Ik heb m net afgerond in 7 minuten en krijg dit tekstje...quote:Op donderdag 12 januari 2006 18:28 schreef Asskicker14 het volgende:
Ik heb net de Mensa Test afgerond in 12 minuten, dat stelde ook geen reet voor zeg en ik kan zeggen dat ik nou niet bepaald hoogbegaafd ben.
[afbeelding]
Denk dat dat juist wel belangrijk is voor een intelligentie test als deze, want het zegt meer over je vermogen om snel op bepaalde antwoorden te komen. Je kan ook wel alle seconden bij elkaar op gaan tellen, maar dan ga je waarschijnlijk afraffelen aan het eind of je krijgt 'm gewoon helemaal niet af omdat dan haast niet in te schatten is hoeveel je per vraag kunt besteden. Dat is meer het idee van een normale cito-achtige toets. Die kunnen ook een hoop zeggen over je intelligentie, maar de beperkte tijd per vraag bij een IQ test zorgt er toch voor dat je je iedere vraag weer limiteert tot een bepaalde tijd. Met als gevolg dat je bij sommige vragen tijd over hebt en bij andere misschien weer te kort komtquote:Op donderdag 12 januari 2006 18:23 schreef Gia het volgende:
[..]
Een beperkte tijd wel, maar een beperkte tijd per vraag niet.
Ik heb vroeger eens op het arbeidsbureau een dergelijke test moeten maken en toen kreeg je gewoon, laten we zeggen, drie kwartier de tijd. Dus niet 20 seconden per vraag of zo.
Ik heb deze uitslag, ook binnen 7 minuten. Er zit wel een verschil in de tekst van de uitslag, zou dat het verschil tussen 98% en 99% zijn?quote:Op donderdag 12 januari 2006 19:48 schreef Mvnl het volgende:
[..]
Ik heb m net afgerond in 7 minuten en krijg dit tekstje...
Geachte kandidaat,
Uw resultaten van de Mensa-thuistest waren zeer goed. De thuistest is echter geen officiële, geijkte test en geeft alleen een indicatie. Voor toelating tot Mensa moet de Mensa-eindtest worden afgelegd onder toezicht van een psycholoog.
Wij menen dat u een heel goede kans maakt te slagen voor de Mensa-eindtest. Wel komen daarbij meer aspecten van intelligentie aan de orde dan in de thuistest het geval was, zodat we nooit met zekerheid kunnen zeggen dat u in beide gevallen een even hoge score haalt.
U kunt zich opgeven voor deelname aan één van de testdagen die wij regelmatig in Utrecht organiseren. Deelname aan een testdag kost 37,25 euro. Wilt u meer informatie ontvangen over deelname aan een testdag, dan kunt u het onderstaande formulier invullen. U ontvangt dan een bevestigingsbrief waarin wordt uitgelegd wat u moet doen om een uitnodiging te ontvangen.
De testdagen worden meestal om de twee maanden op een zaterdag georganiseerd.
Met vriendelijke groet
namens de Selectiecommissie van de Vereniging Mensa Nederland
maakt dat me nu hoogbegaafd?![]()
Hoe serieus is die mensatest te nemen?
Ben wel benieuwd hoe makkelijk die score te halen is...
Precies. Een hoog iq betekent niet dat je veel kennis hebt. Het houdt wel in dat je gemakkelijker kunt leren dan anderen en dus meer kennis kunt vergaren. Doe je dat niet, dan ben je wel intelligent, maar niet wijs.quote:Op vrijdag 13 januari 2006 08:13 schreef lottumracing het volgende:
mensa test stelt iig niet veel voor...zat ook bij de bovenste 2%....maar je kunt wel slim zijn maar je zult ook de discipline moeten hebben om er wat mee te doen en een iig een opleiding af te maken...want met zon test kom je ook nergens binnen....
Stond vorige week nog een artikel over in het blad intermediair. Conclusie na onderzoek:quote:Op vrijdag 13 januari 2006 08:13 schreef lottumracing het volgende:
mensa test stelt iig niet veel voor...zat ook bij de bovenste 2%....maar je kunt wel slim zijn maar je zult ook de discipline moeten hebben om er wat mee te doen en een iig een opleiding af te maken...want met zon test kom je ook nergens binnen....
..net zoals blond haar lagere intelligentie impliceert? think outside the box, męn!quote:Op vrijdag 13 januari 2006 14:42 schreef VrijeVal het volgende:
Ik meende altijd dat hoogbegaafdheid een sociale handicap impliceert?
extreem hoogbegaafd vaak wel jaquote:Op vrijdag 13 januari 2006 14:42 schreef VrijeVal het volgende:
Ik meende altijd dat hoogfbegaafdheid een sociale handicap impliceert?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |