Ah, je speelt op zekerquote:Op donderdag 29 december 2005 01:30 schreef ranja het volgende:
Ik denk een band die we nu nog niet kennen, misschien nog niet eens bestaat
Hij mag dan 'al jaren bekend zijn', tot een full-length album kwam het tot op heden nog niet. De vermelding sloeg dan ook op de hype potentie van dit debuut album.quote:Op donderdag 29 december 2005 02:35 schreef MaartenHG het volgende:
Tiga is al jaren bekend, gaat geen hype meer worden (is iedereen Hot In Herre/Pleasure From The Bass/Louder Than A Bomb/Sunglasses At Night al vergeten???).
Tegenwoordig scanderen ze z'n naam zelfs in de skihut, denk ik.quote:Op donderdag 29 december 2005 10:33 schreef Forumschorem het volgende:
Bob Sinclar heeft ook wel potentie om commercieel goed door te breken (ook al is ie bekend bij het alternatievere dance publiek).
Zo, dus Bob Sinclar is eigenlijk behoorlijk credible? Altijd begrepen dat hij een beetje de Dj BoozyWoozy van Frankrijk was.quote:Op donderdag 29 december 2005 10:33 schreef Forumschorem het volgende:
Bob Sinclar heeft ook wel potentie om commercieel goed door te breken (ook al is ie bekend bij het alternatievere dance publiek).
Een vriend van me probeerde me rond de eeuwwisseling al muziek van Bob Sinclar aan te praten, maar het was toen al vaak van die halfgare Chicagohouse en net-niet Franse filterdisco, net in de tijden dat dit hip was. Maar hij heeft wel wat krediet, geloof ik.quote:Op donderdag 29 december 2005 10:59 schreef DaisyDuke het volgende:
[..]
Zo, dus Bob Sinclar is eigenlijk behoorlijk credible? Altijd begrepen dat hij een beetje de Dj BoozyWoozy van Frankrijk was.
Dat bedoel ik, of is dat eigenlijk de hype voorbij? Annie wordt gewoon een mainstream hype dit jaar.quote:Op donderdag 29 december 2005 11:10 schreef pfaf het volgende:
Annie was op TMF deze week, die kan echt niet Z.
Ik heb die tiener-bubblegum pop sowieso niet gemogen. En ik val ook al niet op blonde kleine vrouwen.quote:Op donderdag 29 december 2005 11:18 schreef Grobbel het volgende:
Waarschijnlijk is dat het teken voor indiehipsters om het zinkende Annie-schip te verlaten, en haar vervolgens bij elke mogelijke gelegenheid te verfoeien - een moment dat er sinds het begin van de hype anderhalf jaar geleden al zat aan te komen.
quote:Op woensdag 28 december 2005 17:42 schreef Z het volgende:
Plaats hier je voorspellingen. Kunnen we over een jaar mooi terugkijken.
Ik noem alvast:Jamie Lidell
Nou moet je alleen niet vergeten dat haar clip bij Rate The Video kwam en dat de TMF-ers er niks van begrepen en het nummer een 4 ofzo kreeg.quote:Op donderdag 29 december 2005 11:10 schreef pfaf het volgende:
Annie was op TMF deze week, die kan echt niet Z.
Dat kan best, het was de eerste keer dit jaar dat ik TMF keek, en het was ook nog eens half 1 's nachts. Ik vond het wel frapant dat ik dan ineens ūs Annie in beeld kreeg.quote:Op donderdag 29 december 2005 11:52 schreef Tom_Tom- het volgende:
[..]
Nou moet je alleen niet vergeten dat haar clip bij Rate The Video kwam en dat de TMF-ers er niks van begrepen en het nummer een 4 ofzo kreeg..
En de mensen die het een 10 gaven hadden het geweldige commentaar: "wat een lekker wijf"..
Ik vond DD's reactie op een concert van haar in het indie-topic een tijdje terug erg treffend:quote:Op donderdag 29 december 2005 11:55 schreef ranja het volgende:
Ik snap sowieso niet wat Annie zo indie of interessant voor indiers maakt
Of is het gewoon napraten van Pitchfork ofzo? Dat die zich nu op de dijen kletsen dat iedereen zo makkelijk te beinvloeden is? Dat indie weinig anders is dan meedoen met degene die nergens aan willen meedoen?![]()
quote:Op maandag 12 december 2005 11:26 schreef DaisyDuke het volgende:
[..]
Nee, er was echt geen hol aan![]()
Had het ook wel kunnen weten, 't is immers stiekem flinterdunne bubblegumpop voor kinderen van 14, dat toevalligerwijs is geadopteerd door hipsters. Maar 'k vind Annie zo schattig.
Ik weet dat je gewoon geforceerd dwars wilt doen, maar het gaat om 2006, niet 1996.quote:Op donderdag 29 december 2005 11:59 schreef Forumschorem het volgende:
Armand Van Helden trouwens ook.
Hij had dit jaar een dikke vette hit met My My My, mocht je dat ontgaan zijn. Kom eens onder die steen vandaan ofzo.quote:Op donderdag 29 december 2005 12:02 schreef Grobbel het volgende:
[..]
Ik weet dat je gewoon geforceerd dwars wilt doen, maar het gaat om 2006, niet 1996.
En hij heeft de afgelopen 10 jaar meer van die dikke hits gehad, typisch een artiest die elke paar jaar ineens weer in de hitlijsten opduikt. Maar wat is het dan dat hem een "hype" voor 2006 maakt? Het is toch al een redelijk gevestigde naam, dacht ik zo.quote:Op donderdag 29 december 2005 12:06 schreef Forumschorem het volgende:
[..]
Hij had dit jaar een dikke vette hit met My My My, mocht je dat ontgaan zijn. Kom eens onder die steen vandaan ofzo.
quote:Op donderdag 29 december 2005 12:12 schreef turnpike het volgende:
Annie's APK is al weer verlopen en bij pitchfork hebben ze haar ingeruild voor een andere scandinavische occasion "Robyn"
Het verschil is dat ie nu ook is 'ontdekt' door het bakvissenpubliek, en niet alleen de dance-liefhebbers. Armand Van Helden werd vroeger namelijk nooit gedraaid op commerciele radiostations zoals 3FM en 538. Ik ken AvH ook wel van vroeger, met hits zoals Ultrafunkula en Phunk Phenomena, maar nu die goedkope troep met jaren 80 discosampletjes maakt (snel cashen) loopt iedereen met hem weg. Madonna en Robbie Williams zijn al publieksavoriet, dus die vergelijking gaat niet op.quote:Op donderdag 29 december 2005 12:09 schreef Grobbel het volgende:
[..]
En hij heeft de afgelopen 10 jaar meer van die dikke hits gehad. Maar wat is het dan dat hem een "hype" voor 2006 maakt? Anders kun je net zo goed Madonna of Robbie Williams gaan noemen, alsof die in populariteit nog veel verder in omvang kunnen rekken.
Dat is een grapje, mag ik hopen.quote:Op donderdag 29 december 2005 12:12 schreef turnpike het volgende:
Annie's APK is al weer verlopen en bij pitchfork hebben ze haar ingeruild voor een andere scandinavische occasion "Robyn"
Ze dwepen wel vaker met popsterretjes uit Europa, doen ze ook met Rachel Stevens (van S Club 7-faam).quote:Op donderdag 29 december 2005 12:16 schreef Tom_Tom- het volgende:
[..]
Dat is een grapje, mag ik hopen..
.
Nog zoiets inderdaad, ook nog een redelijke hit geweest. Nee, Armand van Helden draait echt al wat langer mee binnen het bereik van de commerciėlen, hoor. Ik heb 'm zelfs leren kennen door de clip van The Funk Phenomena, die zeer regelmatig op TMF langskwam toentertijd.quote:Op donderdag 29 december 2005 12:18 schreef Tom_Tom- het volgende:
Laten we z'n vreselijke remix van Tori Amos' Professional Widow niet vergeten.
Sweet Dreams My L.A. Ex is dan ook een behoorlijk tof nummer.quote:Op donderdag 29 december 2005 12:18 schreef Grobbel het volgende:
Ze dwepen wel vaker met popsterretjes uit Europa, doen ze ook met Rachel Stevens (van S Club 7-faam).
Stylus is inderdaad groot van van Rachel Stevens?!?quote:Op donderdag 29 december 2005 12:18 schreef Grobbel het volgende:
[..]
Ze dwepen wel vaker met popsterretjes uit Europa, doen ze ook met Rachel Stevens (van S Club 7-faam).
Yup, met een van de beste nummers van het jaar, Nanny Nanny BOo Booquote:Op donderdag 29 december 2005 14:38 schreef Forumschorem het volgende:
Is dat dat wijf die ook de nieuwe DJ Kicks heeft samengesteld?
Le tigrequote:Op donderdag 29 december 2005 14:42 schreef pfaf het volgende:
[..]
Yup, met een van de beste nummers van het jaar, Nanny Nanny BOo Boo
Dat wordt geen hype, wordt een ondergewaardeerd meesterwerkje.quote:
Wij kunnen 't gaan hypen!quote:Op donderdag 29 december 2005 15:55 schreef methodmich het volgende:
[..]
Dat wordt geen hype, wordt een ondergewaardeerd meesterwerkje.
Nee man, die zijn klaar om het buitenland te veroveren!quote:Op donderdag 29 december 2005 17:24 schreef PDOA het volgende:
Kane is ook een hype op zich, toch?
Okee, wordt een goede plaat dus?quote:Op donderdag 29 december 2005 17:27 schreef methodmich het volgende:
Ik heb Gasoline Brothers al grotendeels gehoord DD. Ben zelfs tijdens het proces regelmatig muzikaal gevisiteerd op de vorderingen.
Al 5 jaar...quote:Op donderdag 29 december 2005 17:27 schreef DaisyDuke het volgende:
[..]
Nee man, die zijn klaar om het buitenland te veroveren!
en het talent missen ze ook nogquote:Op donderdag 29 december 2005 22:05 schreef turnpike het volgende:
Kane gaat het niet redden hoor, in de indie-pers is het al lastig voor bands die niet uit USA of UK komen, voor mainstream-rock geldt dat nog veel meer.
Ik denk wel dat Kane zeker de potentie heeft maar gewoonweg niet de marketing.
Absoluut, gaan we lol aan beleven denk ik.quote:Op donderdag 29 december 2005 17:29 schreef DaisyDuke het volgende:
[..]
Okee, wordt een goede plaat dus?
Inderdaad,quote:
Grapjas.quote:
Gezien op London calling en vond het een erg goede band. En de Brakes dan, hebben die potentie om door te breken?quote:Op woensdag 28 december 2005 17:45 schreef Grobbel het volgende:
Weer Annie? Die heeft afgelopen jaar toch ook niet die doorstart kunnen maken die we een jaar geleden voorspelden...
En ik zal zo nog even wat andere namen noemen, maar voor nu noem ik potentiėle NME-hypes the Maccabees, Komakino en the White Rose Movement.
Ik weet 't niet hoor. De Boliviaanse Polka werd dit jaar ook niet wat we ervan verwacht hadden...quote:Op donderdag 5 januari 2006 11:19 schreef Z het volgende:
Afrikaanse/Ethiopsche Jazz.
Bij de film Broken Flowers (Mulatu Astatke), vandaar mijn hype voorspelling. En ga eens bij een Ethioop eten, ze draaien er bijna altijd goede muziek.quote:Op donderdag 5 januari 2006 11:22 schreef DaisyDuke het volgende:
[..]
Ik weet 't niet hoor. De Boliviaanse Polka werd dit jaar ook niet wat we ervan verwacht hadden...
Maar okee, ik ben een leek in Afrikaanse/Ethiopsche Jazz. Waar moet ik beginnen?
Heb de film nog niet gezien, maar de muziek van Mulatu Astatke is echt fantastisch!quote:Op donderdag 5 januari 2006 11:26 schreef Z het volgende:
[..]
Bij de film Broken Flowers (Mulatu Astatke), vandaar mijn hype voorspelling. En ga eens bij een Ethioop eten, ze draaien er bijna altijd goede muziek.
Duh.quote:Op maandag 9 januari 2006 12:18 schreef DaisyDuke het volgende:
[..]
Heb de film nog niet gezien, maar de muziek van Mulatu Astatke is echt fantastisch!
owja, website: http://www.bromheadsjacket.comquote:Op maandag 9 januari 2006 13:04 schreef Prep2Fight het volgende:
Ik heb wat van The Bromheads Jacket gehoord, best cool! Zou ook best kunnen aanslaan
Dat komt nog, aangezien ze gehyped gaan worden...quote:Op maandag 9 januari 2006 12:40 schreef Pietverdriet het volgende:
Ik word oud, ik ken eigenlijk helemaal niets uit dit topic
![]()
Daarvoor zou ik dan MTV enzo moeten gaan volgen wil ik dat merken.quote:Op maandag 9 januari 2006 15:36 schreef Grumpey het volgende:
[..]
Dat komt nog, aangezien ze gehyped gaan worden...
De bandnaam doet weinig goeds vermoeden.quote:Op maandag 9 januari 2006 15:46 schreef Yozzz het volgende:
Het valt me op dat niemand de Utrechtse band Solo noemt? Hun vorige album (Songs 'n Sounds) is niet echt aangeslagen, ze hebben wel een hoop gastoptredens gehad in diverse TV programma's.
Dit jaar komt het nieuwe album uit, de muziek hierop wordt iets minder... Setimenteel.
Op de website www.songsnsounds.com kan je wat luisteren van ze.![]()
Hoera, ik was voor de verandering de hype eens voor, 't is geloof ik deel 4 uit die Ethiopiques-reeks, heb die cd al een paar jaar. Either/Orchestra is ook wel leuk, min of meer in 't zelfde straatje.quote:Op donderdag 5 januari 2006 11:26 schreef Z het volgende:
Bij de film Broken Flowers (Mulatu Astatke), vandaar mijn hype voorspelling. En ga eens bij een Ethioop eten, ze draaien er bijna altijd goede muziek.
Solo, was dat niet al bekend dan?quote:Op maandag 9 januari 2006 15:46 schreef Yozzz het volgende:
Het valt me op dat niemand de Utrechtse band Solo noemt? Hun vorige album (Songs 'n Sounds) is niet echt aangeslagen, ze hebben wel een hoop gastoptredens gehad in diverse TV programma's.
Dit jaar komt het nieuwe album uit, de muziek hierop wordt iets minder... Setimenteel.
Op de website www.songsnsounds.com kan je wat luisteren van ze.![]()
Bekend... Mwah, valt mee. Een echte doorbraak is er niet van gekomen.quote:Op maandag 9 januari 2006 17:48 schreef Grumpey het volgende:
[..]
Solo, was dat niet al bekend dan?
zal wel in de smaak vallen bij het grote publiek dan...maar serieus, ik dacht dat al bekend was
Daar heb je de Internet Hype van 2005 te pakken.quote:Op maandag 9 januari 2006 18:31 schreef TheVulture het volgende:
Ik kende ze tot een week geleden nog helemaal niet maar ik hoorde toevallig wat nummers van het bandje Clap Your Hands Say Yeah. Dat zou best eens wat kunnen worden
oh dat wist ik dan weer niet... ik kende ze ook totaal niet maar liep er toevallig tegenaan....quote:Op maandag 9 januari 2006 18:39 schreef Z het volgende:
[..]
Daar heb je de Internet Hype van 2005 te pakken.
Zeker! Ik denk dat dit hun jaar gaat wordenquote:Op maandag 9 januari 2006 12:34 schreef Chepke het volgende:
pete philly & perquisite
Als er achter een band een marketing-machine zit, is het Kane wel!quote:Op donderdag 29 december 2005 22:05 schreef turnpike het volgende:
Kane gaat het niet redden hoor, in de indie-pers is het al lastig voor bands die niet uit USA of UK komen, voor mainstream-rock geldt dat nog veel meer.
Ik denk wel dat Kane zeker de potentie heeft maar gewoonweg niet de marketing.
Benelux misschien, maar daarbuiten worden ze al snel overschaduwd door de 3doorsdownsen, creeds en nickelbacksen van deze wereld.quote:Op maandag 9 januari 2006 21:01 schreef DubzOne het volgende:
[..]
Als er achter een band een marketing-machine zit, is het Kane wel!
Van Creed zullen ze geen last meer hebben, die zijn al jaren gesplit...quote:Op maandag 9 januari 2006 21:06 schreef turnpike het volgende:
[..]
Benelux misschien, maar daarbuiten worden ze al snel overschaduwd door de 3doorsdownsen, creeds en nickelbacksen van deze wereld.
Ergens in mijn geest heb ik een speciaal terrein gereserveerd die ik "de grote hoop" noem.quote:Op maandag 9 januari 2006 21:07 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Van Creed zullen ze geen last meer hebben, die zijn al jaren gesplit...
Vervang Creed dan maar op je grote hoop voor Alter Bridge... dat is Creed minus de zangerquote:Op maandag 9 januari 2006 21:10 schreef turnpike het volgende:
[..]
Ergens in mijn geest heb ik een speciaal terrein gereserveerd die ik "de grote hoop" noem.
Daar ligt Creed ook ergens bij, ik kan die zooi niet uit elkaar houden.![]()
Volgens mij zijn ze onlangs ook nog aardig gehyped in Italiė. Maar ik denk dat de bands die je hier benoemd wel in een andere legue spelen. Wat niet weg neemt dat er veel geld gepompt wordt in acts als Kane, waardoor zij op een iets lager 'niveau' aardig hun centjes kunnen verdienen (en met hen vele anderen)quote:Op maandag 9 januari 2006 21:06 schreef turnpike het volgende:
[..]
Benelux misschien, maar daarbuiten worden ze al snel overschaduwd door de 3doorsdownsen, creeds en nickelbacksen van deze wereld.
Vind je het erg als ik zeg dat ik die house- (Ibiza achtige) remix tig keer beter vind klinken?quote:Op donderdag 29 december 2005 13:59 schreef pfaf het volgende:
Dit is Annie:
[afbeelding]Feel my heartbeat, Feel my heartbeat
Ik hoop op de Hypes.quote:Op woensdag 28 december 2005 17:42 schreef Z het volgende:
Ik noem alvast:Annie Jamie Lidell
Hier zitten nou niet echt onbekende namen tussen die een aantal jaar geleden zelfs wat hits hebben gehad, dus hypes van 2006... ik denk het niet.quote:Op maandag 9 januari 2006 23:39 schreef savelkoul het volgende:
Goed, ik zal ook es wat zekerheidjes noemen:
Smash Mouth
Save Ferris
Michelle Branch
Tityo
Jimmy Eat World
Dangerman
Nine Days
Toploader
Mj Cole
Pitchfork probeert die ook al een jaar aan hun lezers op te dringen, maar op de een of andere manier krijg ik bij haar niet het kwartje der briljantheid dat ik bij M.I.A. wel had.quote:Op dinsdag 10 januari 2006 00:58 schreef hydraulix het volgende:
Britse Grime mc van 19 jaar oud! Past in hetzelfde straatje als M.I.A en qua sound doet ze niet onder (hoewel ik M.I.A. gewoon de bom vind). Wordt al genoemd op 3voor12.
Sommige mensen zien het gewoon wat sneller dan anderen.quote:Op dinsdag 10 januari 2006 14:01 schreef Zanderrr het volgende:
Ik snap ook nog steeds niet wat Annie nou zoveel beter maakt dan de meuk die je meestal op TMF hoort. Bij de Subjectivisten krijgen ze er ook al geen genoeg van...
Heb je helemaal geijk in. Ik vind haar qua sound om eerijk te zijn behoorlijk saai. M.I.A. is inderdaad gewoon briljant.quote:Op dinsdag 10 januari 2006 13:54 schreef Grobbel het volgende:
Pitchfork probeert die ook al een jaar aan hun lezers op te dringen, maar op de een of andere manier krijg ik bij haar niet het kwartje der briljantheid dat ik bij M.I.A. wel had.
De mensen van de subjectivisten zijn m.i. wel de eerste om goed-in-elkaar-zittende popmuziek te waarderen, en te scheiden van wegwerppopmuziek (waar op zich ook niets mis mee is hoor).quote:Op dinsdag 10 januari 2006 14:01 schreef Zanderrr het volgende:
Ik snap ook nog steeds niet wat Annie nou zoveel beter maakt dan de meuk die je meestal op TMF hoort. Bij de Subjectivisten krijgen ze er ook al geen genoeg van...
Leuk Oud en Nieuw feestje was dat LMK.quote:Op dinsdag 10 januari 2006 16:36 schreef Love Mae King het volgende:
[..]
De mensen van de subjectivisten zijn m.i. wel de eerste om goed-in-elkaar-zittende popmuziek te waarderen, en te scheiden van wegwerppopmuziek (waar op zich ook niets mis mee is hoor).
Absoluut, met die reclame boost zou dat best eens een goede hype kunnen worden, helemaal niet meer bij stil gestaan.quote:Op dinsdag 10 januari 2006 17:59 schreef Johnny_Footballhero het volgende:
LPG is ook wel een veelbelovend bandje.
hype-technisch natuurlijk nietquote:Op dinsdag 10 januari 2006 19:06 schreef methodmich het volgende:
Zonde dat zo'n band dat nodig denkt te hebben natuurlijk.
Los daarvan is LPG 2005-werk.
Ze zijn toch nog niet doorgebroken? Waarom is het dan 2005 werk.quote:Op dinsdag 10 januari 2006 19:06 schreef methodmich het volgende:
Zonde dat zo'n band dat nodig denkt te hebben natuurlijk.
Los daarvan is LPG 2005-werk.
Niet doorgebroken? Bij een groot publiek misschien niet, maar verder is LPG gewoon enorm bekend en alom geloofd meestentijds.quote:Op dinsdag 10 januari 2006 23:15 schreef Johnny_Footballhero het volgende:
[..]
Ze zijn toch nog niet doorgebroken? Waarom is het dan 2005 werk.![]()
Als ik me niet vergis heeft zij Noorderslag afgezegd omdat ze die dagen in de studio zit met de Neptunes... dus die zal idd aardig gehyped worden denk ik!quote:Op dinsdag 10 januari 2006 00:58 schreef hydraulix het volgende:
[afbeelding]
Lady Sovereign
Britse Grime mc van 19 jaar oud! Past in hetzelfde straatje als M.I.A en qua sound doet ze niet onder (hoewel ik M.I.A. gewoon de bom vind). Wordt al genoemd op 3voor12.
Daar is ie weer, le connaisseur!quote:Op woensdag 11 januari 2006 13:46 schreef methodmich het volgende:
[..]
Niet doorgebroken? Bij een groot publiek misschien niet, maar verder is LPG gewoon enorm bekend en alom geloofd meestentijds.
Pulleeze.quote:Op woensdag 28 december 2005 17:45 schreef methodmich het volgende:
Spacekees
Ja lekker makkelijk.quote:Op woensdag 11 januari 2006 20:10 schreef methodmich het volgende:
Op jou reageer ik maar niet eens meer, je kan blijkbaar niet normaal doen. Jammer.
Wel beetje mee eens. Als je het over hype hebt, heb je het dan over hypes van K3-formaat of over doorbrekende bandjes? Bar weinig mensen zijn bekend met LPG, en als ze dit jaar doorbreken kan je denk ik ook niet gaan spreken van een hype.quote:Op woensdag 11 januari 2006 19:39 schreef Johnny_Footballhero het volgende:
[..]
LPG enorm bekend? Bij wie dan? Hooguit bij een klein groepje die-hard-muziekliefhebbers en mensen die ze kennen uit het voorprogramma van Spinvis.
En Racoon dan? Hadden jaren geleden een hitje met Feel Like Flying. Hebben nu een megahit gehad met Love You More. Ik noem dat een nieuwe doorbraak en vind het ook een behoorlijke hype! Sowieso in de zin dat meer mensen het kennen en er weg van zijn.quote:Op woensdag 11 januari 2006 20:27 schreef methodmich het volgende:
Doorgebroken zijn ze immers al in 2005. Debuut bij een voor Nederlandse begrippen zeer gerenommeerd label, lovende kritieken in de toonaangevende muziekmedia. Dan ben je de hype voorbij.
Je breekt in mijn ogen pas door in dat genre als je een relatief groot publiek weet te bereiken, je album bij de Plato ligt, een single released, op Kink word gedraaid, een fatsoenlijke achterban weet te creeeren en -eventueel- een podium mag bespelen op een van Neerlands grotere popfestivals.quote:Op woensdag 11 januari 2006 20:27 schreef methodmich het volgende:
Doorgebroken zijn ze immers al in 2005. Debuut bij een voor Nederlandse begrippen zeer gerenommeerd label, lovende kritieken in de toonaangevende muziekmedia. Dan ben je de hype voorbij.
Dat wist ik niet.quote:Op woensdag 11 januari 2006 20:38 schreef methodmich het volgende:
LPG ligt bij de Plato, staat op Eurosonic en heeft op Motel Mozaique gestaan, heeft een single uit gehad die 40e werd in 3voor12s Song van het Jaar, stond in de Outlaw 41. Dus wat moeten ze nog meer doen?
Binnen de Nederlandse HipHop scene is Spacekees (samen Terilekst) anders al een geruime tijd bekend...quote:Op woensdag 11 januari 2006 20:16 schreef Lieke_K het volgende:
[..]
Pulleeze.
Dat bekende nummer van 'm begint met "ik kom terug met een bek met een dubbel zo droog vermogen" (correct me if I'm wrong).
Terug? Hoezo terug? Terug waarvan? Mij kwam-ie niet bekend voor hoor.
Superclip op de Box en TMFquote:Op woensdag 11 januari 2006 20:38 schreef methodmich het volgende:
LPG ligt bij de Plato, staat op Eurosonic en heeft op Motel Mozaique gestaan, heeft een single uit gehad die 40e werd in 3voor12s Song van het Jaar, stond in de Outlaw 41. Dus wat moeten ze nog meer doen?
Maar het ging om de hype toch? Die was er in 2005 pas. Toen ik een aantal jaartjes geleden bij 't Valkhof Feel Like Flying stond mee te blčren, kende men ze amper. Geen hype dus toen.quote:Op woensdag 11 januari 2006 20:32 schreef methodmich het volgende:
Ja, maar die hebben ook de hele geschiedenis met de vuilniswagen achter de rug. Dat spreekt ook aan. En die megahit werkt dan wel mee. Alleen zijn ze technisch gezien jaren geleden al doorgebroken.
Niet per se superclip, maar om het stempel 'hype' te kunnen dragen, moet je minstens daar ook gedraaid worden. Tenzij we het hebben over een hype onder liefhebbers van een bepaalde soort muziek. Beetje hype wordt ook gedraaid op de commerciėle (mainstream) stations.quote:
Precies.quote:Op woensdag 11 januari 2006 20:49 schreef Lieke_K het volgende:
[..]
Niet per se superclip, maar om het stempel 'hype' te kunnen dragen, moet je minstens daar ook gedraaid worden. Tenzij we het hebben over een hype onder liefhebbers van een bepaalde soort muziek. Beetje hype wordt ook gedraaid op de commerciėle (mainstream) stations.
Ben ik het niet mee eens, er zijn bijvoorbeeld genoeg acts, artiesten en dj's binnen de dance-scene te noemen die een grote bekendheid genereren bij een grote groep mensen, die verder nooit op een commercieel station gedraaid worden. Zo kan het zelfs zijn dat een 'hype' die gedraaid wordt op een commercieel radiostation bij mensen minder bekend is dan een hype binnen een grote muziekscene...quote:Op woensdag 11 januari 2006 20:49 schreef Lieke_K het volgende:
[..]
Niet per se superclip, maar om het stempel 'hype' te kunnen dragen, moet je minstens daar ook gedraaid worden. Tenzij we het hebben over een hype onder liefhebbers van een bepaalde soort muziek. Beetje hype wordt ook gedraaid op de commerciėle (mainstream) stations.
Encore une fois:quote:Op woensdag 11 januari 2006 21:01 schreef DubzOne het volgende:
Ben ik het niet mee eens. [...] zoals je het nu brengt zou het betekenen dat commerciėle stations bepalen wat een hype wordt en wat niet... daar ben ik het dus niet mee eens.
Daarom vond ik je eerdere reactie ook zo donders flauw.quote:
Heb pas de cd Speak for yourself....quote:Op donderdag 29 december 2005 11:52 schreef Tom_Tom- het volgende:
Anyway, volgens Oor wordt Imogen Heap heel groot volgend jaar. 3voor12 was ook al fan van haar, dus dat kan nog wel wat worden.
Kansloos als hype denk ik. Overigens is haar laatste plaat absoluut een aanrader. Maar die heeft iedereen al lang natuurlijk.quote:Op zaterdag 28 januari 2006 14:58 schreef Tom_Tom- het volgende:
NME is Regina Spektor flink aan het hypen. Ze heeft nu een soort verzamelabum van haar eerste 3 albums uitgebracht met Us (prachtig nummer) als single.
Dat kan ook nog wel eens over gaan waaien.
Richard Ashcroft staat volgens mij al hoog in de Britse album charts. Ik vond hem ook erg goed in het voorprogramma van Coldplay in juli in Arnhem. Gaan we idd nog veel van horen!quote:Op zaterdag 28 januari 2006 15:44 schreef Tranceptor het volgende:
Richard Ashcroft wordt dit jaar een hype.
Arctic Monkeys worden groter en gehyped en na een teleurstellend optreden op een nederlands podium druipen ze af
Killers blijven een hype
The Bloc Party blijft aan de weg timmeren
zeker, dat is nu al een hype. Pete Philly niet te vergetenquote:Op zaterdag 28 januari 2006 16:34 schreef DubzOne het volgende:
Denk dat de nieuwe cd van Opgezwolle de komende tijd ook aardig gehyped gaat worden...
wat een lekkere cd is dat btw!![]()
Deze is in ieder geval al uitgekomen. Opgezwolle & Pete Philly Perquisitequote:Op woensdag 28 december 2005 17:42 schreef Z het volgende:
er stond vandaag een erg positieve recensie in AD-magazine..quote:Op zaterdag 21 januari 2006 12:20 schreef methodmich het volgende:
Het kan best dat ze met een paar songs van dit album wat bekender worden, maar de rest van het werk zal vermoedelijk te lastig zijn.
ik denk dat de hype ophoud dit jaar, het album is zo ongeloofelijk saai en de hele tijd het zelfde dat ze er denk ik geen hit meer mee kunnen scoren.quote:Op woensdag 11 januari 2006 20:30 schreef Lieke_K het volgende:
[..]
En Racoon dan? Hadden jaren geleden een hitje met Feel Like Flying. Hebben nu een megahit gehad met Love You More. Ik noem dat een nieuwe doorbraak en vind het ook een behoorlijke hype! Sowieso in de zin dat meer mensen het kennen en er weg van zijn.
recensie had je ook tussen aanhalingstekens mogen zetten..quote:Op zaterdag 28 januari 2006 20:04 schreef methodmich het volgende:
Ja, maar die hebben altijd een "alternatieve" recensie er tussen.
Je hoeft ook geen 4 hits van 1 album te halen, ik denk dat 3 al een top prestatie is. En nieuwe nummers schrijven doen ze al tijden, dus dat gaat wel goed komen. Ze nemen overigens nu eerst weer jaartje volledige rust.quote:Op zaterdag 28 januari 2006 20:11 schreef C2C het volgende:
[..]
ik denk dat de hype ophoud dit jaar, het album is zo ongeloofelijk saai en de hele tijd het zelfde dat ze er denk ik geen hit meer mee kunnen scoren.
of ze moeten echt een nieuw nummer schrijven
james blunt: die gaat nog wel ff door, goed album
Inderdaad een erg leuke CD, heb 'm op jouw aanraden beluisterd en nu kom ik hem ook tegen bij pitchfork die ook erg enthousiast zijn. Je bent uberhip Zander!quote:Op donderdag 19 januari 2006 20:28 schreef Zanderrr het volgende:
Bij nader inzien zet ik toch maar in op een Tropicalia-revival:
http://www.theage.com.au/(...)2/1136956289383.html
Wel een leuke cd, trouwens.
Belle & Sebastian breken niet door denk ik, had al veel eerder moeten gebeuren dan. Pitchfork ken ik nog niet. En broken social scene wordt lastig wat het nieuwe album wordt, afwachten.quote:Op dinsdag 7 februari 2006 19:29 schreef Werner_Koekoeksklok het volgende:
Koel topic. veel gespeculeer. Belle & Sebastian doorbreken? Hoop het niet en geloof er niks van. Pitchfork hypet teveel, de helft van alles wat hoger dan een 8 scoort vind ik niks meer an. Hoewel ik het over Broken Social scene wel eens ben met ze (klasseband, waarom hoor ik daar niemand over?).
quote:Op dinsdag 7 februari 2006 21:07 schreef DaisyDuke het volgende:
[..]
Dat is ook geen bandje, ongelukkige.
http://www.pitchforkmedia.com/
Die bestond / bestaat welquote:Op woensdag 8 februari 2006 14:14 schreef methodmich het volgende:
Er zou een band Pitchfork moeten komen...
En dan heb je natuurlijk nog deze ouwe goths:quote:
Vroeger gebruikte ik het wel als referentie voor nieuw materiaal, maar er staat me nu teveel in met een 8+ dat binnen een half jaar vergeten is.quote:Op woensdag 8 februari 2006 16:22 schreef kamagurka het volgende:
Maar pitchfork schiet echt veel te veel door in zijn reviews, eerst kwam ik nog wel ns goede reviews tegen, maar alles wat brits is en een beetje alternatief is gelijk al >8
Wat vindt die man zoal goed dan?quote:Op woensdag 8 februari 2006 20:18 schreef methodmich het volgende:
Dan ben jij een echte Pitchforker, Z. Ik heb dat met Willem Jongeneelen.
ooo man, stond richard ashcroft in het voorprogramma van coldplayquote:Op zaterdag 28 januari 2006 18:51 schreef Yozzz het volgende:
[..]
Richard Ashcroft staat volgens mij al hoog in de Britse album charts. Ik vond hem ook erg goed in het voorprogramma van Coldplay in juli in Arnhem. Gaan we idd nog veel van horen!
Ik vind Mark Prindle dan weer vaak gelijk hebbenquote:Op woensdag 8 februari 2006 20:18 schreef methodmich het volgende:
Dan ben jij een echte Pitchforker, Z. Ik heb dat met Willem Jongeneelen.
Goede platen.quote:Op woensdag 8 februari 2006 21:52 schreef Werner_Koekoeksklok het volgende:
[..]
Wat vindt die man zoal goed dan?
Erik "koop Kid A. Omdat het moet." van den Berg trek ik de laatste jaren echt niet meer zo. Die moet nog steeds zijn laatste Supergrass-recensie afmaken geloof ik.quote:Op vrijdag 10 februari 2006 22:42 schreef Pink_Floyd het volgende:
Ik kan me in Willem Jongeneel zijn oordeel ook wel vaak vinden inderdaad. Ook Phillipus Zandstra en Erik van den Berg wel trouwens.
Hahahaquote:Op zaterdag 11 februari 2006 11:25 schreef methodmich het volgende:
[..]
Erik "koop Kid A. Omdat het moet." van den Berg trek ik de laatste jaren echt niet meer zo. Die moet nog steeds zijn laatste Supergrass-recensie afmaken geloof ik.
Laten we 't hopen, ik draai de cd best wle grijs in de autoquote:
Ik vroeg me altijd al af wie die Hooijer nou was....Thanx!quote:Op donderdag 9 februari 2006 19:01 schreef methodmich het volgende:
[..]
Goede platen.
Vooral in het Vlaamse. Maar het valt me al enige jaren op bij OOR dat ik ongeveer blind kan aanschaffen wat Willem lovend bespreekt, bij Koen Poolman en Geert Henderickx kan dat vaak ook, bij Roger Teeling kon het op wereldmuziek en Thermals na, bij René Megens en Raymond Rotteveel zit ik vrij veilig. Alles wat Erik van den Berg de hemel in schrijft, moet ik links laten liggen. Gaat ook op voor Britt Stubbe, vaak voor Annemarie van Looij en Tom Engelshoven aka Hooijer en altijd voor Oene Kummer.
Geen dank, nog een leerzaam topic ook zo.quote:Op maandag 13 februari 2006 00:20 schreef Werner_Koekoeksklok het volgende:
[..]
Ik vroeg me altijd al af wie die Hooijer nou was....Thanx!
Who fucking cares, man.quote:Op donderdag 9 februari 2006 19:01 schreef methodmich het volgende:
[..]
Goede platen.
Vooral in het Vlaamse. Maar het valt me al enige jaren op bij OOR dat ik ongeveer blind kan aanschaffen wat Willem lovend bespreekt, bij Koen Poolman en Geert Henderickx kan dat vaak ook, bij Roger Teeling kon het op wereldmuziek en Thermals na, bij René Megens en Raymond Rotteveel zit ik vrij veilig. Alles wat Erik van den Berg de hemel in schrijft, moet ik links laten liggen. Gaat ook op voor Britt Stubbe, vaak voor Annemarie van Looij en Tom Engelshoven aka Hooijer en altijd voor Oene Kummer.
Zodiakk staat al jaren bekend als een user die met weinig woorden ook zeer weinig indruk weet te maken ondanks zijn licht narcistische toon en verondersteld eigen vernunft.quote:
Je herkennen in zijn virtuele overschot aan zelfvertrouwen? Onmogelijk.quote:Op vrijdag 9 juni 2006 12:53 schreef Tranceptor het volgende:
Kortom, hij heeft net zo min zelf iets toe te voegen als jouw ( Methodmich) reactie over redacteuren die misschien 1,2 mensen kennen. Het verschil is echter dat er in jouw reactie nog potentie zit voor die 1,2 verloren zielen die zich hierin herkennen.
Kortom, verschil moet er wezen en zal er zijn.
Ik heb mijn dag niet, vergeef me.quote:Op vrijdag 9 juni 2006 15:49 schreef methodmich het volgende:
Iedereen die maar een beetje iets van muziek weet, kent die namen. Lieke_K dan dus blijkbaar niet....
Maar daarom zal ze vast nog wel een leuk huppeltje zijn hoor.
Jammer alleen dat ze zelf meent onaardig te moeten doen.
Bekend bij wie? Bij je circlejerk-vriendjes in R&P?quote:Op vrijdag 9 juni 2006 12:53 schreef Tranceptor het volgende:
Zodiakk staat al jaren bekend als een user die met weinig woorden ook zeer weinig indruk weet te maken ondanks zijn licht narcistische toon en verondersteld eigen vernunft.
Daar ben ik speciaal voor teruggekomen op Fok. Vijf jaar geleden riep ik (echt, check dat topic maar) al dat Peeping Tom briljant zou worden. Dit jaar eindelijk uitgekomen.quote:Op zaterdag 10 juni 2006 19:16 schreef Werner_Koekoeksklok het volgende:
Mike Pattons langverwachte pop-project, Peeping Tom? www.myspace.com/peepingtomispatton
The Kooks zijn al een tijd een hype onder de meisjes die ik ken.quote:Op woensdag 28 december 2005 18:00 schreef DaisyDuke het volgende:Dirty Pretty Things Kill The Young Be Your Own Pet Tiga The Gasoline Brothers The Kooks The Long Blondes Sa-Ra Creative Partners Mystery Jets Young Knifes
Zodiakk is al jaren bezig.quote:Op zondag 18 juni 2006 01:20 schreef zodiakk het volgende:
[..]
Bekend bij wie? Bij je circlejerk-vriendjes in R&P?
on-topic: indierock.
Je quote dan ook een post die een half jaar geleden al is gemaakt, toen dat nog niet het geval was. Dus ik zou zeggen dat DaisyDukes voorspelling correct geweest is.quote:Op zondag 18 juni 2006 01:55 schreef -Beer- het volgende:
[..]
The Kooks zijn al een tijd een hype onder de meisjes die ik ken.![]()
oquote:Op zondag 18 juni 2006 14:49 schreef Grobbel het volgende:
[..]
Je quote dan ook een post die een half jaar geleden al is gemaakt, toen dat nog niet het geval was. Dus ik zou zeggen dat DaisyDukes voorspelling correct geweest is.
De 'cocks' zijn al veel langer een rage onder de dames.quote:Op zondag 18 juni 2006 01:55 schreef -Beer- het volgende:
[..]
The Kooks zijn al een tijd een hype onder de meisjes die ik ken.![]()
quote:Op zondag 18 juni 2006 18:18 schreef Tranceptor het volgende:
[..]
De 'cocks' zijn al veel langer een rage onder de dames.![]()
ze hebben een poging gewaagd, maar het ontbreekt aan hitpotentie (en kwaliteit?) op Plans. "I will follow you into the dark" wordt volgens mij als nieuwe single uitgebracht in de VS en zal daar ongetwijfeld een smashing hit opleveren. prachtig nummer, zonde dat dat doodgedraaid en gehypet zal worden. maar in NL? nah, denk 't niet, hoewel je aan hun redelijk vroeg uitverkochte optredens wel de invloed van de bescheiden media-exposure kunt merken.quote:Op donderdag 9 februari 2006 09:40 schreef googoodoll het volgende:
en zal Death Cab nu ook in NL gehypt worden?
Verrek ja, "kooks" is Australische slang voor "cocks".quote:Op zondag 18 juni 2006 18:18 schreef Tranceptor het volgende:
[..]
De 'cocks' zijn al veel langer een rage onder de dames.![]()
jij bent gekquote:Op zondag 18 juni 2006 01:52 schreef Xhorder het volgende:
[..]
Daar ben ik speciaal voor teruggekomen op Fok.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |