Gewoon ff 3-2 winnen op de lakeside terwijl je 0-2 achterstondquote:Jelle wint Open Oost Nederland
In Enschede werd gegooid voor de titel Open Oost Nederland, de vierde NDB ranking van dit seizoen. Halve finalisten waren Niels de Ruiter, Jelle Klaasen, Mikel van Maastrigt en Jordy Terburg. Deze laatste, Nijmegenaar Jordy had een topdag hij won o.a van Henny v/d Ster en Remco van Eijden. In de halve finale was het uiteindelijk Niels de Ruiter die hem een halt toeriep en Jordy met 3-1 versloeg. Niels de Ruiter moest op zijn beurt zijn meerdere erkennen in een zeer sterk spelende Jelle Klaasen. Het werd 4-1. Dankzij dit mooie resultaat is Jelle op dit moment de nummer 1 van de NDB ranking.
Dan is ie écht de manquote:Op maandag 9 januari 2006 20:56 schreef -J-D- het volgende:
King is de volgende !
Klopt, King is kansloosquote:Op maandag 9 januari 2006 21:06 schreef SCH het volgende:
tegen King kan ie alleen maar winnen.
Barney zei dat hij en Jelle allebei een 9-darter hadden gegooid bij het ingooien vandaag.quote:Op maandag 9 januari 2006 21:19 schreef MrWizzel het volgende:
Indrukwekkende zege inderdaad. Ik had hem die 9-darter zeker wel gegund... hij was goed op weg...
Heeeeeeeeeeeeeeey Dekkersenquote:
Hanky voor 5 euroquote:Op maandag 9 januari 2006 22:28 schreef -J-D- het volgende:
Hey vriend!
Het lullige is... je hebt gelijk... Jelle wint niet
Maar jij kan fluiten naar je centjes...
Maar je had toch meer kanshebbers?
Ook Hankey enz?
Maar ja, geef jouw held morgen idd maar die 2 pijltjes... eens zien of ie dan kans heeft
Dom dom dom, morgen verliest King, maar uiteindelijk wint v. Barneveldquote:Op maandag 9 januari 2006 22:32 schreef Notoire_Gek het volgende:
[..]
Hanky voor 5 euro............King voor 82,50
......................... en ik ga 'm natuurlijk layen op een goed moment. De klinkende dukaten kunnen me haast niet ontgaan........of deze wannabe chinees moet van hem winnen
![]()
![]()
![]()
Maar sowieso een mooie voor de komende jaren. Lijkt wel een blijvertje op deze leeftijd.quote:Op maandag 9 januari 2006 23:02 schreef Bartoli het volgende:
Klaassen speelde de laatste 3 sets super. In die vorm kan die het King hopelijk lastig maken. Zou mooie stunt zijn
quote:Op dinsdag 10 januari 2006 18:50 schreef Borkydude het volgende:
Echt belachelijk die Lakeside dit jaar. Als de grote heren gewoon hun werk hadden gedaan had niemand van deze stumperd gehoord.
Ja, je hebt heel wat gemistquote:Op dinsdag 10 januari 2006 20:01 schreef H.Flick het volgende:
Wat hoor ik nou! Heeft-ie ook van King gewonnen?
Jammer voor jou en jouw geld, maar dit was wel een puike prestatie natuurlijk!quote:Op maandag 9 januari 2006 22:32 schreef Notoire_Gek het volgende:
[..]
......................... en ik ga 'm natuurlijk layen op een goed moment. De klinkende dukaten kunnen me haast niet ontgaan........of deze wannabe chinees moet van hem winnen
![]()
![]()
![]()
Nou ja, geen twee druppels water natuurlijk, maar hij heeft van beide wel wat weg. Zal vooral het jeugdige zijn en een tintje -> en succesvol <-quote:Op dinsdag 10 januari 2006 20:24 schreef Asskicker14 het volgende:
De Nederlandse Cristiano Ronaldo betiteld door de BBC commentatoren en volgens sommige fokkers lijkt hij op Hedwiges Maduro. En volgens mij zien Cristiano Ronaldo en Hedwiges Maduro er toch heel anders uit hoor.
Hij is zeker goed bezig. Het toernooi winnen zie ik hem dit jaar nog niet doen. Maar wie weet ....quote:
want dat is een onderwerp waar we altijd weer over moeten beginnenquote:Op dinsdag 10 januari 2006 23:00 schreef SCH het volgende:
Volgens mij is hij ook een van de weinige kleurlingen in het darten.
Nee - maar is het erg om er iets over te zeggen?quote:Op dinsdag 10 januari 2006 23:22 schreef TheFrankey het volgende:
[..]
want dat is een onderwerp waar we altijd weer over moeten beginnen![]()
ja, laat die onzin een keer.quote:Op dinsdag 10 januari 2006 23:23 schreef SCH het volgende:
[..]
Nee - maar is het erg om er iets over te zeggen?
Nu je het zegt, ik heb nog nooit een donkere darter gezien...quote:Op dinsdag 10 januari 2006 23:23 schreef SCH het volgende:
[..]
Nee - maar is het erg om er iets over te zeggen?
Ik speel het 2 keer per week het hele jaar door ongeveerquote:Op woensdag 11 januari 2006 15:04 schreef Asskicker14 het volgende:
Echt grappig dat darts nu weer zo leeft.
Bobby zegt wat, en Jelle: yeah yeahquote:
Hopelijk heb je nu veel geld verloren........quote:Op maandag 9 januari 2006 22:27 schreef Notoire_Gek het volgende:
Heeeeeeeeeeeeeeey Dekkersen![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Ik heb 400 euro pay-out als King the Embassy wint, die Jelle Klaasen is natuurlijk geen partij voor King
MERVEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE![]()
![]()
![]()
[afbeelding]
Ik zie Jelle ook geen tranen met tuiten huilen na een verloren wedstrijd.quote:Op dinsdag 10 januari 2006 20:31 schreef the_legend_killer het volgende:
En Christiano Ronaldoik zou me schamen.
Die jongen loopt met wijven handtasjes
Snelle Jelle!quote:Op woensdag 11 januari 2006 17:02 schreef Rory78 het volgende:
Heeft Jelle al een engelse dart bijnaam gekregen? Hij verdient hem nu wel hoor...
(bedenk eens mee hier)
Hij werd gisteren The Young Gladiator genoemd dacht ik.quote:Op woensdag 11 januari 2006 17:02 schreef Rory78 het volgende:
Heeft Jelle al een engelse dart bijnaam gekregen? Hij verdient hem nu wel hoor...
(bedenk eens mee hier)
Paul Lim bedoel je!quote:Op woensdag 11 januari 2006 12:00 schreef BB-King het volgende:
[..]
Nu je het zegt, ik heb nog nooit een donkere darter gezien...![]()
Wel een Chinees trouwens, oftwel die Amerikaan die ooit een 9-darter gooide!![]()
vertel maar waar ik moet zoekenquote:Op donderdag 12 januari 2006 18:20 schreef SCH het volgende:
Zoekl je het even voor me op?
Als het de eerste is, moet ik NU naar huis
www.worlddartsplaza.nlquote:Op donderdag 12 januari 2006 18:25 schreef Erwtensoep het volgende:
[..]
vertel maar waar ik moet zoeken
19.05, that isquote:Op donderdag 12 januari 2006 18:31 schreef sanger het volgende:
[..]
www.worlddartsplaza.nl
En ja het is de eerste wedstrijd; om 18.05
Ik ga uit van GMTquote:
Of als je op de BBC site kijkt ookquote:Op donderdag 12 januari 2006 18:50 schreef El_Bassie het volgende:
[..]
Tja, mits je in londen zit is dat natuurlijk prima
Sorry Tong, maar hij is geen stuk, wel vergeleken die andere dartersquote:Op maandag 9 januari 2006 22:37 schreef tong80 het volgende:
Ik was eerder : Eindelijk een lekkere vent voor de dames bij het darten
Ik durfde even niet te kijkenquote:Op donderdag 12 januari 2006 20:33 schreef Yeahinho het volgende:
Ik kneep em nog even toen ie van 4-1 naar 4-4 ging, maar desalniettemin:
Hulde.
Had ik ook, heb ik ook in een van die vele topicsquote:Op donderdag 12 januari 2006 20:41 schreef Miracle_Drug het volgende:
[..]
Ik durfde even niet te kijken![]()
Jelle![]()
Al dat overdreven gedoe.. vorig jaar was dat met Brandtjes hetzelfde, dat was de nieuwe Barney. Eerst maar eens afwachten hoe het allemaal loopt, maar van Klaasen zullen we vast nog wel meer gaan horenquote:Op donderdag 12 januari 2006 20:44 schreef Asskicker14 het volgende:
Hij gaat een grote toekomst tegemoet.
Waar is hij eigenlijk gebleven? Hoofdtoernooi niet gehaald?quote:Op donderdag 12 januari 2006 20:47 schreef Yeahinho het volgende:
[..]
Al dat overdreven gedoe.. vorig jaar was dat met Brandtjes hetzelfde, dat was de nieuwe Barney. Eerst maar eens afwachten hoe het allemaal loopt, maar van Klaasen zullen we vast nog wel meer gaan horen.
Echt nie, Alphen!! (z'n vriendin woont geloof ik in Boxtel, vandaar dat daar even een misverstand over was misschien...)quote:
Nee hoor ,las vandaag in het brabantsdagblad , onbetrouwbaar blad. ik geloof dat het wel een Tilburger is, of is dat ook een leugen van het BDquote:Op donderdag 12 januari 2006 20:48 schreef Foeske het volgende:
[..]
Echt nie, Alphen!! (z'n vriendin woont geloof ik in Boxtel, vandaar dat daar even een misverstand over was misschien...)
Maarre, iets tegen Alphen Maril??
Ik vind t wel gaaf, hebben 'wij' hier ook eens een sporttalent!!![]()
off topic, komt het wel weer goed met zijn pootje???quote:Op donderdag 12 januari 2006 20:50 schreef SCH het volgende:
Waarom moest ik om 19.20 ontdekken dat de jongste kater zijn pootje heeft gebroken en kom ik nu net terug van de dierenarts?
Had toch ook morgen gekund, is het toch vrijdag de 13e en speelt barney.
Ik hoop het. Hij is daar gebleven - een somali van 3. Er moeten nog fotos gemaakt maa rhij moet eerst van de shock bijkomen.quote:Op donderdag 12 januari 2006 20:54 schreef maril het volgende:
[..]
off topic, komt het wel weer goed met zijn pootje???
Misschien issie daar geboren? Misschien woont 'ie tegenwoordig op kamers? Lijkt mij overigens allemaal sterk, volgens mij woont 'ie gewoon al z'n hele leven in Alphen.quote:Op donderdag 12 januari 2006 20:53 schreef maril het volgende:
[..]
Nee hoor ,las vandaag in het brabantsdagblad , onbetrouwbaar blad. ik geloof dat het wel een Tilburger is, of is dat ook een leugen van het BD![]()
sterkte ermee,ik weet hoe naar her voelt om zo,n beesie achter te moeten laten,maar hopen dat je hem morgen weer terug mag halen.quote:Op donderdag 12 januari 2006 20:55 schreef SCH het volgende:
[..]
Ik hoop het. Hij is daar gebleven - een somali van 3. Er moeten nog fotos gemaakt maa rhij moet eerst van de shock bijkomen.
Ik vond er echt niks aan? Humor die je onderling moet uitspreken over de telefoon. SBS moet gewoon allebei de spelers interviewen, meer niet.quote:Op donderdag 12 januari 2006 20:41 schreef Yeahinho het volgende:
Dat interview met z'n broertje ook.
Brabants Dagblad van vanavond(internet)quote:Op donderdag 12 januari 2006 20:56 schreef Foeske het volgende:
[..]
Misschien issie daar geboren? Misschien woont 'ie tegenwoordig op kamers? Lijkt mij overigens allemaal sterk, volgens mij woont 'ie gewoon al z'n hele leven in Alphen.
Ach.. het heeft iig hetzelfde netnummerquote:Op donderdag 12 januari 2006 21:08 schreef maril het volgende:
[..]
Brabants Dagblad van vanavond(internet)
Klaassen naar halve finale
FRIMLEY GREEN (ANP) - Jelle Klaassen blijft voor sensatie in de Lakeside zorgen. De 21-jarige Tilburgse darter bereikte donderdagavond als eerste de halve finale van het officieuze wereldkampioenschap in Frimley Green. Na een aarzelend begin en een zenuwachtig slot overmeesterde hij de Engelsman Paul Hogan, 5-4.
De kwartfinale ging over best-of-9-sets. Hogan was de man die in de eerste en tweede ronde twee Nederlanders had uitgeschakeld: Mareno Michels en Albertino Essers.
Jelle Klaassen speelt in de halve finale tegen de winnaar van de kwartfinale tussen de Engelsman Shaun Greatbatch en de Schot Paul Hanvidge.
ze zeggen weer dat hij uit Tilburg komt
Dan wint hij hem ook tegen Barny(LOL)quote:Op donderdag 12 januari 2006 21:31 schreef Borkydude het volgende:
Denken jullie dat ie de hele Lakeside wint?
Ik denk dat hij iig de finale haalt.
Jelle's websitequote:Op donderdag 12 januari 2006 21:08 schreef maril het volgende:
ze zeggen weer dat hij uit Tilburg komt
vind het allemaal best , zo zie je maar dat de pers niet te vertrouwen isquote:
Weet niet hoe het heet, maar 't is wel een innovatiequote:Op vrijdag 13 januari 2006 09:13 schreef SCH het volgende:
Welk opkomstnummer heeft hij?
vreselijkquote:Op vrijdag 13 januari 2006 09:15 schreef Damzkieee het volgende:
[..]
Weet niet hoe het heet, maar 't is wel een innovatie![]()
Ja, Eye of the Tiger kan écht niet. Dat is de Toto - Africa van het darten.quote:Op vrijdag 13 januari 2006 14:02 schreef Puckzzz het volgende:
Ik moest er wel om lachen, de meeste komen met oubollige "Eye of the tiger" achtige rommel aanzetten en hij komt met een hardcore / techno / trance (heb ik nu alle stromingen gehad?) nummer
Welnee, je moet een nummer kiezen dat bij de persoon past. Eye of the tiger is uitgerangeerd, saai, over de kop en niet meer van deze tijd. Jelle zorgt gewoon voor een frisse wind met zn muziek en uitstralingquote:
Als ie dat nou eens op het podium deed had ie meteen zijn tegenstander gebrokenquote:Op vrijdag 13 januari 2006 14:19 schreef Damzkieee het volgende:
[..]
Jelle zorgt gewoon voor een frisse wind
Die breakt tie toch welquote:Op vrijdag 13 januari 2006 14:33 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
Als ie dat nou eens op het podium deed had ie meteen zijn tegenstander gebroken
we zullen het morgen zien, maar ik heb hele goede hoop voor hemquote:
Shaun Greatbatchquote:Op vrijdag 13 januari 2006 15:13 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
we zullen het morgen zien, maar ik heb hele goede hoop voor hem
tegen wie moet hij, ik had geen zin meer om die match af te kijken gisteren
Hmmmm, moet lukken als ie niet al te nerveus is.quote:
Tja, zo halen anderen regelmatig een score van 60. Het is juist een voordeel dat hij de andere trebles net zo makkelijk raakt als die van de 20.quote:Op vrijdag 13 januari 2006 15:31 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
Hmmmm, moet lukken als ie niet al te nerveus is.
Wat ik een beetje jammer vind is dat hij, wanneer de eerste dart niet lekker in de 20 valt, hij meteen naar 19 en gaat, en als die niet lekker valt naar de 18. Zo heeft ie regelmatig een score van 57 gehaald
Hij weet zijn triples wel te vinden dat zeker, maar waarom niet op 20 door blijven gooien? Het kan niet zo zijn dat die pijl er elke keer voor zitquote:Op vrijdag 13 januari 2006 15:36 schreef El_Bassie het volgende:
[..]
Tja, zo halen anderen regelmatig een score van 60. Het is juist een voordeel dat hij de andere trebles net zo makkelijk raakt als die van de 20.
er komt alleen maar stront uit jouw bek jongequote:Op dinsdag 10 januari 2006 20:31 schreef the_legend_killer het volgende:
Maduro is een dikkertje.
Echt bolle kop enzo
En Christiano Ronaldoik zou me schamen.
Die jongen loopt met wijven handtasjes
quote:Op maandag 9 januari 2006 22:32 schreef Notoire_Gek het volgende:
[..]
![]()
![]()
![]()
Vaak pakt hij dan een triple. Dat is beter dan op de 20 te blijven mikken en dan 'n 1 raken.quote:Op vrijdag 13 januari 2006 15:31 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
Hmmmm, moet lukken als ie niet al te nerveus is.
Wat ik een beetje jammer vind is dat hij, wanneer de eerste dart niet lekker in de 20 valt, hij meteen naar 19 en gaat, en als die niet lekker valt naar de 18. Zo heeft ie regelmatig een score van 57 gehaald
Ik vind dat zo cool om te zien! Jonge gozer, eigen muzieksmaak!quote:Op vrijdag 13 januari 2006 09:15 schreef Damzkieee het volgende:
[..]
Weet niet hoe het heet, maar 't is wel een innovatie![]()
In het gastenboek op de site van Jelle wordt het regelmatig genoemd, maar wegens de toenemende populariteit moet je dan een flink aantal pagina's doorlezen om het te vinden. Heb het regelmatig zien staan, maar ben het alweer vergeten helaas...quote:Op zaterdag 14 januari 2006 19:42 schreef Sender_ het volgende:
Dat ie morgen maar van die plofkop mag winnen.
Jelle![]()
Weet niemand hoe dat nummer heet?
Ik hoop 't ook! Laat 'm maar lekker winnen van die arrogante dikkop! Een dorpje zuidelijker dan waar jij zit wordt iig ook wel gekekenquote:Op zaterdag 14 januari 2006 20:57 schreef Foeske het volgende:
[..]
In het gastenboek op de site van Jelle wordt het regelmatig genoemd, maar wegens de toenemende populariteit moet je dan een flink aantal pagina's doorlezen om het te vinden. Heb het regelmatig zien staan, maar ben het alweer vergeten helaas...
In Alphen is het nu al 1 groot feest, hopelijk kunnen we morgen nog meer uit ons dak!!!![]()
ik hoop met je meequote:Op zaterdag 14 januari 2006 21:53 schreef Erwtensoep het volgende:
interviewer: Kan je morgen winnen?
Jelle: Ja tuurlijk
Barney: Nou niet met 28.33
Ik hoop zo dat Jelle hem afmaakt morgen....
Hoe kom je daarbijquote:Op zaterdag 14 januari 2006 22:00 schreef Erwtensoep het volgende:
95% van Nederland die het darten volgt waarschijnlijk
Ja... en?quote:Op zaterdag 14 januari 2006 22:14 schreef Erwtensoep het volgende:
Tuurlijk Barney heeft het darts zo groot gemaakt in Nederland zoals het nu is, maar dat wil hij ook heel graag weten.
Het is ook wat naief om te veronderstellen dat alles door Barney komt.quote:Op zaterdag 14 januari 2006 22:15 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ja... en?
Als jij er voor zorgt dat je werkgever veel omzet heeft dit jaar, wil je dat met kerst ook weten.
Inderdaad. Ik ken hem ook van wat dichterbij, aangezien ik in het verleden een teamgenoot had die bij hem getraind heeft. Ben een paar keer mee geweest.quote:Op zaterdag 14 januari 2006 22:20 schreef SCH het volgende:
[..]
Ik vind hem onsympathiek ...t en ik ben geloof ik niet de enige die dat vind.
Nou, in 1998 toen v. Barneveld voor de eerste keer de Embassy won waren er 16.000 geregistreerde darters. Nu zijn er 40.000.quote:Op zaterdag 14 januari 2006 22:20 schreef SCH het volgende:
[..]
Het is ook wat naief om te veronderstellen dat alles door Barney komt.
Je weet toch niet of er zonder Barney geen Jelle Klaasen was?
Ik vind hem onsympathiek en vooral ontzettend verongelijkt en ik ben geloof ik niet de enige die dat vind.
Dat betwijfel ik ook. Ik ben voor Barney aangezien ik hoop dat ie dartsgeschiedenis gaat schrijven. 5 keer de Lakesidequote:Op zaterdag 14 januari 2006 22:23 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Nou, in 1998 toen v. Barneveld voor de eerste keer de Embassy won waren er 16.000 geregistreerde darters. Nu zijn er 40.000.
Laten we zeggen dat dat toch wel enigzins frappant te noemen is. Laten we zeggen dat de weg voor de Jelle Klaassens een stuk eenvoudiger geworden is. Immers heeft Klaassen al een sponsor VOORDAT hij een prestatie heeft neergezet.
Ja, je mag barney best onsympathiek vinden. Ik zeg nergens dat dat niet mag. Of dat objectief is is een tweede, maar doet zelfs niet terzake. Ik reageer alleen op de melding dat 95% van de Nederlandse dartfans voor Jelle is. Ik waag dat te betwijfelen
Als Klaassen wint schrijft hij ook geschiedenis. De eerste niet engelse debutant welke de Lakeside wint en de jongste lakeside winnaar ooit.quote:Op zaterdag 14 januari 2006 22:26 schreef kollie het volgende:
[..]
Dat betwijfel ik ook. Ik ben voor Barney aangezien ik hoop dat ie dartsgeschiedenis gaat schrijven. 5 keer de Lakeside![]()
De tijd voor Klaasen komt nog wel.
1stequote:Op zaterdag 14 januari 2006 22:23 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Laten we zeggen dat de weg voor de Jelle Klaassens een stuk eenvoudiger geworden is. Immers heeft Klaassen al een sponsor VOORDAT hij een prestatie heeft neergezet.
quote:Op zaterdag 14 januari 2006 22:30 schreef -J-D- het volgende:
[..]
1ste
Open Oost Nederland 2005 NDB
Open Leendesk 2005
Open Tilburg 2005 NDB
Open Threant 2004 NDB
Nationale Beker Kampioenschappen 2005 NDB
Krugrand Toernooi 2004 Regio
2de
Krugrand Toernooi 2003 Regio
Open Delft 2005
SpringCup 2005 Internationaal
3de
Open Almere 2003 NDB
Primus Masters 2004 PDC
Open Amsterdam 2004 NDF
Open Kempen 2005 NDF
En dan te bedenken dat nog meer relatief kort pro. is.
Hij werd dus gesponsord NADAT hij al flink wat had laten zien in Nederland en Belgie.
tjah, dan prefereer ik de 5 keer van Barney.quote:Op zaterdag 14 januari 2006 22:29 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Als Klaassen wint schrijft hij ook geschiedenis. De eerste niet engelse debutant welke de Lakeside wint en de jongste lakeside winnaar ooit.
We hebben een win-win situatie morgen... Hup holland
Flikker toch op, tweede in open delft is toch geen presteren man.quote:Op zaterdag 14 januari 2006 22:35 schreef -J-D- het volgende:
Dat klopt allemaal.
Maar je opmerking dat hij dus al een sponsor had voordat hij presteerde, is niet juist.
Hij laat al jaren zien wat hij kan en krijgt daarna de keuze uit wat sponsoren.
Misschien moet je je eens inlezen in de materie en eens kijken wat hij daadwerkelijk heeft laten zien in de afgelopen jaren. Pas dan kan je misschien een mening vormen over iets. Nu heb je duidelijk niet genoeg informatie om een mening te hebben die je kan onderbouwen met feiten.quote:Op zaterdag 14 januari 2006 22:35 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Flikker toch op, tweede in open delft is toch geen presteren man.
Ik ook, ik denk serieus dat dat aan de lage kant isquote:Op zaterdag 14 januari 2006 22:23 schreef Swetsenegger het volgende:
Ik reageer alleen op de melding dat 95% van de Nederlandse dartfans voor Jelle is. Ik waag dat te betwijfelen
'De open Oost Nederland'quote:Op zaterdag 14 januari 2006 22:37 schreef -J-D- het volgende:
[..]
Misschien moet je je eens inlezen in de materie en eens kijken wat hij daadwerkelijk heeft laten zien in de afgelopen jaren. Pas dan kan je misschien een mening vormen over iets. Nu heb je duidelijk niet genoeg informatie om een mening te hebben die je kan onderbouwen met feiten.
Maar waarom dan die verongelijktheid?quote:Op zaterdag 14 januari 2006 22:32 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Dat had van Barneveld al 3 voudig laten zien, maar hij werd pas goed gesponsord NADAT hij de Lakeside won. Klaassen kan straks, mede door de successen van Barney in het verleden, direkt professioneel darter worden, zonder post te moeten bezorgen of de tram te moeten besturen.
En DAT is een klimaat dat grotendeels gecreeerd is door de successen van v. Barneveld.
Zie je de reacties hier?quote:Op zaterdag 14 januari 2006 22:39 schreef SCH het volgende:
[..]
Maar waarom dan die verongelijktheid?
Nogmaals: Verdiep je eens in de feiten. Jouw opmerking laat duidelijk blijven dat je geen flauw benul hebt hoe hij zich de afgelopen jaren naar boven heeft gewerkt. Nee, de voorgeschiedenis en opbouw in zn carriere laat je koud.quote:Op zaterdag 14 januari 2006 22:38 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
'De open Oost Nederland'
'De Open Delft'
Ja dat zijn echt aansprekende tournooien waar een keukenconcurrent je graag voor sponsort.
Dat zijn toch geen prestaties waar een sponsor op gokt man. Die willen toich exposure. Bavaria World Darts, IDL, Winmau. DAT zijn prestaties. Niet tweede op Open Delft 2004
Symptomen van de Nederlandse ziekte. Kop boven het maaiveld, en hoppatee weg is ie.quote:Op zaterdag 14 januari 2006 22:41 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Zie je de reacties hier?
"Die vette pad moet DOOD"
"Wat een grafhoer dat wijf van 'm"
"Wat een gore kankerkop heeft die smerig vetvlek toch"
En dat al jaren lang. En waarom? Alleen omdat de man een ongevenaarde prestatie neerzet. Vind je het gek dat hij verongelijkt wordt. Als ik hem was had ik een engelse sponsor gezocht en opgetyft uit dit ondankbare tyfus land
Mijn god, snapt nu niemand het punt?quote:Op zaterdag 14 januari 2006 22:40 schreef AirRaid het volgende:
Het zijn wel de toernooien waarmee je punten verzamelt om op die grote toernooien mee te mogen doen hoor Stwes. en vergeet niet dat hij pas 21 jaar is
Jezus man, je snapt het echt niet he?quote:Op zaterdag 14 januari 2006 22:41 schreef -J-D- het volgende:
[..]
Nogmaals: Verdiep je eens in de feiten. Jouw opmerking laat duidelijk blijven dat je geen flauw benul hebt hoe hij zich de afgelopen jaren naar boven heeft gewerkt. Nee, de voorgeschiedenis en opbouw in zn carriere laat je koud.
Beter van niet ook, het besturen van een tram is een slecht uitgangspunt voor een darter gebleken.quote:Op zaterdag 14 januari 2006 22:32 schreef Swetsenegger het volgende:
Klaassen kan straks, mede door de successen van Barney in het verleden, direkt professioneel darter worden, zonder post te moeten bezorgen of de tram te moeten besturen.
Coquote:Op zaterdag 14 januari 2006 22:45 schreef Arcee het volgende:
[..]
Beter van niet ook, het besturen van een tram is een slecht uitgangspunt voor een darter gebleken.
Dan kan hij inderdaad beter bij TGP gaan solliciterenquote:Op zaterdag 14 januari 2006 22:45 schreef Arcee het volgende:
[..]
Beter van niet ook, het besturen van een tram is een slecht uitgangspunt voor een darter gebleken.
Zoals ik al eerder zei: DAT IS OOK ZO. Dat was mijn punt niet.quote:Op zaterdag 14 januari 2006 22:44 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Jezus man, je snapt het echt niet he?
Je ziet toch zelf wel dat het voor hem een stuk makkelijker is dan voor darters welke 10 jaar geleden de wereldtop probeerde te halen?
Of wil je werkelijk met droge ogen beweren dat dat niet zo is?
Ik twijfel toch niet aan Klaassens talent? Ik zeg alleen dat veel jonge darters nu een stuk makkelijker de stap naar professioneels darts kunnen maken door de prestaties van v. Barneveld.
Dat klopt wel, want voor een sponsor zijn alleen grote tournooien met exposure interessant. DAT is presteren.quote:Op zaterdag 14 januari 2006 22:46 schreef -J-D- het volgende:
[..]
Zoals ik al eerder zei: DAT IS OOK ZO. Dat was mijn punt niet.
Het ging mij om je leugen dat je beweert dat hij een sponsor kreeg VOORDAT hij presteerde.
En dat klopt niet.
Lezen!
quote:1ste
Open Oost Nederland 2005 NDB
Open Leendesk 2005
Open Tilburg 2005 NDB
Open Threant 2004 NDB
Nationale Beker Kampioenschappen 2005 NDB
Krugrand Toernooi 2004 Regio
2de
Krugrand Toernooi 2003 Regio
Open Delft 2005
SpringCup 2005 Internationaal
3de
Open Almere 2003 NDB
Primus Masters 2004 PDC
Open Amsterdam 2004 NDF
Open Kempen 2005 NDF
Wanneer je geen talent had, won je ien jaar geleden met minder nederlandse concurrentie OOK de Embassy niet. Dus dat is een kul argument.quote:Op zaterdag 14 januari 2006 22:49 schreef AirRaid het volgende:
of het makkelijker is geworden om nu prof darter te worden??? misschien, denk er wel aan dat er nu ook veel meer concurentie is, je zult nu ook veel meer moeten oefenen en trainen om het niveau hoog te houden of zelfs te verbeteren
Beweerde ik dat? Zei ik dat hij op de nationale tv presteerde? Nee !quote:Op zaterdag 14 januari 2006 22:48 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Dat klopt wel, want voor een sponsor zijn alleen grote tournooien met exposure interessant. DAT is presteren.
Dus vertel me even waar ik Jelle Klaassen de afgelopen 3 jaar op Nationale TV zijn pijltjse ongesponsord heb kunnen zien gooien.
En dat mag niet, omdat...?quote:Op zaterdag 14 januari 2006 22:14 schreef Erwtensoep het volgende:
Tuurlijk Barney heeft het darts zo groot gemaakt in Nederland zoals het nu is, maar dat wil hij ook heel graag weten.
Tuurlijk joh. Ga me maar woorden in de mond leggen. Beetje flauw.quote:Op zaterdag 14 januari 2006 22:48 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Want als je DIT met droge ogen tov de finale van de Embassy 'presteren' wil noemen, zijn we inderdaad uitgeluld.
Goh, gek dat Jelle Klaasen daar geen last van heeft... Maar ja, die gaat ook niet in het zwembad liggen als een andere Nederlander in de halve finale staatquote:Op zaterdag 14 januari 2006 22:42 schreef kollie het volgende:
[..]
Symptomen van de Nederlandse ziekte. Kop boven het maaiveld, en hoppatee weg is ie.
Afgunst is zo groot in Nederland.
zo bedoel ik het ook niet, kijkquote:Op zaterdag 14 januari 2006 22:50 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Wanneer je geen talent had, won je ien jaar geleden met minder nederlandse concurrentie OOK de Embassy niet. Dus dat is een kul argument.
Als jij 'Hij presteert al jaren op de toppen van zijn kunnen, in zijn amateurtijd.' gelijk wilt stellen aan het halen van de finale van de Embassy, dan heb je gelijk hoorquote:Op zaterdag 14 januari 2006 22:50 schreef -J-D- het volgende:
[..]
Beweerde ik dat? Zei ik dat hij op de nationale tv presteerde? Nee !
Hij laat al jaren zien dat hij geen eendagsvlieg zou kunnen zijn. Hij presteert al jaren op de toppen van zijn kunnen, in zijn amateurtijd. Vandaar de stap naar professional darts. Door zijn prestaties in het verleden kreeg hij het contract.
Dat doe jij gelukkig nietquote:Op zaterdag 14 januari 2006 22:51 schreef -J-D- het volgende:
[..]
Tuurlijk joh. Ga me maar woorden in de mond leggen. Beetje flauw.
Klopt.quote:
Ja en?quote:Op zaterdag 14 januari 2006 22:54 schreef AirRaid het volgende:
[..]
zo bedoel ik het ook niet, kijk
kijk gewoon na deze lakeside, de grote namen lagen al heeel snel uit het toernooi, gewoon omdat er steeds meer concurentie is.
tevens onbraken er ook verschillende personen
Tony David, Collin Monk, (Fordham had er ook niet moeten staan, maar door een foefje van de commisie was ie er toch, en ja ik weet dat ie een jaar rustig aan heeft gedaan)
En nog een slappe zak ookquote:
quote:Op zaterdag 14 januari 2006 22:41 schreef -J-D- het volgende:
[..]
Nogmaals: Verdiep je eens in de feiten. Jouw opmerking laat duidelijk blijven dat je geen flauw benul hebt hoe hij zich de afgelopen jaren naar boven heeft gewerkt. Nee, de voorgeschiedenis en opbouw in zn carriere laat je koud.
Je snapt het niet. Om je te kunnen plaatsen voor bijvoorbeeld de Lakeside of een IDL of wat dan ook, moet je wat laten zien. Je moet internationaal en nationaal veel toernooien gooien om het benodigd aantal punten te krijgen. Zonder sponsoring is dat onbetaalbaar. Dat is in de loop van de jaren steeds uit de hand gelopen. Hij krijgt dus sponsoring nu om zich te plaatsen voor de diverse toernooien.quote:Op zaterdag 14 januari 2006 22:54 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Doordat v. Barneveld darts op de kaart heeft gezet, heeft Klaassen nu een serieuse sponsor VOORDAT hij een internationaal aansprekende titel , met veel media aandacht, heeft gewonnen.
Als je de discussie niet inhoudelijk kan winnen, dan maar op deze manier he?quote:
Klopt als een bus.quote:Op zaterdag 14 januari 2006 22:59 schreef matthijst het volgende:
Heh, vrij kansloos om te gaan zeggen dat Barney het voor Klaasen niet makkelijker heeft gemaakt; voordat Barney in Lakeside won keek er geen hond naar darten... Daarna was het jaar na jaar prijs, met Co Stompe als ultieme voorbeeld; een kale tramchauffeur die er elk jaar in de eerste ronde uitligt om vervolgens met zijn sponsorcolletje op TV geld te gaan zitten verdienen......
Misschien is het enige verschil dat mensen de eerste jaren keken om Barney te zien winnen en de laatste jaren kijken om hem te zien verliezen, maar da´s een andere discussie.
Vast staat dat Barney het voor nieuwe darters stukken makkelijker heeft gemaakt.... Vroegah had Jelle een setje pijltjes kunnen krijgen van een sponsor, tegenwoordig is dat beter geregeld, neem ik aan...
Nee JIJ snapt het niet.quote:Op zaterdag 14 januari 2006 22:59 schreef -J-D- het volgende:
[..]
Je snapt het niet. Om je te kunnen plaatsen voor bijvoorbeeld de Lakeside of een IDL of wat dan ook, moet je wat laten zien. Je moet internationaal en nationaal veel toernooien gooien om het benodigd aantal punten te krijgen. Zonder sponsoring is dat onbetaalbaar. Dat is in de loop van de jaren steeds uit de hand gelopen. Hij krijgt dus sponsoring nu om zich te plaatsen voor de diverse toernooien.
Mijn god, je beschuldigt mij van 'woorden in je mond leggen' en zegt dat zelf niet te doen. Wanener ik keihard aan toon met een quote dat je dat zeer duidelijk WEL doet, en je dus een slappe zek bent om het niet toe te geven wordt de discussie je te heet onder de voeten. Of is de term 'zak' te zwaar voor je.quote:Op zaterdag 14 januari 2006 23:00 schreef -J-D- het volgende:
[..]
Als je de discussie niet inhoudelijk kan winnen, dan maar op deze manier he?
Succes met je verhaal.
Exact wat ik zeg.quote:Op zaterdag 14 januari 2006 22:59 schreef matthijst het volgende:
Heh, vrij kansloos om te gaan zeggen dat Barney het voor Klaasen niet makkelijker heeft gemaakt; voordat Barney in Lakeside won keek er geen hond naar darten... Daarna was het jaar na jaar prijs, met Co Stompe als ultieme voorbeeld; een kale tramchauffeur die er elk jaar in de eerste ronde uitligt om vervolgens met zijn sponsorcolletje op TV geld te gaan zitten verdienen......
Misschien is het enige verschil dat mensen de eerste jaren keken om Barney te zien winnen en de laatste jaren kijken om hem te zien verliezen, maar da´s een andere discussie.
Vast staat dat Barney het voor nieuwe darters stukken makkelijker heeft gemaakt.... Vroegah had Jelle een setje pijltjes kunnen krijgen van een sponsor, tegenwoordig is dat beter geregeld, neem ik aan...
Precies, dacht: misschien geloven ze het als het van een niet-Barney fan komtquote:Op zaterdag 14 januari 2006 23:06 schreef Swetsenegger het volgende:
Exact wat ik zeg.
quote:|k raad je aan het eo of nijntje forum op te zoeken
quote:Slappe zak
en jij maar klagen over het gedrag van anderen in dit forumquote:Slappe zak
Ja die twee slappe zakken komen nav de beschuldiging van jou, terwijl je hetzelfde doetquote:Op zaterdag 14 januari 2006 23:07 schreef -J-D- het volgende:
Och ja, tuurlijk. Ik geef even aan waar je de mist in gaat en gelijk leg ik je woorden in de mond.
Tuurlijk
Echt waar, wat ben jij volwassen.
[..]
[..]
[..]
en jij maar klagen over het gedrag van anderen in dit forum
Lachwekkend...
Doe geen moeite, je huilerige postjes zijn inhoudelijk al dusdanig slap dat het enige leuke van deze discussie je verontwaardiging is wanneer iemand de term 'zak' in zijn mond neemt.quote:Op zaterdag 14 januari 2006 23:09 schreef -J-D- het volgende:
Och ja, zoals je zo graag wil:
Ik zal je het laatste woord geven. Ga nog maar even door met je tirade.
Misschien dat ik morgen nog interesse heb om op je gezeik te reageren.
CHAMPION £60,000quote:Op zaterdag 14 januari 2006 23:26 schreef TheFrankey het volgende:
wat krijg je eigenlijk als je 1e of 2e word in de finale.... aan prijzen dan he
Om je eigen woorden te gebruiken dan maar: ben je schizofreen ofzo?quote:Op zaterdag 14 januari 2006 23:09 schreef Swetsenegger het volgende:
En waar zie je mij klagen over het gedrag van anderen. Het zal me aan mijn reet roesten. Integenstelling tot jou. Kom je wel buiten of heb je pleinvrees?
quote:Op zaterdag 14 januari 2006 23:16 schreef Swetsenegger het volgende:
Eng figuur ben jij.
In het ene topic ga je als een rand debiel tekeer en hier kom je nu op een liefelijk toontje een kantlijntje plaatsen
Ja en?
Is dat reden om daar als een randebiel stupide tekstje te plaatsen en hier op een normale genuanceerde manier je kanttekeningen te plaatsen?
ow en kan klagen niet zonder 3 kotssmiley's?
Jij wilt dit:quote:Op zaterdag 14 januari 2006 23:32 schreef matthijst het volgende:
[..]
Om je eigen woorden te gebruiken dan maar: ben je schizofreen ofzo?
[..]
vergelijken met ditquote:Op zaterdag 14 januari 2006 23:09 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ja die twee slappe zakken komen nav de beschuldiging van jou, terwijl je hetzelfde doet
En waar zie je mij klagen over het gedrag van anderen. Het zal me aan mijn reet roesten. Integenstelling tot jou. Kom je wel buiten of heb je pleinvrees?
quote:Op zaterdag 14 januari 2006 19:21 schreef matthijst het volgende:
Typisch die dikke pad; gewoon in het zwembad liggen als Klaasen aan het spelen is...
Sjongejonge, vadsige aap weer bommetjes aan het doen... Mongoloide kleuter dat het is![]()
![]()
Nee hoor, ik vind het een beetje vreemd dat je termen als mongoloide kleuter in het ene topic gebruikt en in het andere topic OVER EXACT HETZELFDE ONDERWERP je gedraagt alsof je een ouderling in de kerk bentquote:Op zaterdag 14 januari 2006 23:38 schreef matthijst het volgende:
Jazeker, jij zegt dat wat anderen doen je aan je reet zal roesten, maar ondertussen loop je al in verschillende topics te huilen over mijn kotssmileys over je held....
Dus je maakt je er wel degelijk druk om...
Tsja, schijnbaar ben jij te simpel om in te zien dat de klaagbaak ("Spui je gal hier.") er is om te kankeren...quote:Op zaterdag 14 januari 2006 23:40 schreef Swetsenegger het volgende:
Nee hoor, ik vind het een beetje vreemd dat je termen als mongoloide kleuter in het ene topic gebruikt en in het andere topic OVER EXACT HETZELFDE ONDERWERP je gedraagt alsof je een ouderling in de kerk bent
hoho mannetje, ik vind het erg nutteloos om Topics in Sport te vervuilen met termen als vetklep, en dikke pad.quote:Op zaterdag 14 januari 2006 23:42 schreef matthijst het volgende:
[..]
Tsja, schijnbaar ben jij te simpel om in te zien dat de klaagbaak ("Spui je gal hier.") er is om te kankeren...
je maatje kollie vroeg me nota bene om niet te zeiken in het Barney topic...
Ik post met net zoveel plezier daar mijn kotssmileys, maar ik probeer nog enige rekening te houden met de tere zieltjes van mensen die opeens zien dat een jochie van 21 ondertussen hard op weg is hun vadsige held van zijn troon te stoten![]()
Probeer ik ook, vandaar de genuanceerde versie in het "normale topic"...quote:Op zaterdag 14 januari 2006 23:46 schreef kollie het volgende:
[..]
hoho mannetje, ik vind het erg nutteloos om Topics in Sport te vervuilen met termen als vetklep, en dikke pad.
Blijf dan maar in de klaagbaak.
Ja en dat kan alleen met zulke termenquote:Op zaterdag 14 januari 2006 23:42 schreef matthijst het volgende:
[..]
Tsja, schijnbaar ben jij te simpel om in te zien dat de klaagbaak ("Spui je gal hier.") er is om te kankeren...
Ik hoop wel wat closer. 7-5 zou leuk zijn.quote:Op zaterdag 14 januari 2006 23:51 schreef kollie het volgende:
Goed bezigNu ben ik er echt vandoor. Het bier wacht.
En morgen de finale![]()
prognose:
Barney-Jelle 7-3
Dat krijgt hij dagelijks te horen ofzo? Die dingen lees ik ook wel over vrijwel alle andere sporters. Je hebt de opmerkingen over de vriendin van Klaasen gemist?quote:Op zaterdag 14 januari 2006 22:41 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Zie je de reacties hier?
"Die vette pad moet DOOD"
"Wat een grafhoer dat wijf van 'm"
"Wat een gore kankerkop heeft die smerig vetvlek toch"
Dat bedoel ik nou met die verongelijktheid. Je kan eigenlijk geen reden geven behalve dan dat er mesnen zijn die hem minder leuk vinden, en ik denk dat hij daar zelf mede schuldig aan is, en dat zou reden zijn om zo verongelijkt te worden.quote:En dat al jaren lang. En waarom? Alleen omdat de man een ongevenaarde prestatie neerzet. Vind je het gek dat hij verongelijkt wordt. Als ik hem was had ik een engelse sponsor gezocht en opgetyft uit dit ondankbare tyfus land
/laatste offtopic dan maarquote:Op zaterdag 14 januari 2006 23:50 schreef Swetsenegger het volgende:
Geeft ongeveer je intellect en creativiteit aan.
Anyway, Weer lekker ontopic over een van de grootste nieuwe talenten, dit geneuzel hierboven
zal wel gewist worden
Dat ben ik helemaal met je eens. Zijn verdiensten staan voor mij niet ter discussie. Wel zijn verongelijkte gedrag: die groep mensen wordt tegenwoordig 'maatschappelijk teleurgestelden' genoemdquote:Op zaterdag 14 januari 2006 22:59 schreef matthijst het volgende:
Ik wil je ook wel gewoon de grafkanker schelden hoor als je dat prettig vindquote:Op zaterdag 14 januari 2006 23:54 schreef matthijst het volgende:
[..]
/laatste offtopic dan maar
Och gossie, meneer heeft even laten zien "de verstandigste" te zijn. Nou, knap hoor!
Nu hoop ik wel dat van Barneveld morgen wintquote:Op zondag 15 januari 2006 00:02 schreef SCH het volgende:
Zie je wel: Jelle verbroedert zelfs Fok's grootste vijanden
Ik ben altijd bang voor het jonge Ajax-talenten effect, te snel doorstoten. Als Jelle nu al wint, heeft hij nog maar weinig om naar uit te kijken.quote:Op zondag 15 januari 2006 00:03 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Nu hoop ik wel dat van Barneveld morgen wint
Maar ik heb er absoluut vrede mee als Jelle wint.
Eigenlijk kan ik niet echt een keus maken.
Nou er zijn nog zat Grand-Slams welke hij kan winnen, maar inderdaad zit het risico van uitgaan als een nachtkaars er wel in.quote:Op zondag 15 januari 2006 00:05 schreef SCH het volgende:
[..]
Ik ben altijd bang voor het jonge Ajax-talenten effect, te snel doorstoten. Als Jelle nu al wint, heeft hij nog maar weinig om naar uit te kijken.
Aan de andere kant: bij je debuut winnen is natuurlijk wel weer prachtig. Maar de finale bereiken ook. Hoop gewoon op een spannende partij.
Lijkt me niet waarschijnlijk. Hij is zo goed en zo evenwichtig.quote:Op zondag 15 januari 2006 00:12 schreef AirRaid het volgende:
laten we hopen dat we na dit toernooi nog veel van hem blijven horen en dat ie niet wegzakt
DJ Mystery - Type Facequote:Op zondag 15 januari 2006 02:26 schreef FrankyMcG het volgende:
Maar eh, die intro sound van Klaasen dat is volgens mij gewoon een Promo-sound of nie?
En velen met jou, waaronder ik!quote:Ik hoop dat ie morgen wint van die Dikkop!
Misschien dat hij zich kan optrekken aan Barney, indien nodig.quote:Op zondag 15 januari 2006 08:16 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Ik vrees dat die dikkop wint. Jelle mist te vaak dubbels en heeft af en toe echt diepe inzinkingen. Die pad is dan toch nog wat constanter.
heeft snelle Jelle(volgens mij is hij nog beter als hij wat langzamer gooit) al eens tegen Barney gespeeld, en zo ja wat was de uitslag.quote:Op zondag 15 januari 2006 09:56 schreef -J-D- het volgende:
Maar tot nu toe is dit genieten.
Eindelijk iemand uit NL die zich kan meten met Barney.
Hopelijk is het gemiddelde van Jelle goed genoeg.
Een walkover voor Klaasen wordt het sowieso niet, als Jelle zo'n inzinking heeft als gisteren dan kan Barney er best weleens overheen walsen...quote:Op zondag 15 januari 2006 09:50 schreef -J-D- het volgende:
[..]
Misschien dat hij zich kan optrekken aan Barney, indien nodig.
Hoe dan ook, het wordt geen walkover voor een van beide lijkt me zo.
In al ons enthousiasme, zou je bijna vergeten rekening te houden met die mogelijkheidquote:Op zondag 15 januari 2006 10:01 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Een walkover voor Klaasen wordt het sowieso niet, als Jelle zo'n inzinking heeft als gisteren dan kan Barney er best weleens overheen walsen...
Kans lijkt me best aanwezig, Barney gooit een stuk beter dan die Greatbatch natuurlijk.quote:Op zondag 15 januari 2006 10:05 schreef -J-D- het volgende:
[..]
In al ons enthousiasme, zou je bijna vergeten rekening te houden met die mogelijkheid
Zonde dat dit het jaar is dat Klaasen EN Greatbatch ver komen en elkaar ontmoeten in de halve finale.quote:Op zondag 15 januari 2006 10:07 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Kans lijkt me best aanwezig, Barney gooit een stuk beter dan die Greatbatch natuurlijk.
Laat Jelle maar 4-0 voor komenquote:Op zondag 15 januari 2006 09:52 schreef Xebber het volgende:
Ik denk dat het een goede spannende pot gaat worden
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |