Dat is dan heel dom.quote:Op zaterdag 7 januari 2006 23:14 schreef static het volgende:
[..]
Dat kan ik me dus niet voorstellen.
En die denken wel na?quote:Op zaterdag 7 januari 2006 23:39 schreef static het volgende:
Katten, muizen en woestijnratjes ook.
Dat was de vraag niet. Die was of een kat dat zou kunnen. En dan kan ik wel met tijgers e.d. komen, maar dat zijn geen huisdieren.quote:Op zondag 8 januari 2006 00:05 schreef ChOas het volgende:
[..]
Is er ooit een peuter uit z'n buggy gesleurd door een noorse boskat ?
Bron? Lopen genoeg katten rond op straat.quote:Okay, ik geef toe, foute redenering, er zijn zeer weinig noorse boskatten zo maar in het openbaar.
Die lopen nou eenmaal het meest buiten, kulargument dus.quote:Laat ik het anders stellen... wanneer we op het normale stadsleven afgaan, en een mens wordt aangevallen door een dier, waarvan hij/zij niet de eigenaar is.
In hoeveel procent van de gevallen zal dit om een hond gaan ?
Heb je ervaring met dergelijke rassen? Niet blijkt wel uit je post.quote:Op zondag 8 januari 2006 00:11 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Dat is dan heel dom.
Deze rassen zijn simpelweg onbetrouwbaar.
Dat doen alle honden, Swets.quote:Golden retrievers hebben we er nog al wat van in nederland, en daarom zullen die op 1 staan bij de bijtincidenten. Echter is dat een ras, welke uit waarschuwing eerst gromt, vervolgens 1 knauw geeft.
Bron?quote:Het ras uit dit bericht grijpt zonder waarschuwing en laat niet meer los.
Zoals ik die ook nu aanbreng.quote:Nuance verschilletje.
Ja van zeer nabij. Onbetrouwbaar teringbeest, welke godzijdank door de eigenaar welke heel goed wist wat hij deed afgemaakt is voordat er brokken gemaakt zijn.quote:Op zondag 8 januari 2006 00:28 schreef static het volgende:
[..]
Heb je ervaring met dergelijke rassen? Niet blijkt wel uit je post.
Terriers e.d. zijn de meest lieve honden - vooral naar kinderen toe - MITS ze zijn opgevoed en niet doorgefokt zijn.
Nee dusquote:Dat doen alle honden, Swets.
Ja van zeer nabij en ongeveer een honderd andere incidenten, waarbij keer op keer verklaard wordt dat er zonder aanleiding gebeten wordt. Ik wil best geloven dat er af en toe gelogen wordt over het eigen aandeel, maar keer op keer wordt een beetje al te toevallig vind je niet?quote:Bron?
Nee dat doe je niet, je neemt het op voor een type hond, waarvan onderkasten al langere tijd voor problemen zorgen. In dit geval is een kindje van anderhalf levenslang verminkt.quote:Zoals ik die ook nu aanbreng.
Ik ga even niet in op de rest van je post, maar volgens mij is dat de essentie voor je.quote:Op zondag 8 januari 2006 00:33 schreef Swetsenegger het volgende:
In dit geval is een kindje van anderhalf levenslang verminkt.
Ohw, toch maar wel even. Hoe is hij opgevoed? Stamboom? etc.quote:Ja van zeer nabij. Onbetrouwbaar teringbeest, welke godzijdank door de eigenaar welke heel goed wist wat hij deed afgemaakt is voordat er brokken gemaakt zijn.
Zal best, maar ik ben dan benieuwd hoe het zou zijn als ALLE bijtincidenten van welk ras dan ook gemeld zouden gaan worden.quote:Ja van zeer nabij en ongeveer een honderd andere incidenten, waarbij keer op keer verklaard wordt dat er zonder aanleiding gebeten wordt. Ik wil best geloven dat er af en toe gelogen wordt over het eigen aandeel, maar keer op keer wordt een beetje al te toevallig vind je niet?
Onzin. Ik geef je net een voorbeeld daarvan. Meestal zijn het die kleine kuttelikkertjes die extreem agressief zijn.quote:Nee dat doe je niet, je neemt het op voor een type hond, waarvan onderkasten al langere tijd voor problemen zorgen. In dit geval is een kindje van anderhalf levenslang verminkt.
Dat is de schuld van de rechtse mediaquote:Op zaterdag 7 januari 2006 22:47 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
En je kunt nog even googlen op 'meeste bijtincidenten' en dan kom je erachter dat de Golden Retriever al een poos op nummer 1 staat. Daar zijn er natuurlijk ook veel meer van, maar het blijft frappant dat je dat dus niet in de media hoort...
Ho, wacht, stop. Je weet dat ik gek op honden ben en dat ik het volgende niet ga zeggen puur om te bashen, maar in het asiel waar ik heb gewerkt, heb ik echt een aantal honden meegemaakt die aanvielen zonder reden. Compleet vanuit het niets met het vuur in de ogen naar je strot opvliegen...quote:Op zaterdag 7 januari 2006 23:14 schreef static het volgende:
[..]
Dat kan ik me dus niet voorstellen.
Sorry, maar zonder trigger kan ik me dat nog steeds niet voorstellen.quote:Op zondag 8 januari 2006 01:38 schreef MUUS het volgende:
[..]
Ho, wacht, stop. Je weet dat ik gek op honden ben en dat ik het volgende niet ga zeggen puur om te bashen, maar in het asiel waar ik heb gewerkt, heb ik echt een aantal honden meegemaakt die aanvielen zonder reden. Compleet vanuit het niets met het vuur in de ogen naar je strot opvliegen...
Dat betwist ik dan ook niet. Die honden hebben een achtergrond, en dan met name opvoeding, stamboom, doorfokken, etc.quote:Compleet doorgedraaid door mishandeling of 'gewoon' een kronkel in de kop, maar het gebeurt echt hoor.
quote:
Ademhalen was al een trigger voor sommige honden.quote:Op zondag 8 januari 2006 01:42 schreef static het volgende:
[..]
Sorry, maar zonder trigger kan ik me dat nog steeds niet voorstellen.
Om aan te vallen? Om welk soort hond gaat het? Die kleine keffertjes bijten eerder.quote:Op zondag 8 januari 2006 01:44 schreef MUUS het volgende:
[..]
Ademhalen was al een trigger voor sommige honden.
De hond is net zo goed schuldig. Bovendien staan American Stoffordshire Terriers er om bekend agressief te zijn. Het lijkt mij onderhand tijd voor een verbod op agressieve hondenrassen en strafrechtelijke vervolging voor hun bazen.quote:Op zaterdag 7 januari 2006 21:26 schreef Litpho het volgende:
Inderdaad. Niks hondenbashen, door naar de verantwoordelijke.
Verdeel het eens naar relativiteit en ernst van de ongelukken, dat geeft een stuk realistischer beeld.quote:Op zaterdag 7 januari 2006 21:32 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Nee. De meeste bijtincidenten gebeuren nog altijd met 'gewone' honden. Golden Retrievers, asbakkenrasjes, Labradors...
Jij weet precies hoe het zit Hè. Laat mij dan maar eens die statistieken zien waarin zwart op wit staat dat beten van American Staffordshire terriers relatief meer frequent en ernstiger zijn dan beten van ieder ander ras. Gezien je ahum grote kennis van zaken moet je die statistieken toch op z'n minst onder ogen hebben gehad. Over realiteit gesprokenquote:Op zondag 8 januari 2006 02:14 schreef Steijn het volgende:
[..]
Verdeel het eens naar relativiteit en ernst van de ongelukken, dat geeft een stuk realistischer beeld.
quote:Op zondag 8 januari 2006 02:25 schreef Meaghan het volgende:
Jij weet precies hoe het zit Hè. Laat mij dan maar eens die statistieken zien waarin zwart op wit staat dat beten van American Staffordshire terriers relatief meer frequent en ernstiger zijn dan beten van ieder ander ras. Gezien je ahum grote kennis van zaken moet je die statistieken toch op z'n minst onder ogen hebben gehad. Over realiteit gesproken![]()
quote:Op zondag 8 januari 2006 02:27 schreef Steijn het volgende:
leidt ik
Ik heb een krantenwijk gehad, waarvan er twee adressen een american staffordshire terrier hadden. Op beide adressen stond een hok waar je een olifant in op zou kunnen bergen. Reden genoeg om dat wat anderen zeggen als redelijk zijnde aan te nemen.quote:Op zondag 8 januari 2006 02:33 schreef Meaghan het volgende:
Het is ook sarcastisch bedoelt he. Jij beweert wel degelijk dat die statistieken er zijn, gezien je aanname dat er met AmStaffs relatief meer bijtincidenten zijn en deze ook ernstiger zijn. Knap dat jij dat zo aanneemt zonder ook maar één bewijsstuk te hebben gezien. Ben je altijd zo goedgelovig?
He wat grappig, ik lijk wel een mens, die maken ook type fouten.quote:
De hond bijt het kind toch? Of heb ik wat gemist? Jij bedoelt denk ik dat de baas verantwoordelijk is voor zijn huisdier.quote:En uiteraard ligt de schuld dus bij de eigenaar van de hond, en niet bij de hond zelf. Een dier kan je (zowel juridisch als op elke andere wijze) op zo een wijze benaderen.
De 't' bevindt zich inderdaad gevaarlijk dichtbij de 'd' (danwel de spatiebalk) op het toetsenbord.quote:Op zondag 8 januari 2006 02:38 schreef Steijn het volgende:
[..]
He wat grappig, ik lijk wel een mens, die maken ook type fouten.
Dan hanteer jij duidelijk een andere definitie van 'schuld' dan ik. Schuld gedefinieerd als "joa da' heb d'r hond toch jedoan, of net da?!" zou inderdaad betekenen dat de hond 'schuldig' is, daar heb je volkomen gelijk in. Echter, dat is wel een erg simplistische definitie in dit geval.quote:De hond bijt het kind toch? Of heb ik wat gemist? Jij bedoelt denk ik dat de baas verantwoordelijk is voor zijn huisdier.
In de wet staat het precies zo. Als je iets gedaan hebt ben je per definitie de schuldige maar je bent niet in alle gevallen strafbaar. Bijvoorbeeld als je een gek bent, of nog maar een kind bent, of hond bent.quote:Op zondag 8 januari 2006 02:45 schreef Insertusername. het volgende:
Dan hanteer jij duidelijk een andere definitie van 'schuld' dan ik. Schuld gedefinieerd als "joa da' heb d'r hond toch jedoan, of net da?!" zou inderdaad betekenen dat de hond 'schuldig' is, daar heb je volkomen gelijk in. Echter, dat is wel een erg simplistische definitie in dit geval.
Veel ken jij er niet van hé.quote:Op zondag 8 januari 2006 00:11 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Dat is dan heel dom.
Deze rassen zijn simpelweg onbetrouwbaar.
Golden retrievers hebben we er nog al wat van in nederland, en daarom zullen die op 1 staan bij de bijtincidenten. Echter is dat een ras, welke uit waarschuwing eerst gromt, vervolgens 1 knauw geeft.
Het ras uit dit bericht grijpt zonder waarschuwing en laat niet meer los.
Nuance verschilletje.
In diezelfde wet staat dat dieren geen enkele rechten, noch plichten hebben. Oftewel je kan de hond wel 'schuldig' noemen omdat hij "het jedoan heb", echter dan is 'schuldig' in deze context wel een erg leeg begrip. Degene die daadwerkelijk 'schuldig' is (en nee, niet uit juridisch oogpunt, eerder uit maatschappelijk oogpunt, of hoe je het ook wil noemen), is diegene die het gedrag van de hond veroorzaakt heeft. En dat kan, inderdaad, degene zijn die ook juridisch verantwoording draagt voor de hond, maar dat is niet noodzakelijk.quote:Op zondag 8 januari 2006 02:51 schreef Steijn het volgende:
[..]
In de wet staat het precies zo. Als je iets gedaan hebt ben je per definitie de schuldige maar je bent niet in alle gevallen strafbaar. Bijvoorbeeld als je een gek bent, of nog maar een kind bent, of hond bent.
Dus als ik mijn eigen moord uitlok is de dader niet strafbaar?quote:Op zondag 8 januari 2006 02:55 schreef Insertusername. het volgende:
En dat kan, inderdaad, degene zijn die ook juridisch verantwoording draagt voor de hond, maar dat is niet noodzakelijk.
Als de dader een hond is; nee.quote:Op zondag 8 januari 2006 02:58 schreef Steijn het volgende:
[..]
Dus als ik mijn eigen moord uitlok is de dader niet strafbaar?
Jij snapt het niet goed.quote:Op zondag 8 januari 2006 02:51 schreef Steijn het volgende:
[..]
In de wet staat het precies zo. Als je iets gedaan hebt ben je per definitie de schuldige maar je bent niet in alle gevallen strafbaar. Bijvoorbeeld als je een gek bent, of nog maar een kind bent, of hond bent.
Hmmm, ik dacht dat je wilde stellen dat het jongetje misschien zelf de schuldige is omdat hij de hond misschien wel heeft gepest. Maar gelukkig is dat dus niet zo.quote:Op zondag 8 januari 2006 02:59 schreef Insertusername. het volgende:
[..]
Als de dader een hond is; nee.
Ik transponeer de wet zoals die van toepassing is op mensen en rechtspersoonlijkheden, naar het algemeen. Die parallel mag ik toch wel trekken, en lijkt mij nog niet eens zo gek, velen pleiten immers ook voor wetten tegen dierenmishandeling.quote:Op zondag 8 januari 2006 03:00 schreef DenSuperieurenVlaeminck het volgende:
[..]
Jij snapt het niet goed.
Om schuldig te worden verklaard aan eender wat moet je een rechtspersoonlijkheid bezitten. Enkel personen en organisaties kunnen dat hebben, dieren niet.
Een dier is gewoon eigendom, net zoals een auto. Alle schade die erdoor veroorzaakt wordt komt op jouw naam.
Je noemt honden in hetzelfde rijtje met gekken en kinderen.quote:Op zondag 8 januari 2006 03:03 schreef Steijn het volgende:
[..]
Ik transponeer de wet zoals die van toepassing is op mensen en rechtspersoonlijkheden, naar het algemeen. Die parallel mag ik toch wel trekken, en lijkt mij nog niet eens zo gek.
Is dat zo? Hebben die honden een grotere will-to-please? Het kan best zo zijn hoor, maar ik heb er nog nooit van gehoord...quote:Op zondag 8 januari 2006 03:02 schreef DenSuperieurenVlaeminck het volgende:
En die maken ze dan agressief, inderdaad o.a. dankzij hun ongeëvenaarde will-to-please, maar ook door hun kracht en moed.
Ja... Elke hond zal in meer of mindere mate proberen z'n baasje te behagen. Sommige honden hebben dat absoluut niet, dat zijn dan honden waar je als eigenaar minder aandacht aan moet geven en dus geschikter voor mensen die lange periodes van huis zijn e.d.quote:Op zondag 8 januari 2006 03:06 schreef Insertusername. het volgende:
[..]
Is dat wel zo? Hebben die honden dan een grotere will-to-please? Het kan best zo zijn hoor, maar ik heb er nog nooit van gehoord...
Je begrijpt het niet. Ook gekken en kinderen kunnen schuldig zijn maar zijn niet strafbaar. Daar zit een belangrijk verschil tussen.quote:Op zondag 8 januari 2006 03:05 schreef DenSuperieurenVlaeminck het volgende:
Je noemt honden in hetzelfde rijtje met gekken en kinderen.
Dat is eigendom vergelijken met mensen die geen zelfsbeschikkingsrecht over hun rechten hebben.
Dus die parallel past hier absoluut niet.
Gekken en kinderen kunnen schuldig zijn maar niet strafbaar.quote:Op zondag 8 januari 2006 03:08 schreef Steijn het volgende:
[..]
Je begrijpt het niet. Ook gekken en kinderen kunnen schuldig zijn maar zijn niet strafbaar. Daar zit een belangrijk verschil tussen.
Maar past het niet in de trend om dierenmishandeling strafbaar te stellen om dan dieren ook plichten te geven? Als een dier mijn eigendom is mag ik doen wat ik er mee wil doen, ook vierendelen en levend villen, toch bestaat daar veel weerstand tegen en schreeuwt men om wetten die die dat strafbaar maken. Sterker nog, de Twentse paardenverkrachter is enige tijd terug mede veroordeeld wegens gruwelijkheden tegen dieren.quote:Op zondag 8 januari 2006 03:10 schreef DenSuperieurenVlaeminck het volgende:
Honden kunnen noch schuldig zijn noch strafbaar. Ze zijn eigendom. Jouw auto is ook niet schuldig als jij iemand doodrijdt, wel? Dat is een betere vergelijking dan die met kinderen of gekken: schade veroorzaakt door jouw eigendom.
Nogmaals: in het recht bestaat de term "rechtspersoonlijkheid". Als je geen rechtspersoonlijkheid hebt, kan je juridisch niks ten laste worden gelegd. Dus kan je geen schuld nog veroordeling aan toeschuiven. Enkel personen en ondernemingen kunnen een rechtspersoonlijkheid verkrijgen.quote:Op zondag 8 januari 2006 03:13 schreef Steijn het volgende:
[..]
Maar past het niet in de trend om dierenmishandeling strafbaar te stellen om dan dieren ook plichten te geven? Als een dier mijn eigendom is mag ik doen wat ik er mee wil doen, ook vierendelen en levend villen, toch bestaat daar veel weerstand tegen en schreeuwt men om wetten die die dat strafbaar maken. Sterker nog, de Twentse paardenverkrachter is enige tijd terug mede veroordeeld wegen gruwelijkheden tegen dieren.
Over simpel gesproken....quote:Op zondag 8 januari 2006 05:31 schreef SpaRood het volgende:
Had de eigenaar het dier dan niet aan riem? Persoonlijk heb ik een hekel aan alle dieren (inclusief goudvissen). Dieren zijn nuttig voor 2 dingen: opeten en kleding maken. Honden zijn smerige en stinkende k*t beesten. Het hebben van huisdieren vind ik nogal achterhaald en past niet bij de moderne mens. Ik bedoel, als de behoefte er is, dan kun je altijd nog op de pc een huisdier maken of een knuffelbeer kopen.
sja, ze hadden die hond moeten stenigen omdat ie uit zelfverdediging een kind te pakken namquote:Op zondag 8 januari 2006 09:07 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Triest dat ze die hond zonder eerlijk proces hebben laten inslapen. Dan zeggen wij wat over Iran.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |