Je hebt gelijk. De mens moet dan ook ineens afgemaakt worden, bij ons treedt er immers al 10.000 jaar geen natuurlijke selectie meer op, en wij zitten pas écht vol genetische mankementen.quote:Op zaterdag 7 januari 2006 21:52 schreef boekenworm het volgende:
[..]
Mensen die dieren fokken kun je veel beter aanspreken. Ze kunnen beter alle dieren die niet terug kunnen in de natuur afmaken. Want deze zijn toch enkel gefokt op genetische mankementen.
Bullpit als nickname nemen en honden hatenquote:Op zaterdag 7 januari 2006 21:40 schreef Bullpit het volgende:
[..]
dat zal best zo wezen, maar de verhouding "gewone hond" en zo'n doorgefokt monster is dan ook zo'n beetje 100 tegen 1
Dat is dan weer onzinquote:Op zaterdag 7 januari 2006 21:32 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Nee. De meeste bijtincidenten gebeuren nog altijd met 'gewone' honden. Golden Retrievers, asbakkenrasjes, Labradors...
een bullpit is toch geen hondquote:Op zaterdag 7 januari 2006 22:08 schreef DenSuperieurenVlaeminck het volgende:
[..]
Bullpit als nickname nemen en honden haten![]()
Het is nu eenmaal zo dat incidenten met pitbulls/staffords veel makkelijker de media halen, juist omdat het pitbulls/staffords zijn. Vergelijk het maar met vreemdelingen.quote:Op zaterdag 7 januari 2006 22:09 schreef SHE het volgende:
[..]
Dat is dan weer onzin
Vind maar eens 5 nieuwsberichten met bijt incidenten met labradors of retrievers
Die zul je niet vinden omdat dat geen nieuws is; indien er een ras als deze bij betrokken is is dat het wel.quote:Op zaterdag 7 januari 2006 22:09 schreef SHE het volgende:
[..]
Vind maar eens 5 nieuwsberichten met bijt incidenten met labradors of retrievers
Wat al eerder gezegd is, dat wordt als minder nieuwswaardig beschouwd omdat men dat ziet als uitzonderingen. Het is een beetje zoals met de 'getinte' daders van misdrijven...quote:Op zaterdag 7 januari 2006 22:09 schreef SHE het volgende:
Dat is dan weer onzin
een bijtincident is wel even wat anders dan wat hier aan de hand is natuurlijk, als een Golden Retriever er met een kind vandoor gaat en het levensgevaarlijk verwond dan komt dat ook echt wel in het nieuws.quote:Op zaterdag 7 januari 2006 22:47 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
En je kunt nog even googlen op 'meeste bijtincidenten' en dan kom je erachter dat de Golden Retriever al een poos op nummer 1 staat. Daar zijn er natuurlijk ook veel meer van, maar het blijft frappant dat je dat dus niet in de media hoort...
Dat kan ik me dus niet voorstellen.quote:Op zaterdag 7 januari 2006 23:07 schreef Rasje het volgende:
Vooral omdat schijnt dat de hond zonder reden aan heeft gevallen.
Het zijn beesten.quote:Op zaterdag 7 januari 2006 23:14 schreef static het volgende:
Dat kan ik me dus niet voorstellen.
Ik heb ook "schijnt" geschreven. Ik ben zelf een hondenliefhebster (heb er zelf ook eentje), maar sommige honden zijn door het doorfokken echt helemaal verziekt, waardoor er wel eens een exemplaar tussen kan zitten die iets "fouts" in de kop heeft zitten. Uiteindelijk ook de schuld van de mens, maar ja, sommige rassen zijn nu eenmaal in trek en er moet aan de vraag voldaan worden...quote:Op zaterdag 7 januari 2006 23:14 schreef static het volgende:
[..]
Dat kan ik me dus niet voorstellen.
Katten, muizen en woestijnratjes ook.quote:
Ben ik met je eens, maar geen enkel exemplaar valt volgens mij iemand zo maar out of the blue aan.quote:Op zaterdag 7 januari 2006 23:38 schreef Rasje het volgende:
[..]
Ik heb ook "schijnt" geschreven. Ik ben zelf een hondenliefhebster (heb er zelf ook eentje), maar sommige honden zijn door het doorfokken echt helemaal verziekt, waardoor er wel eens een exemplaar tussen kan zitten die iets "fouts" in de kop heeft zitten. Uiteindelijk ook de schuld van de mens, maar ja, sommige rassen zijn nu eenmaal in trek en er moet aan de vraag voldaan worden...
Ben ik dan weer met jou eens. Het blijft de schuld van de eigenaar. Als je een hond hebt, waarvan je weet dat hij in sommige situaties vreemd kan doen, moet je zorgen dat hij buitenshuis altijd aangelijnd is en eventueel ook gemuilkorfd. Helaas worden honden van dit ras (stafford, als de berichten op TT juist zijn) vaak gebruikt als statussymbool en wordt er verder niet bij nagedacht. Hoe gevaarlijker en valser, hoe "cooler" komt dan ook de eigenaar over (tenminste, in hun eigen simpele gedachtengang dan).quote:Op zaterdag 7 januari 2006 23:40 schreef static het volgende:
[..]
Ben ik met je eens, maar geen enkel exemplaar valt volgens mij iemand zo maar out of the blue aan.
Misschien is hij gewoon bang voor een buggy.
Wat niet wegneemt dat de eigenaar schuldig is.
Laat mij een kat zien die een peuter uit z'n buggy sleurt...quote:Op zaterdag 7 januari 2006 23:39 schreef static het volgende:
[..]
Katten, muizen en woestijnratjes ook.
quote:Op zaterdag 7 januari 2006 23:59 schreef ChOas het volgende:
[..]
Laat mij een kat zien die een peuter uit z'n buggy sleurt...
Is er ooit een peuter uit z'n buggy gesleurd door een noorse boskat ?quote:Op zondag 8 januari 2006 00:01 schreef static het volgende:
[..]
[afbeelding]
En ja, die zijn heel groot. En huisdier. De Noorse boskat dus.
quote:Op zaterdag 7 januari 2006 23:59 schreef ChOas het volgende:
[..]
Ik zou eerder de eigenaar kapot schoppen, maar dat terzijdequote:Op zaterdag 7 januari 2006 21:17 schreef static het volgende:
Nou, laat het hondenbashen maar weer beginnen.
Foute reactie, het had inderdaad moeten zijn: "Laat mij een kat zien welke een peuter uit zijn buggy heeft gesleurd of voor het leven verwond"quote:Op zaterdag 7 januari 2006 23:59 schreef ChOas het volgende:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |