat er mensen zijn die zeggen 'eerst nog even op vakantie' of zo en dat ze dan beginnen... nou, paar maandjes aanlooptijd enzo.quote:
Ik voel pas sinds een paar weken mijn baby echt goed elke dag.. Daarvoor waren er echt halve weken waarop ze wel dood leek bijna. Althans daar was ik dan af en toe stiekem bang voor, maar ze haalt de schade nu aardig in moet ik zeggen.quote:Op dinsdag 10 januari 2006 16:50 schreef Randa_v het volgende:
Ik heb Merlijn voor de eerste keer rond de 16de week gevoeld. Daarna pas weer tegen de 20ste week en vanaf toen iedere dag. Rond de 23ste week moet je je beebje iedere dag voelen.
bij mij was op de echo heel goed te zien dat er een dikke laag aan de voorkant lag... (nou ja 2 dikke lagen... laagje placenta en een laagje spekvetquote:Op dinsdag 10 januari 2006 16:54 schreef dutchie het volgende:
Vicky bij mij ook, maar toch voelde ik Léon en nu dit kaboutertje ook heel goed.
Ik zag bij de pretecho eens vragen of ze kan vertellen waar de placenta precies ligt. Aan de voorkant kan een ruim begrip zijn natuurlijk.
volgens mij verraad je wat je krijgt, of was dat al bekend?quote:Op dinsdag 10 januari 2006 16:54 schreef partychickie het volgende:
[..]
Ik voel pas sinds een paar weken mijn baby echt goed elke dag.. Daarvoor waren er echt halve weken waarop ze wel dood leek bijna. Althans daar was ik dan af en toe stiekem bang voor, maar ze haalt de schade nu aardig in moet ik zeggen.
Cattie wen er maar vast aan. Straks als de kleine er is zeg je als je binnenkomt: "Hier is de chauffeur van .... "quote:Op dinsdag 10 januari 2006 16:53 schreef cattie het volgende:
Ik heb dus nog wel even! Ik blijf gewoon goed opletten.![]()
Ik was vandaag even bij de lunch op mijn oude werkplek (ik ben naar een andere afdeling gegaan) en alle vrouwelijke collega's keken eerst naar mijn buik en dan pas gewoon naar mij! Erg grappig.
Oh haha nee dat is wel bekend hoor. Dat komt omdat wij het ook wilden weten en vond het zo onzin om het voor de rest geheim te houden. Soms heb ik nu wel spijt omdat iedereen met roze komt, maar ja ze hadden het ook aan de kinderkamer kunnen zien. Maar mijn dokter zei al: hou maar een jongensnaam in gedachten, want ik ken een gynacoloog en die wist zeker dat ze een meisje kregen en die jongen is nu inmiddels alweer 18.quote:Op dinsdag 10 januari 2006 16:56 schreef Vicky het volgende:
[..]
volgens mij verraad je wat je krijgt, of was dat al bekend?
hihi tjahet kan gebeuren. Zeiden ze bij mij ook, maar het was 3x bevestigd dat het een meid was...quote:Op dinsdag 10 januari 2006 17:04 schreef partychickie het volgende:
[..]
Oh haha nee dat is wel bekend hoor. Dat komt omdat wij het ook wilden weten en vond het zo onzin om het voor de rest geheim te houden. Soms heb ik nu wel spijt omdat iedereen met roze komt, maar ja ze hadden het ook aan de kinderkamer kunnen zien. Maar mijn dokter zei al: hou maar een jongensnaam in gedachten, want ik ken een gynacoloog en die wist zeker dat ze een meisje kregen en die jongen is nu inmiddels alweer 18.
quote:Op dinsdag 10 januari 2006 19:46 schreef jessie het volgende:
Ik ben absoluut niet zwanger, maar door dit topic MOET ik morgen gewoon chocomel halen![]()
![]()
Jawel maar als het een jongetje is waar is het piemeltje dan? want we zagen alleen lipjes...quote:Op dinsdag 10 januari 2006 17:37 schreef Troel het volgende:
Mijn nichtje was ook een neefje hoor. Op de echo was de navelstreng ineens een piemeltje
Ja dat herken ik.. Ik heb er soms echt veel last van dan laat ik mijn vriend lekker krabben haha....quote:Op dinsdag 10 januari 2006 20:05 schreef sjak het volgende:
Nog een klein klachtje, waar ik nog last van heb is een jeukende tepel. Herkent iemand dat? Wat zou ik er tegen kunnen doen?
Ik krab niet als ze pijn doen hoor, alleen als ze jeuken, als ze pijn doen blijf ik eraf.. MAa rik heb al vulling in mijn bh genaait zodat er minder kou bij komt, dat helpt wel.quote:Op dinsdag 10 januari 2006 20:14 schreef sjak het volgende:
Oh jah, dat in die kou heb ik ook. Alsof ze in de brand staan, maar dan niet het warme alleen de pijn. Maar door krabben wordt het niet minder, het gaat juist meer irriteren.
Ja dat herken ik ook en met douchen moet ik ze gewoon opbeuren om daarachter te wassen.. Het klinkt echt gewoon lomp als ik het nu zo lees haha.quote:Op dinsdag 10 januari 2006 20:16 schreef dutchie het volgende:
Als ik mijn bh uitdoe, heb ik het gevoel alsof ze op mijn knieëen willen hangen. Zo zwaar. En ze jeuken. Maar het staat niet zo charmant als je op je werk aan je tieten zit te krabben.
quote:Op dinsdag 10 januari 2006 20:16 schreef dutchie het volgende:
Als ik mijn bh uitdoe, heb ik het gevoel alsof ze op mijn knieëen willen hangen. Zo zwaar. En ze jeuken. Maar het staat niet zo charmant als je op je werk aan je tieten zit te krabben.
Je tepels worden ook donkerder en groter.. Ik vind he tniet mooi, maar ja niks aan te doen.quote:Op dinsdag 10 januari 2006 22:34 schreef Tamea het volgende:
Mijn borsten zijn eigenlijk niet anders dan voor ik zwanger was. Alleen de allereerste weken waren ze heel gevoelig en pijnlijk, maar dat was bij 8-9 weken alweer over. Mijn tepels gaan er wel anders uitzien (puntiger ofzo) en vooral de rechter tepelhof heeft bij kou de neiging om helemaal samen te trekken en dat is soms wel pijnlijk.
En dat ze niet groter zijn geworden vind ik helemaal prima, ik begon al met een E-cup.
Gisteren zijn mijn vriend en ik trouwens bij een vage kennis langsgeweest die haar kinderwagen (een Bugaboo) en Maxicosi wel kwijt wilde aan ons. Alles zag er helemaal super uit, dus we gaan ze overnemen.
Eerst wist ik niet of ik perse alles nieuw wilde, maar nu ben ik eigenlijk alleen [maar opgelucht dat deze handig was en we niet meer hoeven te kiezen uit de miljoenen soorten kinderwagens en autozitjes die er zijn.Zullen de hormonen wel zijn.
Ik droom ook raar. Wordt telkens zwetend wakker. Gisternacht was ik ook al bevallen alleen ik was de bevalling vergeten.. Ik heb ook al eens gedroomd dat de baby met handje uit de buik kwam zetten en mijn vingers fijn kneep. Dat soort vage dingen. Ook al keer dat mijn baby half zwart was :s.quote:Op woensdag 11 januari 2006 08:43 schreef LadyS het volgende:
Bij mij was het met 9 weken en 1 dag, maar dat was echt vreselijk uitzonderlijk volgens de vlos.
Volgens mij is gemiddeld een week of 12.
Ik droom ook raar de laatste tijd. Vannacht dat we werden gestalkt door en psychopaat met allemaal moordlustige spelletjes.En van de week dat een drugsbende bonje kwam maken bij mijn ouders omdat die nog wat drugs hadden liggen. Amber lag daarboven te slapen. en mijn zusje ook.
Doodeng vond ik die 2 dromen.
Ook gedroomd dat ik was bevallen.. van een meisje
quote:Op woensdag 11 januari 2006 09:57 schreef FoN het volgende:
Kindje van Merlijn en Berenboot is inmiddels geboren (Gisteren)
Alleen vand e gedachten dat ik cola moet gaan drinken word ik al misselijk. Zo erg is het nu dus!!quote:Op woensdag 11 januari 2006 11:32 schreef dutchie het volgende:
MeNicole, wat balen zeg. Heb je de lapmiddeltjes al geprobeerd, bijv. cola?
Volgens mij zijn er nog wel een paar, maar daar kom ik even niet op.
Nope.quote:Op woensdag 11 januari 2006 11:41 schreef dutchie het volgende:
Maar heb je het al geprobeerd?
Ja Primperan is tegen misselijkheid, maar dat moet je beslist niet gebruiken tijdens een zwangerschap (effecten zijn onbekend en het wordt dringend afgeraden).quote:Op woensdag 11 januari 2006 11:59 schreef MeNicole het volgende:
Iemand die misschien ervaring heeft met primperan of zo iets. Dat helpt tegen misselijkheid heb ik me laten vertellen.
Helpt dat echt![]()
Ja ik weet wat het isquote:Op woensdag 11 januari 2006 12:14 schreef MeNicole het volgende:
Maar weet je wat het is! Zodar er iets in mijn maag komt dan komt het er net zo hard weer uit. Nu ben ik ook misselijk maar nu is het van de honger. Dus ik heb eigenlijk keuze uit 2 dingen. Spugen en dan komt het eten van even daarvoor er weer uit. Of kokhalzend boven de wc hangen en dan komt er nix uit omdat mijn maag toch leeg is.
Dat kan ik wel eens gaan proberen, aangezien ik een beetje drinken wel binnen kan houdenquote:Op woensdag 11 januari 2006 12:28 schreef Githa het volgende:
kopje lauwe thee, kopje lauwe boullion, kopje suikerwater en dan ieder kwartier één theelepel uit elke beker.
Dit bouwt heel langzaam een bodem in je maag en geeft je energie ook.
Ik hoop dat het helpt, sterkte!
Als ik nog meer rust dan kom ik helemaal mijn bed niet meer uit.quote:Op woensdag 11 januari 2006 20:06 schreef sjak het volgende:
Spannend Renegate!
Vreselijk MeNicole. Tot een week terug heb ik ook erg veel last gehad, als ik maar begon te bewegen kon ik beter gelijk doorlopen naar het toilet. Inmiddels ben ik 13 weken en het gaat ineens een stuk beter. Ik hoop dat dat voor jou ook geldt. Maar 8 kg afgevallen al...dat is niet best hoor!
Primperan is inderdaad tegen de misselijkheid, je kan er wel ook wat suf van worden en wat nebelung zegt er is weinig over bekend. Andere middelen zijn bijvoorveeld droperidol of zofran (ondansteron) maar ik weet echt niet of die wel mogen! Dat zou de huisarts moeten opzoeken.
Neem je wel genoeg rust?
Ja de huisarta heeft mijn urine onderzocht en ik blijk dus een blaasontstekingquote:Op donderdag 12 januari 2006 14:29 schreef Brighteyes het volgende:
MeNicole, wat zei de huisarts vandaag?
Enne... Renegate, hoe is het met jou?![]()
Oehh wat leuk!!quote:Op vrijdag 13 januari 2006 17:49 schreef lcicle het volgende:
[afbeelding]
Dit was onze echo van vanmorgenAlles was gezond!
Vandaag ben ik 22wk en 4 dg.
Wat lijkt het op mij he!quote:
Moet woensdag sowieso nog even bellen voor de uitslag van mijn kweekje van mijn urine. Dan maar gelijk even aangeven dat het spugen er nog steeds is. De zetpillen zouden gisteravond moeten werken. Heb gister ook nergens last van gehad. Wel dat ik me niet helemaal lekker voelde maar kon merken dat mijn lichaam niet kon spugen zeg maar.quote:Op zaterdag 14 januari 2006 13:48 schreef sjak het volgende:
Gadverdamme MeNicole! Ik wou dat ik wat voor je kon betekenen. Wat heb je met de arts afgesproken? Wanneer zouden de medicijnen moeten werken? Wanneer ga je weer terug?
ergens tegen.....en ik ga over 2 weken op skivakantie. Het lijkt me niet zo'n probleem, ik val eigenlijk weinig, en ben niet zo'n snelheidsduivel, maar toch....quote:Alle sporten die risico geven om iets tegen u buik te krijgen, of sporten waarbij u makkelijk valt zijn niet verstandig om te doen. Belangrijk bij het sporten is dat u goed naar uw lichaam luistert en uw tempo desnoods aanpast. Zorg voor voldoende vocht en stop als u klachten krijgt.
Jij bent snel! Tnx! blauw en rood zijn mijn pistes, ik denk dat ik er maar voor ga. En anders een boekje, ook leuk.quote:Op zaterdag 14 januari 2006 19:47 schreef sjak het volgende:
Hoi Linda,
Gefeliciteerd met je tweede streepje. Ik zag dat je een vraagje had, hier alvast het antwoord:
SKIEN
Hoewel skiën op zich niet gevaarlijk is als je zwanger bent, is het niet verstandig om hiermee te beginnen als je zwanger bent. Je evenwicht verandert als je zwanger bent, waardoor je makkelijker valt. Hoe verder je zwanger bent, hoe onstabieler je staat.
Voor een ervaren skiër geldt, dat je het beste een piste kunt nemen die één kleur lager is dan je normaal zou nemen.
Kies een skigebied uit dat lager ligt dan 2000 meter omdat het je boven deze hoogte meer moeite kost om je aan de ijle lucht aan te passen.
Je kunt tot ongeveer 6 maanden zwangerschap skiën. Je baby is goed ingepakt in je buik en er is nog plaats om een stoot op te vangen. Of het echt verstandig is, is de vraag. Denk je het zelf aan te kunnen?.
Bron:http://www.reizenmetkinderen.be/reizenmetkinderen/zwanger_01.html
Gefeliciteerd meiden!quote:Op zaterdag 14 januari 2006 20:00 schreef Xanthe het volgende:
Hmmm Oke als linda al durft kom ik ook me ook maar melden...
Ik heb ook een 2e streepjeOok nog heel pril , dus ook hier nog de nodige weken om door te komen. En ook ik ben op 22 september uitgerekend.
van harte! Das mijn verjaardag, dus een goeie dagquote:Op zaterdag 14 januari 2006 19:48 schreef linda856763 het volgende:
Hoi![]()
Ik schijn zwanger te zijn![]()
(uitgerekende datum 22 september)
Bij mij is het al wel zeker dat het eerder komt. (Keizersnede) Dus beebje zal niet op jou verjaardag geboren wordenquote:Op zaterdag 14 januari 2006 22:38 schreef Belana het volgende:
[..]
van harte! Das mijn verjaardag, dus een goeie dagwelkom hier
dat geldt dus ook voor Xanthe
Durven! Ik moest!quote:Op zaterdag 14 januari 2006 20:00 schreef Xanthe het volgende:
Hmmm Oke als linda al durft kom ik ook me ook maar melden...
Ik heb ook een 2e streepjeOok nog heel pril , dus ook hier nog de nodige weken om door te komen. En ook ik ben op 22 september uitgerekend.
Ook ik kan het zelfs na 2 nachten nog niet bevatten! Wat raar zeg.... Ik heb vanmorgen de 2e test uit het pakje gedaan , normaal pieste ik dr niet overheen , maar ach wat kon er fout gaan?quote:Op zondag 15 januari 2006 00:18 schreef linda856763 het volgende:
[..]
Durven! Ik moest!Mocht mijn vraag niet stellen in het 2e streepjes topic
![]()
Bedankt voor alle felicitaties. ik moet nog steeds erg aan het idee wennen. Eerst er maar eens een nachtje over slapen
hier gaat alles zijn gangetje hoorquote:Op zondag 15 januari 2006 14:25 schreef Sugar het volgende:
En LadyS, how are youhou?
Ik ga het ook gewoon proberen. Ik ben een voorzichtige, en nog maar net begonnen, skiër, dus erg ruig zal het toch niet worden. En ik neem een stapel boeken mee...quote:Op zondag 15 januari 2006 11:13 schreef snoopy het volgende:
@ Sjak: ik heb Zwangerschapsmensendieck gedaan ( Carita Salome) en dat vond ik erg leuk en heb er veel aan gehad tijdens de bevalling.
@ Linda: ik heb geskied toen ik 14 weken zwanger was. Ging helemaal goed. Maar als je je er onzeker over voelt zou ik idd voorzichtig doen of misschien helemaal niet. Je kan ook altijd nog wandelen etc.
Hier stond ons huis ok te koop toen ik zwanger was, Dat heb ik ook gelijk doorgegeven aan de verzekering.quote:Op zondag 15 januari 2006 11:58 schreef sjak het volgende:
Dank je Sugar. Maar het gaat niet om het regelen van de kraamzorg, dat gaat me wel lukken. Het gaat erom dat ik niet weet waar we tegen die tijd wonen. Misschien nog hier als we ons huis niet verkocht krijgen, misschien in Haarlem en misschien wel heel ergens anders als we dit huis verkopen en nog geen huis gevonden hebben...
Nou ja, met die eventuele verhuizing kunnen nu gewoon heel veel dingen niet gedaan worden, die ik nu anders wel zou doen (kamertje bv. )
Ik maak me gewoon even zorgen dit weekend merk ik.
Heb ik ook gehad en dat gaf me een behoorlijke dosis zelfvertrouwen tijdens de bevalling.quote:Op zondag 15 januari 2006 11:13 schreef snoopy het volgende:
@ Sjak: ik heb Zwangerschapsmensendieck gedaan ( Carita Salome) en dat vond ik erg leuk en heb er veel aan gehad tijdens de bevalling.
Ik wist ook een hele tijd neit waar ik zou bevallen en nu weet ik niet hoe lang het duurt voor ik in die plaats woon, omdat alles tegen werkt. MAar ik had eerst kraamzorg hier geregeld omdat ik nog geen huis had en kon het later overzetten. Alleen als je pech hebt heb je wle annuleringskosten. MAa rik zou in elk geval zorgen dat je het ergens hebt en anders een keuze maken van waar.quote:Op zondag 15 januari 2006 16:27 schreef sjak het volgende:
Die klinkt inderdaad goed. Alleen best jammer dat het overdag is. En dan heeft ze daar hele verhalen over, maar toch...ik denk dat ik juist vlak voor mijn zwangerschapsverlof weinig uren kan en wil opnemen.
Dat klinkt goed Bar en Mar! Ik zal morgen maar bellen dan weet ik hoe mijn verzekeraar erover denkt. En als dat niet goed is kan ik nog tot maart overstappen naar een andere
De meeste lessen vielen toen geloof ik in mijn zwangerschapsverlof. Ik had altijd 'les' op vrijdagmiddag. Best goed te doen.quote:Op zondag 15 januari 2006 16:27 schreef sjak het volgende:
Die klinkt inderdaad goed. Alleen best jammer dat het overdag is. En dan heeft ze daar hele verhalen over, maar toch...ik denk dat ik juist vlak voor mijn zwangerschapsverlof weinig uren kan en wil opnemen.
Dat klinkt goed Bar en Mar! Ik zal morgen maar bellen dan weet ik hoe mijn verzekeraar erover denkt. En als dat niet goed is kan ik nog tot maart overstappen naar een andere
De combinatietest is een combi van een bloedtest en de nekplooimeting.quote:Op maandag 16 januari 2006 13:50 schreef partychickie het volgende:
wat is combinatie test?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |