Hier in Maastricht dus nietsquote:Op woensdag 28 december 2005 22:20 schreef junkiexp het volgende:
De tt aub ff aanpassen naar deel 133
Zo zou het er om 23:45 uit moeten zien.
Zou mooi zijn als dat loodrecht naar beneden zou gaan,maar tot nu toe trekt alles op het laatste moment over zee weg,alsof ze het zuidewesten niks gunnen.
Zitten iig flinke sneeuwbuien bij.
[afbeelding]
Dus ik maak nog kans op een paar vlokjes?quote:Op donderdag 29 december 2005 00:16 schreef MrJones het volgende:
Pff, al zeker een uur komen er hier vlokjes uit de lucht dwarrelen, maar het wil maar niet tot een echte sneeuwbui komen -
Ja inderdaad. En waarom sneeuwt het GVD nietquote:Op donderdag 29 december 2005 00:38 schreef Vjenne_kloet het volgende:
Veel te koud om naar buiten te gaan.![]()
Je bent niet de enigste die het jammer vind.quote:Op donderdag 29 december 2005 00:46 schreef _moder8or_ het volgende:
[..]
Ja inderdaad. En waarom sneeuwt het GVD niet![]()
* TommyGun meldquote:Op donderdag 29 december 2005 00:48 schreef Vjenne_kloet het volgende:
[..]
Je bent niet de enigste die het jammer vind.![]()
Ik wil ook sneeuwquote:Op woensdag 28 december 2005 22:25 schreef SpeedyGJ het volgende:
7.5 cm sneeuw.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
dat ziet der lekker uit echt zo`n masief front.quote:Op donderdag 29 december 2005 07:58 schreef aloa het volgende:
Hier is de verwachting voor morgen.
Veel neerslag dus![]()
Lokale verschillen zijn erg groot. Ik had vanochtend in de tuin -5.2, terwijl het KNMI -6.8 aangaf. Nu geeft 't KNMI weer -4.4°...quote:Op donderdag 29 december 2005 07:49 schreef Evil-Cherry het volgende:
![]()
![]()
![]()
![]()
EC heeft ook eindelijk een witte wereld![]()
Ok, ok, het is maar een centimetertje, maar het is wit, ondoorbroken, niet nat, net gevallen of vannacht (???) en het blijft liggen!
Als ik het KNMI moet geloven heeft mijn thermometer een afwijking van 5,3 graden. Hij geeft nu -0.6 aanVerder is het windstil.
tja, dat vraag ik me dus ook afquote:Op donderdag 29 december 2005 08:32 schreef DuchessX het volgende:
Waar blijft de rest van de sneeuw in Eindhoven
jij bent een geluksvogel. Twee keer zoveel sneeuw in 1 jaarquote:Op donderdag 29 december 2005 07:59 schreef SpeedyGJ het volgende:hoeveel sneeuw hier momenteel ligt ik weet het niet maar er is vanacht behoorlijk wat gevallen
Tis nie eerlijkquote:Op donderdag 29 december 2005 08:34 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
jij bent een geluksvogel. Twee keer zoveel sneeuw in 1 jaar![]()
quote:Vrijdag wordt vanuit het westen een dooiaanval ingezet. 's Nachts zijn er nog opklaringen, maar in de loop van de ochtend gaat het van het westen uit sneeuwen. De sneeuw kan in de loop van de middag in het westen overgaan in onderkoelde regen, dus IJZEL. De regen en IJZEL breidt zich in de loop van de avond naar het oosten uit. Er is een groot gevaar voor GLADHEID. Minima liggen rond - 4 graden en maxima rond het vriespunt. De wind is zuidelijk en boven land vrij krachtig en aan de kust hard, 7 Bft.
Het feest zal wel niet in het water vallen danquote:Op donderdag 29 december 2005 09:27 schreef Oom_Agent het volgende:
het wordt wel erg gevaarlijk morgen met al die neerslag en een naar zuid draaiende wind. In het binnenland zal de dooiaanval een stuk langzamer gaan en wordt het superglad. Daar valt niet tegenop te strooien. Morgenmiddag en avond maar niet de weg op gaan.
[reclame]
En dat terwijl in Nijmegen een groot feest wordt gehouden op het Keizer Karelplein, ter gelegenheid van de afsluiting van het 2000 jarig bestaan van de stad. Maar eens zien of Lange Frans, Baas B, Frans Bauer, Jan Keizer en anderen nog thuis kunnen komen.[/reclame]
Hier in Hellevoetsluis is weer genoeg gevallen zo lijkt het. Er komt nu niets meer uit de luchtquote:Op donderdag 29 december 2005 10:53 schreef Webcrowler het volgende:
Haarlem meldt ook sneeuw!! Eindelijk, nu hopen dat er veel gaat vallen!!!!
Wow, ben net wakker maar hier heeft het vannacht ook flink doorgesneeuwt! Niet normaal meerquote:
fot/o? Ben wel benieuwd waar ik straks weer in terecht kom als ik haarlem inrij..quote:Op donderdag 29 december 2005 11:04 schreef Webcrowler het volgende:
Het is al weer minder aan het worden..... Was dat het voor vandaag???
[edit]
nee dus, het is alweer meer aan het sneeuwen!!!
[/edit]
quote:Amtliche UNWETTERWARNUNG vor STARKEM SCHNEEFALL und
SCHNEEVERWEHUNGEN
für Land Berlin
gültig von: Mittwoch, 28.12.05 18:00 Uhr
bis: Donnerstag, 29.12.05 12:00 Uhr
ausgegeben vom Deutschen Wetterdienst
am: Mittwoch, 28.12.05 17:16 Uhr
In den Abendstunden von Südosten her ergiebiger Schneefall.
Zunächst bis Donnerstagmittag um 15 cm, örtlich um 20 cm
Neuschnee. Dabei Verwehungsgefahr!
Ab Donnerstagmittag noch weitere Schneefälle.
Hinweis auf mögliche Gefahren:
- Strassen und Schienenwege stellenweise unpassierbar
- Gefahr, dass Bäume unter der Schneelast zusammenbrechen
Autofahrten vermeiden!
Nur mit Winterausrüstung fahren!
DWD / RZ Potsdam
Echt waar?quote:Op donderdag 29 december 2005 10:53 schreef Webcrowler het volgende:
Haarlem meldt ook sneeuw!! Eindelijk, nu hopen dat er veel gaat vallen!!!!
Het was vannochtend -6 bij mij in de tuin..lijkt me heel sterk dat het nu alweer boven nul isquote:Op donderdag 29 december 2005 11:20 schreef Robar het volgende:
[..]
Echt waar?
Maar ik neem aan dat het ook direct weg aan het smelten is, of is het nog niet zo warm?
Jammer dat ik nu in Amsterdam zit
En het is weer droogquote:Op donderdag 29 december 2005 11:21 schreef Lariekoek het volgende:
Heerhugowaard meldt dwarrel sneeuwvlokjes met nog een zonnetje erbij
Nee, de sneeuw blijft zover ik kan zien wel liggen op de straat en het gras.quote:Op donderdag 29 december 2005 11:20 schreef Robar het volgende:
[..]
Echt waar?
Maar ik neem aan dat het ook direct weg aan het smelten is, of is het nog niet zo warm?
Jammer dat ik nu in Amsterdam zit
quote:Op donderdag 29 december 2005 11:35 schreef Webcrowler het volgende:
[..]
Nee, de sneeuw blijft zover ik kan zien wel liggen op de straat en het gras.
foto's komen eraan
OMG is dit Meerwijk? Of misschien Europawijk?quote:Op donderdag 29 december 2005 11:41 schreef Webcrowler het volgende:
Sneeuw in Haarlem in Schalkwijk (ik weet het)
[[url=http://82.94.225.138/~putplaatje/thumbs/8680095051229114421_tn.jpg]afbeelding][/URL]
[[url=http://82.94.225.138/~putplaatje/thumbs/8680095051229114331_tn.jpg]afbeelding][/URL]
[[url=http://82.94.225.138/~putplaatje/thumbs/8680095051229114440_tn.jpg]afbeelding][/URL]
das bij die school stervende ster nova?quote:Op donderdag 29 december 2005 11:55 schreef Webcrowler het volgende:
Dit is Boerhavewijk!! Ik woon in die flats tegenover de Brandweer
Is hier nu weer harder aan het sneeuwen
Het blijft nu ook liggen op de wegen.....
quote:Voorwaarschuwing Weeralarm
SNEEUWJACHT
het KNMI verwacht vrijdag en zaterdag grote overlast door sneeuw en ijzel.
Een brede zone met sneeuw en ijzel trekt vanaf vrijdagmiddag tot zaterdagochtend van zuidwest naar noordoost over het land.
Daarbij staat een krachtige, langs de kust harde zuidoosten wind die aanleiding kan geven tot sneeuwjacht.
Dit alles kan in deze periode aanleiding geven tot grote overlast.
donderdag 29 december 2005 11.45 uur
Leiden helemaal niets...quote:Op donderdag 29 december 2005 12:17 schreef died het volgende:
Sneeuwt hier echt als een gek in hoofddorp
grote foto
Sprookjesachtigquote:Op donderdag 29 december 2005 13:02 schreef -Mk- het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Inmiddels weer matige sneeuwval![]()
quote:Sneeuwjacht sneeuwval of driftsneeuw bij windkracht 6 of 7 over een gebied minstens ter grootte van het standaardgebied( 50 bij 50km) Grote overlast Ontwrichtend voor verkeer en openbaar vervoer.
Wegen versperd door sneeuwophopingen en sneeuwduinen.
Zicht vermindert.
Aha, daar zocht ik al naar op de site, maar kon het niet vinden. Ik zat toch goed in de richtingquote:Op donderdag 29 december 2005 13:48 schreef Oom_Agent het volgende:
Criteria sneeuwjacht van het KNMI
[..]
die lichte buitjes maken denk ik niet zoveel uit in vergelijking wat er morgen zou moeten komen.quote:Op donderdag 29 december 2005 14:01 schreef Marky-Boom het volgende:
Heb het idee dat de buien nu ook wat meer landinwaarts komen dan alleen in het noorden. Vannochtend waren zo volgens de radar foetsie tussen de noordelijke provincies en drente.
Ben zeer benieuwdquote:Op donderdag 29 december 2005 14:23 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
die lichte buitjes maken denk ik niet zoveel uit in vergelijking wat er morgen zou moeten komen.![]()
Hier ligt vrijwel niets, 0,5 cm is er gevallen en er is al flink wat verdampt inmiddels.quote:Op donderdag 29 december 2005 14:26 schreef Marky-Boom het volgende:
[..]
Ben zeer benieuwd![]()
hoest daar in eindhoven dan?
Ik denk dat je dan redelijk aan de late kant bent, maar ik hoop dat het dan nog kan inderdaad.quote:Op donderdag 29 december 2005 15:01 schreef Marky-Boom het volgende:
Ik hoop het ten zeerste...misschien dat de regen nog even opzich laat wachten tot zaterdagmiddag...kunnen we in iedergeval nog wat mooie foto's maken!
En is dat allemaal sneeuw?quote:Op donderdag 29 december 2005 15:24 schreef aloa het volgende:
Dit ligt nu boven engeland en zal morgen richting nederland komen![]()
[afbeelding]
Hmmmm ziet er lekkerquote:Op donderdag 29 december 2005 15:24 schreef aloa het volgende:
Dit ligt nu boven engeland en zal morgen richting nederland komen![]()
[afbeelding]
Morgen nadert een warmtefront vanuit het westen Nederland. De zuidenwind neemt in kracht toe naar vrij krachtig boven land en naar hard, mogelijk zelfs stormachtig aan zee, 8 Bft. De ochtend verloopt meest droog en met wat zon, maar al snel neemt de bewolking toe en in de middag gaat het vanuit het westen hard sneeuwen. De maxima komen uit rond het vriespunt. In de nacht naar zaterdag gaat de sneeuw van het westen uit over in regen. IJzel behoort ook tot de mogelijkheden. Overlast door gladheid, maar zeker ook door sneeuw in combinatie met veel wind, is waarschijnlijk!quote:Op donderdag 29 december 2005 15:26 schreef MissHobje het volgende:
sneeuw en regen wat ik begreep ?
Da's 3maal overlastquote:Op donderdag 29 december 2005 15:30 schreef Caesu het volgende:
[..]
Morgen nadert een warmtefront vanuit het westen Nederland. De zuidenwind neemt in kracht toe naar vrij krachtig boven land en naar hard, mogelijk zelfs stormachtig aan zee, 8 Bft. De ochtend verloopt meest droog en met wat zon, maar al snel neemt de bewolking toe en in de middag gaat het vanuit het westen hard sneeuwen. De maxima komen uit rond het vriespunt. In de nacht naar zaterdag gaat de sneeuw van het westen uit over in regen. IJzel behoort ook tot de mogelijkheden. Overlast door gladheid, maar zeker ook door sneeuw in combinatie met veel wind, is waarschijnlijk!
Heftig weerquote:Op donderdag 29 december 2005 15:30 schreef Caesu het volgende:
[..]
Morgen nadert een warmtefront vanuit het westen Nederland. De zuidenwind neemt in kracht toe naar vrij krachtig boven land en naar hard, mogelijk zelfs stormachtig aan zee, 8 Bft. De ochtend verloopt meest droog en met wat zon, maar al snel neemt de bewolking toe en in de middag gaat het vanuit het westen hard sneeuwen. De maxima komen uit rond het vriespunt. In de nacht naar zaterdag gaat de sneeuw van het westen uit over in regen. IJzel behoort ook tot de mogelijkheden. Overlast door gladheid, maar zeker ook door sneeuw in combinatie met veel wind, is waarschijnlijk!
morgen wel, denk ikquote:
Laten we het gewoon hopen.quote:Op donderdag 29 december 2005 15:35 schreef aloa het volgende:
[..]
morgen wel, denk ikBoven Enegeland is het regen.
enkele ja............quote:Op donderdag 29 december 2005 15:00 schreef firecow het volgende:
adam meld ook enkele vlokjes nu
In dronten viel ik altijd al buiten de boot...zal het nu ook zo zijn in Zwolle?quote:Op donderdag 29 december 2005 15:50 schreef Oom_Agent het volgende:
Het begint licht te sneeuwen in Nijmegen, er lijken wat buien te ontstaan in deze regionen.
Zie het laaste beeld van radarloop (vooral langs de Rijn in Duitsland ontstaat een groot neerslaggebied)
[afbeelding]
Das toch mooi dat het in het donker gaat sneeuwen? Mooie effectenquote:Op donderdag 29 december 2005 15:36 schreef Marky-Boom het volgende:
Ben alleen bang dat het donker is voordat het hier in Zwolle zal gaan vallen.
Duitsland krijgt al de pretquote:Op donderdag 29 december 2005 15:50 schreef Oom_Agent het volgende:
Het begint licht te sneeuwen in Nijmegen, er lijken wat buien te ontstaan in deze regionen.
Zie het laaste beeld van radarloop (vooral langs de Rijn in Duitsland ontstaat een groot neerslaggebied)
[afbeelding]
hehe.. bizar... zeker voor 29 decemberquote:Op donderdag 29 december 2005 16:13 schreef Oom_Agent het volgende:
Er wordt nu ook onweer gemeld bij sneeuwbuien in Belgie. Hier in Nijmegen wordt de lucht donkerder en krijgt een groen/ gelige kleur. Lijkt wel een zomerse bui.
Hier in Hellevoetsluis wordt het wat donkerder. Hopen dat we sneeuw krijgen!quote:Op donderdag 29 december 2005 16:13 schreef Oom_Agent het volgende:
Er wordt nu ook onweer gemeld bij sneeuwbuien in Belgie. Hier in Nijmegen wordt de lucht donkerder en krijgt een groen/ gelige kleur. Lijkt wel een zomerse bui.
quote:Op donderdag 29 december 2005 16:15 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
hehe.. bizar... zeker voor 29 december
Vanmiddag was het noordoosten nog alleen geelquote:Op donderdag 29 december 2005 16:22 schreef TommyGun het volgende:
Ziet er wel goed uit als ik http://www.knmi.nl/waarsc(...)_waarschuwingen.html mag geloven
Hier op het ijs 0.1quote:Op donderdag 29 december 2005 16:30 schreef Marky-Boom het volgende:
Hier nog helemaal noppes! Ligt een 0,2 cm laagje sneeuw![]()
Oe .. uurtje en dat is hier.. misschien nog wel snellerquote:Op donderdag 29 december 2005 16:29 schreef Webcrowler het volgende:
hier in Haarlem sneeuwt het nu best wel veel, vlokken worden almaar groter
Ik zal voor je blazenquote:Op donderdag 29 december 2005 16:51 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Oe .. uurtje en dat is hier.. misschien nog wel sneller
Oeh, dat wordt overwerkenquote:Op donderdag 29 december 2005 17:04 schreef it_was_me het volgende:
[..]
Ahhhhhhhhh, doe eens. Ik wil ook sneeuw in Eindhoven!![]()
Je mag wel even uit rusten hier, als je klaar bent met blazen.quote:
goeie site is dat!quote:Op donderdag 29 december 2005 17:00 schreef dimage het volgende:
voorspelling t/m zaterdag
[afbeelding]
quote:Op donderdag 29 december 2005 17:25 schreef Webcrowler het volgende:
omg... nog meer... ik ga vast klaar zitten op de bank om te kijken!!
waar woon jij dan?quote:Op donderdag 29 december 2005 17:26 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
waarom heb ik nog niets
![]()
die kaart die ik postte is van morgen.quote:Op donderdag 29 december 2005 17:18 schreef Gringo999 het volgende:
Heeft iemand nog een actuele kaart van nederland??
Thanks
jeps.. en er valt niets...quote:Op donderdag 29 december 2005 17:27 schreef Webcrowler het volgende:
[..]
waar woon jij dan?
Profielcheck doet wonderen... Eindhoven dus...
Mooie foto. Alleen jammer dat de vlokken zo fel oplichtenquote:Op donderdag 29 december 2005 17:31 schreef DaMart het volgende:
Zandvoort, zo'n 5 minuten geleden:
[afbeelding]
en die overweg in de achtergrondquote:Op donderdag 29 december 2005 17:33 schreef _moder8or_ het volgende:
[..]
Mooie foto. Alleen jammer dat de vlokken zo fel oplichten
Dat krijg je met ene flitser.... en zonder flitser krijg je een zwart plaatje met een paar niet als sneeuw herkenbare witte spikkeltjesquote:Op donderdag 29 december 2005 17:33 schreef _moder8or_ het volgende:
[..]
Mooie foto. Alleen jammer dat de vlokken zo fel oplichten
De temperatuur blijft ook lekker op stand in het oostenquote:Op donderdag 29 december 2005 17:17 schreef Caesu het volgende:
[..]
goeie site is dat!
heb even wat animaties aan elkaar geknoopt.
[afbeelding]
grote neerslagband komt dus pas eind v/d middag aan vanuit het zuidwesten.
maar vanaf nu tot die tijd natuurlijk wel hier en daar sneeuw.
Tja, of wachten op de volgende ochtendquote:Op donderdag 29 december 2005 17:38 schreef DaMart het volgende:
[..]
Dat krijg je met ene flitser.... en zonder flitser krijg je een zwart plaatje met een paar niet als sneeuw herkenbare witte spikkeltjes
Nu pasquote:Op donderdag 29 december 2005 17:51 schreef _moder8or_ het volgende:
Whehe. Hier zie ik al de eerste vuurpijlen
quote:Op donderdag 29 december 2005 17:56 schreef Webcrowler het volgende:
[..]
* Webcrowler stuurt beetje sneeuw naar eindhoven
Gebruik deze URL, http://www.knmi.nl/actueel/images/tempgmt.png die update automatischquote:Op donderdag 29 december 2005 17:56 schreef michiel_merk het volgende:
[afbeelding]
terschelling - 3 [afbeelding] inmiddels is het daar verder afgekoeld tot -5
hier is het nu rond de -2 met een lichte sneeuwbui
Ze zijn al sinds eind november bezig hierquote:Op donderdag 29 december 2005 17:56 schreef Webcrowler het volgende:
[..]
ik hoor ze al 2 weken echt non stop knallen.... maar ja boeie...
Ik gun het je van harte! Maar... laat je nog wat voor anderen over?quote:Op donderdag 29 december 2005 18:27 schreef SpeedyGJ het volgende:
Goeiedag zeg, wat een geweldige dag.(...)
ja klopt ze komen elke ochtend met het sneeuwdek van 8uur.quote:Op donderdag 29 december 2005 18:25 schreef Webcrowler het volgende:
Dat kaartje is van vanmorgen vroeg... Niet echt uptodate aangezien haarlem zo goed als helemaal wit is
Het ging vandaag inderdaad goed tekeer af en toequote:Op donderdag 29 december 2005 18:27 schreef SpeedyGJ het volgende:
Goeiedag zeg, wat een geweldige dag.
-knip-
hier ligt niet eens 2 cmquote:Op donderdag 29 december 2005 18:46 schreef _moder8or_ het volgende:
[..]
Tja. In Duitsland krijgen ze weer 20 centimeter, let maar op
Die zien we overmorgen terugquote:Op donderdag 29 december 2005 18:58 schreef Webcrowler het volgende:
succes allebei morgen... als die ijzel doorzet dan kan het heel lang duren! Wel voorzichtig doen...
Heb je dus voor niets die banden gekochtquote:Op donderdag 29 december 2005 19:00 schreef Drifter__ het volgende:
Tot morgen geen sneeuw in Amsterdam volgens de radars....![]()
Ik kan er niks aan doenquote:Op donderdag 29 december 2005 18:31 schreef indahnesia.com het volgende:
Speedy heeft z'n 2e mooie verhaal dit jaar. Hier geen sneeuw![]()
Waaaa...stalker!quote:Op donderdag 29 december 2005 19:02 schreef _moder8or_ het volgende:
[..]
Heb je dus voor niets die banden gekocht
jah, dat is erg had gegaanquote:Op donderdag 29 december 2005 19:55 schreef TommyGun het volgende:
Wow net nog -7,2 in Terschelling en nu ineens -0,2
Nu weer -1,2quote:Op donderdag 29 december 2005 19:56 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
jah, dat is erg had gegaan
quote:Op donderdag 29 december 2005 20:02 schreef Webcrowler het volgende:
Die temperaturen schomelen wel heel veel..... kunnen ze niet gewoon heel laag blijven? Ergens rond de -10 mag van mij wel
ja als het windstil is, is het enorm koud. maar als het even gaat waaien stijgt de temperatuur ook weer heel snel.quote:Op donderdag 29 december 2005 19:56 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
jah, dat is erg had gegaan
Jee, de vorige keer (25 November) stond er de avond tevoren 50% geloof ik.. Ze zijn er behoorlijkk zeker van dat het een puinhoop wordt.quote:Het KNMI verwacht vrijdag en zaterdag 90% kans op een weeralarmsituatie met sneeuw en later ijzel. Een gebied met sneeuw bereikt aan het begin van de middag Zeeland en trekt vervolgens noordoostwaarts. Halverwege de avond bereikt de sneeuw het noordoosten. Aan het begin van de avond gaat de sneeuw in het zuidwesten in onderkoelde regen over hetgeen aanleiding geeft tot ijzel. De zone met ijzel ligt rond middernacht over de zuidwestelijke helft van het land.
Daarbij staat een krachtige, langs de kust harde zuidoosten wind die in de kustprovincies in de namiddag aanleiding kan geven tot sneeuwjacht. Dit alles kan in deze periode aanleiding geven tot grote overlast.
misschien kom je pas een jaar later aanquote:Op donderdag 29 december 2005 21:06 schreef greatgonzo het volgende:
hopen dat die kuttrein morgen rijdt... geen zin om oudjaar in m'n uppie te moeten vieren
mocht het echt gaan ijzelen: enorme vertragingen. Vorige keer 25 november schatte knmi zoals al eerder gezegt 50% kans en nu zelfs 90%. Dus ze zijn een stuk zekerder van hun zaak.quote:Op donderdag 29 december 2005 21:06 schreef greatgonzo het volgende:
hopen dat die kuttrein morgen rijdt... geen zin om oudjaar in m'n uppie te moeten vieren
the horror, ground zero van het vorige infarctquote:Op donderdag 29 december 2005 21:27 schreef Eveli het volgende:
Shit, ik ga morgen rond het middaguur met de trein naar Apeldoorn.
nee, toeval, maar het gebeurde eerdere jaren ook gewoon hoor (m'n vader is machinist, dus ik zal je de verhalen besparenquote:Op donderdag 29 december 2005 21:22 schreef greatgonzo het volgende:
mwa, vorige keer lag het op mijn traject (Zwolle-Ruurlo) vooral aan bomen op het spoor. Dat zal nu wel meevallen. Of kunnen die wissels/seinen ook niet tegen ijzel?
En wie legt mij dit uit: tot dit jaar heb ik nog nooit meegemaakt dat seinen ed uitvielen door winterse omstandigeheden. Is er een nieuw systeem oid waardoor dit gevoeliger daarvoor is?
Het begint in de avond te ijzelen, en 6 uur later zou het nog niet weggetrokken zijn. Ai ai ai.. wat een dikke plak ijs moet dat worden zeg.quote:Het KNMI verwacht vrijdag en zaterdag 90% kans op een weeralarmsituatie met sneeuw en later ijzel. Een gebied met sneeuw bereikt aan het begin van de middag Zeeland en trekt vervolgens noordoostwaarts. Halverwege de avond bereikt de sneeuw het noordoosten. Aan het begin van de avond gaat de sneeuw in het zuidwesten in onderkoelde regen over hetgeen aanleiding geeft tot ijzel. De zone met ijzel ligt rond middernacht over de zuidwestelijke helft van het land.
Daarbij staat een krachtige, langs de kust harde zuidoosten wind die in de kustprovincies in de namiddag aanleiding kan geven tot sneeuwjacht. Dit alles kan in deze periode aanleiding geven tot grote overlast
Ik hoef maar 10 km op de brommer terug, wellicht is er nog minder verkeer als de eerdere dagen. Ik heb geen haast om thuis te komen trouwens, wellicht handig om dat ook niet te hebben.quote:Op donderdag 29 december 2005 21:36 schreef greatgonzo het volgende:
dit wordt niet lachen jungs
GFS heeft het niet zo op koude plaklagen, die worden vaak over het hoofd gezien. Ook al is het 10 graden in de bovenlucht, die koude onderlaag is zwaarder en behoorlijk moeilijk op te ruimen.quote:Op donderdag 29 december 2005 21:42 schreef i2Them2 het volgende:
Het ziet er niet super uit voor veel sneeuw. En als er wel veel valt smelt het door de hoge temperatuur.
[afbeelding]
Ik hoop dat het kouder gaat worden als voorspeld en dat er een lekkere "sneeuwstorm" overkomt![]()
die koude plaklaag is er zekerquote:Op donderdag 29 december 2005 21:44 schreef Oom_Agent het volgende:
[..]
GFS heeft het niet zo op koude plaklagen, die worden vaak over het hoofd gezien. Ook al is het 10 graden in de bovenlucht, die koude onderlaag is zwaarder en behoorlijk moeilijk op te ruimen.
Alles komt goed!quote:Op donderdag 29 december 2005 22:12 schreef flugeltje het volgende:
Hier is dus nog niets aan de hand....
Morgen bestaat er geen Tilburg meerquote:Op donderdag 29 december 2005 22:12 schreef flugeltje het volgende:
Hier is dus nog niets aan de hand....
Wordt er dan een heus noodweer verwacht?quote:Op donderdag 29 december 2005 22:23 schreef Oom_Agent het volgende:
[..]
Morgen bestaat er geen Tilburg meer![]()
quote:Op donderdag 29 december 2005 22:23 schreef Oom_Agent het volgende:
[..]
Morgen bestaat er geen Tilburg meer![]()
Ik hoop 't ookquote:Op donderdag 29 december 2005 22:43 schreef _moder8or_ het volgende:
Hoop dat we verwend worden Tommy
Leuk voor je auto idd. Vooral als er net zo'n strooibak langs rijd en de hele linkerkant word 'beschoten'quote:Op donderdag 29 december 2005 22:44 schreef -chefke- het volgende:
hier niks meer bijgevallen sins vanmidag. alleen de snelweg richting de a50 was wit maar dan van het zout allemachtig wat ligt der veel mijn arme auto.
*Knip*
Hier in Amstelveen op het Keizer Karelplein?quote:Op donderdag 29 december 2005 21:42 schreef Oom_Agent het volgende:
Ik sta morgen van 20:45 uur tot 00:00 uur op het Keizer Karelplein bij Fransje Bauer, Jan Keizer, Lange Frans en Baas B en nog een aantal DJ's. Dikke party, maar niemand komt meer thuis
Zal me benieuwen of ze wel komen opdagen met dit weer in het verschiet.
Morgenavond Heerenveen-Ajax om 20:00 uur laat ik ook lekker aan mij voorbij gaan, hoewel het mij niets zal verbazen als die wordt afgelast...quote:Op donderdag 29 december 2005 21:42 schreef Oom_Agent het volgende:
Ik sta morgen van 20:45 uur tot 00:00 uur op het Keizer Karelplein bij Fransje Bauer, Jan Keizer, Lange Frans en Baas B en nog een aantal DJ's. Dikke party, maar niemand komt meer thuis
Zal me benieuwen of ze wel komen opdagen met dit weer in het verschiet.
er worden na afloop gratis ski's uitgedeeld, kunnen we langlaufenquote:Op donderdag 29 december 2005 22:44 schreef -chefke- het volgende:
ik wilde ook naar het 2000 jarig bestaan van onze stad maar ik laat mooi verstek gaan blijf thuis lekker bij de kachel zitten. ik woon 7,5 km van het centrum gezien dus mij niet gezien.
Nimwegenquote:Op donderdag 29 december 2005 22:51 schreef KonnieKipke het volgende:
[..]
Hier in Amstelveen op het Keizer Karelplein?
zou best kunnen jaquote:Op donderdag 29 december 2005 22:56 schreef Againzender het volgende:
Morgenavond Heerenveen-Ajax om 20:00 uur laat ik ook lekker aan mij voorbij gaan, hoewel het mij niets zal verbazen als die wordt afgelast...
terras weerquote:Op donderdag 29 december 2005 23:30 schreef TommyGun het volgende:
Volgens weer.nl krijgen we dit overmorgen
[afbeelding]
Op KNMI staat het ook hoorquote:
Die damp had ik ookquote:Op vrijdag 30 december 2005 00:21 schreef MissHobje het volgende:
[afbeelding]
Dit is een mega weirde foto.. snap die damp niet.. want die was er dus niet
[afbeelding]
Dit was midden op de weg.. was eerder gestrooid.
[afbeelding]
Badou was iets te snel
Grappige foto met die vuurpijlquote:Op vrijdag 30 december 2005 00:44 schreef _moder8or_ het volgende:
[..]
Die damp had ik ook. Zie mijn foto's boven deze pagina.
Tja ik heb maar een el-cheapo trust digicam die nog nooit van sluitertijd heeft gehoord dus ik ben snel tevredenquote:
KNMI heet het over zaterdag weer.nl over morgenquote:Op vrijdag 30 december 2005 00:41 schreef TommyGun het volgende:
[..]
Op KNMI staat het ook hoor![]()
http://www.knmi.nl/waarschuwingen_en_verwachtingen/index.html
Tabelletje onder Verwachting komende 5 dagen![]()
Oh ik dacht toch echt dat er overmorgen stondquote:Op vrijdag 30 december 2005 01:02 schreef Lariekoek het volgende:
[..]
KNMI heet het over zaterdag weer.nl over morgen
Ja dat was dus gister (donderdag)quote:Op vrijdag 30 december 2005 01:06 schreef TommyGun het volgende:
[..]
Oh ik dacht toch echt dat er overmorgen stond![]()
Zie andere foto'squote:Op vrijdag 30 december 2005 00:48 schreef TommyGun het volgende:
[..]
Tja ik heb maar een el-cheapo trust digicam die nog nooit van sluitertijd heeft gehoord dus ik ben snel tevreden![]()
Maar dat is offtopic![]()
Ik wil sneeuw![]()
quote:Op vrijdag 30 december 2005 01:10 schreef Lariekoek het volgende:
[..]
Ja dat was dus gister (donderdag)
Tijdsebesef als je vakantie hebt is waardeloosquote:Op vrijdag 30 december 2005 01:10 schreef Lariekoek het volgende:
[..]
Ja dat was dus gister (donderdag)
Ach, dat levert in elk geval een flinke KNAL opquote:Op vrijdag 30 december 2005 01:21 schreef Xenwolfie het volgende:
Hier liggen nog steeds sneeuw van zondag. Hopelijk dat ik op oudejaarsdag nog wel op mijn fietsje kan stappen, over het algemeen zijn de wegen goed gestrooid, maar dat ene bruggetje kan dan net niet gestrooid zijn en boem zegt mijn hoofd tegen de brug.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |