Wij ook trouwens.quote:Op zaterdag 31 december 2005 12:35 schreef aloa het volgende:
[..]
ik heb ook lekkage. Die stuifsneeuw is onder de dakpannen in de nok van het dak gewaaid
en toen gaan smelten![]()
Hoe heb je dat gedaan?quote:Op zaterdag 31 december 2005 12:54 schreef Keiichi het volgende:
Ik heb m'n weerstation weer opgestart.
Aldus: grafiekspam:
[afbeelding]
Redelijk duidelijk te zien dat het front rond 15:00 aankwam in Roosendaal.
http://www.demorgen.be/telex/?news=B293386quote:Kans om poollicht te zien in nacht van oud op nieuw
Wie opblijft om de overgang van oud naar nieuw te vieren, kan van de gelegenheid profiteren om eens naar de hemel te kijken. Er is de komende nacht een kans om poollicht te zien. Dat heeft de Volkssterrenwacht Urania zaterdag laten weten.
Donderdag heeft zich een geweldige uitbarsting op de Zon voorgedaan, waardoor geladen deeltjes razendsnel koers zetten naar onze Aarde. Wanneer die in botsing komen met atomen en moleculen in onze atmosfeer, ontstaat poollicht of noorderlicht. Mogelijk is het laat op de avond of na middernacht te zien, aldus Urania. Wie het verschijnsel wil observeren, zoekt best een plaats op waar het in het noorden goed donker is. Uiteraard moeten de weergoden ook willen meewerken. (dwm) (Belga 15:42)
- Weerstation op server aangeslotenquote:
Aha okequote:Op zaterdag 31 december 2005 20:36 schreef Keiichi het volgende:
[..]
- Weerstation op server aangesloten
- Alle data elke 2 minuten een MySQL database ingooien
- CGI progje gemaakt dat die MySQL database inleest en een mooi grafiekje er mee bakt.
Et voila.
Het weerstation is eigenlijk van m'n pa en die wou grafiekjes hebben. Maar m'n vader is meer een weerfan dan een programmeur. Bij mij meer andersom, maar ik ben niet minder geintresseerd in het weer dan hij of julliequote:Op zaterdag 31 december 2005 20:59 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Aha okegeen verstand van dus ik laat het hier ook maar bij
Hier helderweinig wind
Tis wel weer lang geleden dat we lekker winterweer hadden.quote:Op zondag 1 januari 2006 12:31 schreef indahnesia.com het volgende:
Ik zie dat de verwachtingen voor de middellange termijn weer wat kouder worden
ja, echt winterweer was in 1998 toch? Toen heb ik voor het laatst geschaatst op natuurijs. Laat het ook maar snel gebeuren, want wellicht zal ik die kans na deze winter niet meer krijgen ook.quote:Op zondag 1 januari 2006 12:46 schreef -CRASH- het volgende:
[..]
Tis wel weer lang geleden dat we lekker winterweer hadden.![]()
30 DEC
[afbeelding]
Nee dit was een paar dagen geleden.quote:Op zondag 1 januari 2006 13:05 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
ja, echt winterweer was in 1998 toch? Toen heb ik voor het laatst geschaatst op natuurijs. Laat het ook maar snel gebeuren, want wellicht zal ik die kans na deze winter niet meer krijgen ook.![]()
1997 was de laatste echte winterquote:Op zondag 1 januari 2006 13:05 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
ja, echt winterweer was in 1998 toch? Toen heb ik voor het laatst geschaatst op natuurijs. Laat het ook maar snel gebeuren, want wellicht zal ik die kans na deze winter niet meer krijgen ook.![]()
als dit uitkomt word het hier nog kouderquote:Headline: January 1 to February 14: Cold or very cold
Temperature
Over the 45 day forecast period, temperatures are expected to be significantly below the Central England Temperatures (CET) average.
Precipitation
Below average especially in the south east.
1/1 to 7/1
During the first half of the week southern and central areas should have a fair amount of dry weather, although there will be some rain around. In the north and west it will be less settled with outbreaks of rain at times. Temperatures close to the seasonal average. The second half of the week is expected to bring colder but mainly dry weather with overnight frost into southern and eastern areas. In the north and west temperatures are likely to remain close to the seasonal average, with some rain probably clipping the north western fringes.
8/1 to 14/1
A rather cold and frosty start to the week in the south and east with the possibility of some sleet or snow showers developing in eastern coastal counties. Temperatures close to average in the north and north west. During the second half of the week it is likely to remain rather cold in the south and east, but mainly dry. Some more general spells of rain may affect western areas and as these push eastwards some of the rain may turn to snow.
15/1 to 21/1
Early rain or snow is expected to clear away leaving the UK in a rather cold but mainly dry continental air stream. Through the week we expect an increasing risk of a bitterly cold air pushing into eastern and central parts of the UK, with heavy snow showers developing widely, and well inland. Overnight frost is expected to become severe and persistent through the daylight hours in places. North western areas are likely to be less cold at times with the possibility of some rain, sleet or snow pushing in from the west.
22/1 to 28/1
A breakdown in the colder conditions is expected to develop during the week. As this happens there is the potential for significant snowfall especially in eastern, north eastern areas and possibly parts of Scotland. South western and central southern areas should be mild by the end of the week, although cold air may persist for a time in the far east and north east.
29/1 to 04/2
A rather changeable week with generally milder weather. Bands of cloud and rain are expected to push in from the west and be interspersed with brighter and showery conditions. Temperatures are likely to be generally above the seasonal average.
5/2 to 11/2
A mild and unsettled start to the week is probable with cloud and rain affecting north western parts in particular. A progressive change to drier and much colder conditions is expected during the week. Later on snow showers are likely to begin filtering in from the east once more, and some of these could be heavy. Frost developing widely and becoming severe in places.
12/2 to 14/2
Very cold with severe frost and widespread snow showers or longer spells of snow.
8.5? Binnen zeker?quote:Op maandag 2 januari 2006 10:53 schreef -chefke- het volgende:
Ut was hier vanochtend 8,5 graden het leek wel zomer. Ik zit alweer te wachten op de volgende sneeuw aanval.
Jammer dat KNMI daar geen kaartje van heeftquote:Op maandag 2 januari 2006 10:45 schreef _Flea_ het volgende:
Ik zal er vast wel overheen gelezen hebben, maar waar kan ik de actuele barometerstand vinden?
Dat was ook de laatse (en enige) keer dat ik naar de kroeg geschaatst benquote:Op zondag 1 januari 2006 20:14 schreef michiel_merk het volgende:
[..]
1997 was de laatste echte winterheb toen nog de elfstedentocht gereden
Hey, dank je wel. Kan ik vanavond even kijken of het met m'n weerstation klopt die ik zaterdag gekocht heb.quote:Op maandag 2 januari 2006 11:58 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Jammer dat KNMI daar geen kaartje van heeftanyway, hierbij verwijs ik je even naar weeronline.nl
Hier zon zon zon zon blauw blauw blauw blauw etc
Graag gedaanquote:Op maandag 2 januari 2006 15:56 schreef _Flea_ het volgende:
[..]
Hey, dank je wel. Kan ik vanavond even kijken of het met m'n weerstation klopt die ik zaterdag gekocht heb.
Heb maar een simpele gehaald omdat ik er net mee begin zeg maar. Het is de Cresta WX-880M.quote:Op maandag 2 januari 2006 18:12 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Graag gedaanwelke heb je gekocht?
Hier vandaag prachtig weer geweest
Tsjaaaaaahquote:Op maandag 2 januari 2006 20:51 schreef junkiexp het volgende:
Wel opvallend nu de sneeuw weg is,iedereen bijna weg is,stelletje ramp toeristen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |