FOK!forum / Planes, Trains & Automobiles / Le Dakar [deel 4]
Alexxxxxdonderdag 5 januari 2006 @ 18:19



Parijs-Dakar is de naam van een rally voor auto's, vrachtwagens en motoren die jaarlijks wordt gehouden in de maand januari.
De naam is enigszins misleidend. Oorspronkelijk voerde de rally wel degelijk van Parijs naar Dakar, maar vanaf 1995 werd hier meerdere keren van afgeweken. Zo was Granada de startplaats in 1995, 1996 en 1999, Arras in 2002, en Clermont-Ferrand in 2004. In 2000 begon de rally helemaal niet in Europa, maar liep hij van Dakar naar Caïro. In 2004 was de aankomstplaats weer Dakar.
De eerste versie werd verreden in 1978. De drijvende kracht hierachter is de Fransman Thierry Sabine die het jaar daarvoor was verdwaald in de Libische woestijn tijdens de Abidjan-Nice rally. Vanaf dat moment stelde hij zich tot doel iedereen de kans te geven 'de woestijn te temmen' .
Bron:Wikipedia

Dakar in 2006:
In 2006 gaat de 28e Dakar rally van Lissabon naar Dakar, de exacte route is nog niet bekend maar het ziet er ongeveer als volgt uit:




De Nederlandse teams:

Team de Rooy:

http://www.dakar-derooy.com/

Team Exact-MAN:

http://www.exact-man.com

Hans Bekx Teamsport:

http://www.hansbekxteamsport.nl/

Ginaf Rally Power:

http://www.ginafrallypower.nl/

Yamaha NL Dakar team:

http://www.team-dakar.com

Team Dakarsport:

http://www.teamdakarsport.com/

Team Dakar Rally:

http://www.dakar-rally.nl/

Hutten Rally Team:

http://www.huttenrallyteam.nl/

Team Henno-Kedo:

http://www.xtgoesdakar.nl/

Dutch Orange Team:

http://www.dutchorangeteam.nl

Off-Road Adventures Rally Team:

http://www.dakar2005.nl

Team Fast&Speed:

http://www.fastspeed.nl

Team van Deijne:

http://www.deijnedakar.nl

Dakar team Van Eikeren:

http://www.dakarteamvaneikeren.com

Dutch Team Dakar:

http://www.dutchteamdakar.nl

Desert Dakar Team:

http://www.desertdakarteam.nl

Wadden Rally Team:

www.vlieree.nl/web/dakar/

Team de Doelen:

http://www.teamdedoelen.nl

Team Vicking:
Geen foto gevonden…
http://www.vicking.nl

Maurice Selling:

http://www.mauricesellingopsuzukinaardakar.nl

Stef Wolters:

http://www.stefwolters.nl

Harry Oosting:

Dit is de standaard, nog niet omgebouwde motor!
http://www.harrydakar.com



De officiële Dakar site
Wikipedia
Een Nederlandse Dakar site
Een andere Nederlandse Dakar site
Alexxxxx zijn Dakar forum
deel 1 van dit topic
deel 2 van dit topic
deel 3 van dit topic


SP gemaakt door JosvG, met dank aan Alexxxxx en Baan1980

Hij heet niet Tsjagwien, Chagin of iets wat daar op lijkt. Hij heet Henk
area51donderdag 5 januari 2006 @ 18:22
Hier nog een nostalgische foto uit 1981, de eerste keer dat er een DAF aan de start stond. De Mighty Mac (genoemd naar het sponserede kledingmerk} met Toine van Vliet, Martin Ketelaars en Henk Thijssen. Uitgevallen nadat Henk Thijssen uit de auto gevallen was en een arm brak.



Martin Ketelaars is nadien nog eens meegeweest als service van H Bekx
Dirk-Kuijtdonderdag 5 januari 2006 @ 18:33
area51donderdag 5 januari 2006 @ 18:42
1982
Jan de Rooy-Gerard Straetmans startnummer 381 klassement 61e



Henk Thijssen-Theo Duisters startnummer 382 uitgevallen



1983
Jan de Rooy-Joop Roggeband-Yvo Geussens startnummer 342 klassement 34e

JosvGdonderdag 5 januari 2006 @ 18:45
Sorry, ik was even niet online, anders had ik deel 4 wel gemaakt
Alexxxxxdonderdag 5 januari 2006 @ 18:46
quote:
Op donderdag 5 januari 2006 18:45 schreef JosvG het volgende:
Sorry, ik was even niet online, anders had ik deel 4 wel gemaakt
Mooie OP Jos!
JosvGdonderdag 5 januari 2006 @ 18:52
quote:
Op donderdag 5 januari 2006 18:46 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

Mooie OP Jos!
Dankje, ik zal in de komende dagen nog even wat aandacht er aan besteden als ik de tijd heb... Dan kan ik hem even updaten ofzo
area51donderdag 5 januari 2006 @ 18:53
1984

Jan de Rooy/Joop Roggeband/Yvo Geussens startnr.521 uitgevallen in de Teneré na een gebroken vooras, en vervolgens bij tijdcontroles te laat binnen.

bliebliedonderdag 5 januari 2006 @ 18:59
Misschien niet onaardig om de huidige uitvallers uit het Nederlandse kamp te vermelden .
Had laatst in het Ehv topic nog een discussie met een DAF lover die niet geloofde dat DAF ooit een vrachtwagen met dubbele cabine heeft gemaakt .
Quannumdonderdag 5 januari 2006 @ 19:00
Dit is de site waar je het Telenet Koen Wauters Dakarteam (samen met Tom De Leeuw) kan volgen:
http://dakar.telenetblog.be/

Met wallpapers, dagboek enz.

Moest het iemand interesseren
area51donderdag 5 januari 2006 @ 19:02
1985

Jan de Rooy-Thierry de Saulieu-Martien Ketelaars startnr 621 2e in het Truckklassement



Joop Roggeband-Yvo geussens-Theo van de Rijt startnr 622 uitgevallen

existenzdonderdag 5 januari 2006 @ 19:09
quote:
Op donderdag 5 januari 2006 18:53 schreef area51 het volgende:
1984

Jan de Rooy/Joop Roggeband/Yvo Geussens startnr.521 uitgevallen in de Teneré na een gebroken vooras, en vervolgens bij tijdcontroles te laat binnen.

[afbeelding]
Lomp ding
Taxidonderdag 5 januari 2006 @ 19:21
Die dubbele cabines blijven toch en geinig gezicht.

* wacht op de Turbotwins....
Hepheastusdonderdag 5 januari 2006 @ 20:05
ik weet niet of dit de geschikte plek is om het te vragen maar hier komtie:

Hoeveel zou het kosten om met een auto deel te nemen aan de dakarrally? (denk aan desertwarrior of bowler)
dus kosten auto + ombouwen + inschrijfgeld + onderhoud onderweg + assistentie (en misschien vergeet ik nog wat)
jozef444donderdag 5 januari 2006 @ 20:13
volgens mij hebben de gebroeders jacobs dit jaar als budget id aangepakt , dus 2ehands bowler frame en daar helemaal zelf alles opgezet.
area51donderdag 5 januari 2006 @ 20:14
quote:
Op donderdag 5 januari 2006 20:05 schreef Hepheastus het volgende:
ik weet niet of dit de geschikte plek is om het te vragen maar hier komtie:

Hoeveel zou het kosten om met een auto deel te nemen aan de dakarrally? (denk aan desertwarrior of bowler)
dus kosten auto + ombouwen + inschrijfgeld + onderhoud onderweg + assistentie (en misschien vergeet ik nog wat)
Inschrijfgeld auto ¤ 4100
2 personen ¤ 20000
aankoop auto ¤ 75000

Dan ben je al ¤ 100.000 kwijt en heb je nog geen meter gereden, voor dit geld wordt wel de auto vanaf Dakar naar Frankrijk getransporteerd, maar dan moet je eerst in Dakar aankomen.
Je zult dus voor assistentie moeten zorgen, zelf of inkopen bij een ander team.
psychosuckerdonderdag 5 januari 2006 @ 21:41
Deze truck heeft jaren bij de autotron gestaan; zal er morgen even heenfietsen of ie er nog staat...zo ja post ik hier even een foto

Dirk-Kuijtdonderdag 5 januari 2006 @ 21:45
Wat is nou het nut van 2 cabines? Of is het zo van, als de er aan de ene kant wat kapot is gaan we gewoon in die andere cabine zitten en rijden we verder?
En had je toen der tijd ook last van homologatie? Want ik kan me niet voorstellen dat er 15 van dat soort trucks zijn gebouwd.
JosvGdonderdag 5 januari 2006 @ 23:29
quote:
Op donderdag 5 januari 2006 21:45 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Wat is nou het nut van 2 cabines? Of is het zo van, als de er aan de ene kant wat kapot is gaan we gewoon in die andere cabine zitten en rijden we verder?
En had je toen der tijd ook last van homologatie? Want ik kan me niet voorstellen dat er 15 van dat soort trucks zijn gebouwd.
Toen waren de regels veel minder strikt, met een vrachtwagen kon je meedoen, als het maar een beetje binnen de perken bleef. Dat was zo'n beetje het uitgangspunt.
Taxidonderdag 5 januari 2006 @ 23:49
Deze vormgeving (de twee cabines) trekt natuurlijk wel lekker de aandacht! Dat vinden sponsors weer interessant. Ik kan mij eigenlijk niet voorstellen dat het een zinvolle manier van rallytrucks bouwen is.

* checkt Wikipedia... De dubbele cabine heeft weldegelijk een functie!
quote:
Jan de Rooy is eigenaar van het transportbedrijf De Rooy, maar geniet vooral bekendheid door zijn deelname aan de Parijs-Dakar-rally en in mindere mate rallycross.

De Rooy wordt in de jaren 1970 bekend door zijn deelname aan de rallycross. Hij doet dit met DAF. De DAF heeft een groot voordeel: de Variomatic. In de rallycross zijn de DAFs schier onverslaanbaar.

Vanaf 1982 doet De Rooy mee aan de rally Parijs-Dakar. Zijn eerste deelname met DAF wordt gelijk beloond met een overwinning in zijn klasse. DAF zet steeds sterkere trucks in en wordt steeds sneller.

In 1984 wordt de, bij kenners, beroemde truck met de dubbele cabine ingezet. De truck was niet uitgerust met twee cabines om achteruit mee te kunnen rijden, maar om elke as aan te drijven door zijn eigen motor. Deze truck viel uit, maar liet wel de weg zien waar DAF heen ging.

In 1986 komt de eerste van een serie 'TurboTwins' uit. Niet alleen zijn de trucks uitgerust met twee motoren, maar men heeft op beide ook een turbo gezet. Resultaat is dat Jan de rally zou winnen, maar gediskwalificeerd werd op een kleinigheidje. Het jaar erop zou hij wel winnen.

Toen in 1988 een volledig nieuwe TurboTwin uitkwam wilde DAF meer dan alleen maar winnen, en zette twee trucks in, de X1 en X2. Deze trucks waren elk goed voor meer dan 1000 pk en een topsnelheid van ver boven de 200 km/h. De Rooy reed dat jaar af en toe sneller dan de auto's en staat zelfs op een gegeven moment derde in het totaalklassement. Helaas slaat het noodlot toe: de tweede truck slaat over de kop en de rijder komt bij de crash om het leven. DAF trekt zich terug uit de rallysport.
Wat mij betreft worden er volgend jaar 15 TurboTwins gebouwd. Maar volgens mij zijn er tegenwoordig snelheids-, of vermogensbegrenzingen, als ik mij niet vergis?!

[ Bericht 83% gewijzigd door Taxi op 05-01-2006 23:56:55 ]
JosvGvrijdag 6 januari 2006 @ 00:22
quote:
Op donderdag 5 januari 2006 23:49 schreef Taxi het volgende:
Deze vormgeving (de twee cabines) trekt natuurlijk wel lekker de aandacht! Dat vinden sponsors weer interessant. Ik kan mij eigenlijk niet voorstellen dat het een zinvolle manier van rallytrucks bouwen is.

* checkt Wikipedia... De dubbele cabine heeft weldegelijk een functie!
[..]

Wat mij betreft worden er volgend jaar 15 TurboTwins gebouwd. Maar volgens mij zijn er tegenwoordig snelheids-, of vermogensbegrenzingen, als ik mij niet vergis?!
Een turbotwin zal nu nooit meer gehomologeerd kunnen worden, 2 motoren en dubbele turbo krijgen ze er echt niet meer doorheen, ook heb je er weinig aan om 200+ kmpu te rijden als er een snelheidslimiet is van 150 Wat mij betreft bouwen ze trucks die stevig zijn, nauwelijks kapot kunnen en op elk punt goed zijn, dan is snelheid van ondergeschikt belang, omdat ze minimale kans op problemen krijgen.
Impryvrijdag 6 januari 2006 @ 00:43
Zo, weer een nieuw topic Gaat harder als andere jaren...
JosvGvrijdag 6 januari 2006 @ 00:55
quote:
Op vrijdag 6 januari 2006 00:43 schreef Impry het volgende:
Zo, weer een nieuw topic Gaat harder als andere jaren...
Vorig jaar hadden we ongeveer 1000 posts, nu al 2100+ na 6 daagjes dakar, gaat wel degelijk veel harder dus!
TommyGunvrijdag 6 januari 2006 @ 01:51
Verkapte TVP
jozef444vrijdag 6 januari 2006 @ 09:58
Damn Despres rijdt gewoon vandaag weer, en in een groepje met ullevalseter coma en nog een paar
Klonkvrijdag 6 januari 2006 @ 10:01
Daf TurboTwin

jozef444vrijdag 6 januari 2006 @ 10:18
Frans Verhoeven en Marc Coma rijden samen voorop
En volgens mij is Despres gestopt bij km. 80
Taxivrijdag 6 januari 2006 @ 10:51
quote:
Op vrijdag 6 januari 2006 10:18 schreef jozef444 het volgende:
Frans Verhoeven en Marc Coma rijden samen voorop
En volgens mij is Despres gestopt bij km. 80
Waar zie je dat? Iritrack (of zoiets) geeft nog geen sjoeg...
jozef444vrijdag 6 januari 2006 @ 10:59
Nu geeft iritrack bij meer ook weer heel wat anders aan , roept nu dat verhoeven na de eerste tankstop stil staat
Impryvrijdag 6 januari 2006 @ 11:34
quote:
11:24:41 ► Navigational problems
At km 100 of the car special, some of the favourites are struggling with navigation. It appears that Jean-Louis Schlesser, Giniel de Villiers and several other drivers have chosen the wrong way. Only two cars so far are in the correct direction: Stephane Peterhansel and Thierry Magnaldi.
Veel autorijders gaan dus fout Ben benieuwd hoe de trucks het daar straks gaan doen
quote:
10:55:36 ► Night Watch
Latecomers, mechanical repairs, funny stories and nightmares… Life goes on after night fall in the Dakar bivouac. Every morning, don’t miss out on what happened!

2h45 – Withdrawals

Five bikers are in the broom-wagon truck: Luis Guillen Gonzalez, Manuel Barnes Perez, Peter Stijkel, Leonardo Savini and quad rider Robert Greff. Spanish crew Alejandro Roque – Octavio Quesada are also in the truck.
Kunnen we hieruit concluderen dat het voorbij is voor Stijkel?
jozef444vrijdag 6 januari 2006 @ 11:37
Denk t
Klonkvrijdag 6 januari 2006 @ 11:37
ja, eenmaal in de bezemwagen is het over en uit, helaas voor hem
jozef444vrijdag 6 januari 2006 @ 11:40
Vreemd trouwens de iritrack geeft nu aan dat schlesser/peterhansel en magnaldi allemaal gelijk liggen dan hebben ze volgens mij toch niet fout gereden
Taxivrijdag 6 januari 2006 @ 12:36
Na een reset van Iritrack zie ik ineens dat de trucks nu rijden. Stacey ligt 1e!!!

Helaas op 2 km gevolgd door Henk en 15 daar wer achter Kappie...

En aangezien ze nog heel wat zandkorrels moeten passeren, kan er nog niets vastgesteld worden...
jozef444vrijdag 6 januari 2006 @ 12:45
Ik zeg dit gaat de dag worden dat henk zen turbo op gaat blazen
Dirk-Kuijtvrijdag 6 januari 2006 @ 12:48
Henk zijn luchtfilter moet er gewoon vanaf vallen waardoor er liters zand aangezogen wordt naar de moter
Hepheastusvrijdag 6 januari 2006 @ 12:52
op de tracker rijden stacey en henk gelijk op nu
wat dus betekent dat stacey voor ligt

kabirov rijdt gelijk op met echter, dus das ook klasse van echter
jozef444vrijdag 6 januari 2006 @ 13:29
Hmzz volgens iritrack (voor wat dat waard is) staan henk, stacey en kabi stil op km. 158 en ligt Echter 5 km voor ze
Impryvrijdag 6 januari 2006 @ 13:46
Iritrack klopt echt voor geen meter meer
Henk en Stacey zijn aan het pauzeren op 158km en Echter en Kabirov staan te wachten op Henk/Stacey vijf kilometer verderop.
Dirk-Kuijtvrijdag 6 januari 2006 @ 13:46
Volgens de tracking heeft Stacey nu 158 km gereden, Kabirov 163 km en Chagin 209 km
Impryvrijdag 6 januari 2006 @ 13:50
Nu is het bij mij weer Stacey 209, Henk 209, Kabirov 163 en Echter 163
Ik wacht wel gewoon de CP1-tussenstand af
jozef444vrijdag 6 januari 2006 @ 13:53
Stacey nu 1 km. voor Henk, en echter staat nog steeds te pauzeren rnodom km. 160
Dirk-Kuijtvrijdag 6 januari 2006 @ 13:53
idd
Dirk-Kuijtvrijdag 6 januari 2006 @ 13:54
Meld iemand ff de tussenstanden als ze bij CP1zijn?
Taxivrijdag 6 januari 2006 @ 13:59
Volgens mij zit er weer schot in:

Stacey 392
Henk 392
Kappie 410
Echter 414

Spannend!
Impryvrijdag 6 januari 2006 @ 14:08
quote:
Op vrijdag 6 januari 2006 13:54 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Meld iemand ff de tussenstanden als ze bij CP1zijn?
Kun je zelf toch ook bekijken?

http://www.dakar.com/2006/DAK/LIVE/us/720/posis_Chour/44.html
Impryvrijdag 6 januari 2006 @ 14:09
quote:
Op vrijdag 6 januari 2006 13:59 schreef Taxi het volgende:
Volgens mij zit er weer schot in:

Stacey 392
Henk 392
Kappie 410
Echter 414

Spannend!
Heb je niet per ongeluk de afstand gepakt die ze nog moeten?

[edit]Henk is bij CP1 aangekomen:
1 508 CHAGIN (RUS) 13:06:45 03:16:15[/edit]
Dirk-Kuijtvrijdag 6 januari 2006 @ 14:13
kut
Taxivrijdag 6 januari 2006 @ 14:14
quote:
Op vrijdag 6 januari 2006 14:09 schreef Impry het volgende:

[..]

Heb je niet per ongeluk de afstand gepakt die ze nog moeten?
Dat deed ik expres, maakt dat wat uit dan?

In principe niet, want Henk ligt kennelijk op kop bij CP1.... Iritrack heet niet voor niets iritrack; er klopt echt geen hoer van

CHECKPOINTS BY TIME TRUCK - CP 1 Pos. N° Name Hours Time
1 508 CHAGIN (RUS)______13:06:45_______03:16:15

[edit] Je was me net voor!
jozef444vrijdag 6 januari 2006 @ 14:14
Hoeft niet te betekenen dat ie sneller is he , hij is als eerste gestart dus het is logisch dat ze tegeljk of net achter elkaar over de cp heenkomen.
Impryvrijdag 6 januari 2006 @ 14:19
En Stacey is ook aangekomen.

Henk - 03:16:15
Stacey - 03:18:52

2.37 min. verloren.

1 508 CHAGIN (RUS) 13:06:45 03:16:15
2 524 STACEY (HOL) 13:13:22 03:18:52
goldhornvrijdag 6 januari 2006 @ 14:21
Jammer... Gelukkig verliest die niet al te veel...
jozef444vrijdag 6 januari 2006 @ 14:21
1 508 CHAGIN (RUS) 13:06:45 03:16:15
2 524 STACEY (HOL) 13:13:22 03:18:52

hij ligt dus iets meer dan 2 min. achter op Henk.


te laat
Dirk-Kuijtvrijdag 6 januari 2006 @ 14:21
Ik denk dat hij het gat op 2,5 minuut wil houden, dan zit hij niet in de stof van Chagin.
jozef444vrijdag 6 januari 2006 @ 14:23
Gewoon t eerste stuk ff achter Henk hangen en dan op een vooraf uitgekozen punt de aanval inzetten. Of wachten op die turbo die kapotgaat bji Henkie
tHaBuZvrijdag 6 januari 2006 @ 14:28
Henk
area51vrijdag 6 januari 2006 @ 14:37
Volgens Iritrack is er een verkeerstopstopping bij KM 163 met
van Deijne, Leyds, Harkel, Metge, Loomans, Aarts, Hutten, Voerman

[edit] van Deijnen is plotseling al op 208 [/edit]
Klonkvrijdag 6 januari 2006 @ 14:39
quote:
Op vrijdag 6 januari 2006 14:37 schreef area51 het volgende:
Volgens Iritrack is er een verkeerstopstopping bij KM 163 met
van Deijne, Leyds, Harkel, Metge, Loomans, Aarts, Hutten, Voerman
allemaal aan het tanken bij de BP voor de zegeltjes
Impryvrijdag 6 januari 2006 @ 14:40
Loprais aangekomen bij CP1

1 508 CHAGIN (RUS) 13:06:45 03:16:15
2 524 STACEY (HOL) 13:13:22 03:18:52
3 509 LOPRAIS (CZE) 13:34:55 03:34:25

Die heeft er dus best een aantal ingehaald
Klonkvrijdag 6 januari 2006 @ 14:41
quote:
Op vrijdag 6 januari 2006 14:23 schreef jozef444 het volgende:
Gewoon t eerste stuk ff achter Henk hangen en dan op een vooraf uitgekozen punt de aanval inzetten. Of wachten op die turbo die kapotgaat bji Henkie
mijn vinding word nog steeds gebruikt
Impryvrijdag 6 januari 2006 @ 14:43
En Kabirov wordt helemaal zoek gereden:

1 508 CHAGIN (RUS) 13:06:45 03:16:15
2 524 STACEY (HOL) 13:13:22 03:18:52
3 509 LOPRAIS (CZE) 13:34:55 03:34:25
4 500 KABIROV (RUS) 13:38:04 03:41:34

Dus als Henk problemen krijgt moet Kabirov gewoon stoppen en onderdelen afstaan.
Klonkvrijdag 6 januari 2006 @ 14:50
of ze stoppen de organisatie wat geld toe en doen waar ze zin in hebben
area51vrijdag 6 januari 2006 @ 14:51
Stacey virtueel 2e
_Arthurvrijdag 6 januari 2006 @ 14:53
quote:
Op vrijdag 6 januari 2006 14:43 schreef Impry het volgende:
En Kabirov wordt helemaal zoek gereden:

1 508 CHAGIN (RUS) 13:06:45 03:16:15
2 524 STACEY (HOL) 13:13:22 03:18:52
3 509 LOPRAIS (CZE) 13:34:55 03:34:25
4 500 KABIROV (RUS) 13:38:04 03:41:34

Dus als Henk problemen krijgt moet Kabirov gewoon stoppen en onderdelen afstaan.
Gelukkig moet Henk dan nog eerst een 1/2 uur wachten voor dat Kabierhof er is.
Impryvrijdag 6 januari 2006 @ 14:54
Echter ligt echter op dit moment vijfde en is binnengekomen op 3:47:59
Dirk-Kuijtvrijdag 6 januari 2006 @ 14:54
quote:
Op vrijdag 6 januari 2006 14:51 schreef area51 het volgende:
Stacey virtueel 2e
1e toch nog?
Impryvrijdag 6 januari 2006 @ 14:57
quote:
Op vrijdag 6 januari 2006 14:54 schreef Dirk-Kuijt het volgende:

[..]

1e toch nog?
Bij mij ook tweede;

1 508 CHAGIN (RUS) 13:06:45 03:16:15
2 524 STACEY (HOL) 13:13:22 03:18:52
3 509 LOPRAIS (CZE) 13:34:55 03:34:25
4 513 DE AZEVEDO (BRE) 13:50:56 03:36:56
5 500 KABIROV (RUS) 13:38:04 03:41:34
6 530 ECHTER (ALL) 13:47:59 03:47:59

Azevedo heeft een aardige tijd neergezet.
area51vrijdag 6 januari 2006 @ 15:07
quote:
Op vrijdag 6 januari 2006 14:54 schreef Dirk-Kuijt het volgende:

[..]

1e toch nog?
In het algemeen klassement bedoel ik
Impryvrijdag 6 januari 2006 @ 15:37
7 505 SUGAWARA (JAP) 14:29:39 03:59:39
8 501 SUGAWARA (JAP) 14:29:36 04:06:06

Vader en zoon rijden mooi met elkaar op
sangervrijdag 6 januari 2006 @ 15:38
Stacey gaat goed!!!

De Mitsu's van Peterhansel en Alphand hebben ook de VW's op een aardige achterstand gezet.
Dirk-Kuijtvrijdag 6 januari 2006 @ 15:50
Volgens de tracking Stacey nu 8 km voor op Henk
Impryvrijdag 6 januari 2006 @ 15:51
quote:
Op vrijdag 6 januari 2006 15:50 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Volgens de tracking Stacey nu 8 km voor op Henk
Inderdaad... hopen dat het klopt!
Impryvrijdag 6 januari 2006 @ 15:57
Het ziet er naar uit dat Henk problemen heeft staat al best lang stil op 303 en Bierhof is er voorbij gereden.
Dirk-Kuijtvrijdag 6 januari 2006 @ 15:58
quote:
Op vrijdag 6 januari 2006 15:57 schreef Impry het volgende:
Het ziet er naar uit dat Henk problemen heeft staat al best lang stil op 303 en Bierhof is er voorbij gereden.
Je weet het maar nooit met die Tracking
Dirk-Kuijtvrijdag 6 januari 2006 @ 16:00
Maargoed laat Henk maar over een mijn rijden ofzo
Impryvrijdag 6 januari 2006 @ 16:05
quote:
16:02:23 ► Chagin in trouble
At km 290 of the day's stage, overall truck leader Vladimir Chagin was seen stuck in the sand. His big Kamaz truck has been stopped for the last hour.


Henk zit dik in de shit!
Dirk-Kuijtvrijdag 6 januari 2006 @ 16:11
Stacey nu plank gas naar de finish
Dirk-Kuijtvrijdag 6 januari 2006 @ 16:14
Kapi en Stacey rijden volgens de tracking allebei op 200 km van de finish, maar dat lijkt me stug.
ASromavrijdag 6 januari 2006 @ 16:18
stacey
sangervrijdag 6 januari 2006 @ 16:20
quote:
Op vrijdag 6 januari 2006 16:05 schreef Impry het volgende:

[..]



Henk zit dik in de shit!
misschien toch die mijn?
stinkievrijdag 6 januari 2006 @ 16:25
Zag net die post over kosten van meedoen met auto...iemand een idee van de kosten met motor

Machine zal om en nabij de 20K kosten, maar verder?
sangervrijdag 6 januari 2006 @ 16:25
Kabirov en Stacey rijden gelijk op volgens de tracking op mijn scherm
Impryvrijdag 6 januari 2006 @ 16:28
Ik sta erop dat volgend jaar elke Dakar-deelnemer een webcam in z'n auto/vrachtwagen moet monteren. Ze hebben toch nog wel ruimte voor één of andere satteliet-apparaatje erbij zodat je de beelden kunt streamen
Taxivrijdag 6 januari 2006 @ 16:29
Zou Kappie niet terugrijden om Henk weer vlot te trekken?

En daarbij zelf komen vast te staan!
JosvGvrijdag 6 januari 2006 @ 16:30
Stacey gaat goed vandaag en Henk is de lul, hoop ik!!
ASromavrijdag 6 januari 2006 @ 16:31
beste nederlander bij de motoren knuiman 18e op 40 min

mitsubishi wint dus weer bij de auto's
Impryvrijdag 6 januari 2006 @ 16:32
Het rare van de Iritrack is dat Stacey en Bierhof stilstaan op 321, Henk staat nog steeds op 303, maar de Azevedo komt nog vrolijk doorrijden en is ondertussen al bij 310km.
Zouden Stacey/Bierhof ook vaststaan?
JosvGvrijdag 6 januari 2006 @ 16:33
Franz gaat samen met Hans en KaBierhof rijden blijkbaar, ze rijden nu samen op 321km, en Henk staat op 303 nogsteeds nu maar hopen dat KaBierhof terug moet van Henk. (Als hij weigert wordt straks in Rusland wss toch zijn kop eraf gehakt )
JosvGvrijdag 6 januari 2006 @ 16:37
Wat is er eigenlijk met Loprais aan de hand?? Er staat bij hem al de halve dag "Aucune information", zou dat duiden op problemen met de iritrack, of dat hij misschien uitgevallen is ofzo

EDIT:

Stacey is nu op 346 en KaBierhof nogsteeds op 321

EDIT2:

KaBierhof nu ook op 346...
dl3bvrijdag 6 januari 2006 @ 16:39
.

[ Bericht 100% gewijzigd door dl3b op 06-01-2006 16:42:01 ]
Damzkieeevrijdag 6 januari 2006 @ 16:41
Beide op 346 bij mij...
Impryvrijdag 6 januari 2006 @ 16:41
Loprais is gewoon doorgekomen bij CP1 - 3 509 LOPRAIS (CZE) 13:34:55 03:34:25. Dus zal wel iri-problemen zijn.
dorpsgekvrijdag 6 januari 2006 @ 16:42
gelukkig Henk heeft problemen
Damzkieeevrijdag 6 januari 2006 @ 16:44
quote:
Op vrijdag 6 januari 2006 16:25 schreef stinkie het volgende:
Zag net die post over kosten van meedoen met auto...iemand een idee van de kosten met motor

Machine zal om en nabij de 20K kosten, maar verder?
De kosten van het meedoen met de motor liggen om en nabij de 70.000 euro. Dit is exclusief machine, maar inclusief 7000(!!) euro om uberhaupt op RTL7 te kunnen komen in de uitzendingen. Mirjam Pol (enige Nederlandse vrouw) had het daar tenminste over. Ze rijdt op de motor van Arjan Brouwer en heeft zodoende wat kosten kunnen uitsparen..
stinkievrijdag 6 januari 2006 @ 16:45
quote:
Op vrijdag 6 januari 2006 16:44 schreef Damzkieee het volgende:

[..]

De kosten van het meedoen met de motor liggen om en nabij de 70.000 euro. Dit is exclusief machine, maar inclusief 7000(!!) euro om uberhaupt op RTL7 te kunnen komen in de uitzendingen. Mirjam Pol (enige Nederlandse vrouw) had het daar tenminste over. Ze rijdt op de motor van Arjan Brouwer en heeft zodoende wat kosten kunnen uitsparen..
63000 dus

RTL is alleen interesant als je gesponserd rijd, en op moment dat je dat doet, zijn die kosten ook wel te regelen
At_Fundumvrijdag 6 januari 2006 @ 16:46
Loprais heeft volgens mij geen zendertje van iriTrack in z'n auto, want die heeft het tot nu toe nog nooit bij mij gedaan in het systeem. Kan me van vorig jaar ook nog wel enkele equipes herinneren die niet zichtbaar waren.
Damzkieeevrijdag 6 januari 2006 @ 16:47
quote:
Op vrijdag 6 januari 2006 16:45 schreef stinkie het volgende:

[..]

63000 dus

RTL is alleen interesant als je gesponserd rijd, en op moment dat je dat doet, zijn die kosten ook wel te regelen
Mirjam rijdt gesponsord dus voor haar zijn de kosten 70k, die zullen vast betaald worden door de sponsoren, maargoed
JosvGvrijdag 6 januari 2006 @ 16:48
quote:
Op vrijdag 6 januari 2006 16:46 schreef At_Fundum het volgende:
Loprais heeft volgens mij geen zendertje van iriTrack in z'n auto, want die heeft het tot nu toe nog nooit bij mij gedaan in het systeem. Kan me van vorig jaar ook nog wel enkele equipes herinneren die niet zichtbaar waren.
Vorig jaar was iritrack optioneel en moest je betalen om het te hebben, dit jaar is het verplicht en dus ook Loprais heeft het. Ik heb hem trouwens al vaker gevolgd en hij heeft het ook altijd gedaan verder
At_Fundumvrijdag 6 januari 2006 @ 16:50
quote:
Op vrijdag 6 januari 2006 16:48 schreef JosvG het volgende:

[..]

Vorig jaar was iritrack optioneel en moest je betalen om het te hebben, dit jaar is het verplicht en dus ook Loprais heeft het. Ik heb hem trouwens al vaker gevolgd en hij heeft het ook altijd gedaan verder
Bij mij tot nu toe nog niet, maar zoveel heb ik het ook niet bekeken. Ik geloof het systeem sowieso altijd maar half en kijk liever naar de doorkomsttijden, die wel het echte verschil aangeven.
JosvGvrijdag 6 januari 2006 @ 16:52
quote:
Op vrijdag 6 januari 2006 16:47 schreef Damzkieee het volgende:

[..]

Mirjam rijdt gesponsord dus voor haar zijn de kosten 70k, die zullen vast betaald worden door de sponsoren, maargoed
Iedereen rijdt gesponsord, het is gewoon dom om het niet te doen omdat het handen vol geld kost. Meedoen is sowieso dom als je een normale persoon bent met een normaal loon omdat het gewoon enorm duur is. Je moet niet alleen denken aan de kosten om het voertuig op te bouwen en de inschrijving, maar je moet ook benzine/diesel meerekenen, transportkosten van de voertuigen van Nederland naar de start en van Dakar naar huis, alle reserveonderdelen, eventuele servicevoertuigen, hotelkosten bij de start en in Dakar, ook eten etc bij de start en in Dakar, alles bij elkaar kost het handenvol geld en is het alleen aantrekkelijk voor fabrieksteams of mensen die toch geld genoeg voor handen hebben.
At_Fundumvrijdag 6 januari 2006 @ 16:56
Hebben jullie eigenlijk ook dat als je in iritrack kijkt je het autootje van Chagin in het blauw wil hebben en dat van Stacey in het oranje/rood
Damzkieeevrijdag 6 januari 2006 @ 16:57
7.000 om uberhaupt in de uitzending te KUNNEN komen is al vrij prijzig, of niet?
Impryvrijdag 6 januari 2006 @ 17:00
quote:
Op vrijdag 6 januari 2006 16:57 schreef Damzkieee het volgende:
7.000 om uberhaupt in de uitzending te KUNNEN komen is al vrij prijzig, of niet?
Wat denk je dat het voor de organisatie kost om een dergelijk evenement uit te zetten?
Impryvrijdag 6 januari 2006 @ 17:03
quote:
Op vrijdag 6 januari 2006 16:56 schreef At_Fundum het volgende:
Hebben jullie eigenlijk ook dat als je in iritrack kijkt je het autootje van Chagin in het blauw wil hebben en dat van Stacey in het oranje/rood
Kun je aanpassen door eerst te klikken op de volgende manier:

- Stacey
- Kabirov
- Henk (de belangrijkste 'blauwe')
- evt. De Azevedo

Henk is trouwens nu pas weer op weg Maar Stacey heeft nu 10 km achterstand op Bierhof.
At_Fundumvrijdag 6 januari 2006 @ 17:03
quote:
Op vrijdag 6 januari 2006 16:57 schreef Damzkieee het volgende:
7.000 om uberhaupt in de uitzending te KUNNEN komen is al vrij prijzig, of niet?
Wat zal Koen Wauters dan wel niet betalen, die zit er elke dag in!
At_Fundumvrijdag 6 januari 2006 @ 17:05
quote:
Op vrijdag 6 januari 2006 17:03 schreef Impry het volgende:

[..]

Kun je aanpassen door eerst te klikken op de volgende manier:

- Stacey
- Kabirov
- Henk (de belangrijkste 'blauwe')

Henk is trouwens nu pas weer op weg Maar Stacey heeft nu 10 km achterstand op Bierhof.
Dat wist ik al wel, vroeg me alleen af of ik de enige was met die afwijking
JosvGvrijdag 6 januari 2006 @ 17:06
Je moet bij RTL7 gewoon zendtijd kopen per seconde om uitgezonden te worden, de prijs per seconde weet ik niet, maar het is iig wel duur. Koop je geen tijd, dan kom je ook niet in de uitzending
Impryvrijdag 6 januari 2006 @ 17:07
quote:
Op vrijdag 6 januari 2006 17:05 schreef At_Fundum het volgende:

[..]

Dat wist ik al wel, vroeg me alleen af of ik de enige was met die afwijking
Nee dus Maar het kijkt gewoon fijner weg in die volgorde.

Zou Stacey ook vastzitten? Of hapert zijn Iri even?
JosvGvrijdag 6 januari 2006 @ 17:08
quote:
Op vrijdag 6 januari 2006 17:05 schreef At_Fundum het volgende:

[..]

Dat wist ik al wel, vroeg me alleen af of ik de enige was met die afwijking
Nee, dat ben je niet. Ik wil Stacey ook altijd in het rood, de rest boeit me niks, als Stacey maar rood is
Impryvrijdag 6 januari 2006 @ 17:08
quote:
Op vrijdag 6 januari 2006 17:06 schreef JosvG het volgende:
Je moet bij RTL7 gewoon zendtijd kopen per seconde om uitgezonden te worden, de prijs per seconde weet ik niet, maar het is iig wel duur. Koop je geen tijd, dan kom je ook niet in de uitzending
Dit moet overigens allemaal aan fam. De Rooy betaald worden, zij hebben namelijk alle uitzendrechten opgekocht en daar kun je dan zelf weer de rechten kopen.
stinkievrijdag 6 januari 2006 @ 17:08
quote:
Op vrijdag 6 januari 2006 17:06 schreef JosvG het volgende:
Je moet bij RTL7 gewoon zendtijd kopen per seconde om uitgezonden te worden, de prijs per seconde weet ik niet, maar het is iig wel duur. Koop je geen tijd, dan kom je ook niet in de uitzending
Hoe zit dat met andere zenders/media? Ik kijk RTL omdat ik geen Eurosport kan ontvangen, maar anders
JosvGvrijdag 6 januari 2006 @ 17:13
Eurosport zend gewoon uit wat ze willen, daar kun je niks kopen.

@Impry

Dat is niet waar, ik weet toevallig dat Exact-MAN gewoon aan RTL7 heeft betaald, en niks aan de Rooy.
Impryvrijdag 6 januari 2006 @ 17:16
quote:
Op vrijdag 6 januari 2006 17:13 schreef JosvG het volgende:
Eurosport zend gewoon uit wat ze willen, daar kun je niks kopen.

@Impry

Dat is niet waar, ik weet toevallig dat Exact-MAN gewoon aan RTL7 heeft betaald, en niks aan de Rooy.
Dat verhaal had ik bij de pre-proloog gehoord van een redelijk betrouwbare pers-persoon Maar die kan het dus ook fout hebben

Het ziet er overigens naar uit dat Echter gestopt is bij Stacey. Henk rijdt ondertussen alweer goed door.
JosvGvrijdag 6 januari 2006 @ 17:21
Kabirov is al door CP2 het zal toch niet zo zijn dat nu Hans eindelijk een keer voor Henk staat, zijn etappezegen alsnog afgepakt wordt door een andere kut-Rus
JosvGvrijdag 6 januari 2006 @ 17:22
quote:
Op vrijdag 6 januari 2006 17:16 schreef Impry het volgende:

[..]

Dat verhaal had ik bij de pre-proloog gehoord van een redelijk betrouwbare pers-persoon Maar die kan het dus ook fout hebben

Het ziet er overigens naar uit dat Echter gestopt is bij Stacey. Henk rijdt ondertussen alweer goed door.
Nee niet echt, Iritrack is vandaag zeer langzaam, Kabirov is al door CP2, en Echter en Hans rijden gewoon door
Mikkievrijdag 6 januari 2006 @ 17:28
- Prive gegevens op verzoek van de poster weggehaald. -

[ Bericht 88% gewijzigd door Sander op 18-05-2011 21:43:32 ]
Taxivrijdag 6 januari 2006 @ 17:32
quote:
Op vrijdag 6 januari 2006 17:28 schreef Mikkie het volgende:
Zou wel zonde zijn als Henkie dan vandaag tijd verliest, en Stacey nog geen etappe kan pakken doordat Kabirov ineens zo hard gaat rijden .
Jij kan de gedachte lezen van iedereen op dit forum

Iig moet Henk wel bijgehaald worden (wat totaaltijd betreft), dus in die zin gaat het totnutoe prima. Maar een dagzege, zo net voor het weekeinde zou buitengewoon puik zijn
area51vrijdag 6 januari 2006 @ 17:32
quote:
Op vrijdag 6 januari 2006 16:48 schreef JosvG het volgende:

[..]

Vorig jaar was iritrack optioneel en moest je betalen om het te hebben, dit jaar is het verplicht en dus ook Loprais heeft het. Ik heb hem trouwens al vaker gevolgd en hij heeft het ook altijd gedaan verder
Vorig jaar had volgens mij maar een man of 20 Iritrack, en de helft van de tijd werkte het niet.
Taxivrijdag 6 januari 2006 @ 17:35
1 500 KABIROV (RUS) 16:15:59 06:19:29
2 524 STACEY (HOL) 16:28:24 06:33:54
Dirk-Kuijtvrijdag 6 januari 2006 @ 17:36
KUT
At_Fundumvrijdag 6 januari 2006 @ 17:39
quote:
Op vrijdag 6 januari 2006 17:35 schreef Taxi het volgende:
1 500 KABIROV (RUS) 16:15:59 06:19:29
2 524 STACEY (HOL) 16:28:24 06:33:54
Wat verschrikkelijk asociaal dat Kabirov niet gestopt is om Henk te helpen toen ie vast zat
Taxivrijdag 6 januari 2006 @ 17:39
quote:
Op vrijdag 6 januari 2006 17:36 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
KUT
Waar is de brand?

Ze moeten nog een aardig eindje door het zand drekt, dus het zegt allemaal nog helemaal niets!

Kom op Stacey!
Taxivrijdag 6 januari 2006 @ 17:41
edit
Taxivrijdag 6 januari 2006 @ 17:41
quote:
Op vrijdag 6 januari 2006 17:41 schreef Taxi het volgende:
1 500 KABIROV (RUS) 16:15:59 06:19:29
2 524 STACEY (HOL) 16:28:24 06:33:54
3 509 LOPRAIS (CZE) 16:36:51 06:36:21
Loprais zit er niet ver achter...
Impryvrijdag 6 januari 2006 @ 18:04
1 500 KABIROV (RUS) 16:15:59 06:19:29
2 513 DE AZEVEDO (BRE) 16:45:10 06:31:10
3 524 STACEY (HOL) 16:28:24 06:33:54
4 509 LOPRAIS (CZE) 16:36:51 06:36:21
5 530 ECHTER (ALL) 16:49:08 06:49:08
6 508 CHAGIN (RUS) 17:10:09 07:19:39

Stacey heeft volgens mij dus ook nog even vast gezeten... Henk heeft gewoon flink wat tijd verloren!

Spannende etappe vandaag!

[ Bericht 7% gewijzigd door Impry op 06-01-2006 18:17:04 ]
Taxivrijdag 6 januari 2006 @ 18:17
1 500 KABIROV (RUS) 16:15:59 06:19:29
2 513 DE AZEVEDO (BRE) 16:45:10 06:31:10
3 524 STACEY (HOL) 16:28:24 06:33:54
4 509 LOPRAIS (CZE) 16:36:51 06:36:21
5 530 ECHTER (ALL) 16:49:08 06:49:08
6 508 CHAGIN (RUS) 17:10:09 07:19:39

Henk verliest een uur op Kappie!
Impryvrijdag 6 januari 2006 @ 18:44
Even in Excel gekeken:



Stand zou na CP2 dus hetzelfde blijven als dat hij gisteren was. Alleen de verschillen zijn kleiner geworden.
JosvGvrijdag 6 januari 2006 @ 18:53
Gelukkig is Hans goed in het gebied dat nu komt (stenen, gravel) en is Kabirov daar niet zo goed in, dus Hans heeft nog genoeg kans om vandaag de dagzege te pakken!
Impryvrijdag 6 januari 2006 @ 18:57
quote:
Op vrijdag 6 januari 2006 18:53 schreef JosvG het volgende:
Gelukkig is Hans goed in het gebied dat nu komt (stenen, gravel) en is Kabirov daar niet zo goed in, dus Hans heeft nog genoeg kans om vandaag de dagzege te pakken!
De iritrack versprong net en laat zien dat Stacey 3 km voor ligt. Dus misschien komt het bovengenoemde uit
stinkievrijdag 6 januari 2006 @ 18:57
quote:
Op vrijdag 6 januari 2006 17:13 schreef JosvG het volgende:
Eurosport zend gewoon uit wat ze willen, daar kun je niks kopen.

@Impry

Dat is niet waar, ik weet toevallig dat Exact-MAN gewoon aan RTL7 heeft betaald, en niks aan de Rooy.
zou RTL ook eens moeten doen ipv dure reclame blokken verkopen. Begrijpelijk vanuit commercieel oogpunt, meer de verslaglegging lijdt er zeker onder. Net ff de herhaling gekeken van gister om te zien of ik het gister goed zag, maar degene die dus blijkbaar niet meebetalen worden ook niet genoemd in het klassement.....
JosvGvrijdag 6 januari 2006 @ 18:59
quote:
Op vrijdag 6 januari 2006 18:57 schreef stinkie het volgende:

[..]

zou RTL ook eens moeten doen ipv dure reclame blokken verkopen. Begrijpelijk vanuit commercieel oogpunt, meer de verslaglegging lijdt er zeker onder. Net ff de herhaling gekeken van gister om te zien of ik het gister goed zag, maar degene die dus blijkbaar niet meebetalen worden ook niet genoemd in het klassement.....
Jawel hoor Wie is er dan volgens jou niet genoemd omdat hij/zij niet betaald?
Impryvrijdag 6 januari 2006 @ 19:04
Of bedoel je dat de naam niet voorgelezen wordt? Maar hij wel in het rijtje staat?
stinkievrijdag 6 januari 2006 @ 19:08
quote:
Op vrijdag 6 januari 2006 18:59 schreef JosvG het volgende:

[..]

Jawel hoor Wie is er dan volgens jou niet genoemd omdat hij/zij niet betaald?
Zat de motoren te kijken, de eerste Nederlander werd genoemn, gevolgd door, maar daar tussen zat iig Van Pelt nog (Honda).
Dat je degene die betalen zendtijd geeft, prima, maar zorg wel dat de boel klopt

Degene die wel genoemd werden zaten allemaal in het Yamaha team
stinkievrijdag 6 januari 2006 @ 19:10
quote:
Op vrijdag 6 januari 2006 19:04 schreef Impry het volgende:
Of bedoel je dat de naam niet voorgelezen wordt? Maar hij wel in het rijtje staat?
dat ja. Of ik moet echt een paar keer niet opgelet hebben ....

Bijv die XT500, zoiets is natuurlijk wel apart binnen Dakar, geen woord over gezegd (op eerste uitzending na)
Damzkieeevrijdag 6 januari 2006 @ 19:12
Nou Mirjam Pol heeft ook betaald, maar wordt niet genoemd (omdat ze niet in de top100 staat ), maar er worden wel items gemaakt met haar erin (woensdag nog). Dus het heeft denk ik niet alleen met het noemen in de uitslagen te maken,..
Damzkieeevrijdag 6 januari 2006 @ 19:15
Op Iritrack nu Stacey en Kabirov beide op 488 trouwens.
stinkievrijdag 6 januari 2006 @ 19:17
quote:
Op vrijdag 6 januari 2006 19:12 schreef Damzkieee het volgende:
Nou Mirjam Pol heeft ook betaald, maar wordt niet genoemd (omdat ze niet in de top100 staat ), maar er worden wel items gemaakt met haar erin (woensdag nog). Dus het heeft denk ik niet alleen met het noemen in de uitslagen te maken,..
De 100+ niet nomen is 1 ding, zeggen dat de beste Nederlander gevolgd word door die-of-die terwijl er nog een voor staat is wat anders. Hou het dat correct en ze de besteN ederlander word gevolgd door de best betalende Nederlander

Moet er vandoor nu. Zal de rest van de uitzendingen er nog eens op letten
Damzkieeevrijdag 6 januari 2006 @ 19:19
Ik zal er ook eens op letten, het zou vreemd zijn als ze niet gewoon de namen in de standvolgorde noemen :S
ASromavrijdag 6 januari 2006 @ 19:25
stacey ligt voor op kabirov toch op de tracking?
jozef444vrijdag 6 januari 2006 @ 19:25
woei Stacey nu weer een stukje voor kabierhof

jaja weer terug nadat @home me vanmiddag afkapte heb de hele tijd zitten denken hoe t in dakar zou gaan
jozef444vrijdag 6 januari 2006 @ 19:27
Woehoooee

1 524 STACEY (HOL)
GOTLIB (BEL)
DER KINDEREN (HOL) MAN 08:25:05 00:00:00
2 500 KABIROV (RUS)
BELYAEV (RUS)
MOKEEV (RUS) KAMAZ 08:27:34 00:02:29

go Hans
Damzkieeevrijdag 6 januari 2006 @ 19:30
YEAAh
Nu nog ff wachten op de Azevedo
Impryvrijdag 6 januari 2006 @ 19:40
Knap gedaan en een hele mooie/spannende etappe vandaag!
area51vrijdag 6 januari 2006 @ 19:43
Stacey eerste etappeoverwinning 2 minuten voor Bierhof, Henk is nog niet in zicht
Dirk-Kuijtvrijdag 6 januari 2006 @ 19:43
Hepheastusvrijdag 6 januari 2006 @ 19:43
het lijkt op de tracker alsof het nog wel even duurt voordat henk er is
ik hoop nog steeds dat ie kapot gaat tehehe
Alexxxxxvrijdag 6 januari 2006 @ 19:47
woehoe!
Dirk-Kuijtvrijdag 6 januari 2006 @ 19:49
Hup Chaging krijg een kapotte turbo, kapotte turbo, kapotte turbo olé olé
jozef444vrijdag 6 januari 2006 @ 19:51
kom op echter mik goed en gooi wat zand in die turbo
Hepheastusvrijdag 6 januari 2006 @ 19:53
nouja hoe het ook zij, dit is goed voor het klassement
op cp2 was henk een half uur later dan stacey
virtueel staat kabirov nu nog 8 minuten voor stacey dus de komende dagen blijft het in ieder geval spannend
jozef444vrijdag 6 januari 2006 @ 19:59
1 524 STACEY (HOL)
GOTLIB (BEL)
DER KINDEREN (HOL) MAN 08:25:05 00:00:00
2 500 KABIROV (RUS)
BELYAEV (RUS)
MOKEEV (RUS) KAMAZ 08:27:34 00:02:29
3 513 DE AZEVEDO (BRE)
MARTINEC (CZE)
JUSTO (BRE) TATRA 08:35:19 00:10:14
4 509 LOPRAIS (CZE)
GILAR (CZE)
LOPRAIS (CZE) TATRA 08:51:42 00:26:37

Hans
area51vrijdag 6 januari 2006 @ 20:03
Henk nog 22 km op de tracker, Stacey voorlopig nog 2e algemeen op 8 minuten van Bierhof.

Kies staat al vanaf een uur of 3 vanmiddag stil op km163, daar was vanmiddag ook al een grote opstopping.
Mikkievrijdag 6 januari 2006 @ 20:06
- Prive gegevens op verzoek van de poster weggehaald. -

[ Bericht 86% gewijzigd door Sander op 18-05-2011 21:43:32 ]
DIJKvrijdag 6 januari 2006 @ 20:09
quote:
Op vrijdag 6 januari 2006 19:25 schreef jozef444 het volgende:
jaja weer terug nadat @home me vanmiddag afkapte heb de hele tijd zitten denken hoe t in dakar zou gaan
Heel veghel lag eraf blijkbaar .


GO HANS!
area51vrijdag 6 januari 2006 @ 20:13
Nieuwe stand algemeen:
1 CHAGIN (RUS)
KAMAZ 29:02:26 00:00:00

2 KABIROV (RUS)
KAMAZ 30:24:54 01:22:28

3 STACEY (HOL)
MAN 30:33:51 01:31:25

4 LOPRAIS (CZE)
TATRA 30:56:45 01:54:19

5 DE AZEVEDO (BRE)
TATRA 32:17:45 03:15:19

6ECHTER (ALL)
MAN 32:53:10 03:50:44
jozef444vrijdag 6 januari 2006 @ 20:14
nog een paar van dit soort dagen en dakar kan weer spannend worden
DIJKvrijdag 6 januari 2006 @ 20:16
Beetje pover van de dakar site dat ze het alleen maar over vladimir en firdaus hebben. Ze hadden Hans toch op z'n minst kunnen noemen.
psychosuckervrijdag 6 januari 2006 @ 20:26
Volgens goed gebruik moet ie zeer binnenkort gediskwalificeerd worden ?
_Arthurvrijdag 6 januari 2006 @ 21:40
quote:
Op vrijdag 6 januari 2006 20:26 schreef psychosucker het volgende:
Volgens goed gebruik moet ie zeer binnenkort gediskwalificeerd worden ?
Dat ritueel geschied volgens mij alleen op de laatste dag.
Alexxxxxvrijdag 6 januari 2006 @ 21:42
quote:
Op vrijdag 6 januari 2006 20:16 schreef DIJK het volgende:
Beetje pover van de dakar site dat ze het alleen maar over vladimir en firdaus hebben. Ze hadden Hans toch op z'n minst kunnen noemen.
ze kotsen op Nederlanders.

Arrogant volk wat het vertikt Frans te spreken.
_Arthurvrijdag 6 januari 2006 @ 22:06
quote:
Op vrijdag 6 januari 2006 21:42 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

ze kotsen op Nederlanders.

Arrogant volk wat het vertikt Frans te spreken.
Je bedoelt 'Engels' neem ik aan. Of elke willekeurige andere taal..

Erg jammer dat deze rally-der-rallys zo doorspekt is van de Franse kut mentaliteit en vriendjespolitiek.
Alexxxxxvrijdag 6 januari 2006 @ 22:22
quote:
Op vrijdag 6 januari 2006 22:06 schreef _Arthur het volgende:

[..]

Je bedoelt 'Engels' neem ik aan. Of elke willekeurige andere taal..

Erg jammer dat deze rally-der-rallys zo doorspekt is van de Franse kut mentaliteit en vriendjespolitiek.
nee,ik keek naar nederlanders vanuit een Frans perspectief
psychosuckervrijdag 6 januari 2006 @ 22:22
quote:
Op vrijdag 6 januari 2006 21:40 schreef _Arthur het volgende:

[..]

Dat ritueel geschied volgens mij alleen op de laatste dag.
toch minimaal een tijdstraf vandaag ?
TommyGunvrijdag 6 januari 2006 @ 23:46
Hanssssssssssssssss

En wie de fuck is Henk wat ik hier steeds hoor?
psychosuckerzaterdag 7 januari 2006 @ 00:01
en dan toch een berichtje

21:29 - camion
Victory for Hans Stacey
Holland’s Hans Stacey grasped victory on today’s stage from Firdaus Kabirov, who had set the best time at CP2, by a 2’29” margin, after 499 kms of timed section. The misadventure of
Vladimir Chagin, who spent an eternity stuck in the sand, shook up the overall standings, because the Russian’s lead was reduced to 1h22’ from Kabirov.
Alexxxxxzaterdag 7 januari 2006 @ 00:06
quote:
Op vrijdag 6 januari 2006 23:46 schreef TommyGun het volgende:
Hanssssssssssssssss

En wie de fuck is Henk wat ik hier steeds hoor?
Ken je Henk niet? Tot vandaag alle truck etappes gewonnen, en je hebt nog nooit van Henk gehoord? tssssk....

Dit is Arie btw
TommyGunzaterdag 7 januari 2006 @ 00:08
quote:
Op zaterdag 7 januari 2006 00:06 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

Ken je Henk niet? Tot vandaag alle truck etappes gewonnen, en je hebt nog nooit van Henk gehoord? tssssk....
[afbeelding]
Dit is Arie btw
Ken ze alleen van achternaam
Alexxxxxzaterdag 7 januari 2006 @ 00:09
quote:
Op zaterdag 7 januari 2006 00:08 schreef TommyGun het volgende:

[..]

Ken ze alleen van achternaam
Henk IS zn achternaam

Henk Henk Zn ouders hebben hem genoemd naar het geluid van de toeter van hun Kamaz
idiotforalivingzaterdag 7 januari 2006 @ 00:13


was trouwens wel weer een ware slachting he vandaag?
skiczukiezaterdag 7 januari 2006 @ 00:15
Prachtig hoe die Nederlander door zijn bij-rijder werd uitgekaffert. Met dat links en rechts verhaal.
existenzzaterdag 7 januari 2006 @ 00:18
quote:
Op zaterdag 7 januari 2006 00:09 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

Henk IS zn achternaam

Henk Henk Zn ouders hebben hem genoemd naar het geluid van de toeter van hun Kamaz
Dat is Hoink Hoink, maar zijn ouders hadden teveel goedkope stookwhiskey op en dus is het Henk Henk geworden
Alexxxxxzaterdag 7 januari 2006 @ 00:19
quote:
Op zaterdag 7 januari 2006 00:15 schreef skiczukie het volgende:
Prachtig hoe die Nederlander door zijn bij-rijder werd uitgekaffert. Met dat links en rechts verhaal.
Vieze rijke kakkert Huur je voor veel geld een topnavigator in, luister je er neit naar Logisch dat ie dan zn bek houdt Hessing een dikke rooie harses van 'hoe red ik me hier nu weer uit'
skiczukiezaterdag 7 januari 2006 @ 00:22
quote:
Op zaterdag 7 januari 2006 00:19 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

Vieze rijke kakkert Huur je voor veel geld een topnavigator in, luister je er neit naar Logisch dat ie dan zn bek houdt Hessing een dikke rooie harses van 'hoe red ik me hier nu weer uit'
'I can make it!'

Gister hadden ze ook wat gezeik met elkaar.
psychosuckerzaterdag 7 januari 2006 @ 00:34
quote:
Op zaterdag 7 januari 2006 00:19 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

Vieze rijke kakkert Huur je voor veel geld een topnavigator in, luister je er neit naar Logisch dat ie dan zn bek houdt Hessing een dikke rooie harses van 'hoe red ik me hier nu weer uit'
wat een sukkel ja...
Ambrosiuszaterdag 7 januari 2006 @ 01:21
quote:
Op zaterdag 7 januari 2006 00:15 schreef skiczukie het volgende:
Prachtig hoe die Nederlander door zijn bij-rijder werd uitgekaffert. Met dat links en rechts verhaal.
Ik zit net de video terug te kijken. Geweldig stuk .
jpjedizaterdag 7 januari 2006 @ 02:05
quote:
Op zaterdag 7 januari 2006 01:21 schreef Ambrosius het volgende:

[..]

Ik zit net de video terug te kijken. Geweldig stuk .
Slow down slow down
Why? (geeft gas)
Slow down!
Why than? (nog wat gas)

En hoe die navigator dan zo lekker laat verteld wat er nu was. Dit werkt inderdaad niet als je niet naadloos op je navigator vertrouwd maar gewoon je eigen weg blijft volgen.
At_Fundumzaterdag 7 januari 2006 @ 04:27
quote:
Op vrijdag 6 januari 2006 21:42 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

ze kotsen op Nederlanders.

Arrogant volk wat het vertikt Frans te spreken.
Het meest erge is: dat ze nog willen winnen ook
Impryzaterdag 7 januari 2006 @ 08:58
Die Hessing is inderdaad echt een prutser! Je luistert ten alle tijden naar je navigator, is gewoon regel één in zo'n auto. Anders kan hij (zoals hij al zei) beter niks meer zeggen en alleen meehelpen met uitgraven
idiotforalivingzaterdag 7 januari 2006 @ 10:08
Ik vond vooral de arrogantie die gast ten toon spreidde te erg voor woorden "als ik links wil ga ik links"
DIJKzaterdag 7 januari 2006 @ 11:08
quote:
Op zaterdag 7 januari 2006 08:58 schreef Impry het volgende:
Die Hessing is inderdaad echt een prutser! Je luistert ten alle tijden naar je navigator, is gewoon regel één in zo'n auto. Anders kan hij (zoals hij al zei) beter niks meer zeggen en alleen meehelpen met uitgraven
Mwah die navigator was ook wel verrekes irritant. Volgens mij ging die hem nog vertellen of hij zijn drol het beste links of rechts-om kan draaien.

Maar dat is natuurlijk Hessing's eigen schuld. Hij dacht natuurlijk dat hij met een top-navigator goed uit zou zijn. Je moet gewoon iemand van je eigen (hobby) niveau nemen, want zo erger je alleen maar aan elkaar.
quote:
Op zaterdag 7 januari 2006 10:08 schreef idiotforaliving het volgende:
Ik vond vooral de arrogantie die gast ten toon spreidde te erg voor woorden "als ik links wil ga ik links"
Ik vond dat meevallen. Hij zei nog "we hadden afgesproken dat". En hij bleef vriendelijk enzo.

Ik had die navigator allang uit de auto gezet. Kijken of hij te voet ook zo goed navigeert. Kom op zeg, die Hessing mocht geen stuurbeweging maken zonder dat die navigator die aangegeven had. Die navigator moet gewoon zelf gaan rijden als hij zo graag alles wil beslissen. De navigator is er om de route uit te zetten, gevaarlijke punten aan te geven en mee te denken, maar de beslissingen liggen nog altijd bij degene achter het stuur IMHO.

[ Bericht 7% gewijzigd door DIJK op 07-01-2006 11:14:46 ]
Impryzaterdag 7 januari 2006 @ 11:40
Als je het op die manier stelt heb je ook weer een punt
Toch blijf ik erbij dat je soms (zeker met zo'n moeilijke etappe) echt naar de navi moet luisteren. Zeker als je zo weinig ervaring hebt.

Stacey luisterde bij dat (lange) stuk onboard ook precies naar de navigator en gaat dan ook niet zomaar rechtsom rijden.
DIJKzaterdag 7 januari 2006 @ 11:45
quote:
Op zaterdag 7 januari 2006 11:40 schreef Impry het volgende:
Als je het op die manier stelt heb je ook weer een punt
Toch blijf ik erbij dat je soms (zeker met zo'n moeilijke etappe) echt naar de navi moet luisteren. Zeker als je zo weinig ervaring hebt.

Stacey luisterde bij dat (lange) stuk onboard ook precies naar de navigator en gaat dan ook niet zomaar rechtsom rijden.
Dat is ook wel weer zo. Maar dit was gewoon té. Het was net een rijles. Maar dat komt gewoon omdat die navigator Hessing maar een flutchauffeur vindt denk ik. Daarom kun je beter iemand van je eigen niveau zoeken.

Bij (ik dacht) de Azevedo waren er ook wat woorden in de truck omdat hij gewoon vol gas doorging met iemand inhalen terwijl er een dikke ditch aan zat te komen. Kijk daar had de navigator wel meer dan gelijk. Voor hetzelfde geld was het daar einde rally geweest.

[ Bericht 2% gewijzigd door DIJK op 07-01-2006 11:50:54 ]
Dirk-Kuijtzaterdag 7 januari 2006 @ 12:17
De vrachtwagens zijn weer vertrokken
Impryzaterdag 7 januari 2006 @ 12:18
quote:
Op zaterdag 7 januari 2006 12:17 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
De vrachtwagens zijn weer vertrokken
De iritrack staat hier ook weer aan!
Burdiezaterdag 7 januari 2006 @ 12:19
Kan je ergens een overzichtje zien wanneer en hoe laat er gereden wordt?
Impryzaterdag 7 januari 2006 @ 12:23
http://www.dakar.com/2006/DAK/LIVE/us/800/index.html

Daar is alles te vinden wat betreft de Etappe van vandaag.
Burdiezaterdag 7 januari 2006 @ 12:25
quote:
Op zaterdag 7 januari 2006 12:23 schreef Impry het volgende:
http://www.dakar.com/2006/DAK/LIVE/us/800/index.html

Daar is alles te vinden wat betreft de Etappe van vandaag.
Oké dankjewel!
existenzzaterdag 7 januari 2006 @ 12:58
12:43 - car
Sainz still stopped
Spaniard Carlos Sainz is still stopped at km 26, apparently suffering mechanical problems. The winner of three specials on this Dakar has been stopped for the last 30’.
12:38 - car
Peter in race lead
Four cars have so far made it to km 60 in the following order: Peterhansel, Alphand, Kleinschmidt and De Villiers.

Dag Volkswagen
Hepheastuszaterdag 7 januari 2006 @ 13:00
Knuiman (motor) als 16e op cp1
doet het ook steeds beter, echt klasse

ben benieuwd wat het vandaag gaat worden bij de trucks (ik volg em uiteraard ook weer)

wat betreft die Hessing, die moet gewoon luisteren
een zogenaamde afspraak waarbij hij de goede beslissing neemt is natuurlijk bullshit want dan kan hij net zo goed alleen gaan rijden
Dirk-Kuijtzaterdag 7 januari 2006 @ 13:13
quote:
Dag Volkswagen
JosvGzaterdag 7 januari 2006 @ 13:18
quote:
Op zaterdag 7 januari 2006 13:13 schreef Dirk-Kuijt het volgende:

[..]

Ik ben nog wel voor Volkswagen (Mede omdat het partners zijn van MAN natuurlijk )

Ik ben even afwezig geweest, maar toch wil ik hier op het forum ook nog even mijn vreugde uitspreken over het volgende:

Stacey heeft gisteren gewonnen

Beetje laat, schijt aan
Impryzaterdag 7 januari 2006 @ 13:21
quote:
12:12 - car
Puncture for Sainz
At km 26 of the special, Carlos Sainz (Volkswagen) suffered a puncture. He was then stuck in the sand and asked tourists to help him push the Race Touareg.
quote:
12:43 - car
Sainz still stopped
Spaniard Carlos Sainz is still stopped at km 26, apparently suffering mechanical problems. The winner of three specials on this Dakar has been stopped for the last 30’.
quote:
13:08 - car
Rear wheel problems for Sainz
Carlos Sainz stopped at km 26 appears to have seriously damaged his rear wheel after backing up and hitting a big rock. The Spaniard is currently being helped out by his assistance vehicle. Meanwhile, Bruno Saby who suffered serious mechanical problems yesterday, started the day’s special.
Sainz zit dus al een tijdje flink in de problemen.
Bij de Trucks gaat het tot dusver redelijk gelijk op. Ben benieuwd hoeveel Henk sneller is bij CP1.
Taxizaterdag 7 januari 2006 @ 13:25
quote:
Op zaterdag 7 januari 2006 13:21 schreef Impry het volgende:

[..]


[..]


[..]

Sainz zit dus al een tijdje flink in de problemen.
Bij de Trucks gaat het tot dusver redelijk gelijk op. Ben benieuwd hoeveel Henk sneller langzamer is bij CP1.
JosvGzaterdag 7 januari 2006 @ 13:27
quote:
Op zaterdag 7 januari 2006 13:25 schreef Taxi het volgende:

[..]

Het is jammer maar waar, hij rijdt nu nog altijd 1ste op tijd
JosvGzaterdag 7 januari 2006 @ 13:34
quote:
Op zaterdag 7 januari 2006 13:27 schreef JosvG het volgende:

[..]

Het is jammer maar waar, hij rijdt nu nog altijd 1ste op tijd
huh? Staat Henk nu stil
DIJKzaterdag 7 januari 2006 @ 13:36
Bij mij staat Chagin stil op 98.. Maar volgens mij is die irritrack weer @#$%!@&#$. Andere jaren kon je tenminste nog zien wanneer hij voor het laatst ververst was per deelnemer. Dan kon je tenminste zien of hij hing of niet.
JosvGzaterdag 7 januari 2006 @ 13:36
quote:
Geplaatst: 07-01-2006 (00:08)
Einde Dakar voor Anne Kies
Foto: Ginaf Rally Power
In de 7e etappe is het doek gevallen voor Anne, Willem en Gerard. Vanmorgen startte de CAT-Ginaf en zijn bemanning vol goede moet aan de 7e etappe. Door het uitstekende resultaat van gisteren startte de Ginaf als 10e truck voor de 2 Kia's van het Hutten Rally Team.

In het begin van de etappe werd er gewacht tot de Kia's voorbij waren omdat daarvoor assistentie werd verleend. Niet veel later bleek er een probleem bij de Kia van Dollevoet en Post. Na reparatie van de Kia hervatte de teamgenoten een uur later gezamenlijk de etappe.

Weer een uur later stopte Kies voor een Duitse buggy die naast het parcours stil stond (wie weten we helaas niet). Met dat team was een overeenkomst dat zij bij eventuele pech door de Ginaf zou worden gesleept naar het volgende bivak. De buggy werd aan de sleepogen van de Ginaf geknoopt en volgde braaf het spoor van de vrachtwagenbanden.

Enkele kleine zandduinen werden probleemloos genomen maar bij een wat grotere hoop zand stopte Kies toch maar even om te kijken hoe het er aan de andere kant van de duintop uit zag. Na deze verkenningstocht werd besloten dat het moest gaan lukken. Met de buggy nog aan de haak werd een flinke aanloop genomen.

Halverwege de duin sloeg het noodlot toe. Na een flinke klap, die van onder de truck kwam, stopte de Caterpillar met het aandrijven van de wielen. De truck viel stil en zakte tot aan zijn assen in het mulle woestijnzand. Na onderzoek bleek dat er in de versnellingsbak waarschijnlijk iets is afgebroken. Helaas is hiermee niet verder te rijden. Reparatie is dus noodzakelijk. De onderdelen die hiervoor nodig zijn zitten in de 6x6 assistentietruck die onderweg is naar het volgende bivak. Het zal niet lukken om de versnellingsbak op tijd gerepareerd te krijgen en morgen weer te starten. Helaas pindakaas.

Dakar 2006 is gestreden. Hoe het nu verder zal gaan is nog even afwachten. Als hierover meer bekend is publiceren we dat uiteraard en kunt u dat hier lezen. Op de tracking-site van dakar.com is te zien dat de mannen in goed gezelschap zijn. Zo te zien staat de equipe 461, Hessing en Stevenson, onderaan de zelfde duin.
Een heel klein pleistertje op de wonden is de etappeoverwinning van Hans Stacy. Eindelijk voor de eerste keer geen Rus aan kop vandaag. Hans, Van harte gefeliciteerd! Het is je meer dan gegund!
Bron: http://www.trucksfromholland.nl

Ik weet niet of het al gepost was, maar ik heb nu medelijden met Alexxxx
Dirk-Kuijtzaterdag 7 januari 2006 @ 13:51
Volgens de Tracking Stacey nu 14 km voor op Kapi en 21 op Henk
DIJKzaterdag 7 januari 2006 @ 13:54
bij mij is ie maar 3 km voor op kabirov

En nu zelfs gelijk met kabirov. Dat zijn gewoon updateverschillen. Hij lijkt wel echt voor te liggen op Chagin. We zullen moeten wachten op CP1 voor een echt tussenklassement.


Despres snelste op CP2.. LOL!
Impryzaterdag 7 januari 2006 @ 13:59
Iritrack versprint maar om de zoveel minuten en dan niet bij alle rijders tegelijk. Bij mij staan Stacey en Bierhof op 152, De Azevedo op 148km en Henk op 142.
DIJKzaterdag 7 januari 2006 @ 14:01
quote:
Op zaterdag 7 januari 2006 13:59 schreef Impry het volgende:
Iritrack versprint maar om de zoveel minuten en dan niet bij alle rijders tegelijk. Bij mij staan Stacey en Bierhof op 152, De Azevedo op 148km en Henk op 142.
Ja het is vooral lastig dat hij niet alle rijders tegelijk ververst. Dat vertekent nogal. Nu staat stacey al op 162 trouwens .
JosvGzaterdag 7 januari 2006 @ 14:09
164 bij mij inmiddels, maar je moet eigenlijk de Iritrack niet op de minuut volgen, dat geeft een veel te vertekend beeld.
Guzmanzaterdag 7 januari 2006 @ 14:39
TVP
Impryzaterdag 7 januari 2006 @ 14:40
quote:
14:38 - car
The Mitsus stuck in the sand
At the very tricky dune portion of km 240, both leading Mitsubishi’s of Luc Alphand and Stephane Peterhansel were struggling in the sand.
1 524 STACEY (HOL) 13:26:52 02:26:52
2 500 KABIROV (RUS) 13:29:13 02:28:13
3 508 CHAGIN (RUS) 13:37:58 02:29:58
4 513 DE AZEVEDO (BRE) 13:38:45 02:36:45

Goed bezig Hans!!!
Guzmanzaterdag 7 januari 2006 @ 14:54
At the very tricky dune portion of km 240, both leading Mitsubishi’s of Luc Alphand and Stephane Peterhansel were struggling in the sand.
Guzmanzaterdag 7 januari 2006 @ 14:55
Gaat BTW ook lekker met VW
DIJKzaterdag 7 januari 2006 @ 15:54
Het lijkt of onze grote russische komrad weer is blijven steken... Ik hoop het. Dat ie maar flink aan het graven is .

Kabirov en Stacey rijden gelijkop. Heel de tijd verversen ze in dezelfde km.
Hepheastuszaterdag 7 januari 2006 @ 15:59
jammer he voor henk

btw alphand en roma zaten vast, niet peterhansel
maar ook met hun valt het wel weer mee want alle 3 zijn ze door cp2
Impryzaterdag 7 januari 2006 @ 16:01
Het ziet er naar uit dat Stacey in de problemen zit! Ligt in ieder geval 8km achter Kabirov
Hepheastuszaterdag 7 januari 2006 @ 16:09
bij mij staan ze allebei nog steeds op 247 te gaan

[edit 16.13 uur]
bierhof zit nu 17 km voor stacey

[edit2]
16.14
en ze gaan weer gelijk op
PHEW !

[ Bericht 45% gewijzigd door Hepheastus op 07-01-2006 16:15:56 ]
Damzkieeezaterdag 7 januari 2006 @ 16:10
Bij mij nu Henk op 274 en Stacey en Kabirov op 321
jozef444zaterdag 7 januari 2006 @ 16:10
Woei volgens mij staat Henk idd weer stil, maar Stacey en kabierhof staan ook al lang stil op hetzelfde punt.
jozef444zaterdag 7 januari 2006 @ 16:16
Stacey staat ook stil, iig is kabirov m dik voorbij
Alexxxxxzaterdag 7 januari 2006 @ 16:16
quote:
Op zaterdag 7 januari 2006 13:36 schreef JosvG het volgende:

[..]

Bron: http://www.trucksfromholland.nl

Ik weet niet of het al gepost was, maar ik heb nu medelijden met Alexxxx
Ik waardeerhet medelijden

Nou ja, volgend jaar gewoon een grotere Friese vlag op de truck, dan komt het vast wel geod
DIJKzaterdag 7 januari 2006 @ 16:17
Volgens mij is het een heel slagveld op 274 km, want naast Chagin staan bijvoorbeeld Azevedo en vader en zoon Sugawara ook op 274. Kopje Thee jongens ...
Alexxxxxzaterdag 7 januari 2006 @ 16:19
quote:
Op zaterdag 7 januari 2006 16:17 schreef DIJK het volgende:
Volgens mij is het een heel slagveld op 274 km, want naast Chagin staan bijvoorbeeld Azevedo en vader en zoon Sugawara ook op 274. Kopje Thee jongens ...
Misschien staat er wel iemand met een ijscokar daar
DIJKzaterdag 7 januari 2006 @ 16:19
quote:
Op zaterdag 7 januari 2006 16:16 schreef jozef444 het volgende:
Stacey staat ook stil, iig is kabirov m dik voorbij
bij mij beide op 338 hoor ?!

Stacey en Kabirov doen goede zaken zo. Ik kan geen andere wagen vinden die verder is dan 274. Alhoewel er wel een paar op no information staan...

edit --> Ow wel, de sugawara's zijn chagin nu ook voorbij Azevedo nog wel op 274 .
Hepheastuszaterdag 7 januari 2006 @ 16:24
misschien is er iemand omgevallen die de hele woestijn blokkeert

Knuiman is 28e geworden op de motoren, dus ook netjes
Damzkieeezaterdag 7 januari 2006 @ 16:24
Soms worden rijders pas na een tijdje weer getracked, dus het is wel verneukeratief, die tracking... De posis is betrouwbaarder...
DIJKzaterdag 7 januari 2006 @ 16:25
quote:
Op zaterdag 7 januari 2006 16:24 schreef Damzkieee het volgende:
Soms worden rijders pas na een tijdje weer getracked, dus het is wel verneukeratief, die tracking... De posis is betrouwbaarder...
Dat wel, maar chagin staat nou zeker al 3 kwartier op 274
Impryzaterdag 7 januari 2006 @ 16:26
quote:
Op zaterdag 7 januari 2006 16:25 schreef DIJK het volgende:

[..]

Dat wel, maar chagin staat nou zeker al 3 kwartier op 274
Inderdaad... en de rest gaat met sprongetjes vooruit. Stacey en Bierhof rijden dan volgens mij oo samen op.
Damzkieeezaterdag 7 januari 2006 @ 16:27
quote:
Op zaterdag 7 januari 2006 16:25 schreef DIJK het volgende:

[..]

Dat wel, maar chagin staat nou zeker al 3 kwartier op 274
LAten we hopen dat ie vast zit met zn russische rommel maar ik denk dat het trackingsysteem en niet kan vinden ofzo
Impryzaterdag 7 januari 2006 @ 16:29
Bierhof z'n Iri is overgesprongen naar 369 en Stacey staat nog steeds op 338, hopen dat die dalijk ook overspringt
Guzmanzaterdag 7 januari 2006 @ 16:33
Henk staat nog op 274, hopenlijk is hij ergens drijfzand tegen gekomen waar hij niet meer uit komt
Impryzaterdag 7 januari 2006 @ 16:33
Er staan inderdaad echt veel trucks op Km 270 t/m 274, o.a. Echter, Henk en Azevedo.

Update!
Henk is los en rijdt nu pas op 282km! Geen iri-fout dus! Maar een flinke achterstand.
existenzzaterdag 7 januari 2006 @ 16:35
quote:
Op zaterdag 7 januari 2006 16:29 schreef Impry het volgende:
Bierhof z'n Iri is overgesprongen naar 369 en Stacey staat nog steeds op 338, hopen dat die dalijk ook overspringt
369 staat Stacey bij mij
Damzkieeezaterdag 7 januari 2006 @ 16:36
Henk nu 282, Kabirov 388 en Stacey 369 hier.
DIJKzaterdag 7 januari 2006 @ 16:36
arggg.. Stacey lijkt nu ook te hangen . En kabirov stoomt gewoon door.

En die dekselse rus is losgekomen. Hij is van 274 naar 282 geschoven.

HUP HANS!
existenzzaterdag 7 januari 2006 @ 16:38
Alle andere Nederlandse trucks zijn nog niet eens bij cp1
Guzmanzaterdag 7 januari 2006 @ 16:38
kut
Hepheastuszaterdag 7 januari 2006 @ 16:40
tis nog een eind hoor

Magnaldi de snelste auto op cp2:
1 315 MAGNALDI (FRA) 14:54:39 04:01:39
2 300 PETERHANSEL (FRA) 14:38:11 04:03:11
3 304 ROMA (ESP) 14:49:17 04:04:17
Damzkieeezaterdag 7 januari 2006 @ 16:41
AI:

CHECKPOINTS BY HOURS TRUCK - CP 2 Pos. N° Name Hours Time
1 500 KABIROV (RUS) 15:37:13 04:36:13

Poeprus
DIJKzaterdag 7 januari 2006 @ 16:41
quote:
Op zaterdag 7 januari 2006 16:38 schreef existenz het volgende:
Alle andere Nederlandse trucks zijn nog niet eens bij cp1
Jawel hoor, Geert verhoeven is 10 min geleden langsgekomen in 03:32:45. Een uurtje langzamer dan Stacey dus.
existenzzaterdag 7 januari 2006 @ 16:41
Hij is los
JosvGzaterdag 7 januari 2006 @ 16:42
Kabirov is al door CP2, de rest nog niet Gelukkig komt er nog een stuk aan dat snel is voor Stacey en niet voor Kabirov, namelijk mixed-terrain
Impryzaterdag 7 januari 2006 @ 16:45
CHECKPOINTS BY TIME TRUCK - CP 2 Pos. N° Name Hours Time
1 500 KABIROV (RUS) 15:37:13 04:36:13
2 524 STACEY (HOL) 15:42:50 04:42:50

Heeft Hans toch even vast gestaan.
Guzmanzaterdag 7 januari 2006 @ 16:45
quote:
Op zaterdag 7 januari 2006 16:42 schreef JosvG het volgende:
Kabirov is al door CP2, de rest nog niet Gelukkig komt er nog een stuk aan dat snel is voor Stacey en niet voor Kabirov, namelijk mixed-terrain
Stacey op 8km van Kapi dus die zal zo wel door komen
Damzkieeezaterdag 7 januari 2006 @ 16:46
Ah 6 minuten maar, nu wachten tot henk eraan komt
Guzmanzaterdag 7 januari 2006 @ 16:48
quote:
Op zaterdag 7 januari 2006 16:46 schreef Damzkieee het volgende:
Ah 6 minuten maar, nu wachten tot henk eraan komt
Die loopt 100 km achter op Stacey
Impryzaterdag 7 januari 2006 @ 16:48
quote:
Op zaterdag 7 januari 2006 16:46 schreef Damzkieee het volgende:
Ah 6 minuten maar, nu wachten tot henk eraan komt
Duurt nog wel even hoor Kilometer of 100 door flinke duinen
Damzkieeezaterdag 7 januari 2006 @ 16:48
quote:
Op zaterdag 7 januari 2006 16:48 schreef Impry het volgende:

[..]

Duurt nog wel even hoor Kilometer of 100 door flinke duinen
Mooi laat hem rustig aan doen
Guzmanzaterdag 7 januari 2006 @ 16:54
Damzkieeezaterdag 7 januari 2006 @ 16:54
Henkie ploeterd naar 321. Hoe lang zou het nog duren voordat hij bij CP2 is? 45 minuten toch zeker wel lijkt me?
Alexxxxxzaterdag 7 januari 2006 @ 16:56
quote:
Op zaterdag 7 januari 2006 16:54 schreef Guzman het volgende:
[afbeelding]
Mja, ik ken de kamaz site ook, en weet dus dat dit een foto uit 2004 is
Guzmanzaterdag 7 januari 2006 @ 16:56
quote:
Op zaterdag 7 januari 2006 16:56 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

Mja, ik ken de kamaz site ook, en weet dus dat dit een foto uit 2004 is
Maar dat wens ik ze toe
Alexxxxxzaterdag 7 januari 2006 @ 16:59
quote:
Op zaterdag 7 januari 2006 16:56 schreef Guzman het volgende:

[..]

Maar dat wens ik ze toe
Ik wens ze dat neit toe

Ik wens ze dit toe:
Hepheastuszaterdag 7 januari 2006 @ 16:59
het verschil met kabi is nu 8 km en was 13 (als de gegevens kloppen)
Damzkieeezaterdag 7 januari 2006 @ 17:01
Dat 8 klopt ook al niet meer want Hans is al voorbij CP2 (=406)...
Damzkieeezaterdag 7 januari 2006 @ 17:02
Stacey 449 bierhof 462

[ Bericht 61% gewijzigd door Damzkieee op 07-01-2006 17:07:38 ]
DIJKzaterdag 7 januari 2006 @ 17:06
stacey update nu ook naar 449. Die paar minuutjes die hij eventueel verliest op kabirov maken niet zoveel uit. Die zijn wel te overzien. Maar hij moet gewoon een hele grote hap uit die 1.5 uur achterstand op chagin gaan pakken.
Dirk-Kuijtzaterdag 7 januari 2006 @ 17:07
DIJKzaterdag 7 januari 2006 @ 17:12
Nu ze uit de duinen zijn update iritrack veel beter trouwens. Hij ging bij Stacey de 447, 449 naar 451 .
jozef444zaterdag 7 januari 2006 @ 17:14
en vergis ik me of blijft kabirov op 462 staan
existenzzaterdag 7 januari 2006 @ 17:15
quote:
Op zaterdag 7 januari 2006 17:14 schreef jozef444 het volgende:
en vergis ik me of blijft kabirov op 462 staan
Ja, hij zit bij mij op 479. Henk daarintegen lijkt wel vast te zitten.
JosvGzaterdag 7 januari 2006 @ 17:16
quote:
Op zaterdag 7 januari 2006 17:14 schreef jozef444 het volgende:
en vergis ik me of blijft kabirov op 462 staan
Je vergist je, iritrack is gewoon langzaam
jozef444zaterdag 7 januari 2006 @ 17:16
Dat iritrack refresht echt brak
DIJKzaterdag 7 januari 2006 @ 17:33
Nog steeds niemand door op CP2 behalve Kabirov en Stacey. Alhoewel Chagin er nu wel in de buurt lijkt te komen. Stacey kwam tenslotte ook al door toen hij op iritrack er nog 25 km voor zat.
psychosuckerzaterdag 7 januari 2006 @ 17:37
verschil tussen Chagin en Stacey is ongeveer 100 km...hoeveel is dat in tijd ??
jozef444zaterdag 7 januari 2006 @ 17:43
Stacey nu gelijk met Kabirov , volgens iritrack iig
DIJKzaterdag 7 januari 2006 @ 17:43
CP2

Pos. N° Nom Heures Temps
1 500 KABIROV (RUS) 15:37:13 04:36:13
2 524 STACEY (HOL) 15:42:50 04:42:50
3 508 CHAGIN (RUS) 16:40:39 05:32:39
Dirk-Kuijtzaterdag 7 januari 2006 @ 17:44
quote:
Op zaterdag 7 januari 2006 17:43 schreef jozef444 het volgende:
Stacey nu gelijk met Kabirov , volgens iritrack iig
jozef444zaterdag 7 januari 2006 @ 17:44
Oef das met eenbeetje mazzel zowat een uur deraf
DIJKzaterdag 7 januari 2006 @ 17:45
quote:
Op zaterdag 7 januari 2006 17:44 schreef jozef444 het volgende:
Oef das met eenbeetje mazzel zowat een uur deraf
Ik denk hoogstens 3 kwartier. Die Chagin zet er meestal aardig de sokken in als hij achter ligt.
jozef444zaterdag 7 januari 2006 @ 17:47
quote:
Op zaterdag 7 januari 2006 17:45 schreef DIJK het volgende:

[..]

Ik denk hoogstens 3 kwartier. Die Chagin zet er meestal aardig de sokken in als hij achter ligt.
Dat wel maar ik weet niet hoelaat daar zonsondergang is, stel dat Henk nog op de piste is als het donker gaat worden dan kan ie lang niet zo hard doortrekken .
Damzkieeezaterdag 7 januari 2006 @ 17:57
1 500 KABIROV (RUS) 15:37:13 04:36:13
2 524 STACEY (HOL) 15:42:50 04:42:50
3 508 CHAGIN (RUS) 16:40:39 05:32:39
4 509 LOPRAIS (CZE) 16:42:37 05:36:37
DIJKzaterdag 7 januari 2006 @ 18:03
quote:
Op zaterdag 7 januari 2006 17:47 schreef jozef444 het volgende:

[..]

Dat wel maar ik weet niet hoelaat daar zonsondergang is, stel dat Henk nog op de piste is als het donker gaat worden dan kan ie lang niet zo hard doortrekken .
daar heb je een punt

Stacey is in ieder geval goed aan de finish van de stage gekomen!

POSIS EN HEURES CAMION - ASS Pos. N° Nom Heures Temps
1 500 KABIROV (RUS) 16:54:01 05:53:01
2 524 STACEY (HOL) 16:58:26 05:58:26

Hans
jozef444zaterdag 7 januari 2006 @ 18:10
zeker niet slecht
bliebliezaterdag 7 januari 2006 @ 18:22
Misschien moeten ze het volgend jaar maar irritrack noemen .,
Hepheastuszaterdag 7 januari 2006 @ 18:35
oftochmaargpstrack
Dirk-Kuijtzaterdag 7 januari 2006 @ 18:46
Henk heeft toch redelijk snel veel geod gemaakt
Damzkieeezaterdag 7 januari 2006 @ 18:52
Henkie is nog niet binnen volgens de posis hoor?
Damzkieeezaterdag 7 januari 2006 @ 18:56
Henk binnen op 51min van kabbie

1 500 KABIROV (RUS)
BELYAEV (RUS)
MOKEEV (RUS) KAMAZ 05:53:01 00:00:00
2 524 STACEY (HOL)
GOTLIB (BEL)
DER KINDEREN (HOL) MAN 05:58:26 00:05:25
3 508 CHAGIN (RUS)
YAKUBOV (RUS)
SAVOSTIN (RUS) KAMAZ 06:44:57 00:51:56
Damzkieeezaterdag 7 januari 2006 @ 18:57
Hans dus weer 46 minuten ingelopen op Henkie

Nieuwe stand (voorlopig)

1 508 CHAGIN (RUS)
YAKUBOV (RUS)
SAVOSTIN (RUS) KAMAZ 35:47:23 00:00:00

2 500 KABIROV (RUS)
BELYAEV (RUS)
MOKEEV (RUS) KAMAZ 36:17:55 00:30:32

3 524 STACEY (HOL)
GOTLIB (BEL)
DER KINDEREN (HOL) MAN 36:32:17 00:44:54
Dirk-Kuijtzaterdag 7 januari 2006 @ 18:59
Damzkieeezaterdag 7 januari 2006 @ 19:01
Carlos Sainz is een kwartier geleden alsnog gestart met de etappe en probeert op tijd binnen te komen in Nouakchott... wat een gedrevenheid! Hij moet nu nog 499km !
Alexxxxxzaterdag 7 januari 2006 @ 19:01
quote:
Op zaterdag 7 januari 2006 18:57 schreef Damzkieee het volgende:
Hans dus weer 46 minuten ingelopen op Henkie

Nieuwe stand (voorlopig)

1 508 CHAGIN (RUS)
YAKUBOV (RUS)
SAVOSTIN (RUS) KAMAZ 35:47:23 00:00:00

2 500 KABIROV (RUS)
BELYAEV (RUS)
MOKEEV (RUS) KAMAZ 36:17:55 00:30:32

3 524 STACEY (HOL)
GOTLIB (BEL)
DER KINDEREN (HOL) MAN 36:32:17 00:44:54
als ie dat morgen weer doet, staat ie 1
Dirk-Kuijtzaterdag 7 januari 2006 @ 19:02
quote:
Op zaterdag 7 januari 2006 19:01 schreef Damzkieee het volgende:
Carlos Sainz is een kwartier geleden alsnog gestart met de etappe en probeert op tijd binnen te komen in Nouakchott... wat een gedrevenheid! Hij moet nu nog 499km !
Kan hij waarschijnlijk in 1 keer door morgen
Damzkieeezaterdag 7 januari 2006 @ 19:03
quote:
Op zaterdag 7 januari 2006 19:02 schreef Dirk-Kuijt het volgende:

[..]

Kan hij waarschijnlijk in 1 keer door morgen
Zou hij dat nog redden binnen de tijd?

Loprais binnen op 2u13min van Kabbie.

[ Bericht 10% gewijzigd door Damzkieee op 07-01-2006 19:46:57 ]
Damzkieeezaterdag 7 januari 2006 @ 19:44
Wat een slagveld vandaag, er moeten er nog gigantisch veel binnenkomen: om 19.43:

Auto's : Gestart: 140, Gefinished: 24
Motoren: Gestart: 165, Gefinished: 89
Trucks: Gestart: 63, Gefinished: 5

Sainz nu al een tijdje op 98km, wordt een latertje
Hepheastuszaterdag 7 januari 2006 @ 19:44
quote:
Op zaterdag 7 januari 2006 19:02 schreef Dirk-Kuijt het volgende:

[..]

Kan hij waarschijnlijk in 1 keer door morgen
morgen is rustdag
Damzkieeezaterdag 7 januari 2006 @ 19:46
quote:
Op zaterdag 7 januari 2006 19:44 schreef Hepheastus het volgende:

[..]

morgen is rustdag
tijd zat dus
Damzkieeezaterdag 7 januari 2006 @ 21:52
Om 21.50 64 van de 140 auto's binnen. Is er iets bekend over Loix/Verhoef? Die zijn namelijk nog niet binnen....
area51zaterdag 7 januari 2006 @ 22:07
Van de site van Eric Verhoef:

Gestrand in het zand met kapotte achteras
Eric Verhoef belde zojuist:


Om 18.16 uur ontvingen we telefonisch bericht van Eric dat ze gestrand zijn midden in woestijnduinen met een defecte achteras waarvan het differentieel kapot is. De Bowler is door de tweede MAN Exact truck naar een duintop gesleept en wacht daar op de snelle assistentietruck van het team. Eric: "met alleen voorwielaandrijving komen we hier niet weg, dus hopelijk worden we snel gevonden en kunnen we de resterende 21 km gesleept worden naar de CP en dan over een normale weg naar het bivak. Dat kost dan wel vel straftijd maar is onze enige kans om in de rally te blijven."
Damzkieeezaterdag 7 januari 2006 @ 22:20
Balans om 22.18:
Auto's : 67/140 binnen
Motoren: 109/165 binnen
Trucks: 20/63 binnen

OT: Heeft iemand nog opgelet welke motorrijders genoemd werden ivm de betaling aan RTL7, waar we het gisteren over hadden?
Alexxxxxzaterdag 7 januari 2006 @ 22:23
quote:
Op zaterdag 7 januari 2006 22:20 schreef Damzkieee het volgende:
Balans om 22.18:
Auto's : 67/140 binnen
Motoren: 109/165 binnen
Trucks: 20/63 binnen

OT: Heeft iemand nog opgelet welke motorrijders genoemd werden ivm de betaling aan RTL7, waar we het gisteren over hadden?
ja. dit keer nummer 1 en 2 van de NL-ers genoemd.. maar volgesn mij ishet zo dat ze de ebste nederlander noemen, en dan de nederlander die in het interviewtje er na komt, als bruggetje.
stinkiezaterdag 7 januari 2006 @ 22:33
quote:
Op zaterdag 7 januari 2006 22:23 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

ja. dit keer nummer 1 en 2 van de NL-ers genoemd.. maar volgesn mij ishet zo dat ze de ebste nederlander noemen, en dan de nederlander die in het interviewtje er na komt, als bruggetje.
zo eens kijken. Ben benieuwd....
Damzkieeezaterdag 7 januari 2006 @ 22:39
Effe offtopic: waarom staat dit topic niet bij SPORT?
JosvGzaterdag 7 januari 2006 @ 22:47
quote:
Op zaterdag 7 januari 2006 22:39 schreef Damzkieee het volgende:
Effe offtopic: waarom staat dit topic niet bij SPORT?
2 jaar geleden heb ik een poging gewaagd een Dakar topic te openen is sport, maar die is gesloten omdat er al een liep in PTA
Damzkieeezaterdag 7 januari 2006 @ 22:47
Het Yamaha team komt wel lekker aan bod of niet??? nu al 4 genoemd.
Damzkieeezaterdag 7 januari 2006 @ 22:48
quote:
Op zaterdag 7 januari 2006 22:47 schreef JosvG het volgende:

[..]

2 jaar geleden heb ik een poging gewaagd een Dakar topic te openen is sport, maar die is gesloten omdat er al een liep in PTA
Goed, dan hebben we het er niet meer over
JosvGzaterdag 7 januari 2006 @ 22:48
Mag ik trouwens de twijfelachtige eer om het volgende topic te openen? Zomaar een vraagje
Damzkieeezaterdag 7 januari 2006 @ 22:50
Van mij wel
CrazyCaviazaterdag 7 januari 2006 @ 23:01
Withdrawals..

335 GORDON (USA)
SKILTON (USA) HUMMER
333 LOIX (BEL)
VERHOEF (HOL) BOWLER
Damzkieeezaterdag 7 januari 2006 @ 23:04
Heh kut
Mikkiezaterdag 7 januari 2006 @ 23:47
- Prive gegevens op verzoek van de poster weggehaald. -

[ Bericht 90% gewijzigd door Sander op 18-05-2011 21:43:32 ]
psychosuckerzondag 8 januari 2006 @ 00:18
van deijne zit in de problemen; staat al tijden samen met zijn servicetruck op 338 km

[ Bericht 1% gewijzigd door psychosucker op 08-01-2006 00:28:07 ]
JosvGzondag 8 januari 2006 @ 00:25
Nog 5 posts, even doorposten dan kunnen we in een vers topique opnieuw beginnen
JosvGzondag 8 januari 2006 @ 00:26
Is er niemand meer online die dit topic volgt?? Dan zal ik het zelf wel even volposten!
JosvGzondag 8 januari 2006 @ 00:27
Zijn er mensen die naar de rustdag/dakar gaan van Fok!?
JosvGzondag 8 januari 2006 @ 00:27
Nog een paar posts....
JosvGzondag 8 januari 2006 @ 00:27
En daar gaan we dan...

Le Dakar 2006 [Deel 5] voor het nieuwe topic

Omdat Mikkie dat zo graag wilde

[ Bericht 85% gewijzigd door JosvG op 08-01-2006 00:39:39 ]