Copy/Pasten is een optiequote:Op woensdag 4 januari 2006 15:30 schreef Vliegvrager het volgende:
[..]
zat ik er toch niet ver naastsowwy
Sub, pas je de tt even aan![]()
Heb je goed gezienquote:Op woensdag 4 januari 2006 15:33 schreef MaRySe het volgende:
Ik vind het een uurwerk?
Ik vind er niet zoveel over te zeggen, tis een klok...quote:Op woensdag 4 januari 2006 16:10 schreef _moder8or_ het volgende:
Wat vinden jullie van mijn bovenstaande macro foto Dames
quote:Op woensdag 4 januari 2006 16:11 schreef pea4fun het volgende:
[..]
Ik vind er niet zoveel over te zeggen, tis een klok...
Zelfs dat is niet bijzonder op een fotoquote:Op woensdag 4 januari 2006 16:12 schreef _moder8or_ het volgende:
[..]En wat voor één, een stilstaande
quote:Op woensdag 4 januari 2006 16:13 schreef pea4fun het volgende:
[..]
Zelfs dat is niet bijzonder op een foto
Tis een klok ja...quote:Op woensdag 4 januari 2006 16:10 schreef _moder8or_ het volgende:
Wat vinden jullie van mijn bovenstaande macro foto Dames
quote:Op woensdag 4 januari 2006 16:02 schreef pea4fun het volgende:
Ja ik ben ook alweer gestopt met nuttige bezigheden.
Troep naar de stort brengen is mannenwerk, dat bleek wel weer toen ik daar als enige vrouw met vuilniszakken en rollen vloerbedekking liep te slepen...tjongejonge wat ben ik geëmancipeerd![]()
Beetje obstinaat, maar verder ok.quote:Op woensdag 4 januari 2006 16:13 schreef _moder8or_ het volgende:
[..]Shoot me
.
Maar hoe is het met u?
Er is nu een pad waar ik kan lopenquote:
quote:Op woensdag 4 januari 2006 16:37 schreef pea4fun het volgende:
[..]
Er is nu een pad waar ik kan lopen![]()
What's newquote:
quote:
Geen idee. Ondertussen ben ik russisch.. maar doel is hetzelfde, wapens ook..athans, ik pak nazi zooi op, dan heb ik nooit een tekort aan ammoquote:Op woensdag 4 januari 2006 14:34 schreef HMaster-II het volgende:
Welke missie is dat??? 4.24???
quote:
quote:en nu ga ik maar alvast wat aan het eten voorbereiden, moet zo nog ff een huis kijken
Dan moet je gaan kokenquote:
d'r vriend is al bezigquote:Op woensdag 4 januari 2006 17:29 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Dan moet je gaan kokenEn niet je zus laten koken en zo
Goed geregeldquote:
quote:
Ik nog nietquote:Op woensdag 4 januari 2006 18:24 schreef Xilantof het volgende:
ik heb ondertussen ook lekker gegeten
hoi.quote:Op woensdag 4 januari 2006 19:53 schreef blackbully het volgende:
hey hey goede avond allemaal
Nou ja...verhuisplannen...dat is nog een beetje vroeg om te zeggen. Maar we hebben wel wat leuks gezien, even een nachtje over slapen, nog eens kijken of we het er wel voor over hebben enzo...quote:
Brandstof. Verkrijgbaar in een aantal subvarianten, waarvan landbouwdiesel (ook bekend als "rode diesel"), kerosine, en huisbrandolie de minder bekende zijnquote:Op woensdag 4 januari 2006 18:45 schreef Shark.Bait het volgende:
ik ben niet cool
Dat vind ik wel kewl eigenlijk
1. Diesel
een cocon-achtig iets?quote:2. iPod
Werkwoord, tevens goede plek om dingen op het web te kunnen zoekenquote:3. Google
Katachtig roofdier, in de VS beter bekend als Mountain-lion. Tevens de bijnaam van een auto en een helicopter.quote:4. Puma
Gezond, vol vitaminesquote:5. Apple
respectievelijk sportschoenen, iets met een spelletje, een website (te oordelen aan de toevoeging .nl), twee heren (heaumeau?), en een winkel die ik langs de Gaasperdammerweg heb gezien. Heb ik nu iets gewonnen?quote:6. Adidas
7. PlayStation
8. Monsterboard.nl
9. Ben & Jerry's
10. Ikea
Ow, het zijn allemaal merken dus. Ik loop achter blijkbaarquote:Ik heb niks met deze merknamen. Googlen doe ik omdat het nodig is, niet omdat ik het een cool merk vind
Als je merken mist, hoe kun je ze dan bespreken?quote:Op woensdag 4 januari 2006 21:04 schreef blackbully het volgende:
waar gaat dit over?'
ga lekker in liftyle dit bespreken wat hot is en wat not en welke merken je hebt gemist.
(subtiel kickje om weer opgang te komen)
Wat een klote wapens hebben die russen zeg...teeering.. nou ja, behalve die sniper geweer...dat werkt wel goed...quote:
Reichstag.quote:Op woensdag 4 januari 2006 21:08 schreef Shark.Bait het volgende:
[..]
Wat een klote wapens hebben die russen zeg...teeering.. nou ja, behalve die sniper geweer...dat werkt wel goed...
Ik heb bovenop de Reikstag gestaan. Was me een dagje werk daarom. Jammer dat ik niet met de rode vlag mocht wapperen.
Vraag maar aan pea. Zij wil een rateldingskeflapgevalletje om foto's wat makkelijker te nemen.quote:Op woensdag 4 januari 2006 21:06 schreef RonaldV het volgende:
En nu we toch filosofies bezig zijn: hoe kun je iets missen dat je niet kent?![]()
Een watte?quote:Op woensdag 4 januari 2006 21:10 schreef Shark.Bait het volgende:
[..]
Vraag maar aan pea. Zij wil een rateldingskeflapgevalletje om foto's wat makkelijker te nemen.
Ja ik zat me al af te vragen, ik schrijf het fout, maar ik had geen zin om nummer 3 van de merkenlijst te gebruiken om het op te zoeken....quote:
Heeft geen zin, ze kent het toch niet, maar ze mist het welquote:
Ow ja...die wil ikquote:Op woensdag 4 januari 2006 21:10 schreef Shark.Bait het volgende:
[..]
Vraag maar aan pea. Zij wil een rateldingskeflapgevalletje om foto's wat makkelijker te nemen.
Nou hoor.... Ik wil weten wat het is! [insert]stampvoetsmiley[/insert]quote:
Die zijn helemaal zo duur niet hoorquote:Op woensdag 4 januari 2006 22:09 schreef Mauro het volgende:
Heeft iemand nog een afstandbediening liggen voor mijn D70s? Of een makkelijke belichtingsmeter?
![]()
Omdat niemand wat zegt?quote:Op woensdag 4 januari 2006 22:56 schreef Schanulleke het volgende:
Wat is het hier toch vreselijk stil 's-avonds. Hoe kan dat nou
Met die ML-L3 valt dat reuze mee. Zolang ik in een ruimte ben en niet buiten kan ik ongeveer in alle hoeken en standen drukken en hoor ik nog steeds dat mooie geluid van de D70.quote:Op woensdag 4 januari 2006 22:50 schreef blackbully het volgende:
alleen jammer dat er maar aan 1 kant van de D70 een censor zit.
ik sta natuurlijk altijd aan de verkeerde kant en dan werkt het niet goed.
hmm daar heb je wel een punt jaquote:
misschien moet ik er eens een andere baterij in stoppen.quote:Op woensdag 4 januari 2006 22:58 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Met die ML-L3 valt dat reuze mee. Zolang ik in een ruimte ben en niet buiten kan ik ongeveer in alle hoeken en standen drukken en hoor ik nog steeds dat mooie geluid van de D70.
Gister vond ik het anders best druk!quote:Op woensdag 4 januari 2006 22:56 schreef Schanulleke het volgende:
Wat is het hier toch vreselijk stil 's-avonds. Hoe kan dat nou
neeeequote:Op woensdag 4 januari 2006 22:59 schreef Xilantof het volgende:
hoi!
Ik ben er nu weerquote:Op woensdag 4 januari 2006 23:00 schreef Subhuman het volgende:
[..]
Gister vond ik het anders best druk!
dat was je msn.quote:Op woensdag 4 januari 2006 23:00 schreef Subhuman het volgende:
[..]
Gister vond ik het anders best druk!
quote:Op woensdag 4 januari 2006 23:00 schreef blackbully het volgende:
[..]
neeee
ik wil niet wennen aan jou
ja doe!quote:Op woensdag 4 januari 2006 23:00 schreef pea4fun het volgende:
Zal ik anders ff een liedje zingen?
en waar is dat te beluisteren dan?quote:Op woensdag 4 januari 2006 23:00 schreef pea4fun het volgende:
Zal ik anders ff een liedje zingen?
quote:
Wat voor speeltje??quote:Op woensdag 4 januari 2006 23:01 schreef Mauro het volgende:
Nou heb ik wild om me heen geklikt met mijn speeltje en ik heb echt maar 1 mooie foto.
Ja, nog wel een andere maar daar staat een heel erg vervelende lantaarnpaal in de weg
Anders was dat een heel erg mooie foto geworden.
Nee verzoekjes doe ik niet aan, ik ken alleen maar "boer wat heb je mooie kippen"quote:Op woensdag 4 januari 2006 23:01 schreef Xilantof het volgende:
[..]
ja doe!
mag ik verzoekjes indienen?
Hupquote:Op woensdag 4 januari 2006 23:03 schreef pea4fun het volgende:
[..]
Nee verzoekjes doe ik niet aan, ik ken alleen maar "boer wat heb je mooie kippen"
Je moet ook niet wild om je heen klikken, je moet goed kijken, stilstaan, compositie zoeken door je zoeker, adem in-adem uit, en dan rustig klikquote:Op woensdag 4 januari 2006 23:01 schreef Mauro het volgende:
Nou heb ik wild om me heen geklikt met mijn speeltje en ik heb echt maar 1 mooie foto.
Ja, nog wel een andere maar daar staat een heel erg vervelende lantaarnpaal in de weg
Anders was dat een heel erg mooie foto geworden.
nou vooruitquote:Op woensdag 4 januari 2006 23:05 schreef blackbully het volgende:
Xil ben je er nog?
hmmm heb ik mijn frustraties teveel ge uit?
sorry
heb ook de heledag gewerkt.
krijg je dat he
zakdoekje?quote:
en dan vraag je je thuis af waar de focus rig voor is?quote:Op woensdag 4 januari 2006 23:05 schreef pea4fun het volgende:
[..]
Je moet ook niet wild om je heen klikken, je moet goed kijken, stilstaan, compositie zoeken door je zoeker, adem in-adem uit, en dan rustig klik
Boooeeer wat hééééb je mohooie kippenquote:
Dat weet ikquote:Op woensdag 4 januari 2006 23:05 schreef pea4fun het volgende:
[..]
Je moet ook niet wild om je heen klikken, je moet goed kijken, stilstaan, compositie zoeken door je zoeker, adem in-adem uit, en dan rustig klik
quote:Op woensdag 4 januari 2006 23:05 schreef blackbully het volgende:
[..]
zakdoekje?
en stoffer en blik om je smily op te vegen?
Dan moet je een snellere camera nemen. En vooral veel oefenenquote:Op woensdag 4 januari 2006 23:06 schreef Mauro het volgende:
[..]
Dat weet ik
Maar voorbijrazende vliegtuigen gaan niet ineens stilhangen in de lucht
ik doe toch geen manual focus zekerquote:Op woensdag 4 januari 2006 23:06 schreef blackbully het volgende:
[..]
en dan vraag je je thuis af waar de focus rig voor is?
nog wat leuks?quote:Op woensdag 4 januari 2006 23:07 schreef RonaldV het volgende:
sorry, ik was even wat Top Gear filmpjes aan het spieken
Als je het goed kunt is het wel snellerquote:Op woensdag 4 januari 2006 23:07 schreef pea4fun het volgende:
[..]
ik doe toch geen manual focus zeker![]()
flabber.nlquote:
meen je dat?quote:Op woensdag 4 januari 2006 23:07 schreef pea4fun het volgende:
[..]
ik doe toch geen manual focus zeker![]()
Voor mij welquote:Op woensdag 4 januari 2006 23:06 schreef Mauro het volgende:
[..]
Dat weet ik
Maar voorbijrazende vliegtuigen gaan niet ineens stilhangen in de lucht
quote:Op woensdag 4 januari 2006 23:07 schreef RonaldV het volgende:
Dan moet je een snellere camera nemen. En vooral veel oefenen
Top Gear is goedquote:Op woensdag 4 januari 2006 23:07 schreef RonaldV het volgende:
sorry, ik was even wat Top Gear filmpjes aan het spieken
Wil ik ook gaan doen, maar ik kom er achter dat ik dan eerst aan de bril moet.quote:Op woensdag 4 januari 2006 23:09 schreef blackbully het volgende:
[..]
meen je dat?
laat jij je d70 bepalen wat wel en niet scherp gaat worden?
ik ook hoor als ik lui ben.
als ik wakker ben zeg ik welk vlakje scherp moet zijn.
en als ik active ben ga ik zelf draaien
Manual focus gebruik ik alleen voor macro, of voor dingen die ik verwacht dat ze op een bepaalde plek gaan gebeuren zoals vuurwerk.quote:Op woensdag 4 januari 2006 23:09 schreef blackbully het volgende:
[..]
meen je dat?
laat jij je d70 bepalen wat wel en niet scherp gaat worden?
ik ook hoor als ik lui ben.
als ik wakker ben zeg ik welk vlakje scherp moet zijn.
en als ik active ben ga ik zelf draaien
Hey, was jij er ook?quote:
Ow jee...please don't shoot me!quote:Op woensdag 4 januari 2006 23:10 schreef blackbully het volgende:
578 pixels
ben je nieuw hier? nee toch
Zweepje dan?quote:
ik wil het vooral kunnen dus doe het vaak maar ben nog erg traag.quote:Op woensdag 4 januari 2006 23:11 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Wil ik ook gaan doen, maar ik kom er achter dat ik dan eerst aan de bril moet.
Welk moedel staat me het best?![]()
![]()
?
ik voelde me zo in de gaten gehouden daar. niet echt prettigquote:
Die lantaarnpaal soep je er toch zo uit johquote:Op woensdag 4 januari 2006 23:16 schreef Mauro het volgende:
[[url=http://xs62.xs.to/pics/06013/vliegtuigding_met_stomme_paal.jpg.xs.jpg]afbeelding][/url]
zul je altijd zien dat het nu op zaterdag bewolkt isquote:Op woensdag 4 januari 2006 23:17 schreef PdeHoog het volgende:
Nog meer blauwe luchtVolgend jaar ga ik ook op zaterdag
Veel gezellliger ookquote:Op woensdag 4 januari 2006 23:17 schreef PdeHoog het volgende:
Helemaal naar friesland? Ik betwijfel of ik wel ga hoor...hoewel er wel een speciaal team schijnt te komen....quote:Op woensdag 4 januari 2006 23:17 schreef PdeHoog het volgende:
maar kon wel lief laggen/lachen(ik weet het niet meer) toch?quote:Op woensdag 4 januari 2006 23:18 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Veel gezellliger ookwij stonden met zijn 3tjes... 4tjes eigenlijk, maar #4 had geen camera mee.
Ik moet eerst nog leren kokenquote:Op woensdag 4 januari 2006 23:18 schreef pea4fun het volgende:
[..]
Die lantaarnpaal soep je er toch zo uit joh
Ik vind m op zich niet eens zo slecht. Maar misschien moet je volgende keer wat dichterbij kruipen? Het vliegtuig is nu wel erg klein in beeld.quote:Op woensdag 4 januari 2006 23:16 schreef Mauro het volgende:
[[url=http://xs62.xs.to/pics/06013/vliegtuigding_met_stomme_paal.jpg.xs.jpg]afbeelding][/url]
dagje camping dan maar vantevoren.quote:Op woensdag 4 januari 2006 23:18 schreef pea4fun het volgende:
[..]
Helemaal naar friesland? Ik betwijfel of ik wel ga hoor...hoewel er wel een speciaal team schijnt te komen....
Dat vliegtuig heb ik bewust zo veraf laten gaan.quote:Op woensdag 4 januari 2006 23:19 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Ik vind m op zich niet eens zo slecht. Maar misschien moet je volgende keer wat dichterbij kruipen? Het vliegtuig is nu wel erg klein in beeld.
De Blue Angels (U.S. Navy demo team) komen inderdaad voor een eenmalig optreden naar Leeuwarden. Een vrij uniek bezoek, ze komen maar één keer in de 10-15 jaar de plas over. En dit keer doen ze ook maar één show: die van Leeuwarden. De recce party is al op bezoek geweest, dus tenzij er rare dingen gebeuren zijn ze er zeker bij!quote:Op woensdag 4 januari 2006 23:18 schreef pea4fun het volgende:
[..]
Helemaal naar friesland? Ik betwijfel of ik wel ga hoor...hoewel er wel een speciaal team schijnt te komen....
Ik?quote:Op woensdag 4 januari 2006 23:22 schreef Schanulleke het volgende:
Het valt me op dat veel foto's die hier, maar ook op andere fora gepost worden niet beschikken over EXIF-gegevens. Laten mensen dat expres weg, of zorgt bewerking dan wel hosting hiervoor?
(overigens is dit een slecht voorbeeldtopic, hier was alleen Mauro EXIF-los)
OK.....dan twijfel ik of ik gaquote:Op woensdag 4 januari 2006 23:22 schreef RonaldV het volgende:
Eén nadeel: de Blues trekken wel HEEL veel volk. Dus het gaat rete druk worden.
Voor zover ik weet zijn de mijne altijd voorzien van EXIF, tenzij ik ze door Irfanview heb gehaald.quote:Op woensdag 4 januari 2006 23:22 schreef Schanulleke het volgende:
Het valt me op dat veel foto's die hier, maar ook op andere fora gepost worden niet beschikken over EXIF-gegevens. Laten mensen dat expres weg, of zorgt bewerking dan wel hosting hiervoor?
Vermoedelijk komt dat door Save For Web. Ik doe altijd Save As en volgens mij blijft de EXIF dan bewaardquote:Op woensdag 4 januari 2006 23:22 schreef Schanulleke het volgende:
Dat zijn properties aan je bestand waarin sluitertijd en diafragma en ISO e.d. zijn opgeslagenquote:Op woensdag 4 januari 2006 23:25 schreef blackbully het volgende:
wat is exif?
EXIF-loos bedoelde ik.quote:
Dat ziet er al beter uit dan mijn uur prutsenquote:Op woensdag 4 januari 2006 23:26 schreef pea4fun het volgende:
Ok, broddelwerk maar ik heb een pilsje op
[afbeelding]
Jullie zijn echt goden zegquote:Op woensdag 4 januari 2006 23:26 schreef pea4fun het volgende:
[afbeelding]
op zich netjesquote:Op woensdag 4 januari 2006 23:26 schreef pea4fun het volgende:
[afbeelding]
klikquote:Op woensdag 4 januari 2006 23:29 schreef _moder8or_ het volgende:
Hoe heette die site ookalweer waar al de specs op staan van camera's et cetera?
dvpreview?
Look, dankje welquote:
Kwestie van oefenen.quote:Op woensdag 4 januari 2006 23:27 schreef _moder8or_ het volgende:
[..]
Jullie zijn echt goden zeg. Kon ik dat maar zo mooi
Hier te vindenquote:Op woensdag 4 januari 2006 23:30 schreef blackbully het volgende:
welke plugin moet ik dan hebben en waar vind ik die?
zit met gewoon explorer te koekeloeren
In FF doet hij het gewoonquote:Op woensdag 4 januari 2006 23:34 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Hier te vinden
Ik gebruik overigens zelf mozilla, weet dus niet of dit een hele goeie is...
Gewoon alle knoppies proberen en kijken wat het doet, heb ik ook gedaanquote:Op woensdag 4 januari 2006 23:31 schreef _moder8or_ het volgende:
[..]
Inderdaad.Maarja, ik kan alleen maar verkleinen van foto's en wat focussen.
[..]
Bedankt
Ben ik nu ook aan het doenquote:Op woensdag 4 januari 2006 23:38 schreef pea4fun het volgende:
[..]
Gewoon alle knoppies proberen en kijken wat het doet, heb ik ook gedaan
slaap lekkerquote:Op woensdag 4 januari 2006 23:45 schreef Schanulleke het volgende:
Ik vind het nu mooi geweest. Ik ga in bed nog even door de handleiding van mijn mooie nieuwe flitser bladeren, en dan tukken.
Trusten iedereen.
Graag gedaan, dat was mijn goeie daad voor vandaag weer, ik kan gaan slapenquote:Op woensdag 4 januari 2006 23:46 schreef blackbully het volgende:
hij werkt thanx pea
slaap lekkerquote:Op woensdag 4 januari 2006 23:50 schreef pea4fun het volgende:
[..]
Graag gedaan, dat was mijn goeie daad voor vandaag weer, ik kan gaan slapen
truste!quote:Op woensdag 4 januari 2006 23:50 schreef pea4fun het volgende:
[..]
Graag gedaan, dat was mijn goeie daad voor vandaag weer, ik kan gaan slapen
Ja, dat snapte ik nog wel hoorquote:
Eerst de plugin voor Internet Explorer installeren.quote:Op woensdag 4 januari 2006 23:53 schreef -Marjo- het volgende:
[..]
Ja, dat snapte ik nog wel hoorGebruik het zelf ook.
Ik vind de uitleg van die site nogal vaag...
Ah, gelukt!! Ik kon die .xpi steeds niet vindenquote:Op woensdag 4 januari 2006 23:57 schreef Mauro het volgende:
[..]
Eerst de plugin voor Internet Explorer installeren.
Dan de plugin voor FF downloaden, uitpakken en draaien.
Als ie draait de folder zoeken waar je hem neer wil zetten.
FF openen, onder extra, extensies aanklikken.
Verkenner openen, zoeken naar de locatie waar je de plugin hebt neergezet en die plugin dan verslepen naar je extensiesvenster.
Dan daar weer installeren.
FF herstarten en het werkt
is dat al macro?quote:Op donderdag 5 januari 2006 00:10 schreef _moder8or_ het volgende:
Ik zit nu een beetje te kutten met Macro
Zojuist een BMW logo geschoten
Bij mij alles lekker dichtbij scherp fotograferenquote:Op donderdag 5 januari 2006 00:12 schreef blackbully het volgende:
[..]
is dat al macro?
wat id de definitie trouwens van macro?
ik denk meteen aan insecten van een paar milimeter. max een centimeter of 3
maar kan zijn dat macro alles is wat kleiner is als je 10x15 foto
geen idee
Dus alleen maar kleine dingen? Maarja, ik ga nu niet naar buiten hoor. Of ik moet mijn hamster fotograferenquote:Op donderdag 5 januari 2006 00:15 schreef Xilantof het volgende:
macro = 1cm in het echt = 1 cm op je negatief/sensor
Mag je vragen hoor. Van mijn broers wagenquote:Op donderdag 5 januari 2006 00:15 schreef blackbully het volgende:
wil ik trouwens wel weten hoe jij aan dat logo komt?
of is dat nog niet verjaard?
zoveel wagens zonder logo
dus alles beeldvullend wat in het echt max 3 cm isquote:Op donderdag 5 januari 2006 00:15 schreef Xilantof het volgende:
macro = 1cm in het echt = 1 cm op je negatief/sensor
't is automatisch klein, omdat de sensoren niet groot zijnquote:Op donderdag 5 januari 2006 00:15 schreef _moder8or_ het volgende:
[..]
Dus alleen maar kleine dingen? Maarja, ik ga nu niet naar buiten hoor. Of ik moet mijn hamster fotograferenMaar die zit nooit stil
[..]
Mag je vragen hoor. Van mijn broers wagen.
Hij heeft nu carbon logo's
Aha, ik heb een middenformaat camera (denk ik)quote:Op donderdag 5 januari 2006 00:16 schreef Xilantof het volgende:
[..]
't is automatisch klein, omdat de sensoren niet groot zijn
of je moet naar middenformaat camera'sdaarmaa kun je ook grotere vergrotingen halen enzo.
(bovendien kun je daar makkelijker uit croppen..)
ja?quote:Op donderdag 5 januari 2006 00:18 schreef _moder8or_ het volgende:
[..]
Aha, ik heb een middenformaat camera (denk ik).
Maarja, het is leuk gewoon
Hoe weet ik dat?quote:Op donderdag 5 januari 2006 00:20 schreef Xilantof het volgende:
[..]
ja?
gebruik je 120spoeltjes? of 220?
geloof je wel hoorquote:Op donderdag 5 januari 2006 00:15 schreef _moder8or_ het volgende:
[..]
Dus alleen maar kleine dingen? Maarja, ik ga nu niet naar buiten hoor. Of ik moet mijn hamster fotograferenMaar die zit nooit stil
[..]
Mag je vragen hoor. Van mijn broers wagen.
Hij heeft nu carbon logo's
Geloof je me niet, gewoon even zeggen.
Neequote:Op donderdag 5 januari 2006 00:20 schreef blackbully het volgende:
[..]
geloof je wel hoor
heb ooit mooi mercedes sterretje gehad
en ik weet best hoe ik er aan kwam. misschien dat ik daarom denk dat ieder zo is
Pot en ketel of was het Waard en gast?quote:Op donderdag 5 januari 2006 00:20 schreef blackbully het volgende:
[..]
geloof je wel hoor
heb ooit mooi mercedes sterretje gehad
en ik weet best hoe ik er aan kwam. misschien dat ik daarom denk dat ieder zo is
of schiet je digitaal middenformaat?quote:
Camera: Canon Powershot A95quote:Op donderdag 5 januari 2006 00:22 schreef Xilantof het volgende:
[..]
of schiet je digitaal middenformaat?
ik loop je te plagen...wat voor camera heb je dan? ik denk namelijk dat je kleinbeeld hebt...
hoe zit dat bij digitaal?quote:Op donderdag 5 januari 2006 00:16 schreef Xilantof het volgende:
[..]
't is automatisch klein, omdat de sensoren niet groot zijn
of je moet naar middenformaat camera'sdaarmaa kun je ook grotere vergrotingen halen enzo.
(bovendien kun je daar makkelijker uit croppen..)
waard en gasten.quote:Op donderdag 5 januari 2006 00:22 schreef Mauro het volgende:
[..]
Pot en ketel of was het Waard en gast?
dat is geen middenformaatquote:Op donderdag 5 januari 2006 00:24 schreef _moder8or_ het volgende:
[..]
Camera: Canon Powershot A95
Pixels: 5.000.000 (ik verklein de foto's voor FOK! naar 550breed).
meer info
klein midden en grootformaat heeft toch te maken met de grootte van het negatief?quote:Op donderdag 5 januari 2006 00:25 schreef blackbully het volgende:
[..]
hoe zit dat bij digitaal?
heeft het dan nog met de grote van de sensor temaken? met de resolutie ? of met de camera soort en bijbehorende lenzen?
of heb je daar geen idee van?
simpel gezecht je hebt tussen de 6 en de wat is het ondertussen 18 megapixel dslr camera's en dat zijn allemaal klein formaat.(klopt toch)
maar als de techniek nou door gaat en je hebt bv. een 50 mp camera met een censor wat evengroot is als wat er nu in zit.
blijft het dan klein formaat? of kom je door de resolutie dan een stap hoger en noemen we het dan midden of groot formaat?
jaquote:Op donderdag 5 januari 2006 00:26 schreef Mauro het volgende:
[..]
klein midden en grootformaat heeft toch te maken met de grootte van het negatief?
jepsquote:Op donderdag 5 januari 2006 00:26 schreef Mauro het volgende:
[..]
klein midden en grootformaat heeft toch te maken met de grootte van het negatief?
Ah ok. Kortom, ik heb bagger gekochtquote:Op donderdag 5 januari 2006 00:26 schreef Xilantof het volgende:
[..]
dat is geen middenformaat
dat is een digicompact.
DSLR zijn (ongeveer) kleinbeeld digitale camera's
gewone analoge spiegelreflex camera's zijn echt kleinbeeld camera's (met 35mm rolletjes)
dan krijg je middenformaat camera's (analoog) met een negatief oppervlak van minimaal 6x4,5 cm. 6x6 is ook erg gangbaar
en die heb je ook digitaal. maar dat godgruwelijk duur![]()
yupquote:Op donderdag 5 januari 2006 00:31 schreef _moder8or_ het volgende:
[..]
Ah ok. Kortom, ik heb bagger gekocht.
En de 350D?quote:Op donderdag 5 januari 2006 00:34 schreef blackbully het volgende:
[..]
yup
maar ach we hebben hier allemaal ongeveer bagger.
geloof niet dat er veel mensen hier zijn die alleen maar midden formaat of groot schieten
ook bagger.quote:
yupquote:Op donderdag 5 januari 2006 00:38 schreef _moder8or_ het volgende:
[..]
Welke camera's zijn dan wel groot? Nikon 70 is toch ook klein?
Van mij anders wel hoor, met mijn kleine handen,quote:Op donderdag 5 januari 2006 00:38 schreef blackbully het volgende:
[..]
ook bagger.
ding is veels teklein.
(houd voor mij niet prettig vast)
quote:
Ik heb kleine handjes, kan 'm prima vasthouden dus...quote:Op donderdag 5 januari 2006 00:38 schreef blackbully het volgende:
[..]
ook bagger.
ding is veels teklein.
(houd voor mij niet prettig vast)
ik kan mijn pink niet kwijt bij die camquote:Op donderdag 5 januari 2006 00:39 schreef -Marjo- het volgende:
[..]
Ik heb kleine handjes, kan 'm prima vasthouden dus...
->lifstylequote:Op donderdag 5 januari 2006 00:40 schreef _moder8or_ het volgende:
Hey maar mensen. Zijn jullie al naar King Kong geweest?
En als je er zo'n accu-dinges aankoppelt??quote:Op donderdag 5 januari 2006 00:40 schreef blackbully het volgende:
[..]
ik kan mijn pink niet kwijt bij die cam
Nope, wel naar Harry Potter...quote:Op donderdag 5 januari 2006 00:40 schreef _moder8or_ het volgende:
Hey maar mensen. Zijn jullie al naar King Kong geweest?
nope maar dat zou wel de oplossing wezenquote:Op donderdag 5 januari 2006 00:44 schreef -Marjo- het volgende:
[..]
En als je er zo'n accu-dinges aankoppelt??
Dat zegt inderdaad allesquote:Op donderdag 5 januari 2006 00:40 schreef blackbully het volgende:
[..]
ik kan mijn pink niet kwijt bij die cam
Nee, maandag...quote:Op donderdag 5 januari 2006 00:52 schreef _moder8or_ het volgende:
[..]
Leuke film was hetVandaag geweest.
Dat is ehhhh, erg groen....quote:Op donderdag 5 januari 2006 00:55 schreef _moder8or_ het volgende:
[..]
Ik ben vandaag geweest
Hier nog een try-out van één van mij CFLL buizen in de PC
[afbeelding]
Waarom?quote:Op donderdag 5 januari 2006 01:08 schreef blackbully het volgende:
waarom licht in de pc?
heb het al in 1 fan irritant genoeg (tja was goedkoper als zonder licht dus vandaar )
blijf je houden met de interne flits heeft elke camera last vanquote:Op donderdag 5 januari 2006 01:12 schreef Mauro het volgende:
[..]
Waarom?
Omdat het kan natuurlijk!
Ik heb in mijn kast ook 2 CCFL buisjes en een voeding die blauw licht geeft
En dan heb ik de 4 lichtgevende fans (3 case, 1 CPU) er al uitgesloopt omdat ze te veel herrie maakten.
btw,
Ik ben al achter 1 heeeeeeeel groot nadeel aan de D70s...
Als ik de interne flitser gebruik bij opnames van dichtbij heb ik onderin de foto een zwarte circel van de lensschaduw.
En da's kut
Echte cashmodders houden van lichten. Alles even zien? Helaas heb ik groen even uitgezetquote:Op donderdag 5 januari 2006 01:12 schreef Mauro het volgende:
[..]
Waarom?
Omdat het kan natuurlijk!
Ik heb in mijn kast ook 2 CCFL buisjes en een voeding die blauw licht geeft
En dan heb ik de 4 lichtgevende fans (3 case, 1 CPU) er al uitgesloopt omdat ze te veel herrie maakten.
btw,
Ik ben al achter 1 heeeeeeeel groot nadeel aan de D70s...
Als ik de interne flitser gebruik bij opnames van dichtbij heb ik onderin de foto een zwarte circel van de lensschaduw.
En da's kut
Jaaaa!quote:Op donderdag 5 januari 2006 01:15 schreef _moder8or_ het volgende:
[..]
Echte cashmodders houden van lichten. Alles even zien? Helaas heb ik groen even uitgezet
Over casemodden gesproken.quote:Op donderdag 5 januari 2006 01:15 schreef _moder8or_ het volgende:
Echte cashmodders houden van lichten. Alles even zien? Helaas heb ik groen even uitgezet
Inderdaad, door de hoek die je interne flitser maakt t.o.v. het objectief werp je zelf een schaduw als je onderwerp dichtbij ligt. Om dit op te lossen zijn de ringflitsers uitgevonden.quote:Op donderdag 5 januari 2006 01:14 schreef blackbully het volgende:
[..]
blijf je houden met de interne flits heeft elke camera last van
Of een camera kleinbeeld is heeft niets met het aantal pixels te maken.quote:Op donderdag 5 januari 2006 00:29 schreef blackbully het volgende:
[..]
ja
maar hoe zit dat digitaal.
daar heeft formaat van de censor niks met de resolutie te maken.
dus je kan misschien foto's gemaakt op een heel kleine censor verder uitvergroten als foto's die op een oude maar grote censor zijn gevangen.
dus vroeg me af hoe daar die trede in zat
Ja hoor, Fok was weer eens niet bereikbaar gisterenquote:Op donderdag 5 januari 2006 10:50 schreef Re het volgende:
morghuh, na wat omzwervingen weer achter mijn buro, nog iets leuks gebeurd hier?
ja lekker uitgerustquote:Op donderdag 5 januari 2006 10:56 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
Ja hoor, Fok was weer eens niet bereikbaar gisteren
tenminste toen ik het probeerde, later kennelijk wel weer
uitgerust?
Luilakquote:Op donderdag 5 januari 2006 11:10 schreef Re het volgende:
[..]
ja lekker uitgerust... werd om 9 uur wakker
Daar is het vakantie voor!quote:Op donderdag 5 januari 2006 11:26 schreef Xilantof het volgende:
[..]
ik kwam 11 uur mijn nest uit vandaag
quote:Op donderdag 5 januari 2006 11:32 schreef Xilantof het volgende:
[..]
jeps![]()
maa echt blij ben ik er niet mee dat ik dat zo doe hoor
nou... ik ben altijd liever vroeg op en dan ook wat vroeger naar bed. dan dat ik tot laat op blijf, en dan lang slaap... zeker nu 't nog kort licht is buiten...quote:Op donderdag 5 januari 2006 11:36 schreef Subhuman het volgende:
[..]
Hoe kan je nou niet blij zijn met uitslapen? Ik ben altijd blij als ik kan uitslapen!
Een rasecht ochtendmens dus. Die mensen zal ik wel nooit begrijpen denk ik.quote:Op donderdag 5 januari 2006 11:37 schreef Xilantof het volgende:
[..]
nou... ik ben altijd liever vroeg op en dan ook wat vroeger naar bed. dan dat ik tot laat op blijf, en dan lang slaap... zeker nu 't nog kort licht is buiten...
Ik kan me niet eens meer herinneren wanneer ik voor het laatst zo vroeg ben opgestaan...quote:Op donderdag 5 januari 2006 11:41 schreef Puckzzz het volgende:
Zelfs in het weekend ben ik meestal om 7.00 / 8.30 op. Stomme werkritme
maar zo heb je wel wat aan je dag
Welnee, hij moet dit objectief gebruiken:quote:Op donderdag 5 januari 2006 01:14 schreef blackbully het volgende:
blijf je houden met de interne flits heeft elke camera last van
die krengen zijn wel lekker duur meen ik me te herinneren?quote:Op donderdag 5 januari 2006 11:46 schreef Shark.Bait het volgende:
[..]
Welnee, hij moet dit objectief gebruiken:
[afbeelding]
Resizen.quote:Op donderdag 5 januari 2006 11:46 schreef Shark.Bait het volgende:
[..]
Welnee, hij moet dit objectief gebruiken:
[afbeelding]
Vandaag??quote:
Dit keer in een keerquote:Op donderdag 5 januari 2006 12:06 schreef _moder8or_ het volgende:
[..]Gefeliciteerd Schanulleke
In hoeveel keer
zo vind ik er nix aan (sorrie) maar als je die aparte dame nou eens apart had genomen, of een tijdje volgen totat ze mooi geisoleerd stond om alleen haar op de foto te krijgen....quote:Op donderdag 5 januari 2006 12:14 schreef _moder8or_ het volgende:
Trouwens! Wat vinden jullie van deze twee? Gemaakt tijdens Sensation 2005 White!
[afbeelding]
^^ Jammer dat er rechtsbovenin iets in beeld zit zodat het stoort als je de foto bekijkt, maarja. Ik kan het niet zo snel editen.
[afbeelding]
Zo'n reactie had ik al verwacht, ben het al langer gewend.quote:Op donderdag 5 januari 2006 12:26 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
zo vind ik er nix aan (sorrie) maar als je die aparte dame nou eens apart had genomen, of een tijdje volgen totat ze mooi geisoleerd stond om alleen haar op de foto te krijgen....
Gefeliciteerdquote:
ik bedoelde er nix lulligs mee hoor, ik zei het toch nog netjes?quote:Op donderdag 5 januari 2006 12:36 schreef _moder8or_ het volgende:
[..]
Zo'n reactie had ik al verwacht, ben het al langer gewend.
Maarja, toen ik die foto nam en terug naar voren keek, was ze al weer weg.
http://www.photocritic.org/2005/macro-photography-on-a-budget/quote:Op donderdag 5 januari 2006 13:21 schreef Mauro het volgende:
Vraagje:
Wat zou voor mij een goedkope oplossing zijn om te beginnen met macrofoto's?
Moet ik dan denken aan tussenringen? Of voorzetlenzen?
Of een lens kopen met een macrofunctie? En dan welke?
En dan kan ik gewoon mijn 18-70mm 1:3.5-4.5G ED of mijn 28-80mm 1:3.3-5.6G of mijn 70-300mm 1:4-5.6G Nikkor lenzen voor gebruiken?quote:Op donderdag 5 januari 2006 13:40 schreef PoseidonVS het volgende:
Ik heb zelf een stel tussenringen en ben daar erg over te spreken.
Volgens mij kost zo'n setje niet veel alleen zul je waarschijnlijk wel met de hand moeten scherpstellen, wat trouwens bij macro toch wel aan te raden is.
Ik ga een beetje een dure priglesbus kopen zeg...quote:Op donderdag 5 januari 2006 13:42 schreef Subhuman het volgende:
[..]
http://www.photocritic.org/2005/macro-photography-on-a-budget/
Ja volgens mij wel, ik ken de theorie niet precies maar volgens mij is het idee vrij simpel:quote:Op donderdag 5 januari 2006 13:45 schreef Mauro het volgende:
[..]
En dan kan ik gewoon mijn 18-70mm 1:3.5-4.5G ED of mijn 28-80mm 1:3.3-5.6G of mijn 70-300mm 1:4-5.6G Nikkor lenzen voor gebruiken?
En hoe werkt dat dan precies?
Sommige mensen werken hequote:
Geen ideequote:
Een aantal zitten nog op 't werk of zijn nog bezig met hun werkzaamheden van overdagquote:
Ahaquote:Op donderdag 5 januari 2006 17:41 schreef Xilantof het volgende:
[..]
Een aantal zitten nog op 't werk of zijn nog bezig met hun werkzaamheden van overdag
beetje dufquote:Op donderdag 5 januari 2006 17:42 schreef _moder8or_ het volgende:
[..]
AhaKortom: Ze hebben een leven
En hoe is het nu met jou X.
Wat hij zegtquote:Op donderdag 5 januari 2006 17:41 schreef Xilantof het volgende:
[..]
Een aantal zitten nog op 't werk of zijn nog bezig met hun werkzaamheden van overdag
Ga fotograferenquote:Op donderdag 5 januari 2006 17:44 schreef Xilantof het volgende:
[..]
beetje duf
vrij weinig gedaan vandaag.
Beetje lezen. Camera spul schoongemaakt.
en nu verveel ik me
dit soort dagen zijn echt slecht voor me
Ik ben nog naar de tandarts geweest voor controle. Snap niet waarom ik er een kwartier naar toe fiets voor een 2 min. behandelingquote:Op donderdag 5 januari 2006 17:44 schreef Xilantof het volgende:
[..]
beetje duf
vrij weinig gedaan vandaag.
Beetje lezen. Camera spul schoongemaakt.
en nu verveel ik me
dit soort dagen zijn echt slecht voor me
tja.. das vaak zo toch?quote:Op donderdag 5 januari 2006 17:45 schreef _moder8or_ het volgende:
[..]
Ik ben nog naar de tandarts geweest voor controle. Snap niet waarom ik er een kwartier naar toe fiets voor een 2 min. behandeling
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |