abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_33562741
quote:
Op zaterdag 27 augustus 2005 23:47 schreef Alicey het volgende:
MUUS vond het op zaterdag 1 januari 2005, om 23:06 een leuke variant van
'pluk de dag'

De bedoeling

Je trekt één kaart en legt die ene kaart hier uit, gewoon in duidelijke taal zoals het in de bijgeleverde boekjes wordt uitgelegd. Graag met een plaatje, foto of scan erbij!
Tarotkaarten, orakelkaarten, zigeunerkaarten, dolfijnkaarten, angelcards, maakt niet uit! Runenstenen en I-ching muntjes zijn uiteraard ook van harte welkom!

Waarom?

Omdat dat leuk is, duh.

En zo kan iedereen verschillende manieren van orakelen is dat een woord? leren kennen. Heel handig als je benieuwd bent naar een bepaald deck en zo dus een stukje van een bepaald deck kunt 'proeven';. Bovendien zijn heel veel sets gewoon heel erg mooi om naar te kijken.

Ik heb meerdere decks én runenstenen én I-ching muntjes. Wanou?

Da's alleen maar leuk, want op die manier kun je elke dag wat anders doen. Gewoon varieren!

Ik heb helemaal geen kaarten en ik heb er eigenlijk ook niet zoveel verstand van. Maar ik vind het wel heel leuk en ik wil wel meedoen!

Geen probleem, zat users hier die voor jou wel een kaart willen trekken zodat jij ook mee kunt doen!

Wil je nog wat kwijt, MUUS?

Ja, nou, eigenlijk wel.

Ik wil dit een beetje een makkelijk, laagdrempelig topic maken, zodat nieuwe users (met drempelvrees) hier makkelijk binnen kunnen rollen. Dus als iemand iets niet snapt of zelf geen kaarten heeft, gaan we natuurlijk allemaal heel lief en duidelijk uitleggen en helpen, toch? .

Dus heb je zelf geen kaarten, maar heb je wel een 'verzoeknummertje' wil je graag een kaart zien uit een bepaald deck? Vraag dat dan gewoon! .

Gewoon een gezellig topic waar iedereen aan mee kan doen. Geen discussies, geen moeilijk gedoe, maar mooie kaarten leren kennen.

Dus warm uw handen, schud uw kaarten en laat ons allen meegenieten van al het moois. .

Vorige deeltjes
Pluk de kaart!
Pluk de 2e kaart!
Pluk de kaart: Deel 3
Pluk de Kaart deel 4
If you believe in yourself enough,
And know what you want,
You're gonna make it happen...
pi_33562770
Laatste post uit het vorig deel:
quote:
Op vrijdag 30 december 2005 22:52 schreef yvonne het volgende:
Ja, nu is het duidelijker, dank je, actiever worden!.
En graag gedaan.
And know what you want,
  zaterdag 31 december 2005 @ 01:16:33 #3
42381 CvB
handles your hunger better
pi_33567383
-Delta-, nog bedankt voor je kaart! Hij geeft eigenlijk wel goed weer wat ik van plan ben allemaal te gaan doen de komende tijd.
Vind ik
pi_33570181
Ik zou 't wel op prijs stellen als iemand een kaartje voor me wil trekken!
ben benieuwd....
  zaterdag 31 december 2005 @ 10:31:53 #5
133728 soulsurvivor
It's not a egotrip
pi_33572225
Als er hier meer mensen zijn die kaarten leggen, zou het dan niet leuk zijn wanneer er meerdere mensen kaarten leggen voor 1 persoon om te kijken of de kaarten bij ieder ongeveer het zelfde zeggen?
misschien met
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
posten of zo ?
gelijk
"Word bokser, dan heb je meer kans op slagen"
"Mensen die nooit wat geven, daar krijg ik wat van"
pi_33572387
Cool idee, soulsurviver. Ik hoop zelf ooknog steeds gauw een deck te vinden dat bij me past zodat ik ook kaarten kan leggen/trekken.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
"Those who look before they leap, never leap".
http://www.dierenthuis-naar-almere.nl
pi_33585265
quote:
Op zaterdag 31 december 2005 10:42 schreef nokwanda het volgende:
Cool idee, soulsurviver. Ik hoop zelf ooknog steeds gauw een deck te vinden dat bij me past zodat ik ook kaarten kan leggen/trekken.
T'is sowieso al ontzettend leuk als er meerdere mensen kaartjes willen leggen hier...
And know what you want,
pi_33585351
(Off-topic) Het wordt eigenlijk wel weer tijd voor een irc-orakel-sessie.
pi_33585471
quote:
Op zaterdag 31 december 2005 03:27 schreef holist het volgende:
Ik zou 't wel op prijs stellen als iemand een kaartje voor me wil trekken!
ben benieuwd....
Kaartje voor jou Holist:

Troeven XXI: Het universum:

De laatste kaart van de Grote Arcana toont het doel en vertelt ons dat we aangekomen zijn.
Op geestelijk niveau staan ze daarom voor een hoge graad van rijpheid; op andere terreinen geeft ze aan dat we de plaats gevonden hebben waar we horen, waar we thuis zijn. In alle gevallen betekent ze vreugde, geluk, tevredenheid en dankbaarheid voor het bereikte.
Het accent van verzoening wordt ook nog uitgedrukt.
And know what you want,
pi_33585500
quote:
Op zaterdag 31 december 2005 17:12 schreef Alicey het volgende:
(Off-topic) Het wordt eigenlijk wel weer tijd voor een irc-orakel-sessie.
Ja leuk
And know what you want,
pi_33585554
quote:
Op zaterdag 31 december 2005 17:16 schreef -Delta- het volgende:

[..]

Ja leuk
Nieuwe orakelsessie in #truth

Geschopt.
pi_33634259
Nog bedankt voor het kaartje Delta!
No farewell could be the last one.
If you long to meet again...
  maandag 2 januari 2006 @ 19:38:02 #13
118850 -Delta-
Hatsa snatsa
pi_33634979
quote:
Op maandag 2 januari 2006 19:14 schreef vamperotica het volgende:
Nog bedankt voor het kaartje Delta!
Graag gedaan
And know what you want,
pi_33650864
zou iemand voor mij ook weer een keer een kaartje willen trekken?
  woensdag 4 januari 2006 @ 00:16:54 #15
118850 -Delta-
Hatsa snatsa
pi_33679285
quote:
Op dinsdag 3 januari 2006 08:56 schreef cazizz het volgende:
zou iemand voor mij ook weer een keer een kaartje willen trekken?
Kaartje voor jou cazizz:

Zwaarden 6: Wetenschap:

Het idee van 6 als het getal van de vereniging en hulp betekent bij de Zwaarden een vertrek naar nieuwe oevers.

De nadruk ligt op (wetenschappelijke) nieuwsgierigheid, die de onderzoekende geest tot nieuwe ondernemingen en het verkennen van onbekende gebieden aanspoort.
And know what you want,
pi_33685226
delta dankje

vind de kaart erg toepasselijk...aangezien ik op het moment erg afstand van een oude liefde aan het nemen ben en ik wel weer iemand anders op me pad ben tegen gekomen die best wel interessant is
pi_33941962
toevallig nog iemand intresse om voor mij een kaartje te trekken?
zo voor de komende week ofzo?
  woensdag 11 januari 2006 @ 19:01:37 #18
61787 Speedo666
Anti-AEL / anti marokaans
pi_33946624
Ooooh, jullie zijn hier verder gegaan.

Ik zat al in dat andere topic iedereen gek te maken.

Iemand zin en tijd om voor mij een kaartje (of meer mag ook) te leggen aangaande mijn persoon en de liefde?

Alvast bedankt.

woensdag 11 januari 2006 @ 19:56:37 #19
118850 -Delta-
Hatsa snatsa
pi_33949127
quote:
Op woensdag 11 januari 2006 16:35 schreef draculettetje het volgende:
toevallig nog iemand intresse om voor mij een kaartje te trekken?
zo voor de komende week ofzo?

Staven 8: Snelheid:

Het getal 8 staat voor verandering, transformatie en een nieuw begin. Bij de Staven betekent dat levendigheid en een vaak verrassende versnelling in de loop der gebeurtenissen.

Het accent ligt op de gedachteflits, op het gloedvolle, reddende of in ieder geval zeer behulpzame idee en op de geestelijke bewegelijkheid.

Weekkaart: Deze week kan een verrassende wending krijgen. Een onverwacht bericht zou u in beweging kunnen brengen.
And know what you want,
  woensdag 11 januari 2006 @ 20:05:35 #20
118850 -Delta-
Hatsa snatsa
pi_33949519
quote:
Op woensdag 11 januari 2006 19:01 schreef Speedo666 het volgende:
Ooooh, jullie zijn hier verder gegaan.

Ik zat al in dat andere topic iedereen gek te maken.

Iemand zin en tijd om voor mij een kaartje (of meer mag ook) te leggen aangaande mijn persoon en de liefde?

Alvast bedankt.

Ja we zitten hier Je zat in het "pluk de kaartEN topic", dit is de enkelvoud-variant

Kaartje voor jou:

Troeven II: De Hogepriesteres:

De Hogepriesteres belichaamt de levenskunst van het "laten gebeuren kunnen".
Zij staat voor het passieve principe, de bereidheid om ons te laten leiden, het vermogen om geduldig te wachten totdat de stem binnenin ons ertoe aanspoort te reageren. Ze staat ook voor het oervrouwelijke denken, dat men instinctieve zekerheid juist van onjuist kan onderscheiden en alleen dat als waarheid erkent, wat innerlijk juist "aanvoelt".

Liefde:
Een gevoel van verbondenheid (ook bij een meningsverschil) - subtiliteit - je van afhankelijkheid en hartstocht bevrijden - op je innerlijke stem vertrouwen en je door niets laten dwingen.
And know what you want,
pi_33953995
delta dank je!

Mooie kaart voor de komende week,
staat inderdaad een hoop te gebeuren komende week wat voor een nieuw begin zou moeten staan (qua gezondheid)!
  woensdag 11 januari 2006 @ 23:18:26 #22
130154 BarraCupraCuda
yeah im talking to you!
pi_33957951
kan iemand voor mij een kaartje trekken mbt me werk?
dank u
Death is lighter than a feather, duty heavier than a mountain.
The only easy day is yesterday
stay frosty
  woensdag 11 januari 2006 @ 23:22:51 #23
133728 soulsurvivor
It's not a egotrip
pi_33958199
quote:
Op woensdag 11 januari 2006 23:18 schreef BarraCupraCuda het volgende:
dank u
nou vooruit
gelijk
"Word bokser, dan heb je meer kans op slagen"
"Mensen die nooit wat geven, daar krijg ik wat van"
  woensdag 11 januari 2006 @ 23:38:07 #24
118850 -Delta-
Hatsa snatsa
pi_33959022
quote:
Op woensdag 11 januari 2006 23:18 schreef BarraCupraCuda het volgende:
dank u
Kaartje voor jou:

Troeven I: De Magiër:

De Magiër staat voor het mannelijke, actieve principe, voor de impulsen gevende kracht, voor initiatief en de scheppende geest. Hij symboliseert de solaire kracht, het onderzoekend en doorgrondend bewustzijn, dat in de werkelijkheid waarin we leven doordringt en haar verkent teineinde haar wetten te begrijpen.
Hij toont de "goochelaar" die enerzijds speels en geraffineerd zijn kennis hanteert en spelenderwijs zijn taken de baas wordt, maar die er daarnaast een heimelijk genoegen in kan scheppen om anderen te overbluffen of om de tuin te leiden.

Werk: Op een succesvolle manier taken en problemen oplossen - initiatieven nemen en het verloop van gebeurtenissen beïnvloeden, b.v. bij onderhandelingen, bij het beëindigen van een transactie, bij een promotie of bij ruzie met collega's - vreugde en een tevreden gevoel na een leven van hard werken.
And know what you want,
  donderdag 12 januari 2006 @ 10:15:05 #25
61787 Speedo666
Anti-AEL / anti marokaans
pi_33966686
quote:
Op woensdag 11 januari 2006 20:05 schreef -Delta- het volgende:

[..]

Ja we zitten hier Je zat in het "pluk de kaartEN topic", dit is de enkelvoud-variant

Kaartje voor jou:

[afbeelding]

Troeven II: De Hogepriesteres:

De Hogepriesteres belichaamt de levenskunst van het "laten gebeuren kunnen".
Zij staat voor het passieve principe, de bereidheid om ons te laten leiden, het vermogen om geduldig te wachten totdat de stem binnenin ons ertoe aanspoort te reageren. Ze staat ook voor het oervrouwelijke denken, dat men instinctieve zekerheid juist van onjuist kan onderscheiden en alleen dat als waarheid erkent, wat innerlijk juist "aanvoelt".

Liefde:
Een gevoel van verbondenheid (ook bij een meningsverschil) - subtiliteit - je van afhankelijkheid en hartstocht bevrijden - op je innerlijke stem vertrouwen en je door niets laten dwingen.
Dank

Enig idee wat het betekent?
pi_35366712
*Schop*

Iemand nog een kaartje nodig?
And know what you want,
pi_35368048
yes, please.....
pi_35376332
quote:
Op woensdag 22 februari 2006 15:53 schreef vamperotica het volgende:
yes, please.....
Kaartje voor jou:

Bekers Prinses:

Prinsessen staan voor kansen die de vraagsteller van buiten af worden geboden.
Daarbij zijn de door deze kaart aangegeven weldadige impulsen zeer welkom.
Ze zijn koren op de molen. Waar het om harde feiten gaat - bv op het gebied van het werk - kunnen de door deze kaart geboden vooruitzichten soms te vaag zijn.
Op emotioneel vlak geeft ze evenwel aan dat de vrager diep gelukkig stemmende ervaringen te wachten staan.

De kaart kan daarentegen ook een raadselachtige ontmoeting of ervaring symboliseren, of een impuls die de vrager de ogen opent.
And know what you want,
pi_35377118
quote:
Op woensdag 22 februari 2006 15:11 schreef -Delta- het volgende:
*Schop*

Iemand nog een kaartje nodig?
Graag Delta
Met twee voeten op de grond kom je geen stap verder.
pi_35377889
quote:
Op woensdag 22 februari 2006 19:31 schreef Lilith-Wicca het volgende:

Graag Delta
Lilith-Wicca; Kaartje voor jou:

Troeven XX: de Aeon:

Deze kaart, die in traditionele tarotspellen de verrijzenis afbeeldt, betekent verlossing en bevrijding en staat op het diepste niveau voor het mysterie van de transsubstantiatie en het te voorschijn komen van het wezenlijke.

Bij de Crowley-tarot kreeg de kaart ook een nieuwe uitvoering. Hier duidt ze op het begin van een nieuw tijdperk. Daarmee benadrukt ze dat er iets nieuws, belangrijks, wezenlijks en mogelijk ook heerlijks ter wereld is gekomen, dat in de toekomst van grote betekenis zal zijn, maar nu misschien nog te zwak is om het zonder steun te redden en daarom aandachtige verzorging en hulp van buiten nodig heeft.
And know what you want,
pi_35379021
Bedankt
pi_35379098
Delta, Mag ik er ook een van je?
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
pi_35381376
quote:
Op woensdag 22 februari 2006 20:19 schreef nokwanda het volgende:
Delta, Mag ik er ook een van je?
Ja tuurlijk

Voor jou:

Bekers Ridder:

In de regel vertegenwoordigt een Ridder een man, in uitzonderingsgevallen echter ook wel een vrouw. Of met deze kaart op de vrager zelf of een andere persoon wordt gedoeld, hangt zowel van de vraagstelling af, als van de plaats waarop de kaart in een legpatroon valt.

Bekers Ridder staat voor iemand die de mannelijke kant van het element water vertegenwoordigt. Dat betekent een trefzeker gevoel (een "fijne neus"), grote empathie, het vermogen om de eigen gevoelens te tonen en met de kracht van innerlijke beelden anderen te inspireren en hun dromen en fantasieëm vleugels te geven.
And know what you want,
pi_35381782
quote:
Op woensdag 22 februari 2006 21:03 schreef -Delta- het volgende:

[..]

Ja tuurlijk

Voor jou:

[afbeelding]

Bekers Ridder:

In de regel vertegenwoordigt een Ridder een man, in uitzonderingsgevallen echter ook wel een vrouw. Of met deze kaart op de vrager zelf of een andere persoon wordt gedoeld, hangt zowel van de vraagstelling af, als van de plaats waarop de kaart in een legpatroon valt.

Bekers Ridder staat voor iemand die de mannelijke kant van het element water vertegenwoordigt. Dat betekent een trefzeker gevoel (een "fijne neus"), grote empathie, het vermogen om de eigen gevoelens te tonen en met de kracht van innerlijke beelden anderen te inspireren en hun dromen en fantasieëm vleugels te geven.
Dank je. Weet nog niet hoe ik hem moet interpreteren. Of eigenlijk ook wel. Maar dan niet exact omdat ie niet in een legpatroon valt.

Laat ik zeggen.... ik herken het maar zie nog niet helemaal hoe het allemaal toe te passen in de praktijk. het gebeurt gewoon maar ik heb er weinig controle over en weet nooit zeker dat het laatste ook het gevolg zal zijn van dat gevoel en empathie. Vaag he! Never mind me.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
pi_35418047
quote:
Op woensdag 22 februari 2006 19:52 schreef -Delta- het volgende:

[..]

Lilith-Wicca; Kaartje voor jou:

[afbeelding]

Troeven XX: de Aeon:

Deze kaart, die in traditionele tarotspellen de verrijzenis afbeeldt, betekent verlossing en bevrijding en staat op het diepste niveau voor het mysterie van de transsubstantiatie en het te voorschijn komen van het wezenlijke.

Bij de Crowley-tarot kreeg de kaart ook een nieuwe uitvoering. Hier duidt ze op het begin van een nieuw tijdperk. Daarmee benadrukt ze dat er iets nieuws, belangrijks, wezenlijks en mogelijk ook heerlijks ter wereld is gekomen, dat in de toekomst van grote betekenis zal zijn, maar nu misschien nog te zwak is om het zonder steun te redden en daarom aandachtige verzorging en hulp van buiten nodig heeft.
Ik heb even gekeken wat jouw getrokken kaart voor astrologische betekenis heeft; Pluto - water.
Heel treffend, Pluto is de mundane Heerser in mijn geboortehoroscoop en water het superieure element!
  vrijdag 24 februari 2006 @ 22:04:45 #36
118850 -Delta-
Hatsa snatsa
pi_35459417
quote:
Op donderdag 23 februari 2006 20:02 schreef Lilith-Wicca het volgende:

Ik heb even gekeken wat jouw getrokken kaart voor astrologische betekenis heeft; Pluto - water.
Heel treffend, Pluto is de mundane Heerser in mijn geboortehoroscoop en water het superieure element!
Leuk om te horen
And know what you want,
  vrijdag 24 februari 2006 @ 22:40:45 #37
8898 Darklight
The Truth Will Set You Free
pi_35460644
Mag ik ook een kaartje?
  vrijdag 24 februari 2006 @ 22:56:29 #38
118850 -Delta-
Hatsa snatsa
pi_35461251
quote:
Op vrijdag 24 februari 2006 22:40 schreef Darklight het volgende:
Mag ik ook een kaartje?
Natuurlijk
Kaart die ik voor jou heb getrokken:

Schijven 5: Getob:

Het uitdagende karakter van het getal 5 doet zich in de kleur Schijven voor als crisis, nood, onzekerheid, ontbering en zorgen.

De kaart staat voor het onbestemde, maar erg onzeker makende en kwellende gevoel dat de omstandigheden tegen de vraagsteller "samenzweren". Ze is zodoende ook hier de voorbode van onzekere tijden en gecompliceerde problemen, waarvoor niet gemakkelijk een oplossing te vinden is.
And know what you want,
  vrijdag 24 februari 2006 @ 23:18:27 #39
8898 Darklight
pi_35462216
Hey thx
Is best treffend op dit moment, maar voel me best goed eigenlijk
Maar zit nu ff lekker in een paddotrip, die wordt steeds uleker nu haha
Iedereen zou eens een keer een paddotrip moeten maken, is echt tof
  vrijdag 24 februari 2006 @ 23:23:16 #40
118850 -Delta-
Hatsa snatsa
pi_35462420
quote:
Op vrijdag 24 februari 2006 23:18 schreef Darklight het volgende:
Hey thx
Is best treffend op dit moment, maar voel me best goed eigenlijk
Maar zit nu ff lekker in een paddotrip, die wordt steeds uleker nu haha
Iedereen zou eens een keer een paddotrip moeten maken, is echt tof
Graag gedaan.
En ja heb het al eens geprobeerd
And know what you want,
pi_35462648
ik wil eigenlijk ook wel...
  vrijdag 24 februari 2006 @ 23:33:39 #42
8898 Darklight
pi_35462835
quote:
Op vrijdag 24 februari 2006 23:23 schreef -Delta- het volgende:

[..]

Graag gedaan.
En ja heb het al eens geprobeerd
haha ok
Ik ga nu ff genieten van mn trip
  vrijdag 24 februari 2006 @ 23:43:12 #43
118850 -Delta-
Hatsa snatsa
pi_35463208
quote:
Op vrijdag 24 februari 2006 23:28 schreef kleinetrom het volgende:
ik wil eigenlijk ook wel...
Een kaartje?
And know what you want,
pi_35463248
ja graag!
geen paddo's....
  vrijdag 24 februari 2006 @ 23:59:59 #45
118850 -Delta-
Hatsa snatsa
pi_35463780
quote:
Op vrijdag 24 februari 2006 23:44 schreef kleinetrom het volgende:
ja graag!
Kaartje voor jou

Troeven XIX: De Zon:

De Zon staat voor alles wat we ook talig met dit woord in verbinding brengen: een zonnig karakter, de zonnige kant van iets, en zodoende voor een goede stemming, warmte, levensvreugde, optimisme en grootmoedigheid.
Op een dieper niveau symboliseert De Zon een beslissende stap in ons rijpingsproces: de terugkeer naar de eenvoud (van verklaringen, leefwijze enz.).
Om deze reden zijn nagenoeg alle tarotspellen op de Zon altijd kinderen te zien, die onbekommerdheid, eenvoud en oer-levensvreugde vertegenwoordigen.

De kaart trekt de levensvreugde en onbekommerdheid door naar een beleving van hoog bewustzijn. De paradijselijke tuin - als het hoogst onbereikbare goed - is binnen ons blikveld gekomen. Wel wordt hij voorlopig nog door een ogenschijnlijk onpasseerbare muur omgeven. Het zal niet gemakkelijk zijn om daar overheen te geraken.
And know what you want,
pi_35464571
das well een hele mooie!!!
een positieve, warme kaart, dank je wel!
mijn paradijselijke tuin, ik heb er een klein vermoeden van, kan nl te maken hebben met de reiki en dan zou ik degene of hetdegene nog moeten vinden die daar de muur voor opwerpt.
heb wel een vermoeden, ook hier weer!
en ja, als ik me goed voel, voel ik me goed, zonder arrogant te willen zijn, dat past niet bij me.
klopt wel ja die beschrijving, dank!
pi_35464757
quote:
Op zaterdag 25 februari 2006 00:24 schreef kleinetrom het volgende:
das well een hele mooie!!!
een positieve, warme kaart, dank je wel!
mijn paradijselijke tuin, ik heb er een klein vermoeden van, kan nl te maken hebben met de reiki en dan zou ik degene of hetdegene nog moeten vinden die daar de muur voor opwerpt.
heb wel een vermoeden, ook hier weer!
en ja, als ik me goed voel, voel ik me goed, zonder arrogant te willen zijn, dat past niet bij me.
klopt wel ja die beschrijving, dank!
En graag gedaan
And know what you want,
  zaterdag 25 februari 2006 @ 10:46:38 #48
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_35470781
Mag ik ook een kaartje van iemand? Mijn eigen liggen bij mijn ouders dus kan het zelf even niet doen.
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
pi_35479494
quote:
Op zaterdag 25 februari 2006 10:46 schreef ethiraseth het volgende:
Mag ik ook een kaartje van iemand? Mijn eigen liggen bij mijn ouders dus kan het zelf even niet doen.
Tuurlijk

De kaart die ik voor jou heb getrokken:

Schijven 8: Behoedzaamheid:

De 8 als het getal van verandering en een nieuwe aanvang komt in de kleur Schijven tot uiting als het degelijk en zorgvuldig uitgevoerde begin van een ontwikkeling met gunstige vooruitzichten op de lange termijn.

Het accent ligt op de behoedzame, weloverwogen planning en voorbereiding van deze nieuwe stap en de consciëntieuze uitvoering daarvan in de werkelijkheid.
And know what you want,
  zaterdag 25 februari 2006 @ 16:32:31 #50
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_35479528
Iemand zin om er één voor mij te trekken? Ben wel benieuwd wat er op mijn pad gaat komen .
Al die willen te kaap'ren varen, moeten mannen met baarden zijn.
Hoogachtend,
Erik.
pi_35479668
quote:
Op zaterdag 25 februari 2006 16:32 schreef Tha_Erik het volgende:
Iemand zin om er één voor mij te trekken? Ben wel benieuwd wat er op mijn pad gaat komen .
Voor jou Erik :

Bekers 6: Genot:

De behulpzame en verbindende kwaliteit van het getal 6 betekent in de kleur Bekers dat de gevoelens stromen en de krachten zich in een harmonieuze evenwicht bevinden.
Daarmee beschrijft de kaart een toestand van vreugde, tevredenheid en goede stemming.

De kaart accentueert daarentegen dat de vraagsteller ervan geniet dat hij zijn midden (terug)gevonden heeft en evenwichtig, tevreden en vol goede moed is.
And know what you want,
  zaterdag 25 februari 2006 @ 16:41:50 #52
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_35479820
Mijn dank is groot .
Al die willen te kaap'ren varen, moeten mannen met baarden zijn.
Hoogachtend,
Erik.
  zaterdag 25 februari 2006 @ 16:59:11 #53
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_35480486
quote:
Op zaterdag 25 februari 2006 16:31 schreef -Delta- het volgende:

[..]

Tuurlijk

De kaart die ik voor jou heb getrokken:
Hoe toepasselijk voor mijn situatie. Bedankt.
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
pi_35587874
Ik zou wel weer eens een kaartje willen. Doe maar relationeel. .
  dinsdag 28 februari 2006 @ 22:37:17 #55
118850 -Delta-
Hatsa snatsa
pi_35590042
quote:
Op dinsdag 28 februari 2006 21:43 schreef VD het volgende:
Ik zou wel weer eens een kaartje willen. Doe maar relationeel. .
Voor jou VD:

Troeven XII: De gehangene:

Deze kaart staat voor stilstand, vastzitten, gedwongen pauzes, kortom voor alle crisis die ons ertoe dwingen anders te gaan denken en de zaak van een andere kant te bezien.
Ze kan zodoende een lastige hindernis of een dwingende voorwaarde voor een wezenlijk inzicht of belangrijke ervaring betekenen.
Zeker is slechts dat hetgeen door deze kaart wordt beschreven, tijd nodig heeft - en stellig meer dan de vrager zich voorstelt.

Relaties:
In een onverdragelijke relatiecrisis gevangen zitten.
Door nieuwe inzichten, rust en de dingen laten gebeuren krijg je alles vanzelf op een rijtje.
And know what you want,
pi_35591828
Slaat goed op die zeven jaren van een paar maanden terug. Thanks!
  zaterdag 4 maart 2006 @ 10:10:21 #57
42381 CvB
handles your hunger better
pi_35703650
Hallo daar! Op het moment zit ik relationeel nogal in de knoop, grotendeels door mijn eigen stomme schuld. Ik kan op het moment niet van me afzetten dat ik zoveel domme beslissingen achter elkaar heb genomen. Blijf mezelf maar verwijten maken en terugdenken hoe ik alles anders had kunnen doen.

Graag zou ik van de kaarten willen vernemen hoe de toekomst op liefdesgebied eruitziet en of ik binnenkort weer een beetje met mezelf door één deur kan. Alvast bedankt voor de moeite!
Vind ik
  zondag 5 maart 2006 @ 11:42:08 #58
133321 Burner82
Speedo fan
pi_35734480
wie zou er voor mij een kaart willen trekken?

en waar kan ik info vinden over de soorten decks en kaarten? laatste keer dat ik probeerde er doorheen te komen zag ik door de decks de kaarten niet meer...
Dare to unleash my rage..
That's my secret Captain... I'm always angry...
There's nothing like a trail of blood, to find your way back home.
  Moderator zondag 5 maart 2006 @ 11:49:26 #59
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_35734691
quote:
Op zondag 5 maart 2006 11:42 schreef Burner82 het volgende:

en waar kan ik info vinden over de soorten decks en kaarten? laatste keer dat ik probeerde er doorheen te komen zag ik door de decks de kaarten niet meer...
Hier het zelfde probleem, je hebt tarotkaarten maar een hele boel decks met allemaal verschillende aantallen kaarten, je hebt wishkaarten, je hebt miraclekaarten o.i.d.
Wat is nu wel en wat is nu niet tarot, en waarom de verschillende aantallen kaarten
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
  zondag 5 maart 2006 @ 21:40:58 #60
118850 -Delta-
Hatsa snatsa
pi_35754921
quote:
Op zaterdag 4 maart 2006 10:10 schreef CvB het volgende:
Hallo daar! Op het moment zit ik relationeel nogal in de knoop, grotendeels door mijn eigen stomme schuld. Ik kan op het moment niet van me afzetten dat ik zoveel domme beslissingen achter elkaar heb genomen. Blijf mezelf maar verwijten maken en terugdenken hoe ik alles anders had kunnen doen.

Graag zou ik van de kaarten willen vernemen hoe de toekomst op liefdesgebied eruitziet en of ik binnenkort weer een beetje met mezelf door één deur kan. Alvast bedankt voor de moeite!
Deze kaart heb ik voor jou getrokken CvB :

Bekers 10: Verzadiging:

De 10 als het getal van de overvloed staat hier bij de hoogste kaart uit de kleur Bekers voor de volledige ontwikkeling van de gevoelens en daardoor voor het hoogste geluk.

De kaart staat voor vervulling en diep beleefd geluk. Ze benadrukt evenwel ook dat het hoogtepunt bereikt is en het daarom tijd is om van het grote geluk te genieten, zonder het te willen vasthouden.

Relaties:
Echte gevoelens zonder misleiding of illusie - de golven zijn tot bedaren gebracht - jezelf thuis en in goede handen voelen - liefdevolle vriendschap binnen en buiten je relatie met dankbaarheid ondervinden.
And know what you want,
  zondag 5 maart 2006 @ 21:48:49 #61
118850 -Delta-
Hatsa snatsa
pi_35755225
quote:

Kaartje voor jou Burner82:

Bekers Aas:

Azen symboliseren - evenals het correlerende getal één - kansen die ontdekt en aangegrepen moeten worden. In Bekers Aas schuilt de kans om diep, innerlijk geluk en onze ware roeping te vinden. Voorwaarde daarvoor is dat we ons voor de aanwezige mogelijkheden open stellen, ze onderkennen en ons op de weg naar het doel laten leiden, in plaats van eigengerechtig de verlangens van ons ego te willen bevredigen.

De kaart benadrukt eveneens de graalskelk en accentueert dat ons vermogen om ons over te geven en onze bereidheid om ons open te stellen, onontbeerlijke voorwaarden voor het ervaren van het grote geluk vormen.
And know what you want,
  zondag 5 maart 2006 @ 22:16:49 #62
118850 -Delta-
Hatsa snatsa
pi_35756509
quote:
Op zondag 5 maart 2006 11:49 schreef senesta het volgende:

Hier het zelfde probleem, je hebt tarotkaarten maar een hele boel decks met allemaal verschillende aantallen kaarten, je hebt wishkaarten, je hebt miraclekaarten o.i.d.
Wat is nu wel en wat is nu niet tarot, en waarom de verschillende aantallen kaarten
quote:

en waar kan ik info vinden over de soorten decks en kaarten? laatste keer dat ik probeerde er -doorheen te komen zag ik door de decks de kaarten niet meer...
Toen ik 11 jaar geleden voor het eerst een deck wilde kopen, zag ik ook door alle bomen het bos niet meer.
Ik heb toen gegeken naar de 2 meest bekende decks:

Rider Waite:
- Kleine intro Rider waite
- Rider Waite + Plaatjes serie

Aleister Crowley:
Aleister Crowley + Tarot algemene info

De Rider Waite heeft "simpele" tekeningen, wat makkelijker en meer benaderbaar voor iemand net begint met tarot-kaarten. Mij sprak het persoonlijk nooit zo aan, dus ik ben begonnen met Crowley, plaatjes spraken me erg aan en meestal zeggen ze ook, dat je gewoon naar een paar Decks moet gaan kijken (bv in de winkel) en kijken wat je aanspreekt en wat je mooi vindt...
Inmiddels heb ik meerdere decks nu (ook de Rider Waite ).

Ik weet wel, dat ik het toen ook erg chaotisch vond, zo'n pak kaarten, je moet er echt een beetje aan wennen, voordat ze een beetje "eigen" worden en je het een beetje kunt interpreteren.

Hier is ook nog het een en ander te vinden:
Tarot Startpagina
Maar het relaxte is om gewoon wat decks door te nemen zelf
And know what you want,
  maandag 6 maart 2006 @ 19:54:24 #63
133321 Burner82
Speedo fan
pi_35785471
quote:
Op zondag 5 maart 2006 21:48 schreef -Delta- het volgende:

[..]

Kaartje voor jou Burner82:

[afbeelding]

Bekers Aas:

Azen symboliseren - evenals het correlerende getal één - kansen die ontdekt en aangegrepen moeten worden. In Bekers Aas schuilt de kans om diep, innerlijk geluk en onze ware roeping te vinden. Voorwaarde daarvoor is dat we ons voor de aanwezige mogelijkheden open stellen, ze onderkennen en ons op de weg naar het doel laten leiden, in plaats van eigengerechtig de verlangens van ons ego te willen bevredigen.

De kaart benadrukt eveneens de graalskelk en accentueert dat ons vermogen om ons over te geven en onze bereidheid om ons open te stellen, onontbeerlijke voorwaarden voor het ervaren van het grote geluk vormen.
ondanks mijn grote scepsis, over tarot, en al helemaal over tarot via internet, thnx, het heeft me toch geholpen
  woensdag 8 maart 2006 @ 16:10:09 #64
118850 -Delta-
Hatsa snatsa
pi_35847912
quote:
Op maandag 6 maart 2006 19:54 schreef Burner82 het volgende:

ondanks mijn grote scepsis, over tarot, en al helemaal over tarot via internet, thnx, het heeft me toch geholpen
Mooi om te horen en graag gedaan
And know what you want,
pi_35865998
Hallo
Tijdje weggeweest en zie dat het topic nog steeds goed loopt
Zou iemand een kaart voor mij willen trekken met betrekking tot de liefde?
Alvast bedankt!
Met mijn gedachten ergens anders ben ik altijd overal :)
  donderdag 9 maart 2006 @ 14:17:02 #66
118850 -Delta-
Hatsa snatsa
pi_35877728
quote:
Op donderdag 9 maart 2006 00:43 schreef freija het volgende:
Hallo
Tijdje weggeweest en zie dat het topic nog steeds goed loopt
Zou iemand een kaart voor mij willen trekken met betrekking tot de liefde?
Alvast bedankt!
Tuurlijk

De kaart die ik voor jou getrokken heb:

Zwaarden 8: Inmenging:

De 8 als het getal van verandering, transformatie en het nieuwe begin krijgt bij de Zwaarden de vorm van belemmering en stagnatie, van een moeizaam proces, dat door innerlijke hindernissen of verboden van buiten af bemoeilijkt wordt.

Het accent ligt nog meer op de volhardende kracht van het verstand, dat zich door storende factoren - zoals innerlijke verwardheid of uiterlijke hindernissen - weliswaar laat afremmen, maar niet tegenhouden.

Relaties:
Het partnerschap is "topzwaar" - beslissingen worden geblokkeerd door een voortdurend "ja maar..." - hardnekkige innerlijke twijfels belasten de relatie - alleen rust, innerlijke helderheid en warmte vanuit het hart kunnen de toestand in een positieve veranderen.
And know what you want,
pi_35901269
Dankje Delta!
De kaart was eerst even een teleurstelling, maar in 2e instantie verbaast hij me ook niet hahaha!
Maar is goed om te lezen dat rust, innerlijke helderheid en warmte de toestand positief kan veranderen, want voor het eerst in m'n leven ben ik verliefd en voel ik juist die rust, ipv chaos en ipv de boel niet kunnen overzien heb ik het idee dat ik het nog nooit zo helder heb gezien... Voor het eerst geen last van klassieke angsten en bereid om rustig met de flow mee te gaan
Met mijn gedachten ergens anders ben ik altijd overal :)
pi_35941254
Zou iemand alsjeblieft voor mij een kaartje willen trekken?! please?
The waves you made will always be
  woensdag 15 maart 2006 @ 15:11:50 #69
118850 -Delta-
Hatsa snatsa
pi_36057416
quote:
Op zaterdag 11 maart 2006 15:25 schreef pepper_961 het volgende:
Zou iemand alsjeblieft voor mij een kaartje willen trekken?! please?
Tuurlijk... de getrokken kaart voor jou:

Staven Prins:

Prinsen staan voor een stemming, een atmosfeer, waarin iets gebeurt. Daarbij belichaamt Staven Prins de hete Zuidenwind, die als brenger van het warme jaargetijde verwelkomd werd, maar die men toch ook als de verwoester van de oogst vreesde.

Het staat vooral voor een vurige stemming, die door ongeduld en honger naar belevenissen, maar natuurlijk ook door levenslust en bruisende vitaliteit wordt gekenmerkt. Het accent ligt het meest op storm en drang en op begeerte om nieuw land te vervoveren.
And know what you want,
pi_36081469
quote:
Op woensdag 15 maart 2006 15:11 schreef -Delta- het volgende:

[..]

Tuurlijk... de getrokken kaart voor jou:

[afbeelding]

Staven Prins:

Prinsen staan voor een stemming, een atmosfeer, waarin iets gebeurt. Daarbij belichaamt Staven Prins de hete Zuidenwind, die als brenger van het warme jaargetijde verwelkomd werd, maar die men toch ook als de verwoester van de oogst vreesde.

Het staat vooral voor een vurige stemming, die door ongeduld en honger naar belevenissen, maar natuurlijk ook door levenslust en bruisende vitaliteit wordt gekenmerkt. Het accent ligt het meest op storm en drang en op begeerte om nieuw land te vervoveren.
Dankjewel!
Ik heb het een paar keer gelezen en ik herken wel wat ja.
The waves you made will always be
  dinsdag 4 april 2006 @ 19:29:51 #71
118850 -Delta-
Hatsa snatsa
pi_36649861
Zijn er nog mensen hier die kaartjes trekken?
And know what you want,
pi_36716318
Kan er iemand een kaartje trekken voor mij op relationeel gebied. Met de vraag of wat ik graag wil haalbaar is. Zou ik tof vinden.
pi_36720629
Ik zou ook graag weer eens een kaart willen...(algemeen)....
Het leven is een spel, speel het! (moeder Theresa) * Play is the highest form of research. (Albert Einstein) * Alles wat je aandacht schenkt, groeit. * En zo niet? Dan toch!
  donderdag 6 april 2006 @ 21:08:02 #74
8898 Darklight
pi_36720744
Ik ook graag een algemene
pi_36722483
ik wil het best proberen.... Zit alleen zelf ff niet lekker in mn vel, dus weet niet wat er uit zal gaan komen...
U roept maar
  vrijdag 7 april 2006 @ 19:08:47 #76
118850 -Delta-
Hatsa snatsa
pi_36747075
quote:
Op donderdag 6 april 2006 18:58 schreef Saleheim het volgende:
Kan er iemand een kaartje trekken voor mij op relationeel gebied. Met de vraag of wat ik graag wil haalbaar is. Zou ik tof vinden.

Schijven 3: Werk:

De stabiele kwaliteit van het getal 3 staat in de kleur Schijven voor een fase, waarin het bereikte veilig gesteld en het nieuwe uitgebreid kan worden.

Het accent ligt op consolideren en stabiliseren van een (door vlijt) bereikte toestand.

Relaties: Opbouw en verdieping van nieuwe structuren in de relatie - in de alledaagse dingen zorgen voor duidelijkheid - inspanning - het einde van moeilijkheden.
And know what you want,
pi_36749498
quote:
Op vrijdag 7 april 2006 19:08 schreef -Delta- het volgende:

[..]

[afbeelding]

Schijven 3: Werk:

De stabiele kwaliteit van het getal 3 staat in de kleur Schijven voor een fase, waarin het bereikte veilig gesteld en het nieuwe uitgebreid kan worden.

Het accent ligt op consolideren en stabiliseren van een (door vlijt) bereikte toestand.

Relaties: Opbouw en verdieping van nieuwe structuren in de relatie - in de alledaagse dingen zorgen voor duidelijkheid - inspanning - het einde van moeilijkheden.
Dank je wel, tof dat je dit wilde doen. En weet je? Ik heb voor mezelf hiervoor ook een paar leggingen gedaan en toen kwam deze kaart ook iedere keer voor in het Keltisch kruis. Ik ben toen aan mijn eigen neutraliteit gaan twijfelen en vandaar mijn vraag of je een kaart wilde trekken en welke kaart krijg ik? Precies dezelfde. Hee thanks en ik beschouw het als een goede kaart en gevoelsmatig klopt hij ook bij de huidige situatie.
  vrijdag 7 april 2006 @ 20:38:09 #78
118850 -Delta-
Hatsa snatsa
pi_36749646
quote:
Op vrijdag 7 april 2006 20:32 schreef Saleheim het volgende:

[..]

Dank je wel, tof dat je dit wilde doen. En weet je? Ik heb voor mezelf hiervoor ook een paar leggingen gedaan en toen kwam deze kaart ook iedere keer voor in het Keltisch kruis. Ik ben toen aan mijn eigen neutraliteit gaan twijfelen en vandaar mijn vraag of je een kaart wilde trekken en welke kaart krijg ik? Precies dezelfde. Hee thanks en ik beschouw het als een goede kaart en gevoelsmatig klopt hij ook bij de huidige situatie.
Leuk om te horen Op zich is geen enkele kaart enkel goed of slecht, maar ik snap je, t'is zeker geen verkeerde kaart En graag gedaan
And know what you want,
  vrijdag 7 april 2006 @ 20:41:09 #79
118850 -Delta-
Hatsa snatsa
pi_36749710
quote:
Op donderdag 6 april 2006 21:04 schreef myxomatosekonijn het volgende:
Ik zou ook graag weer eens een kaart willen...(algemeen)....
De kaart voor jou :

De behulpzame en verbindende kwaliteit van het getal 6 betekent in de kleur Bekers dat de gevoelens stromen en de krachten zich in een harmonieus evenwicht bevinden. Daarmee beschrijft de kaart een toestand van vreugde, tevredenheid en goede stemming.

De kaart accentueert dat de vraagsteller geniet dat hij zijn midden (terug)gevonden heeft en evenwichtig, tevreden en vol goede moed is.
And know what you want,
  vrijdag 7 april 2006 @ 20:49:37 #80
118850 -Delta-
Hatsa snatsa
pi_36749887
quote:
Op donderdag 6 april 2006 21:08 schreef Darklight het volgende:
Ik ook graag een algemene
Kaartje voor jou:

Schijven Prins:

Prinsen staan voor een stemming, een atmosfeer, waarin iets gebeurt. Schijven Prins belichaamt een ijverige, bedrijvige sfeer, een echt en goed werkklimaat. Deze omgeving zorgt voor zekerheid. Hier gaat het om solide projecten, om iets degelijks en bestendigs.

De kaart benadrukt ook het doorzettingsvermogen.
And know what you want,
pi_36751074
quote:
Op vrijdag 7 april 2006 20:41 schreef -Delta- het volgende:

[..]

De kaart voor jou :

[afbeelding]

De behulpzame en verbindende kwaliteit van het getal 6 betekent in de kleur Bekers dat de gevoelens stromen en de krachten zich in een harmonieus evenwicht bevinden. Daarmee beschrijft de kaart een toestand van vreugde, tevredenheid en goede stemming.

De kaart accentueert dat de vraagsteller geniet dat hij zijn midden (terug)gevonden heeft en evenwichtig, tevreden en vol goede moed is.
Dank je wel Delta Toch past de kaart niet helemaal zoals ik nu naar mijn gevoelstoestand kijk van afgelopen dagen... Misschien dat ik het wel heb maar er doorheen kijk doordat ik me de hele week al (lichamelijk) niet echt lekker voel (veel hoofdpijn met name). op zich heb ik niks te klagen maar goed...misschien maar gewoon positief tegen de kaart aankijken...zal op zich niet verkeerd zijn
Het leven is een spel, speel het! (moeder Theresa) * Play is the highest form of research. (Albert Einstein) * Alles wat je aandacht schenkt, groeit. * En zo niet? Dan toch!
pi_36751268
Wil iemand vor mij een kaartje trekken?
Ben wel ff nieuwsgierig .
  vrijdag 7 april 2006 @ 21:37:17 #83
118850 -Delta-
Hatsa snatsa
pi_36751300
quote:
Op vrijdag 7 april 2006 21:30 schreef myxomatosekonijn het volgende:

[..]

Dank je wel Delta Toch past de kaart niet helemaal zoals ik nu naar mijn gevoelstoestand kijk van afgelopen dagen... Misschien dat ik het wel heb maar er doorheen kijk doordat ik me de hele week al (lichamelijk) niet echt lekker voel (veel hoofdpijn met name). op zich heb ik niks te klagen maar goed...misschien maar gewoon positief tegen de kaart aankijken...zal op zich niet verkeerd zijn
Graag gedaan... En vreemd genoeg had ik ook bij deze kaart het gevoel dat hij niet helemaal paste, heel raar...

Soms kan een kaart ook een blik vooruit zijn, wat nog komen gaat.
Dat is het vage aan een 1-kaart trekking; het kan iets zijn wat geweest is, waar je nu staat, maar ook wat komen gaat.

[ Bericht 1% gewijzigd door -Delta- op 07-04-2006 21:48:35 ]
And know what you want,
pi_36751850
quote:
Op vrijdag 7 april 2006 21:37 schreef -Delta- het volgende:

[..]

Graag gedaan... En vreemd genoeg had ik ook bij deze kaart het gevoel dat hij niet helemaal paste, heel raar...

Soms kan een kaart ook een blik vooruit zijn, wat nog komen gaat.
Dat is het vage aan een 1-kaart trekking; het kan iets zijn wat geweest is, waar je nu staat, maar ook wat komen gaat.
Dank nog voor je toevoeging; jouw gevoel bij de trekking lijkt me nl ook niet geheel onbelangrijk

Als het nog komt..dan zullen we het zien
pi_36756245
Zou iemand voor mij een kaartje willen trekken, hoor graag van jullie

News
  zaterdag 8 april 2006 @ 12:14:55 #86
118850 -Delta-
Hatsa snatsa
pi_36762138
quote:
Op zaterdag 8 april 2006 00:42 schreef newsman het volgende:
Zou iemand voor mij een kaartje willen trekken, hoor graag van jullie

News
Natuurlijk De kaart die ik voor jou getrokken heb:

Zwaarden Prinses:

Prinsessen staan voor kansen die de vraagsteller van buiten af worden geboden. Daarbij wordt de door Zwaarden Prinses geboden kans minder op prijs gesteld.

Weliswaar sluit de kaart de mogelijkheid in zich om door kritiek en confrontatie tot opheldering te komen, vaker echter wordt ze als een bedreiging ervaren of als het begin van een controverse of aangename ruzie.
Het aspect van rebellie wordt er nog aan toegevoegt.
And know what you want,
pi_36782106
quote:
Op zaterdag 8 april 2006 12:14 schreef -Delta- het volgende:

[..]

[afbeelding]

Zwaarden Prinses:

Prinsessen staan voor kansen die de vraagsteller van buiten af worden geboden. Daarbij wordt de door Zwaarden Prinses geboden kans minder op prijs gesteld.

Weliswaar sluit de kaart de mogelijkheid in zich om door kritiek en confrontatie tot opheldering te komen, vaker echter wordt ze als een bedreiging ervaren of als het begin van een controverse of aangename ruzie.
Het aspect van rebellie wordt er nog aan toegevoegt.
Dankje Delta
pi_36814112
Zou iemand ook voor mij een kaart willen trekken? Alvast heel erg bedankt!

Delta: wat gebruik jij een schitterende kaartenset .
  maandag 10 april 2006 @ 12:15:15 #89
118850 -Delta-
Hatsa snatsa
pi_36818017
quote:
Op zondag 9 april 2006 00:38 schreef newsman het volgende:

Dankje Delta
Graag gedaan
quote:
Op maandag 10 april 2006 09:35 schreef Geartsjuh het volgende:
Zou iemand ook voor mij een kaart willen trekken? Alvast heel erg bedankt!

Delta: wat gebruik jij een schitterende kaartenset .
Dankje , ik heb meerdere Decks maar dit blijft mijn favoriet. Maar dat komt ook, omdat je het na een tijd zo goed kent, je het eigen hebt gemaakt....

En natuurlijk trek ik een kaartje voor je:

Zwaarden 7: Vruchteloosheid:

Het met het getal 7 verbonden gevaar schuilt bij de Zwaarden in het op bedenkelijke wijze gebruik maken van de geestvermogens, bijvoorbeeld in de vorm van arglist, leugens, intriges, spieken en bedrog.

De kaart waarschuwt ervoor dat de vrager zichzelf hier iets wijs maakt. Ze wijst op de vergeefse poging om zichzelf uit laf(hartig)heid leugens te vertellen, maar ook op een uitzichtloze rebellie.
And know what you want,
pi_36818124
Zou iemand ook voor mij een kaart willen trekken? Ben ook nieuwsgierig.
Alvast bedankt
  maandag 10 april 2006 @ 16:51:20 #91
118850 -Delta-
Hatsa snatsa
pi_36827050
quote:
Op maandag 10 april 2006 12:19 schreef Kwarkie het volgende:
Zou iemand ook voor mij een kaart willen trekken? Ben ook nieuwsgierig.
Alvast bedankt

Troeven I: De Magiër:

De Magiër staat voor het mannelijke, actieve principe, voor de impulsen gevende kracht, voor initiatief en de scheppende geest. Hij symboliseert de solaire kracht, het onderzoekend en doorgrondend bewustzijn, dat in de werkelijkheid waarin we leven doordringt en haar verkent teineinde haar wetten te begrijpen.

Hij toont de "goochelaar" die enerzijds speels en geraffineerd zijn kennis hanteert en spelenderwijs zijn taken de baas wordt, maar die er daarnaast een heimelijk genoegen in kan scheppen om anderen te overbluffen of om de tuin te leiden.
And know what you want,
pi_36827486
tnx
  maandag 10 april 2006 @ 18:43:54 #93
8898 Darklight
pi_36830482
quote:
Op vrijdag 7 april 2006 20:49 schreef -Delta- het volgende:

[..]

Kaartje voor jou:

[afbeelding]

Schijven Prins:

Prinsen staan voor een stemming, een atmosfeer, waarin iets gebeurt. Schijven Prins belichaamt een ijverige, bedrijvige sfeer, een echt en goed werkklimaat. Deze omgeving zorgt voor zekerheid. Hier gaat het om solide projecten, om iets degelijks en bestendigs.

De kaart benadrukt ook het doorzettingsvermogen.
Dankje
pi_36832726
quote:
Op vrijdag 7 april 2006 21:36 schreef Anitra het volgende:
Wil iemand vor mij een kaartje trekken?
Ben wel ff nieuwsgierig .
pi_36849536
ik zal vanavond mijn kaarten ook weer eens binnen dit topic gebruiken.
Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill
  dinsdag 11 april 2006 @ 13:12:11 #96
118850 -Delta-
Hatsa snatsa
pi_36852902
quote:
Op dinsdag 11 april 2006 11:12 schreef Mirage het volgende:
ik zal vanavond mijn kaarten ook weer eens binnen dit topic gebruiken.
Oh leuk Mirage! Dan kun jij er een voor Anitra trekken... (Ik trek maar door hier, omdat er niemand anders meer is die ook kaartjes trekt )

Zou je er dan ook eentje voor mij kunnen trekken?
And know what you want,
  dinsdag 11 april 2006 @ 21:45:41 #97
118850 -Delta-
Hatsa snatsa
pi_36869208
quote:
Op maandag 10 april 2006 19:47 schreef Anitra het volgende:
Ik heb toch maar een kaartje voor je getrokken Anitra

De kaart:

Staven 6: Overwinning:

De behulpzame en verbindende kwaliteit van het getal 6 staat in de kleur Staven voor een gunstige samenloop, voor een samenkomen dat naar de zege en het succes leidt.

Het accent ligt ook op vreugde en de geestdrift die de overwinnigsstemming losmaakt en die de vrager ertoe aanmoedigen zijn weg te vervolgen.
And know what you want,
pi_36869484

Dit is een logje die ik vanavond geschreven heb nadat ik vannacht besloten heb dat ik het roer om moet gooien klik

Dank je voor het kaartje!! Dit is net een schopje die ik nodig heb
  dinsdag 11 april 2006 @ 21:56:53 #99
118850 -Delta-
Hatsa snatsa
pi_36869662
quote:
Op dinsdag 11 april 2006 21:52 schreef Anitra het volgende:

Dit is een logje die ik vanavond geschreven heb nadat ik vannacht besloten heb dat ik het roer om moet gooien klik

Dank je voor het kaartje!! Dit is net een schopje die ik nodig heb
Graag gedaan En komt me bekend voor en áls het balletje eenmaal rollen gaat
And know what you want,
pi_36880722
quote:
Op maandag 10 april 2006 12:15 schreef -Delta- het volgende:

Zwaarden 7: Vruchteloosheid:
Bedankt voor de kaart Delta . Het is een heftige, maar ik had hem even nodig.
  zondag 16 april 2006 @ 10:33:21 #101
133321 Burner82
Speedo fan
pi_36999474
wie zou voor mij een kaartje kunnen trekken met betrekking tot de liefde? b.v.d.
pi_37100734
Zou iemand aub een kaart voor mij willen trekken met betrekking tot de liefde?

Bij voorbaat dank
  donderdag 20 april 2006 @ 17:24:41 #103
118850 -Delta-
Hatsa snatsa
pi_37133126
quote:
Op zondag 16 april 2006 10:33 schreef Burner82 het volgende:
wie zou voor mij een kaartje kunnen trekken met betrekking tot de liefde? b.v.d.
Sorry dat het even op zich heeft laten wachten. Ik had helaas m'n kaarten niet eerder bij me...

Bij deze dan alsnog de kaart voor jou:

Troeven XV: De duivel:

De duivel symboliseert onze donkere kant en daarmee alles wat we niet van onszelf willen toegeven. Verder staat de kaart voor situaties waarin we in de verleiding worden gebracht om tegen onze overtuigingen te zondigen en ons aan onmatigheid over te geven. Ze maant ons zodoende bij het bewandelen van ons pad steeds op de gevaren te blijven letten. Daar, waar we de Duivel ontmoeten, dienen we goed uit te kijken. Maar hier kunnen we ook het meeste over onze zwakten te weten komen..
Hij is het in de diepte omlaag gestorte kind van het goede en de nacht, dat het licht brengt. Als Lucifer, de lichtbrenger, dwingt hij ons te erkennen van menige ongewenste schaduwkant, die we liever alleen bij anderen hadden waargenomen.

Relaties:
Subtiele macht- en afhankelijkheidsstructuren - jezelf bij conflicten als slachtoffer beschouwen - anderen iedere zwakheid voorhouden, die je bij jezelf verdrongen hebt - wilde hartstocht - verzoeking en verleiding.

[ Bericht 0% gewijzigd door -Delta- op 20-04-2006 17:31:22 ]
And know what you want,
  donderdag 20 april 2006 @ 17:30:25 #104
118850 -Delta-
Hatsa snatsa
pi_37133300
quote:
Op woensdag 19 april 2006 17:20 schreef stephanie_xx het volgende:
Zou iemand aub een kaart voor mij willen trekken met betrekking tot de liefde?

Bij voorbaat dank
De kaart voor jou :

Schijven Koningin:

In de regel vertegenwoordigt een Koningin een vrouw, in uitzonderingsgevallen echter ook wel een man.
De Koningin van Schijven staat voor een persoon die de vrouwelijke kant van het element aarde vertegenwoordigt. Dat betekent een warmbloedig, soms misschien ook enigzins dikbloedig temperament in combinatie met realistische zin, betrouwbaarheid en een uitgesproken behoefte aan zekerheid.
Zij is een "patente" vrouw, die gemakkelijk de eisen van alledag aankan.

Relaties:
Levensvreugde en zinnelijkheid - gelijkwaardige partners in de relatie - door beproevingen gerijpte liefde - mededogen en het accepteren van de zwakheden van andere mensen - trouw - het stichten van een gezin.
And know what you want,
pi_37133368
Als iemand weer eens zin heeft dan zou ik graag een legging/kaart willen qua liefde. .
pi_38019853
Delta: hoe heet het tarotdeck wat jij gebruikt en is het nog verkrijgbaar in de winkels?
  zaterdag 20 mei 2006 @ 16:57:44 #107
118850 -Delta-
Hatsa snatsa
pi_38020441
quote:
Op zaterdag 20 mei 2006 16:35 schreef Geartsjuh het volgende:
Delta: hoe heet het tarotdeck wat jij gebruikt en is het nog verkrijgbaar in de winkels?
Ja zeker Is de Aleister Crowley Thoth.
Naast de Rider Waite het meest bekende deck. En gewoon overal verkrijgbaar, zowel in winkels als online shops.

And know what you want,
  zaterdag 20 mei 2006 @ 16:58:18 #108
118850 -Delta-
Hatsa snatsa
pi_38020459
quote:
Op donderdag 20 april 2006 17:32 schreef VD het volgende:
Als iemand weer eens zin heeft dan zou ik graag een legging/kaart willen qua liefde. .
VD; zal ik nog een kaartje voor je trekken of zeg je van laat maar zitten?
And know what you want,
pi_38023277
quote:
Op zaterdag 20 mei 2006 16:57 schreef -Delta- het volgende:

[..]

Ja zeker Is de Aleister Crowley Thoth.
Naast de Rider Waite het meest bekende deck. En gewoon overal verkrijgbaar, zowel in winkels als online shops.

[afbeelding]
En persoonlijk vind ik het ook stukken mooier en dieper dan de Rider Waite.
  zaterdag 20 mei 2006 @ 19:53:24 #110
118850 -Delta-
Hatsa snatsa
pi_38024859
quote:
Op zaterdag 20 mei 2006 18:53 schreef Saleheim het volgende:

En persoonlijk vind ik het ook stukken mooier en dieper dan de Rider Waite.
Ik vind Rider Waite te simpel getekent... Heb hem wel, maar meer voor de heb. Omdat ik graag allerlei Decks met elkaar vergelijk, voor de interpretatie.

Maar zo houdt de een weer van simpel en de ander van meer getekent. Of juist met een heel ander thema.
And know what you want,
  zaterdag 20 mei 2006 @ 20:43:00 #111
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_38026486
-Delta-, het is inmiddels erg lang geleden, dus ik weet niet of je nog steeds zit te wachten op een kaart?
  zaterdag 20 mei 2006 @ 21:25:26 #112
118850 -Delta-
Hatsa snatsa
pi_38027889
quote:
Op zaterdag 20 mei 2006 20:43 schreef Alicey het volgende:
-Delta-, het is inmiddels erg lang geleden, dus ik weet niet of je nog steeds zit te wachten op een kaart?
Als jij er een zou kunnen trekken, heel erg graag Alicey
And know what you want,
  zaterdag 20 mei 2006 @ 21:27:37 #113
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_38027962
quote:
Op zaterdag 20 mei 2006 21:25 schreef -Delta- het volgende:

[..]

Als jij er een zou kunnen trekken, heel erg graag Alicey
Heb je nog een bepaald onderwerp in gedachten?
pi_38028202
quote:
Op zaterdag 20 mei 2006 19:53 schreef -Delta- het volgende:

[..]

Ik vind Rider Waite te simpel getekent... Heb hem wel, maar meer voor de heb. Omdat ik graag allerlei Decks met elkaar vergelijk, voor de interpretatie.

Maar zo houdt de een weer van simpel en de ander van meer getekent. Of juist met een heel ander thema.
Ik vind de Aleister Crowley Thoth ook erg mooi getekend en net wat diepgaander dan de gewone tarot. Ik ben aan het overwegen om hem aan te schaffen, maar omdat ik verder niet zo heel bekend ben met de 'reguliere' tarotkaarten vraag ik me af of die van Aleister niet wat te moeilijk zijn om mee te beginnen?
  zaterdag 20 mei 2006 @ 22:19:19 #115
118850 -Delta-
Hatsa snatsa
pi_38030104
quote:
Op zaterdag 20 mei 2006 21:27 schreef Alicey het volgende:

Heb je nog een bepaald onderwerp in gedachten?
Relaties / Liefde
And know what you want,
  zaterdag 20 mei 2006 @ 22:27:10 #116
118850 -Delta-
Hatsa snatsa
pi_38030458
quote:
Op zaterdag 20 mei 2006 21:33 schreef Geartsjuh het volgende:

Ik vind de Aleister Crowley Thoth ook erg mooi getekend en net wat diepgaander dan de gewone tarot. Ik ben aan het overwegen om hem aan te schaffen, maar omdat ik verder niet zo heel bekend ben met de 'reguliere' tarotkaarten vraag ik me af of die van Aleister niet wat te moeilijk zijn om mee te beginnen?
Dat vond ik jaren geleden wel, maar ik ben er gewoon mee begonnen, omdat dat deck me het meeste aansprak. En ze zeggen toch ook, dat je iets moet kiezen wat je aanspreekt.
Ik denk dat als ik met Rider waite was begonnen, het nagenoeg net zo "moeilijk" was geweest.
Het blijft in het begin gewoon wat vager.
Heel cliché, maar des te vaker je ze gebruikt, des te beter begrijp je het, het wordt veel meer eigen.
En natuurlijk altijd een goed boek erbij gebruiken (ik had er meerdere).
Kijk ook meerdere boeken door in de winkel / of / online en kijk wat voor jou het meest duidelijke is.

Dat setje van Tarot voor dummies, waar het boek en de Rider waite bij zit, vind ik zelf niet echt duidelijk. De bladzijde's over tarot zijn heel interessant, maar de kaartenuitleg vind ik weer zo beknopt, dat het er alleen maar vager op word.
Maar de een vindt het ene deck goed werden en zo ook met boeken die je kunt kopen.
And know what you want,
  zaterdag 20 mei 2006 @ 22:52:00 #117
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_38031417
quote:
Op zaterdag 20 mei 2006 22:19 schreef -Delta- het volgende:

[..]

Relaties / Liefde
De Hogepriester

Liefde komt zoals ze is, en doet zoals haar behaagt. De liefde kan slechts gekend worden door haar te ervaren. Volg je hart, en doe wat je moet doen. Relaties betekenen veel voor je, en daarom ben je geneigd er veel energie in te steken, wat je een ideale partner maakt. Let er wel op niet jezelf te verliezen..

Het is voor het eerst sinds een paar maanden dat ik weer een kaartje leg, en het is volgens mij ook niet helemaal mijn dag.. Desondanks hoop ik dat je er iets aan hebt....
  zondag 21 mei 2006 @ 10:01:53 #118
134264 VD
Fin.
pi_38039635
quote:
Op zaterdag 20 mei 2006 16:58 schreef -Delta- het volgende:
VD; zal ik nog een kaartje voor je trekken of zeg je van laat maar zitten?
Ik heb geduld.
  zondag 21 mei 2006 @ 21:00:13 #119
118850 -Delta-
Hatsa snatsa
pi_38059324
quote:
Op zaterdag 20 mei 2006 22:52 schreef Alicey het volgende:

De Hogepriester

Liefde komt zoals ze is, en doet zoals haar behaagt. De liefde kan slechts gekend worden door haar te ervaren. Volg je hart, en doe wat je moet doen. Relaties betekenen veel voor je, en daarom ben je geneigd er veel energie in te steken, wat je een ideale partner maakt. Let er wel op niet jezelf te verliezen..

Het is voor het eerst sinds een paar maanden dat ik weer een kaartje leg, en het is volgens mij ook niet helemaal mijn dag.. Desondanks hoop ik dat je er iets aan hebt....
Thanks meis, heel erg bedankt
And know what you want,
  zondag 21 mei 2006 @ 21:01:34 #120
118850 -Delta-
Hatsa snatsa
pi_38059400
quote:
Op zondag 21 mei 2006 10:01 schreef VD het volgende:

Ik heb geduld.
Ik ga er vanavond een voor je trekken, ben net thuis, pak straks m'n kaarten
And know what you want,
  maandag 22 mei 2006 @ 11:24:21 #121
8898 Darklight
pi_38077918
Zou je er ook 1tje voor mij kunnen trekken? thx
  maandag 22 mei 2006 @ 16:56:41 #122
118850 -Delta-
Hatsa snatsa
pi_38089618
quote:
Op zondag 21 mei 2006 10:01 schreef VD het volgende:

[..]

Ik heb geduld.
De kaart die ik voor jou getrokken heb VD

XX: De Aeon:

Deze kaart, die in traditionele tarotspellen de verrijzenis afbeeldt, betekent verlossing en bevrijding en staat op het diepste niveau voor het mysterie van de transsubstantie en het te voorschijn komen van het wezenlijke.

Het duidt ze op het begin van een nieuw tijdperk. Daarmee benadrukt ze dat er iets nieuws is, belangrijks, wezenlijks en mogelijk ook heerlijks ter wereld is gekomen, dat in de toekomst van grote betekenis zal zijn, maar nu nog misschien te zwak is om het zonder steun te redden en daarom aandachtige verzorging en hulp van buiten nodig heeft.

Relaties: Grote zekerheid, dat je voor de juiste levenspartner gekozen hebt - in alle rust en kalmte je aan het liefdevolle samenzijn toewijden - eerlijk je gevoelens uiten - je zwakheden niet beoordelen en veroordelen, maar accepteren.
And know what you want,
  maandag 22 mei 2006 @ 17:00:58 #123
118850 -Delta-
Hatsa snatsa
pi_38089822
quote:
Op maandag 22 mei 2006 11:24 schreef Darklight het volgende:
Zou je er ook 1tje voor mij kunnen trekken? thx

Troeven XIX: De Zon:

De Zon staat voor alles wat we ook talig met dit woord in verbinding brengen: een zonnig karakter, de zonnige kant van iets, en zodoende voor een goede stemming, warmte, levensvreugde, optimisme en grootmoedigheid.
Op een dieper niveau symboliseert De Zon een beslissende stap in ons rijpingsproces: de terugkeer naar de eenvoud (van verklaringen, leefwijze enz.).
Om deze reden zijn nagenoeg alle tarotspellen op de Zon altijd kinderen te zien, die onbekommerdheid, eenvoud en oer-levensvreugde vertegenwoordigen.

De kaart trekt de levensvreugde en onbekommerdheid door naar een beleving van hoog bewustzijn. De paradijselijke tuin - als het hoogst onbereikbare goed - is binnen ons blikveld gekomen. Wel wordt hij voorlopig nog door een ogenschijnlijk onpasseerbare muur omgeven. Het zal niet gemakkelijk zijn om daar overheen te geraken.
And know what you want,
pi_38094969
Ik pak het even heel anders aan!

Ik pak een kaartje voor HEEL FOK!
quote:
Osho Zen Tarot: Kleine Arcana
Schildknaap van Wolken

Dit gebeurt er als we vergeten dat het denken bedoeld is om ons te dienen en gaan toestaan dat het ons leven bepaalt. Het hoofd zit vol automatismen, de mond raast en tiert en de hele omgeving wordt verontreinigd door deze fabriek van argumenten en meningen. 'Maar wacht eens even', zeg je. 'Het denken maakt ons tot mensen, het is de bron van alle vooruitgang, van alle grote waarheden.
' Als je dat gelooft, doe dan eens het volgende experiment: ga in je kamer zitten met de deur dicht, zet een bandrecorder aan en geef jezelf de vrijheid alles te zeggen wat je 'aan je hoofd' hebt.
Als je echt alles eruit laat komen zonder het te censureren of te veranderen, zul je versteld staan van de hoeveelheid rotzooi die eruitspuit.

De Schildknaap van Wolken vertelt je dat er ergens iemand vastzit 'in zijn hoofd'.
Kijk eens goed; weet je zeker dat jij het niet bent?

Dit is de situatie waarin je hoofd verkeert: ik zie fietssturen en pedalen en vreemde voorwerpen die je overal vandaan hebt. Zo'n klein hoofd... en geen leefruimte! En die rotzooi blijft maar ronddraaien in je hoofd; je hoofd blijft maar spinnen en weven--het houdt je bezig. Sta er eens bij stil wat voor gedachten er allemaal door je hoofd spelen.

>Ga op een dag eens zitten, doe je deur op slot en schrijf een half uur lang op wat zich in je hoofd afspeelt. Dan zul je begrijpen wat ik bedoel en je zult versteld staan wat er allemaal in je hoofd gebeurt. Het blijft op de achtergrond, maar het is er altijd, het hangt als een wolk om je heen.
Door die wolk kun je de werkelijkheid niet kennen; de spirituele waarneming valt buiten je gezichtsveld. Die wolk moet je laten gaan. En je hoeft alleen maar te besluiten dat je ervan af wilt; dan verdwijnt ze meteen. Jij klampt je eraan vast--de wolk interesseert zich niet voor jou, bedenk dat wel.
Hoe toepasselijk! Erg mooi en ook wel waar denk ik
Zeg me maar als je er iets aan hebt gehad mensen

[ Bericht 0% gewijzigd door Boswachtertje op 23-05-2006 18:37:25 ]
Ware Wijsheid Liefdevolle Vrede
Peaceful Warrior "What are you?" "This Moment"
pi_38095197
En op de vraag wat mijn komende tijd gaat brengen:
quote:
Osho Zen Tarot: Grote Arcana
3. Creativiteit

De figuur op deze kaart is letterlijk 'bezeten' door scheppingsdrang, aan de onderkant door de alchemie van water en vuur en aan de bovenkant door het goddelijke licht dat op haar neerdaalt.
Het ervaren van creativiteit betekent in feite dat men het mysterieuze binnengaat.
Techniek, vakmanschap en kennis zijn maar instrumenten; de sleutel is dat men zich overgeeft aan de energie die de geboorte van alle dingen mogelijk maakt.
Deze energie heeft zelf geen vorm of structuur, maar alle vormen en structuren worden eruit geboren.

• Het maakt niet uit in welke vorm je creativiteit zich manifesteert - schilderen of zingen, een tuin aanleggen of een maaltijd koken.
Het belangrijkste is dat je openstaat voor datgene wat zich via jou wil uiten.
Bedenk dat we onze creaties niet bezitten; ze behoren ons niet toe.
De ware creativiteit ontstaat uit een eenwording met het goddelijke, met het mystieke en het onkenbare.
Dan is ze een vreugde voor de schepper en een zegen voor anderen.

Creativiteit is de kwaliteit die je in je bezigheden stopt.
Ze is een levensopvatting, een innerlijke benadering--hoe je de dingen bekijkt...
Niet iedereen kan een schilder zijn--en dat hoeft ook niet.
Als iedereen schilder was zou het er lelijk uitzien in de wereld; in zo'n wereld kun je bijna niet leven.
En niet iedereen kan een danser zijn, en dat hoeft ook niet. Maar iedereen kan creatief zijn.
Wat je ook doet, als je het met vreugde doet, als je het met liefde doet, als je doen niet uitsluitend gebaseerd is op winstbejag, dan is het creatief.
Als er binnen in je iets uit groeit, als het jou laat groeien, dan is het spiritueel, dan is het creatief, dan is het goddelijk.

Hoe creatiever je wordt, hoe goddelijker.
Alle religies ter wereld hebben gezegd dat God de schepper is.
Ik weet niet of hij de schepper is of niet, maar één ding weet ik wel: hoe creatiever je wordt, hoe goddelijker.
Als je creativiteit haar hoogtepunt bereikt, als je hele leven creatief wordt, leef je in God.
Dan moet hij wel de schepper zijn, want mensen die creatief zijn geweest, zijn het dichtst bij hem gekomen.

Houd van wat je doet.
Wees meditatief terwijl je het doet--wat het ook is!
Beide komen van deze site
pi_38096326
Ik trok ook een kaart van Osho, een soort "momentopname" in mijn ontwikkeling zegmaar :-)
Hij klopt nog redelijk ook

quote:
Deze kaart brengt een oud zen-verhaal in herinnering, over een leeuw die was grootgebracht door schapen en dacht dat hij zelf een schaap was totdat een oude leeuw hem greep en meenam naar een vijver, waar hij hem zijn eigen spiegelbeeld liet zien.
tja what can I say.. ik dacht echt dat ik een schaapje was beetje arrogant klinkt het dan weer wel

:edit: hmm ik stelde nog wat vragen... gaan al die kaarten over zen ofzo Ik ben eigenlijk niet zo Osho-erig. De liefde van mijn leven kan ik iig voorlopig wel ff vergeten

[ Bericht 6% gewijzigd door The_Shining op 22-05-2006 20:05:04 ]
pi_38100942
quote:
Op maandag 22 mei 2006 16:56 schreef -Delta- het volgende:
[afbeelding]

XX: De Aeon:

Deze kaart, die in traditionele tarotspellen de verrijzenis afbeeldt, betekent verlossing en bevrijding en staat op het diepste niveau voor het mysterie van de transsubstantie en het te voorschijn komen van het wezenlijke.

Het duidt ze op het begin van een nieuw tijdperk. Daarmee benadrukt ze dat er iets nieuws is, belangrijks, wezenlijks en mogelijk ook heerlijks ter wereld is gekomen, dat in de toekomst van grote betekenis zal zijn, maar nu nog misschien te zwak is om het zonder steun te redden en daarom aandachtige verzorging en hulp van buiten nodig heeft.

Relaties: Grote zekerheid, dat je voor de juiste levenspartner gekozen hebt - in alle rust en kalmte je aan het liefdevolle samenzijn toewijden - eerlijk je gevoelens uiten - je zwakheden niet beoordelen en veroordelen, maar accepteren.
Heftig. Met voorkennis getrokken of...?
  dinsdag 23 mei 2006 @ 00:17:30 #128
118850 -Delta-
Hatsa snatsa
pi_38108594
quote:
Op maandag 22 mei 2006 21:42 schreef VD het volgende:

Heftig. Met voorkennis getrokken of...?
Volgens mij las ik een tijdje terug dat je een leuke nieuwe meid getroffen had...
And know what you want,
pi_38109657
Mwa... .
  dinsdag 23 mei 2006 @ 01:02:39 #130
118850 -Delta-
Hatsa snatsa
pi_38109704
quote:
Op dinsdag 23 mei 2006 00:59 schreef VD het volgende:
Mwa... .
Mwa?
And know what you want,
pi_38109861
mwa = niet mooi... maar wel aardig
pi_38110367
quote:
Op dinsdag 23 mei 2006 01:02 schreef -Delta- het volgende:
Mwa?
'She's all I ever wanted' lijkt ook weer zo overdreven.

Maar toch. .
pi_38115839
-Delta-, kun je misschien een kaartje trekken voor mij m.b.t. liefde? Zou tof zijn en ik zou het erg waarderen.
  dinsdag 23 mei 2006 @ 13:56:17 #134
118850 -Delta-
Hatsa snatsa
pi_38121329
quote:
Op dinsdag 23 mei 2006 01:39 schreef VD het volgende:

[..]

'She's all I ever wanted' lijkt ook weer zo overdreven.

Maar toch. .
Het blijven kaartjes he, ben geen voorspeller
And know what you want,
pi_38121582
quote:
Op dinsdag 11 april 2006 21:45 schreef -Delta- het volgende:

[..]

Ik heb toch maar een kaartje voor je getrokken Anitra

De kaart:

[afbeelding]

Staven 6: Overwinning:

De behulpzame en verbindende kwaliteit van het getal 6 staat in de kleur Staven voor een gunstige samenloop, voor een samenkomen dat naar de zege en het succes leidt.

Het accent ligt ook op vreugde en de geestdrift die de overwinnigsstemming losmaakt en die de vrager ertoe aanmoedigen zijn weg te vervolgen.
Delta ik wil je nogmaals bedanken voor die kaart!!
Ik heb er zoveel aan gehad en geestelijk heb ik een grote overwinning gehaald, echt super!
  dinsdag 23 mei 2006 @ 14:14:39 #136
118850 -Delta-
Hatsa snatsa
pi_38121964
quote:
Op dinsdag 23 mei 2006 14:03 schreef Anitra het volgende:

Delta ik wil je nogmaals bedanken voor die kaart!!
Ik heb er zoveel aan gehad en geestelijk heb ik een grote overwinning gehaald, echt super!
Wat onwijs leuk om te horen Anitra Fijn dat je zelf ook vooruitgang hebt geboekt, super En graag gedaan
And know what you want,
  dinsdag 23 mei 2006 @ 17:04:32 #137
118850 -Delta-
Hatsa snatsa
pi_38128647
quote:
Op dinsdag 23 mei 2006 11:13 schreef Saleheim het volgende:
-Delta-, kun je misschien een kaartje trekken voor mij m.b.t. liefde? Zou tof zijn en ik zou het erg waarderen.

Bekers Prins:

Prinsen staan voor een stemming, een atmosfeer, waarin iets gebeurt.
Daarbij belichaamt Bekers Prins de zachte Westenwind, de lauwe lentelucht of de lichte avondbries, die een goede stemming verspreidt en gevoelens van genegenheid laat ontstaan en gedijen.

De kaart benadrukt dat de liefdevolle gevoelens de vrager de vleugels geven om zich uit het oude moeras te bevrijden en omhoog te vliegen naar grote hoogten van geluk.

Relaties:
De verandering van hartstochten en driftmatige seksualiteit in liefde voor jezelf en voor de mensen om je heen - verleiding tot dweperijen.
And know what you want,
pi_38131060
quote:
Op dinsdag 23 mei 2006 17:04 schreef -Delta- het volgende:

[..]

[afbeelding]

Bekers Prins:

Prinsen staan voor een stemming, een atmosfeer, waarin iets gebeurt.
Daarbij belichaamt Bekers Prins de zachte Westenwind, de lauwe lentelucht of de lichte avondbries, die een goede stemming verspreidt en gevoelens van genegenheid laat ontstaan en gedijen.

De kaart benadrukt dat de liefdevolle gevoelens de vrager de vleugels geven om zich uit het oude moeras te bevrijden en omhoog te vliegen naar grote hoogten van geluk.

Relaties:
De verandering van hartstochten en driftmatige seksualiteit in liefde voor jezelf en voor de mensen om je heen - verleiding tot dweperijen.
Dank je wel. Ik kan hem nog niet helemaal plaatsen omdat dit mijn persoonskaart is. Als ik het Keltisch Kruis leg of ik leg andere patronen stelt deze kaart altijd mijzelf voor. Daarom voor mij beetje moeilijk te plaatsen. Tenzij het betekent van teruggeworpen worden op jezelf. Dan kan ik hem wel plaatsen.

Thanks!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')