abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_33796108
quote:
Op zaterdag 7 januari 2006 13:19 schreef Analyzing_Barb het volgende:

[..]

Ik stel voor dat we maar met z'n allen naar Hoeven gaan, want zo worden we niet wijzer. Ik ben misschien een nieuwkomertje, maar dat lijkt me wel wat, en komen de 'sceptische' en 'gelovigen' en degen die ertussen in zitten misschien eindelijk tot een conclusie (of het wordt nog erger )
worden we met z'n allen opgepakt
Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill
  zaterdag 7 januari 2006 @ 13:23:10 #103
100054 Quarks
little Eiffel! little Eiffel!
pi_33796148
quote:
Op zaterdag 7 januari 2006 13:12 schreef Netflier het volgende:
Ik wil even zeggen dat je niet te gauw moet roepen dat Robbert een kneus is. Hij is gewoon een gozer die psychisch in de war is en dat wordt uitgebuit door zijn pa, Irene en een heleboel andere mensen. Ik vind het serieus zielig voor hem. Ik hoop dat hij door al die landelijke bekendheid iemand tegen zal komen die hem wil helpen een normaal leven op te bouwen. Dat hij 's een keer een leuk meisje tegenkomt in plaats van een 40-jarig labiel wijf die zonodig moet horen dat ze in haar vorig leven een bijzonder iemand was omdat ze in haar huidige leven geen fuck voorstelt. Iemand die zegt dat je niet paranormaal begaafd hoeft te zijn om door je medemens geaccepteerd te worden.
Dus jij kunt Robbert niks kwalijk nemen?
Ik geloof best dat hij in de war is, maar om hem nou als het grote slachtoffer te zien gaat me net iets te ver.
* 11:15, restate my assumptions: 1. Mathematics is the language of nature. 2. Everything around us can be represented and understood through numbers. 3. If you graph these numbers, patterns emerge. Therefore: There are patterns everywhere in nature.*
pi_33796196
quote:
Op zaterdag 7 januari 2006 12:54 schreef Analyzing_Barb het volgende:

[..]

Ok, de foto met het kindje zou kunnen kloppen. Bij nader inzien kijkt het kindje idd niet naar de 'lichtbol'. Maar zou jij zo'n gekijksoortige 'reflectiebol' kunnen namaken met een spiegeltje dan? Laat maar zien
Pas maar op, Tulio is een échte tovenaar, zeer creatief, ik heb veel respect voor hem gekregen en ik ken hem al jaren, hè Tuul. Eerst lagen Tuul en ik overhoop met elkaar, maar toen begonnen we elkaar te waarderen. We lopen een beetje synchroon: sceptische/kritische 'para'normalen.
pi_33796198
quote:
Op zaterdag 7 januari 2006 13:21 schreef Genverbrander het volgende:

Waarom geef je geen antwoord op mijn vraag?? Je ziet dat Robbert de boel bedriegt, en toch geloof je hem?? Kijk eens diep van binnen bij jezelf, is dat niet alleen omdat je gewoon graag in dit soort dingen WILT geloven? Ik kan geen andere verklaring bedenken.
Ik heb eigenlijk de indruk dat zij er aardig hetzelfde over denkt als dat ik al een paar keer aan heb gegeven.... het fake zijn van de foto´s zegt toch niets over andere zaken wat RvdB betreft ?

Niets over zijn beweegredenen en niet over het wel of niet gevoelig zijn voor bepaalde dingen.
Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill
pi_33796243
quote:
Op zaterdag 7 januari 2006 13:24 schreef Mirage het volgende:

[..]

Ik heb eigenlijk de indruk dat zij er aardig hetzelfde over denkt als dat ik al een paar keer aan heb gegeven.... het fake zijn van de foto´s zegt toch niets over andere zaken wat RvdB betreft ?

Niets over zijn beweegredenen en niet over het wel of niet gevoelig zijn voor bepaalde dingen.
Niet????
pi_33796288
quote:
Op zaterdag 7 januari 2006 13:21 schreef Mirage het volgende:

[..]

worden we met z'n allen opgepakt
Mirage, met jou opgepakt te worden, lijkt me een geweldig avontuur.
pi_33796295
quote:
Op zaterdag 7 januari 2006 13:24 schreef Mirage het volgende:

[..]

Dat is hetzelfde als trouwen met de man die je echtgenoot en kinderen heeft vermoord. Dat wil toch nog niet zeggen dat ie het ook bij jou doet?
pi_33796339
En sorry, om toch nog even terug te komen op dit filmpje Tulio, je ziet toch duidelijk iets 'rennen' in de vorm van rook, waarna het oplost in het niets. Jouw verklaring wil ik nog steeds weten? Hierna beloof ik om naar de hiervoor bestemde topic(s) te gaan.

http://www.theghosthunter.nl/roepaen.htm
http://freefilehosting.net/file/?id=q9/3lqjR
Onze allerliefste kleine Isabella! (en weer zwanger! uitgerekend in sept '06)
The Truth, the whole Truth and nothing but the Truth. Addictive!
pi_33796343
daar ging iets mis..
Sir Winston Churchill
pi_33796350
quote:
Op zaterdag 7 januari 2006 13:27 schreef Genverbrander het volgende:

[..]

Dat is hetzelfde als trouwen met de man die je echtgenoot en kinderen heeft vermoord. Dat wil toch nog niet zeggen dat ie het ook bij jou doet?
Genverbrander, it's a done deal, jij opent deel 21? Kan ik eindelijk de deur eens uit.
pi_33796393
quote:
Op zaterdag 7 januari 2006 13:28 schreef Analyzing_Barb het volgende:
En sorry, om toch nog even terug te komen op dit filmpje Tulio, je ziet toch duidelijk iets 'rennen' in de vorm van rook, waarna het oplost in het niets. Jouw verklaring wil ik nog steeds weten? Hierna beloof ik om naar de hiervoor bestemde topic(s) te gaan.

Ik zie alleen een rookwolk.
pi_33796416
quote:
Op zaterdag 7 januari 2006 13:30 schreef Genverbrander het volgende:

[..]

Ik zie alleen een rookwolk.
Is dat een ja?
pi_33796442
quote:
Op zaterdag 7 januari 2006 13:31 schreef Stenny het volgende:

[..]

Is dat een ja?
Hahahhaaa Ik wil graag deel 21 openen, maar ik heb geen tijd vandaag om te gaan rommelen met photoshop (maandag tentamen ) En bovendien kan ik niet aan jouw art tippen....
pi_33796446
quote:
Op zaterdag 7 januari 2006 13:31 schreef Genverbrander het volgende:

[..]

Hahahhaaa Ik wil graag deel 21 openen, maar ik heb geen tijd vandaag om te gaan rommelen met photoshop (maandag tentamen ) En bovendien kan ik niet aan jouw art tippen....
pi_33796475
Hahahahaa relax stenny er zullen nog vele delen volgen, en na maandag heb ik het lekker rustig, je zult zien dat de Robbertkunst dan als paddestoelen uit de grond zal schieten
  zaterdag 7 januari 2006 @ 13:33:21 #117
9740 Knarf
Ik hou niet van titels
pi_33796479
quote:
Op zaterdag 7 januari 2006 13:28 schreef Analyzing_Barb het volgende:

Mogenlijke verklaring:
Rook uitblazen van je sigaret, of als het koud is, gewoon de condens van je adem.
(Een camera zit boven je mond, je blaast onder de camera door, waarna de rook naar voren en naar boven gaat en snel oplost in de lucht)
Don't Hold Me Back, This Is My Own Hell.
No keyboard found, press F1 to continue
pi_33796480
quote:
Op zaterdag 7 januari 2006 13:21 schreef Genverbrander het volgende:

[..]

Dat zou kunnen, maar deze vrouw was niet paranormaal, ze was alleen een onderzoekster die andere mediums onderzocht.
[..]

Waarom geef je geen antwoord op mijn vraag?? Je ziet dat Robbert de boel bedriegt, en toch geloof je hem?? Kijk eens diep van binnen bij jezelf, is dat niet alleen omdat je gewoon graag in dit soort dingen WILT geloven? Ik kan geen andere verklaring bedenken.
Misschien 'wil' ik hem graag geloven, omdat ik in een paranormale wereld geloof. Het heeft niet speciaal iets met hem te maken.En ik vind dat iets niet alleen maar zwart of wit is. Daarom geloof ik hem gedeeltelijk. Ik denk dat het allemaal gecompliceerder ligt dan de meesten denken.
  zaterdag 7 januari 2006 @ 13:35:33 #119
9740 Knarf
Ik hou niet van titels
pi_33796543
quote:
Op zaterdag 7 januari 2006 13:33 schreef Analyzing_Barb het volgende:

[..]

Misschien 'wil' ik hem graag geloven, omdat ik in een paranormale wereld geloof. Het heeft niet speciaal iets met hem te maken.En ik vind dat iets niet alleen maar zwart of wit is. Daarom geloof ik hem gedeeltelijk. Ik denk dat het allemaal gecompliceerder ligt dan de meesten denken.
Jij blijft ook bij je vriend, die constant liegt en vreemd gaat, maar hij is 'zo aardig'.
pi_33796544
quote:
Op zaterdag 7 januari 2006 13:33 schreef Knarf het volgende:

[..]

Mogenlijke verklaring:
Rook uitblazen van je sigaret, of als het koud is, gewoon de condens van je adem.
(Een camera zit boven je mond, je blaast onder de camera door, waarna de rook naar voren en naar boven gaat en snel oplost in de lucht)
Kan goed mogelijk zijn, maar ik blijf het een vreemd filmpje vinden...het lijkt te 'rennen' in het begin.
pi_33796552
quote:
Op zaterdag 7 januari 2006 13:33 schreef Genverbrander het volgende:
Hahahahaa relax stenny er zullen nog vele delen volgen, en na maandag heb ik het lekker rustig, je zult zien dat de Robbertkunst dan als paddestoelen uit de grond zal schieten
Okay ik kijk wel of ik deel 21 open. Hé, ik zie nu pas dat dit icoontje op Seriewoordenaar lijkt.
  zaterdag 7 januari 2006 @ 13:36:56 #122
9740 Knarf
Ik hou niet van titels
pi_33796583
quote:
Op zaterdag 7 januari 2006 13:35 schreef Analyzing_Barb het volgende:

[..]

Kan goed mogelijk zijn, maar ik blijf het een vreemd filmpje vinden...het lijkt te 'rennen' in het begin.
Waarom iets als spirtueels verklaren, als er ook een logische verklaring is?
pi_33796591
quote:
Op zaterdag 7 januari 2006 13:35 schreef Knarf het volgende:

[..]

Jij blijft ook bij je vriend, die constant liegt en vreemd gaat, maar hij is 'zo aardig'.
Waar slaat dat nou op :S
en ik vind het geen goede vergelijking. Ik vind Robbert van den Broeke deels een bedrieger ja, door de foto's, dus dan kijk ik door dat aardige heen.
  zaterdag 7 januari 2006 @ 13:38:51 #124
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_33796648
He is just a f*cking amateur!!!!!

Hij zal best het een en ander kunnen maar hetgeen wat hij niet kan komt aan het daglicht, namelijk bedriegen

En door het amateuristische zie je de gave vanzelf niet meer. Zou hij alleen zijn gaves gebruiken dan was het programma niet tv-waardig. Dan zou geen kip erna kijken omdat er wellicht 100,000 mensen rondlopen die hetzelfde kunnen.

Dus dan maakt hij het specaculair om wel kijkers te trekken.

Een beetje magie toevoegen, een beetje bizar doen. En mensen kijken naar een creep-show.
Sinds 2007 anti depressiva vrij,
In 2008 gezonder enigsins rustiger blij.
Gekte en waanzin voorbij.
Eindelijk tijd voor de normalere realiteit.
pi_33796671
quote:
Op zaterdag 7 januari 2006 13:33 schreef Analyzing_Barb het volgende:

[..]

Dat is bij David Copperfield ook het geval. Da's nog geen reden om aan te nemen dat hij echt door de Chinese muur is gewandeld. Van den Broeke heeft volgens mij nog niets laten zien wat niet eenvoudig op een aannemelijkere manier te verklaren is dan met een 'paranormale wereld'.
Why women still aren't funny.
Q.E.D: Religion replaces ignorance with stupidity.
pi_33796672
quote:
Op zaterdag 7 januari 2006 13:38 schreef Dromenvanger het volgende:

Hij zal best het een en ander kunnen maar hetgeen wat hij niet kan komt aan het daglicht, namelijk bedriegen
Kan hij niet bedriegen?
  zaterdag 7 januari 2006 @ 13:40:52 #127
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_33796691
quote:
Op zaterdag 7 januari 2006 13:39 schreef Analyzing_Barb het volgende:

[..]

Kan hij niet bedriegen?
Nee, zou hij goed zijn in bedriegen dan zouden wij ook erin zijn getrapt. Dan zou heel Nederland aan de buis gekluisterd zijn

Maar goed, ik zei het al eerder. Al is de leugen nog zo snel, de waarheid achterhaalt hem wel.
  zaterdag 7 januari 2006 @ 13:41:12 #128
9740 Knarf
Ik hou niet van titels
pi_33796702
quote:
Op zaterdag 7 januari 2006 13:37 schreef Analyzing_Barb het volgende:

[..]

Waar slaat dat nou op :S
en ik vind het geen goede vergelijking. Ik vind Robbert van den Broeke deels een bedrieger ja, door de foto's, dus dan kijk ik door dat aardige heen.
(Bijna) alles wat hij heeft laten zien, is hier al weerlegt, of een andere niet spirituele mogenlijkheid voor gegeven. Waarom dan toch blijven 'geloven' dat hij een medium is. Dit zegt niet dat er niets spirtueels of paranormaals is, maar wel dat hij een bedrieger is.
pi_33796715
quote:
Op zaterdag 7 januari 2006 13:38 schreef Dromenvanger het volgende:

En door het amateuristische zie je de gave vanzelf niet meer. Zou hij alleen zijn gaves gebruiken dan was het programma niet tv-waardig. Dan zou geen kip erna kijken omdat er wellicht 100,000 mensen rondlopen die hetzelfde kunnen.

Dus dan maakt hij het specaculair om het wel kijkers te trekken.
Volgens mij zitten wij wat Robbert van den Broeke betreft redelijk op dezelfde golflengte...
  zaterdag 7 januari 2006 @ 13:44:19 #130
127275 AMS_FUE_Reggaeton
!Nobody can play this¡
pi_33796783
laat hem een keer iets zeggen wat niet op google staat
ja en of die herhalingen er komen mag god weten....Ik denk alleen niet dat er nog nieuwe afleveringen worden gemaakt Die gast beweerde zelfs: 'ik voel dat ik binnenkort wereldberoemd word' nou dat kan die wel mooi op ze buik schrijven

effe offtopic....Weet iemand hier waarom char het medium hier in nederland zit als ze toch zo wereldberoemde ster is uit amerika wat doet ze dan hier
  zaterdag 7 januari 2006 @ 13:44:26 #131
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_33796790
quote:
Op zaterdag 7 januari 2006 13:41 schreef Analyzing_Barb het volgende:

[..]

Volgens mij zitten wij wat Robbert van den Broeke betreft redelijk op dezelfde golflengte...
Dus het is voor ons 2 wetenschappelijk verklaard doordat we hetzelfde ervan denken

Nee, het wetenschappelijke is nog groter.

We zitten gewoon op dezelfde golflengte. En dan lijkt het voor ons zo te zijn ook.
pi_33796913
quote:
Op zaterdag 7 januari 2006 13:44 schreef AMS_FUE_Reggaeton het volgende:
effe offtopic....Weet iemand hier waarom char het medium hier in nederland zit als ze toch zo wereldberoemde ster is uit amerika wat doet ze dan hier
Voor de geestverruimende middelen natuurlijk! .
pi_33796953
quote:
Op zaterdag 7 januari 2006 13:41 schreef Knarf het volgende:

[..]

(Bijna) alles wat hij heeft laten zien, is hier al weerlegt, of een andere niet spirituele mogenlijkheid voor gegeven. Waarom dan toch blijven 'geloven' dat hij een medium is. Dit zegt niet dat er niets spirtueels of paranormaals is, maar wel dat hij een bedrieger is.
Wat betreft de foto's wel ja

dit vind ik wel weer iets voor Tulio om te onderzoeken(ik heb foto's van de foto's gemaakt van het boek van RvdB). Het valt mij namelijk op dat de foto's uit het boek dan weer wel geloofwaardig zijn (in tegenstelling tot de foto's van tv en internet):

http://mail.google.com/mail/?view=att&disp=inline&attid=0.1&th=108a4e73f8e6d1cc

http://mail.google.com/mail/?view=att&disp=inline&attid=0.2&th=108a4e73f8e6d1cc

ze zijn wel wat vaag :S
  zaterdag 7 januari 2006 @ 13:49:15 #134
127275 AMS_FUE_Reggaeton
!Nobody can play this¡
pi_33796961
quote:
Op zaterdag 7 januari 2006 13:47 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:

[..]

Voor de geestverruimende middelen natuurlijk! .
tsja daar heb je eeen goed punt.....maar volgens mij nemen ze haar in geen een land serious ze had toch een keer de FBI geholpen met een zaak is dat waar..het lijkt me sterk waarom blijft ze dan niet bij de Feds zal ze nog heel wat zaken kunnen oplossen
  zaterdag 7 januari 2006 @ 13:51:02 #135
100054 Quarks
pi_33797020
quote:
Op zaterdag 7 januari 2006 13:49 schreef AMS_FUE_Reggaeton het volgende:

[..]

tsja daar heb je eeen goed punt.....maar volgens mij nemen ze haar in geen een land serious ze had toch een keer de FBI geholpen met een zaak is dat waar..het lijkt me sterk waarom blijft ze dan niet bij de Feds zal ze nog heel wat zaken kunnen oplossen
De enige bronnen die daarvan te vinden zijn, zijn de paranormale websites.
* 11:15, restate my assumptions: 1. Mathematics is the language of nature. 2. Everything around us can be represented and understood through numbers. 3. If you graph these numbers, patterns emerge. Therefore: There are patterns everywhere in nature.*
  zaterdag 7 januari 2006 @ 13:51:23 #136
127275 AMS_FUE_Reggaeton
!Nobody can play this¡
pi_33797033
quote:
Op zaterdag 7 januari 2006 13:48 schreef Analyzing_Barb het volgende:

[..]

Wat betreft de foto's wel ja

dit vind ik wel weer iets voor Tulio om te onderzoeken(ik heb foto's van de foto's gemaakt van het boek van RvdB). Het valt mij namelijk op dat de foto's uit het boek dan weer wel geloofwaardig zijn (in tegenstelling tot de foto's van tv en internet):

http://mail.google.com/mail/?view=att&disp=inline&attid=0.1&th=108a4e73f8e6d1cc

http://mail.google.com/mail/?view=att&disp=inline&attid=0.2&th=108a4e73f8e6d1cc

ze zijn wel wat vaag :S
hij heeft dan ook meer tijd om de foto's te maken voor dat programma had die waarschijnelijk minder tijd
pi_33797080
Barb, je kunt niet linken naar plaatjes in je eigen mailbox.
pi_33797086
quote:
Op zaterdag 7 januari 2006 13:44 schreef Dromenvanger het volgende:

[..]

Dus het is voor ons 2 wetenschappelijk verklaard doordat we hetzelfde ervan denken

Nee, het wetenschappelijke is nog groter.

We zitten gewoon op dezelfde golflengte. En dan lijkt het voor ons zo te zijn ook.
De wetenschap hobbelt achter zaken aan die al jaren bekend zijn, een mooie zin van paragnost Jan C. van der Heide
In dat boek staat ook dat telepathie zelfs wetenschappelijk bewezen is! Wat vinden de sceptici daar dan van? Dat is slechts het tipje van de paranormale sluier, maar velen onder ons zien het gewoon niet
pi_33797104
quote:
Op zaterdag 7 januari 2006 13:53 schreef Genverbrander het volgende:
Barb, je kunt niet linken naar mailtjes in je eigen mailbox.
Ehm..lol sorry. Ik moest gewoon even iets snel uploaden, ik heb namelijk weinig tijd door kleine Bellaatje hier
  zaterdag 7 januari 2006 @ 13:54:12 #140
127275 AMS_FUE_Reggaeton
!Nobody can play this¡
pi_33797117
iemand trouwens een relatie problemen http://www.helderziende.net/
mischien wel iets voor relatie en pshygologie het is heel handig word namelijk op afstand gedaan
net zoals je afstandsbediening als het ware

en het werkt echt want het is ontastbaar dus het werkt je kan het toch niet onderzoeken dus het werkt
pi_33797129
quote:
Op zaterdag 7 januari 2006 13:35 schreef Knarf het volgende:

[..]

Een onzinnige vergelijking natuurlijk.

Als ik mijn man zou betrappen op een leugen: "ik ben op mijn werk" terwijl hij daar niet is.
Dan betekend dat niet automatisch dat hij ook niet in de supermarkt was toen hij daar naartoe zou gaan.
Of dat hij geen werk zou hebben.... of dat hij per definitie vreemd gaat.

Hij heeft tegen mij gelogen wat betreft de dag dat hij zou werken.
Dáár zou ik dan over vallen en daar zou ik een groot probleem van maken.
Sir Winston Churchill
pi_33797162
quote:
Op zaterdag 7 januari 2006 13:23 schreef Quarks het volgende:
Dus jij kunt Robbert niks kwalijk nemen?
Ik geloof best dat hij in de war is, maar om hem nou als het grote slachtoffer te zien gaat me net iets te ver.
Ik zie hem inderdaad als het grote slachtoffer. Hij is er natuurlijk zelf bij en wordt denk ik niet gedwongen om zich met deze bedriegerij bezig te houden. Maar ik denk wel dat hij ontzettend gemanipuleerd wordt.

Dit zijn mijn gedachten erover. Omdat hij zijn hele leven lang een zorgenkind is, schaamt zijn pa zich voor hem. Toen eenmaal het verhaal zich aandiende dat Robbert paranormaal begaafd is hebben zowel Robbert als zijn pa dat met beide handen aangegrepen: Robbert omdat hij zich hiermee niet minderwaardig meer hoeft te voelen en zijn pa omdat hij op die manier nog enigzins trots kan zijn op zijn zoon. Ze zijn daar beiden heel ver in doorgeslagen. Toch verwijt ik die pa veel meer dan Robbert; als opvoeder had hij de taak om zijn zoon te helpen een goed en zelfstandig leven op te bouwen en dat heeft hij dus niet bepaald gedaan. Bovendien beschikt pa van den Broeke (naar ik aanneem) over een gezonde geest en zijn labiele zoon niet.

De allerlaagsten zijn Irene en de mensen van haar productiebedrijf. Ik zal geen medelijden als die binnenkort door Nederland worden uitgekotst.
  zaterdag 7 januari 2006 @ 13:55:59 #143
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_33797168
quote:
Op zaterdag 7 januari 2006 13:53 schreef Analyzing_Barb het volgende:

[..]

De wetenschap hobbelt achter zaken aan die al jaren bekend zijn, een mooie zin van paragnost Jan C. van der Heide
In dat boek staat ook dat telepathie zelfs wetenschappelijk bewezen is! Wat vinden de sceptici daar dan van? Dat is slechts het tipje van de paranormale sluier, maar velen onder ons zien het gewoon niet
Bij telepathie geloof ik best dat het mogelijjk is, dat er kracht zit in gedachtes en dat je via gedachtes informatie kunt verzenden over afstanden naar de ontvanger. Maar dat is dan wetenschappelijk te verklaren door sterke gedachtes in beeld te brengen. Ik geloof dus wel in de kracht van de gedachte. Dan zie ik verkeer via gedachtes iets als via internet praten, alleen gaat het dan in de lucht zonder tussenkomst van een computer

Maar dan gaat het weer offtopic

Ik ben dus geen hele grote non-believer, maar ik wil wel zekerheid en dat heb ik al 10000 keer gezegd in deze reeks over Robbert.
  zaterdag 7 januari 2006 @ 13:56:17 #144
137525 pikki
pok! pok !
pi_33797180
quote:
Op zaterdag 7 januari 2006 12:27 schreef Analyzing_Barb het volgende:
Hebben de eigenwijze betweters de filmpjes eerder door mij gepost al bekeken en beoordeeld?

Een stuk uit het boek 'Ontwikkel je paranormale vermogens' van paragnost Jan C. van der Heide (heeft ook een eigen website: www.jancvanderheide.nl)

Voor natuurvolken is het paranormale heel gewoon. Het is een onderdeel van het dagelijks leven. Zij hebben geen telefoon nodig om een boodschap over te brengen. Zij zenden die uit met hun gedachtenkracht en de ontvanger vertaalt de boodschap vanuit het diepste innerlijk. Paragnosten van nature. Mensen als u en ik. Alleen zijn wij vaak ver van de natuur vervreemd, verwend door de tv, e-mail, fax en telefoon.

Ondanks wetenschappelijke onderzoeken weet men nog steeds bijzonder weinig af van metafysische fenomenen. En als je de betrekkelijkheid van de wetenschap op dit gebied aankaart? Het gebrek aan kennis over de abstracte natuurwetten? Een 'onwetenschappelijke' benadering? Dan heb je in de ogen van sommige mensen zelf geen niveau. Het is echter de keiharde realiteit. Men weet vrijwel niks over 'die factor X'. Afgezien van de deftige verklaring over de metafysica, mens en kosmos. SINDS KORT HEEFT MEN OP WETENSCHAPPELIJKE WIJZE KUNNEN AANTONEN DAT TELEPATHIE BESTAAT. De 'man en vrou'w in de straat' wisten dat allang. SOMS HOBBELT DE WETENSCHAP ACHTER ZAKEN AAN DIE AL JAREN BEKEND ZIJN'.

Magnetiseren, helderziendheid, PSI, psychometrie, pendelen, uittredingen. Velen weten dat die verschijnselen bestaan. Maar de wetenschap kan er geen verklaring voor vinden. Ze weten niet 'waar' ze 'die' moeten zoeken. Ze kennen de parameters, de ijk- en vergelijkpunten niet. Of ze de sleutel èn het slot zullen vinden? Mysterie van het leven maakt soms onmachtig. En laat de schrilheid van een beperkt bewust denkvermogen zien. 'Ik begrijp het niet dus is het er niet' wordt er gedacht. Dan komt er kinderlijke kwaadheid om de hoek kijken. 'Iets' niet kunnen begrijpen is voor een onderzoekende geest geen feestje. Gemakshalve en wat naïef doet men daarom paranormale verschijnselen af als 'onzin'. 'Mevrouw of meneer hallucineert en heeft Haldol nodig. wordt er gezegd. Uit wetenschappelijke beperktheid? Nogmaals, het valt niet mee om toe te geven: 'We begrijpen HET niet'. Terwijl één van de befaamdste wetenschappers Einstein gezegd schijnt te hebben: 'De grootste kracht in de wereld is het beeldend vermogen in de mens.'

En zo kan ik nog wel even doorgaan.....

Zal ik een topic starten over Jan C. van der Heiden?
Mooi artikel , ....
Toch wel erg , dat de meesten hier er echt niets van begrijpen ,......anders zouden zo geen kortzichtige onzin uitkramen .....
When Pikki asked them ...Where are you from ? They said ....We come not from the earth , we come from everywhere ..... we are interdimensional .....
pi_33797182
Helemaal mee eens Netflier, ik zie hem ook alleen als zielig, ernstig ziek slachtoffer.
  zaterdag 7 januari 2006 @ 13:57:08 #146
127275 AMS_FUE_Reggaeton
!Nobody can play this¡
pi_33797203
quote:
Op zaterdag 7 januari 2006 13:53 schreef Analyzing_Barb het volgende:

[..]

het is bewezen door wie...maarja je merkt er zo verdomd weining van ik zal het het gelofen als er een keer een duidelijk onderzoek komt niet van een of andere home.planet.pr~.NL site
en wie telepateerd er dan als het echt kan waarom is het dan niet iets standaard wa tje overal kan laten doen waarom kunnen die mensen die randi.org test niet paseren"?
het is allemaal leuk en aardig maar uiteindelijk bereik je er niks mee en blijf thet altijd 'vaag' als je toch in contact staat of iets dergelijks doe het dan een keer duidelijk
pi_33797210
quote:
Op zaterdag 7 januari 2006 13:51 schreef AMS_FUE_Reggaeton het volgende:

[..]

hij heeft dan ook meer tijd om de foto's te maken voor dat programma had die waarschijnelijk minder tijd
Zou kunnen, je doelt op fotobewerking neem ik aan? Maar het kan ook zijn dat deze dingen gewoon zeldzaam zijn, en niet op elk moment gebeuren zoals Robbert zegt (lees: nepfoto's van tv e.d.)

Laat de fotobewerkings experts dan maar uitzoeken of de foto's uit zijn boek bewerkt zijn of niet.
pi_33797268
quote:
Op zaterdag 7 januari 2006 13:56 schreef pikki het volgende:

[..]

Mooi artikel , ....
Toch wel erg , dat de meesten hier er echt niets van begrijpen ,......anders zouden zo geen kortzichtige onzin uitkramen .....
Inderdaad Pikki (hoe kom je aan jouw naam als ik vragen mag ehm...?)
  zaterdag 7 januari 2006 @ 13:59:24 #149
9740 Knarf
Ik hou niet van titels
pi_33797276
quote:
Op zaterdag 7 januari 2006 13:54 schreef Mirage het volgende:

[..]

Een onzinnige vergelijking natuurlijk.

Als ik mijn man zou betrappen op een leugen: "ik ben op mijn werk" terwijl hij daar niet is.
Dan betekend dat niet automatisch dat hij ook niet in de supermarkt was toen hij daar naartoe zou gaan.
Of dat hij geen werk zou hebben.... of dat hij per definitie vreemd gaat.

Hij heeft tegen mij gelogen wat betreft de dag dat hij zou werken.
Dáár zou ik dan over vallen en daar zou ik een groot probleem van maken.
Nee, het is meer dat iemand zegt (en ook bewijst) dat je man niet op het werk is maar bij zijn vriendin. En je man geeft geen commentaar.

(In jou voorbeeld kan je man ook leuke kadootjes aan het kopen zijn voor jou )
  zaterdag 7 januari 2006 @ 14:00:01 #150
137525 pikki
pok! pok !
pi_33797290
quote:
Op zaterdag 7 januari 2006 13:59 schreef Analyzing_Barb het volgende:

[..]

Inderdaad Pikki (hoe kom je aan jouw naam als ik vragen mag ehm...?)
Heb ik telepatisch van de hogere wereld ook zo doorgekregen ....mjah ...
When Pikki asked them ...Where are you from ? They said ....We come not from the earth , we come from everywhere ..... we are interdimensional .....
pi_33797314
quote:
Op zaterdag 7 januari 2006 14:00 schreef pikki het volgende:

[..]

zaterdag 7 januari 2006 @ 14:01:34 #152
127275 AMS_FUE_Reggaeton
!Nobody can play this¡
pi_33797336
quote:
Op zaterdag 7 januari 2006 13:56 schreef pikki het volgende:

[..]

Mooi artikel , ....
de wetenschap hobbelt achter welke feiten aan...wie zegt dat dat feiten zijn? je kan iets bewijzen als er feiten voor zijn die zijn er voor dat soort dingen niet....ze komen die test niet door omdat het gewoon bullshit is er zal heus wel meer op de wereld zijn maarja al dat vage gedoe...we zijn er nog helemaal niets mee opgeschoten....wetenschappers hebben heel wat meer bereikt kijk maar op je heen wat we allemaal hebben lcd tv's internet en weet ik veel wat en wat heeft dat paranormale ons gebracht vage voorspellingen waarom worden mensen die aan de lopende band van aids genezen maar is er maar een keer een geval bekend van iemand die zo zou zijn genezen zouden we dan niet allemaal telapatheren en op afstand genezen
  zaterdag 7 januari 2006 @ 14:02:17 #153
9740 Knarf
Ik hou niet van titels
pi_33797361
quote:
Op zaterdag 7 januari 2006 13:57 schreef Analyzing_Barb het volgende:

[..]

Zou kunnen, je doelt op fotobewerking neem ik aan? Maar het kan ook zijn dat deze dingen gewoon zeldzaam zijn, en niet op elk moment gebeuren zoals Robbert zegt (lees: nepfoto's van tv e.d.)

Laat de fotobewerkings experts dan maar uitzoeken of de foto's uit zijn boek bewerkt zijn of niet.
Waarom moeten andere bewijzen dat alle foto's die gemaakt zijn nep zijn? Dat is geen doen en kan ook waarschijnlijk niet, omdat je niet weet hoe ze gemaakt zijn.
pi_33797386
quote:
Op zaterdag 7 januari 2006 14:00 schreef pikki het volgende:

[..]

maar goed, catch you later allemaal, ik zie jullie vanavond ik ga verder met de orde van de dag huishouden , Isabella verzorgen en zo...ik vond het erg leuk kennis maken zo. Vanavond zal ik een topic maken over Jan van der Heide (20 februari gaan mijn vriend en ik naar hem toe trouwens, op afspraak)
Ik ben benieuwd wat jullie verder nog over Robbert te weten kunnen komen...naja, ik lees het vanavond wel. Doei!
pi_33797432
quote:
Op zaterdag 7 januari 2006 14:01 schreef AMS_FUE_Reggaeton het volgende:

[..]

de wetenschap hobbelt achter welke feiten aan...wie zegt dat dat feiten zijn? je kan iets bewijzen als er feiten voor zijn die zijn er voor dat soort dingen niet....ze komen die test niet door omdat het gewoon bullshit is er zal heus wel meer op de wereld zijn maarja al dat vage gedoe...we zijn er nog helemaal niets mee opgeschoten....wetenschappers hebben heel wat meer bereikt kijk maar op je heen wat we allemaal hebben lcd tv's internet en weet ik veel wat en wat heeft dat paranormale ons gebracht vage voorspellingen waarom worden mensen die aan de lopende band van aids genezen maar is er maar een keer een geval bekend van iemand die zo zou zijn genezen zouden we dan niet allemaal telapatheren en op afstand genezen
De wetenschap dacht vroeger toch ook dat de aarde plat was? Denk daar maar over na.
Telepathie is iets wat je kunt oefenen
  zaterdag 7 januari 2006 @ 14:06:04 #156
127275 AMS_FUE_Reggaeton
!Nobody can play this¡
pi_33797456
'Mevrouw of meneer hallucineert en heeft Haldol nodig. wordt er gezegd. Uit wetenschappelijke beperktheid?

wat is hier nou beperkt de wetenschap of eht paranormalen

medicijnen genezen mensen aan de lopende band door aarde dingen worden vele ziektes besteden en heeft ons aardse leven aangezienelijk verlengt

het paranormale heeft nooit mensne genezen van kanker of weet ik veel wat als dat echt zo was dan was het allang bekend geweest toch net als chemo thearapie was het paranormale ook een gewonen therapie.....als er iets is wat beperkt is dan is eht wel het paranormale met rare theorien en onzin als het is niet te bewijzen nee da tis wat ik noem beperkt info halen van het internet raden na namen vragen of de mensen al dood zijn in reading wat een beperkthied
  zaterdag 7 januari 2006 @ 14:06:54 #157
137525 pikki
pok! pok !
pi_33797476
quote:
Op zaterdag 7 januari 2006 14:03 schreef Analyzing_Barb het volgende:

[..]

maar goed, catch you later allemaal, ik zie jullie vanavond ik ga verder met de orde van de dag huishouden , Isabella verzorgen en zo...ik vond het erg leuk kennis maken zo. Vanavond zal ik een topic maken over Jan van der Heide (20 februari gaan mijn vriend en ik naar hem toe trouwens, op afspraak)
Ik ben benieuwd wat jullie verder nog over Robbert te weten kunnen komen...naja, ik lees het vanavond wel. Doei!
Misschie kun je ietsover de fenomenen van Robbert vragen , aan die paragnost ? Zou wel leuk zijn ....
  zaterdag 7 januari 2006 @ 14:07:15 #158
100054 Quarks
pi_33797489
quote:
Op zaterdag 7 januari 2006 14:04 schreef Analyzing_Barb het volgende:

[..]

De wetenschap dacht vroeger toch ook dat de aarde plat was? Denk daar maar over na.
Daar zijn we later toch ook achtergekomen dat het niet klopte.
Wat heeft dit met het paranormale van doen?
Het paranormale heeft ons toch niet de ware vorm van de aarde geleerd?
  zaterdag 7 januari 2006 @ 14:07:55 #159
127275 AMS_FUE_Reggaeton
!Nobody can play this¡
pi_33797506
quote:
Op zaterdag 7 januari 2006 14:04 schreef Analyzing_Barb het volgende:

[..]

het mooie van de wetenschap is dat het zichzelf test en dat je het bewijzen...de wetenschap herstelt zich door middel van onderzoek keer op keer.

zonder de wetenschap zou je dat nog steeds denken denk daar maar is over na

net of het paranormale ons heeft laten inzien dat de aarde rond is wat een dom argument
  zaterdag 7 januari 2006 @ 14:08:39 #160
137525 pikki
pok! pok !
pi_33797532
quote:
Op zaterdag 7 januari 2006 14:06 schreef AMS_FUE_Reggaeton het volgende:
'Mevrouw of meneer hallucineert en heeft Haldol nodig. wordt er gezegd. Uit wetenschappelijke beperktheid?

medicijnen genezen mensen aan de lopende band door aarde dingen worden vele ziektes besteden en heeft ons aardse leven aangezienelijk verlengt

het paranormale heeft nooit mensne genezen van kanker of weet ik veel wat als dat echt zo was dan was het allang bekend geweest toch net als chemo thearapie was het paranormale ook een gewonen therapie.....als er iets is wat beperkt is dan is eht wel het paranormale met rare theorien en onzin als het is niet te bewijzen nee da tis wat ik noem beperkt info halen van het internet raden na namen vragen of de mensen al dood zijn in reading wat een beperkthied
Jij begrijpt er helemaal niks van, hoor ....
pi_33797538
quote:
Op zaterdag 7 januari 2006 14:07 schreef AMS_FUE_Reggaeton het volgende:

[..]

het mooie van de wetenschap is dat het zichzelf test en dat je het bewijzen...de wetenschap herstelt zich door middel van onderzoek keer op keer.

zonder de wetenschap zou je dat nog steeds denken denk daar maar is over na
dat laatste is helemaal de bedoeling niet, hoor, pas op!
geloven! dat moet je! liefst blind
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_33797545
quote:
Op zaterdag 7 januari 2006 14:06 schreef AMS_FUE_Reggaeton het volgende:

Ik vind het erg kortzichtig wat je daar zegt.
Kijk bijvoorbeeld eens in je apotheek: daar zijn nu ook al homeopathische middelen te vinden (sinds kort). zijn ze er eindelijk achter dat iets niet-chemisch ook kan helpen? De kracht van de natuur
  zaterdag 7 januari 2006 @ 14:09:51 #163
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_33797564
quote:
Op zaterdag 7 januari 2006 13:57 schreef AMS_FUE_Reggaeton het volgende:

[..]

het is bewezen door wie...maarja je merkt er zo verdomd weining van ik zal het het gelofen als er een keer een duidelijk onderzoek komt niet van een of andere home.planet.pr~.NL site
en wie telepateerd er dan als het echt kan waarom is het dan niet iets standaard wa tje overal kan laten doen waarom kunnen die mensen die randi.org test niet paseren"?
het is allemaal leuk en aardig maar uiteindelijk bereik je er niks mee en blijf thet altijd 'vaag' als je toch in contact staat of iets dergelijks doe het dan een keer duidelijk
Duidelijkheid inderdaad daar draait het om.

Ik zie het telepathische contact als iets van, we staan in verbinding met het grote geheel en er zijn misschien overal connecties. Maar goed, dat hele netwerk van connecties is misschien nog helemaal niet zo ver dat duidelijkheid aan de orde van de dag is.

Misschien werkt de hippy tijd nog wel mee, waar mensen zich lam blowden en is dat doorgewerkt naar de huidige generatie en zijn we daarom niet zo ver dat we met gemak informatie kunnen doorspelen zonder te bellen met elkaar.

Ik fantaseer dus maar wat dus klamp me niet vast aan een theorie van mij. Misschien contact met hoger is dan ook mogelijk, maar wederom denk ik dan van, laat het duidelijk zijn en exact.

En geen wazigheid. Helder en clear en duidelijk dus.

Ik heb dit topic dus 3 dagen gevolgd en door de sceptische denkwijze van mezelf ben ik helemaal back on planet earth beland, terwijl ik toch wil blijven geloven in meer maar wel dat het aangetoond is.
pi_33797588
quote:
Op zaterdag 7 januari 2006 14:07 schreef Quarks het volgende:

[..]

Daar zijn we later toch ook achtergekomen dat het niet klopte.
Wat heeft dit met het paranormale van doen?
Het paranormale heeft ons toch niet de ware vorm van de aarde geleerd?
Het is slechts een vergelijking. Later zal alles hopelijk duidelijk worden, dat er meer is dan leven op aarde alleen en mag het eindelijk uitkomen dat de paranormale wereld bestaat en eigenlijk heel normaal is en bij ieder mens hoort.
pi_33797628
Barb, Isabella roept....
  zaterdag 7 januari 2006 @ 14:12:57 #166
137525 pikki
pok! pok !
pi_33797643
quote:
Op zaterdag 7 januari 2006 14:10 schreef Analyzing_Barb het volgende:

[..]

Het is slechts een vergelijking. Later zal alles hopelijk duidelijk worden, dat er meer is dan leven op aarde alleen en mag het eindelijk uitkomen dat de paranormale wereld bestaat en eigenlijk heel normaal is en bij ieder mens hoort.
Ja, vele zaken die sommigen hier schrijven , oa de sceptici , zullen binnen 10 jaar als uit de middeleeuwen lijken, zei een groot medium mij niet lang geleden ....en dat is de waarheid , weet je ..
pi_33797657
quote:
Op zaterdag 7 januari 2006 14:09 schreef Dromenvanger het volgende:

[..]

Duidelijkheid inderdaad daar draait het om.

Ik zie het telepathische contact als iets van, we staan in verbinding met het grote geheel en er zijn misschien overal connecties. Maar goed, dat hele netwerk van connecties is misschien nog helemaal niet zo ver dat duidelijkheid aan de orde van de dag is.

Misschien werkt de hippy tijd nog wel mee, waar mensen zich lam blowden en is dat doorgewerkt naar de huidige generatie en zijn we daarom niet zo ver dat we met gemak informatie kunnen doorspelen zonder te bellen met elkaar.

Ik fantaseer dus maar wat dus klamp me niet vast aan een theorie van mij. Misschien contact met hoger is dan ook mogelijk, maar wederom denk ik dan van, laat het duidelijk zijn en exact.

En geen wazigheid. Helder en clear en duidelijk dus.

Ik heb dit topic dus 3 dagen gevolgd en door de sceptische denkwijze van mezelf ben ik helemaal back on planet earth beland, terwijl ik toch wil blijven geloven in meer maar wel dat het aangetoond is.
Een mooi voorbeeld: dieren communiceren toch ook telepathisch met elkaar? En met lichaamstaal. Katten zijn daar een mooi voorbeeld van. Die praten ook via beelden
  zaterdag 7 januari 2006 @ 14:13:38 #168
127275 AMS_FUE_Reggaeton
!Nobody can play this¡
pi_33797664
quote:
Op zaterdag 7 januari 2006 14:09 schreef Analyzing_Barb het volgende:

[..]

Kijk bijvoorbeeld eens in je apotheek: daar zijn nu ook al homeopathische middelen te vinden (sinds kort). zijn ze er eindelijk achter dat iets niet-chemisch ook kan helpen? De kracht van de natuur
tuurlijk zijn er planten en abstacten te vinden in de apotheek die werken ik zeg ook helemaal dat het niet zouden werken maar dat heeft helemaal niks met het paranormale te maken er kunen stoffen inzitten die bepaalde dingen in het lichaam bevorderen en daarom ziektes of aandoeningen kunnen verminderen of zelfs alten verdwijnen doch dit niks te maken heb met iets hogere machten of iets dergelijks
pi_33797676
quote:
Op zaterdag 7 januari 2006 14:12 schreef Genverbrander het volgende:
Barb, Isabella roept....
Je hebt nog gelijk ook.....ben jij paranormaal begaafd?
pi_33797678
Barb, je verwaarloost je kind!!
pi_33797679
quote:

[..]

Homeopathie werkt niet, dame. Dat is al lang en breed bewezen. .
↑ ↑ ↓ ← → A B Select
  zaterdag 7 januari 2006 @ 14:14:32 #172
127275 AMS_FUE_Reggaeton
!Nobody can play this¡
pi_33797695
quote:
Op zaterdag 7 januari 2006 14:13 schreef Analyzing_Barb het volgende:

[..]

Een mooi voorbeeld: dieren communiceren toch ook telepathisch met elkaar? En met lichaamstaal. Katten zijn daar een mooi voorbeeld van. Die praten ook via beelden
  zaterdag 7 januari 2006 @ 14:15:08 #173
137525 pikki
pok! pok !
pi_33797711
quote:
Op zaterdag 7 januari 2006 14:14 schreef UpUpDownLeftRightABSelect het volgende:

[..]

Kom op , luller
pi_33797727
quote:
Op zaterdag 7 januari 2006 14:15 schreef pikki het volgende:

[..]

Kom op , luller
.
↑ ↑ ↓ ← → A B Select
pi_33797743
quote:
Op zaterdag 7 januari 2006 14:14 schreef UpUpDownLeftRightABSelect het volgende:

[..]

Bewijs van het bewezen wil ik dan En waarom ligt het dan in de apotheek? Het is bekend dat planten een geneeskrachtige werking hebben.

maar goed nu ben ik echt weg, vanavond kom ik weer. Doeiiii
  zaterdag 7 januari 2006 @ 14:16:42 #176
127275 AMS_FUE_Reggaeton
!Nobody can play this¡
pi_33797753
quote:

[..]

wat versta je hier onder telepathie....dat die beesten met elkaar kunnen praten onderling zonder worden te wisselen....tsja wat moet ik hie opzeggen wetenschappelijk is het toch niet te bewijzen?
en die dieren commucieren wel op een manier anders dan mensen maar ik denk dat het veel lager is als menselijk niveau en dat ze doormiddel van lichaamstaal geuren elkaar veel duidelijk kunnen maken maar converstaties over het nieuwe zorgstelsel zie ik ze niet voeren
  zaterdag 7 januari 2006 @ 14:16:55 #177
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_33797762
quote:

[..]

Misschien zijn dieren meer duidelijk in het contact, dat het bij ons vaak het geval is dat er mis-communicatie plaats vind. Dat wij door de jaren heen helemaal niet meer weten hoe het is om duidelijk met elkaar om te gaan.

Dat is bij telepathie denk ik ook het geval, je moet als ontvanger en zender op dezelfde golflengte zitten en tevens helder zijn ook. Dan sta je vanzelf in verbinding met elkaar.

Mijn hond die weet bijvoorbeeld 10 minuten van te voren wanneer er iemand thuis komt hier, alsof hij dat van afstand merkt of iets dergelijks. En dan heb je nog vleermuizen die goed zijn in communiceren.

Eekhoorns ook, stond ooit hier op de frontpage dat eekhoorns signalen verzenden naar mensen als ze gevaar lopen

Maar nu gaat het erg offtopic.

Nog steeds wil ik bewijzen zien, ook als ik zelf wat beweer. Ik geloof mezelf al bij voorbaad niet als ik wat beweer hoewel ik wel enigszins achter mijn idee sta.

Maar we zijn pas in 2006 ondertussen, nog lange tijd te gaan

De toekomst zal alles uitwijzen

The future is bright. Ik reken ook op een doorbraak op wetenschappelijk gebied, dat zij zich wanneer ze zich vervelen het paranormale verder gaan bestuderen ook. Als de wetenschap ff niet meer weet waar ze zich mee moeten bezig houden dan gaan ze vanzelf verder op onderzoek uit.
pi_33797769
quote:
Op zaterdag 7 januari 2006 14:14 schreef AMS_FUE_Reggaeton het volgende:

[..]
ja.....? Tjee...verslavend gedoe ook
pi_33797771
quote:
Op zaterdag 7 januari 2006 13:24 schreef Stenny het volgende:

[..]

Pas maar op, Tulio is een échte tovenaar, zeer creatief, ik heb veel respect voor hem gekregen en ik ken hem al jaren, hè Tuul. Eerst lagen Tuul en ik overhoop met elkaar, maar toen begonnen we elkaar te waarderen. We lopen een beetje synchroon: sceptische/kritische 'para'normalen.
Dank je Sten. Een van mijn paranormale gaven is recht door iemand heen kijken
Pas op als je de waarheid gaat zoeken.
De waarheid is verschrikkelijk, maar wel bevrijdend
mooie woorden zijn niet waar en ware woorden zijn niet mooi
.
  zaterdag 7 januari 2006 @ 14:18:22 #180
137525 pikki
pok! pok !
pi_33797798
quote:
Op zaterdag 7 januari 2006 14:17 schreef Tulio het volgende:

[..]

Tulio, je kraamt evenveel onzin uit als zin ,...bijgevolg +1 en -1 = NUL
pi_33797821
quote:
Op zaterdag 7 januari 2006 14:18 schreef pikki het volgende:

[..]

Laat nou maar, het helpt toch niets....hou de eer aan jezelf
pi_33797835
quote:
Op zaterdag 7 januari 2006 14:16 schreef Analyzing_Barb het volgende:

[..]

Bewijs van het bewezen wil ik dan En waarom ligt het dan in de apotheek? Het is bekend dat planten een geneeskrachtige werking hebben.

Er kan geld mee verdiend worden, dat is de enige reden. En zoek maar in een uitgave van The Lancet van afgelopen jaar, daar staat een (ik dacht het grootste ooit) onderzoek naar homeopathie. De uitkomst was dat het niets beter werkt dan placebo.
↑ ↑ ↓ ← → A B Select
pi_33797886
quote:
Op zaterdag 7 januari 2006 14:19 schreef UpUpDownLeftRightABSelect het volgende:

[..]

Er kan geld mee verdiend worden, dat is de enige reden. En zoek maar in een uitgave van The Lancet van afgelopen jaar, daar staat een (ik dacht het grootste ooit) onderzoek naar homeopathie. De uitkomst was dat het niets beter werkt dan placebo.
http://www.thelancet.com/(...)73605671772/fulltext

Maar daar moet je een account voor hebben.
↑ ↑ ↓ ← → A B Select
  zaterdag 7 januari 2006 @ 14:21:14 #184
127275 AMS_FUE_Reggaeton
!Nobody can play this¡
pi_33797889
Ik geloof dat tulio echt door mensne heen kan kijken wie ben jij om te zeggen dat het niet zo is.
ik bedoel je kan het niet bewijzen omdat er geen metertjes voor zijn maar hij kan het echt
het is echt weer de beperkte houding van de tmf generation jullie geloven alleen al zou 50 het spitten eh
jullie lopen zeker ook in merkkleding om cool te zijn terwijl het paranormale vele malen toffer is
  zaterdag 7 januari 2006 @ 14:23:17 #185
127275 AMS_FUE_Reggaeton
!Nobody can play this¡
pi_33797934
VSM is idd nep er staat ook altijd in de bijsluiten Dit product is niet wetenschappelijk bewezen
daarmee dekken ze zich in tegen ieder die er geen baat bij heeft
  zaterdag 7 januari 2006 @ 14:24:04 #186
9740 Knarf
Ik hou niet van titels
pi_33797955
quote:

[..]

Ja de wetenschap is ook achter de kracht van een placebo.
  zaterdag 7 januari 2006 @ 14:25:52 #187
9740 Knarf
Ik hou niet van titels
pi_33798005
quote:
Op zaterdag 7 januari 2006 14:12 schreef pikki het volgende:

[..]

Ja, vele zaken die sommigen hier schrijven , oa de sceptici , zullen binnen 10 jaar als uit de middeleeuwen lijken, zei een groot medium mij niet lang geleden ....en dat is de waarheid , weet je ..
10 jaar geleden zeker, toen konden we nog haast geen digitale foto's maken, nu kan iedereen het
pi_33798023
quote:
Op zaterdag 7 januari 2006 14:17 schreef Tulio het volgende:

[..]

Die van mij ook. Tuul, weet je zeker dat jij mij niet bent? Maar ik denk dat dit ook mensenkennis is. Ik weet niet of het überhaupt paranormaal is. Veel meegemaakt. Uiteindelijk is dus niets paranormaal? Maar er bestaan zeker geesten. Vanuit mijn ervaringen zeg ik dat met 100 % zekerheid. Trouwens, iedereen hier is ook een geest, dus daar valt niets op af te dingen.
pi_33798027
quote:

[..]

Dat iets van plantaardige oorsprong is, is iets heel anders dan homeopatsch. Misschien moet je de definities eerst eens lezen.
  zaterdag 7 januari 2006 @ 14:27:36 #190
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_33798066
Het probleem met 'paranormaliteit' is dat mensen die erin geloven vaak automatisch denken dat het niet wetenschappelijk is aan te tonen. Als het bestaat is het ook wetenschappelijk aan te tonen. Net als alternatieve geneeswijzen.

Je kunt bepaalde homeopathische middelen bijv. als volgt testen.
* Je neemt een grote groep mensen met een bepaald ziektebeeld.
* De helft van die mensen (groep A) geef je het homeopathische middel
* De andere helft (groep B) geef je bijv. suikerpilletjes of water met een smaakje, maar dit zeg je niet, beide groepen denken nl. dat ze het homeopathische middel hebben gekregen.
* Je neemt het aantal beterschappen uit groep A en kijkt hoeveel beterschappen er zijn bij groep B (er treedt nl. ook een zogenaamd placebo effect op).
* Als in groep A significant meer beterschappen zijn dan in groep B heb je het geneesmiddel bewezen.

Bij homeopathie is nog geen betermakend effect aangetoond behalve het placebo effect.
□ Reality is merely an illusion,albeit a very persistent one-A.Einstein
■ Of ik ben gek of de rest van de wereld.Ik denk zelf de rest van de wereld-Rudeonline
□ The war is not meant to be won.It is meant to be continuous-G.Orwell
  zaterdag 7 januari 2006 @ 14:28:00 #191
9740 Knarf
Ik hou niet van titels
pi_33798079
quote:

[..]

Homeopathie =/ extracten van planten

Homeopathie is een stof tot bijna het oneinige verdunnen met water en dan zeggen dat water de kracht van de stof overgenomen heeft.
pi_33798399
quote:
Op zaterdag 7 januari 2006 14:18 schreef pikki het volgende:

[..]

Ik begrijp jouw verwarring Pikki. Jij ziet mij als en als
.
  zaterdag 7 januari 2006 @ 14:37:47 #193
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_33798403
Alles zou in principe aangetoond moeten kunnen worden Maar of het nut heeft, het schept duidelijkheid dat wel. Maar is het nodig dat alles duidelijk is voor iedereen? Voor mij zou het persoonlijk prettiger zijn omdat je dan leeft in een duidelijke wereld.

Kan me voorstellen dat een aantal mensen liever niet hebben dat alles duidelijk is, sommige mensen vinden het prettig om te leven in een andere wereld die niet voor iedereen aan te tonen valt. Dan voelen ze zich meer speciaal als de doorsnede persoon.

En tevens is het zo dat we in principe allemaal gelijk zijn. Ik twijfel dan ook ten zeerste aan mensen die beweren dat ze zo bijzonder zijn met gaves, ik denk dan van, in principe kan iedereen die gave aannemen, je moet dan alleen jezelf helemaal van deze aarde laten gaan.

Over Robbert zonder te hard te willen oordelen, zijn uiterlijk zegt me dat hij niet helemaal helder overkomt, af en toe zie ik een foto waar hij als het ware niet dicht bij zichzelf staat. En dan geloof ik vanzelf niet wat iemand beweert die niet helemaal geestelijk in orde overkomt.

Wil je echt goed bezig zijn ermee dan zul je eerst de zaakjes op orde moeten hebben. En misschien is het onmogelijk om paranormaal bezig te zijn als je de zaakjes op orde hebt. Ik roep ook maar wat. Misschien moet je gebroken zijn in je ziel voordat je wat binnen krijgt.

Helemaal geestelijk in orde is wanneer je 100 procent heel bent, en dan krijg je volgens mij vanzelf geen informatie door, behalve wanneer je het zelf wilt dat het gebeurt. Ben je geestelijk in orde dan sta je helemaal gesloten in deze realiteit.

Maar je kunt dan wel jezelf open stellen wellicht ? Maar dan ga ik weer erg ver erin. Jezelf open stellen op commando en tevens gesloten eruit zien.

Dat gevoel heb ik bij die Robbert niet, zijn gezicht en uitstraling straalt uit dat hij zijn zaakjes niet op orde heeft. En in hoeverre moet je zo iemand serieus nemen als hij een reading doet? Of zien alle mediums er gebroken uit?
  zaterdag 7 januari 2006 @ 14:41:08 #194
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_33798515
In het eindfilmpje van "er is zoveel meer" zie je op een gegeven moment Irene zeggen "je bent echt zo blij als een kind met sinterklaas", en dan raakt ze Robbert even aan, daar is ie schijnbaar niet van gediend, komt niet helemaal stabiel op me over.
□ Reality is merely an illusion,albeit a very persistent one-A.Einstein
■ Of ik ben gek of de rest van de wereld.Ik denk zelf de rest van de wereld-Rudeonline
□ The war is not meant to be won.It is meant to be continuous-G.Orwell
  zaterdag 7 januari 2006 @ 14:46:30 #195
137525 pikki
pok! pok !
pi_33798713
quote:
Op zaterdag 7 januari 2006 14:37 schreef Tulio het volgende:

[..]

Ik begrijp jouw verwarring Pikki. Jij ziet mij als en als
Ik zie je liever als méér en minder

zaterdag 7 januari 2006 @ 14:48:24 #196
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_33798770
Misschien kan hij niet tegen aanrakingen, dat hij zover open staat voor alles dat iedere aanraking hem wat doet. Dan zal ook de omgeving onprettig zijn op hem. Ik kan er over meepraten want ik heb ook open gestaan als maar zijn kan. Mijn ziel en geest was niet in orde dus, en heb lang moeten werken om die weer in balans te krijgen.

Als je open staat dan krijg je overal wat binnen en lijkt ieder ding wat je binnen krijgt iets paranormaals te zijn. Voor de doordenkers, open staan dus in je geest, alsof je gaten hebt overal in je geest Alleen open staan in je geest en ziel dus.

Geslotenheid is veel beter en dan nog kun je je bezig houden met zaken die nog steeds niet helemaal verklaard zijn geworden.

Geslotenheid geeft rust en vertrouwen en je kunt beter inschatten waar je mee bezig bent en je beoordeeld jezelf beter. En je loopt beter over straat, je gaat een gesprek beter aan, je gaat beter met mensen om. Je domein wordt kleiner waar je in bezig bent hoewel je toch actief bent in een grote omgeving.

Stel je jezelf continu open dan wordt je domein te groot en vang je vanzelf impulsen en energie op van anderen.

Ik geloof ook best dat je gedachtes of gevoelens van anderen kunt opvangen of denkt te kunnen opvangen maar dan heb je de zaakjes niet op orde, je domein is dan te groot en als anderen in je domein komen dan vang je wel wat op jah.

Maar of je dan een gezond leven hebt

Volgens mij wreet dat energie als een tierelier.
pi_33798805
http://www.wimp.com/dungeon

geesten bestaan zeer zeker !
  zaterdag 7 januari 2006 @ 14:54:13 #198
133728 soulsurvivor
It's not a egotrip
pi_33798960
quote:
Op zaterdag 7 januari 2006 14:49 schreef NosSie2k6 het volgende:

gelijk
"Word bokser, dan heb je meer kans op slagen"
"Mensen die nooit wat geven, daar krijg ik wat van"
pi_33798983
quote:
Op zaterdag 7 januari 2006 14:26 schreef Stenny het volgende:

[..]

Die van mij ook. Tuul, weet je zeker dat jij mij niet bent? Maar ik denk dat dit ook mensenkennis is. Ik weet niet of het überhaupt paranormaal is. Veel meegemaakt. Uiteindelijk is dus niets paranormaal? Maar er bestaan zeker geesten. Vanuit mijn ervaringen zeg ik dat met 100 % zekerheid. Trouwens, iedereen hier is ook een geest, dus daar valt niets op af te dingen.
Voor een groot stuk is dit inderdaad mensenkennis maar in mensenkennis zit ook het paranormale. Geesten en ook lichtbollen bestaan maar je kunt ze niet fotograferen want dan was me dat allang gelukt. Ik heb al zoveel meegemaakt dat ik niet meer aan het paranormale twijfel maar weet dat het er is. Vooral energie om mensen
.
pi_33799023
quote:
Op zaterdag 7 januari 2006 14:19 schreef UpUpDownLeftRightABSelect het volgende:

[..]

Dat is imo onzin, want ik heb bij mijn jonge kinderen toch ook vaak genoeg homeopatische middelen gebruikt die aansloegen.
En die zijn echt nog niet vatbaar voor placebo effect.
Als ze niet kunnen praten weten ze ook niet wat een "medicijn" is, dus zou het toedienen van een homeopatisch middel hetzelfde effect op moeten roepen als het fruithapje.
Ik heb het dan vooral overdingen als "rode billetjes", "pijn bij het doorkomen van de tandjes", "buikkramp" en dat soort kwalen. ( ik probeer ze meestal geen zetpil te geven aangezien dat eventuele koorts / extremere pijn/ symptomen ook onderdrukt en ik dan gene goed zicht heb op hoe "ziek" mijn kind is.)
Sir Winston Churchill
pi_33799054
quote:
Op zaterdag 7 januari 2006 14:49 schreef NosSie2k6 het volgende:

Wow... dat zet zelfs een scepticus als ik aan het denken... Als je de speakers op max. volume zet hoor je heel in de verte ook echt rare dingen....

Dit moet pikkie zien!

[ Bericht 4% gewijzigd door Genverbrander op 07-01-2006 15:02:18 ]
  zaterdag 7 januari 2006 @ 14:58:23 #202
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_33799110
Energie is krachtig en straalt je hele lichaam uit Zelfs gedachtes bevatten energie. Alles is energie. Lopende energie-centrales zijn we

Open geest heeft trouwens met schizofrenie te maken. Of met schizo-affectiviteit. Dat noemen ze ook wel open geest wat ik gehoord heb erover. Maar ik denk dat ieder mens een beetje open staat, de een staat zover open dat hij of zij alles opvangt en zo sociaal en maatschappelijk niet eens meer kan functioneren. Mensen met schizofrenie beweren vaker dat ze contact hebben met geesten en nog meer volgens mij, die denken in het paranormale vaak.

Misschien dachten die ouders van Robbert, laten we hem inschrijven bij house of television, die jongen functioneert niet op normaal niveau dan laten we het op die manier proberen. Niet echt verantwoordelijk gedrag van die ouders om zomaar het paranormale op te zoeken bij een kind dat jaren lang problemen heeft gekend. Zeker als probleemkind, ben je geen probleem kind dan is er niets aan de hand als je het paranormale opzoekt. Dan ben je vanzelf wat stabieler.

Toch denk ik dat Robbert zijn leven aan het verneuken is gedeeltelijk, hoe meer je bezig blijft ermee zonder goede begeleiding des te zwaarder is de opdracht om terug te keren naar het normale.

En tevens ben ik van mening dat er balans moet zijn tussen het normale en paranormale. Je kunt niet continu in het paranormale actief zijn, want dan wordt het op een gegeven moment je leven, en dan ben je als het ware een wereldvreemde.

Je schenkt dan denk ik ook geen interesse meer in alledaagse zaken op een gegeven moment.

Maar goed, ik ben geen psychiater, was ik werkzaam bij rtl dan zou ik wel aandacht schenken aan zijn gezondheid. Maar dat geldt niet in de big business, net zoals kleine filmsterren in hollywood op 12 jarige leeftijd zwaar aan de drugs gaan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')