Met alle respect denk ik niet dat dit je elke keer overkomt. Je speelt er een actieve rol in. Aangezien jij enorm aan jezelf twijfelt gaan je leidinggevenden nog meer aan jou twijfelen waardoor jij nog onzekerder wordt. In principe veroorzaak jij zelf de problemen.quote:Op dinsdag 27 december 2005 11:16 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Ik ben bang dat dit een soortgelijke situatie gaat worden en daar zit ik niet op te wachten.
+ Dat het behoorlijk aan mijn zelfvertrouwen gaat knagen .. dit is de tweede keer al dat het me overkomt.
Nou ik kom veel in contact met kleine zelfstandige ondernemers ivm mijn werk. Maar men klaagt steen en been, de inzet en motivatie is ineens nul zo gauw mensen (van de lagere sociale ladder vooral) een vast contract krijgen. Maar goed dat is een beetje offtopic. Maar men mag wmb wel iets meer rechten gaan creeeren voor werkgevers op dat gebied.quote:Op dinsdag 27 december 2005 13:54 schreef Alicey het volgende:
[..]
Het lijkt me wel waard om na te gaan wat de oorzaak er van is. In omgevingen waar ik heb gewerkt is het nl. volstrekt niet normaal..
Daar ben ik het volledig mee eens!quote:
idd off-topic... Ik ben wel benieuwd over wat voor soort rechten je het nu hebt, en welk resultaat je er mee beoogt. Misschien een apart topic over openen?quote:Op dinsdag 27 december 2005 14:03 schreef Wojworshebn het volgende:
[..]
Nou ik kom veel in contact met kleine zelfstandige ondernemers ivm mijn werk. Maar men klaagt steen en been, de inzet en motivatie is ineens nul zo gauw mensen (van de lagere sociale ladder vooral) een vast contract krijgen. Maar goed dat is een beetje offtopic. Maar men mag wmb wel iets meer rechten gaan creeeren voor werkgevers op dat gebied.
Moet ik me er eerst weer eens in verdiepen. En dat doe ik nu ff nietquote:Op dinsdag 27 december 2005 14:04 schreef Alicey het volgende:
[..]
idd off-topic... Ik ben wel benieuwd over wat voor soort rechten je het nu hebt, en welk resultaat je er mee beoogt. Misschien een apart topic over openen?
Klinkt als het prototype van nietsontziende winkelchef.quote:Op dinsdag 27 december 2005 12:21 schreef Twinkle20 het volgende:
Pff net mijn baas aan de lijn gehad en hij was opvallend kalm en rustig. Hij zei rustig tegen me dat ik het eerder aan moet geven en ook al is het kerst.. gewoon bellen. Nou ja dat is allemaal achteraf gelul natuurlijk. Maar wel een les voor de volkgende keer.
En dat ik meer voor mezelf moet opkomen!
Voor nu, 2 weken totale rust en niet werken. Na die twee weken alleen in het weekend.
En hij wou me niet kwijt en hij wil gewoon met me door 1 deur kunnen
Dus het gesprek viel wel mee.
Ik heb er in ieder geval meer vertrouwen in dat het goed gaast komen.
Klopt. Je werkgever heeft geen recht op medische gegevens. Hij mag hooguit een ARBO-arts of bedrijfsarts onderzoek laten verrichten, en die mag vervolgens slechts aan de werkgever vertellen of je in staat bent te werken of niet.quote:Op dinsdag 27 december 2005 15:10 schreef Twinkle20 het volgende:
Ik heb mijn baas straks aan de telfoon gehad en hij zei dat hij wel een doktersverklaring wilde. Maar toen ik ging informeren bij mijn eigen huisarts, zei deze dat zij helemaal geen doktersverklaring mogen/willen geven aan mijn werkgever, en dat ik daarvoor naar de ARBO-arts moet.
Frisse neus doet het altijd goed.quote:Maar omdat ik een 0-urencontract heb zei mijn huisarts dat ik me daar niet zo druk om hoefde te maken. Ach we zien wel. En ik ga inderadad zo even een stukje wandelen.. effe frisse neus halen na alles wat er is gebeurd.
Dat schreef ik vanochtend al:quote:Op dinsdag 27 december 2005 15:10 schreef Twinkle20 het volgende:
Ik heb mijn baas straks aan de telfoon gehad en hij zei dat hij wel een doktersverklaring wilde. Maar toen ik ging informeren bij mijn eigen huisarts, zei deze dat zij helemaal geen doktersverklaring mogen/willen geven aan mijn werkgever, en dat ik daarvoor naar de ARBO-arts moet.
(...)
quote:Op dinsdag 27 december 2005 10:31 schreef Lienekien het volgende:
Je eigen huisarts zal geen verklaring afgeven. Het is aan de arbo-arts om te beoordelen of jij wel of niet kunt werken. Dus je meldt je ziek en wacht op een oproep om met de arbo-arts te gaan praten.
Hoezo "Dus.."? Dus niks. Dat dat de ervaring van jouw zusje is, wil nog niet zeggen dat je dit meteen als algemene waarheid over vrouwen kunt zeggen. Wij zijn op mijn werk met 34 vrouwen en 1 man (die ongeveer dezelfde funktie heeft als ik), variërend van oproepkrachten in dienst van een uitzendbureau, oproepkrachten met een vast contract op basis van nul uren, mensen met een MBO-opleiding en mensen met een HBO-opleiding en de enige overspannen collega die ik de afgelopen jaren heb gehad was die ene man. Dus..quote:Op dinsdag 27 december 2005 13:51 schreef Wojworshebn het volgende:
Weet ik veel, maar mijn zusje probeert ook een kledingwinkel te runnen, en ze zei dat dat zo is, en ook bij andere filialen. Dus..
Vind je het gek?quote:Op dinsdag 27 december 2005 16:04 schreef _Floddertje_ het volgende:
[..]
Hoezo "Dus.."? Dus niks. Dat dat de ervaring van jouw zusje is, wil nog niet zeggen dat je dit meteen als algemene waarheid over vrouwen kunt zeggen. Wij zijn op mijn werk met 34 vrouwen en 1 man (die ongeveer dezelfde funktie heeft als ik), variërend van oproepkrachten in dienst van een uitzendbureau, oproepkrachten met een vast contract op basis van nul uren, mensen met een MBO-opleiding en mensen met een HBO-opleiding en de enige overspannen collega die ik de afgelopen jaren heb gehad was die ene man. Dus..
Ik heb een persoon gesproken dat een jaar geleden binnen hetzelfde bedrijf mijn bedrijfsleidster was en zij is me zelfs op komen halen hiervoor!quote:Op dinsdag 27 december 2005 20:21 schreef zwartedoos het volgende:
ja ga vooral een stukje wandelenzal de arbocontrole leuk vinden als je niet thuis bent terwijl je je ziek hebt gemeld...
Je blijft daar maar bang voor, maar voor de zoveelste keer, je hebt een contract, je werkgever mág jou helemaal niet wegens ziekte ontslaan. En zolang jij dat contract hebt moet hij, zelfs als jij nul uur werkt, allemaal premies voor jou als werknemer afdragen. Hij gaat dus echt echt niet opeens iemand anders aannemen en jou nooit meer oproepen. Jij bent een goede kracht voor hem, waarschijnlijk is bij hem het kwartje ook wel gevallen dat hij beter jou die rust kan laten nemen die je nu nodig hebt, zodat je daarna straks weer gewoon aan het werk kan. Maar ondertussen moet de tent NU wel draaien, dus is het toch niet zo raar dat hij voor nu op zoek is naar een extra kracht.quote:Op donderdag 29 december 2005 09:30 schreef Twinkle20 het volgende:
Ik ben benieuwd. Want als ik hierom wordt weggebonjourd dan zou ik dat wel een hele lage actie vinden.
Ach, zo is dat, het is goed van hem dat hij heeft toegegeven dat-ie fout zat. Gelukkig komt alles op z'n pootjes terecht, maar het is wel goed dat je voet bij stuk hebt gehouden dat je echt niet wilde gaan werken.quote:Op vrijdag 30 december 2005 11:24 schreef Alicey het volgende:
Hoewel je van een manager imo mag verwachten dat hij ook bij stress en onplezante situaties zich niet laat meeslepen door zijn emoties, blijft het ook maar een mens natuurlijk.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |