abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_33985466
ik had 137.
dit jaar was hij veels te makkelijk.
Meedoen is belangrijker dan winnen!
pi_33985514
quote:
Op donderdag 12 januari 2006 18:28 schreef Asskicker14 het volgende:
Ik heb net de Mensa Test afgerond in 12 minuten, dat stelde ook geen reet voor zeg en ik kan zeggen dat ik nou niet bepaald hoogbegaafd ben.

[afbeelding]
Ik heb m net afgerond in 7 minuten en krijg dit tekstje...

Geachte kandidaat,

Uw resultaten van de Mensa-thuistest waren zeer goed. De thuistest is echter geen officiële, geijkte test en geeft alleen een indicatie. Voor toelating tot Mensa moet de Mensa-eindtest worden afgelegd onder toezicht van een psycholoog.

Wij menen dat u een heel goede kans maakt te slagen voor de Mensa-eindtest. Wel komen daarbij meer aspecten van intelligentie aan de orde dan in de thuistest het geval was, zodat we nooit met zekerheid kunnen zeggen dat u in beide gevallen een even hoge score haalt.

U kunt zich opgeven voor deelname aan één van de testdagen die wij regelmatig in Utrecht organiseren. Deelname aan een testdag kost 37,25 euro. Wilt u meer informatie ontvangen over deelname aan een testdag, dan kunt u het onderstaande formulier invullen. U ontvangt dan een bevestigingsbrief waarin wordt uitgelegd wat u moet doen om een uitnodiging te ontvangen.

De testdagen worden meestal om de twee maanden op een zaterdag georganiseerd.

Met vriendelijke groet

namens de Selectiecommissie van de Vereniging Mensa Nederland

maakt dat me nu hoogbegaafd?
Hoe serieus is die mensatest te nemen?
Ben wel benieuwd hoe makkelijk die score te halen is...
_____________Popjustice!_________________
-je webicon was te groot, niet terugplaatsen-
pi_33985880
quote:
Op donderdag 12 januari 2006 18:23 schreef Gia het volgende:

[..]

Een beperkte tijd wel, maar een beperkte tijd per vraag niet.

Ik heb vroeger eens op het arbeidsbureau een dergelijke test moeten maken en toen kreeg je gewoon, laten we zeggen, drie kwartier de tijd. Dus niet 20 seconden per vraag of zo.
Denk dat dat juist wel belangrijk is voor een intelligentie test als deze, want het zegt meer over je vermogen om snel op bepaalde antwoorden te komen. Je kan ook wel alle seconden bij elkaar op gaan tellen, maar dan ga je waarschijnlijk afraffelen aan het eind of je krijgt 'm gewoon helemaal niet af omdat dan haast niet in te schatten is hoeveel je per vraag kunt besteden. Dat is meer het idee van een normale cito-achtige toets. Die kunnen ook een hoop zeggen over je intelligentie, maar de beperkte tijd per vraag bij een IQ test zorgt er toch voor dat je je iedere vraag weer limiteert tot een bepaalde tijd. Met als gevolg dat je bij sommige vragen tijd over hebt en bij andere misschien weer te kort komt
pi_33992903
quote:
Op donderdag 12 januari 2006 19:48 schreef Mvnl het volgende:

[..]

Ik heb m net afgerond in 7 minuten en krijg dit tekstje...

Geachte kandidaat,

Uw resultaten van de Mensa-thuistest waren zeer goed. De thuistest is echter geen officiële, geijkte test en geeft alleen een indicatie. Voor toelating tot Mensa moet de Mensa-eindtest worden afgelegd onder toezicht van een psycholoog.

Wij menen dat u een heel goede kans maakt te slagen voor de Mensa-eindtest. Wel komen daarbij meer aspecten van intelligentie aan de orde dan in de thuistest het geval was, zodat we nooit met zekerheid kunnen zeggen dat u in beide gevallen een even hoge score haalt.

U kunt zich opgeven voor deelname aan één van de testdagen die wij regelmatig in Utrecht organiseren. Deelname aan een testdag kost 37,25 euro. Wilt u meer informatie ontvangen over deelname aan een testdag, dan kunt u het onderstaande formulier invullen. U ontvangt dan een bevestigingsbrief waarin wordt uitgelegd wat u moet doen om een uitnodiging te ontvangen.

De testdagen worden meestal om de twee maanden op een zaterdag georganiseerd.

Met vriendelijke groet

namens de Selectiecommissie van de Vereniging Mensa Nederland

maakt dat me nu hoogbegaafd?
Hoe serieus is die mensatest te nemen?
Ben wel benieuwd hoe makkelijk die score te halen is...
Ik heb deze uitslag, ook binnen 7 minuten. Er zit wel een verschil in de tekst van de uitslag, zou dat het verschil tussen 98% en 99% zijn?

Geachte kandidaat,

Uit de resultaten van de Mensa-thuistest blijkt dat uw intelligentie waarschijnlijk boven het 98e percentiel ligt. Dit betekent dat u, wat betreft uw intelligentie, bij de bovenste twee procent zou behoren. De thuistest is echter geen officiële, geijkte test en geeft alleen een indicatie. Voor toelating tot Mensa moet de Mensa-eindtest worden afgelegd onder toezicht van een psycholoog.

......
pi_34003552
mensa test stelt iig niet veel voor...zat ook bij de bovenste 2%....maar je kunt wel slim zijn maar je zult ook de discipline moeten hebben om er wat mee te doen en een iig een opleiding af te maken...want met zon test kom je ook nergens binnen....
  vrijdag 13 januari 2006 @ 10:24:12 #286
3542 Gia
User under construction
pi_34005642
quote:
Op vrijdag 13 januari 2006 08:13 schreef lottumracing het volgende:
mensa test stelt iig niet veel voor...zat ook bij de bovenste 2%....maar je kunt wel slim zijn maar je zult ook de discipline moeten hebben om er wat mee te doen en een iig een opleiding af te maken...want met zon test kom je ook nergens binnen....
Precies. Een hoog iq betekent niet dat je veel kennis hebt. Het houdt wel in dat je gemakkelijker kunt leren dan anderen en dus meer kennis kunt vergaren. Doe je dat niet, dan ben je wel intelligent, maar niet wijs.
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 13 januari 2006 @ 10:27:31 #287
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_34005705
De echte Mensatest is wel een stuk moeilijker dan de thuistest hoor. Dat komt o.a. omdat er heel veel tijdsdruk achter zit. Ik heb hem een aantal jaren geleden gedaan en ik heb heel wat mensen zien wanhopen omdat ze de opgaven niet binnen de gestelde tijd af kregen. Er komen ook veel meer aspecten bij kijken dan bij de thuistest. De thuistest is alleen een indicatie om te kijken of iemand de echte test qua inhoud aankan.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_34006059
quote:
Op vrijdag 13 januari 2006 08:13 schreef lottumracing het volgende:
Stond vorige week nog een artikel over in het blad intermediair. Conclusie na onderzoek:
Je hebt uiteindelijk veel meer aan discipline dan aan intelligentie, intelligentie is mooi meegenomen maar zonder discipline om er echt iets mee te doen heb je er weinig aan, andersom compenseert discipline voor een deel eventuele mindere intelligentie
pi_34011349
Da's niet andersom maar ut zelfde
pi_34011619
Oh fuck I just made an ass of myself
  vrijdag 13 januari 2006 @ 14:42:01 #291
107001 VrijeVal
Hou je vast!
pi_34013840
Ik meende altijd dat hoogfbegaafdheid een sociale handicap impliceert?
Alles wat ik post is toch wel leuk
pi_34014644
Dat heb je wel eens ja, dan gaat het emotioneel wat minder.

Maar dat is lang niet altijd zo, ik ken hoogbegaafte mensen die je in het uitgaansleven echt niet zou kunnen onderscheiden van mensen met een lager IQ.
  vrijdag 13 januari 2006 @ 15:07:04 #293
105963 doppelgänger
huilen met de kraan open
pi_34014772
quote:
Op vrijdag 13 januari 2006 14:42 schreef VrijeVal het volgende:
Ik meende altijd dat hoogbegaafdheid een sociale handicap impliceert?
..net zoals blond haar lagere intelligentie impliceert? think outside the box, męn!
Fun game: try to post a YouTube comment so stupid that people realize you must be joking. (Hint: this is impossible)
"Stel je drinkt Starbucks koffie maar je vergeet een foto te maken en te delen op Social media. Heb je dan wel koffie gedronken?"
  vrijdag 13 januari 2006 @ 15:22:08 #294
107001 VrijeVal
Hou je vast!
pi_34015336
foutje

[ Bericht 46% gewijzigd door VrijeVal op 13-01-2006 15:38:42 ]
Alles wat ik post is toch wel leuk
  vrijdag 13 januari 2006 @ 15:49:14 #295
108558 Messenga
goeiendag wat een geheel!
pi_34016455
136. Vorig jaar 124.
  vrijdag 13 januari 2006 @ 15:55:06 #296
44906 merino
World of Sleepers
pi_34016710
quote:
Op vrijdag 13 januari 2006 14:42 schreef VrijeVal het volgende:
Ik meende altijd dat hoogfbegaafdheid een sociale handicap impliceert?
extreem hoogbegaafd vaak wel ja
en gelukkig ook maar want anders was onze kennis nu stuk minder geweest...
I have pondered and sought to find an intrinsically existing self, but have consistently found only a flow of bits and pieces of inorganic, biological, social and intellectual value patterns.
pi_34093112
Ik heb 'm net even online gedaan en ik had 138. Twee jaar geleden had ik 130. Het filmpje van Vet Hard speelde half zonder geluid af en daardoor wist ik twee vragen echt niet. Ook was ik bij twee vragen te laat met antwoorden (ja, stom...). Verder vond ik 'm vrij gemakkelijk dit jaar...
pi_34112472
Mn echte iq is 124 hier haalde ik 121 omdat ik veel stomme foutjes had gemaakt, vorig jaar 126 geloof ik.
pi_34115486
net op internet gedaan, 136

bij de Vet Hard vragen hoorde ik geen geluid, was paar keer net te laat met klikken, en sommige wist ik gewoon echt niet zo snel.
People live to learn things, and I learn to live...
  maandag 16 januari 2006 @ 11:40:22 #300
93214 DeTolk
Elk puntje telt.
pi_34115576
Vol?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')