Aha okequote:Op dinsdag 3 januari 2006 09:10 schreef _Flea_ het volgende:
[..]
Heb maar een simpele gehaald omdat ik er net mee begin zeg maar. Het is de Cresta WX-880M.
[afbeelding]
Ik zag het ook gisteren, erg interessant om eens zoiets in een weerbericht te melden ookal heeft het eigenlijk niets met het weer te maken.quote:Op dinsdag 3 januari 2006 09:23 schreef SpeedyGJ het volgende:
Aha okemooi dingentje hoor
veel plezier ermee
Gister had Reinier van den Berg (of zow![]()
) over het gedrag van de vogels voor oud en nieuw en na oud en nieuw. Hierbij heb ik even screens van gemaakt.
Die witte punten zijn de vogels die vertrekken naar het noordoosten, dat blauwe is regen. Als je goed kijkt zie je links onder een stukje van NoordHolland, dan de waddeneilanden en stukje van Friesland.
Deze foto was van 23:45.
[afbeelding]
Deze dus op 0:45.
[afbeelding]
Je ziet dus dat er een flink aantal vogels naar het noordoosten vliegen.
Was wel even leuk om dit even melden
Klopt, maar ik vond het zelf ook erg interessantquote:Op dinsdag 3 januari 2006 09:24 schreef Againzender het volgende:
[..]
Ik zag het ook gisteren, erg interessant om eens zoiets in een weerbericht te melden ookal heeft het eigenlijk niets met het weer te maken.
zou me niets verbazen, de ondergrond is nog erg koud en er is wat regen voorspeld....quote:Op dinsdag 3 januari 2006 14:17 schreef SpeedyGJ het volgende:
Vanavond zelfs kans op ijzel!
ik gooi vast spijkerbanden onder mijn fietsquote:
quote:Op dinsdag 3 januari 2006 14:46 schreef Againzender het volgende:
[..]
ik gooi vast spijkerbanden onder mijn fiets
In deze tijd moeten dat sneeuwbuien zijnquote:Op dinsdag 3 januari 2006 22:07 schreef _moder8or_ het volgende:
Hier waren lekkere buieen.
Inderdaad. Maarja, het vriest hier nietquote:Op dinsdag 3 januari 2006 23:13 schreef it_was_me het volgende:
[..]
In deze tijd moeten dat sneeuwbuien zijn![]()
Hier wel maar wij hebben geen neerslagquote:Op dinsdag 3 januari 2006 23:16 schreef _moder8or_ het volgende:
[..]
Inderdaad. Maarja, het vriest hier niet
Jij hebt ook altijd gelukquote:Op dinsdag 3 januari 2006 23:20 schreef it_was_me het volgende:
[..]
Hier wel maar wij hebben geen neerslag
Zal vanavond eens gaan kijken als ik tijd hebquote:Op woensdag 4 januari 2006 19:02 schreef Frutsel het volgende:
SpeedyGJ
als je es tijd heb kan je hier dan nog es naar kijken en een keer de openingspost vernieuwen op je site? Thx
Hurricane Season 2006
Had ut al een paar keer gevraagd hahaquote:Op woensdag 4 januari 2006 19:06 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Zal vanavond eens gaan kijken als ik tijd hebbedankt voor het melden
hoeveel mm was hetquote:Op woensdag 4 januari 2006 19:00 schreef FRaGMaN het volgende:
Mijn weerstation heeft de geest gegeven. Laatste neerslag die gemeten werd was 1 kop koffie...
Het hangt er vanaf waar je die sensor hebt geplaastquote:Op vrijdag 6 januari 2006 07:31 schreef Keiichi het volgende:
Gisteren bleef de tempratuur heel vaag steken op 1.3graden en kwam er niet vanaf.
[afbeelding]
Ik dacht dat de tempsensor kapot zou zijn, dus die heb ik even binnengehaald. Maar de meting steeg toen ook gewoon zoals het zou moeten. Kan het wel zijn dat de tempratuur zo stabiel zo lang blijft zoals in de grafiek?
Ik heb het gezien. Wel leuk om te zien hoe ze daar in de studio zitten.quote:Op vrijdag 6 januari 2006 09:23 schreef -chefke- het volgende:
tis saai weergraad of 2 3 en grijs erug grijs.
wie heeft gister dat stuk voor het journaal gezien over het weer ? ik vondt het wel grapig alleen jammer dat het KNMI zelf niet in the picture kwam.
quote:Op vrijdag 6 januari 2006 09:28 schreef Againzender het volgende:
[..]
Ik heb het gezien. Wel leuk om te zien hoe ze daar in de studio zitten.
Die beelden van Marjon de Hond op 17 juli
Friesland wordt witquote:
in een weerhutquote:Op vrijdag 6 januari 2006 09:11 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Het hangt er vanaf waar je die sensor hebt geplaast
als we dan ook die winter van 50 jaar geleden er bij krijgen vind ik het primaquote:Op vrijdag 6 januari 2006 15:31 schreef -CRASH- het volgende:
Volgens mij zijn ze met de weerkaar wat ze nu hebben 50 jaar teruggevallen.
quote:Op vrijdag 6 januari 2006 23:32 schreef Roel_Jewel het volgende:
In Japan hebben ze wel wat gekregen
[afbeelding]
quote:Op zaterdag 7 januari 2006 01:22 schreef Asskicker14 het volgende:
Het mag de rest van de winter zulk weer blijven. Vind het wel relaxed zo.
Dat rode is India, dat blauwe is overduidelijk de zeequote:Op zaterdag 7 januari 2006 12:17 schreef _moder8or_ het volgende:
Wat is dat voor een kaart?
Die vent staat daar onveilig zeg,als dat oak sneeuw opeens gaat schuivenquote:Op vrijdag 6 januari 2006 23:32 schreef Roel_Jewel het volgende:
In Japan hebben ze wel wat gekregen
[afbeelding]
Die onderste?quote:Op zaterdag 7 januari 2006 12:17 schreef _moder8or_ het volgende:
Wat is dat voor een kaart?
Sorry hoor. Maar ik snap er echt geen poep vanquote:Op zaterdag 7 januari 2006 13:54 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Die onderste?
Dat is een windveld kaartzoals je ziet: midden in weinig wind en buiten om dikke geweld
dit duit dus op je weet wel
Zeg........kijk eens goed naar het kaartje.quote:Op zaterdag 7 januari 2006 14:01 schreef _moder8or_ het volgende:
[..]
Sorry hoor. Maar ik snap er echt geen poep van
Ja, mocht dat uitkomen. Het is nog een tijdje weg, en hij trekt toch wel noordelijker. Moet heel gek lopen willen wij dat ding over krijgen. Hij komt hoogstens zo dicht bij als op de tekening.quote:Op zaterdag 7 januari 2006 12:16 schreef SpeedyGJ het volgende:
Helaas 100% onbetrouwbaar.
[afbeelding]
[afbeelding]
Meer hoef ik niet te zeggen mocht dit uitkomen
0,2 graden en dan de koudste dag in 71 jaar.quote:Koudegolf in Azië houdt aan
PEKING De kou blijft in Azië problemen
veroorzaken.In China vriest het in het
noordwesten 's nachts 43 graden.Tijdens
sneeuwstormen is meer dan een meter
sneeuw gevallen.
Vooral de nomaden in het gebied hebben
het zwaar omdat hun vee geen eten meer
kan vinden.Honderdduizenden Chinezen
zijn van de buitenwereld afgesloten.Het
leger helpt bij het sneeuwruimen.
Ook Japan,Pakistan,Bangladesh en Noord-
India hebben te maken met extreme kou.
In Bangladesh kwamen dit weekend meer
dan 20 mensen om het leven.De Indiase
hoofdstad New Delhi beleefde met
0,2 graden de koudste dag in 71 jaar.
Bijna vorst! Ik denk dat die mensen dan een 'natuurlijk' bevroren plasje water gaan fotograferen en inlijstenquote:Op zondag 8 januari 2006 22:35 schreef Arcee het volgende:
[..]
0,2 graden en dan de koudste dag in 71 jaar.
Ja ik ook wel! Wij hebben in het zuiden nog niet veel gehad.quote:Op zaterdag 7 januari 2006 14:18 schreef Omaha het volgende:
Ik verlang weer naar dit soort plaatjes
[afbeelding]
tja, dan blijkt weer dat die koude-inval op 5 december gewoon niet te voorspellen is. Laat staan nóg een jaar in de toekomst.quote:Op zondag 8 januari 2006 22:41 schreef SpeedyGJ het volgende:
Dat is wel er bijzonder zeg, damn!
Nederland zou anders een strenge winter krijgen maar ik denk dat heel veel er nu wel naast zitten, misschien toch een jaar te vroeg in geschat, wie weet worden we in dec 2006 wel overvallen door onverwachte strenge winter.
Het weer doet maar wat die wil, wij weerammateurs en de weermannen kunnen alleen maar beetje voorspellen, vanaf dag 3 dan is het ruim 20% wat al dan niet meer klopt, bij dag 4 zal dit 40% zijn en bij 5 loopt het al tegen de 50% op....hoe verder je kijkt hoe onbetrouwbaarder het wordt. Als je echt de betrouwbare zooi wilt hebben dan is het een kwestie van: elke dag naar buiten kijkenquote:Op maandag 9 januari 2006 07:25 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
tja, dan blijkt weer dat die koude-inval op 5 december gewoon niet te voorspellen is. Laat staan nóg een jaar in de toekomst.
Maar wel voor heel nederlandquote:Op maandag 9 januari 2006 15:39 schreef SpeedyGJ het volgende:
Kijk hier had ik nou even zin in
[afbeelding]
Nee niksquote:
Ohh ? gister hele dag blauw met zon.. vandaag hele dag blauw met zonquote:Op maandag 9 januari 2006 16:18 schreef michiel_merk het volgende:
op het moment zitten we in een niemands land, qua weer![]()
heb dit jaar nog geen zon gezien
[afbeelding]
btw de tempraturen komen lager uit dan verwacht
Stond de hele dag verwondert naar de blauwe wolkenloze hemel te kijkenquote:Op maandag 9 januari 2006 16:27 schreef SpeedyGJ het volgende:
Sla me dood maar ik wist niet dat de zon bestond
Hier vriest het de hele dag al meer dan 1graadquote:Op maandag 9 januari 2006 17:23 schreef Jor_Dii het volgende:
Vroeg aan het vriezen al ..
Dikke BULLSHIT. Ik heb echt zeker meer dan 2 cm gehadquote:Op maandag 9 januari 2006 15:39 schreef SpeedyGJ het volgende:
Kijk hier had ik nou even zin in
[afbeelding]
Verslag van 2 maart 2005![]()
Zeker van die sneeuwhopen? Gisterenochtend zag ik die in Amsterdam ook nog.quote:Op dinsdag 10 januari 2006 08:45 schreef Evil-Cherry het volgende:
Trouwens, er ligt nog steeds sneeuw bij ons. Al ruim 1,5 week en het is nog steeds niet weggesmolten. Het is niet veel, maar sneeuw is sneeuw. Weird...
LET WEL OP dat deze kaart van 9:00 's ochtends wasquote:Op dinsdag 10 januari 2006 08:44 schreef Evil-Cherry het volgende:
[..]
Dikke BULLSHIT. Ik heb echt zeker meer dan 2 cm gehadBussen reden niet (meer) of half of met vertraging ofzo (gelukkig wisten de chauffeurs ook niet meer of ze wel moesten of mochten gaan rijden
).. Was echt dikke drama!
mijn eerste dag van mijn stage.
7:30 of 9:00. Zo heet was het ook weer niet.quote:Op dinsdag 10 januari 2006 13:59 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
LET WEL OP dat deze kaart van 9:00 's ochtends wasin de middag trok die sneeuwzooi naar het zuiden weg
bij 2cm rijden de bussen wel hoor
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |