http://frontpage.fok.nl/nieuws/61051quote:Doe even een beetje rustig met de drank, drugs en kopballen,
want 11 januari heb je ze nodig. We hebben het over je hersenen.
Woensdag kun je ze laten kraken tijdens de meest gevreesde test van Nederland:
De Nationale IQ Test 2006. Bekend en onbekend Nederland buigt zich over de
enige test die zwart op wit vertelt hoe het met je intelligentie is gesteld.
De hamvraag: hoe hoog is jouw IQ? Kun je het resultaat inlijsten of kun je er
beter je reet mee afvegen?
Je komt er maar op één manier achter: meedoen aan de Nationale IQ Test 2006!
De Nationale IQ Test: woensdag 11 januari van 20.25 uur tot 22.25 uur op Ned. 2
Presentatie: Jeroen Pauw en Patrick Lodiers
quote:Orang oetan-vrouw Sandy (22) van Apenheul is een waar technisch talent. De technische dienst (TD) en de dierverzorgers kunnen alles in haar verblijf nog zo goed vastbouten, of Sandy bedenkt wel een manier om het weer los te krijgen. Onvermoeibaar en vol vernuft sloopt ze door: lampen, waterleidingen, centimeters dikke glazen ruiten en zelfs het pleisterwerk van de muren zijn niet veilig. En omdat Sandy geen bouwvak kent, blijven ook de TD en de dierverzorgers maar door-repareren.
De lampen in Sandy's verblijf zijn ¨vrachtwagen-proof¨, maar keer op keer weet ze ze van de muur te krijgen of stuk te slaan. Met stenen, die ze in haar buitenverblijf vindt, heeft Sandy al voor duizenden euro's aan ruiten vernield door er ¨prachtige¨ sterren in te tikken. Daarbij gaat het om 4 cm dik gelaagd glas, waar je normaal gesproken met een moker nauwelijks doorkomt. Al drie maal hebben de dierverzorgers het buitenverblijf helemaal steenvrij gemaakt, maar Sandy graaft gewoon diepe gaten op zoek naar bruikbare exemplaren. Daarmee muren af te bikken en drinknippels los te tikken is haar nieuwste hobby. Stokken, takken en brokken hout zijn ook heel dankbaar om technisch kattenkwaad mee uit te halen. Sandy morrelt ermee aan sloten en probeert er afvoeren mee te verstoppen. Alle moeren in haar verblijf zijn al vastgelast, maar dankzij een combinatie van drukwerk en kracht krijgt Sandy er af en toe toch weer een losgedraaid. Soms gebruikt ze zelfs haar nagels als schroevendraaier. En met zo'n forse moer (M-20 voor de insiders) kan ze met eindeloos geduld weer heel wat vernielzuchtig tikwerk beginnen.
Het is bekend dat orang oetans hoog intelligente mensapen zijn, die lang en diep over ingewikkelde problemen kunnen nadenken, om vervolgens met verfijnde kracht, geduld en inzicht aan het werk te gaan. Ook al duurt het een week, ze zullen en moeten de klus klaren die ze in hun hoofd hebben. Waarom de ene orang oetan die drang veel sterker heeft dan de ander, is onbekend. Van de 10 orang oetans in Apenheul is Sandy gelukkig de enige met deze hobby; anders zou de TD zelfs in de bouwvak nog nachtdiensten moeten gaan draaien.
De dierverzorgers proberen Sandy uiteraard zoveel mogelijk afleiding te geven. Regelmatig mag ze naar een ander verblijf (binnen of buiten). Ze mag spelen met de jonge orang oetans in de groep (wat ze overigens graag doet) en ze krijgt haar voedsel zo aangeboden dat ze er een flinke tijd zoet mee is. Maar iedere keer als de dierverzorgers van hun koffiepauze terugkomen houden ze hun hart vast: ¨wat zou Sandy nu weer hebben uitgespookt?¨ Het zijn altijd bezoekers die de dierverzorgers erop attent maken dat Sandy weer aan het beunen is, want ze haalt het kattenkwaad natuurlijk niet uit als de verzorgers in de buurt zijn. Vandaar dat ook alleen een bezoeker het gelukt is deze foto's te maken.
Live weet ik niet.quote:Op woensdag 11 januari 2006 03:28 schreef Insertusername. het volgende:
Welke 'bekende' NL'ers doen er 'live' mee in de uitzending?
Vorig jaar was het gemiddelde 110 (als ik het me wel herinner), normaliter hoort de gemiddelde score bij een IQ-test 100 te zijn. Dat zegt wel genoeg, dacht ik zo.quote:Op woensdag 11 januari 2006 03:47 schreef heiden6 het volgende:
Ik vraag me af wat de waarde is van zo'n t.v.-testje. Volgens mij is dát namelijk wel iets om je reet mee af te vegen.
Dan gaat die van BHFH maar op slot. Deze is beter.quote:Op woensdag 11 januari 2006 03:50 schreef victorinox het volgende:
[..]
BHFH was je voor.
[centraal] De Nationale IQ test 2006 (BNN) - 11-01-06 20.25
Nee, het is bekend dat de normen voor IQ-testen eigenlijk omhoog zouden gehaald moeten worden. Als je vandaag de dag 110 scoort, dan staat dat min of meer gelijk aan het vroegere 100 (het zijn namelijk relatieve scores: als het gemiddelde 110 is, dan IS dat ook het gemiddelde, zie je? Je zou het evengoed terug "100" kunnen noemen, en dezelfde test blijven gebruiken...)quote:Op woensdag 11 januari 2006 03:49 schreef Insertusername. het volgende:
[..]
Vorig jaar was het gemiddelde 110 (als ik het me wel herinner), normaliter hoort de gemiddelde score bij een IQ-test 100 te zijn. Dat zegt wel genoeg, dacht ik zo.
Het IQ stijgt sowieso langzaam in de loop der jaren. (D.w.z. er wordt gemiddeld beter gescoord op de opgaven.)quote:Op woensdag 11 januari 2006 04:23 schreef Clourhide het volgende:
[..]
Nee, het is bekend dat de normen voor IQ-testen eigenlijk omhoog zouden gehaald moeten worden. Als je vandaag de dag 110 scoort, dan staat dat min of meer gelijk aan het vroegere 100 (het zijn namelijk relatieve scores: als het gemiddelde 110 is, dan IS dat ook het gemiddelde, zie je? Je zou het evengoed terug "100" kunnen noemen, en dezelfde test blijven gebruiken...)
Zo zijn er boeken in de handel die je "leren" om beter te scoren op een IQ-test. Dat beīnvloedt uiteraard het resultaat. Als meer mensen zich kunnen trainen en weten wat ze kunnen verwachten, dan moet je een moeilijkere test verzinnen, of gewoon afstappen van het magische cijfer "100" als symbool van "normaal IQ".
Die puntentelling is toch laatst bijgeschroefd?quote:Op woensdag 11 januari 2006 04:23 schreef Clourhide het volgende:
[..]
Nee, het is bekend dat de normen voor IQ-testen eigenlijk omhoog zouden gehaald moeten worden. Als je vandaag de dag 110 scoort, dan staat dat min of meer gelijk aan het vroegere 100 (het zijn namelijk relatieve scores: als het gemiddelde 110 is, dan IS dat ook het gemiddelde, zie je? Je zou het evengoed terug "100" kunnen noemen, en dezelfde test blijven gebruiken...)
Zo zijn er boeken in de handel die je "leren" om beter te scoren op een IQ-test. Dat beīnvloedt uiteraard het resultaat. Als meer mensen zich kunnen trainen en weten wat ze kunnen verwachten, dan moet je een moeilijkere test verzinnen, of gewoon afstappen van het magische cijfer "100" als symbool van "normaal IQ".
Doet Kelly eigenlijk weer mee?quote:Op woensdag 11 januari 2006 09:10 schreef rishi120 het volgende:
Aap zou het beter doen dan de laagste IQ....
Whehe, ik zie het helemaal voor me.quote:Op woensdag 11 januari 2006 09:12 schreef ikwilookwatzeggen het volgende:
Mijn vriendin en ik doen dit jaar maar niet mee na de onenigheid over de uitslag van vorig jaar!![]()
Patserquote:Op woensdag 11 januari 2006 08:46 schreef ETA het volgende:
de iq test is veel te gemakkelijk, vorig jaar behaalde ik een score van 147..... kijken of ik dat kan evenaren dit jaar
Ja ik zie het ook al weer helemaal voor me jaquote:Op woensdag 11 januari 2006 16:57 schreef Ambrosius het volgende:
Gaan we na afloop allemaal roepen dat we 120+ hadden? Ik zie nooit iemand die <100 meldt.
Ik had vorig jaar 97quote:Op woensdag 11 januari 2006 19:03 schreef El_Bassie het volgende:
Er zullen morgen weer een hoop werknemers van de sociale werkplaats vol trots kwijlend aan hun collega's vertellen dat ze een iq van 150 hebben.![]()
Komt volgens mij naderhand op TT.quote:Op woensdag 11 januari 2006 19:18 schreef Twisted_Logic het volgende:
Is er trouwens nog een site waar je je IQ kan invullen en waar dan uit komt op wat voorn niveau je zit? Al die cijfertjes zegt mij ook niet zoveel.
IQ Score Denkniveauquote:Op woensdag 11 januari 2006 19:18 schreef Twisted_Logic het volgende:
Is er trouwens nog een site waar je je IQ kan invullen en waar dan uit komt op wat voorn niveau je zit? Al die cijfertjes zegt mij ook niet zoveel.
inderdaad, had alles goedquote:Op woensdag 11 januari 2006 19:39 schreef Adfundum het volgende:
de testvragen op de site van bnn zijn iig simpel, de echte test mag wel iets moeilijker zijn.
Als die hele test zo simpel is, wat zit er dan in het hoofd van Kellyquote:Op woensdag 11 januari 2006 19:39 schreef Adfundum het volgende:
de testvragen op de site van bnn zijn iig simpel, de echte test mag wel iets moeilijker zijn.
Ik hoop het! En anders misschien Uitzending Gemist?quote:Op woensdag 11 januari 2006 20:09 schreef Ambrosius het volgende:
Ik sla ook over denk ik, het is neem ik aan online te doen na afloop?
het is nog lang zat online te doenquote:Op woensdag 11 januari 2006 20:14 schreef Vava het volgende:
[..]
Ik hoop het! En anders misschien Uitzending Gemist?
Hij is wel online te doen hoorquote:Op woensdag 11 januari 2006 20:14 schreef Vava het volgende:
[..]
Ik hoop het! En anders misschien Uitzending Gemist?
1 foutjequote:Op woensdag 11 januari 2006 20:24 schreef sjarreltje het volgende:
[..]
het is nog lang zat online te doen
vorig jaar had ik trouwes één foutje..als ik via internet had meegedaan was ik op tv geweest![]()
oftewel..dit jaar via internet mee doen...ben benieuwd
Maar online heb je toch niet de tijdlimiet die je bij het programma wel hebt? Dat beinvloedt de uitslag welquote:Op woensdag 11 januari 2006 20:25 schreef Twisted_Logic het volgende:
[..]
Hij is wel online te doen hoor.
Wel goedquote:Op woensdag 11 januari 2006 20:29 schreef sjarreltje het volgende:
@vava
op tv was t 150...op internet zei ie 153 (ik had nog een keer alle antwoorden ingevoerd om het te controleren)
113quote:Op woensdag 11 januari 2006 20:44 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
shit te laat in geschakeldwat had de aap?
Jawel hoor. Bij de test zit er ook een tijdslimiet aanquote:Op woensdag 11 januari 2006 20:29 schreef fallrite het volgende:
[..]
Maar online heb je toch niet de tijdlimiet die je bij het programma wel hebt? Dat beinvloedt de uitslag wel
Nogal ja, vierderangs-BN'ers..quote:Op woensdag 11 januari 2006 21:18 schreef BliksemSchigt het volgende:
Wat een figuren zitten er ook weer zeg
kellygothicquote:Op woensdag 11 januari 2006 21:28 schreef BliksemSchigt het volgende:
Tjezis, die gothics
En dan nog een cybergothic
113 BHFHquote:Op woensdag 11 januari 2006 21:25 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
wat heeft de aap?
idd, toen had ik 124, nu 135.quote:Op woensdag 11 januari 2006 21:31 schreef Nepthys het volgende:
135.
Volgens mij rekenden ze de vorige jaren toch een stuk strenger
Ik had vorig jaar nog 97, en nu ineens 128quote:Op woensdag 11 januari 2006 21:30 schreef Chocolate-cake het volgende:
131, snel gemaakt en zonder geluid bij de filmvraag want dat haperde. Klopt nooit natuurlijk in vergelijk met een echte test, maar het is wel grappig![]()
quote:Op woensdag 11 januari 2006 21:34 schreef El_Bassie het volgende:
Wat een hoge scores hier allemaal!! Ik had maar 79![]()
Wat dacht je met BASSIE als nickquote:Op woensdag 11 januari 2006 21:34 schreef El_Bassie het volgende:
Komt vast doordat je zenuwachtig wordt van de tijd. Had ik ook last van, anders had ik een veel hogere score gehaald.quote:Op woensdag 11 januari 2006 21:34 schreef El_Bassie het volgende:
Čcht slimme mensen hebben daar geen last vanquote:Op woensdag 11 januari 2006 21:36 schreef Vitalogy het volgende:
[..]
Komt vast doordat je zenuwachtig wordt van de tijd. Had ik ook last van, anders had ik een veel hogere score gehaald.
psssssssst, anders zeg je toch gewoon 110 ofzoquote:Op woensdag 11 januari 2006 21:36 schreef El_Bassie het volgende:
Nou, ben benieuwd of mijn collega's me nog gaan uitlachen.
Nee, maar het punt is dat ik kernfysicus ben. Al mijn collega's hebben natuurlijk een score van 150 of meer.quote:Op woensdag 11 januari 2006 21:39 schreef Peter6000 het volgende:
[..]
psssssssst, anders zeg je toch gewoon 110 ofzo![]()
En ter troost, ik ben een psychisch wrak, dus zo`n getal zegt ook niet zoveel hoor![]()
Al heb ik wel ff gejuicht toen de uitslag in beeld kwam
quote:Op woensdag 11 januari 2006 21:40 schreef El_Bassie het volgende:
Nee, maar het punt is dat ik kernfysicus ben. Al mijn collega's hebben natuurlijk een score van 150 of meer.![]()
quote:Op woensdag 11 januari 2006 21:40 schreef El_Bassie het volgende:
[..]
Nee, maar het punt is dat ik kernfysicus ben. Al mijn collega's hebben natuurlijk een score van 150 of meer.![]()
Of de mensen met een lage score durven hier gewoon niet te postenquote:Op woensdag 11 januari 2006 21:41 schreef Deafz het volgende:
136, eerste keer dat ik een iq test doe afmaak, vorige keren duurde het me te lang :p
Maar mn score is wel gemiddeld als ik het hier zo lees
Nee, die zijn atoombommen aan het maken in Iranquote:Op woensdag 11 januari 2006 21:44 schreef ChillyWilly het volgende:
[..]
Of de mensen met een lage score durven hier gewoon niet te posten![]()
Same here, ik had op tv Bikini Destinations aan... ook niet bepaald goed voor de concentratiequote:Op woensdag 11 januari 2006 22:05 schreef Siegfried het volgende:
Ik had 121
Vorig jaar had ik ietsje hoger, maar toen had ik me ook compleet geconcentreerd, en nu heb ik MSN en de TV aanstaan.. Niet echt bevorderlijk
Ook 135.quote:Op woensdag 11 januari 2006 21:31 schreef Nepthys het volgende:
135.
Volgens mij rekenden ze de vorige jaren toch een stuk strenger
En iedere debiel begrijpt waarom: Stoned zagen ze de test voor de 2e keerquote:Op woensdag 11 januari 2006 22:24 schreef tong80 het volgende:
De blowers scoren stoned hoger dan nuchter
Hopen dat je jonge collega's hebtquote:Op woensdag 11 januari 2006 21:40 schreef El_Bassie het volgende:
Het was een andere test gaven ze aan het begin aanquote:Op woensdag 11 januari 2006 22:26 schreef cultheld het volgende:
[..]
En iedere debiel begrijpt waarom: Stoned zagen ze de test voor de 2e keer
Toen keek ik nog niet. Maar dan is er nog het feit dat ze voor de tweede keer op één dag een IQ test maakten en dus al korte termijn ervaring hadden met het maken van dat type test.quote:Op woensdag 11 januari 2006 22:35 schreef eborn het volgende:
[..]
Het was een andere test gaven ze aan het begin aan
Ze hebben vanmiddag niet dezelfde test gedaan, die was anders....quote:Op woensdag 11 januari 2006 22:26 schreef cultheld het volgende:
[..]
En iedere debiel begrijpt waarom: Stoned zagen ze de test voor de 2e keer
Hij was inderdaad niet heel erg lastig, maar dat is volgens mij elkaar jaar het gevalquote:Op woensdag 11 januari 2006 22:36 schreef mcyodogg het volgende:
6 fout, 137. zijn we allemaal nou zo intelligent op fok, of was die test zo makkelijk, want ik neig naar dat laatste.
quote:Op woensdag 11 januari 2006 22:24 schreef tong80 het volgende:
De blowers scoren stoned hoger dan nuchter
ik 2 van de 4quote:Op woensdag 11 januari 2006 22:37 schreef koen_pijl het volgende:
Ik had echt veel lees fouten
Of liegt iedereen gewoonquote:Op woensdag 11 januari 2006 22:36 schreef mcyodogg het volgende:
6 fout, 137. zijn we allemaal nou zo intelligent op fok, of was die test zo makkelijk, want ik neig naar dat laatste.
goed gegoktquote:Op woensdag 11 januari 2006 22:37 schreef kwib het volgende:
En wat boeit mij het nou wat voor een vervoersmiddel die josti op z'n trui had staan
Jep, dat was rot. Vervolgens kwam je alleen tot de conclusie dat dat antwoord niet kon. Ze konden bijv. ook eerst in de file staan, maar die optie was er niet.quote:Op woensdag 11 januari 2006 22:37 schreef kwib het volgende:
1 strip fout. Dat met Nova op de buis. Beetje jammere vraag. Was op meerdere manieren te interpeteren
Ik had het zelfs de 2e keer niet herkent hoorquote:En wat boeit mij het nou wat voor een vervoersmiddel die josti op z'n trui had staan
Zolang je boven de 75 zit is er niks aan de handquote:Op woensdag 11 januari 2006 22:39 schreef manou het volgende:
ikke heb een IQ van 126 ben er tevreden mee
Er zitten ook niet heeeel erg veel vuilnismannen en stratenmakers op fok volgens mij. Met name veel universitaire/hbo studenten.quote:Op woensdag 11 januari 2006 22:39 schreef Saekerhett het volgende:
119, maar was dan totaal niet gefocust. Boeie, blijft een domme test. Iedereen hier op FOK haalt minimaal 130 ofzow, terwijl het gemiddelde ergens rond 100 moet liggen?
Serieus?quote:Op woensdag 11 januari 2006 22:40 schreef Qunix het volgende:
Kan iemand me dit uitleggen?
[afbeelding]
kikker = 1 visquote:Op woensdag 11 januari 2006 22:40 schreef Qunix het volgende:
[afbeelding]
Gewoon vervangen. 1 kikker staat voor 1 vis. 1 paard staat voor 2 vissen. Als je dat vervangt in de formule, dan krijg je: 1 vis + 2 vissen = 3 vissen (dus B)quote:Op woensdag 11 januari 2006 22:40 schreef Qunix het volgende:
[afbeelding]
Owja...quote:Op woensdag 11 januari 2006 22:41 schreef eborn het volgende:
[..]
Serieus?
Een kikker is 1 vis, een zebra 2. Een kikker en een vis bij elkaar zijn dus 3 vissen
Die routevragen vond ik juist ubersimpel. Gewoon effe snel het rijtje in je kop stampen en klaar...quote:Op woensdag 11 januari 2006 22:41 schreef DJKoster het volgende:
Die routevragen waren wel lastig, links, rechts, links, rechtdoor, rechts, euuhhh![]()
Die vragen zijn makkelijk(er) als je games als GTA, Midtown Madness enzo vaak hebt gespeeld. Klein plattegrondje voor je en rijden maarquote:Op woensdag 11 januari 2006 22:41 schreef DJKoster het volgende:
Tsja.. als je 'Vet Hard' hebt gezien wist je al minstens 2 vragen (die ringtone en dat stortingsformulier)
Die routevragen waren wel lastig, links, rechts, links, rechtdoor, rechts, euuhhh![]()
Ja dat stukje van Vet Hard sloeg nergens op... Stel dat je toevallig niet weet hoe dat liedje op de ringtone heet, ben je dan minder begaafd dan als je het wel weet?quote:Op woensdag 11 januari 2006 22:41 schreef DJKoster het volgende:
Tsja.. als je 'Vet Hard' hebt gezien wist je al minstens 2 vragen (die ringtone en dat stortingsformulier)
Die rijtjes zijn altijd weer super simpel als je de reeksen kentquote:Op woensdag 11 januari 2006 22:42 schreef sjak het volgende:
Het was een erg makkelijke test. De rekensommenIk mistte de logische rijtjes, met als voorbeeldvraag: maak het rijtje af: 1,2,3,4,...
a. 7
b. 3
c. 5
d. 12
Mja, een beetje aan toeval is het wel overgeleverd. Je probeert dingen te onthouden, zoals het houten autootje wat in beeld kwam, ook had ik onthouden welke kleur bloemen er op de tafel in het ziekenhuis stonden (quote:Op woensdag 11 januari 2006 22:42 schreef ScienceFriction het volgende:
[..]
Die routevragen vond ik juist ubersimpel. Gewoon effe snel het rijtje in je kop stampen en klaar...
Ik vond die Vet Hardvragen klote... 2 van de 4 fout...
Ik kende de ringtone ook niet, beetje jammerquote:Op woensdag 11 januari 2006 22:44 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Ja dat stukje van Vet Hard sloeg nergens op... Stel dat je toevallig niet weet hoe dat liedje op de ringtone heet, ben je dan minder begaafd dan als je het wel weet?
Een geel autootje op een vensterbank, hij had een oranje trui aan, de kerel een blauw/wit overhemd, de overvaller een zwarte mutsquote:Op woensdag 11 januari 2006 22:44 schreef fallrite het volgende:
[..]
Mja, een beetje aan toeval is het wel overgeleverd. Je probeert dingen te onthouden, zoals het houten autootje wat in beeld kwam, ook had ik onthouden welke kleur bloemen er op de tafel in het ziekenhuis stonden () en dan vragen ze hoeveel personen er op de grond zitten
Die kennen ze zelfs in Afganistanquote:Op woensdag 11 januari 2006 22:45 schreef fallrite het volgende:
[..]
Ik kende de ringtone ook niet, beetje jammer
Jij bent dus zo stoned als een grijze kanariequote:Op woensdag 11 januari 2006 22:51 schreef rena het volgende:
Volgens mij klopt het voor geen meter, de vorige keer had ik een IQ van 99 en nu een van 112![]()
Ik heb de verkeerde opleiding gedaanquote:Op woensdag 11 januari 2006 22:54 schreef Qunix het volgende:
IQ Score Denkniveau
70 - 80 LBO -
80 - 90 LBO
90 - 100 LBO +
100 - 110 MBO
110 - 120 MBO + - HBO
120 - 130 HBO + / Universitair
130 - 140 Universitair +(begaafd)
140 - 150 Universitair ++ (hoogbegaafd)
Heb het ook nog goed gedaan ook!!!!
quote:Op woensdag 11 januari 2006 22:51 schreef kwib het volgende:
[..]
Jij bent dus zo stoned als een grijze kanarie
Gegokte antwoorden ga je toch niet meetellen?quote:
In mijn ogen draait het balkje steeds een slag door en valt het balletje naar beneden.quote:Op woensdag 11 januari 2006 23:00 schreef Rocketdive het volgende:
Deze vraag klopt volgens mij niet. Het goede antwoord was A. Maar het goede antwoord moet een combinatie van A + B zijn, want het balletje verandert ook. Het balletje zou dus in het midden moeten staan.
[afbeelding]
Je moet het denk ik als een reageerbuisje zien met een knikker erin en dan kijken wat er gebeurdquote:Op woensdag 11 januari 2006 23:00 schreef Rocketdive het volgende:
Deze vraag klopt volgens mij niet. Het goede antwoord was A. Maar het goede antwoord moet een combinatie van A + B zijn, want het balletje verandert ook. Het balletje zou dus in het midden moeten staan.
[afbeelding]
Is dat met die taalvragen ook niet zoquote:Op woensdag 11 januari 2006 23:01 schreef Ancient het volgende:
Die stripjes had ik op 1 na allemaal fout, en die vragen van 'Vet hard' vond ik maar vreemd. Als je toevallig die muziekjes niet kent van de ringtone betekend niet dat je iq slecht is, maar dat je muziekkennis slecht isIk had die vraag wel goed trouwens (ik vond het wel exotisch klinken) en die auto op het shirt was ook bijna niet te zien (terwijl ik er wel op had gelet)(Ik had die ook goed, maar wel gegokt
)
Het is steeds 'tot', dus de 2equote:Op woensdag 11 januari 2006 23:03 schreef fallrite het volgende:
Q Score Denkniveau
70 - 80 LBO -
80 - 90 LBO
90 - 100 LBO +
100 - 110 MBO
110 - 120 MBO + - HBO
120 - 130 HBO + / Universitair
130 - 140 Universitair +(begaafd)
140 - 150 Universitair ++ (hoogbegaafd)
Mja, ik heb 130 en ik doe uni.. bij welke reken ik me danDe 2e?
Ik was even overtuigd dat de kamer wit werd geschilderdquote:Op woensdag 11 januari 2006 22:58 schreef Nemies het volgende:
Ik had een IQ van 128, bij mij ging het volledig fout bij die plaatjes in de juiste volgorde zetten...ik had altijd hele andere verhaaltjes in mijn hoofd zittenen dan was ook nog eens de tijd voorbij voordat ik de volgorde bij de juiste letter had gevonden.
maar gelukkig ging dat rekenen goed dus daar nog score mee gered.
Dat de zwaartekracht meetelt had je kunnen afleiden uit de overgang van plaatje 1 naar plaatje 2 dus 't klopt welquote:Op woensdag 11 januari 2006 23:00 schreef Rocketdive het volgende:
EDIT: Als ze zwaartekracht meerekenen, en het balletje valt naar beneden, dan klopt de vraag wel. Tja.. Als het puur om logica gaat dan klopt de vraag volgens mij toch niet.
[afbeelding]
Jep, die had inderdaad gekund. Op meerdere manieren. Alleen de nummertjes klopten dan nietquote:Op woensdag 11 januari 2006 23:04 schreef Mvnl het volgende:
Bij t auto/nova stripje ging ik er ook helemaal vanuit dat ze eerst in de auto stapten om naar t restaurant te gaan..
Naar mijn idee niet, omdat zelfs hele wazige spreekwoorden (10 eieren onder dezelfde kip leggen??) nog duidelijk te interpreteren zijn als je ze nooit eerder hebt gehoord.quote:Op woensdag 11 januari 2006 23:02 schreef OnlineGokker het volgende:
Is dat met die taalvragen ook niet zoDie kun je ook niet altijd met logica oplossen, maar met kennis zoals bij sommige spreekwoorden?!?
Die laatste vraag was inderdaad erg lastig. Voordat je goed en wel doorhad wat de getallen waren was de tijd omquote:Op woensdag 11 januari 2006 23:05 schreef Dopekoe het volgende:
Had maar 4 foutenonder andere de laatste vraag en 2 van die spiegelvragen
Jij ook al!?quote:Op woensdag 11 januari 2006 23:06 schreef Mvnl het volgende:
Overigens had ik bij die vragen in eerste instantie wel de twijfel of t geen 'strikvragen' waren omdat ik me afvroeg of bovengenoemde (en nog één) wel daadwerkelijk 'spreekwoorden' zijn.
Bij Vet hard waren ook gewoon kutvragenquote:Op woensdag 11 januari 2006 23:07 schreef Fatality het volgende:
4 fout in vragen over Vet Hard en de plaatjesopgaven..voor de rest foutloos.
Certificaat ligt hier hoorquote:Op woensdag 11 januari 2006 23:14 schreef Vassili_Z het volgende:
Volgens mij liegen er heelveel fokkers over hun IQ![]()
Die met de aantal gijzelaars had ik goed zonder te gokkenquote:Op woensdag 11 januari 2006 23:14 schreef Erik1 het volgende:
[..]
Bij Vet hard waren ook gewoon kutvragen![]()
Ik denk dat bijna iedereen die trui en het aantal gijzelaars wel fout heeft. Die andere 2 zijn wel te doen, die ringtone vooral als je de film hebt gezien.
Daar ging ik met de eerste ook de mist in. Ik zag dat woordje 'en' over het hoofd. De rest ging wel goedquote:Op woensdag 11 januari 2006 23:24 schreef BMH het volgende:
[afbeelding]
Ik sloeg de uitleg over....
Ik deed deze vragen op de wiskundige manier!!! 1 kikker is gelijk aan 2 vissen... En 1 vis + Zebra is gelijk aan een kikker/ 2 vissen.
Zo d8 ikAllemaal dus fout gedaan
Helemaal mee eens, die vraag sloeg echt nergens op.quote:Op woensdag 11 januari 2006 22:44 schreef Saekerhett het volgende:
Ja dat stukje van Vet Hard sloeg nergens op... Stel dat je toevallig niet weet hoe dat liedje op de ringtone heet, ben je dan minder begaafd dan als je het wel weet?
Inderdaad, als je een vuilnisman bent die de hele George Baker-collection thuis heeft, weet je die vraag zo. Maar als je een nobelprijswinnaar voor iets met natuurkunde (iets moeilijksquote:Op woensdag 11 januari 2006 22:44 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Die routevragen waren easy, maar ik ben dan ook postbode
Die klopte ook nietquote:Op woensdag 11 januari 2006 23:48 schreef Stennetje het volgende:
ik vond die vraag van maak het rijtje af:
kat, muis, wolf, olifant, ... erg vaag, had echt geen idee wat ze daar nou mee bedoelden![]()
had hem goed gegokt.
tussen de antwoorden stond maar 1 zoogdier, zoals in het rijtje, rest was vogel/reptiel/vis geloof ikquote:Op woensdag 11 januari 2006 23:48 schreef Stennetje het volgende:
ik heb een iq van 134
kat, muis, wolf, olifant, ... erg vaag, had echt geen idee wat ze daar nou mee bedoelden![]()
had hem goed gegokt.
en die vraag van die ringtone was inderdaad dubieus, als je slechthorend bent ben je daarom dommer? (ik wist hem wel)
Die had ik inderdaad fout, 1 bij het onthouden van dat filmpje en nog 2 kleine foutjes.quote:Op woensdag 11 januari 2006 23:57 schreef Ender_Wiggin het volgende:
[..]
tussen de antwoorden stond maar 1 zoogdier, zoals in het rijtje, rest was vogel/reptiel/vis geloof ik
het bleken zoogdieren te zijn, mijn gedachtengang was, dat ze allemaal 4 poten hebben en de koe ookquote:Op woensdag 11 januari 2006 23:48 schreef Stennetje het volgende:
had hem goed gegokt.
Op de website begon het met muis, ik dacht gewoon van klein naar groot.quote:Op donderdag 12 januari 2006 00:05 schreef mamapan het volgende:
[..]
het bleken zoogdieren te zijn, mijn gedachtengang was, dat ze allemaal 4 poten hebben en de koe ook. Ik haalde toch nog 128
![]()
mijn gedachtegang ging uit naar omvang, van klein naar groot. muis kat wolf KOE olifantquote:Op donderdag 12 januari 2006 00:05 schreef mamapan het volgende:
[..]
het bleken zoogdieren te zijn, mijn gedachtengang was, dat ze allemaal 4 poten hebben en de koe ook. Ik haalde toch nog 128
![]()
De mijne ook jaquote:Op donderdag 12 januari 2006 00:12 schreef trith het volgende:
[..]
mijn gedachtegang ging uit naar omvang, van klein naar groot. muis kat wolf KOE olifant
vind je? 60 vragen is eik veel te weinig...quote:Op donderdag 12 januari 2006 00:16 schreef Bob. het volgende:
Ik ben hem nu aan het maken, maar wat duurt ie lang zeg![]()
het aantal vragen is ook niet zo veel, maar dat je elke keer na een vraag moet wachten tot de tijd voorbij isquote:Op donderdag 12 januari 2006 00:20 schreef Thomas B. het volgende:
[..]
vind je? 60 vragen is eik veel te weinig...
Ik had slang als antwoordquote:Op donderdag 12 januari 2006 00:12 schreef trith het volgende:
[..]
mijn gedachtegang ging uit naar omvang, van klein naar groot. muis kat wolf KOE olifant
Vind je jouw antwoord passen bij een onderdeel dat logica heet?quote:Op donderdag 12 januari 2006 00:25 schreef Ancient het volgende:
[..]
Ik had slang als antwoord
Een kat kan een muis doden, een wolf kan een kat doden, een olifant kan een wolf doden en een slang (een grote) is de enige uit het rijtje dat een olifant kan doden (opeten is iets anders, maar volgens mij kunnen sommige slangen olifanten doden)Mijn logica
Dat was ook mijn gedachtengang daarbij (eerst nog van klein naar groot, maar olifant was al het grootste dier)...ik kwam ook niet verder dan groepen van potentiële vijandenquote:Op donderdag 12 januari 2006 00:44 schreef El_Bassie het volgende:
[..]
Vind je jouw antwoord passen bij een onderdeel dat logica heet?
Hartstikke simpel. Muis, kat, wolf, ... , olifant.quote:Op woensdag 11 januari 2006 23:48 schreef Stennetje het volgende:
had hem goed gegokt.
quote:Op donderdag 12 januari 2006 07:04 schreef Rewimo het volgende:
Hartstikke simpel. Muis, kat, wolf, ... , olifant.
Zie ze eens voor je? Ze worden steeds groter. En dus moest de koe ertussen. De andere beesten in het rijtje waren kleiner dan de wolf.
hm dus de aap had 75quote:Op woensdag 11 januari 2006 22:26 schreef tong80 het volgende:
De Oerang Oetang scoort maar 2 punten lager dan Kelly
quote:Op donderdag 12 januari 2006 08:19 schreef Coencordia het volgende:
Lalala, 132 zie mij pimpen...
Iedereen ruim boven de 100....
Mogelijkheden:
Fok! mensen liegen
Mensen van Fok zijn slim
Fok! users met laag IQ zeggen niets
Een heleboel Fok!ers geeft geen zak om die test en ging darten kijken
De test is veel te makkelijk
De tijd loopt.....
Volgens de test kon je maximaal 145 halenquote:Op donderdag 12 januari 2006 10:58 schreef countblah het volgende:
Had zelf 146, maar dat slaat ook nergens op.
147 was maximaal, 146 was met 1 fout, meegedaan met TVquote:Volgens de test kon je maximaal 145 halen
er waren ook geen plaatjes bij, alleen het filmpjequote:Op donderdag 12 januari 2006 11:04 schreef detulp050 het volgende:
[..]
Volgens de test kon je maximaal 145 halen
Overigens kon ik de Vet Hard vragen bij de IQ-test op internet niet beantwoorden omdat ik geen plaatjes te zien kreeg, alleen die ringtone had ik goed
imagevenuequote:Op donderdag 12 januari 2006 11:04 schreef detulp050 het volgende:
[..]
Volgens de test kon je maximaal 145 halen
1 fout?quote:
waarom zou ik erover liegen?quote:Op donderdag 12 januari 2006 12:21 schreef Eliminator20 het volgende:
[..]
1 fout?
Geloof ik geen reet van. Net als meer dan de helft het over 140/150 heeft.
Denk dat we net als bij American Pie de 'rule of 3' moeten uitvoeren.
dat is juist het hele idee erachterquote:Op donderdag 12 januari 2006 14:53 schreef Gia het volgende:
145
Slechts 4 fouten.
Als ik dezelfde test in dezelfde tijd zou moeten maken, maar dan zonder vaste tijd per vraag, dan had ik alles goed gehad.
Moeilijk was het niet, maar bij sommige vragen had ik eigenlijk net wat meer bedenktijd nodig en bij andere had ik tijd over.
Een beperkte tijd wel, maar een beperkte tijd per vraag niet.quote:Op donderdag 12 januari 2006 17:01 schreef Thomas B. het volgende:
[..]
dat is juist het hele idee erachter
Het is geen CITO-toets hoor.quote:Op donderdag 12 januari 2006 13:30 schreef DaMart het volgende:
Net via internet de test gemaakt, score 142... 5 lager dan op de basisschool... mijn hersens beginnen af te takelen![]()
Je score is dan ook niet voldoende.quote:Op donderdag 12 januari 2006 18:28 schreef Asskicker14 het volgende:
Ik heb net de Mensa Test afgerond in 12 minuten, dat stelde ook geen reet voor zeg en ik kan zeggen dat ik nou niet bepaald hoogbegaafd ben.
[afbeelding]
Toegelaten worden voor Mensa is dan ook maar een selecte aantal hoogbegaafden gelukt hoor. Maar volgens hen hoor ik wel bij de bovenste 2 procent van alle mensen die deze test hebben afgelegd, wat dus een IQ van 130+ inhoudt.quote:Op donderdag 12 januari 2006 18:29 schreef El_Bassie het volgende:
[..]
Je score is dan ook niet voldoende.
Ik heb m net afgerond in 7 minuten en krijg dit tekstje...quote:Op donderdag 12 januari 2006 18:28 schreef Asskicker14 het volgende:
Ik heb net de Mensa Test afgerond in 12 minuten, dat stelde ook geen reet voor zeg en ik kan zeggen dat ik nou niet bepaald hoogbegaafd ben.
[afbeelding]
Denk dat dat juist wel belangrijk is voor een intelligentie test als deze, want het zegt meer over je vermogen om snel op bepaalde antwoorden te komen. Je kan ook wel alle seconden bij elkaar op gaan tellen, maar dan ga je waarschijnlijk afraffelen aan het eind of je krijgt 'm gewoon helemaal niet af omdat dan haast niet in te schatten is hoeveel je per vraag kunt besteden. Dat is meer het idee van een normale cito-achtige toets. Die kunnen ook een hoop zeggen over je intelligentie, maar de beperkte tijd per vraag bij een IQ test zorgt er toch voor dat je je iedere vraag weer limiteert tot een bepaalde tijd. Met als gevolg dat je bij sommige vragen tijd over hebt en bij andere misschien weer te kort komtquote:Op donderdag 12 januari 2006 18:23 schreef Gia het volgende:
[..]
Een beperkte tijd wel, maar een beperkte tijd per vraag niet.
Ik heb vroeger eens op het arbeidsbureau een dergelijke test moeten maken en toen kreeg je gewoon, laten we zeggen, drie kwartier de tijd. Dus niet 20 seconden per vraag of zo.
Ik heb deze uitslag, ook binnen 7 minuten. Er zit wel een verschil in de tekst van de uitslag, zou dat het verschil tussen 98% en 99% zijn?quote:Op donderdag 12 januari 2006 19:48 schreef Mvnl het volgende:
[..]
Ik heb m net afgerond in 7 minuten en krijg dit tekstje...
Geachte kandidaat,
Uw resultaten van de Mensa-thuistest waren zeer goed. De thuistest is echter geen officiële, geijkte test en geeft alleen een indicatie. Voor toelating tot Mensa moet de Mensa-eindtest worden afgelegd onder toezicht van een psycholoog.
Wij menen dat u een heel goede kans maakt te slagen voor de Mensa-eindtest. Wel komen daarbij meer aspecten van intelligentie aan de orde dan in de thuistest het geval was, zodat we nooit met zekerheid kunnen zeggen dat u in beide gevallen een even hoge score haalt.
U kunt zich opgeven voor deelname aan één van de testdagen die wij regelmatig in Utrecht organiseren. Deelname aan een testdag kost 37,25 euro. Wilt u meer informatie ontvangen over deelname aan een testdag, dan kunt u het onderstaande formulier invullen. U ontvangt dan een bevestigingsbrief waarin wordt uitgelegd wat u moet doen om een uitnodiging te ontvangen.
De testdagen worden meestal om de twee maanden op een zaterdag georganiseerd.
Met vriendelijke groet
namens de Selectiecommissie van de Vereniging Mensa Nederland
maakt dat me nu hoogbegaafd?![]()
Hoe serieus is die mensatest te nemen?
Ben wel benieuwd hoe makkelijk die score te halen is...
Precies. Een hoog iq betekent niet dat je veel kennis hebt. Het houdt wel in dat je gemakkelijker kunt leren dan anderen en dus meer kennis kunt vergaren. Doe je dat niet, dan ben je wel intelligent, maar niet wijs.quote:Op vrijdag 13 januari 2006 08:13 schreef lottumracing het volgende:
mensa test stelt iig niet veel voor...zat ook bij de bovenste 2%....maar je kunt wel slim zijn maar je zult ook de discipline moeten hebben om er wat mee te doen en een iig een opleiding af te maken...want met zon test kom je ook nergens binnen....
Stond vorige week nog een artikel over in het blad intermediair. Conclusie na onderzoek:quote:Op vrijdag 13 januari 2006 08:13 schreef lottumracing het volgende:
mensa test stelt iig niet veel voor...zat ook bij de bovenste 2%....maar je kunt wel slim zijn maar je zult ook de discipline moeten hebben om er wat mee te doen en een iig een opleiding af te maken...want met zon test kom je ook nergens binnen....
..net zoals blond haar lagere intelligentie impliceert? think outside the box, męn!quote:Op vrijdag 13 januari 2006 14:42 schreef VrijeVal het volgende:
Ik meende altijd dat hoogbegaafdheid een sociale handicap impliceert?
extreem hoogbegaafd vaak wel jaquote:Op vrijdag 13 januari 2006 14:42 schreef VrijeVal het volgende:
Ik meende altijd dat hoogfbegaafdheid een sociale handicap impliceert?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |