quote:Op zaterdag 27 augustus 2005 23:47 schreef Alicey het volgende:
MUUS vond het op zaterdag 1 januari 2005, om 23:06 een leuke variant van
'pluk de dag'
De bedoeling
![]()
Je trekt één kaart en legt die ene kaart hier uit, gewoon in duidelijke taal zoals het in de bijgeleverde boekjes wordt uitgelegd. Graag met een plaatje, foto of scan erbij!
Tarotkaarten, orakelkaarten, zigeunerkaarten, dolfijnkaarten, angelcards, maakt niet uit! Runenstenen en I-ching muntjes zijn uiteraard ook van harte welkom!
Waarom?
Omdat dat leuk is, duh.
En zo kan iedereen verschillende manieren van orakelen is dat een woord? leren kennen. Heel handig als je benieuwd bent naar een bepaald deck en zo dus een stukje van een bepaald deck kunt 'proeven';. Bovendien zijn heel veel sets gewoon heel erg mooi om naar te kijken.Ik heb meerdere decks én runenstenen én I-ching muntjes. Wanou?
Da's alleen maar leuk, want op die manier kun je elke dag wat anders doen. Gewoon varieren!Ik heb helemaal geen kaarten en ik heb er eigenlijk ook niet zoveel verstand van.
Maar ik vind het wel heel leuk en ik wil wel meedoen!
![]()
Geen probleem, zat users hier die voor jou wel een kaart willen trekken zodat jij ook mee kunt doen!
Wil je nog wat kwijt, MUUS?
![]()
Ja, nou, eigenlijk wel.
Ik wil dit een beetje een makkelijk, laagdrempelig topic maken, zodat nieuwe users (met drempelvrees) hier makkelijk binnen kunnen rollen. Dus als iemand iets niet snapt of zelf geen kaarten heeft, gaan we natuurlijk allemaal heel lief en duidelijk uitleggen en helpen, toch? .
Dus heb je zelf geen kaarten, maar heb je wel een 'verzoeknummertje' wil je graag een kaart zien uit een bepaald deck? Vraag dat dan gewoon! .
Gewoon een gezellig topic waar iedereen aan mee kan doen. Geen discussies, geen moeilijk gedoe, maar mooie kaarten leren kennen.
Dus warm uw handen, schud uw kaarten en laat ons allen meegenieten van al het moois. .
Vorige deeltjes
Pluk de kaart!
Pluk de 2e kaart!
Pluk de kaart: Deel 3
Pluk de Kaart deel 4
quote:Op vrijdag 30 december 2005 22:52 schreef yvonne het volgende:
Ja, nu is het duidelijker, dank je, actiever worden!.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. posten of zo ?gelijk
"Word bokser, dan heb je meer kans op slagen"
"Mensen die nooit wat geven, daar krijg ik wat van"
T'is sowieso al ontzettend leuk als er meerdere mensen kaartjes willen leggen hier...quote:Op zaterdag 31 december 2005 10:42 schreef nokwanda het volgende:
Cool idee, soulsurviver. Ik hoop zelf ooknog steeds gauw een deck te vinden dat bij me past zodat ik ook kaarten kan leggen/trekken.
Kaartje voor jou Holist:quote:Op zaterdag 31 december 2005 03:27 schreef holist het volgende:
Ik zou 't wel op prijs stellen als iemand een kaartje voor me wil trekken!
ben benieuwd....
Ja leukquote:Op zaterdag 31 december 2005 17:12 schreef Alicey het volgende:
(Off-topic) Het wordt eigenlijk wel weer tijd voor een irc-orakel-sessie.
Graag gedaanquote:Op maandag 2 januari 2006 19:14 schreef vamperotica het volgende:
Nog bedankt voor het kaartje Delta!![]()
Kaartje voor jou cazizz:quote:Op dinsdag 3 januari 2006 08:56 schreef cazizz het volgende:
zou iemand voor mij ook weer een keer een kaartje willen trekken?![]()
quote:Op woensdag 11 januari 2006 16:35 schreef draculettetje het volgende:
toevallig nog iemand intresse om voor mij een kaartje te trekken?
zo voor de komende week ofzo?
Ja we zitten hierquote:Op woensdag 11 januari 2006 19:01 schreef Speedo666 het volgende:
Ooooh, jullie zijn hier verder gegaan.![]()
Ik zat al in dat andere topic iedereen gek te maken.
Iemand zin en tijd om voor mij een kaartje (of meer mag ook) te leggen aangaande mijn persoon en de liefde?![]()
Alvast bedankt.
![]()
nou vooruitquote:Op woensdag 11 januari 2006 23:18 schreef BarraCupraCuda het volgende:
kan iemand voor mij een kaartje trekken mbt me werk?
dank u
Kaartje voor jou:quote:Op woensdag 11 januari 2006 23:18 schreef BarraCupraCuda het volgende:
kan iemand voor mij een kaartje trekken mbt me werk?
dank u
quote:Op woensdag 11 januari 2006 20:05 schreef -Delta- het volgende:
[..]
Ja we zitten hierJe zat in het "pluk de kaartEN topic", dit is de enkelvoud-variant
![]()
Kaartje voor jou:
[afbeelding]
Troeven II: De Hogepriesteres:
De Hogepriesteres belichaamt de levenskunst van het "laten gebeuren kunnen".
Zij staat voor het passieve principe, de bereidheid om ons te laten leiden, het vermogen om geduldig te wachten totdat de stem binnenin ons ertoe aanspoort te reageren. Ze staat ook voor het oervrouwelijke denken, dat men instinctieve zekerheid juist van onjuist kan onderscheiden en alleen dat als waarheid erkent, wat innerlijk juist "aanvoelt".
Liefde:
Een gevoel van verbondenheid (ook bij een meningsverschil) - subtiliteit - je van afhankelijkheid en hartstocht bevrijden - op je innerlijke stem vertrouwen en je door niets laten dwingen.
Kaartje voor jou:quote:Op woensdag 22 februari 2006 15:53 schreef vamperotica het volgende:
yes, please.....
Graag Deltaquote:Op woensdag 22 februari 2006 15:11 schreef -Delta- het volgende:
*Schop*
Iemand nog een kaartje nodig?![]()
Lilith-Wicca; Kaartje voor jou:quote:
Ja tuurlijkquote:Op woensdag 22 februari 2006 20:19 schreef nokwanda het volgende:
Delta, Mag ik er ook een van je?
Dank je. Weet nog niet hoe ik hem moet interpreteren. Of eigenlijk ook wel. Maar dan niet exact omdat ie niet in een legpatroon valt.quote:Op woensdag 22 februari 2006 21:03 schreef -Delta- het volgende:
[..]
Ja tuurlijk![]()
Voor jou:
[afbeelding]
Bekers Ridder:
In de regel vertegenwoordigt een Ridder een man, in uitzonderingsgevallen echter ook wel een vrouw. Of met deze kaart op de vrager zelf of een andere persoon wordt gedoeld, hangt zowel van de vraagstelling af, als van de plaats waarop de kaart in een legpatroon valt.
Bekers Ridder staat voor iemand die de mannelijke kant van het element water vertegenwoordigt. Dat betekent een trefzeker gevoel (een "fijne neus"), grote empathie, het vermogen om de eigen gevoelens te tonen en met de kracht van innerlijke beelden anderen te inspireren en hun dromen en fantasieëm vleugels te geven.
Ik heb even gekeken wat jouw getrokken kaart voor astrologische betekenis heeft; Pluto - water.quote:Op woensdag 22 februari 2006 19:52 schreef -Delta- het volgende:
[..]
Lilith-Wicca; Kaartje voor jou:
[afbeelding]
Troeven XX: de Aeon:
Deze kaart, die in traditionele tarotspellen de verrijzenis afbeeldt, betekent verlossing en bevrijding en staat op het diepste niveau voor het mysterie van de transsubstantiatie en het te voorschijn komen van het wezenlijke.
Bij de Crowley-tarot kreeg de kaart ook een nieuwe uitvoering. Hier duidt ze op het begin van een nieuw tijdperk. Daarmee benadrukt ze dat er iets nieuws, belangrijks, wezenlijks en mogelijk ook heerlijks ter wereld is gekomen, dat in de toekomst van grote betekenis zal zijn, maar nu misschien nog te zwak is om het zonder steun te redden en daarom aandachtige verzorging en hulp van buiten nodig heeft.
Leuk om te horenquote:Op donderdag 23 februari 2006 20:02 schreef Lilith-Wicca het volgende:
Ik heb even gekeken wat jouw getrokken kaart voor astrologische betekenis heeft; Pluto - water.
Heel treffend, Pluto is de mundane Heerser in mijn geboortehoroscoop en water het superieure element!
Natuurlijkquote:
Graag gedaan.quote:Op vrijdag 24 februari 2006 23:18 schreef Darklight het volgende:
Hey thx
Is best treffend op dit moment, maar voel me best goed eigenlijk
Maar zit nu ff lekker in een paddotrip, die wordt steeds uleker nu haha
Iedereen zou eens een keer een paddotrip moeten maken, is echt tof
haha okquote:Op vrijdag 24 februari 2006 23:23 schreef -Delta- het volgende:
[..]
Graag gedaan.![]()
En ja heb het al eens geprobeerd![]()
Een kaartje?quote:Op vrijdag 24 februari 2006 23:28 schreef kleinetrom het volgende:
ik wil eigenlijk ook wel...
Kaartje voor jouquote:Op vrijdag 24 februari 2006 23:44 schreef kleinetrom het volgende:
ja graag!
quote:Op zaterdag 25 februari 2006 00:24 schreef kleinetrom het volgende:
das well een hele mooie!!!
een positieve, warme kaart, dank je wel!
mijn paradijselijke tuin, ik heb er een klein vermoeden van, kan nl te maken hebben met de reiki en dan zou ik degene of hetdegene nog moeten vinden die daar de muur voor opwerpt.
heb wel een vermoeden, ook hier weer!
en ja, als ik me goed voel, voel ik me goed, zonder arrogant te willen zijn, dat past niet bij me.
klopt wel ja die beschrijving, dank!
Tuurlijkquote:Op zaterdag 25 februari 2006 10:46 schreef ethiraseth het volgende:
Mag ik ook een kaartje van iemand? Mijn eigen liggen bij mijn ouders dus kan het zelf even niet doen.![]()
Voor jou Erikquote:Op zaterdag 25 februari 2006 16:32 schreef Tha_Erik het volgende:
Iemand zin om er één voor mij te trekken? Ben wel benieuwd wat er op mijn pad gaat komen.
Hoe toepasselijk voor mijn situatie.quote:Op zaterdag 25 februari 2006 16:31 schreef -Delta- het volgende:
[..]
Tuurlijk![]()
De kaart die ik voor jou heb getrokken:
Voor jou VD:quote:Op dinsdag 28 februari 2006 21:43 schreef VD het volgende:
Ik zou wel weer eens een kaartje willen. Doe maar relationeel..
Hier het zelfde probleem, je hebt tarotkaarten maar een hele boel decks met allemaal verschillende aantallen kaarten, je hebt wishkaarten, je hebt miraclekaarten o.i.d.quote:Op zondag 5 maart 2006 11:42 schreef Burner82 het volgende:
wie zou er voor mij een kaart willen trekken?
en waar kan ik info vinden over de soorten decks en kaarten? laatste keer dat ik probeerde er doorheen te komen zag ik door de decks de kaarten niet meer...
Deze kaart heb ik voor jou getrokken CvBquote:Op zaterdag 4 maart 2006 10:10 schreef CvB het volgende:
Hallo daar! Op het moment zit ik relationeel nogal in de knoop, grotendeels door mijn eigen stomme schuld. Ik kan op het moment niet van me afzetten dat ik zoveel domme beslissingen achter elkaar heb genomen. Blijf mezelf maar verwijten maken en terugdenken hoe ik alles anders had kunnen doen.
Graag zou ik van de kaarten willen vernemen hoe de toekomst op liefdesgebied eruitziet en of ik binnenkort weer een beetje met mezelf door één deur kan. Alvast bedankt voor de moeite!
Kaartje voor jou Burner82:quote:Op zondag 5 maart 2006 11:42 schreef Burner82 het volgende:
wie zou er voor mij een kaart willen trekken?
en waar kan ik info vinden over de soorten decks en kaarten? laatste keer dat ik probeerde er doorheen te komen zag ik door de decks de kaarten niet meer...
quote:Op zondag 5 maart 2006 11:49 schreef senesta het volgende:
Hier het zelfde probleem, je hebt tarotkaarten maar een hele boel decks met allemaal verschillende aantallen kaarten, je hebt wishkaarten, je hebt miraclekaarten o.i.d.
Wat is nu wel en wat is nu niet tarot, en waarom de verschillende aantallen kaarten![]()
Toen ik 11 jaar geleden voor het eerst een deck wilde kopen, zag ik ook door alle bomen het bos niet meer.quote:Op zondag 5 maart 2006 11:42 schreef Burner82 het volgende:
en waar kan ik info vinden over de soorten decks en kaarten? laatste keer dat ik probeerde er -doorheen te komen zag ik door de decks de kaarten niet meer...
ondanks mijn grote scepsis, over tarot, en al helemaal over tarot via internet, thnx, het heeft me toch geholpenquote:Op zondag 5 maart 2006 21:48 schreef -Delta- het volgende:
[..]
Kaartje voor jou Burner82:
[afbeelding]
Bekers Aas:
Azen symboliseren - evenals het correlerende getal één - kansen die ontdekt en aangegrepen moeten worden. In Bekers Aas schuilt de kans om diep, innerlijk geluk en onze ware roeping te vinden. Voorwaarde daarvoor is dat we ons voor de aanwezige mogelijkheden open stellen, ze onderkennen en ons op de weg naar het doel laten leiden, in plaats van eigengerechtig de verlangens van ons ego te willen bevredigen.
De kaart benadrukt eveneens de graalskelk en accentueert dat ons vermogen om ons over te geven en onze bereidheid om ons open te stellen, onontbeerlijke voorwaarden voor het ervaren van het grote geluk vormen.
Mooi om te horen en graag gedaanquote:Op maandag 6 maart 2006 19:54 schreef Burner82 het volgende:
ondanks mijn grote scepsis, over tarot, en al helemaal over tarot via internet, thnx, het heeft me toch geholpen
Tuurlijkquote:Op donderdag 9 maart 2006 00:43 schreef freija het volgende:
Hallo
Tijdje weggeweest en zie dat het topic nog steeds goed loopt![]()
Zou iemand een kaart voor mij willen trekken met betrekking tot de liefde?
Alvast bedankt!![]()
Tuurlijk...quote:Op zaterdag 11 maart 2006 15:25 schreef pepper_961 het volgende:
Zou iemand alsjeblieft voor mij een kaartje willen trekken?! please?
Dankjewel!quote:Op woensdag 15 maart 2006 15:11 schreef -Delta- het volgende:
[..]
Tuurlijk...de getrokken kaart voor jou:
[afbeelding]
Staven Prins:
Prinsen staan voor een stemming, een atmosfeer, waarin iets gebeurt. Daarbij belichaamt Staven Prins de hete Zuidenwind, die als brenger van het warme jaargetijde verwelkomd werd, maar die men toch ook als de verwoester van de oogst vreesde.
Het staat vooral voor een vurige stemming, die door ongeduld en honger naar belevenissen, maar natuurlijk ook door levenslust en bruisende vitaliteit wordt gekenmerkt. Het accent ligt het meest op storm en drang en op begeerte om nieuw land te vervoveren.
De kaart die ik voor jou getrokken heb:quote:Op donderdag 6 april 2006 18:58 schreef Saleheim het volgende:
Kan er iemand een kaartje trekken voor mij op relationeel gebied. Met de vraag of wat ik graag wil haalbaar is. Zou ik tof vinden.
Dank je wel, tof dat je dit wilde doen. En weet je? Ik heb voor mezelf hiervoor ook een paar leggingen gedaan en toen kwam deze kaart ook iedere keer voor in het Keltisch kruis. Ik ben toen aan mijn eigen neutraliteit gaan twijfelen en vandaar mijn vraag of je een kaart wilde trekken en welke kaart krijg ik? Precies dezelfde.quote:Op vrijdag 7 april 2006 19:08 schreef -Delta- het volgende:
[..]
De kaart die ik voor jou getrokken heb:
[afbeelding]
Schijven 3: Werk:
De stabiele kwaliteit van het getal 3 staat in de kleur Schijven voor een fase, waarin het bereikte veilig gesteld en het nieuwe uitgebreid kan worden.
Het accent ligt op consolideren en stabiliseren van een (door vlijt) bereikte toestand.
Relaties: Opbouw en verdieping van nieuwe structuren in de relatie - in de alledaagse dingen zorgen voor duidelijkheid - inspanning - het einde van moeilijkheden.
Leuk om te horenquote:Op vrijdag 7 april 2006 20:32 schreef Saleheim het volgende:
[..]
Dank je wel, tof dat je dit wilde doen. En weet je? Ik heb voor mezelf hiervoor ook een paar leggingen gedaan en toen kwam deze kaart ook iedere keer voor in het Keltisch kruis. Ik ben toen aan mijn eigen neutraliteit gaan twijfelen en vandaar mijn vraag of je een kaart wilde trekken en welke kaart krijg ik? Precies dezelfde.Hee thanks en ik beschouw het als een goede kaart en gevoelsmatig klopt hij ook bij de huidige situatie.
De kaart voor jouquote:Op donderdag 6 april 2006 21:04 schreef myxomatosekonijn het volgende:
Ik zou ook graag weer eens een kaart willen...(algemeen)....
Kaartje voor jou:quote:Op donderdag 6 april 2006 21:08 schreef Darklight het volgende:
Ik ook graag een algemene
Dank je wel Deltaquote:Op vrijdag 7 april 2006 20:41 schreef -Delta- het volgende:
[..]
De kaart voor jou:
[afbeelding]
Bekers 6: Genot:
De behulpzame en verbindende kwaliteit van het getal 6 betekent in de kleur Bekers dat de gevoelens stromen en de krachten zich in een harmonieus evenwicht bevinden. Daarmee beschrijft de kaart een toestand van vreugde, tevredenheid en goede stemming.
De kaart accentueert dat de vraagsteller geniet dat hij zijn midden (terug)gevonden heeft en evenwichtig, tevreden en vol goede moed is.
Graag gedaan...quote:Op vrijdag 7 april 2006 21:30 schreef myxomatosekonijn het volgende:
[..]
Dank je wel DeltaToch past de kaart niet helemaal zoals ik nu naar mijn gevoelstoestand kijk van afgelopen dagen... Misschien dat ik het wel heb maar er doorheen kijk doordat ik me de hele week al (lichamelijk) niet echt lekker voel (veel hoofdpijn met name). op zich heb ik niks te klagen maar goed...misschien maar gewoon positief tegen de kaart aankijken...zal op zich niet verkeerd zijn
Dank nog voor je toevoeging; jouw gevoel bij de trekking lijkt me nl ook niet geheel onbelangrijkquote:Op vrijdag 7 april 2006 21:37 schreef -Delta- het volgende:
[..]
Graag gedaan...En vreemd genoeg had ik ook bij deze kaart het gevoel dat hij niet helemaal paste, heel raar...
Soms kan een kaart ook een blik vooruit zijn, wat nog komen gaat.
Dat is het vage aan een 1-kaart trekking; het kan iets zijn wat geweest is, waar je nu staat, maar ook wat komen gaat.
Natuurlijkquote:Op zaterdag 8 april 2006 00:42 schreef newsman het volgende:
Zou iemand voor mij een kaartje willen trekken, hoor graag van jullie
News
Dankje Deltaquote:Op zaterdag 8 april 2006 12:14 schreef -Delta- het volgende:
[..]
NatuurlijkDe kaart die ik voor jou getrokken heb:
[afbeelding]
Zwaarden Prinses:
Prinsessen staan voor kansen die de vraagsteller van buiten af worden geboden. Daarbij wordt de door Zwaarden Prinses geboden kans minder op prijs gesteld.
Weliswaar sluit de kaart de mogelijkheid in zich om door kritiek en confrontatie tot opheldering te komen, vaker echter wordt ze als een bedreiging ervaren of als het begin van een controverse of aangename ruzie.
Het aspect van rebellie wordt er nog aan toegevoegt.
Graag gedaanquote:
Dankjequote:Op maandag 10 april 2006 09:35 schreef Geartsjuh het volgende:
Zou iemand ook voor mij een kaart willen trekken? Alvast heel erg bedankt!
Delta: wat gebruik jij een schitterende kaartenset.
De kaart die ik voor jou getrokken heb:quote:Op maandag 10 april 2006 12:19 schreef Kwarkie het volgende:
Zou iemand ook voor mij een kaart willen trekken? Ben ook nieuwsgierig.
Alvast bedankt
Dankjequote:Op vrijdag 7 april 2006 20:49 schreef -Delta- het volgende:
[..]
Kaartje voor jou:
[afbeelding]
Schijven Prins:
Prinsen staan voor een stemming, een atmosfeer, waarin iets gebeurt. Schijven Prins belichaamt een ijverige, bedrijvige sfeer, een echt en goed werkklimaat. Deze omgeving zorgt voor zekerheid. Hier gaat het om solide projecten, om iets degelijks en bestendigs.
De kaart benadrukt ook het doorzettingsvermogen.
quote:Op vrijdag 7 april 2006 21:36 schreef Anitra het volgende:
Wil iemand vor mij een kaartje trekken?
Ben wel ff nieuwsgierig .
Oh leuk Mirage!quote:Op dinsdag 11 april 2006 11:12 schreef Mirage het volgende:
ik zal vanavond mijn kaarten ook weer eens binnen dit topic gebruiken.
Ik heb toch maar een kaartje voor je getrokken Anitraquote:Op maandag 10 april 2006 19:47 schreef Anitra het volgende:
Graag gedaanquote:Op dinsdag 11 april 2006 21:52 schreef Anitra het volgende:
Dit is een logje die ik vanavond geschreven heb nadat ik vannacht besloten heb dat ik het roer om moet gooien klik
Dank je voor het kaartje!! Dit is net een schopje die ik nodig heb
Sorry dat het even op zich heeft laten wachten. Ik had helaas m'n kaarten niet eerder bij me...quote:Op zondag 16 april 2006 10:33 schreef Burner82 het volgende:
wie zou voor mij een kaartje kunnen trekken met betrekking tot de liefde? b.v.d.
De kaart voor jouquote:Op woensdag 19 april 2006 17:20 schreef stephanie_xx het volgende:
Zou iemand aub een kaart voor mij willen trekken met betrekking tot de liefde?
Bij voorbaat dank![]()
Ja zekerquote:Op zaterdag 20 mei 2006 16:35 schreef Geartsjuh het volgende:
Delta: hoe heet het tarotdeck wat jij gebruikt en is het nog verkrijgbaar in de winkels?
VD; zal ik nog een kaartje voor je trekken of zeg je van laat maar zitten?quote:Op donderdag 20 april 2006 17:32 schreef VD het volgende:
Als iemand weer eens zin heeft dan zou ik graag een legging/kaart willen qua liefde..
En persoonlijk vind ik het ook stukken mooier en dieper dan de Rider Waite.quote:Op zaterdag 20 mei 2006 16:57 schreef -Delta- het volgende:
[..]
Ja zekerIs de Aleister Crowley Thoth.
Naast de Rider Waite het meest bekende deck. En gewoon overal verkrijgbaar, zowel in winkels als online shops.![]()
[afbeelding]
Ik vind Rider Waite te simpel getekent... Heb hem wel, maar meer voor de heb.quote:Op zaterdag 20 mei 2006 18:53 schreef Saleheim het volgende:
En persoonlijk vind ik het ook stukken mooier en dieper dan de Rider Waite.![]()
Als jij er een zou kunnen trekken, heel erg graag Aliceyquote:Op zaterdag 20 mei 2006 20:43 schreef Alicey het volgende:
-Delta-, het is inmiddels erg lang geleden, dus ik weet niet of je nog steeds zit te wachten op een kaart?
Heb je nog een bepaald onderwerp in gedachten?quote:Op zaterdag 20 mei 2006 21:25 schreef -Delta- het volgende:
[..]
Als jij er een zou kunnen trekken, heel erg graag Alicey![]()
Ik vind de Aleister Crowley Thoth ook erg mooi getekend en net wat diepgaander dan de gewone tarot. Ik ben aan het overwegen om hem aan te schaffen, maar omdat ik verder niet zo heel bekend ben met de 'reguliere' tarotkaarten vraag ik me af of die van Aleister niet wat te moeilijk zijn om mee te beginnen?quote:Op zaterdag 20 mei 2006 19:53 schreef -Delta- het volgende:
[..]
Ik vind Rider Waite te simpel getekent... Heb hem wel, maar meer voor de heb.Omdat ik graag allerlei Decks met elkaar vergelijk, voor de interpretatie.
Maar zo houdt de een weer van simpel en de ander van meer getekent. Of juist met een heel ander thema.
Relaties / Liefdequote:Op zaterdag 20 mei 2006 21:27 schreef Alicey het volgende:
Heb je nog een bepaald onderwerp in gedachten?
Dat vond ik jaren geleden wel, maar ik ben er gewoon mee begonnen, omdat dat deck me het meeste aansprak. En ze zeggen toch ook, dat je iets moet kiezen wat je aanspreekt.quote:Op zaterdag 20 mei 2006 21:33 schreef Geartsjuh het volgende:
Ik vind de Aleister Crowley Thoth ook erg mooi getekend en net wat diepgaander dan de gewone tarot. Ik ben aan het overwegen om hem aan te schaffen, maar omdat ik verder niet zo heel bekend ben met de 'reguliere' tarotkaarten vraag ik me af of die van Aleister niet wat te moeilijk zijn om mee te beginnen?
De Hogepriesterquote:
Ik heb geduld.quote:Op zaterdag 20 mei 2006 16:58 schreef -Delta- het volgende:
VD; zal ik nog een kaartje voor je trekken of zeg je van laat maar zitten?
Thanks meis, heel erg bedanktquote:Op zaterdag 20 mei 2006 22:52 schreef Alicey het volgende:
De Hogepriester
Liefde komt zoals ze is, en doet zoals haar behaagt. De liefde kan slechts gekend worden door haar te ervaren. Volg je hart, en doe wat je moet doen. Relaties betekenen veel voor je, en daarom ben je geneigd er veel energie in te steken, wat je een ideale partner maakt. Let er wel op niet jezelf te verliezen..
Het is voor het eerst sinds een paar maanden dat ik weer een kaartje leg, en het is volgens mij ook niet helemaal mijn dag.. Desondanks hoop ik dat je er iets aan hebt....
Ik ga er vanavond een voor je trekken, ben net thuis, pak straks m'n kaartenquote:
De kaart die ik voor jou getrokken heb VDquote:
quote:Op maandag 22 mei 2006 11:24 schreef Darklight het volgende:
Zou je er ook 1tje voor mij kunnen trekken? thx
Hoe toepasselijk! Erg mooi en ook wel waar denk ikquote:Osho Zen Tarot: Kleine Arcana
Schildknaap van Wolken
Dit gebeurt er als we vergeten dat het denken bedoeld is om ons te dienen en gaan toestaan dat het ons leven bepaalt. Het hoofd zit vol automatismen, de mond raast en tiert en de hele omgeving wordt verontreinigd door deze fabriek van argumenten en meningen. 'Maar wacht eens even', zeg je. 'Het denken maakt ons tot mensen, het is de bron van alle vooruitgang, van alle grote waarheden.
' Als je dat gelooft, doe dan eens het volgende experiment: ga in je kamer zitten met de deur dicht, zet een bandrecorder aan en geef jezelf de vrijheid alles te zeggen wat je 'aan je hoofd' hebt.
Als je echt alles eruit laat komen zonder het te censureren of te veranderen, zul je versteld staan van de hoeveelheid rotzooi die eruitspuit.
• De Schildknaap van Wolken vertelt je dat er ergens iemand vastzit 'in zijn hoofd'.
Kijk eens goed; weet je zeker dat jij het niet bent?
Dit is de situatie waarin je hoofd verkeert: ik zie fietssturen en pedalen en vreemde voorwerpen die je overal vandaan hebt. Zo'n klein hoofd... en geen leefruimte! En die rotzooi blijft maar ronddraaien in je hoofd; je hoofd blijft maar spinnen en weven--het houdt je bezig. Sta er eens bij stil wat voor gedachten er allemaal door je hoofd spelen.
>Ga op een dag eens zitten, doe je deur op slot en schrijf een half uur lang op wat zich in je hoofd afspeelt. Dan zul je begrijpen wat ik bedoel en je zult versteld staan wat er allemaal in je hoofd gebeurt. Het blijft op de achtergrond, maar het is er altijd, het hangt als een wolk om je heen.
Door die wolk kun je de werkelijkheid niet kennen; de spirituele waarneming valt buiten je gezichtsveld. Die wolk moet je laten gaan. En je hoeft alleen maar te besluiten dat je ervan af wilt; dan verdwijnt ze meteen. Jij klampt je eraan vast--de wolk interesseert zich niet voor jou, bedenk dat wel.
Beide komen van deze sitequote:Osho Zen Tarot: Grote Arcana
3. Creativiteit
De figuur op deze kaart is letterlijk 'bezeten' door scheppingsdrang, aan de onderkant door de alchemie van water en vuur en aan de bovenkant door het goddelijke licht dat op haar neerdaalt.
Het ervaren van creativiteit betekent in feite dat men het mysterieuze binnengaat.
Techniek, vakmanschap en kennis zijn maar instrumenten; de sleutel is dat men zich overgeeft aan de energie die de geboorte van alle dingen mogelijk maakt.
Deze energie heeft zelf geen vorm of structuur, maar alle vormen en structuren worden eruit geboren.
• Het maakt niet uit in welke vorm je creativiteit zich manifesteert - schilderen of zingen, een tuin aanleggen of een maaltijd koken.
Het belangrijkste is dat je openstaat voor datgene wat zich via jou wil uiten.
Bedenk dat we onze creaties niet bezitten; ze behoren ons niet toe.
De ware creativiteit ontstaat uit een eenwording met het goddelijke, met het mystieke en het onkenbare.
Dan is ze een vreugde voor de schepper en een zegen voor anderen.
Creativiteit is de kwaliteit die je in je bezigheden stopt.
Ze is een levensopvatting, een innerlijke benadering--hoe je de dingen bekijkt...
Niet iedereen kan een schilder zijn--en dat hoeft ook niet.
Als iedereen schilder was zou het er lelijk uitzien in de wereld; in zo'n wereld kun je bijna niet leven.
En niet iedereen kan een danser zijn, en dat hoeft ook niet. Maar iedereen kan creatief zijn.
Wat je ook doet, als je het met vreugde doet, als je het met liefde doet, als je doen niet uitsluitend gebaseerd is op winstbejag, dan is het creatief.
Als er binnen in je iets uit groeit, als het jou laat groeien, dan is het spiritueel, dan is het creatief, dan is het goddelijk.
Hoe creatiever je wordt, hoe goddelijker.
Alle religies ter wereld hebben gezegd dat God de schepper is.
Ik weet niet of hij de schepper is of niet, maar één ding weet ik wel: hoe creatiever je wordt, hoe goddelijker.
Als je creativiteit haar hoogtepunt bereikt, als je hele leven creatief wordt, leef je in God.
Dan moet hij wel de schepper zijn, want mensen die creatief zijn geweest, zijn het dichtst bij hem gekomen.
Houd van wat je doet.
Wees meditatief terwijl je het doet--wat het ook is!
tja what can I say.. ik dacht echt dat ik een schaapje wasquote:Deze kaart brengt een oud zen-verhaal in herinnering, over een leeuw die was grootgebracht door schapen en dacht dat hij zelf een schaap was totdat een oude leeuw hem greep en meenam naar een vijver, waar hij hem zijn eigen spiegelbeeld liet zien.
Heftig. Met voorkennis getrokken of...?quote:Op maandag 22 mei 2006 16:56 schreef -Delta- het volgende:
[afbeelding]
XX: De Aeon:
Deze kaart, die in traditionele tarotspellen de verrijzenis afbeeldt, betekent verlossing en bevrijding en staat op het diepste niveau voor het mysterie van de transsubstantie en het te voorschijn komen van het wezenlijke.
Het duidt ze op het begin van een nieuw tijdperk. Daarmee benadrukt ze dat er iets nieuws is, belangrijks, wezenlijks en mogelijk ook heerlijks ter wereld is gekomen, dat in de toekomst van grote betekenis zal zijn, maar nu nog misschien te zwak is om het zonder steun te redden en daarom aandachtige verzorging en hulp van buiten nodig heeft.
Relaties: Grote zekerheid, dat je voor de juiste levenspartner gekozen hebt - in alle rust en kalmte je aan het liefdevolle samenzijn toewijden - eerlijk je gevoelens uiten - je zwakheden niet beoordelen en veroordelen, maar accepteren.
Volgens mij las ik een tijdje terug dat je een leuke nieuwe meid getroffen had...quote:
Het blijven kaartjes he, ben geen voorspellerquote:Op dinsdag 23 mei 2006 01:39 schreef VD het volgende:
[..]
'She's all I ever wanted' lijkt ook weer zo overdreven.
Maar toch..
Delta ik wil je nogmaals bedanken voor die kaart!!quote:Op dinsdag 11 april 2006 21:45 schreef -Delta- het volgende:
[..]
Ik heb toch maar een kaartje voor je getrokken Anitra![]()
De kaart:
[afbeelding]
Staven 6: Overwinning:
De behulpzame en verbindende kwaliteit van het getal 6 staat in de kleur Staven voor een gunstige samenloop, voor een samenkomen dat naar de zege en het succes leidt.
Het accent ligt ook op vreugde en de geestdrift die de overwinnigsstemming losmaakt en die de vrager ertoe aanmoedigen zijn weg te vervolgen.
quote:Op dinsdag 23 mei 2006 14:03 schreef Anitra het volgende:
Delta ik wil je nogmaals bedanken voor die kaart!!
Ik heb er zoveel aan gehad en geestelijk heb ik een grote overwinning gehaald, echt super!
Natuurlijkquote:Op dinsdag 23 mei 2006 11:13 schreef Saleheim het volgende:
-Delta-, kun je misschien een kaartje trekken voor mij m.b.t. liefde? Zou tof zijn en ik zou het erg waarderen.
Dank je wel. Ik kan hem nog niet helemaal plaatsen omdat dit mijn persoonskaart is. Als ik het Keltisch Kruis leg of ik leg andere patronen stelt deze kaart altijd mijzelf voor. Daarom voor mij beetje moeilijk te plaatsen. Tenzij het betekent van teruggeworpen worden op jezelf. Dan kan ik hem wel plaatsen.quote:Op dinsdag 23 mei 2006 17:04 schreef -Delta- het volgende:
[..]
NatuurlijkDe kaart die ik voor jou getrokken heb:
[afbeelding]
Bekers Prins:
Prinsen staan voor een stemming, een atmosfeer, waarin iets gebeurt.
Daarbij belichaamt Bekers Prins de zachte Westenwind, de lauwe lentelucht of de lichte avondbries, die een goede stemming verspreidt en gevoelens van genegenheid laat ontstaan en gedijen.
De kaart benadrukt dat de liefdevolle gevoelens de vrager de vleugels geven om zich uit het oude moeras te bevrijden en omhoog te vliegen naar grote hoogten van geluk.
Relaties:
De verandering van hartstochten en driftmatige seksualiteit in liefde voor jezelf en voor de mensen om je heen - verleiding tot dweperijen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |