Daarvoor ben je in Nederland gelukkig aan het verkeerde adres.quote:Op woensdag 28 december 2005 15:28 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Goede zorg kost nou eenmaal geld. Sommige willen dat niet dan krijg je minder goede zorg.
Zolang ik maar niet hoef te werken voor een ander die foute keuzes maakt vind ik het best.
1 keer pech, leven wegquote:Op woensdag 28 december 2005 15:27 schreef du_ke het volgende:
Tja als jij een systeem van 1 keer pech, leven weg kan steunen moet je dat vooral doen. Maar dan ben hier in Nederland voorlopig gelukkig nog op de verkeerde plaats.
hier ga jij al de fout inquote:Op woensdag 28 december 2005 15:28 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Goede zorg kost nou eenmaal geld. Sommige willen dat niet dan krijg je minder goede zorg.
Zolang ik maar niet hoef te werken voor een ander die foute keuzes maakt vind ik het best.
Dat is niet mijn probleem. Werk jezelf maar op.Genoeg mogelijkheden voor als je maar wilt.quote:Op woensdag 28 december 2005 15:29 schreef du_ke het volgende:
Daarvoor ben je in Nederland gelukkig aan het verkeerde adres.
Maar hoe sta je tegenover verkeerde keuzes van ouders? b.v. met het verkeerde kleurtje of in de verkeerde buurt geboren worden?
Tis godverdomme niet een kwestie van wille dommertquote:Op woensdag 28 december 2005 15:28 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Erg menselijke visie.quote:Op woensdag 28 december 2005 15:31 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Dat is niet mijn probleem. Werk jezelf maar op.Genoeg mogelijkheden voor als je maar wilt.
quote:Michael Moore describing Americans to the Daily Mirror, "They are possibly the dumbest people on the planet... in thrall to conniving, thieving, smug pricks. We Americans suffer from an enforced ignorance. We don't know about anything that's happening outside our country. Our stupidity is embarrassing. National Geographic produced a survey which showed that 60 per cent of 18-25 year olds don't know where Great Britain is on a map. And 92 per cent of us don't own a passport."
Nee van mijquote:Op woensdag 28 december 2005 15:30 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
1 keer pech, leven weg.
Uitspraak van zure Clairy?
Omdat ze niet zonder kunnen functioneren. Eigenlijk is het een verkapte vorm van belasting maar dan onder morele dwang in plaats van door regelgeving.quote:In de VS doen ze veel meer aan liefdadigheid dan hier. Hoe bedoel je asociale Amerikanen.
Oh jij werkt graag voor een ander? Ik zal mijn bankrekeningnummer geven kan je het direct overmakenquote:Op woensdag 28 december 2005 15:32 schreef Mutant01 het volgende:
Erg menselijke visie.
Tja sorry je wilt het blijkbaar nog steeds niet snappen.quote:Op woensdag 28 december 2005 15:31 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Dat is niet mijn probleem. Werk jezelf maar op.Genoeg mogelijkheden voor als je maar wilt.
Klassemaatschappij.quote:Op woensdag 28 december 2005 15:34 schreef DionysuZ het volgende:
of je naar de dokter moet of niet hoeft helemaal niets met je keuzes te maken te hebben. Waarom heeft iemand met weinig geld minder recht op goede gezondheidszorg dan mensen met veel geld?
Ik heb er niet zoveel moeite mee te werken voor een goede gezondheidszorg voor iedereen. Of voor goede wegen, de brandweer, de politie etc.quote:Op woensdag 28 december 2005 15:34 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Oh jij werkt graag voor een ander? Ik zal mijn bankrekeningnummer geven kan je het direct overmaken.
Wordt doodziek van dat soort kanker praat als "Ik werk voor een ander", ophoeren naar de VS dan als het je hier niet zint, vooruit, opkankeren!quote:Op woensdag 28 december 2005 15:34 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Oh jij werkt graag voor een ander? Ik zal mijn bankrekeningnummer geven kan je het direct overmaken.
Oh ja racisme natuurlijk, bijna vergetenquote:Op woensdag 28 december 2005 15:34 schreef du_ke het volgende:
Tja sorry je wilt het blijkbaar nog steeds niet snappen.
Nee gewoon goede gezondheidszorg en onderwijs. klaar.quote:Op woensdag 28 december 2005 15:37 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Oh ja racisme natuurlijk, bijna vergeten.
Geef al die zielige mensen in Amerikaanse ghetto's die zwichten onder het racisme gewoon $10 miljoen betaald door de blanke overheersers.
nee maar gewoon veel minder kansen. Als je uit een mindere klasse of buurt komt zijn er gewoon veel en veel minder mogelijkheden je op te werken en veel en veel meer verleidingen in de verkeerde richting. Zie je dat echt niet in?quote:Op woensdag 28 december 2005 15:37 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Oh ja racisme natuurlijk, bijna vergeten.
Geef al die zielige mensen in Amerikaanse ghetto's die zwichten onder het racisme gewoon $10 miljoen betaald door de blanke overheersers.
Wel eerst een flinke vergoeding voor het hier genoten onderwijs aubquote:Op woensdag 28 december 2005 15:37 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:
[..]
Wordt doodziek van dat soort kanker praat als "Ik werk voor een ander", ophoeren naar de VS dan als het je hier niet zint, vooruit, opkankeren!
Dat is er als je maar betaalt.quote:Op woensdag 28 december 2005 15:38 schreef DionysuZ het volgende:
Nee gewoon goede gezondheidszorg en onderwijs. klaar.
Oh ja, waarom niet daar gewoon naar een college? Alles is daar toch zo goed?quote:Op woensdag 28 december 2005 15:39 schreef du_ke het volgende:
[..]
Wel eerst een flinke vergoeding voor het hier genoten onderwijs aub.
En die mensen kunnen dat niet betalen en komen dus nooit meer uit die buurt waardoor hun kinderen het ook niet kunnen betalen of uit die buurt komen etc. etc. etc. nou lekker dan. Ik vind dat ieder kind recht heeft op goede scholing, ongeacht de portomonee van de ouders, en als je ziek bent moet je gewoon geholpen kunnen worden.quote:
Dat wel maar voor die tijd heeft men hier wel van vele collectieve voorzieningen geprofiteerd. Begonnen bij de vroedvrouw, via het consulatie bureau en de peuterspeelzaal, basisschool en middelbareschool, die weggheaalde blinde darm en de weg waarover je naar school bent gefietst etc etc. Daar mag toch wel een redelijke vergoeding tegenover staan? Laten we zeggen voor de eerste18 jaar van je leven 40.000 ¤?quote:Op woensdag 28 december 2005 15:41 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:
[..]
Oh ja, waarom niet daar gewoon naar een college? Alles is daar toch zo goed?
Ik denk dat het voor een groot probleem bij de mensen zelf ligt.quote:Op woensdag 28 december 2005 15:39 schreef du_ke het volgende:
nee maar gewoon veel minder kansen. Als je uit een mindere klasse of buurt komt zijn er gewoon veel en veel minder mogelijkheden je op te werken en veel en veel meer verleidingen in de verkeerde richting. Zie je dat echt niet in?
quote:Op woensdag 28 december 2005 15:43 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:
was niet tegen jou bedoeld hoor du_ke, dat prutser
Juist maar dat mag je niet meer denken van onze liberale vrinden. Dat snap je toch wel?quote:Op woensdag 28 december 2005 15:42 schreef DionysuZ het volgende:
[..]
En die mensen kunnen dat niet betalen en komen dus nooit meer uit die buurt waardoor hun kinderen het ook niet kunnen betalen of uit die buurt komen etc. etc. etc. nou lekker dan. Ik vind dat ieder kind recht heeft op goede scholing, ongeacht de portomonee van de ouders, en als je ziek bent moet je gewoon geholpen kunnen worden.
Mooi nietquote:Op woensdag 28 december 2005 15:39 schreef du_ke het volgende:
Wel eerst een flinke vergoeding voor het hier genoten onderwijs aub.
O, dus jij noemt het normaal dat Boudewijn de Groot wint?!quote:Op woensdag 28 december 2005 15:45 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:
ik ga weer naar de top2000 SC hoef ik me niet zo op te winden
Laten we Bush dan eens vervangen door Pervez Musharrafquote:Op woensdag 28 december 2005 15:42 schreef Monidique het volgende:
Daar ben ik weer. En Amerika kan verbranden, wat mij betreft. Altijd maar weer Amerika en Bush in de POL-SC, om moe van te worden.
Je hebt recht op (goed) onderwijs maar niet op het uitgeven van geld van een ander.quote:Op woensdag 28 december 2005 15:42 schreef DionysuZ het volgende:
En die mensen kunnen dat niet betalen en komen dus nooit meer uit die buurt waardoor hun kinderen het ook niet kunnen betalen of uit die buurt komen etc. etc. etc. nou lekker dan. Ik vind dat ieder kind recht heeft op goede scholing, ongeacht de portomonee van de ouders, en als je ziek bent moet je gewoon geholpen kunnen worden.
Ja, geef mij daar eens een mening over.quote:Op woensdag 28 december 2005 15:47 schreef Tafkahs het volgende:
[..]
Laten we Bush dan eens vervangen door Pervez Musharraf
"als het tuintje maar mooi is" is de basis van elke suburbquote:Op woensdag 28 december 2005 15:43 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Ik denk dat het voor een groot probleem bij de mensen zelf ligt.
Verkeerde instelling.
Toen ik in Amerika was met vakantie ben ik ook door minder goede buurten gereden. Wat me dan meteen opvalt is de enorme rotzooi om het huis. Dat is een teken aan de wand dat de mensen zelf een verkeerde instelling hebben. Of moet de gemeente de tuinen van mensen gaan schoonmaken?
Waarom zijn de tuinen in betere buurten dan wel netjes?
Als je die kinderen goed onderwijs geeft dan brengen ze vanzelf geld op. En die kinderen hebben er echt niet voor gekozen om arm geboren te worden.quote:Op woensdag 28 december 2005 15:48 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Je hebt recht op (goed) onderwijs maar niet op het uitgeven van geld van een ander.
Als je kinderen neemt ben jij als eerste verantwoordelijk voor die kinderen. Wil je ze later (goed) onderwijs geven leg je maar geld opzij.
Alles beter dan die eeuwige Bohemian Rhapsodiequote:Op woensdag 28 december 2005 15:46 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
O, dus jij noemt het normaal dat Boudewijn de Groot wint?!
Als jullie weer een potje Civ spelen, moeten jullie ff roepen, wil graag meedoen.quote:Op woensdag 28 december 2005 15:42 schreef Monidique het volgende:
Daar ben ik weer. En Amerika kan verbranden, wat mij betreft. Altijd maar weer Amerika en Bush in de POL-SC, om moe van te worden.
Tuurlijk welquote:Op woensdag 28 december 2005 15:49 schreef DionysuZ het volgende:
[..]
En die kinderen hebben er echt niet voor gekozen om arm geboren te worden.
Ik geef je een aanzet, de rest mag je zelf doen:quote:Op woensdag 28 december 2005 15:48 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Ja, geef mij daar eens een mening over.
Maar toch heeft het ook te maken met een instelling/houding die je hebt en in mindere buurten ontbreekt of minder aanwezig is. Dat zie je overigens ook in Nederland.quote:Op woensdag 28 december 2005 15:49 schreef RichardQuest het volgende:
"als het tuintje maar mooi is" is de basis van elke suburb.
gaat erg makkelijk als je net genoeg geld hebt voor voedsel, doordat je bijvoorbeeld als alleenstaande moeder niet meer kunt werken vanwege complicaties na de geboorte van je kinderen.quote:Op woensdag 28 december 2005 15:48 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Je hebt recht op (goed) onderwijs maar niet op het uitgeven van geld van een ander.
Als je kinderen neemt ben jij als eerste verantwoordelijk voor die kinderen. Wil je ze later (goed) onderwijs geven leg je maar geld opzij.
Volgende week als het goed is eindelijke een nieuwe PC dan regel ik ook Civ4 en kan ik meedoenquote:Op woensdag 28 december 2005 15:50 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Als jullie weer een potje Civ spelen, moeten jullie ff roepen, wil graag meedoen.
ik nomineer Meester Prikkebeenquote:Op woensdag 28 december 2005 15:46 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
O, dus jij noemt het normaal dat Boudewijn de Groot wint?!
Inderdaad, onderwijs loont achteraf, dan is er geld te halen. Vooraf niet voor iedereen, dus krijg je alleen maar minder hoog opgeleiden.quote:Op woensdag 28 december 2005 15:49 schreef DionysuZ het volgende:
[..]
Als je die kinderen goed onderwijs geeft dan brengen ze vanzelf geld op. En die kinderen hebben er echt niet voor gekozen om arm geboren te worden.
Waarom zou je de maatschappij door het onverantwoordelijk gedrag van ouders opzadelen met een extra kostenpost?quote:Op woensdag 28 december 2005 15:49 schreef DionysuZ het volgende:
Als je die kinderen goed onderwijs geeft dan brengen ze vanzelf geld op. En die kinderen hebben er echt niet voor gekozen om arm geboren te worden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |