Eindhoven niet maar het sneeuwt ook niet meerquote:Op zaterdag 31 december 2005 00:49 schreef Caesu het volgende:
vette dooi hier!!
En ik ben bang dat als ik wakker wordt dat alles weg is.quote:Op zaterdag 31 december 2005 01:02 schreef Ambrosius het volgende:
Ook hier boven nul, morgenochtend zal er al redelijk wat weg zijn denk ik.
quote:Op zaterdag 31 december 2005 01:07 schreef DuchessX het volgende:
OOOOOOOOoooooooooooooooh MissHobje wat een![]()
![]()
foto's van je Woef!!!!
Hier een foto van Snuggles, die meeging de honden uitlaten:
[afbeelding]
Als het dan nog niet te laat isquote:Op zaterdag 31 december 2005 01:13 schreef Jojogirl het volgende:
Morgen nog maar snel ff wat fotootjes maken dus.
Hier verder met dierenfoto's in de sneeuwquote:Op zaterdag 31 december 2005 00:49 schreef MissHobje het volgende:![]()
[afbeelding] Fok
[afbeelding]Sneeuw monster[/b]
[afbeelding]30 dec. smiddags
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Lijkt me ook geen pretje om als postbode gisteravond met de auto de weg op te gaanquote:Winterweer hindert postbezorging
HILVERSUM (ANP) - De post is zaterdag aanzienlijk minder omvangrijk dan normaal. Meer dan de helft kan niet worden bezorgd. Door het winterweer heeft TPG Post vrijdagavond zijn werkzaamheden moeten staken.
,,De auto's konden de weg niet meer op. Sommige op- en afritten bij de sorteercentra waren in grote glijbanen veranderd. De schade bleef beperkt maar een van onze chauffeurs heeft wel een rib gebroken'', aldus zaterdag een woordvoerster van de postdivisie van TNT.
Alleen post binnen het eigen gebied van de sorteercentra van TPG wordt zaterdag bezorgd. ,,Zo is bijvoorbeeld een ansichtkaart uit Groningen, bestemd voor Capelle aan den IJssel, vrijdag niet verder gekomen dan het sorteercentrum in Zwolle. Een brief uit Rotterdam komt echter wel op het adres in Capelle aan.''
Problemen voorbij
In de loop van de nacht waren de grootste problemen met het winterweer zo goed als voorbij. Het KNMI trok zaterdagochtend het weeralarm in omdat in een groot deel van het land de dooi was ingetreden.
Al het openbaar vervoer kon zaterdagochtend weer volgens de dienstregeling rijden. Alleen in de regio Den Haag-Leiden-Haarlem-Amsterdam waren enkele treinen uitgevallen. Ook het vliegverkeer op Schiphol kon weer gebruik maken van alle beschikbare start- en landingsbanen.
Wel gladheid
Het KNMI waarschuwt wel dat het verkeer zaterdag in het hele land rekening moet houden met gladheid als gevolg van de eerdere opvriezing van het wegdek. Vooral op wegen met Zeer Open Asfalt Beton (ZOAB) moeten weggebruikers bedacht zijn op gladheid.
Het KNMI en de ANWB verwachten dat dit vooral geldt voor de noordoostelijke provincies. In het zuidwesten acht het weerinstituut de kans op gladheid een stuk kleiner, maar voorzichtigheid blijft noodzaak.
Overlast vrijdag
De sneeuwbuien die vrijdag vanuit het zuidwesten naar het noordoosten over Nederland trokken, zorgden vooral bij het openbaar vervoer voor overlast. Veel bussen en trams reden niet of nauwelijks. Het treinverkeer raakte ernstig ontregeld: Amsterdam, Rotterdam en Breda waren 's avonds helemaal niet meer bereikbaar. Ook het vliegverkeer lag tijdelijk stil.
Enkele honderden gedupeerde treinreizigers overnachten in noodopvang. In Utrecht konden de reizigers terecht in de Jaarbeurs en in Rotterdam was opvang geregeld in een bioscoop. De Verzekeraarshulpdienst telde tot vrijdagavond laat in totaal 640 aanrijdingen.
ik heb ook lekkage. Die stuifsneeuw is onder de dakpannen in de nok van het dak gewaaidquote:Op zaterdag 31 december 2005 11:35 schreef arco_corleone het volgende:
en ik heb lekkage hier, lekker dat weer![]()
Wij ook trouwens.quote:Op zaterdag 31 december 2005 12:35 schreef aloa het volgende:
[..]
ik heb ook lekkage. Die stuifsneeuw is onder de dakpannen in de nok van het dak gewaaid
en toen gaan smelten![]()
Hoe heb je dat gedaan?quote:Op zaterdag 31 december 2005 12:54 schreef Keiichi het volgende:
Ik heb m'n weerstation weer opgestart.
Aldus: grafiekspam:
[afbeelding]
Redelijk duidelijk te zien dat het front rond 15:00 aankwam in Roosendaal.
http://www.demorgen.be/telex/?news=B293386quote:Kans om poollicht te zien in nacht van oud op nieuw
Wie opblijft om de overgang van oud naar nieuw te vieren, kan van de gelegenheid profiteren om eens naar de hemel te kijken. Er is de komende nacht een kans om poollicht te zien. Dat heeft de Volkssterrenwacht Urania zaterdag laten weten.
Donderdag heeft zich een geweldige uitbarsting op de Zon voorgedaan, waardoor geladen deeltjes razendsnel koers zetten naar onze Aarde. Wanneer die in botsing komen met atomen en moleculen in onze atmosfeer, ontstaat poollicht of noorderlicht. Mogelijk is het laat op de avond of na middernacht te zien, aldus Urania. Wie het verschijnsel wil observeren, zoekt best een plaats op waar het in het noorden goed donker is. Uiteraard moeten de weergoden ook willen meewerken. (dwm) (Belga 15:42)
- Weerstation op server aangeslotenquote:
Aha okequote:Op zaterdag 31 december 2005 20:36 schreef Keiichi het volgende:
[..]
- Weerstation op server aangesloten
- Alle data elke 2 minuten een MySQL database ingooien
- CGI progje gemaakt dat die MySQL database inleest en een mooi grafiekje er mee bakt.
Et voila.
Het weerstation is eigenlijk van m'n pa en die wou grafiekjes hebben. Maar m'n vader is meer een weerfan dan een programmeur. Bij mij meer andersom, maar ik ben niet minder geintresseerd in het weer dan hij of julliequote:Op zaterdag 31 december 2005 20:59 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Aha okegeen verstand van dus ik laat het hier ook maar bij
Hier helderweinig wind
Tis wel weer lang geleden dat we lekker winterweer hadden.quote:Op zondag 1 januari 2006 12:31 schreef indahnesia.com het volgende:
Ik zie dat de verwachtingen voor de middellange termijn weer wat kouder worden
ja, echt winterweer was in 1998 toch? Toen heb ik voor het laatst geschaatst op natuurijs. Laat het ook maar snel gebeuren, want wellicht zal ik die kans na deze winter niet meer krijgen ook.quote:Op zondag 1 januari 2006 12:46 schreef -CRASH- het volgende:
[..]
Tis wel weer lang geleden dat we lekker winterweer hadden.![]()
30 DEC
[afbeelding]
Nee dit was een paar dagen geleden.quote:Op zondag 1 januari 2006 13:05 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
ja, echt winterweer was in 1998 toch? Toen heb ik voor het laatst geschaatst op natuurijs. Laat het ook maar snel gebeuren, want wellicht zal ik die kans na deze winter niet meer krijgen ook.![]()
1997 was de laatste echte winterquote:Op zondag 1 januari 2006 13:05 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
ja, echt winterweer was in 1998 toch? Toen heb ik voor het laatst geschaatst op natuurijs. Laat het ook maar snel gebeuren, want wellicht zal ik die kans na deze winter niet meer krijgen ook.![]()
als dit uitkomt word het hier nog kouderquote:Headline: January 1 to February 14: Cold or very cold
Temperature
Over the 45 day forecast period, temperatures are expected to be significantly below the Central England Temperatures (CET) average.
Precipitation
Below average especially in the south east.
1/1 to 7/1
During the first half of the week southern and central areas should have a fair amount of dry weather, although there will be some rain around. In the north and west it will be less settled with outbreaks of rain at times. Temperatures close to the seasonal average. The second half of the week is expected to bring colder but mainly dry weather with overnight frost into southern and eastern areas. In the north and west temperatures are likely to remain close to the seasonal average, with some rain probably clipping the north western fringes.
8/1 to 14/1
A rather cold and frosty start to the week in the south and east with the possibility of some sleet or snow showers developing in eastern coastal counties. Temperatures close to average in the north and north west. During the second half of the week it is likely to remain rather cold in the south and east, but mainly dry. Some more general spells of rain may affect western areas and as these push eastwards some of the rain may turn to snow.
15/1 to 21/1
Early rain or snow is expected to clear away leaving the UK in a rather cold but mainly dry continental air stream. Through the week we expect an increasing risk of a bitterly cold air pushing into eastern and central parts of the UK, with heavy snow showers developing widely, and well inland. Overnight frost is expected to become severe and persistent through the daylight hours in places. North western areas are likely to be less cold at times with the possibility of some rain, sleet or snow pushing in from the west.
22/1 to 28/1
A breakdown in the colder conditions is expected to develop during the week. As this happens there is the potential for significant snowfall especially in eastern, north eastern areas and possibly parts of Scotland. South western and central southern areas should be mild by the end of the week, although cold air may persist for a time in the far east and north east.
29/1 to 04/2
A rather changeable week with generally milder weather. Bands of cloud and rain are expected to push in from the west and be interspersed with brighter and showery conditions. Temperatures are likely to be generally above the seasonal average.
5/2 to 11/2
A mild and unsettled start to the week is probable with cloud and rain affecting north western parts in particular. A progressive change to drier and much colder conditions is expected during the week. Later on snow showers are likely to begin filtering in from the east once more, and some of these could be heavy. Frost developing widely and becoming severe in places.
12/2 to 14/2
Very cold with severe frost and widespread snow showers or longer spells of snow.
8.5? Binnen zeker?quote:Op maandag 2 januari 2006 10:53 schreef -chefke- het volgende:
Ut was hier vanochtend 8,5 graden het leek wel zomer. Ik zit alweer te wachten op de volgende sneeuw aanval.
Jammer dat KNMI daar geen kaartje van heeftquote:Op maandag 2 januari 2006 10:45 schreef _Flea_ het volgende:
Ik zal er vast wel overheen gelezen hebben, maar waar kan ik de actuele barometerstand vinden?
Dat was ook de laatse (en enige) keer dat ik naar de kroeg geschaatst benquote:Op zondag 1 januari 2006 20:14 schreef michiel_merk het volgende:
[..]
1997 was de laatste echte winterheb toen nog de elfstedentocht gereden
Hey, dank je wel. Kan ik vanavond even kijken of het met m'n weerstation klopt die ik zaterdag gekocht heb.quote:Op maandag 2 januari 2006 11:58 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Jammer dat KNMI daar geen kaartje van heeftanyway, hierbij verwijs ik je even naar weeronline.nl
Hier zon zon zon zon blauw blauw blauw blauw etc
Graag gedaanquote:Op maandag 2 januari 2006 15:56 schreef _Flea_ het volgende:
[..]
Hey, dank je wel. Kan ik vanavond even kijken of het met m'n weerstation klopt die ik zaterdag gekocht heb.
Heb maar een simpele gehaald omdat ik er net mee begin zeg maar. Het is de Cresta WX-880M.quote:Op maandag 2 januari 2006 18:12 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Graag gedaanwelke heb je gekocht?
Hier vandaag prachtig weer geweest
Tsjaaaaaahquote:Op maandag 2 januari 2006 20:51 schreef junkiexp het volgende:
Wel opvallend nu de sneeuw weg is,iedereen bijna weg is,stelletje ramp toeristen.
Aha okequote:Op dinsdag 3 januari 2006 09:10 schreef _Flea_ het volgende:
[..]
Heb maar een simpele gehaald omdat ik er net mee begin zeg maar. Het is de Cresta WX-880M.
[afbeelding]
Ik zag het ook gisteren, erg interessant om eens zoiets in een weerbericht te melden ookal heeft het eigenlijk niets met het weer te maken.quote:Op dinsdag 3 januari 2006 09:23 schreef SpeedyGJ het volgende:
Aha okemooi dingentje hoor
veel plezier ermee
Gister had Reinier van den Berg (of zow![]()
) over het gedrag van de vogels voor oud en nieuw en na oud en nieuw. Hierbij heb ik even screens van gemaakt.
Die witte punten zijn de vogels die vertrekken naar het noordoosten, dat blauwe is regen. Als je goed kijkt zie je links onder een stukje van NoordHolland, dan de waddeneilanden en stukje van Friesland.
Deze foto was van 23:45.
[afbeelding]
Deze dus op 0:45.
[afbeelding]
Je ziet dus dat er een flink aantal vogels naar het noordoosten vliegen.
Was wel even leuk om dit even melden
Klopt, maar ik vond het zelf ook erg interessantquote:Op dinsdag 3 januari 2006 09:24 schreef Againzender het volgende:
[..]
Ik zag het ook gisteren, erg interessant om eens zoiets in een weerbericht te melden ookal heeft het eigenlijk niets met het weer te maken.
zou me niets verbazen, de ondergrond is nog erg koud en er is wat regen voorspeld....quote:Op dinsdag 3 januari 2006 14:17 schreef SpeedyGJ het volgende:
Vanavond zelfs kans op ijzel!
ik gooi vast spijkerbanden onder mijn fietsquote:
quote:Op dinsdag 3 januari 2006 14:46 schreef Againzender het volgende:
[..]
ik gooi vast spijkerbanden onder mijn fiets
In deze tijd moeten dat sneeuwbuien zijnquote:Op dinsdag 3 januari 2006 22:07 schreef _moder8or_ het volgende:
Hier waren lekkere buieen.
Inderdaad. Maarja, het vriest hier nietquote:Op dinsdag 3 januari 2006 23:13 schreef it_was_me het volgende:
[..]
In deze tijd moeten dat sneeuwbuien zijn![]()
Hier wel maar wij hebben geen neerslagquote:Op dinsdag 3 januari 2006 23:16 schreef _moder8or_ het volgende:
[..]
Inderdaad. Maarja, het vriest hier niet
Jij hebt ook altijd gelukquote:Op dinsdag 3 januari 2006 23:20 schreef it_was_me het volgende:
[..]
Hier wel maar wij hebben geen neerslag
Zal vanavond eens gaan kijken als ik tijd hebquote:Op woensdag 4 januari 2006 19:02 schreef Frutsel het volgende:
SpeedyGJ
als je es tijd heb kan je hier dan nog es naar kijken en een keer de openingspost vernieuwen op je site? Thx
Hurricane Season 2006
Had ut al een paar keer gevraagd hahaquote:Op woensdag 4 januari 2006 19:06 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Zal vanavond eens gaan kijken als ik tijd hebbedankt voor het melden
hoeveel mm was hetquote:Op woensdag 4 januari 2006 19:00 schreef FRaGMaN het volgende:
Mijn weerstation heeft de geest gegeven. Laatste neerslag die gemeten werd was 1 kop koffie...
Het hangt er vanaf waar je die sensor hebt geplaastquote:Op vrijdag 6 januari 2006 07:31 schreef Keiichi het volgende:
Gisteren bleef de tempratuur heel vaag steken op 1.3graden en kwam er niet vanaf.
[afbeelding]
Ik dacht dat de tempsensor kapot zou zijn, dus die heb ik even binnengehaald. Maar de meting steeg toen ook gewoon zoals het zou moeten. Kan het wel zijn dat de tempratuur zo stabiel zo lang blijft zoals in de grafiek?
Ik heb het gezien. Wel leuk om te zien hoe ze daar in de studio zitten.quote:Op vrijdag 6 januari 2006 09:23 schreef -chefke- het volgende:
tis saai weergraad of 2 3 en grijs erug grijs.
wie heeft gister dat stuk voor het journaal gezien over het weer ? ik vondt het wel grapig alleen jammer dat het KNMI zelf niet in the picture kwam.
quote:Op vrijdag 6 januari 2006 09:28 schreef Againzender het volgende:
[..]
Ik heb het gezien. Wel leuk om te zien hoe ze daar in de studio zitten.
Die beelden van Marjon de Hond op 17 juli
Friesland wordt witquote:
in een weerhutquote:Op vrijdag 6 januari 2006 09:11 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Het hangt er vanaf waar je die sensor hebt geplaast
als we dan ook die winter van 50 jaar geleden er bij krijgen vind ik het primaquote:Op vrijdag 6 januari 2006 15:31 schreef -CRASH- het volgende:
Volgens mij zijn ze met de weerkaar wat ze nu hebben 50 jaar teruggevallen.
quote:Op vrijdag 6 januari 2006 23:32 schreef Roel_Jewel het volgende:
In Japan hebben ze wel wat gekregen
[afbeelding]
quote:Op zaterdag 7 januari 2006 01:22 schreef Asskicker14 het volgende:
Het mag de rest van de winter zulk weer blijven. Vind het wel relaxed zo.
Dat rode is India, dat blauwe is overduidelijk de zeequote:Op zaterdag 7 januari 2006 12:17 schreef _moder8or_ het volgende:
Wat is dat voor een kaart?
Die vent staat daar onveilig zeg,als dat oak sneeuw opeens gaat schuivenquote:Op vrijdag 6 januari 2006 23:32 schreef Roel_Jewel het volgende:
In Japan hebben ze wel wat gekregen
[afbeelding]
Die onderste?quote:Op zaterdag 7 januari 2006 12:17 schreef _moder8or_ het volgende:
Wat is dat voor een kaart?
Sorry hoor. Maar ik snap er echt geen poep vanquote:Op zaterdag 7 januari 2006 13:54 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Die onderste?
Dat is een windveld kaartzoals je ziet: midden in weinig wind en buiten om dikke geweld
dit duit dus op je weet wel
Zeg........kijk eens goed naar het kaartje.quote:Op zaterdag 7 januari 2006 14:01 schreef _moder8or_ het volgende:
[..]
Sorry hoor. Maar ik snap er echt geen poep van
Ja, mocht dat uitkomen. Het is nog een tijdje weg, en hij trekt toch wel noordelijker. Moet heel gek lopen willen wij dat ding over krijgen. Hij komt hoogstens zo dicht bij als op de tekening.quote:Op zaterdag 7 januari 2006 12:16 schreef SpeedyGJ het volgende:
Helaas 100% onbetrouwbaar.
[afbeelding]
[afbeelding]
Meer hoef ik niet te zeggen mocht dit uitkomen
0,2 graden en dan de koudste dag in 71 jaar.quote:Koudegolf in Azië houdt aan
PEKING De kou blijft in Azië problemen
veroorzaken.In China vriest het in het
noordwesten 's nachts 43 graden.Tijdens
sneeuwstormen is meer dan een meter
sneeuw gevallen.
Vooral de nomaden in het gebied hebben
het zwaar omdat hun vee geen eten meer
kan vinden.Honderdduizenden Chinezen
zijn van de buitenwereld afgesloten.Het
leger helpt bij het sneeuwruimen.
Ook Japan,Pakistan,Bangladesh en Noord-
India hebben te maken met extreme kou.
In Bangladesh kwamen dit weekend meer
dan 20 mensen om het leven.De Indiase
hoofdstad New Delhi beleefde met
0,2 graden de koudste dag in 71 jaar.
Bijna vorst! Ik denk dat die mensen dan een 'natuurlijk' bevroren plasje water gaan fotograferen en inlijstenquote:Op zondag 8 januari 2006 22:35 schreef Arcee het volgende:
[..]
0,2 graden en dan de koudste dag in 71 jaar.
Ja ik ook wel! Wij hebben in het zuiden nog niet veel gehad.quote:Op zaterdag 7 januari 2006 14:18 schreef Omaha het volgende:
Ik verlang weer naar dit soort plaatjes
[afbeelding]
tja, dan blijkt weer dat die koude-inval op 5 december gewoon niet te voorspellen is. Laat staan nóg een jaar in de toekomst.quote:Op zondag 8 januari 2006 22:41 schreef SpeedyGJ het volgende:
Dat is wel er bijzonder zeg, damn!
Nederland zou anders een strenge winter krijgen maar ik denk dat heel veel er nu wel naast zitten, misschien toch een jaar te vroeg in geschat, wie weet worden we in dec 2006 wel overvallen door onverwachte strenge winter.
Het weer doet maar wat die wil, wij weerammateurs en de weermannen kunnen alleen maar beetje voorspellen, vanaf dag 3 dan is het ruim 20% wat al dan niet meer klopt, bij dag 4 zal dit 40% zijn en bij 5 loopt het al tegen de 50% op....hoe verder je kijkt hoe onbetrouwbaarder het wordt. Als je echt de betrouwbare zooi wilt hebben dan is het een kwestie van: elke dag naar buiten kijkenquote:Op maandag 9 januari 2006 07:25 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
tja, dan blijkt weer dat die koude-inval op 5 december gewoon niet te voorspellen is. Laat staan nóg een jaar in de toekomst.
Maar wel voor heel nederlandquote:Op maandag 9 januari 2006 15:39 schreef SpeedyGJ het volgende:
Kijk hier had ik nou even zin in
[afbeelding]
Nee niksquote:
Ohh ? gister hele dag blauw met zon.. vandaag hele dag blauw met zonquote:Op maandag 9 januari 2006 16:18 schreef michiel_merk het volgende:
op het moment zitten we in een niemands land, qua weer![]()
heb dit jaar nog geen zon gezien
[afbeelding]
btw de tempraturen komen lager uit dan verwacht
Stond de hele dag verwondert naar de blauwe wolkenloze hemel te kijkenquote:Op maandag 9 januari 2006 16:27 schreef SpeedyGJ het volgende:
Sla me dood maar ik wist niet dat de zon bestond
Hier vriest het de hele dag al meer dan 1graadquote:Op maandag 9 januari 2006 17:23 schreef Jor_Dii het volgende:
Vroeg aan het vriezen al ..
Dikke BULLSHIT. Ik heb echt zeker meer dan 2 cm gehadquote:Op maandag 9 januari 2006 15:39 schreef SpeedyGJ het volgende:
Kijk hier had ik nou even zin in
[afbeelding]
Verslag van 2 maart 2005![]()
Zeker van die sneeuwhopen? Gisterenochtend zag ik die in Amsterdam ook nog.quote:Op dinsdag 10 januari 2006 08:45 schreef Evil-Cherry het volgende:
Trouwens, er ligt nog steeds sneeuw bij ons. Al ruim 1,5 week en het is nog steeds niet weggesmolten. Het is niet veel, maar sneeuw is sneeuw. Weird...
LET WEL OP dat deze kaart van 9:00 's ochtends wasquote:Op dinsdag 10 januari 2006 08:44 schreef Evil-Cherry het volgende:
[..]
Dikke BULLSHIT. Ik heb echt zeker meer dan 2 cm gehadBussen reden niet (meer) of half of met vertraging ofzo (gelukkig wisten de chauffeurs ook niet meer of ze wel moesten of mochten gaan rijden
).. Was echt dikke drama!
mijn eerste dag van mijn stage.
7:30 of 9:00. Zo heet was het ook weer niet.quote:Op dinsdag 10 januari 2006 13:59 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
LET WEL OP dat deze kaart van 9:00 's ochtends wasin de middag trok die sneeuwzooi naar het zuiden weg
bij 2cm rijden de bussen wel hoor
je had pech met die mist gisteren. Hier in Amsterdam zaten we net aan de andere kant en hadden we prachtig weerquote:Op dinsdag 10 januari 2006 16:34 schreef SpeedyGJ het volgende:
Zoveelste dag dat ik de zon niet mag zien, tering weer het begint me nu wel HEEL ERG TE VERVELEN!!!!!!!!
Des te mooier was de zonsondergang hierquote:Op dinsdag 10 januari 2006 16:34 schreef SpeedyGJ het volgende:
Zoveelste dag dat ik de zon niet mag zien, tering weer het begint me nu wel HEEL ERG TE VERVELEN!!!!!!!!
Niet als de zon compleet achter de wolken is...quote:Op dinsdag 10 januari 2006 17:31 schreef -CRASH- het volgende:
[..]
Des te mooier was de zonsondergang hier
[afbeelding]
Contrast en Brightness bijgewerkt
Hier vandaag ook weer bewolkt en mistig. Aan de eind van de middag zag het er naar uit dat de zon nog door de wolken zou breken, maar nee hoor. Ben dit sombere weer een beetje zat eigenlijkquote:Op dinsdag 10 januari 2006 16:34 schreef SpeedyGJ het volgende:
Oom_Agentquote:Op dinsdag 10 januari 2006 19:25 schreef Oom_Agent het volgende:
Ik ben het ook zat. Ik kan niet wachten tot de tijd dat het om 05:30 uur alweer licht is en dat je rond 07:30 uur in de tuin je ontbijtje kan nemen bij 20 graden. In de middag een paar wolkjes en 26 graden en s'avonds een verdwaald onweertje om de plantjes van water te voorzien....
*zwijmel* *droom*![]()
nog een paar maandjes en dan weer hopelijk zo'n uitzichtje aan zee![]()
[afbeelding]
Over 1 maand heb ik hopelijk zon! In Las Vegasquote:Op dinsdag 10 januari 2006 17:32 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Niet als de zon compleet achter de wolken is...
Mijn heldquote:Op dinsdag 10 januari 2006 19:25 schreef Oom_Agent het volgende:
Ik ben het ook zat. Ik kan niet wachten tot de tijd dat het om 05:30 uur alweer licht is en dat je rond 07:30 uur in de tuin je ontbijtje kan nemen bij 20 graden. In de middag een paar wolkjes en 26 graden en s'avonds een verdwaald onweertje om de plantjes van water te voorzien....
*zwijmel* *droom*![]()
nog een paar maandjes en dan weer hopelijk zo'n uitzichtje aan zee![]()
[afbeelding]
*eenschquote:Op woensdag 11 januari 2006 12:29 schreef nozem het volgende:
Dit weer haat ik echt uit de grond van mijn hart. IJskoude zeikregen in januari. Bah.
Of sneeuw en vorst
Of zon en aangename temperaturen
quote:Op woensdag 11 januari 2006 12:09 schreef Evil-Cherry het volgende:
[..]
Mijn held![]()
Je hebt net het ideale weer beschreven
![]()
![]()
het lijkt op te klaren zoals mooi te zien is hier:quote:Op woensdag 11 januari 2006 21:53 schreef SpeedyGJ het volgende:
Nou en nu wil ik godverdomme morgen die klote zon zien, anders staak ik voor de rest van dit jaar!
Nee niet staken want dan weet ik niet wat voor weer het is in het noorden!quote:Op woensdag 11 januari 2006 21:53 schreef SpeedyGJ het volgende:
Nou en nu wil ik godverdomme morgen die klote zon zien, anders staak ik voor de rest van dit jaar!
quote:
Sorry maar ik kom zeker wel terug, ik zal echter wel gewoon met mijn website door gaan maar voor de rest, nee sorry...ik doe dit om mijn woede en gezeik te besparen, mijn dag wordt er anders ook niet leuker op, en vooral voor mijn vrienden.quote:
Dat wordt anders SpeedyGJ staat op ontploffen #1.quote:Op donderdag 12 januari 2006 16:49 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Sorry maar ik kom zeker wel terug, ik zal echter wel gewoon met mijn website door gaan maar voor de rest, nee sorry...ik doe dit om mijn woede en gezeik te besparen, mijn dag wordt er anders ook niet leuker op, en vooral voor mijn vrienden.
Maar ik kom terugwaarschijndelijk in Feb, er staat ons een onverwachte winter te wachten
![]()
Klinkt als een winterdepressiequote:Op donderdag 12 januari 2006 16:49 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Sorry maar ik kom zeker wel terug, ik zal echter wel gewoon met mijn website door gaan maar voor de rest, nee sorry...ik doe dit om mijn woede en gezeik te besparen, mijn dag wordt er anders ook niet leuker op, en vooral voor mijn vrienden.
Maar ik kom terugwaarschijndelijk in Feb, er staat ons een onverwachte winter te wachten
![]()
Februari 2012?quote:Op donderdag 12 januari 2006 16:49 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
![]()
Dag Speedy Ik ga je missen.quote:Op donderdag 12 januari 2006 15:40 schreef SpeedyGJ het volgende:
Nog een klein uurtje en dan zeg ik gedag
Hier is het hetzelfde alsg gisteren. Blauwe lucht, zonnetjequote:Op zondag 15 januari 2006 09:56 schreef ondeugend het volgende:
Goedemorgen...
Het belooft een prachtige winterdag te worden vandaag.
Tis toch niet koud buitenquote:Op zondag 15 januari 2006 14:24 schreef -chefke- het volgende:
ben net buiten bezig geweest aan de fietsen enzo tis gruwlijk koud ook al lijkt het warmpjes tis zo`n 0.5 graden hier met een koude windt. kortom mooi weer om achter glas te genieten van het zonnentje.
iemand enig idee wat het weer gaat doen kwa vorst?
-------------------------------------------ma di wo do vrquote:Op zondag 15 januari 2006 14:24 schreef -chefke- het volgende:
ben net buiten bezig geweest aan de fietsen enzo tis gruwlijk koud ook al lijkt het warmpjes tis zo`n 0.5 graden hier met een koude windt. kortom mooi weer om achter glas te genieten van het zonnentje.
iemand enig idee wat het weer gaat doen kwa vorst?
heel vaak en de ene roept dikke vorst en knmi geeft 9 graden op vrijdag dus ik vroeg hier om nog een visie.quote:Op zondag 15 januari 2006 14:43 schreef -CRASH- het volgende:
[..]
Tis toch niet koud buiten
Kijk je nooit het weerbericht.....
Daar zijn ze al dagen aan het brullen dat de
temperatuur omhooggaat komende week.
gaat wel meevallen met de vorst vannacht, in het oosten een graadje, en dat is het dan wel denk ik.quote:Op maandag 16 januari 2006 22:01 schreef -chefke- het volgende:
vandaag lekker weertje maar koud het heeft in de schaduw heel de dag gevroren in de zon was het daarintegen best lekker achter glas zekers. ut zal vanacht wel weer flink gaan vriezen denk ik.
Kan ik me nog heel goed herrinneren.quote:Op maandag 16 januari 2006 22:07 schreef Omaha het volgende:
Dit was pas ontploffen
Vanmorgen was ik #$*&&^#$ vroeg op weg naar mijn werk, maar toen was het wel droog. Ik heb dus geen regenpak bij me (onverstandig...) Straks weer terug, zal wel aardig soppen worden voor ik thuis ben...quote:
nou ik vind het penisweerquote:Op dinsdag 17 januari 2006 14:04 schreef DemonRage het volgende:
't is echt vaginaweer!
quote:In de stratosfeer bevindt zich op dit moment een gebied met erg koude lucht, dat naar onze omgeving koerst. De voorspellingen geven aan dat het hier donderdag (19 jan) 's ochtends vroeg wel -87.6 graden kan worden op een hoogte van 22 kilometer.
hm, dat zou wel speciaal zijnquote:Op woensdag 18 januari 2006 07:19 schreef indahnesia.com het volgende:
Kou in de bovenlucht in aantocht
Parelmoerwolken maken kou mogelijk zichtbaar
[..]
Ik hoop dat ze te zien zijnquote:Op woensdag 18 januari 2006 07:19 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
Ik deed "hijg", maar het is op 22 kilometer hoogte. Lol!quote:Op woensdag 18 januari 2006 07:19 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
Morgen:quote:Op woensdag 18 januari 2006 10:58 schreef Evil-Cherry het volgende:
[..]
Ik deed "hijg", maar het is op 22 kilometer hoogte. Lol!
Maareuh, [afbeelding].. Wel erg mooi, is dat de hele dag dan?
Bron: Nieuws: Parelmoerwolken maken kou mogelijk zichtbaarquote:Mocht het opklaren in de nacht van woensdag op donderdag dan is een half uur tot een kwartier voor zonsopkomst (ca 08:37) het beste moment om te kijken. De parelmoerwolken hangen dan al volop in de zon, terwijl het aan de grond nog donker is.
Bron: Nader Verklaard: Parelmoerwolkenquote:De kleuren zijn het best te zien enige tijd na zonsondergang of vóór zonsopkomst als het aan het aardoppervlak donker is, maar op twintig kilometer hoogte de zon nog schijnt.
quote:Kou in de bovenlucht in aantocht
18 januari 2006
In de stratosfeer bevindt zich op dit moment een gebied met erg koude lucht, dat naar onze omgeving koerst. De voorspellingen geven aan dat het hier donderdag (19 jan) 's ochtends vroeg wel -86.8 graden kan worden op een hoogte van 22 kilometer.
Parelmoerwolken waargenomen boven Engeland in 1996. Bron Peter Siegmund, KNMI
Deze temperatuur is lager dan wat er ooit boven De Bilt gemeten is. Het huidige record staat op -86.1 Celsius, gemeten op 31 januari 1989. Het KNMI zal donderdag een speciale weerballon oplaten in de hoop dit kouderecord goed te kunnen meten.
Zulke lage temperaturen in de stratosfeer (of ozonlaag, de laag boven de troposfeer, waarin wij leven) maken het mogelijk dat zich daar wolken vormen. Zulke wolken worden wel "parelmoerwolken" of "Polar Stratospheric Clouds" genoemd. Parelmoerwolken zijn maar heel zelden in Nederland te zien. Vaker is dat het geval in noordelijke streken. Ook deze keer is het maar de vraag of ze te zien zullen zijn, de weersverwachting geeft aan dat het bewolkt zal zijn.
Mocht het opklaren in de nacht van woensdag op donderdag dan is een half uur tot een kwartier voor zonsopkomst (ca 08:37) het beste moment om te kijken. De parelmoerwolken hangen dan al volop in de zon, terwijl het aan de grond nog donker is.
Behalve lage temperaturen wordt er ook een dunne ozonlaag verwacht (zie TEMIS site onder Externe links). Het gebied met de laagste ozonwaarden lijkt iets ten zuiden van ons langs te trekken, met de laagste ozonwaarden in Groot-Brittannie of Frankrijk. Het ozonrecord van Nederland, (205 Dobson eenheden op 30 november 1999) lijkt in gevaar te komen: het KNMI verwacht een ozonwaarde van 202 Dobson eenheden!
Enschede -15 op 31-01-06quote:Op woensdag 18 januari 2006 17:51 schreef Steve-O het volgende:
http://www.zoover.nl/dest(...)?destinationId=52468
mist of gladheid lijkt het:quote:Op woensdag 18 januari 2006 22:17 schreef Oom_Agent het volgende:
Zojuist een kettingbotsing gemeld op de A28 bij Assen, ongeveer 40 auto's op elkaar in dichte mist.
verdere info ontbreekt nog
hier ook helaas....quote:Op donderdag 19 januari 2006 07:56 schreef Evil-Cherry het volgende:
Jammer van de parelmoerwolken. Flink bewolkt hier.
Als dat grijze wolkendek maar weg is tegen die tijd.quote:Op donderdag 19 januari 2006 17:10 schreef i2Them2 het volgende:
Waarschijnlijk nog wat langer kans op parelmoerwolken:
Mini ozongat komt boven Nederland
Hier toch nog 3mm gevallen vandaag. Hopelijk is die bewolking snel verdwenen, dan hebben we i.i.g. nog een kansje op die parelmoerwolken.
quote:Op vrijdag 20 januari 2006 01:32 schreef drelletje het volgende:
Wanneer komt het ensemble van18z nou... die moet echt giga extreem koud zijn heb ik het idee... hij is ook eenuur te laat.. of hij komt niet![]()
quote:NOUS72 KNCF 192000
ADMNCF
..
THE TRANSMISSION OF 18Z MODEL DATA HAS BEEN DELAYED DUE TO A SERVER PROBLEM AT NWSTG. THE DATA SHOULD BE AVAILABLE IN AWIPS SHORTLY. THANK YOU FOR YOUR PATIENCE.
..
ncf/ked
jah, schaatsenquote:Op vrijdag 20 januari 2006 08:21 schreef -chefke- het volgende:
Tis nu hier 8,5 graden en het word vanmidag 10 graden. Ik hoop toch stiekem op een weekje echt winter - 5 overdag en s`nachts ergens tussen de -10 en -15 . lekker koud en niet te koud dat er extreme overlast ontstaat.
volgens mij kunnen we ons een ongeluk kijken.quote:Op vrijdag 20 januari 2006 17:36 schreef i2Them2 het volgende:
Hier al sinds 13:30 droog. Rest van de middag helder. Nu druk bezig met naar buiten kijken en hopen dat ik een parelmoerwolk zie![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |