klein midden en grootformaat heeft toch te maken met de grootte van het negatief?quote:Op donderdag 5 januari 2006 00:25 schreef blackbully het volgende:
[..]
hoe zit dat bij digitaal?
heeft het dan nog met de grote van de sensor temaken? met de resolutie ? of met de camera soort en bijbehorende lenzen?
of heb je daar geen idee van?
simpel gezecht je hebt tussen de 6 en de wat is het ondertussen 18 megapixel dslr camera's en dat zijn allemaal klein formaat.(klopt toch)
maar als de techniek nou door gaat en je hebt bv. een 50 mp camera met een censor wat evengroot is als wat er nu in zit.
blijft het dan klein formaat? of kom je door de resolutie dan een stap hoger en noemen we het dan midden of groot formaat?
jaquote:Op donderdag 5 januari 2006 00:26 schreef Mauro het volgende:
[..]
klein midden en grootformaat heeft toch te maken met de grootte van het negatief?
jepsquote:Op donderdag 5 januari 2006 00:26 schreef Mauro het volgende:
[..]
klein midden en grootformaat heeft toch te maken met de grootte van het negatief?
Ah ok. Kortom, ik heb bagger gekochtquote:Op donderdag 5 januari 2006 00:26 schreef Xilantof het volgende:
[..]
dat is geen middenformaat
dat is een digicompact.
DSLR zijn (ongeveer) kleinbeeld digitale camera's
gewone analoge spiegelreflex camera's zijn echt kleinbeeld camera's (met 35mm rolletjes)
dan krijg je middenformaat camera's (analoog) met een negatief oppervlak van minimaal 6x4,5 cm. 6x6 is ook erg gangbaar
en die heb je ook digitaal. maar dat godgruwelijk duur![]()
yupquote:Op donderdag 5 januari 2006 00:31 schreef _moder8or_ het volgende:
[..]
Ah ok. Kortom, ik heb bagger gekocht.
En de 350D?quote:Op donderdag 5 januari 2006 00:34 schreef blackbully het volgende:
[..]
yup
maar ach we hebben hier allemaal ongeveer bagger.
geloof niet dat er veel mensen hier zijn die alleen maar midden formaat of groot schieten
ook bagger.quote:
yupquote:Op donderdag 5 januari 2006 00:38 schreef _moder8or_ het volgende:
[..]
Welke camera's zijn dan wel groot? Nikon 70 is toch ook klein?
Van mij anders wel hoor, met mijn kleine handen,quote:Op donderdag 5 januari 2006 00:38 schreef blackbully het volgende:
[..]
ook bagger.
ding is veels teklein.
(houd voor mij niet prettig vast)
quote:
Ik heb kleine handjes, kan 'm prima vasthouden dus...quote:Op donderdag 5 januari 2006 00:38 schreef blackbully het volgende:
[..]
ook bagger.
ding is veels teklein.
(houd voor mij niet prettig vast)
ik kan mijn pink niet kwijt bij die camquote:Op donderdag 5 januari 2006 00:39 schreef -Marjo- het volgende:
[..]
Ik heb kleine handjes, kan 'm prima vasthouden dus...
->lifstylequote:Op donderdag 5 januari 2006 00:40 schreef _moder8or_ het volgende:
Hey maar mensen. Zijn jullie al naar King Kong geweest?
En als je er zo'n accu-dinges aankoppelt??quote:Op donderdag 5 januari 2006 00:40 schreef blackbully het volgende:
[..]
ik kan mijn pink niet kwijt bij die cam
Nope, wel naar Harry Potter...quote:Op donderdag 5 januari 2006 00:40 schreef _moder8or_ het volgende:
Hey maar mensen. Zijn jullie al naar King Kong geweest?
nope maar dat zou wel de oplossing wezenquote:Op donderdag 5 januari 2006 00:44 schreef -Marjo- het volgende:
[..]
En als je er zo'n accu-dinges aankoppelt??
Dat zegt inderdaad allesquote:Op donderdag 5 januari 2006 00:40 schreef blackbully het volgende:
[..]
ik kan mijn pink niet kwijt bij die cam
Nee, maandag...quote:Op donderdag 5 januari 2006 00:52 schreef _moder8or_ het volgende:
[..]
Leuke film was hetVandaag geweest.
Dat is ehhhh, erg groen....quote:Op donderdag 5 januari 2006 00:55 schreef _moder8or_ het volgende:
[..]
Ik ben vandaag geweest
Hier nog een try-out van één van mij CFLL buizen in de PC
[afbeelding]
Waarom?quote:Op donderdag 5 januari 2006 01:08 schreef blackbully het volgende:
waarom licht in de pc?
heb het al in 1 fan irritant genoeg (tja was goedkoper als zonder licht dus vandaar )
blijf je houden met de interne flits heeft elke camera last vanquote:Op donderdag 5 januari 2006 01:12 schreef Mauro het volgende:
[..]
Waarom?
Omdat het kan natuurlijk!
Ik heb in mijn kast ook 2 CCFL buisjes en een voeding die blauw licht geeft
En dan heb ik de 4 lichtgevende fans (3 case, 1 CPU) er al uitgesloopt omdat ze te veel herrie maakten.
btw,
Ik ben al achter 1 heeeeeeeel groot nadeel aan de D70s...
Als ik de interne flitser gebruik bij opnames van dichtbij heb ik onderin de foto een zwarte circel van de lensschaduw.
En da's kut
Echte cashmodders houden van lichten. Alles even zien? Helaas heb ik groen even uitgezetquote:Op donderdag 5 januari 2006 01:12 schreef Mauro het volgende:
[..]
Waarom?
Omdat het kan natuurlijk!
Ik heb in mijn kast ook 2 CCFL buisjes en een voeding die blauw licht geeft
En dan heb ik de 4 lichtgevende fans (3 case, 1 CPU) er al uitgesloopt omdat ze te veel herrie maakten.
btw,
Ik ben al achter 1 heeeeeeeel groot nadeel aan de D70s...
Als ik de interne flitser gebruik bij opnames van dichtbij heb ik onderin de foto een zwarte circel van de lensschaduw.
En da's kut
Jaaaa!quote:Op donderdag 5 januari 2006 01:15 schreef _moder8or_ het volgende:
[..]
Echte cashmodders houden van lichten. Alles even zien? Helaas heb ik groen even uitgezet
Over casemodden gesproken.quote:Op donderdag 5 januari 2006 01:15 schreef _moder8or_ het volgende:
Echte cashmodders houden van lichten. Alles even zien? Helaas heb ik groen even uitgezet
Inderdaad, door de hoek die je interne flitser maakt t.o.v. het objectief werp je zelf een schaduw als je onderwerp dichtbij ligt. Om dit op te lossen zijn de ringflitsers uitgevonden.quote:Op donderdag 5 januari 2006 01:14 schreef blackbully het volgende:
[..]
blijf je houden met de interne flits heeft elke camera last van
Of een camera kleinbeeld is heeft niets met het aantal pixels te maken.quote:Op donderdag 5 januari 2006 00:29 schreef blackbully het volgende:
[..]
ja
maar hoe zit dat digitaal.
daar heeft formaat van de censor niks met de resolutie te maken.
dus je kan misschien foto's gemaakt op een heel kleine censor verder uitvergroten als foto's die op een oude maar grote censor zijn gevangen.
dus vroeg me af hoe daar die trede in zat
Ja hoor, Fok was weer eens niet bereikbaar gisterenquote:Op donderdag 5 januari 2006 10:50 schreef Re het volgende:
morghuh, na wat omzwervingen weer achter mijn buro, nog iets leuks gebeurd hier?
ja lekker uitgerustquote:Op donderdag 5 januari 2006 10:56 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
Ja hoor, Fok was weer eens niet bereikbaar gisteren
tenminste toen ik het probeerde, later kennelijk wel weer
uitgerust?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |