Ik heb nergens ontkend dat er veel bijtincidenten zijn en ik heb ook al aangegeven dat ik vind dat de betreffende eigenaars (want daar ligt vrijwel altijd het probleem, zoveel gestoorde honden worden er niet geboren) hard aangepakt moeten worden. Dus waar zie je mij het probleem ontkennen? Ik heb zelf honden, dat klopt, maar die zijn *altijd* aangelijnd en als hier iemand met een kind in een buggy in huis zou komen, zou ik de honden opsluiten, aangezien zo'n kind op ooghoogte zit voor de hond en dat levert extra risico op (het is niet voor niets dat de meeste bijtincidenten met kleine kinderen gebeuren).quote:Op dinsdag 10 januari 2006 10:14 schreef kamagurka het volgende:
Waar slaat dat nou weer op?
Jullie steken als hondenbezitter gewoon massaal je kop in t zand voor het feit dat er gewoon regelmatig incidenten met die klotebeesten zijn, en je weigert er normaal over te discusseren Of je gaat een debiele vergelijking met katten maken, omdat je daar toevallig een hekel aan hebt
Wat een zooi inhoudelijke armoede zeg! Geef gewoon maar ns toe dat het de spuigaten uitloopt met die teringbeesten en dat het voor een hoop mensen gewoon onverantwoord is om honden te nemen, misschien zelf wel alle mensen.
Als ik een giftige slang neem die een kindje doodbijt ga ik toch ook niet meteen beginnen schelden over de parkiet van de buren. Denk eens NA (voor de verandering)!!!
Dat is ook de verantwoordelijkheid van de eigenaar. Als is het best handig om -als je in een hondrijke omgeving woont- iets te weten over lichaamstaal van honden zodat je weet of je een hond kunt vertrouwen of niet.quote:Op dinsdag 10 januari 2006 10:28 schreef kamagurka het volgende:
Ik pleit ook beslist voor zo'n bewijs van capabiliteit.
En ik heb verder geen enkele zin me te verdiepen in het roedelgedrag of hierarchische patroon bij honden, dat doet zijn eigenaar maar en hij zorgt maar dat ik er geen last van heb verder.
Het is juist zo dat die 'bijters die niet meer loslaten' doorgaans een enorm hoge bijtgrens hebben. Met een hond die zonder enige waarschuwing aanvalt (al is er vrijwel altijd wel een aanleiding, alleen is die niet altijd te achterhalen) is sowieso iets mis.quote:Op dinsdag 10 januari 2006 10:29 schreef milagro het volgende:
Bepaalde rassen bijten meer dan andere rassen, ongeacht de opvoeding, denk ik zo.
En van die bijters, zijn er bijters die bijten om niet meer los te laten.
En onder de bijters die niet meer loslaten zitten er blijkbaar nogal wat die weinig tot geen aanleiding nodig hebben, om te bijten.
er is altijd een aanleiding, ja, maar er zijn blijkbaar bepaalde rassen bij wie een blik van een kind al genoeg kan zijn.quote:Op dinsdag 10 januari 2006 10:31 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Het is juist zo dat die 'bijters die niet meer loslaten' doorgaans een enorm hoge bijtgrens hebben. Met een hond die zonder enige waarschuwing aanvalt (al is er vrijwel altijd wel een aanleiding, alleen is die niet altijd te achterhalen) is sowieso iets mis.
Ik ga niet iets toegeven waarvan ik weet dat het onzin is. Honden worden nu eenmaal niet agressief geboren, maar agressief gemaakt.quote:Op dinsdag 10 januari 2006 10:36 schreef milagro het volgende:
er is altijd een aanleiding, ja, maar er zijn blijkbaar bepaalde rassen bij wie een blik van een kind al genoeg kan zijn.
althans, bij bepaalde rassen komt dat meer voor, door doorfokken of zo.
ik denk dat dat echt niet aan de opvoeding altijd ligt, maar gewoon aan de hond zelf.
en waarom men daar nu zo moeilijk over moet doen, dat toegeven, snap ik niet.
ik vind het leven van een kind, een mens altijd nog belangrijker dan de reputatie van een hond.
en een bepaalde agressie kan, door fokken, niet in het ras zitten op een gegeven moment?quote:Op dinsdag 10 januari 2006 10:41 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Ik ga niet iets toegeven waarvan ik weet dat het onzin is. Honden worden nu eenmaal niet agressief geboren, maar agressief gemaakt.
Idioot doorfokken kan waarschijnlijk wel geflipte honden opleveren ja. Maar ik denk dat er maar heel weinig honden bestaan waarbij er vanaf de geboorte een steekje los is. Net zoals dat eigenlijk ook geldt voor mensen.quote:Op dinsdag 10 januari 2006 10:43 schreef milagro het volgende:
en een bepaalde agressie kan, door fokken, niet in het ras zitten op een gegeven moment?
quote:Op dinsdag 10 januari 2006 10:54 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Idioot doorfokken kan waarschijnlijk wel geflipte honden opleveren ja. Maar ik denk dat er maar heel weinig honden bestaan waarbij er vanaf de geboorte een steekje los is. Net zoals dat eigenlijk ook geldt voor mensen.
Okay, even een andere discussie dan: Geesteszieke mensen worden zo gemaakt door de maatschappij, ze worden niet zo geboren?quote:Op dinsdag 10 januari 2006 10:54 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Idioot doorfokken kan waarschijnlijk wel geflipte honden opleveren ja. Maar ik denk dat er maar heel weinig honden bestaan waarbij er vanaf de geboorte een steekje los is. Net zoals dat eigenlijk ook geldt voor mensen.
Veel Duitsers zijn al vanaf de geboorte gestoord anders.quote:Op dinsdag 10 januari 2006 10:57 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Waarom is dat grappig? Veel agressieve mensen hebben een achtergrond van mishandeling e.d.
Ik heb het over agressie, niet over ziektes.quote:Op dinsdag 10 januari 2006 10:58 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Okay, even een andere discussie dan: Geesteszieke mensen worden zo gemaakt door de maatschappij, ze worden niet zo geboren?
Zo worden ze gemaakt, niemand wordt als Duitser geboren.quote:Op dinsdag 10 januari 2006 10:58 schreef ShaoliN het volgende:
Veel Duitsers zijn al vanaf de geboorte gestoord anders.
Dus mensen die extreme vormen van aggresie ten toon stellen zijn niet ziek?quote:Op dinsdag 10 januari 2006 10:59 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Ik heb het over agressie, niet over ziektes.
De kronkel dus.quote:Op dinsdag 10 januari 2006 10:43 schreef milagro het volgende:
[..]
en een bepaalde agressie kan, door fokken, niet in het ras zitten op een gegeven moment?
Mensen die extreme vormen van agressie vertonen, zijn in heel veel gevallen zelf mishandeld of iets in die geest. Ik stel dat er meestal een oorzaak is en dat die oorzaak doorgaans niet aangeboren is. Hoewel het vast wel zo is dat de ene persoon door z'n genetische 'samenstelling' makkelijker tot agressie kan vervallen dan een ander. Maar ik geloof niet dat extreme agressie zelf aangeboren is.quote:Op dinsdag 10 januari 2006 11:01 schreef ShaoliN het volgende:
Dus mensen die extreme vormen van aggresie ten toon stellen zijn niet ziek?
Aha, jij gelooft. Maar je hebt geen feiten om dit argument kracht bij te zetten?quote:Op dinsdag 10 januari 2006 11:04 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Maar ik geloof niet dat extreme agressie zelf aangeboren is.
Dan heeft zo'n ras dus een aanleg om die kronkel te ontwikkelen.quote:Op dinsdag 10 januari 2006 11:04 schreef static het volgende:
De kronkel dus.
Goh, en waarom wordt de am.staf in amerika veel gebruikt als blinde geleide hond, politie hond, invaliden begeleidingshond etc.. Omdat ze zo vals zijn??? denk het niet he, de will to please van het ras maakt ze uitermate geschikt voor begeleidingshonden. In Amerika begrijpen de meeste mensen dat, hier is dat een probleem, net zoals hier altijd bepaalde bevolkingsgroepen het gedan hebben heeft de stafford het hier ook altijd gedaan.. Komt veelal door de media aandacht die er aan besteed wordt..quote:Op zondag 8 januari 2006 02:57 schreef Steijn het volgende:
Waarom zouden golden-retrievers en labrador honden zo gewild zijn als blinde-geleide hond?Bovendien zijn het natuurlijk kinderachtige redenaties, staffordshire terriers niet verbieden omdat golden-retrievers ook wel eens bijten.
Ah, die bijtende en verwondende honden voelen zich gewoon onbegrepen door de media.quote:Op dinsdag 10 januari 2006 11:07 schreef adw het volgende:
Goh, en waarom wordt de am.staf in amerika veel gebruikt als blinde geleide hond, politie hond, invaliden begeleidingshond etc.. Omdat ze zo vals zijn??? denk het niet he, de will to please van het ras maakt ze uitermate geschikt voor begeleidingshonden. In Amerika begrijpen de meeste mensen dat, hier is dat een probleem, net zoals hier altijd bepaalde bevolkingsgroepen het gedan hebben heeft de stafford het hier ook altijd gedaan.. Komt veelal door de media aandacht die er aan besteed wordt..
Dat heeft een chiwawa ook.quote:Op dinsdag 10 januari 2006 11:06 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Dan heeft zo'n ras dus een aanleg om die kronkel te ontwikkelen.
Gelukkig zit ik niet in een hondrijke omgevingquote:Op dinsdag 10 januari 2006 10:30 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Dat is ook de verantwoordelijkheid van de eigenaar. Als is het best handig om -als je in een hondrijke omgeving woont- iets te weten over lichaamstaal van honden zodat je weet of je een hond kunt vertrouwen of niet.
Volgens de wetenschap is het inderdaad een combinatie van genen en aangeleerd gedrag. Natuurlijk creër je een hond met verkeerde tendensen als je alleen maar op agressie en vechten fokt. Tzou imbeciel zijn dat te ontkennen. Vandaar ook het verbod op enkele rassenquote:Op dinsdag 10 januari 2006 10:43 schreef milagro het volgende:
[..]
Natuurlijk zijn die feiten er. Agressieve honden behoren doorgaans toe aan agressieve mensen. Er zijn relatief veel bijtincidenten met Staffords, Pitbulls e.d. omdat er nu eenmaal veel idioten rondlopen die het stoer vinden om een angstaanjagende hond te hebben en die hun hond daarom agressief maken.quote:Op dinsdag 10 januari 2006 11:05 schreef ShaoliN het volgende:
Aha, jij gelooft. Maar je hebt geen feiten om dit argument kracht bij te zetten?
Door goede fokkers wordt geen enkel ras op agressie en vechten gefokt, maar juist op het tegenovergestelde.quote:Op dinsdag 10 januari 2006 11:16 schreef kamagurka het volgende:
Volgens de wetenschap is het inderdaad een combinatie van genen en aangeleerd gedrag. Natuurlijk creër je een hond met verkeerde tendensen als je alleen maar op agressie en vechten fokt. Tzou imbeciel zijn dat te ontkennen. Vandaar ook het verbod op enkele rassen
zullen wel een slechte jeugd gehad hebben, (helaas waar bij de meeste bijtgrage staffords, gebrek aan opvoeding noemen ze dat hmzzz kunnen we die paradox misschien doortrekken)quote:Op dinsdag 10 januari 2006 11:12 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Ah, die bijtende en verwondende honden voelen zich gewoon onbegrepen door de media.
Nou moet je niet alle hondenbezitters over één kam scheren!quote:Op dinsdag 10 januari 2006 10:14 schreef kamagurka het volgende:
[..]
Waar slaat dat nou weer op?
Jullie steken als hondenbezitter gewoon massaal je kop in t zand voor het feit dat er gewoon regelmatig incidenten met die klotebeesten zijn, en je weigert er normaal over te discusseren Of je gaat een debiele vergelijking met katten maken, omdat je daar toevallig een hekel aan hebt
Wat een zooi inhoudelijke armoede zeg! Geef gewoon maar ns toe dat het de spuigaten uitloopt met die teringbeesten en dat het voor een hoop mensen gewoon onverantwoord is om honden te nemen, misschien zelf wel alle mensen.
Als ik een giftige slang neem die een kindje doodbijt ga ik toch ook niet meteen beginnen schelden over de parkiet van de buren. Denk eens NA (voor de verandering)!!!
Volgens mij kan je een hond ook niet op vechten fokken. Ik denk dat de eigenaar van zo'n beest hem verpest door hem agresief te maken. Honden kun je opvoeden net als kinderen en je kunt ze ook verpesten.quote:Op dinsdag 10 januari 2006 11:18 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Door goede fokkers wordt geen enkel ras op agressie en vechten gefokt, maar juist op het tegenovergestelde.
Eh, die hond kan er niks aan doen dat hij losloopt. Geef de eigenaar een fikse boete.quote:Op dinsdag 10 januari 2006 11:26 schreef janrad het volgende:
Wat een ongelooflijk stupide geneuzel hier over wat voor een hond het was. Iedere hond kan gevaarlijk zijn. Ik persoonlijk ben al eens aangevallen door een Dobberman. Een rasechte hoor, wist de lul van een eigenaar me te vertellen. Dat rotbeest liep natuurlijk los en viel me aan omdat ik aan het hardlopen was. Ik blijf erbij dat ieder loslopende hond van mij ter plekke afgemaakt mag worden. De eerste de beste loslopende rot hond die naar mij grauwd of dreigt te bijten kan van mij een doodschop krijgen.
Er is al een verbod op de Pitbull,quote:Op dinsdag 10 januari 2006 11:16 schreef kamagurka het volgende:
[..]
Volgens de wetenschap is het inderdaad een combinatie van genen en aangeleerd gedrag. Natuurlijk creër je een hond met verkeerde tendensen als je alleen maar op agressie en vechten fokt. Tzou imbeciel zijn dat te ontkennen. Vandaar ook het verbod op enkele rassen
O jawel hoor. Als je sommige eigenschappen van pa of ma neemt (de agressiefste hond uit het nest) en deze weer laat fokken, krijg je de eigenschap versterkt weer terug. Simpel stukje geneticaquote:Op dinsdag 10 januari 2006 11:28 schreef janrad het volgende:
[..]
Volgens mij kan je een hond ook niet op vechten fokken. Ik denk dat de eigenaar van zo'n beest hem verpest door hem agresief te maken. Honden kun je opvoeden net als kinderen en je kunt ze ook verpesten.
Die hond is dood.quote:Op dinsdag 10 januari 2006 11:33 schreef Bayer het volgende:
Die hond is toch wel onder behandeling nu hè?
Opsluiten in een kooi heeft geen zin, hij/zij moet therapie.
en daar heb je helemaal gelijk in.... beter naleven die wetten, pak de stamboomlozen maar op, laat ze een test ondergaan, zijn ze agressief, -->spuit zijn ze gewoon normaal, dan mogen ze van mij rond blijven wandelen, mits aangelijnd..quote:Op dinsdag 10 januari 2006 11:36 schreef Amstaf het volgende:
Juist, dat is precies wat ik bedoel!
Daarom moet de overheid de wetten die ze hebben gemaakt beter handhaven.
Ze doen nog te weinig om de stamboomloze Staffords van de straat te halen naar mijn mening.
Aan de drionpil ermee inderdaad..quote:Op dinsdag 10 januari 2006 11:33 schreef Bayer het volgende:
Die hond is toch wel onder behandeling nu hè?
Opsluiten in een kooi heeft geen zin, hij/zij moet therapie.
Ik vermoed dat negen van de tien agenten niet eens een Stafford kan herkennen, laat staan hem onderscheiden van andere soortgelijke rassen.quote:Op dinsdag 10 januari 2006 11:38 schreef Amstaf het volgende:
Ik zal je eens een mooi voorbeeld geven:
Wij hebben twee Amerikaanse staffords, ik zie bijna dagelijks politie als ik met ze op straat loop, geen enkele keer ben ik staande gehouden om na te gaan of mijn honden wel een stamboom bezitten. Als de politie zijn werk goed zou doen, zouden ze iedereen die ze zien lopen met een Staf aanhouden om de hond te controleren.
Deed de politie zijn werk nou eens goed, dan zou er inmiddels bijna geen enkele staf zonder stamboom meer rondlopen in Nederland.
Wie gaat dat betalen?quote:Op dinsdag 10 januari 2006 11:47 schreef Amstaf het volgende:
Dat is toch dom!
Ze zouden beter moeten weten.
Waarom worden de agenten niet op cursus gezet, waar ze leren zo'n hond te herkennen?
Het lag toch aan de opvoeding, niet aan het ras?quote:Op dinsdag 10 januari 2006 11:51 schreef Amstaf het volgende:
Het blijft triest dat door van die eikels die een staf zonder stamboom kopen en daardoor ernstige bijtincidenten onstaan, het hele ras wordt aangerekend als zijnde vals en gevaarlijk.
Vrijwel alle stafs met stamboom zijn honden met een goed karakter.
Natuurlijk zit ook daar weleens een rotte appel tussen, maar dat komt bij ieder ras voor.
Ja, dat is juist het punt, als ze toch willen dat de wet wordt nageleefd, moeten ze er ook wat voor over hebben.quote:
Precies. Als mensen persé een hond van dat merk willen, mogen ze er wat mij betreft dus ook wel voor betalen.quote:Op dinsdag 10 januari 2006 11:54 schreef Amstaf het volgende:
Ja, dat is juist het punt, als ze toch willen dat de wet wordt nageleefd, moeten ze er ook wat voor over hebben.
Het kost toch ook geld als er steeds van die vreselijke dingen gebeuren?
Het ligt ook voor een groot deel aan de opvoeding.quote:Op dinsdag 10 januari 2006 11:54 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Het lag toch aan de opvoeding, niet aan het ras?
En zo denk ik er ook over.quote:Op dinsdag 10 januari 2006 11:56 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Precies. Als mensen persé een hond van dat merk willen, mogen ze er wat mij betreft dus ook wel voor betalen.
Idd, net zoals katten daar dus niets aan kunnen doenquote:Op dinsdag 10 januari 2006 11:29 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Eh, die hond kan er niks aan doen dat hij losloopt. Geef de eigenaar een fikse boete.
Bij alle honden zit vanaf de geboorte een steekje los, ze hebben namelijk fysiek geen ruimte in hun hersens voor een verantwoordelijkheidsgevoel.quote:Op dinsdag 10 januari 2006 10:54 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
En waar zijn die feiten nu dan?quote:Op dinsdag 10 januari 2006 11:16 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Natuurlijk zijn die feiten er. Agressieve honden behoren doorgaans toe aan agressieve mensen. Er zijn relatief veel bijtincidenten met Staffords, Pitbulls e.d. omdat er nu eenmaal veel idioten rondlopen die het stoer vinden om een angstaanjagende hond te hebben en die hun hond daarom agressief maken.
quote:Op dinsdag 10 januari 2006 12:13 schreef speknek het volgende:
Bij alle honden zit vanaf de geboorte een steekje los, ze hebben namelijk fysiek geen ruimte in hun hersens voor een verantwoordelijkheidsgevoel.
Eensch. Mensen zouden op zijn minst een cursus moeten volgen alvorens ze een hond aanschaffen, of ze moeten bewijzen dat ze al voldoende kennis hebben.quote:Op dinsdag 10 januari 2006 13:11 schreef Verbal het volgende:
Er zijn sowieso teveel hondeneigenaren die geen idee hebben over het hoe en het waarom van een hond.
V.
Een kat is ook lang niet zo gevaarlijk als een hond, in dit geval zijn zowel de eigenaar als de hond verantwoordelijk.quote:Op dinsdag 10 januari 2006 12:08 schreef kamagurka het volgende:
[..]
Idd, net zoals katten daar dus niets aan kunnen doen
Zodra er een verbod komt op het laten loslopen van je kat (en ik weet dat een aantal fokkers beweren dat dat verbod reeds bestaat, maar een wetsartikel heb ik er nog nooit over gezien), mogen ze van mij boetes uit gaan delen of katten van de straat plukken en ze naar het asiel brengen.quote:Op dinsdag 10 januari 2006 12:08 schreef kamagurka het volgende:
Idd, net zoals katten daar dus niets aan kunnen doen
In principe wel ja... alhoewel ik van katten absoluut minder last heb. Misschien scheelt het dat ik ze zelf heb, maar bij mij komen er geen vreemde katten in de tuin schijten of zoiets vaags... bij ongeveer alle hondenbezitters hier op fok! wel geloof ikquote:Op dinsdag 10 januari 2006 14:48 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Zodra er een verbod komt op het laten loslopen van je kat (en ik weet dat een aantal fokkers beweren dat dat verbod reeds bestaat, maar een wetsartikel heb ik er nog nooit over gezien), mogen ze van mij boetes uit gaan delen of katten van de straat plukken en ze naar het asiel brengen.
Wij hebben ooit een kat gehad die moest worden afgemaakt omdat iemand door zijn toedoen in het ziekenhuis was beland.quote:Op dinsdag 10 januari 2006 15:12 schreef kamagurka het volgende:
[..]
In principe wel ja... alhoewel ik van katten absoluut minder last heb. Misschien scheelt het dat ik ze zelf heb, maar bij mij komen er geen vreemde katten in de tuin schijten of zoiets vaags... bij ongeveer alle hondenbezitters hier op fok! wel geloof ik![]()
Maar zoals boven al wordt gezegd, honden vormen daarnaast ook nog een extra potentieel gevaar, ik vind het niet vreemd dat daarom de regels daarover wel wat strenger zijn. Je loopt gewoon lijfelijk risico bij honden
Het zou verboden moeten worden dat jij ooit nog huisdieren mocht hebben..quote:Op dinsdag 10 januari 2006 15:16 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Wij hebben ooit een kat gehad die moest worden afgemaakt omdat iemand door zijn toedoen in het ziekenhuis was beland.Het kan dus wel. De verwoestende kracht van kattennagels moet je niet onderschatten.
Ik was toen drie.quote:Op dinsdag 10 januari 2006 15:18 schreef Pietverdriet het volgende:
Het zou verboden moeten worden dat jij ooit nog huisdieren mocht hebben..
![]()
Het ligt niet aan de hond, maar aan de persoon die hem opvoedt. Dit heb ik al 100.000x geprobeerd duidelijk te maken aan mijn ma, die is ook bang voor honden. Honden zijn in potentie net zo gevaarlijk als mensen.... in deze wereld lopen er ook een hoop gekken rond die rare dingen uitvreten, maar om dan meteen alle mensen die op rare gekken lijken te laten inslapenquote:Op zaterdag 7 januari 2006 22:38 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
De Dierenbescherming is altijd van mening geweest dat honden niet agressief worden geboren. Ze worden dat gemaakt door een verkeerde opvoeding. Een belangrijk deel van de bijtincidenten met honden in Nederland vindt in huiselijke kring plaats. Vaak gaat het dan om honden als Golden Retrievers en Labradors en zeker niet om de vier hierboven genoemde rassen. Vooral asielen zijn in hun nopjes met het besluit van Veerman. Zij waren terecht bang dat honden die verboden zouden worden bij hen zouden worden gedumpt zonder kans op herplaatsing.
http://www.dierenbescherming.nl/nieuws.php?id=529&sid=7
Ik weet niet hoor:quote:Op dinsdag 10 januari 2006 15:27 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Het gebeuren vond plaats in een huis, maniack28. Dus de hond liep inderdaad los. Maar binnen mag dat.
Volgens mij was het toch echt buiten?quote:Een anderhalf jaar oude peuter is zaterdagmiddag in Barneveld door een agressieve hond uit zijn buggy gesleurd en meters ver over de straat gesleept.
De aangevallen peuter was met zijn oma op stap. Volgens getuigen viel de hond schijnbaar zonder aanleiding het kleine kind in zijn wandelwagentje aan.
Owk... dan heb ik niks gezegdquote:Op dinsdag 10 januari 2006 16:16 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Inmiddels heeft er al een update o.a. in de krant gestaan. Dat bericht klopt niet meer.
V.quote:De hond die afgelopen zaterdag een peuter in Barneveld uit zijn wandelwagentje sleurde, blijkt tot de in Nederland verboden soorten te behoren. Dat is dinsdag gebleken uit onderzoek van de Algemene Inspectie Dienst (AID) op het lichaam van de zaterdag direct afgemaakte hond.
De 37-jarige eigenaar kreeg de hond in Spanje als een American Staffordshire terriër. Hij had echter geen stamboompapieren van het dier. Daardoor is aldus een woordvoerder van de politie ook niet na trekken of het dier afstamt van raszuivere ouders.
Door het ontbreken van rasgegevens voldoet de hond niet aan de voorwaarden die zijn vastgelegd in de Regeling Agressieve Dieren van het ministerie van LNV. Dat maakt hem tot een in Nederland verboden hond.
Nou, veel onderzoek naar genetica en andere factoren geven je ongelijk.quote:Op dinsdag 10 januari 2006 15:21 schreef maniack28 het volgende:
[..]
Het ligt niet aan de hond, maar aan de persoon die hem opvoedt. Dit heb ik al 100.000x geprobeerd duidelijk te maken aan mijn ma, die is ook bang voor honden. Honden zijn in potentie net zo gevaarlijk als mensen.... in deze wereld lopen er ook een hoop gekken rond die rare dingen uitvreten, maar om dan meteen alle mensen die op rare gekken lijken te laten inslapen
Ik snap het probleem niet helemaal, want honden moeten toch aangelijnd op de straat? Als deze beste man de hond niet heeft aangelijnd, dan is hij toch gewoon schuldig?
"Strafbaar" is eigenlijk een verkeerde term, daar heb je gelijk in. Je blijft voor een deel "schuld" hebben als jouw legale hond een kind aan stukken scheurt. Je draait op voor de verkeerde daden van je hond, maar je hebt zelf niets misdaan. Als je een illegale hond hebt, draai jij niet op voor de verkeerde daden van je hond, maar heb jij zelf verkeerde daden gepleegd. Jij heb er op dat moment voor gezorgd dat een illegale hond een kind heeft verscheurd, dat is jouw fout.quote:Op dinsdag 10 januari 2006 09:49 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
De eigenaar van een agressieve hond kan dus alleen vervolgd worden als die hond een verboden ras is?Dus de eigenaar van een (ik noem maar wat) Berner Sennen die een kind aan stukken scheurt, is niet strafbaar?
De amstaff wordt in de vs enkel gebruikt om de grens met mexico te patrouilleren. Niet om mexicanen aan stukken te scheuren, wel omdat alle andere rassen onder zo'n extreme omstandigheden weigeren uren aan een stuk te werken. Enkel de sterkste staffords, met de grootste will-to-please, willen daar werken. Dat is toch wat de tourgids mij vertelde tijdens mijn tour door de usa... Misschien dat hij elders ook gebruikt wordt.quote:Op dinsdag 10 januari 2006 11:07 schreef adw het volgende:
[..]
Goh, en waarom wordt de am.staf in amerika veel gebruikt als blinde geleide hond, politie hond, invaliden begeleidingshond etc.. Omdat ze zo vals zijn??? denk het niet he, de will to please van het ras maakt ze uitermate geschikt voor begeleidingshonden. In Amerika begrijpen de meeste mensen dat, hier is dat een probleem, net zoals hier altijd bepaalde bevolkingsgroepen het gedan hebben heeft de stafford het hier ook altijd gedaan.. Komt veelal door de media aandacht die er aan besteed wordt..
Sorry, "volgens de wetenschap"? Denk je dat dat drie mooie magische woordjes zijn die je zomaar eender waar bij mag zetten om je punt kracht bij te zetten? M.a.w. bron graag.quote:Op dinsdag 10 januari 2006 11:16 schreef kamagurka het volgende:
[..]
Poedels zijn in essentie jacht hondenquote:Op dinsdag 10 januari 2006 16:52 schreef 1ofthefew het volgende:
onze twee poedels zijn ook verschillend van aard.
de een is veel gepest door vreemde mensen en aangehaald als het beestje dat niet wou. wildvreemden kunnen ook niet bij die poedel komen zonder dat wij kunnen verzekeren dat hij zal uitvallen. wanneer ze mensen kent doet ze niks meer.
een andere poedel is nooit blootgesteld aan irritante mensen en kinderen. dit beest vind alles best en daar kun je zelfs mee stoeien alsog het een herder is, het beest vind het alleen maar prachtig
Deze dan: http://www.el-minjas.com/hondengedrag.htmquote:Op dinsdag 10 januari 2006 17:22 schreef DenSuperieurenVlaeminck het volgende:
Overigens, kamagurka, die twee links die je aanhaalt:
De eerste is van een organisatie die hondencursussen verkoopt![]()
De tweede stelt dat ze een onderzoek gaan starten (dus ik begrijp niet hoe je dat als bewijs kan gebruiken). Bovendien gaat dat onderzoek over agressie bij golden retrievers! Helemaal niet over staffords of zelfs pitbulls. Ze stellen namelijk (en ik citeer)
De Golden Retriever heeft de reputatie van een goedaardige hond en hoewel de meeste Golden Retrievers aan hun reputatie voldoen, worden op de Universiteitskliniek voor Gezelschapsdieren al jaren regelmatig agressieve Golden Retrievers gezien.
Ze willen gewoon aantonen dat binnen één ras, sommige honden wél agressief zijn en sommige niét. Nergens staat dat ze willen bewijzen dat bepaalde rassen meer agressief zijn dan anderen; enkel dat ze hopen in de toekomst beter te kunnen omgaan met agressieve honden.
![]()
Ik heb (nog ) geen hond. Maar nog drie maandjes en dan verhuizen we naar een eigen huisje met tuin *eindelijk* en dan willen we er wel een.quote:Op maandag 9 januari 2006 14:24 schreef Amstaf het volgende:
@nummer_zoveel
Heb jij toevallig ook honden dat je je er zo mee bezig houdt?
Wel goed van je dat je het nog eens hier neerzet.
Mensen blijven maar denken dat het aan de honden ligt, maar het ligt aan de eigenaren.
Het (door mij geplaatste) stukje van de site van de DB geeft aan dat het vaker de 'gewone' hondenrassen zijn die bijtincidenten veroorzaken. Als ze zouden willen voorkomen dat er honden in het asiel komen, zouden ze dat niet schrijven, want er zijn veel meer golden retrievers dan staffords.quote:Op dinsdag 10 januari 2006 17:35 schreef kamagurka het volgende:
Het net staat ermee vol hoor.. ik kan rustig doorgaan. En je wilt de bron (dierenbescherming) die het soort kutbeesten waar jij blijkbaar mee vertoeft wél betrouwbaar noemen![]()
Dierenbescherming zegt dat alleen maar om niet enorm veel honden in het asiel te zien belanden
Inteelt is op zich het probleem niet. Alleen als je met honden die verkeerde eigenschappen in de genen hebben zitten (zoals bijvoorbeeld onstabiel, angstig gedrag) krijg je dat met inteelt natuurlijk dubbel zo hard terug.quote:Op dinsdag 10 januari 2006 11:56 schreef Amstaf het volgende:
[..]
Het ligt ook voor een groot deel aan de opvoeding.
Maar als je met welk ras dan ook gaat doorfokken, dus inteelt en met de meest agressieve dieren (dat gebeurt dus veel met Staffords zonder stamboom) dan creëer je honden die niet te vertrouwen zijn.
Hoe je het ook draait, duidelijk is dat dit soort honden in potentie een bedreiging vormen, en onduidelijk is waarom er altijd maar ontwijkend over wordt gedaan door de eigenaren.quote:Op dinsdag 10 januari 2006 17:40 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Het (door mij geplaatste) stukje van de site van de DB geeft aan dat het vaker de 'gewone' hondenrassen zijn die bijtincidenten veroorzaken. Als ze zouden willen voorkomen dat er honden in het asiel komen, zouden ze dat niet schrijven, want er zijn veel meer golden retrievers dan staffords.
Ik kan je vertellen dat dat onderzoek allang gestart is.quote:Op dinsdag 10 januari 2006 17:22 schreef DenSuperieurenVlaeminck het volgende:
De tweede stelt dat ze een onderzoek gaan starten (dus ik begrijp niet hoe je dat als bewijs kan gebruiken).
Misschien moet je eens wat mensen leren kennen met zo'n hond, kom je er zelf achter dat het wel meevalt allemaal, een 'bedreiging', pffff.quote:Op dinsdag 10 januari 2006 17:52 schreef kamagurka het volgende:
[..]
Hoe je het ook draait, duidelijk is dat dit soort honden in potentie een bedreiging vormen, en onduidelijk is waarom er altijd maar ontwijkend over wordt gedaan door de eigenaren.
Ik zal ook niet gaan beweren van een volwassen python dat ie nooit in staat zal zijn een baby te wurgen..Waarom moeten andere gevaarlijke dieren alsmaar worden verdedigd? Onzin!
Het zijn ook vaak de onervaren hondenbezitters die dit roepenquote:Op dinsdag 10 januari 2006 17:52 schreef kamagurka het volgende:
[..]
Ik zal ook niet gaan beweren van een volwassen python dat ie nooit in staat zal zijn een baby te wurgen..Waarom moeten andere gevaarlijke dieren alsmaar worden verdedigd? Onzin!
Een labrador is net zo goed in staat om een kind te verwonden als een stafford. Het gebeurt ook vaak genoeg. Maar alleen de 'gevaarlijke rassen'-incidenten komen breed uitgemeten in de media omdat de andere incidenten (met 'lieve rassen') worden veschouwd als 'freak accidents'. Wat ook niet erg realistisch is allemaal.quote:Op dinsdag 10 januari 2006 17:52 schreef kamagurka het volgende:
Hoe je het ook draait, duidelijk is dat dit soort honden in potentie een bedreiging vormen, en onduidelijk is waarom er altijd maar ontwijkend over wordt gedaan door de eigenaren.
quote:Op dinsdag 10 januari 2006 17:35 schreef kamagurka het volgende:
[..]
Deze dan: http://www.el-minjas.com/hondengedrag.htm
Het net staat ermee vol hoor.. ik kan rustig doorgaan. En je wilt de bron (dierenbescherming) die het soort kutbeesten waar jij blijkbaar mee vertoeft wél betrouwbaar noemen![]()
Dierenbescherming zegt dat alleen maar om niet enorm veel honden in het asiel te zien belanden
Maargoed, als jij er zogenaamd veel meer van weet... geloof het toch allemaal niet. Jammer dat er in de praktijk geen zak van klopt alleen he..
Nee omdat de schade die (bijvoorbeel) een Amstaff toebrengt (brede kaken) vele malen groter is dan de schade die een Labrador Retriever toebrengt.quote:Op dinsdag 10 januari 2006 18:01 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Een labrador is net zo goed in staat om een kind te verwonden als een stafford. Het gebeurt ook vaak genoeg. Maar alleen de 'gevaarlijke rassen'-incidenten komen breed uitgemeten in de media omdat de andere incidenten (met 'lieve rassen') worden veschouwd als 'freak accidents'. Wat ook niet erg realistisch is allemaal.
dan moeten krachthonken en vechtsporten ook verboden worden.quote:Op dinsdag 10 januari 2006 18:19 schreef style het volgende:
[..]
Nee omdat de schade die (bijvoorbeel) een Amstaff toebrengt (brede kaken) vele malen groter is dan de schade die een Labrador Retriever toebrengt.
Dat is het verschil en dat was ook de gedachte achter het fokverbod waarover een tijdlang gedacht is.
Niet het aantal bijtgevallen maar de schade die bepaalde rassen, die vaak in verkeerde handen terechtkomen, kunnen toebrengen.
Wat een onzin vergelijking. Bovendien schiet je er niets meer op om er allerlei andere dingen bij te halen. Het gaat hier over honden en niet over mensen.quote:Op dinsdag 10 januari 2006 18:20 schreef 1ofthefew het volgende:
[..]
dan moeten krachthonken en vechtsporten ook verboden worden.
en klap op je smoel van een michelin mannetje is 10x harder dan die van een nerd die 24/7 achter zijn pc zit
Dat zo'n hond meer schade toe kan brengen, dat begrijp ik. Het ging mij meer om de frequentie, die bij staffords of pitbulls dus niet hoger schijnt te liggen dan bij rassen die doorgaans als 'betrouwbaar' worden betiteld.quote:Op dinsdag 10 januari 2006 18:19 schreef style het volgende:
Nee omdat de schade die (bijvoorbeel) een Amstaff toebrengt (brede kaken) vele malen groter is dan de schade die een Labrador Retriever toebrengt.
Dat is het verschil en dat was ook de gedachte achter het fokverbod waarover een tijdlang gedacht is.
Niet het aantal bijtgevallen maar de schade die bepaalde rassen, die vaak in verkeerde handen terechtkomen, kunnen toebrengen.
Dat weet niemand want er nooit officieel onderzoek naar gedaan.quote:Op dinsdag 10 januari 2006 18:24 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Dat zo'n hond meer schade toe kan brengen, dat begrijp ik. Het ging mij meer om de frequentie, die bij staffords of pitbulls dus niet hoger schijnt te liggen dan bij rassen die doorgaans als 'betrouwbaar' worden betiteld.
Die man is doctor in de genetica, eh.. wat zijn jouw papieren einsteinquote:Op dinsdag 10 januari 2006 18:08 schreef 1ofthefew het volgende:
[..]
![]()
kansloos, ik heb al eerder vermeld dat door de media men de burger heeft bang gemaakt door onderzoek te manipuleren of foutief weer te geven (journalisten vatten een onderzoek soms heel fout samen in hun artikel omdat ze zelf te dom zijn om bijvoorbeeld een simpel causaal verband te zien).
het volk schreeuwt om aandacht en de politiek wil de burger rustig houden. laat een stel incompetente ambtenaren onderzoek doen die opeens met een rassenleer bij honden die grote gelijkenis vertoond met de ideologie van ene A. Hitler
maar ja, intelligentie is meer dan het kunnen opzoeken van bronnen. slechts een klein deel kan zelf ook een goede afweging maken afgaande op zijn eigen geestelijke bagage.
met iemand lager in die hierarchische orde kun je toch niet converseren.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |