Naja, in de praktijk gaat dat niet altijd zo he. Een oproepkracht of iemand in proeftijd kun je altijd wegsturen met de meest belachelijke smoes, zonder dus de echte reden te geven. Ik denk dat je je baas nog maar eens moet opbellen en hem proberen duidelijk te maken dat je het nu gewoon echt niet aan kan. Je gezondheid moet je toch nog je hele leven meedragen.quote:Op dinsdag 27 december 2005 10:04 schreef zwartedoos het volgende:
hij staat totaal in zijn onrecht. Hij moet zorgen voor vervanging niet jij! En als jij je ziek meld heeft hij gewoon pech. Je moet natuurlijk wel thuis zijn bij controle. Maar nhij kan en mag je absoluut niet ontslaan.
Ik ben net op mijn werk geweest en een tijdje rondgebeld naar alle mensen en filialen die ik ken.. in de hoop dat ze daar iemand konden missen. Tevergeefs. Dus ik hoop dat mijn baas alsnog iemand kan vinden, hij heeft ook zo zijn contacten.quote:Op dinsdag 27 december 2005 10:11 schreef boyv het volgende:
[..]
Naja, in de praktijk gaat dat niet altijd zo he. Een oproepkracht of iemand in proeftijd kun je altijd wegsturen met de meest belachelijke smoes, zonder dus de echte reden te geven. Ik denk dat je je baas nog maar eens moet opbellen en hem proberen duidelijk te maken dat je het nu gewoon echt niet aan kan. Je gezondheid moet je toch nog je hele leven meedragen.
Kun je overigens een vervanger regelen? Anders zou ik dat eerst doen, en vervolgens je baas bellen.
Daarom moet je je baas altijd zoveel mogelijk zien te rippen zonder ontslagen te wordenquote:Op dinsdag 27 december 2005 10:11 schreef Twinkle20 het volgende:
Ik snap gewoon niet hoe hij nu zo lomp tegen me kan doen terwijl ik (vind ik zelf) behoorlijk loyaal ben. Ik heb hem zoooo vaak uit de brand geholpen.. en nou had ik wel een beetje loyaliteit terugverwacht maar in plaats daarvan krijg ik een scheldserenade over me heen ... ben gewoon helemaal van slag nu.
En wat nu als je pas vanochtend ziek wakker werd ? Dan had je ook niet gister kunnen bellen. Die baas is gewoon een arrogante pisvlek. Ik zou niet eens voor zo'n mongool willen werken.quote:Op dinsdag 27 december 2005 10:26 schreef _Flash_ het volgende:
Je had hem zondag moeten bellen.
Hij mag niet van jou eisen dat je komt werken als je ziek bent, maar ik kan me wel voorstellen dat hij pissig is dat je hem niet gebeld heeft. Toen had hij misschien nog vervanging kunnen regelen.
Heb je wel gelijk in, maar zijn baas mag ook wel even wat medeleven tonen in zijn situatie hoor. Het is niet iets dat je elke dag mee wilt maken.quote:Op dinsdag 27 december 2005 10:34 schreef doeka het volgende:
Het is natuurlijk onzin dat jij zelf vervanging moet regelen; dat moet je baas doen.
Wel had je natuurlijk gelijk zondag je baas moeten bellen dat je ziek was.
Ja, op zondag, nota bene eerste kerstdag, is er vast wel iemand te bereiken op de zaak.quote:Op dinsdag 27 december 2005 10:26 schreef _Flash_ het volgende:
Je had hem zondag moeten bellen.
Hij mag niet van jou eisen dat je komt werken als je ziek bent, maar ik kan me wel voorstellen dat hij pissig is dat je hem niet gebeld heeft. Toen had hij misschien nog vervanging kunnen regelen.
Hij kan niets anders doen dan je ziekmelding accepteren. Je ontslaan omdat je je ziek meldt is absoluut niet mogelijk.quote:Op dinsdag 27 december 2005 10:11 schreef Twinkle20 het volgende:
Ik heb een vast contract voor onbepaalde tijd..
Op eerste kerstdag?quote:Op dinsdag 27 december 2005 10:34 schreef doeka het volgende:
Het is natuurlijk onzin dat jij zelf vervanging moet regelen; dat moet je baas doen.
Wel had je natuurlijk gelijk zondag je baas moeten bellen dat je ziek was.
quote:Op dinsdag 27 december 2005 10:36 schreef Morpheus2002 het volgende:
Heb je geen vriend / ouders die hem kunnen uitleggen dat ie enorm dom bezig is? Als mij zoiets zou overkomen en mijn baas doet ook zo dom dan zou mijn pa hem in harde woorden toespreken dat dit zo niet kan. En geloof me. dan gaan ze wel over stag.
Ik zou niet zo zeer m'n collega's de schuld geven hoor. Misschien hebben zij ook wel echt afspraken zoals je vriendin. Het is nou eenmaal een drukke week met kerst, familie bezoeken, feestmaaltijden maken, kerk en weet ik veel wat. Dat je niet goed kunt rekenen op je baas lijkt mij nog het ergst.quote:Op dinsdag 27 december 2005 10:44 schreef Twinkle20 het volgende:
Voor jullie zal het wel heel raar en dom klinken denk ik ... pffff weet het echt niet meer. Het antwoord ligt zo voor de hand maar infeite moet ik eigenlijk nog aan de hand worden meegenomen door iemand die heel wat assertiever is dan mij
Maar na vandaag ga ik het echt heel anders doen. Maar na vandaag heb ik wel zoiets van... ik hoef geenrekening meer te houden met mijn collega's enzo.. want dat doen zij ook niet voor mij. Nu is de maat echt vol voor me.
Hee, dat je tegen hem hebt gezegd dat je het belacheljik vindt dat hij jou nu de schuld in de schoenen schuift is in elk geval al een pluspuntje voor jou..quote:Op dinsdag 27 december 2005 10:44 schreef Twinkle20 het volgende:
Ik werk in een winkel met een team van 6 mensen. Hij is de 7e persoon, maar hij is op papier bedrijfsleider bij nog 4 andere winkels (van dezelfde keten). Dus infeite werken we met zijn 6en. Daarvan heeft 1 iemand een contract van 28 uur maar zit nu overspannen thuis, twee hebben een contract van 24 uur en 1 een contract van 20 uur.
Mijn beste vriendin en ik hebben allebei een 0-urencontract maar zij kan op dit moment ook absoluut niet werken vanwege andere afspraken. Ik had haar al meteen als eerste gebeld.
Tis werk waar je wel enige kennis van zaken voor nodig hebt. De kassa, bestellen, weten wat waar ligt en hoe alles werkt. Op dit moment ben ik 1 van de weinigen met veel ervaring en die al die dingen dus ook weet. Samen met nog iemand anders. De rest van de werknemers is er nog niet zo lang en worden eigenlijk nog half ingewerkt. Dus het is egwoon een onordelijk zooitje en ik voel me verantwoordleijk voor hen omdat ik zoveel weet.
En de reden waarom ik niet meteen zondag had gebeld was de kerst. Ik vond (voor mijn gevoel) dat ik met kerst niemand lastig kon vallen met dit soort dingen...Dat is de reden waarom ik het vandaag pas verteld heb.
Ik heb hem net aan de lijn gehad.. hij is zooo ongeloofelijk boos. Zo... ik was helemaal overdonderd. En ik heb hem gezegd dat ik het belachelijk vind dat hij nu niet voor mij klaar kan staan... dat hij mij de schuld in de schoenen schuift.
Punt is dat ik op mezelf woon en het geld hard kan gebruiken wat ik daar verdien. Gezien mijn leeftijd (bijna 21) is het ook niet zo gemakkelijk om bijvoorbeeld ind e supermakrt te beginnen ofzo modat ze daar alleen mensen van 16 willen. En op dit moment heb ik ook geen zin om voor hem te werken, maar ik zal toch wat moeten anders kan ik het hier ook allemaal niet meer opbrengen. Echt een kutsituatie gewoon.
Hij zei dat hij wil dat ik vandaag werk van 1 tot 6, en dan word ik voor de komende tijd uitgeplanned totdat ik zelf aangeef dat het weer gaat.
Zo stom .. Ik snap niks meer van mezelf. Ben gewoon even helemaal de draad kwijt. Ik heb tegen hem gezegd dat ik vandaag van 1 tot 6 aanwezig ben .. en dan bedoel ik ook echt alleen maar aanwezig (dus niet in de winkel, gewoon achter beetje administratie doen ofzo.. zittend werk, dat lukt me wel). Want er staat vandaag een collega in de winkel die een manad geleden is aangenomen, die weet nog niet veel.. dt ik er in ieder geval ben voor als ze vragen heeft. Maar ik heb tegen mij nbaas gezegd dat ik alleen zit en niet in de winkel. Zo stom.. ik voel me zo verantwoordelijk, zo erg dat ik niet tegen mezelf kan zeggen: Nee Monique ..je gaat te ver.
Voor jullie zal het wel heel raar en dom klinken denk ik ... pffff weet het echt niet meer. Het antwoord ligt zo voor de hand maar infeite moet ik eigenlijk nog aan de hand worden meegenomen door iemand die heel wat assertiever is dan mij
Maar na vandaag ga ik het echt heel anders doen. Maar na vandaag heb ik wel zoiets van... ik hoef geenrekening meer te houden met mijn collega's enzo.. want dat doen zij ook niet voor mij. Nu is de maat echt vol voor me.
ze zegt toch dat ze een vast contract heeftquote:Op dinsdag 27 december 2005 10:11 schreef boyv het volgende:
[..]
Naja, in de praktijk gaat dat niet altijd zo he. Een oproepkracht of iemand in proeftijd kun je altijd wegsturen met de meest belachelijke smoes, zonder dus de echte reden te geven. Ik denk dat je je baas nog maar eens moet opbellen en hem proberen duidelijk te maken dat je het nu gewoon echt niet aan kan. Je gezondheid moet je toch nog je hele leven meedragen.
Kun je overigens een vervanger regelen? Anders zou ik dat eerst doen, en vervolgens je baas bellen.
Dit is denk ik toch iets waar je aan moet werken. Een kwestie van prioriteiten stellen is het ook. Ik heb zelf op sommige vlakken ook een gebrek aan assertiviteit, maar gezondheid is iets wat je niet er bij kunt kopen. Wat heeft je werkgever trouwens liever.. Dat je een tijdje uit de running bent, of dat je door gaat, en dat het dan een keer echt verkeerd gaat zodat je maanden of jaren weg bent?quote:Op dinsdag 27 december 2005 10:44 schreef Twinkle20 het volgende:
quote:Op dinsdag 27 december 2005 10:52 schreef zwartedoos het volgende:
[..]
ze zegt toch dat ze een vast contract heeft
quote:Op dinsdag 27 december 2005 10:44 schreef Twinkle20 het volgende:
Mijn beste vriendin en ik hebben allebei een 0-urencontract
Je hebt een tijdelijk contract of een vast contract.quote:Op dinsdag 27 december 2005 10:55 schreef Rietvaerder het volgende:
Bij mij niet in elk geval. Ik ben oproepkracht bij een computerbedrijf en heb ook een nul-uren contract... alles behalve vast contract lijkt me
Bij hartproblemen kan het ook nog slechter aflopen.quote:Op dinsdag 27 december 2005 10:53 schreef Alicey het volgende:
[..]
Dit is denk ik toch iets waar je aan moet werken. Een kwestie van prioriteiten stellen is het ook. Ik heb zelf op sommige vlakken ook een gebrek aan assertiviteit, maar gezondheid is iets wat je niet er bij kunt kopen. Wat heeft je werkgever trouwens liever.. Dat je een tijdje uit de running bent, of dat je door gaat, en dat het dan een keer echt verkeerd gaat zodat je maanden of jaren weg bent?
Als er in je contract een einddatum staat heb je een tijdelijk contract. Staat er geen einddatum dan is het een vast contract. Lijkt me niet zo heel lastigquote:Op dinsdag 27 december 2005 10:55 schreef Rietvaerder het volgende:
Bij mij niet in elk geval. Ik ben oproepkracht bij een computerbedrijf en heb ook een nul-uren contract... alles behalve vast contract lijkt me
Voor dit specifieke geval ben je te laat als je nu een rechtsbijstandverzekering gaat afsluiten. Maar voor in de toekomst kan het wel handig zijnquote:Op dinsdag 27 december 2005 10:56 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
Advies, neem ook een rechtsbijstand verzekering, of word lid van een vakbond.
Die ondersteunen je in dit soort gevallen. Ik heb zelf een rechtbijstandsverzekering en heb er al diverse malen gebruik van gemaakt. Mijn mening is dat je als je gaat werken je niet zonder een rechtsbijstandverzekering kunt. Kost maar een paar euro per maand.
Inderdaad, maar dat is niet per definitie voor rekening van de werkgever. Problemen in kosten uitdrukken is iets wat het beste werkt tegen dat soort managers.quote:Op dinsdag 27 december 2005 10:59 schreef Light het volgende:
[..]
Bij hartproblemen kan het ook nog slechter aflopen.
Wat zou hij kunnen zeggen waar je zo bang voor bent?quote:Op dinsdag 27 december 2005 11:02 schreef Twinkle20 het volgende:
ben zo bang voor hem en wat hij gaat zeggen.
Lijkt me niet meer echt fijn werken dan, daarna..quote:Op dinsdag 27 december 2005 11:05 schreef Scorpie het volgende:
Ontslaat hij je? Dan ga je ermee naar de rechter, vecht je het daar uit.
De werkgever zal naar de rechter moeten wanneer hij haar wil ontslaan.quote:Op dinsdag 27 december 2005 11:05 schreef Scorpie het volgende:
Ik zou ook idd niet gaan werken, voet bij stuk houden. Ontslaat hij je? Dan ga je ermee naar de rechter, vecht je het daar uit.
Probleem is dan alleen dat die bedrijfsleider haar ook gewoon lekker niet op kan roepen.quote:Op dinsdag 27 december 2005 10:55 schreef Alicey het volgende:
[..]
Dat is dus een vast contract, alleen het aantal uren is variabel.
Precies. Kerst is niet echt de meest gunstige tijd van het jaar om met dit soort dingen geconfronteerd te worden als 35 jarige middelmatig betaalde kantoorpikkie.quote:Op dinsdag 27 december 2005 11:07 schreef boyv het volgende:
Overigens niet vergeten je excuus aan te bieden dat je niet wat eerder hebt gebeld, dan wordt hij misschien zelf ook wat makkelijker en medelevender
Klinkt logischquote:Op dinsdag 27 december 2005 11:04 schreef Alicey het volgende:
[..]
Inderdaad, maar dat is niet per definitie voor rekening van de werkgever. Problemen in kosten uitdrukken is iets wat het beste werkt tegen dat soort managers.
Het hangt er ook van af hoeveel uren zij de afgelopen maanden heeft gewerkt. Op een gegeven moment wordt een 0-urencontract nl. een urencontract..quote:Op dinsdag 27 december 2005 11:10 schreef Robar het volgende:
[..]
Probleem is dan alleen dat die bedrijfsleider haar ook gewoon lekker niet op kan roepen.
Dan krijg je dus ook helemaal niets!
Voor haar zal dat als ontslag voelen . . .
Mijn baas heeft me op die manier weggepest; ik had een 0-12 uren contract, en heb 3 jaar lang > 12 uur gewerkt zonder problemen, laatste jaar kreeg ik 3.5 uur per week, van zaterdag 3 uur tot 7 uur s`avonds...heel je zaterdag naar de klote. Echt, wegpesten kunnen ze je ...quote:Op dinsdag 27 december 2005 11:13 schreef Alicey het volgende:
[..]
Het hangt er ook van af hoeveel uren zij de afgelopen maanden heeft gewerkt. Op een gegeven moment wordt een 0-urencontract nl. een urencontract..
Natuurlijk kunnen ze dat. Dat is ook vaak de manier die dan gebruikt wordt. Maar daar zijn meer middelen voor dan alleen met uren rommelen..quote:Op dinsdag 27 december 2005 11:14 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Mijn baas heeft me op die manier weggepest; ik had een 0-12 uren contract, en heb 3 jaar lang > 12 uur gewerkt zonder problemen, laatste jaar kreeg ik 3.5 uur per week, van zaterdag 3 uur tot 7 uur s`avonds...heel je zaterdag naar de klote. Echt, wegpesten kunnen ze je ...
Nou ja waar ik bang voor ben is dat ie zo boos wordt als ik alsnog afbel en dat dat de werkrelatie niet echt bevordert. Dat we voortaan met een grote bocht om elkaar heen lopen, elkaar negeren etc. En dat is niet echt fijn werken.. dan voel je je niet erg gewaardeerd en welkom.quote:Op dinsdag 27 december 2005 11:06 schreef Alicey het volgende:
[..]
Wat zou hij kunnen zeggen waar je zo bang voor bent?
Juist, er wordt dan namelijk gekeken naar het arbeidspatroon van de afgelopen drie maanden. Dat geldt als basis voor de doorbetaling bij ziekte of leegloop. Zomaar niet meer oproepen zal niet gaan...quote:Op dinsdag 27 december 2005 11:13 schreef Alicey het volgende:
[..]
Het hangt er ook van af hoeveel uren zij de afgelopen maanden heeft gewerkt. Op een gegeven moment wordt een 0-urencontract nl. een urencontract..
3 jaar lang >12 uur per week? Dan is je contract dus officieel wel aangepast, naar het gemiddelde aantal gewerkte uren. Da's in principe al het geval na 3 maanden. Alleen werkgevers willen het niet weten, en werknemers weten het lang niet altijd, dan komt een werkgever er makkelijker mee weg.quote:Op dinsdag 27 december 2005 11:14 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Mijn baas heeft me op die manier weggepest; ik had een 0-12 uren contract, en heb 3 jaar lang > 12 uur gewerkt zonder problemen, laatste jaar kreeg ik 3.5 uur per week, van zaterdag 3 uur tot 7 uur s`avonds...heel je zaterdag naar de klote. Echt, wegpesten kunnen ze je ...
Daar ben ik dus ook huiverig voor.. dat als ik neit naar zijn pijpen ga dansen, hij me dan wel op de een of andere manier 'wegwerkt'.quote:Op dinsdag 27 december 2005 11:14 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Whehehe. Hij heeft je in zijn broekzakquote:Op dinsdag 27 december 2005 11:02 schreef Twinkle20 het volgende:
Ik heb net nog een tijdje met mijn beste vriendin aan de telefoon gezeten (die ook daar werkt). En ze zei ook tegen me: Monique jij blijft thuis en je doet niks meer!! Dus nou komt ze hierheen.. samen gaan we de baas bellen en laten merken dat dit niet kan hoe hij nuj doet. Samen gaan we hier werk van maken. In mijn eentje durf ik dit niet .. ben zo bang voor hem en wat hij gaat zeggen.
Nou ik heb even mijn loonstrookjes erbij gepakt. Vanaf september heb ik eigenlijk iedere maand wel gemiddled 100 uur gemaakt.. dus een gemiddelde van 25 uur per week. Dus daar ga ik ook zeker werk van maken dat ze me doorbetalen in de periode dat ik ziek ben..quote:Op dinsdag 27 december 2005 11:16 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Juist, er wordt dan namelijk gekeken naar het arbeidspatroon van de afgelopen drie maanden. Dat geldt als basis voor de doorbetaling bij ziekte of leegloop. Zomaar niet meer oproepen zal niet gaan...
Laat hem dat maar weten, en zo niet, laat je hem in de stront zakken en ga je op zoek naar beter werkquote:Op dinsdag 27 december 2005 11:18 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Daar ben ik dus ook huiverig voor.. dat als ik neit naar zijn pijpen ga dansen, hij me dan wel op de een of andere manier 'wegwerkt'.
Maar ja.. aan de andere kant. Op dit moment zijn er maar 2 krachten die van het reilen en zeilen van de winkel af weten buiten hem. Als ik nu wegval (in de zin van ontslag), dan kan hij die toko wel sluiten denk ik....
Ga je nu weer wel?quote:Op dinsdag 27 december 2005 11:19 schreef Twinkle20 het volgende:
Maar ik ben vanmiddag dus op het werk en dan ga ik op kantoor even het een en ander regelen
En die andere kracht is je vriendin? Dan kan die baas z'n plannen voor de komende maanden alvast gaan maken, nieuw personeel inwerken en dus gewoon gedurende de openingsuren aanwezig zijn.quote:Op dinsdag 27 december 2005 11:18 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Daar ben ik dus ook huiverig voor.. dat als ik neit naar zijn pijpen ga dansen, hij me dan wel op de een of andere manier 'wegwerkt'.
Maar ja.. aan de andere kant. Op dit moment zijn er maar 2 krachten die van het reilen en zeilen van de winkel af weten buiten hem. Als ik nu wegval (in de zin van ontslag), dan kan hij die toko wel sluiten denk ik....
Hij heeft je op deze manier nu dus te pakken, want reken maar dat dat heerschap op deze gedachtengang inspeelt. Ik denk echter dat je daar weinig aan kunt veranderen. Door niet te bellen wordt het hetzelfde verhaal uiteindelijk.quote:Op dinsdag 27 december 2005 11:16 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Nou ja waar ik bang voor ben is dat ie zo boos wordt als ik alsnog afbel en dat dat de werkrelatie niet echt bevordert. Dat we voortaan met een grote bocht om elkaar heen lopen, elkaar negeren etc. En dat is niet echt fijn werken.. dan voel je je niet erg gewaardeerd en welkom.
Ik heb dit een paar jaar geleden ook meegemaakt. Was ik oproepkracht in een andere keten (ook voor onbepaalde tijd) en toen had ik net de pech dat ik mijn rechterpols op 3 plaatsen had gebroken en dat betekende 12 weken gips... Was ik net uit het gips, lag het openbaar vervoer en het gewone verkeer helemaal plat door de sneeuw ... Daarna nog een paar weken daar gewerkt maar de relatie was helemaal verstoord ... Na die tijd zelf ontslag genomen want ik voelde me niet meer welkom want ik kreeg overal de schuld van.
Als dit nu zou gebeuren dan lijkt het mij aantoonbaar dat de verstoorde arbeidsrelatie het gevolg is van ziekte en de achterlijke opstelling van de werkgever. Kan hem wat gaan kosten bij ontslag.quote:Ik ben bang dat dit een soortgelijke situatie gaat worden en daar zit ik niet op te wachten.
+ Dat het behoorlijk aan mijn zelfvertrouwen gaat knagen .. dit is de tweede keer al dat het me overkomt.
Dat laatste maakt je manager misbruik van. Zorg dan ook dat je altijd weet hoe je positie is. Met de juiste kennis ben je al een stuk minder gevoelig voor manipulatie.quote:Daarom ben ik ook blij dat mijn vriendin hier zo is..
Pff maar echt bedankt voor de tips tot nu toe hoor! Zelf had ik een paar uur geleden al deze dingen niet kunne nbedenken en wist ik niet dat ik eigenlijk best sterk in mijn schoenen stond.
Dus ergens hoop ik dat ik vanmiddag ook een keer 'out' ga als ik op het werk ben..quote:Op dinsdag 27 december 2005 11:12 schreef Salsagirl het volgende:
Weet je als je vandaag zou gaan werken en je houd het vol.
Wijs hij ook nog eens met het vingertje van ''zo ziek ben je dus niet''
Want zie hem daar ook nog toe in staat
Je ging toch thuis blijven?quote:Op dinsdag 27 december 2005 11:23 schreef Twinkle20 het volgende:
Dus straks op het kantoor even wat dingen regelen
Ik ben 'aanwezig' in de zin van dat ik de middag op het kantoor rondbreng met een stapel tijdschriften en dat ik het hoofdkantoor kan bellen, sitautie uitleggen en het finanicieel een beetje probeer te regelen.quote:
Neej mijn vriendin is nu net 4 maanden werkzaam. Ze weet wel wat, maar niet voldoende om de winkel draaiende te houdne. Die capaciteiten hebben ik en een andere collega wel. Nog een andere collega heeft dat ook, maar zit nu overspannen thuis dus die zien we voorlopig niet meer. En mijn baas dan, maar die is er dus 1 keer in de week omdat ie van 5 winkels bedrijfsleider is.quote:Op dinsdag 27 december 2005 11:22 schreef Light het volgende:
[..]
En die andere kracht is je vriendin? Dan kan die baas z'n plannen voor de komende maanden alvast gaan maken, nieuw personeel inwerken en dus gewoon gedurende de openingsuren aanwezig zijn.
Precies..quote:Op dinsdag 27 december 2005 11:27 schreef boyv het volgende:
Je gaat daar dus zo'n beetje doen wat je thuis ook zou doen? Prima toch als de dokter zegt dat je echt niet meer mag en kunt doen. Zo denkt die baas ook gewoon dat je werkt, want dat ie een stakker is die hard genaaid mag worden is zo onderhand wel duidelijk geworden denk ik
ja dat gaf ik al eerder aan: dat hij met het vingertje zal wijzen van ..ach zo ziek was je dus helemaal niet,en de next time geloofd hij haar al helemaal niet meerquote:Op dinsdag 27 december 2005 11:34 schreef Rietvaerder het volgende:
Als je straks wel naar je werk gaat dan heeft je baas je precies waar ie je wilt hebben. Eigenlijk geef je dan een beetje toe dat je eigenlijk niet zo ziek bent als je zegt...
Of gewoon voor genoeg personeel zorgen.quote:Op dinsdag 27 december 2005 10:31 schreef KoudeVrouw het volgende:
Als ondernemer komt het altijd klote uit als er iemand ziek is, daar moet hij maar mee leren omgaan.
In dat geval kun je het beste specifiek advies inwinnen. Het hangt er van af waarom je ontslag neemt. Als het is om een onwerkbare situatie dan kan het bijv. beter zijn om het via de kantonrechter te spelen, waar het feit dat je een nieuwe baan hebt simpelweg een "ik zeg per xx/xx/xxxx op" het gaat doen.quote:Op dinsdag 27 december 2005 11:41 schreef Twinkle20 het volgende:
Ik heb nog een klein vraagje over ontslag aanvragen.
Hoe vertel je zoiets? OF.. hoe pak je dat aan?
Stel dat ik tot het besluit kom om dat toch te doen..
Geen ontslag aanvragen op dit moment!quote:Op dinsdag 27 december 2005 11:41 schreef Twinkle20 het volgende:
Gewoon aan je baas vragenquote:Op dinsdag 27 december 2005 11:41 schreef Twinkle20 het volgende:
LOL Ik krijg nu een bepaalde mental image voor me.quote:Op dinsdag 27 december 2005 11:44 schreef Rietvaerder het volgende:
Wat ook schijnt te helpen, is om je baas in babykleertjes te denken
Nee, maar zo te horen wel een hééll vervelende vent.quote:Op dinsdag 27 december 2005 11:44 schreef Rietvaerder het volgende:
[..]
Lieverd.. je baas is toch niet 1 of andere boeman?
Dat lijkt me zijn probleem.. daar sta je toch boven?quote:Op dinsdag 27 december 2005 11:49 schreef jack4ya het volgende:
[..]
Nee, maar zo te horen wel een hééll vervelende vent.
Ja dit is echt een hele misselijke.quote:Op dinsdag 27 december 2005 11:49 schreef jack4ya het volgende:
[..]
Nee, maar zo te horen wel een hééll vervelende vent.
Hij kan je hooguit door een bedrijfsarts of arbodienst laten opzoeken (Hij kan je niet verplichten om medische gegevens aan hem te sturen!!), om hen vast te laten stellen of je in staat bent te werken.quote:Op dinsdag 27 december 2005 11:50 schreef Twinkle20 het volgende:
Door mijn vaste contract sta ik toch best sterk in me schoenen. Wat kan hij me nou maken als ik niet kom??! Helemaal niks ..
Dus ik kom NIET!!
quote:Op dinsdag 27 december 2005 11:50 schreef Twinkle20 het volgende:
Okay, nou in mijn contract staat dat er een opzegtermijn van 4 weken is. Of ja hoe noemen ze dat.. een uitwerkperiode. Okay geen ontslag zelf aanvragen.. maar je laten ontslaan als het zover komt! Goed.. bedankt voor de tip want anders had ik mezelf msischien og wel verder de nesten in gewerkt.
We hebben net mijn werk weer opgebeld (waar mijn baas niet aanwezig is, hij staat in een ander filiaal). Ik heb gezegd dat ik vanmiddag echt niet kan .. kreeg een collega aan de telefoon en ze gaan nog eens rondbellen. Word zo teruggebeld.
En ik heb gezegd dat ik echt niet kom .. echt niet. Al komt ie me hier persoonlijk opzoeken (waar ik hem echt wel voor aan zie..) ik kom NIET.
En dat komt allemaal door jullie dat ik dit zo durf te zeggen .. want vanochtend had ik dat dus echt nog niet gedurfd. Maar wat jullie al zeggen..
Door mijn vaste contract sta ik toch best sterk in me schoenen. Wat kan hij me nou maken als ik niet kom??! Helemaal niks ..
Dus ik kom NIET!!
PFf jullie willen niet weten hoe moeilijk dit is voor mij!! Maar ook weer .. wat voor een goede les dit is! Ik heb echt heel veel aan jullie hulp
Hee, misschien trek je je dit veeeel teveel aan. Laat die vent toch lekker verrekken! Niet zo druk om maken, er zijn ZAT andere baantjes. Jezelf misschien niet zo afhankelijk opstellenquote:Op dinsdag 27 december 2005 11:51 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Ja dit is echt een hele misselijke.
Vanochtend zei hij aan de telefoon: Monique, we zeggen zooo vaak dat als het teveel voor je is, dat je dit dan moet aangeven.
Vervolgens geef ik aan dat het teveel is, en krijg ik te horen dat ik alsnog moet komen werken omdat ik het niet kan flikken om hen in de steek te laten?:?
Snap je .. hij spreekt zichzelf ZO tegen. Hij zegt dat ik het moet aangeven, maar zodra ik het aangeef dan wordt er meteen met van alles en nog wat gedreigd.. zo gemeen!
Maar dat zit ook wel goed want ze heeft ook ECHT iets.quote:Op dinsdag 27 december 2005 11:51 schreef Alicey het volgende:
[..]
Hij kan je hooguit door een bedrijfsarts of arbodienst laten opzoeken (Hij kan je niet verplichten om medische gegevens aan hem te sturen!!), om hen vast te laten stellen of je in staat bent te werken.
Juist, je bent écht ziek! Het is niet zo dat je een na-Kerstdipje wilt uitkateren ofzo.quote:Op dinsdag 27 december 2005 11:50 schreef Twinkle20 het volgende:
Okay, nou in mijn contract staat dat er een opzegtermijn van 4 weken is. Of ja hoe noemen ze dat.. een uitwerkperiode. Okay geen ontslag zelf aanvragen.. maar je laten ontslaan als het zover komt! Goed.. bedankt voor de tip want anders had ik mezelf msischien og wel verder de nesten in gewerkt.
We hebben net mijn werk weer opgebeld (waar mijn baas niet aanwezig is, hij staat in een ander filiaal). Ik heb gezegd dat ik vanmiddag echt niet kan .. kreeg een collega aan de telefoon en ze gaan nog eens rondbellen. Word zo teruggebeld.
En ik heb gezegd dat ik echt niet kom .. echt niet. Al komt ie me hier persoonlijk opzoeken (waar ik hem echt wel voor aan zie..) ik kom NIET.
En dat komt allemaal door jullie dat ik dit zo durf te zeggen .. want vanochtend had ik dat dus echt nog niet gedurfd. Maar wat jullie al zeggen..
Dus ik kom NIET!!
PFf jullie willen niet weten hoe moeilijk dit is voor mij!! Maar ook weer .. wat voor een goede les dit is! Ik heb echt heel veel aan jullie hulp
Inderdaad, maar de werkgever heeft die mogelijkheden dus. Het is niet zo dat hij lijdzaam hoeft toe te zien wanneer hij het niet vertrouwt.quote:Op dinsdag 27 december 2005 11:54 schreef Rietvaerder het volgende:
[..]
Maar dat zit ook wel goed want ze heeft ook ECHT iets.
Ja haha daar heb je helemaal gelijk in. Ik uhm, ik denk dat dat ook wel een beetjequote:Op dinsdag 27 december 2005 11:51 schreef Rietvaerder het volgende:
[..]
Maar zou je in het vervolg ook zo'n situatie kunnen oplossen zonder Fok!?
Je moet echt wat meer pit in je donder krijgen hoor
Klopt.quote:Op dinsdag 27 december 2005 11:58 schreef Alicey het volgende:
[..]
Inderdaad, maar de werkgever heeft die mogelijkheden dus. Het is niet zo dat hij lijdzaam hoeft toe te zien wanneer hij het niet vertrouwt.
Ja joh. Als ie belt zeg je gewoon dat je je gezondheid belangrijker vindt dan hem!quote:Op dinsdag 27 december 2005 11:58 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Ja haha daar heb je helemaal gelijk in. Ik uhm, ik denk dat dat ook wel een beetje
te wijten is aan mijn verleden. Ben zelf heel vroeg volwassen moeten worden door mijn problematische thuissituatie en in deze gevallen krijg ik totaal geen steun van thuis en moet het zelf uitzoeken. En nu loop ik tegen iets aan waar ik echt totaal geen raad mee weet. Maar in veel andere gevallen weet ik vaak wel wat ik moet doen.
+ dat ik zo overdonderd ben dat mensen me dit gewoon flikken. Zo gemeen enzo...
Over een uur zou ik eigenlijk gewoon moeten beginnen met werken en ik heb net dus mijn eigen filiaal opgebeld, collega gesproken en gezeg dat ik niet zou komen. Ik denk dat ik binnen nu en een uur een telefoontje krijg van mijn baas.. en ik heb nu denk ik ook wel de power om tegen hem te zeggen: Je zoekt het je maar uit.
Pff... kan wel zeggen dat dit niet echt bevorderend is voor me hart;)
Die gaat efcht heel hard tekeer.. stomme lul dat het is. Laat me niet gek maken!
Hij heeft te weinig personeel op dit moment dat capaciteiten heeft omd e winkel draaiende te kunnen. Dat is voor hem lastig, want hij werkt naast ons filiaal in nog 4 andere filialen wara ij de boel draaiende moet houden.quote:Op dinsdag 27 december 2005 11:59 schreef doeka het volgende:
Goed dat je niet bent gaan werken; heb je nu het hoofdkantoor ook gebeld? Die hebben waarschijnlijk geen idee dat de bedrijfsleider zijn personeel zo onder druk zet.
Waarom vindt hij eigenlijk dat je toch moet komen werken, ik bedoel personeelsgebrek, ok, maar om dan iemand in te roosteren die 2 dagen geleden nog met een hartkwaal in het ziekenhuis lag, is dan weer een heel ander verhaal.
Als je zelf ontslag neemt heb je geen recht op uitkering.quote:Op dinsdag 27 december 2005 11:50 schreef Twinkle20 het volgende:
Dus ik kom NIET!!
O gelukkig. Misschien was het van hem ook alleen maar paniekgedrag (aangezien het nogal een probleem is als jij niet kan werken). Maar goed, dat is geen excuus, hij hoort gewoon professioneel met zoiets om te gaan en hij heeft jou een hele ochtend een hoop extra stress bezorgd terwijl je dat nou juist moest zien te vermijden!quote:Op dinsdag 27 december 2005 12:21 schreef Twinkle20 het volgende:
Pff net mijn baas aan de lijn gehad en hij was opvallend kalm en rustig. Hij zei rustig tegen me dat ik het eerder aan moet geven en ook al is het kerst.. gewoon bellen. Nou ja dat is allemaal achteraf gelul natuurlijk. Maar wel een les voor de volkgende keer.
En dat ik meer voor mezelf moet opkomen!
Voor nu, 2 weken totale rust en niet werken. Na die twee weken alleen in het weekend.
En hij wou me niet kwijt en hij wil gewoon met me door 1 deur kunnen
Dus het gesprek viel wel mee.
Ik heb er in ieder geval meer vertrouwen in dat het goed gaast komen.
Zo veel managers zal iemand als jij niet zijn tegen gekomen.quote:Op dinsdag 27 december 2005 12:24 schreef Leipo666 het volgende:
wat ben ik toch blij dat ik niet zomaar over me heen laat lopen door managers, veel mensen zijn bang voor ontslag, maar als ze al krap in de mensen zitten zullen ze je niet zomaar ontslaan. daarbij heb je ook een vast contract dus wat heb je te vrezen? helemaal niets
EDIT: F5 voordat je reageert is soms ook wel handig![]()
![]()
Je gaat dus ook nog vreemd met de buurvrouw???quote:Op dinsdag 27 december 2005 12:50 schreef Twinkle20 het volgende:
Dus tis niet zo dat ik gewoon 20 uur in de week werk en de rest van mijn tijd op de bank bij de buurvrouw koffie zit te drinken ofzo.
Ja ik heb het gelezen, maar eik moet je het ook eens van een andere kant bekijken.quote:Op dinsdag 27 december 2005 12:50 schreef Twinkle20 het volgende:
Uhh ik weet niet of je het hele topic door hebt gelezen maar ik werk naast een voltijd hbo-studie nog gemiddeld 25 uur per week bij.
En dat is soms best zwaar. En onder normale omstandigheden kan ik dat wel aan maar nu met de feestdagen, de druk die van alle kanten aan komt zetten + dat ik dus infeite hartpatient ben.. dat is dan gewoon een kwestie van tijd totdat mijn lichaam zegt: Stop en niet verder.
Dus tis niet zo dat ik gewoon 20 uur in de week werk en de rest van mijn tijd op de bank bij de buurvrouw koffie zit te drinken ofzo.
Ze moet het helemaal niet van een andere kant bekijken. Wat een kolder zeg. Die HBO-studie is ook het probleem helemaal niet, lees je eens in.quote:Op dinsdag 27 december 2005 12:58 schreef Wojworshebn het volgende:
[..]
Ja ik heb het gelezen, maar eik moet je het ook eens van een andere kant bekijken.
Jouw 'baas' heeft toch niet gekozen voor een HBO-studie voor jou. Jouw 'baas' heeft gezegd tijdig aan te geven als je het niet aankon, dit heb je verzuimd. Wat had je dan gedacht dat ie blij zou zijn??
wel nog beterschap trouwens
De werkgever heeft haar toch aangenomen wetende dat dit een bijbaan naast een studie is?quote:Op dinsdag 27 december 2005 13:04 schreef Wojworshebn het volgende:
En de gemiddelde werknemer heeft geen verantwoordelijkheden?
Dat beweert niemand in dit topic.quote:Op dinsdag 27 december 2005 13:04 schreef Wojworshebn het volgende:
Ja, (zeker in TS haar geval) een verantwoordelijkheid voor je eigen gezondheid...quote:Op dinsdag 27 december 2005 13:04 schreef Wojworshebn het volgende:
Natuurlijk welquote:Op dinsdag 27 december 2005 13:04 schreef Wojworshebn het volgende:
Man, schei nou toch uit. Onder 'tijdig aangeven dat je het niet meer aan kunt' versta ik dat je niet wekenlang moet doorwerken als het eigenlijk niet meer gaat. Daaronder versta ik niet dat je onmiddellijk nadat je een kwartier buiten bewustzijn op de grond hebt gelegen op kerstavond je baas thuis moet bellen. Ik ben eerste kerstdag ook ziek geweest (wat relatief snel is overgegaan, maar wat net zo makkelijk een week had kunnen duren), het zou werkelijk niet in m'n hoofd opgekomen zijn om daar op eerste kerstdag m'n baas thuis voor te gaan bellen, ze had me zien aankomen, zeg.quote:Op dinsdag 27 december 2005 12:58 schreef Wojworshebn het volgende:
Jouw 'baas' heeft gezegd tijdig aan te geven als je het niet aankon, dit heb je verzuimd.
Tja, misschien heeft die baas wel slechte ervaringen met 'zieke' werknemers. Kan TS hier iets over vertellen?quote:Op dinsdag 27 december 2005 13:10 schreef Wojworshebn het volgende:
Okay, dit verhaal is misschien een uitzondering, maar als ik het zo lees gelooft die baas niet dat ze echt zo ziek is, maar dat is vaak de oorzaak van het misbruik van de ziektewet enz in het verleden. Dat wou ik alleen even benadrukken.
dat valt inderdaad wel mee...quote:Op dinsdag 27 december 2005 12:35 schreef KoudeVrouw het volgende:
[..]
Zo veel managers zal iemand als jij niet zijn tegen gekomen.
Precies.quote:Op dinsdag 27 december 2005 13:29 schreef Leipo666 het volgende:
[..]
dat valt inderdaad wel mee...
een stuk of 15 pas
Zoiets blijft minimaal 10 jaar in je medisch dossier bewaard, dus er is geen haast bij om die informatie op te vragen.quote:Op dinsdag 27 december 2005 12:14 schreef Tirulaiter het volgende:
Ik zou trouwens wel zorgen dat je iets op papier hebt, een verklaring van je ziekenhuisopname of van je huisarts o.i.d. Mocht het tot een ontslagzaak komen via het CWI of via de kantonrechter, dan kan je werkgever er geen ander verhaal van maken.
Gelukkig maar.quote:Op dinsdag 27 december 2005 12:21 schreef Twinkle20 het volgende:
Pff net mijn baas aan de lijn gehad en hij was opvallend kalm en rustig. Hij zei rustig tegen me dat ik het eerder aan moet geven en ook al is het kerst.. gewoon bellen. Nou ja dat is allemaal achteraf gelul natuurlijk. Maar wel een les voor de volkgende keer.
Voor nu, 2 weken totale rust en niet werken. Na die twee weken alleen in het weekend.
Een werknemer heeft bijvoorbeeld de verantwoordelijkheid om langdurige ziekte of dood te voorkomen.quote:Op dinsdag 27 december 2005 13:04 schreef Wojworshebn het volgende:
De klassieke "psychopaat" manager, gadverdamme. Bij mijn vorige werkgever had ik ook zo'n manager. Het is erg lastig, zeker in het begin, maar denk aan jezelf. De klassieke trucs/nare dingen die ik hieruit herken zijn de volgende:quote:Op dinsdag 27 december 2005 11:51 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Ja dit is echt een hele misselijke.
Vanochtend zei hij aan de telefoon: Monique, we zeggen zooo vaak dat als het teveel voor je is, dat je dit dan moet aangeven.
Vervolgens geef ik aan dat het teveel is, en krijg ik te horen dat ik alsnog moet komen werken omdat ik het niet kan flikken om hen in de steek te laten?:?
Snap je .. hij spreekt zichzelf ZO tegen. Hij zegt dat ik het moet aangeven, maar zodra ik het aangeef dan wordt er meteen met van alles en nog wat gedreigd.. zo gemeen!
Wat gebeurt er in winkels wat in andere sectoren niet gebeurt?quote:Op dinsdag 27 december 2005 12:46 schreef Wojworshebn het volgende:
Pff vrouwen en werk, het is moeilijk allemaal. 20 urige contractjes en dan nog niet vol kunnen houden.
Ik snap het probleem van TS wel, maar in een winkel met 6 vrouwen zijn er altijd minstens 2 ziek.
Weet ik veel, maar mijn zusje probeert ook een kledingwinkel te runnen, en ze zei dat dat zo is, en ook bij andere filialen. Dus..quote:Op dinsdag 27 december 2005 13:46 schreef Alicey het volgende:
[..]
Wat gebeurt er in winkels wat in andere sectoren niet gebeurt?
Het lijkt me wel waard om na te gaan wat de oorzaak er van is. In omgevingen waar ik heb gewerkt is het nl. volstrekt niet normaal..quote:Op dinsdag 27 december 2005 13:51 schreef Wojworshebn het volgende:
[..]
Weet ik veel, maar mijn zusje probeert ook een kledingwinkel te runnen, en ze zei dat dat zo is, en ook bij andere filialen. Dus..
Met alle respect denk ik niet dat dit je elke keer overkomt. Je speelt er een actieve rol in. Aangezien jij enorm aan jezelf twijfelt gaan je leidinggevenden nog meer aan jou twijfelen waardoor jij nog onzekerder wordt. In principe veroorzaak jij zelf de problemen.quote:Op dinsdag 27 december 2005 11:16 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Ik ben bang dat dit een soortgelijke situatie gaat worden en daar zit ik niet op te wachten.
+ Dat het behoorlijk aan mijn zelfvertrouwen gaat knagen .. dit is de tweede keer al dat het me overkomt.
Nou ik kom veel in contact met kleine zelfstandige ondernemers ivm mijn werk. Maar men klaagt steen en been, de inzet en motivatie is ineens nul zo gauw mensen (van de lagere sociale ladder vooral) een vast contract krijgen. Maar goed dat is een beetje offtopic. Maar men mag wmb wel iets meer rechten gaan creeeren voor werkgevers op dat gebied.quote:Op dinsdag 27 december 2005 13:54 schreef Alicey het volgende:
[..]
Het lijkt me wel waard om na te gaan wat de oorzaak er van is. In omgevingen waar ik heb gewerkt is het nl. volstrekt niet normaal..
Daar ben ik het volledig mee eens!quote:
idd off-topic... Ik ben wel benieuwd over wat voor soort rechten je het nu hebt, en welk resultaat je er mee beoogt. Misschien een apart topic over openen?quote:Op dinsdag 27 december 2005 14:03 schreef Wojworshebn het volgende:
[..]
Nou ik kom veel in contact met kleine zelfstandige ondernemers ivm mijn werk. Maar men klaagt steen en been, de inzet en motivatie is ineens nul zo gauw mensen (van de lagere sociale ladder vooral) een vast contract krijgen. Maar goed dat is een beetje offtopic. Maar men mag wmb wel iets meer rechten gaan creeeren voor werkgevers op dat gebied.
Moet ik me er eerst weer eens in verdiepen. En dat doe ik nu ff nietquote:Op dinsdag 27 december 2005 14:04 schreef Alicey het volgende:
[..]
idd off-topic... Ik ben wel benieuwd over wat voor soort rechten je het nu hebt, en welk resultaat je er mee beoogt. Misschien een apart topic over openen?
Klinkt als het prototype van nietsontziende winkelchef.quote:Op dinsdag 27 december 2005 12:21 schreef Twinkle20 het volgende:
Klopt. Je werkgever heeft geen recht op medische gegevens. Hij mag hooguit een ARBO-arts of bedrijfsarts onderzoek laten verrichten, en die mag vervolgens slechts aan de werkgever vertellen of je in staat bent te werken of niet.quote:Op dinsdag 27 december 2005 15:10 schreef Twinkle20 het volgende:
Ik heb mijn baas straks aan de telfoon gehad en hij zei dat hij wel een doktersverklaring wilde. Maar toen ik ging informeren bij mijn eigen huisarts, zei deze dat zij helemaal geen doktersverklaring mogen/willen geven aan mijn werkgever, en dat ik daarvoor naar de ARBO-arts moet.
Frisse neus doet het altijd goed.quote:Maar omdat ik een 0-urencontract heb zei mijn huisarts dat ik me daar niet zo druk om hoefde te maken. Ach we zien wel. En ik ga inderadad zo even een stukje wandelen.. effe frisse neus halen na alles wat er is gebeurd.
Dat schreef ik vanochtend al:quote:Op dinsdag 27 december 2005 15:10 schreef Twinkle20 het volgende:
Ik heb mijn baas straks aan de telfoon gehad en hij zei dat hij wel een doktersverklaring wilde. Maar toen ik ging informeren bij mijn eigen huisarts, zei deze dat zij helemaal geen doktersverklaring mogen/willen geven aan mijn werkgever, en dat ik daarvoor naar de ARBO-arts moet.
(...)
quote:Op dinsdag 27 december 2005 10:31 schreef Lienekien het volgende:
Je eigen huisarts zal geen verklaring afgeven. Het is aan de arbo-arts om te beoordelen of jij wel of niet kunt werken. Dus je meldt je ziek en wacht op een oproep om met de arbo-arts te gaan praten.
Hoezo "Dus.."? Dus niks. Dat dat de ervaring van jouw zusje is, wil nog niet zeggen dat je dit meteen als algemene waarheid over vrouwen kunt zeggen. Wij zijn op mijn werk met 34 vrouwen en 1 man (die ongeveer dezelfde funktie heeft als ik), variërend van oproepkrachten in dienst van een uitzendbureau, oproepkrachten met een vast contract op basis van nul uren, mensen met een MBO-opleiding en mensen met een HBO-opleiding en de enige overspannen collega die ik de afgelopen jaren heb gehad was die ene man. Dus..quote:Op dinsdag 27 december 2005 13:51 schreef Wojworshebn het volgende:
Weet ik veel, maar mijn zusje probeert ook een kledingwinkel te runnen, en ze zei dat dat zo is, en ook bij andere filialen. Dus..
Vind je het gek?quote:Op dinsdag 27 december 2005 16:04 schreef _Floddertje_ het volgende:
[..]
Hoezo "Dus.."? Dus niks. Dat dat de ervaring van jouw zusje is, wil nog niet zeggen dat je dit meteen als algemene waarheid over vrouwen kunt zeggen. Wij zijn op mijn werk met 34 vrouwen en 1 man (die ongeveer dezelfde funktie heeft als ik), variërend van oproepkrachten in dienst van een uitzendbureau, oproepkrachten met een vast contract op basis van nul uren, mensen met een MBO-opleiding en mensen met een HBO-opleiding en de enige overspannen collega die ik de afgelopen jaren heb gehad was die ene man. Dus..
Ik heb een persoon gesproken dat een jaar geleden binnen hetzelfde bedrijf mijn bedrijfsleidster was en zij is me zelfs op komen halen hiervoor!quote:Op dinsdag 27 december 2005 20:21 schreef zwartedoos het volgende:
ja ga vooral een stukje wandelenzal de arbocontrole leuk vinden als je niet thuis bent terwijl je je ziek hebt gemeld...
Je blijft daar maar bang voor, maar voor de zoveelste keer, je hebt een contract, je werkgever mág jou helemaal niet wegens ziekte ontslaan. En zolang jij dat contract hebt moet hij, zelfs als jij nul uur werkt, allemaal premies voor jou als werknemer afdragen. Hij gaat dus echt echt niet opeens iemand anders aannemen en jou nooit meer oproepen. Jij bent een goede kracht voor hem, waarschijnlijk is bij hem het kwartje ook wel gevallen dat hij beter jou die rust kan laten nemen die je nu nodig hebt, zodat je daarna straks weer gewoon aan het werk kan. Maar ondertussen moet de tent NU wel draaien, dus is het toch niet zo raar dat hij voor nu op zoek is naar een extra kracht.quote:Op donderdag 29 december 2005 09:30 schreef Twinkle20 het volgende:
Ik ben benieuwd. Want als ik hierom wordt weggebonjourd dan zou ik dat wel een hele lage actie vinden.
Ach, zo is dat, het is goed van hem dat hij heeft toegegeven dat-ie fout zat. Gelukkig komt alles op z'n pootjes terecht, maar het is wel goed dat je voet bij stuk hebt gehouden dat je echt niet wilde gaan werken.quote:Op vrijdag 30 december 2005 11:24 schreef Alicey het volgende:
Hoewel je van een manager imo mag verwachten dat hij ook bij stress en onplezante situaties zich niet laat meeslepen door zijn emoties, blijft het ook maar een mens natuurlijk.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |